چری

چری تیگو 9 مدل 2025 با قیمت 22 هزار دلار عرضه شد

شرکت چری چین شاسی‌بلندهای تیگو ۹ و تیگو ۹ C-DM مدل ۲۰۲۵ را با قیمت پایه حدود ۲۲ هزار دلار عرضه کرد.


چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ در پنج تیپ عرضه می‌شود و قیمت آن بین ۲۲ تا ۲۹ هزار تعیین شده است. نسخه پلاگین هیبریدی همین خودرو که با پسوند C-DM شناخته شده تنها در دو تیپ قابل انتخاب است و برای این دو مدل باید به ترتیب ۲۴ و ۲۵ هزار دلار پرداخت کرد. شایان ذکر است هر دو نسخه تیگو ۹ به‌صورت پنج و هفت نفره عرضه می‌شوند. بد نیست بدانید تیگو ۹ در آگوست امسال به فروش ۴۹۱۴ دستگاهی دست یافته و سهم ۹.۲ درصدی از کل فروش چری داشته است. همچنین این خودرو در همان ماه رتبه پنجاه و ششم پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار چین را به خود اختصاص داده است. البته باید دانست فروش کلی این خودرو از ابتدای سال تاکنون ۳۳,۱۸۳ دستگاه بوده و در جایگاه پنجاه و هشتم پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای چین قرار داشته است.

چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ از جلوپنجره آبشاری بزرگ‌تر و متراکم‌تری استفاده کرده هرچند باقی بخش‌های بدنه نسبت به مدل سال قبل تغییر چندانی نداشته است. از جمله ویژگی‌های بصری خودرو می‌توان به دستگیره‌های در پنهان، طراحی شناور سقف، روف راک و در پشتی برقی اشاره کرد. البته رینگ‌ها نیز شکل جدیدتری به خود گرفته‌اند و پنج رنگ مشکی، نقره‌ای، خاکستری و دو نوع رنگ سفید نیز برای بدنه قابل انتخاب هستند.

طول/عرض/ارتفاع تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ تغییری نکرده و برابر با ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۶۹۹ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۲۰ میلی‌متر است. این شاسی‌بلند میان سایز بسته به مدل انتخابی و قوای محرکه وزن ۱۷۱۹ تا ۱۸۳۲ کیلوگرمی خواهد داشت. نیروبخش تیگو ۹ پیشرانه ۲ لیتری توربوی تزریق مستقیم است که حداکثر قدرت ۲۵۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه نیروی تولیدی را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک انتقال می‌دهد. مصرف سوخت تیگو ۹ بنزینی بین ۷.۵ تا ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر است و باک سوخت آن نیز ۶۵ لیتر ظرفیت دارد. باید دانست برخی تیپ‌های تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ از سیستم چهار چرخ محرک و هفت حالت رانندگی سود می‌برند.

در بخش داخلی خودرو نیز تغییری وجود ندارد و از متریال نرم برای اکثر بخش‌ها استفاده شده است. در کاکپیت چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۵ دو نمایشگر ۲۴.۶ اینچی برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته شده است. همچنین هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی نیز وجود دارد. نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ، استراحت گاه مرکزی عقب، پشت‌سری‌های قابل تنظیم صندلی‌های عقب، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک پشتی، دستیار حرکت در سربالایی و… جزو دیگر ویژگی‌های خودروی موردبحث هستند.

اما بد نیست به تیگو ۹ C-DM پلاگین هیبریدی نیز اشاره کنیم که از نظر ابعاد و طراحی ظاهری و داخلی تفاوتی با مدل استاندارد ندارد هرچند در مدل ۲۰۲۵ آن رنگ جدید سبز ارائه شده است. قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی نسل پنجم با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور به همراه موتوری برقی با خروجی ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متر تشکیل شده است. این مجموعه با گیربکس ۳DHT همکاری دارد. باتری ۱۹.۴ کیلووات ساعتی نیز در حالت برقی توان پیمایش ۱۰۶ کیلومتری را فراهم می‌کند. با وجود باک سوخت پر و باتری شارژ شده، توان پیمایش ترکیبی تیگو ۹ پلاگین هیبریدی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین شش حالت رانندگی برای این شاسی‌بلند چینی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اگه تو ایران با قیمت زیر یه میلیارد عرضه بشه میتونه موفق باشه…

    موافقم 26
    مخالفم 24
    1. amirkhanzadeh

      ۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      داخل خودرو مخصوصا داشبورد کپی برابر اصل مرسدس بنز ای کاش خودشون طراحی می کردند اسکی نمی رفتند
      هر چند همین که از غول صنعت خودرو سازی کپی کردند هم بد نیست
      اگر تو ایران با قیمت منصفانه عرضه بشه رقیب خاصی نداره ولی با توجه به قیمت تیگو 8 این بین 3.7 تا 4.2 قیمت می خوره و این طوری رقیب براش خیلی زیاده و بقیه ترجیح می دند کره ای و ژاپنی بخرند تا چینی

      موافقم 28
      مخالفم 6
    2. Kato

      ۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (470 ديدگاه)

      بیاد ایران ۶ میلیارد نا قابل …

      موافقم 18
      مخالفم 4
    3. علی جردن

      ۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1946 ديدگاه)

      حیف نیست اینو ۲۰۷ هم قیمت باشه ؟
      اون موقع ۲۰۷ هم باید ۸ ملیون باشه

      موافقم 13
      مخالفم 1
    4. ALI A

      ۷ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (56 ديدگاه)

      با 22 هزار دلار دارن تو ایران آریزو 5 میدن به ملت غیور…

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. عمو مایک

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش نگاه کنی واقعا ماشین خوبیه، به دور از تعصب برا مصرف کننده مناسبه

    موافقم 36
    مخالفم 3
  3. arash

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (91 ديدگاه)

    با سلام. قیمت این خودرو حدود 1.5 الی 2 میلیارد تومان است و در این سطح قیمتی در ایران کاملا بی رقیب است اما مشکل اینجاست که دولت بخاطر بی کفایتی اش در اداره ایران خودرو و سایپا و ورشکستگی این دو خودرو ساز عزیز و گرامی به واسطه تیم مدیریتی توانمند آنها حداقل به همین اندازه مالیات و عوارض گرفته و این ماشین حداقل 3 الی 4 میلیارد تومان برچسب قیمتی در ایران دارد فی الواقع دولت پیش پیش 1.5 الی 2 میلیارد تومان عوارض گرفته فرضا پول پیش مصرف سوخت و منت سر مردم میگذارد که بنزین ما لیتری 3 تومن است و ارزانترین در جهان در حالیکه پیش پیش به نرخ جهانی پول مصرف بنزین چندین سال را از ما گرفته است.

    موافقم 45
    مخالفم 1
  4. شهروند ایرانی

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چری هم ۲۰۰ تا اتاق داره یا ۱.۵ توربو یا دو لیتر توربو تفاوت با تیگو ۸ نداره فقط اتاق تغییر کرده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. همایون

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (708 ديدگاه)

    عجیبه مدلی که تو نمایشگاه چین به عنوان فیس لیفت تیگو نه عرضه شده بود از آرایش جدید مانیتورهای چری استفاده کرده بود که به سبک تسلا یه مانیتور کوچیک به عنوان جلو آمپر و یه مانیتور بزرگ وسط قرار داشت حتی فیس لیفت تیگو هشتم ازین آرایش کابین استفاده کرده ولی این مدل مثل قبل مانیتور بهم پیوسته داره.کلا ماشین قشنگتری نسبت به اکسید vx هستش واسه همینم مدیران خودرو نیاوردش چون میترسید رو بازار اون تاثیر بزاره

  6. Kiarash

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من از طراحی بیرونش خوشم نمیاد
    داخلی اصن بنز نیست 😂 ولی خوب با این قیمت تو بازار های جهانی بعد نیست ولی با چینی هیچوقت حال نمی کنم

    موافقم 2
    مخالفم 7
  7. احمد

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تو ایران قیمت پایه ۶۰هزار دلار اونم با ثبت نام ۳ماهه

  8. froG-driVer

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    بیرون لینکلن(+بعضی ژاپنی‌ها).داخل اس کلاسW222.فرمون فیدلیتی پرستیژ…

  9. علی منصوری

    ۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ماشینهای چری امتحان کردم، بنا ب شغلم تقریبا همشون ، در کل مثل همن ولی بیاین واقع بین باشیم و دور از تعصب و رویا هست بدیم، چین داره پیشرفت میکنه، ایشالا حتی بعنوان تست هونگچی یا همین اکستریم و گک یا تانک امتحان کنین خودتون متوجه میشین، تو ایرانیم محدودیت انتخاب ماشین داریم و بولله یسری ماشینها فقط در حد رویاس، بحثم قشر اکثریت جامعس، منم عاشق ماشینهای اروپایی و آمریکایی خوش قیمت حتی اقتصادیشونم، حتی ژاپنی یا کره، ولی وقتی شرایطشو نداریم هیت الکی نمی‌دم و در سطح خودم دوست دارم تمام ماشین‌هایی ک میتونم داشته باشم امتحان کنم

  10. محمود

    ۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که میگن خودرو رو تست کردیم مشکلی نداشت ، خوب بود و…تست خودرو یه بخشه استهلاک و تعمیرات و خرابی قطعات یه بخش مهم دیگه که با توجه به عدم سابقه ( وحتی سابقه بسیار بد در سالهای قبل ) و تازه وارد بودن این برند های چینی واقعا نمیشه اظهارنظر قطعی کرد اینحاست که میبینیم هنوز بسیاری به برندهای اصیل تر و حتی خودروی دست دوم بیشتر اقبال نشون میدن وگرنه هیچ کس از داشتن خودروی صفر پر آپشن بدش نمیاد مهم همون هزینه نگهداری درازمدته که یا اصلا پس ندادن یا قبلا بد پس دادن ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا