چری هنوز آریزو ۵ را روی خط تولید خود دارد. سدان آریزو ۵ از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید چری حضور دارد و با مدلهایی چون نسخه پلاس و یا مدل الکتریکی توسعه یافته است. اکنون آخرین فیسلیفت آریزو ۵ با پسوند GT و طراحی بهروز شده اسپرتتر و کابینی مدرن آماده میشود تا طول عمر این خودرو را بیافزاید.
آریزو ۵ جی تی نسخه اسپرت تر و لوکستری از آریزو ۵ پلاس است که در برخی بازارها ازجمله ایران با نام آریزو ۶ به فروش میرسد و البته بهمن ریسپکت نیز از همین پلتفرم استفاده میکند. بنابراین اگر نسخه GT به بازار ایران راه یابد احتمالاً با عنوان آریزو ۶ جی تی معرفی خواهد شد.
طراحی آریزو ۵ جی تی با جلوپنجره تهاجمی دوکی شکل و چراغهای باریک و حتی LED های نایکی، بدون هیچ شرمی از لکسوس کپیبرداری شده است. طراحی روتوش شده این مدل با عنوان GT تطابق دارد. چرخها با ۵ پره دوبل به رنگ مشکی و کالیپرهای نارنجی رنگ ترمزها خودنمایی میکنند. در عقب تیز چهار خروجی اگزوز جلب توجه میکنند.
سری به داخل کابین میزنیم تا طراحی داخلی جدید و مدرن آن را که مشابه با تیگو ۸ پرو است ببینیم. یک پنل عریض LCD شناور بیشترین توجه را جلب میکند و فرمان کف تخت یا D کات، کنسول مرکزی خلوت و با کمترین تعداد کلیدها، دسته دنده الکترونیکی، پد شارژ بیسیم برای گوشیهای هوشمند، روکشهای چرمی صندلیها، دوخت طرحدار پنل دربها با کوکهای قرمز رنگ، تزئینات فلزی، دریچههای هوای سرتاسری و کلیدهای پرتعداد روی فرمان همگی برای جوانپسندتر شدن و لوکستر شدن کابین گرد هم آمدهاند.
چری آریزو ۵ GT از موتوری ۱.۶ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر سود میبرد که با یک گیربکس ۷ سرعته خودکار جفت میشود و به ادعای چری میتواند شتاب صفر تا صدی ۶ ثانیهای را برای آن ممکن سازد.
هنوز آریزو ۵ جی تی بهصورت رسمی رونمایی نشده و از قیمت آن نیز اطلاعاتی منتشر نشده است. انتظار میرود در نیمه دوم سال شاهد ورود این خودرو به بازار باشیم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ تیر ۱۴۰۱قدرت 200 اسب بخار برای بازار چین خیلی خوبه
مونتاژ ایران، راحت یک میلیارد قیمت می خوره :)
Nima
۲ تیر ۱۴۰۱بلکه خیلى بیشتر!!
بالاخره پسوند جى تى داره!!
لکسوس چینیه واسه خودش!
همه اینا روى افزایش قیمت اثر داره.
متاسفانه!
دکتر استاپ
۲ تیر ۱۴۰۱زیاد درمورد ماشین چینی ها صحبت نکنید
الان عُقابِ پست های ماشین چینی میاد بالاسرتون .
با کوله باری از لینک….
مانی
۲ تیر ۱۴۰۱دکتر جان سلام
مسئله اینه که رویکرد اغلب سایت های داخلی در مقابل ماشین های چینی رویکردی فنی و تخصصی نیست و از سر بغض و کینه و یا شاید حفظ منافع دلالان خودروهای وارداتی است.دلالانی که البته با قیمت های حبابی و فوق تخیلی ماشین ژاپنی و کره ای و اروپایی رو به خریداران داخلی می فروشن و خوب می بینیم که کمتر سایتی از گرانفروشی بی حد و مرز این جماعت طماع ایرادی می گیره یا انتقادی می کنی ولی در عوض تمام حملات متوجه خودروسازان داخلی و مونتاژکاران چینی هست.من خودم شخصا با این رویکرد منفی مشکل دارم وگرنه اصلا عاشق چشم و ابروی ماشین های چینی نیستم.اغلب دیده شده تا چینی ها یه ماشینی رو معرفی می کنند خودرونویس های ایرانی بدون هیچ دلیل و مدرکی طراحی اونو به ماشین دیگه ای می چسبونن و میگن کپی کرده بدون اینه برای این صحبت خودشون دلیل و مدرک معتبر و محکمه پسندی داشته باشن.جالبه که وقتی تحقیق می کنی می بینی که هیچ سایت خارجی معتبری نگفته اون ماشین چینی از روی ماشین دیگه ای کپی شده هست.هر آدمی حق داره شخصا از ماشین های ساخت کشوری خوشش بیاد و یا متنفر باشه ولی این حق رو نداره که چنین قضاوت های شخصی رو تو داخل متن خودش بیاره و از حالت بی طرفی و تخصصی خارج بشه.
R@m!n
۲ تیر ۱۴۰۱سندیت نمی خواد دو تا عکس لکسوس بزار کنار این چقدر کار داره و…. و راجب اینکه دوست داری واردکننده رو از مونتاژکار و خودروساز جدا کنی یا خیلی ساده انگاری و از ماجرا پرتی یا اینکه زدی کوچه علی چپ. همه این منابع و پول ها از یه سوراخ وارد و خارج میشه.
Reza motori
۲ تیر ۱۴۰۱برو پست دردسرهای حضور شاسیبلند الکتریکی NIO ES6 در نوربرگ رینگ! رو بخون. کلیپ اش رو ببین. بعد کامنت هاش رو بخون.
بعد ببین دنیا دست کیه. کی داره دروغ میگه. کی داره تقلید می کنه. پیشرفت واقعی چیه.
مانی
۲ تیر ۱۴۰۱R@m!n
من نه ساده هستم و نه خودم رو به کوچه علی چب زدم…..من گفتم که همانطور که تیغ انتقادات این سایت های مثلا خودرو برای خودروسازای داخلی و مونتاژکاراهای چینی همیشه تیز و برنده هست باید همین تیغ انتقاد برای دلالان و نمایشگاه دارهای بی نام و نشونی که ماشین های وارداتی رو با احتکار و تبانی به قیمت دولا پهنا به مشتریان داخلی می فروشن هم باید تیز باشه نه اینکه یک طرف رو هر روز و هر دقیقه بکوبند و در برابر طرف دیگه کاملا کر و کور و لال باشند و خودشون رو در این موضوع به کوچه علی چب بزنند.واقعا چرا تو این سایت هایی که دم از حقوق مصرف کننده می زنن و صبح تا غروب به قیمت و کیفیت خودروهای داخلی و چینی ایراد می گیرن تا حالا یکبار هم نشده که از قیمت های سرسام آور ماشین های وارداتی انتقادی بشه؟چرا هیچکدوم نمی گن به چه دلیلی باید تویوتا هایلوکسی که تو سال 96 قیمت صفر اون 180 میلیون تومان بوده اونهم به دلار 4 هزار تومنی، الان باید نسخه دست دوم 2017 اون باید بالای 3 میلیارد باشه؟مگر تو این چند سال قیمت دلار 18 برابر شده که قیمت این ماشین هم 18 برابر بشه؟چرا باید یک تویوتا راو4 دست دوم مدل 2018 باید بالای سه و نیم میلیارد قیمت بخوره؟همین ماشینی که اتفاقا قیمتش تو بازار جهانی به صورت دست دوم بین 15 تا 20 هزار دلاره؟…چر این سایت ها یکبار هم نشده به تحریم های ظالمانه آمریکا که موجب اختلال شدید در روند خودروسازی ما شده اشاره ای حتی گذرا هم بکنن و همیشه رندانه یا شاید هم مغرضانه تمام تقصیرها و کمبودها رو گردن خودروسازای داخلی ما می اندازن؟این سایت ها طوری وانمود می کنن که انگار خودروسازان و مونتاژکاراهای ما از سر عشق و تفنن بود که رفتن سراغ چینی ها و نه از سر اجبار تحریم های ظالمانه آمریکا.کشور زورگو و بی شرفی که البته خودروسازی رو تو ایران از سال 2018 میلادی مستقیما تحریم کرده درست مثل فروش آزاد نفت و جابه جایی پول بین بانک ها و مواردی از این دست…جالبه این سایت ها همیشه طوری می نویسن که انگار مزدا و هیوندای و پژو و سیتروئن عشقی از ایران رفتن نه از روی فشار آمریکا…جالبه که اینقدر که این سایت ها برای ماشین های آمریکایی تبلیغ می کنن خود سایت های آمریکایی چنین تبلیغات وسیع و همه جانبه ای برای ماشین های خودشون نمی کنن.در ضمن و برای نکته آخر،الان اغلب ماشین ها تو دنیا طراحی شبیه به هم دارن پس باید نتیجه بگیریم که همه از هم دیگه کپی می کنند.اینکه استدلال نشد.پس فرق یک سایت تخصصی با یک نشریه زرد چیه؟ سایت فنی و تخصصی باید با سند و مدرک حرف بزنه نه اینکه حرف های عوامانه و خاله زنکی و داخل تاکسی و نانوایی رو به اسم مطلب تخصصی به خورد ملت بده.
محمد
۲ تیر ۱۴۰۱ما هرچی مشکل توی بحث خودرو کشور داریم از داخلی های خودمونه، خارجی ها فقط میان بازارشون رو توی کشور های مختلف پیدا میکنن وظیفه کلیشون اینه، اما این ما ایرانیا هستیم که این ماشین هارو به خودمون میفروشیم، وقتی ایرانی به خودش رحم نکنه نمیشه گفت که تقصیر چینی هاست، حقمون اینه که این بلاها سرمون بیاد چون ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم والسلام
Reza motori
۲ تیر ۱۴۰۱بزرگوار
ما میگیم چینی ها دارن دروغ میگن. اسب بخار و تست هاشون و اپشن هاشون همه بزرگ نمایی هست. تو تبلیغات خودشون که تازه خودشون برنامه ریزی کردن و ساختن و پخش کردن تناقضات زیاده.
بخش زیادی از صرفه اقتصادی شون به خاطر اینه که ماشین شون اونی نیست که ادعا می کنن.
برای اینکه حقیقت روشن بشه شما تشریف ببرید پست پست دردسرهای حضور شاسیبلند الکتریکی NIO ES6 در نوربرگ رینگ! رو بخواین و جواب کامنت های زیرش رو همین جا بدین. اگر جواب شما قانع کننده بود به اون انتقاداتی که شده حق با شماست.
مانی
۳ تیر ۱۴۰۱معلومه کامنت های من رو اصلا نخوندی و از پیش خودت داستان سرایی می کنی.من تو این کامنت ها بارها گفتم که باید با ماشین های چینی و داخلی همانطور برخورد بشه که با ماشین های ساخت دیگر کشورها و برخوردها باید تخصصی و فنی باشه نه مغرضانه و تمسخرآمیز و یا خاله زنکی و عوامانه و اگر مثلا به قیمت ماشین های چینی و داخلی اعتراض داریم باید همانطور هم به قیمت ماشین های وارداتی هم معترض باشیم.اگر به نحوه قیمت گذاری شرکت های داخلی اعتراض داریم باید همانطور هم به اون نمایشگاه دار و دلالی که ماشین های خارجی رو با قیمت 15 تا 20 برابر قیمت چهار یا پنج سال قبل فروشه هم باید معترض باشیم.پس کاملا منظورم تو این کامنت ها مشخص هست.تو داخل کامنت خودت گفتی که همه اینا یه جریان هدفمند برای دور کردن جامعه از محصولات متنوع و تحمیل محصولات مورد نظر خودشون هست.خوب تو اگه فرض کنیم تو راست میگی و اینا یه جریان هدفمنده پس چرا ما تا حالا یک مقاله تو این سایت ها ندیدیم که به صعود وحشتناک و بی حد و مرز قیمت ماشین های وارداتی در عرض این چند سال کوچکترین انتقاد و اعتراضی داشته باشه و همه شون در این مورد ساکت هستند؟پس مشخصه که جریان هدفمندی در کار نیست.سوما من کجا گفتم که همه ماشین ها از همه کپی می کنند گفتم : «الان اغلب ماشین ها تو دنیا طراحی شبیه به هم دارن پس باید نتیجه بگیریم از هم کپی می کنند»…کجا اینجا نوشته شده که همه ماشین ها از هم کپی می کنند؟ در ضمن،همانطور که تو کامنت اول هم نوشتم من عاشق چشم و ابروی ماشین های چینی نیستم.چرا کامنت ها رو با دقت نمی خونی؟ پس کاملا مشخصه تو خودت ته کوچه سفسطه و بی منطقی هستی نه من.
Reza motori
۳ تیر ۱۴۰۱آقا مانی
کلی تایپ کردین، کلی بحث کردین، کلی توهین کردین به هم
اما نخواستی تو بحث اصلی و درست شرکت کنی و جوابت رو بگیری.
شما می خوای بدونی چرا همه و نه فقط ایرانی ها دارن به محصولات چینی انتقاد می کنن؟ بسم الله بیا و از جواب کامنت های پست پایین شروع کن و جواب انتقادها رو منطقی بده.
https://www.pedal.ir/chinese/%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-nio-es6-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%b1%db%8c%d9%86%da%af/
اتفاقا خود آقا رامین طرفدار ماشین های چینی هم اونجا بوده و کامنت گذاشته.
Reza Waffen SS
۲ تیر ۱۴۰۱اینکه کپی لکسوسه که
کیان
۲ تیر ۱۴۰۱حالا تو متن هم گفته شما هست، ولی باز با اینکه کپی هست بهتر از یه ماشینی مثه هیوندای الانترا جدید هست ک کپی نیست ولی شلم شولبایی هست برای خودش ک قیمه هارو ریختن تو ماستها شده، این طراحی کپی باز با بیننده یه ارتباطی برقرار میکنه و نقطه مثبتی هست بنظر من، اعداد فنی هم روی کاغذ هم کاملا خوب بنظر میان
Clean energy (سلام فرمانده)
۲ تیر ۱۴۰۱خیلی خیلی ممنون از شما
رسما اومدی یه برچسب 💩 چسبوندی رو کره و تایید کردی بره:/
کره ای ها با یه مشت اصکی رونده خیلی فرق دارن
کره ای ها خودشون بالا اومدن و این خیلی با ارزش تر از اینه که با تقلب اصکی و کپی کاری بالا بیای
porsche
۲ تیر ۱۴۰۱حداقل لکسس حرمت داشت!!!
وحید
۳ تیر ۱۴۰۱بله ماشینی که چین به ۱۵هزار دلار وارد ایران میکنه داخل کشور بایدم بالای یک میلیارد تمن فروخته شه مردمم صف بکشن به ۳برابر قیمتش اینطوری نقدینگی کشور جمع میشه و این پول چاپ کردنای دولت با دزدی از پولی که مردم با بدبختی دراوردن جبران میشه
green
۲ تیر ۱۴۰۱چری ماشینای خوبی میزنه مشکل فقط قیمت فضاییه زیر نیم میلیارد خوب بود که نمیدن
آدمیزاد
۲ تیر ۱۴۰۱طراحیش از مدل قبل خیلی بهتر و لوکس تر شده
TML BN
۲ تیر ۱۴۰۱بابا به دی لایت معروف لکسوس هم رحم نکرده
علی
۲ تیر ۱۴۰۱لکسوس ازش شکایت میکنه 😐
Erfan
۲ تیر ۱۴۰۱حالا یکی میاد میگه چین به تکامل رسیده و دیگه کپی نمیزنه.
اگه آرم پوشیده بشه یه مقدار شبیه is250 f
AMANTE
۲ تیر ۱۴۰۱منو یاد مدل کمتر شناخته شده ی HS 250 از لکسوس انداخت، انگار نسخه ی بروز شده اش با کمی چاشنی چینی هست.
HamiD
۲ تیر ۱۴۰۱اشک از چشمان طراحان لکسس جاری شد …
لامصبا رحم کنین عهههههههههههه
JDM lover
۲ تیر ۱۴۰۱بی … های کپی کار ، اخه اینقدر ضایع کپی میکنن؟؟
هیچی بلد نیستن فقط کپی کاری میکنن
خدا کنه لکسوس یه پیگیری چیزی بکنه دیگه خیلی پررو شدن این چینی ها
JDM lover
۲ تیر ۱۴۰۱چهار تا سر اگزوز هم گذاشتن!!!
نکشیمون رقیب m5 cs
F
۲ تیر ۱۴۰۱تعداد خروجی های اگزوز پشت ماشین رابطه خاصی با تعداد سیلندر نداره.
مرسدس A45 s هم با ۲ لیتر موتور چهار سر اگزوز داره بی ام و m850i هم با ۸ سیلندر دو سر اگزوز داره.
ربطی به هم ندارن..
مسعود
۲ تیر ۱۴۰۱جلو پنجره و طراحی چراغا هیچ
حداقل یه دی لایت زیر چراغارو میذاشتی واس خود لکسس بمونه چری جان😂
۲ روز دیگه چری از لکسس بخاطر طراحی مشابه شکایت نکنه صلوات
SLR _ 722
۲ تیر ۱۴۰۱با دیدن خودرو های اخیر چری خیلی انتظار بیشتر ازشون میرفت که مستقل شده باشند ( از نظر طراحی ) ولی این کپی آشکار از لکسوس واقعا خیلی بعید بود . کاش همون طراحی خودش رو کار می کرد تا جای دفاع داشته باشه
matin
۲ تیر ۱۴۰۱لااقل اونا از لکسوس کپی کردن ماکه از خودمون داریم کپی میکنیم
تیبا رو از پراید کپی کردیم کوییک رو از تیبا۲ تارا هم جلو پنجرش ۸۰ درصد شبیه دنا هست
راستی دقت کرده بودین پشت پرابد ۱۱۱ شبیه ایمپرزا هست؟؟
F
۲ تیر ۱۴۰۱منظورت ۱۳۲ هست دیگه؟
بله کپی محضه
کسرا
۲ تیر ۱۴۰۱شبیه طراحی لکسوس هست :/
Avan
۲ تیر ۱۴۰۱چری در طراحی مستقل عمل می کرد و از معدود چینی هایی بود که نمی شد بگی کپی کارند ولی این یکی را نمی دونم چرا اینقدر کپی کرده؟ لکسوس شکایت می کنه. البته صرف نظر از کپی، قدرت ۲۰۰ اسب بخار و صفر تا صد ۶ ثانیه ای جالب توجه هست.
Hadi
۲ تیر ۱۴۰۱خوب شده ولی روح لکسس رو نداره…
(چیزی که برادران چینی نمیتونن با کپی بدست بیارن)
ولی بد نشده…
STAN
۲ تیر ۱۴۰۱شبه چینی یعنی چی دیگه؟ خیلی جدی یدونه IS خریدن بردن تو کارخونه گفتن خب بچه ها بریم کپیش کنیم بسازیم :)))
مجتبی
۳ تیر ۱۴۰۱باورکن نخریدن عکساشو کپی کردن ورفتن ازروش ساختن. جاهای سختش روهم فاکتور گرفتن
HamiD
۳ تیر ۱۴۰۱دقیقا 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
فقط کاربرات هشت دهنه
۲ تیر ۱۴۰۱باز صد رحمت به ماشینای ایرانی که با پیچ نیمه باز یا شل و ول تحویل مشتری میشه اما این چری آریزو ۵ که با بزاق دهان سر هم شده نه با پیچ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dian
۲ تیر ۱۴۰۱وقتی میگیم چینی لگن ، آشغال ، قوطی و…
به این معنی نیست کیفیتشون از ایرانیا هم بدتره
اونایی که سوار شدن خوب میدونن کیفیتشون چند برابر از ایرانیا بهتره
رامتین
۲ تیر ۱۴۰۱جالبه یکی از گزینه های خریدم هست این ماشین! بهمین خاطر یک گروه پنج نفره تشکیل دادم که بررسی کامل روش کنیم. حتی جنس و اجزای بکار رفته در تک تک بخشهای ماشین را باید دید. سیستم تعلیق گویا مستقل هست که جالبه! النترا یا تالیسمان نیمه مستقل بودند. کیفیت قطعات باید بررسی بشه. این خودرو النترا یا کرولا نیست که چشم بسته بشه خرید. شتابش ۶.۷ گزارش شده که مشکوکه. موتور و گیربکس باید مشخص بشه ساخت کجاست. قیمت هم یکی از دوستان گفته ۹۰۰ تا ۹۵۰ هست.
فقط کاربرات هشت دهنه
۲ تیر ۱۴۰۱آقای اشتری لطفا رپورتاژ تست خودروهای چینی رو قبول نکنید چون با خرید هر ماشین چینی از اون اجنبی هایی که از پشم تا سنگ مرمر به ایران صادر می کنن شما حمایت می کنید اگر رپورتاژ بیشتر بشه در قبال بیکاری جوانان ایرانی مسئول هستید و در دنیا و آخرت جوابگو هستید
محمد
۲ تیر ۱۴۰۱این دفعه تعارف رو گذاشتن کنار رسما جلوش لکسس هست
Dian
۲ تیر ۱۴۰۱فکر کرده بودم چینیا کپی کردنو تموم کرده بودن
وقتی میای چهرشو شبیه لکسوس میکنی حداقل فرم بدنشو هم شبیهش کن
دست بکشین دیگه از این پلتفرم ۵۳۰
Dian
۲ تیر ۱۴۰۱شتاب ۶ ثانیه با ۱۹۷ اسب بخار یکم بعیده
مثلا تویوتا gt86 با ۲۰۰ اسب بخار تو ۶.۴ ثانیه براه
بنظرم این کم کمش تو ۸ ثانیه میره