شرکت چری از جدیدترین نسخه کوپه برقی اکسید اکسلانتیکس ES مدل ۲۰۲۵ با حداکثر توان پیمایش ۸۸۰ کیلومتر رونمایی کرد.
خودروی موردبحث همچنان طراحی آیرودینامیک مدل قبلی را حفظ کرده و مهمتر اینکه به معماری ۸۰۰ ولتی مجهز شده است. اکسلانتیکس ES به فرم یک کوپه سرراست طراحی شده و از رنگهای جدید بدنه شامل قرمز، بنفش و آبی برخوردار است. از جمله ویژگیهای برجسته طراحی این خودرو میتوان به نوار نورانی LED در جلو و چراغهای نازک اشاره کرد. در بخش عقب نیز چراغهای به هم پیوسته با اسپویلری تاشو دیده میشوند. ضریب درگ خودروی موردبحث به ۰.۲۰۵ میرسد و رینگهای ۲۱ اینچی و دوربینهای جانبی نیز جزو دیگر ویژگیهای آن هستند.
طرح کلی کابین نیز نسبت به قبل تغییری ندارد اما از ترکیب رنگ قرمز و مشکی استفاده شده است. در بخش داخلی چری اکسید اکسلانتیکس ES پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی شناور و تجهیزاتی همچون صندلیهای برقی و پد شارژ گوشی هوشمند دیده میشوند. این خودرو در سه نسخه عرضه میشود و مدلهای پایه از ویژگیهایی همچون لاستیکهای کانتیننتال، سیستم هوشمند سواری در بزرگراه، چراغهای جلوی تعاملی ISD و باتری ۷۷ کیلووات ساعتی با برد ۶۸۰ کیلومتر برخوردار شدهاند.
مدلهای رده میانی دارای رادار لیزر، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با توان پیمایش ۸۸۰ کیلومتر هستند. در نهایت به مدل های فول میرسیم که از سیستم چهار چرخ محرک و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بهره میبرند و با یکبار شارژ مسافت ۷۱۰ کیلومتری را طی میکنند. اکسید اکسلانتیکس ES بهصورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی، لاستیکهای ۲۱ اینچی میشلن، صندلیهای سرنشین جاذبه صفر، کالیپرهای ترمز شش پیستونه، صندلیهای چرمی، ستون فرمان برقی، سیستم پایش سرنشینان و کمربندهای ایمنی الکترونیکی است. کوپه برقی چری از موتور برقی با ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۶۳ نیوتون متر گشتاور سود بوده و با وجود وزن ۲۱۰۰ کیلوگرمی خود میتواند در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو نیز ۴۹۴۵/۱۹۷۸/۱۴۶۷ میلیمتر و فاصله بین محوری آن ۳۰۰۰ میلیمتر اعلام شده است. اگرچه قیمت مدل سال ۲۰۲۵ این خودرو مشخص نشده اما نسخه سال قبل با حداقل قیمت ۲۷ هزار دلار در دسترس بود و قیمت مدل فول نیز به ۴۴ هزار دلار میرسید.
اکسلانتیکس ES بر پایه پلتفرم E0X چری ساخته شده، پلتفرمی که مخصوص خودروهای برقی و EREV است. این پلتفرم که در لاکسید S7 نیز دید میشود با همکاری هواوی توسعه یافته و تعهد چینیها به تکنولوژی برقی پیشرفته را نشان میدهد. پیر لوئیجی فراری مدیر اسبق پینین فارینا نیز طراحی ظاهری خودرو را با ترکیبی از زیبایی و پرفورمنس انجام داده است. نکته جالب اینکه چری از سری محصولات اکسلانتیکس به عنوان محصولاتی برقی و سطح بالا نام میبرد. این برند که در چین با نام استرا شناخته میشود چندی پیش در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. اکسلانتیکس میخواهد تا سال ۲۰۲۶ حداقل شش محصول را عرضه نماید.
ممدقلی
۲۹ تیر ۱۴۰۳اسمشو از استلانیس اسکی کردن ؟
ممدقلی
۲۹ تیر ۱۴۰۳استلانتیس
اشتب نوشتم خودمم 😂
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳اکثر ماشین های چینی عقبش هاچبک مثل پورشه پانامرا هست و صندوق عقب کشیده ندارند و صندوق عقبشون کشیده نیست و بد هست مثل عقب این ماشین
ممدقلی
۲۹ تیر ۱۴۰۳استلانتیس
اشتب نوشتم خودمم 😂
Mehdi TuRbO
۲۹ تیر ۱۴۰۳عب نداره ممد قلی هول نکن 😂😂
۳ بار کامنت گذاشتی اشتب نوشتم
قبولت داریم ممدقلی
دیجی
۲۹ تیر ۱۴۰۳ساده وشیک
froG-driVer
۲۹ تیر ۱۴۰۳تیر خبرگزاری های ایران دو روز بعد:
چری اکسید اکسلانتیکس2025ES،خودرو مناسب برای واردات؟؟؟به ایران می آید؟
ali_x76
۲۹ تیر ۱۴۰۳طراحی زیبایی داره.
کاش طراحان بنز EQS هم یاد بگیرن که میشه در عین زیبایی، آیرودینامیک خوبی داشت.
Joker
۲۹ تیر ۱۴۰۳دو تا گاز بخوره از اون 880 یه هشتش رو باید کم کنی😂یه مشت آشغال یه بار مصرف که یه سری بی عقل و منطق فقط میتونن خریدار این اسباب بازیا اونم از نوع چینی باشن…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۳آینده مال چینی هاست
بخوایم نخوایم داره اتفاق میافته
تقریبا ۹۰ درصد خودروهای چینی بازار ایران، خیلی راحت و بیدردسر تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، بدون خرابی مهم کار میکنن.
برای ماشین اقتصادی در بازار جهانی همین کافیه
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۳جناب اشتری منظور شما از آینده مال چینی هاست خودرو های اقتصادی رو میفرمایید یا پرچمدار؟ چون تا جایی که من میدونم چین فعلا از لحاظ خودرو های پرچمدار در حد برند های معتبر نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ تیر ۱۴۰۳در بحث کلان
خودروی پرچمدار که ۹۰ درصد مردم دنیا نمی تونن بخرن، هرگز منظور من نیست
Comanche
۲۹ تیر ۱۴۰۳امیدوارم امریکن فنای چشم و گوش بسته جرئت داشته باشن و این کامنت آقای اشتری رو ببینن
بلخره رو به رو شدن با حقایق جرئت میخواد و کار هرکسی نیس
سوشیانت
۳۰ تیر ۱۴۰۳خود آقای اشتری گفتن منظورشون پرچمدار ها نیست برای رو به رو شدن با حقیقت ابتدا باید خواندن رو یاد بگیرید :)
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳آقای اشتری قبل از اینکه شما این حرف ها رو بزنی من از دوسال قبل دقیقا همین حرف ها رو
می زدم و می زنم و خواهم زد، ولی نمیدونم چرا یکسری از افراد مانند سوشیانت و … با من مخالفت می کنند و کلی دیس لایک می خورم و در ضمن یک عده به من می گویند ساندیسی،خواهشا شما هم چشمتون رو به روی واقعیت ببندید که به یک از کاربرا بر نخوره و به شما نگن ساندیسی.
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳ولی واقعا عجیبه اگر همین حرف رو آقای اشتری بزنه لایک می خوره و اگر همین حرف رو من بزنم دیس لایک کی خورم.!!!
یک ضرب المثل داریم که میگه نبین کی میگه ببین چی میگه.
رامتین
۲۹ تیر ۱۴۰۳طراحی بسیار خوب. کیفیت و عملکرد باید بررسی بشه!
مصیب صادقی
۲۹ تیر ۱۴۰۳به نظرم ما ایرانی ها یه روز کور میشیم فقط نشستیم و نظاره گره پیشرفت دیگرانیم این دیگران حتی همین کشورای عربیه دور و اطراف خودمونم هستن
A1
۲۹ تیر ۱۴۰۳این که اونا پیشرفت میکنن به ما ربطی نداره اینکه ما عقب میریم به ربط داره
هیروهیتو
۲۹ تیر ۱۴۰۳کاش کی اینقدر چینی وارد می کنند حداقل موتور یکی از خوباشونو بگیرن داخل تولید کنیم حداقل از tu5 و ef7 بهتره
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳ماشاالله
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳من اگر جای کشور های غربی بودم وقتی میدیدم نمیتونم با چینی ها رقابت کنم پس بهتره باهاشون همکاری کنم که هم اونا سود ببرند و هم من.
ولی یک عده مانند سوشیانت به خودشون نبالند که در حوضه خودرو های پرچمدار الان غربی ها سرآمد هستند ولی یک مدت(حداکثر ۲۰ سال)که بگذره در اون حوضه هم چین غرب رو میزنه کنار.
اینا همه ثبت می شه.
من سال ۱۴۰۱ گفته بودم که چین چقدر پیشرفت می کنه و همین الان به عنوان مدرک کامنت هام هست.
در ضمن در مورد واردات هم پیش بینی کرده بودم که خودرو های آلمانی نظیر بی ام و وارد میشه که یک عده توهین کردند.
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳داداش سال 1401 چین پیشرفتشو کرده بود.
شما هم بال بال نزن، ماشین چینی تهش میشه عین گوشی چینی، کسی که نمیتونه آیفون بخره میره چینی میخره.
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳نه در این حد و می تونی بری کامنت هام رو بخونی که مثلا گفته بودم این چری که ما تو ایران مسخرش می کنیم تبدیل به چه غولی میشه که الان داریم میبینم.