چری، دستی به سر و روی مدلهای آریزو ۵ و ۶ خود کشیده است. این سدانهای جمعوجور و ارزانقیمت (البته نه در ایران) ویژگیهای جذابی ارائه میکنند که در این بازه قیمتی کمیاب هستند. شنیده شده مدیران خودرو هم قرار است این فیسلیفتها را روانه بازار کشور کند. البته همانطور که در محصولات جدید این شرکت میبینیم، نشان MVM جایگزین نشان چری خواهد شد.
آریزو ۵ فیسلیفت جدید
چری آریزو ۵ را باید یک سدان نسبتاً موفق در بازار ایران دانست. این خودرو با طراحی شکیل و آپشنهای متعدد و البته طرحهای فروش اقساطی توانست جای پای خود را در خیابانهای ایران محکم کند. مدلهای اولیه این خودرو با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی چندان مورد اقبال واقع نشدند اما نسخههای توربو و اتوماتیک آنها توانستند ورق را برگردانند.
آریزو ۵ جدید چه فرقی با مدل فعلی دارد؟
حالا وقت آن رسیده که شاهد فیسلیفت این خودروی سدان باشیم. طبق تیزری که مدیران خودرو از این نسخه منتشر کرده، تغییرات ظاهری چندان چشمگیری را شاهد نخواهیم بود. در این نسخه که با نام آریزو ۵ پرو در سال ۲۰۲۰ فیسلیفت شده، فرم مشبک جلوپنجره به فرم کهکشانی تغییر کرده است. علاوه بر این، طراحی رینگها نیز دستخوش تغییر شده و چند تغییر جزئی دیگر در گرافیک چراغها دیده میشود. یک باله ظریف هم به لبه صندوق عقب اضافه شده و طراحی سپرها و رکاب نیز شامل تغییراتی جزئی میباشند.
با این حال تغییر اساسی را باید در کابین این خودرو جستجو کرد. جایی که با الهام از کابین آریزو ۶ شاهد تحولی بزرگ هستیم. طراحی فرمان جدید از نوع D کات و اسپرت بوده و یک نمایشگر لمسی جدید و بزرگتر هم جلب توجه میکند. علاوه بر اینها، بهبود ارگونومی کابین، بهبود کیفیت مواد مورد استفاده، تریم کربن، ترمز پارک برقی و اتوهلد، دریچههای تهویه عریض و غیره باعث تفاوتی آشکار بین مدلهای جدید با قبل از فیسلیفت شدهاند.
مشخصات فنی آریزو ۵ پرو
در بخش فنی، مدیران خودرو فعلاً از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قوای ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر سود میبرد که البته این بار با گیربکس CVT با ۹ دنده مجازی جفت میشود. این گیربکس جدید میتواند شتاب بهتری را فراهم سازد و احتمالاً این خودرو در کمتر از ۱۰ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
قیمت آریزو ۵ پرو چقدر است؟
مدیران خودرو نشان داده که با قیمتگذاری با تناسب قیمتهای جهانی میانهای ندارد. درحالیکه قیمت در خود چین از ۹ تا ۱۱ هزار دلار است احتمالاً نسخه فیسلیفت جدید آریزو ۵ در ایران با قیمتی ۷۰۰ میلیونی ارائه شود. همچنین احتمال میرود مونتاژ مدل معمولی و قدیمی آریزو ۵ نیز همچنان در کنار محصول جدید لااقل برای مدتی ادامه یابد.
آریزو ۵ پلاس
پرچمدار خودروهای آریزو در ایران، سدان آریزو ۶ است که بهخوبی بیانگر سیر تحول شگفتانگیز چری است. امسال چری در اقدامی عجیب، فیسلیفت آریزو ۶ را با نام آریزو ۵ پلاس و در کنار مدل اصلی آریزو ۶ وارد بازار کرده است. جالب اینجاست که این مدل قیمتی بسیار کمتر از آریزو ۶ داشته و قیمت آن بیشتر به آریزو ۵ نزدیک است.
حالا مدیران خودرو، این مدل را وارد کشور کرده و در حال تست فنی آن است اما احتمالاً در صورت تأیید، تولید آن قبل از سال آینده آغاز نخواهد شد. شاید هم به علت همپوشانی این مدل با آریزو ۵ پرو فیسلیفت و خطری که برای بازار آریزو ۶ ایجاد میکند، از فهرست مدیران خودرو کنار برود.
طراحی و تغییرات آریزو ۵ پلاس
اولین نکتهای که در مواجهه با آریزو ۵ پلاس جلب توجه میکند، جلوپنجره بزرگ آن است که کاملاً با جلوپنجره آریزو ۶ متفاوت است. آریزو ۵ پلاس در دو نسخه متفاوت با نامهای Xiao Ai و Ozawa معرفی شده که در طرح جلوپنجره با هم متفاوتاند. درحالیکه در طراحی سایر اجزای این دو نسخه تفاوتی دیده نمیشود.
نمای جانبی این مدل با تیگو ۶ فرقی ندارد اما در نمای عقب شاهد چراغهای کاملاً جدیدی هستیم که با یک نوار باریک از بالا به هم متصل شدهاند. جای پلاک نیز از روی سپر به روی درب صندوق آمده است.
کابین با غربیلک فرمان جدید و نمایشگرهای دیجیتالی پشت آمپر جلب توجه میکند. سایر تغییرات مانند تغییر مکان جای لیوانی، تغییر اهرم دنده به مدلی بسیار زیباتر و ظریفتر و حذف پنل لمسی تهویه همراه با تغییر طراحی کنسول باعث بهبود تجربه کاربری میشوند.
مشخصات فنی آریزو ۵ پلاس
در بخش پیشرانه همان موتور آشنای مشترک با انواع تیگو ۷، آریزو ۵ توربو و آریزو ۶ را خواهید دید که با گیربکس CVT جدید ۹ سرعته جفت شده و ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتنمتر را به چرخهای جلو ارسال میکند.
آریزو ۶ پلاس با چه قیمتی به فروش میرسد؟
همانطور که گفتیم، قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار یوآنی این مدل، مابین قیمت ۵۰ تا ۸۶ هزار یوآنی آریزو ۵ و ۸۶ تا ۱۳۰ هزار یوآنی آریزو ۶ قرار میگیرد. بنابراین بالاترین نسخه این خودرو باید قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار داشته باشد. اگر مبنا را قیمت آریزو ۵ پرو و آریزو ۶ در ایران درنظر بگیریم، به قیمت تقریبی ۷۸۰ میلیون تومان خواهیم رسید!!!
new RAMIN
۲۹ تیر ۱۴۰۰((همانطور که گفتیم، قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار یوآنی این مدل، مابین قیمت ۵۰ تا ۸۶ هزار یوآنی آریزو ۵ و ۸۶ تا ۱۳۰ هزار یوآنی آریزو ۶ قرار میگیرد. بنابراین بالاترین نسخه این خودرو باید قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار داشته باشد. اگر مبنا را قیمت آریزو ۵ پرو و آریزو ۶ در ایران درنظر بگیریم، به قیمت تقریبی ۷۸۰ میلیون تومان خواهیم رسید!!!))
واقعا حیف… واقعا که هنوز در عجب مانده هم چه طور یه ماشین چینی 12 الی 15هزار دلاری در ایران 800 میلیون تومان قیمت دارد.
البته عجیب هم نیست وقتی دنا پلاس توربو که هیچی نگم بهتره قیمتش 420 میلیونه و استیپ وی زمان مصر با حداقل کیفیت و آپشن قیمتش 470 میلیونه پورشه ماکان 2017 که نسخه صفر 7 میلیارد هست ، طبیعتا آریزو 6 قیمتش 800 میلیونه.
البته الان یه عده بوگاتی سوار و رولز رویس سوار که هفته پیش رفته بودن صف بسته بودن برای خرید نسخه ویژه لامبورگینی میان تو سایت پدال میگن بنجل چینی…
حالا از این موضوع بگذریم. بریم نقدش کنیم!
چری کمپانی بدی نیست اما اگر بحث امار فروش باشد در بین چینی ها رتبه 6 و در خود بازار چین رتبه 12 را دارد. اگر بحث بحث غول بودن و محبوب و معروف و رده بالا بودن بین کمپانی های چینی باشد که رتبه 9 را میگیرد. محصولاتش فقط در نوع خود خوب هستن و با مقایسه با بزرگان چین انچنان مالی نیستن. اما اینجا ایران هست. جنس های درجه 2 و 3 میاد ایران… درجه 1 هم میره حوزه خلیج فارس برای اعراب😐
در نسخه پلاس طراحی جلو خیلی خوب دراومده. من خوشم اومد.
اما با توجه به قیمت احتمالی 780میلیون تومانی به نظرم خرید آریزو GX (همون آریزو6) به نظرم خیلی منطقی تره ولی خب در بحث طراحی بیرونی آریزو 5 پلاس خیلی بروزه. البته با توجه به متن اریزو 5 پلاس نسخه فیس لیفت اریزو 6 هست.
امیر
۲۹ تیر ۱۴۰۰ببین رامین من رولز رویس ندارم ، بوگاتی هم ندارم ، لامبورگینی هم ندارم. ولی درباره همه این ماشین ها مطالعه کردم و بیشتر ماشین های توی ایران رو هم نمی گم خیلی ولی حداقل نیم ساعت توش نشستم پس وقتی می گم فلان ماشین چینی بده یه چیزی
می فهمم که میگم. برادر من تو حاضری 780 میلیون پول بدی آریزو 6 بخری ؟
آریزو 6 ظاهر خوبی داره ، کابین خوبی هم داره ، امکانات خوبی هم داره ولی وقتی سوار
شدم دیدم بعضی جاها رو بی دقتی کردن توی ساخت حالا نمی دونم ماشینی که من سوار
بودم این طور بود یا واقعا این طوری هست معلوم نیست. ولی حرف من این هست 780
میلیون تومن پول رو نمی تونم بدم به ماشین چینی که کمپانیش در گذشته ماشین های
وحشتناکی تولید می کرده. ماشین چینی هیچ اصالتی توش دیده نمیشه. فقط هم موتور
های 1.5 لیتری توربو با گیربکس کسالت آور cvt توش هست. تقریبا همشون. ایمنی ماشین هاشون هم که cncap چین میگه خوبه به همه 4 ستاره میده. ولی خب هیچ کس
نمی گه ماست من ترشه این مثال دقیقا حکایت ماشین های چینی هست.
new RAMIN
۲۹ تیر ۱۴۰۰((برادر من تو حاضری ۷۸۰ میلیون پول بدی آریزو ۶ بخری ؟))
خب من نه 780 میلیون ، بلکه 850 میلیون میدم برو برام ماشین 0 کیلومتر نو و گارانتی 5 ساله پیدا کن. دمت گرم.
درضمن پر آپشن باشه. قدرت 150 اسب به بالا. گیربکس هم 9 سرعته. شتاب زیر 10. میخوام کیفیت داخلش خوب باشه. صفحه نمایش 9 اینچی سقف پانورما هم باشه چه بهتر. خلاصه 850 میلیون بهت میدم. ببیینم نو و 0 کیلومتر با گارانتی 5 ساله چی بهم میدی🙃 طراحی جذاب هم فراموش نشه رنگ سفید هم مشکلی نیست.
منتظر لیست خودروهات هستم
.
.
(ماشین چینی هیچ اصالتی توش دیده نمیشه. فقط هم موتورهای ۱.۵ لیتری توربو با گیربکس کسالت آور cvt توش هست. تقریبا همشون. ایمنی ماشین هاشون هم که cncap چین میگه خوبه به همه ۴ ستاره میده. ولی خب هیچ کسی نمی گه ماست من ترشه این مثال دقیقا حکایت ماشین های چینی هست.)
😯😯
اخرین باری که چینی درست حسابی دیدی چی بود و کی بود؟؟؟
بیا این پست پدال رو یه نگاهی بی انداز. همون کامنت اولش لینک دادم. حتما ببینش.
https://www.pedal.ir/%d9%84%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%88%d9%88%d8%b1/%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%88%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%88%da%a9-l-%da%86%db%8c%d9%86/
وارد این پست پدال شدی قسمت کامنت ها دقیقا همون اول لینک رو دادم.
اینو ببینی نظرت کلی درباره خودرو چین اللخصوص اون کمپانی عوض میشه. تازه این مدل پرچمدار نبودش…پرچمدارش…اون اصلا دنیا دیگری حضور دارد!
حالا چینی های رده 2 و 3 وارد مارکت ایران میشه مشکل من نیست.
4 غول خودرو سازی چین و 2 غول الکتریکی سازی چین اصلا اینطوری که شما میگی نیستن.
Aidin
۳۰ تیر ۱۴۰۰سلام دوست گرامی.
من رفتم و لینکی که گذاشتید رو مطالعه کردم، نفهمیدم اینجا گفتید اون مطلب رو بخونیم نظرمون راجع به خودروی چینی تغییر میکنه،ولی آخه رنجرور چه ربطی به چین داره،اگر منظورتون مالکیتش هست که اونم ربطی به چینیها نداره و متعلق به کمپانی تاتا هند می باشد. در هر صورت متوجه منظورتون نشدم.علی برکت الله.
new RAMIN
۳۰ تیر ۱۴۰۰😐😐😐
دادادش گلم اقای آدین با 2 دیدگاه. لینک اینستاگرام رو گفتم.
🤦🤦🤦 درضمن اون لینک رو مطالعه نمیکنن. فیلمش دیدنی بود.
من اصلا با رنجروور کاری ندارم. شما برو قسمت کامنت ها. همون کامنت اول لینک دادم. اونو ببین.
AMG///
۲۹ تیر ۱۴۰۰آریزو 5 بهترین سدان صفر کیلومتر در رده قیمتی خودشه
درباره آریزو 6 اطلاعی ندارم ولی آریزو 5 واقعا خوبه مخصوصا مدل توربو
Avan
۳۰ تیر ۱۴۰۰بدبختی اینجاست که دو سال دیگه ممکنه بگیم ۷۰۰ میلیون برای پراید گرونه. یادمه دو سال پیش که سری اول تیگو۷ رو ۱۴۵ میلیون فروختن یکی زیر عکسهای مردمی که تحویل گرفته بودن نوشته بود :یه غم خاصی تو چهرشونه که ۱۴۵ میلیوت دادن پای ماشین چینی،الان پراید شده ۱۴۰ میلیون!!!
پویا
۲۹ تیر ۱۴۰۰حتما هم 1 تومن پولشه
Audi e_tron gt
۲۹ تیر ۱۴۰۰این همه تنوع ماشین تو جهان هست چرا بین همهی اونا اینو می خوان وارد کنند
ممد ژانگولر
۲۹ تیر ۱۴۰۰قول گرون فروش خودروسازی ایران (مدیران خودرو )وارد میشود.
یعنی من موندم اگه اقساط ۵ ساله بدون سودم بده بازم برای شرکت بالای ۳۰٪ سود میمونه .
نوش جونش 😉
امیر
۲۹ تیر ۱۴۰۰اگر 700 میلیون باشه واقعا گرونه برای این ماشین ، همین الان رفتم گشتم دیدم توی این
بازه قیمتی ماشین کارکرده خیلی بهتری میشه پیدا کرد.
البته مردم فکر می کنن ماشین صفر خیلی خوبه آپشن هم خیلی مهمه در صورتی که این
طور نیست.
امین
۲۹ تیر ۱۴۰۰ما که پول نداریم بخریم،داشتیم هم نمیخریدیم.ولی انصافه واسه یه فیس لیفت ۱۵۰ال۲۰۰تومن بیشتر پول گرفت؟بخدا حرومه
Hamid
۲۹ تیر ۱۴۰۰نوش جون اونایی که میخرن!
بزار بندازن بهشون!
واقعا عجیبه همچین آشغالی 800 میلیون!
بابا
برگای اصحاب کهف ریخته
تو کمتر از 2 سال
با این قیمت جای مرسدس سی 200 و چری نمیدونم چیچی عوض شد!
چ وضع مملکته خدایی …
واقعا یه عده چرا واسه همچین چیزایی پول میدن؟! خدایی چرا! بعد ادعاشون هم میشه آره چینی عالیه فلانه …
بابا درسته … ماشین به نسبت خوب چینی هم دارم اما به والله اونایی که به ایران وارد میشن آشغالی بیش نیستن!
SS
۲۹ تیر ۱۴۰۰وقتی رقابت وجود نداشته باشه شرکت های بی وجدان داخلی چه تولید کننده و چه وارد کننده هر قیمتی دلشون بخواد میگن
حتی با همین شرایط افتضاح ارز و عوارض صد درصدی هم با 800 میلیون میشه الانترا فول 2021 خرید ولی حالا که وارد نمیشه همه جولان میدن از ایران خودرو و سایپا گرفته تا …
Aidin
۳۰ تیر ۱۴۰۰سلام دوست عزیز
درسته کسی که ماشین باز باشه هیچ وقت بنز و بی ام و و کادیلاک و فورد و ولو و پورشه و تویوتا رو با ماشین چینی توی یک سبد نمیزاره ولی بیاید واقع بین باشیم،من به شما قول میدم کمتر از ۵ سال دیگه ماشینهای کره آیی نفسشون قطع خواهد شد و زیر چکمه های خودروهای چینی جان به جان آفرین تسلیم میکنن و بعدش تویوتا و فولکس واگن و . . .
شاید و فقط شاید کمپانیهای پرچم داری مثل بنز و بی ام و و پورشه اونهم به دلیل مشتریان بسیار وفادار در طی سالیان دراز و به خاطر حفظ اصالت برندشون بتونن با چینی ها مقابله کنن،وگرنه تمام کمپانیهایی که خودروهایی با مصرف روزمره و فاقد اصالت میسازن در این جنگ مغلوب خواهند شد.تنها راه نجات کمپانیهای قدیمی پناه بردن به سبک خاص و طراحی هایی بر اساس تاریخچه کمپانیهاشون خواهد بود و بس.
امید
۲ اسفند ۱۴۰۰داداش چاره چیه ؟ عمرمون داره میگذره و یه ماشین نمی تونیم سوار شیم همه حرفا درسته که نمی ارزه و درجه ۳ چینه ولی من که بمیرم دیگه پول به سایپا و ایران خودرو نمیدم این چند صباح عمر تو این مملکت خراب شده چاره ای نداریم که اگر ماشینی میخوایم که یه کم امکانات داشته باشه این آشغال ها رو چند برابر قیمت واقعی بخریم
امیدوارم یه روز با ورود خودرو های ژاپن و کره کلا بازار اینا بترکه ولی الان من ۳۷ سالمه و ماشینی میخوام که با پول من امکانات روز رو بهم بده
تازه اریزو ۵ توربو داشتم دارم میدم یه نیو فیس و بگیرم 720 میلیون
کسی نظری راهنمایی چیزی داره هم استقبال می کنم
با مهربونی جهان زیباتره
۲۹ تیر ۱۴۰۰خاک تو سر ما
این چ اشغالیه
حالا برا همین لگن هم صف میبندن
مهدی
۱۱ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیزم
نکته مهم اینه که ما تو ایران زندگی میکنیم
حالا ادامه ماجرا-تجربه شخصی من
من 94، پژو پارس tu5 صفر از کمپانی گرفتم، تو سه هزارتا سفر بودم عید بود سنسور اکسیژنش خراب شد و کاشت مارو، اخرشم ازاد خریدم، تو 10هزارتا کلاجش عین سنگ شد، نمی شد برم نمایندگی ازاد عوض کردم، تو 27هزارتا دنده دو دیگه جا نمیرفت، نمایندگی دیسک و صفحشو با گارانتی عوض کرد
تو چهل هزارتا تو دری هاش عین اشغال شده بود
و تو 70هزارتا فروختمش سال 97
بلافاصله به قول شما یه اشغال چینی خریدم، برلیانس h330با موتور 1650اتوماتیک، ماه پیش فروختمش، 99هزارتا باهاش رفته بودم، بجز روغن موتور و یکبار روغن گیریبکس، و تعویض لنت هیچ کار دیگه ای نداشت، و هنورم اتاقش نو بود، فقط سپر جلوش خ بد بود، ماشین پایینه گیر مکنه گاهیی و میشکنه
و الانم به قول شما یه آشغال چینی دیگه نوشتم ببینم خدا چی میخواد…
دوباره یادآوری کنم اینجا ایرانه، عرضه داری پول دربیار و بنز و bmw و شورلت و ولوو سوارشو، عرضه هم نداری عین ما از همینا لذت ببر
چون هنری برای ایجاد تغییر نداریم
پیام
۲۹ تیر ۱۴۰۰خداییش با خوندن این خبر سر گیجه نگرفتین من خودم که نفهمیدم چی شد کلا قیمه ها را ریختن تو ماستا اریزو 5 همان فیس لیفت 6 اما چری اونا به عنوان 5پلاس رونمایی کرده و خود 5پلاس میشه 5 پرو خودشونم نفهمیدن چکار کردن😂
پس ای کسایی که پول بنز و بی ام و خریدنا دارین برین بخرین و از خریدتون لذت ببرین که دارین پول 100 سال تاریخچه و ابهت را میدین خدا بیامرز مادر بزرگم با 86 سال سن بنزا میشناخت😏
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰تو آمریکا با ۸۰۰ هزار دلار چی میدن تو ایران با ۸۰۰ میلیون چی 😐
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۰عجب مقایسه ای کرک و پرام ریخت
رضا
۳۱ تیر ۱۴۰۰داداش تو الان داری 800 هزار دلار آمریکا رو با 800 میلیون ایران مقایسه میکنی ؟
میدونی تفاوت قیمت چقدره باید ببینی با این پول چی میشه خرید با 800 هزار دلار میشه رولز رویس خرید حالیته ؟
با 800 میلیون تومان به دلار هم ته تهش میتونی یه جنسیس بگیری البته ماشین خوبیه ولی رولزرویس خیلی گرونتره
خداییش این سم رو از کجات درآوردی ؟
رامتین
۳۰ تیر ۱۴۰۰اریزو اگر با موتور و گیربکس تیگو8 عرضه میشد ارزش خرید داشت. یعنی گیربکس 7سرعته غیر cvt و موتور 1.6 لیتری (نه 1.5) با 197 اسب.