چری بهتازگی تصاویر رسمی آریزو ۸ پرو را منتشر کرده است. این سدان کامپکت دارای طراحی جدید در قسمت جلویی و کابین بوده و انتظار میرود بهار سال آینده به بازار عرضه شود.
طراحی خارجی
آریزو ۸ پرو از فلسفه طراحی “هنر در حرکت” (Art in Motion) بهره میبرد. در نمای جلو، چری از یک جلوپنجره هشتضلعی جدید با طراحی مشبک لانهزنبوری مشکی استفاده کرده است. ورودی هوای بزرگ در سپر جلو و کانالهای هوای دوطرفه، ظاهر اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند.
در نمای جانبی، چری رینگهای چندپرهای دو رنگ را برای این خودرو طراحی کرده که بر پویایی ظاهری آن افزوده است.
کابین و امکانات داخلی
در داخل کابین، آریزو ۸ پرو به یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز شده که در تمام تیپها از پردازنده کوالکام ۸۱۵۵ بهره میبرد. این سیستم از اتصال کامل به خودرو، مسیریابی ارتقایافته و شارژ بیسیم ۵۰ واتی پشتیبانی میکند. بنابراین چری زبان طراحی مانیتورهای به هم پیوسته را دیگر در این مدل کنار گذاشته است.
چری همچنین طراحی پنل درها و صندلیها را نسبت به مدل فعلی آریزو ۸ در این مدل تغییر داده و از دوخت جدید استفاده کرده است. صندلیهای جلو دارای سیستم تهویه، تنظیم گودی کمر، ماساژور و درِ صندوق عقب برقی هستند.
مشخصات فنی و پیشرانه
آریزو ۸ پرو با دو گزینه پیشرانه عرضه خواهد شد:
- موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۴۵ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر، همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT)
- موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۱۸۷ کیلووات (۲۵۰ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر
موتور ۲ لیتری توربو دقیقا همان پیشرانه فونیکس آریزو ۸ در ایران است و بنابراین درصورت عرضه نسخه پرو در ایران در بخش پیشرانه شاهد تغییری نخواهیم بود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل تنها ۷.۵ لیتر است.
جمعبندی
چری آریزو ۸ پرو با طراحی جدید، امکانات مدرن و پیشرانه قدرتمند، گزینهای جذاب در کلاس سدانهای کامپکت نیمه لوکس محسوب میشود. با توجه به امکانات دیجیتالی پیشرفته، شارژ بیسیم سریع و صندلیهای مجهز به ماساژور، این خودرو میتواند به یکی از رقابتیترین گزینهها در این سگمنت تبدیل شود.
Puriya85
۳ اسفند ۱۴۰۳اینام زرت و زرت ماشین فیس لیفت میکنن مسخره بازیه؟ این ماشین چند سال تو بازار بوده که فیسش کهنه شده باشه،بعد زورم میاد فیس قبلیشم قشنگ تر بود😑
محمود
۳ اسفند ۱۴۰۳۳سال بوده دیگه تو ایرانه که تازه اومد. میخوای به سبک ایران ۱۰ سال یکبار فیس لیفت کنه؟
Mamoond
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحی بدک نیست ولی قبلش بهتر نبود
maranello550
۵ اسفند ۱۴۰۳قبلش جلوپنجره لکسوس بود الان به نظرم بهتر شد
حمزه
۱۲ اسفند ۱۴۰۳جلو پنجره لکسوسی مربوط به آریزو ۶ gt هست نه این آریزو ۸ پرو
Avan
۳ اسفند ۱۴۰۳نمی دانم در بقیه دنیا شاید چون خودرو مصرفی است و بعد از ۵ یا ۶ سال اسقاط میشه براشون مهم نباشد ولی این که هر سال فیس لیفت می زند خوب نیست.
HAIRYTALE
۳ اسفند ۱۴۰۳هیچ جای دنیا خودرو بعد 5،6 سال اسقاط نمیشه
تو اروپا میانگین سن خودرو های درحال تردد 12.5 ساله (کمترینش 8 سال در لوگزامبورک و بیشترینشون17 در سال یونان)
و تو امریکا هم 12.6 سال هست (10 سال در ایالت ورمونت و 17 سال در مونتانا)
ادیت: البته درمورد چین حق با شماست و 5.1 سال هست
Hamid
۳ اسفند ۱۴۰۳سلام. آریزو ۵ تا حالا بیش از ۴ بار فیس لیفت شده. به جای هزینه برای طراحی نسل جدید، به روز رسانی می کنند تا توجه بازار را از دست ندهند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ اسفند ۱۴۰۳برای x33 هم تقریبا ۱۲ سال با یک پلتفرم موتور و گیربکس جلو رفتن
اما داشبورد و تجهیزات رفاهی و ظاهر ماشین چند مرتبه کاملا متحول شد
مجتبی
۷ اسفند ۱۴۰۳امری سلیقه ای هست به نظر من اسپورت تر شده .ماساژور هم کم داشت که اظافه کردن…
۳ اسفند ۱۴۰۳قبلیش بهتر بود واقعا چری تنها ماشین خوبش همین بود که قشنگ بود یکی این یکی آریزو 6 معمولی خجالت داره واقعا….
BMW is GOD
۳ اسفند ۱۴۰۳فروردین ۱۴۰۳ گذشت باید بنویسید فروردین ۱۴۰۴
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅
لطفاً اصلاح کنید
ارش
۵ اسفند ۱۴۰۳منکه متوجهش نشده بودم😅😅 دمت گرم
shetab-car
۳ اسفند ۱۴۰۳من نمی دونم چرا این چینی ها اینقدر عجله دارن تو فیس لیفت یک سال صبر نمی کنن
بابا صبر بده ماشین جا بیفته تو بازار بعد تغییرش بده
تازه وارد ایران شده فیس لیفت می کنی مدیران خودرو وارد می کنه 1 تومان میکشه رو محصول جدیده
Titanium
۳ اسفند ۱۴۰۳صبر کن ببینم مگه این آئودی نیست؟
محمود
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحی کابینش خیلی بهتر شده. متنفرم از مانیتور پیوسته
رامتین
۳ اسفند ۱۴۰۳طراحیش نسبت به قبل، موزون تر و به عبارتی جاافتاده تر شده. کیفیت قطعات آریزو را واقعا نمیدونم چطوره. من فکر میکنم در بین چینی ها سری یونی چانگان کیفیت بهتری داشته باشه. اصولا اگر خودرویی چینی را ببینید که در بازار اعراب فروش داره یعنی میشه بهش اعتماد حداقلی داشت.
سعید صادقی
۱۷ اسفند ۱۴۰۳ممنون میشم اگر یک نفر معنی و مفهوم کیفیت را بگوید
آیا کیفیت با دست کشیدن قابل تشخیص هست
آیا با انگشت روی داشبورد زدن میزان کیفیت مشخص میشود
آیا پراید وسیله نقلیه بیکیفیت هست
آیا موتور سیکلت نسبت به پراید کیفیت و ایمنی کمتری دارد
آیا اساسا موتورسیکلت که یک وسیله نقلیه عمومی درهمه جای دنیا هست وپلیس تمام کشورها بطور گسترده از آن استفاده میکنند نام ایمن هست
آیا یک خانواده معمولی بهند اسب بخار نیاز دارن
خودرویی دیدم که ۲۳ اسب بخار قدرت داشت
هرچی اسب بخار بیشتر داشته باشه بهتر هست
دنیای عجیبی هست !!!!
بگذریم مواظب باشیم با فریب ونیرنگ پولمان را از جیب مان در نیارن
پولی که برای آن بسیار زحمت کشیدیم
همایون
۴ اسفند ۱۴۰۳تو بازار روسیه یه مدل معرفی شده بود کاملا شبیه این فقط اون اسمش فالوین 8L کلا با نظرم بااینکه نه این نه فیس قبلی هیچکدوم جذاب و زیبا حساب نمیشن ولی باز نسل قبلی لوکستر به نظر میرسید این خیلی معمولیه مخصوصا اونیکه من دیدم رنگ سفیدش که من دیدم تو جلو پنجره و سپر پلاستیکهای سیاه کار شده بود که ارزون نشونش میداد البته تو عکس تو اون قسمت پلاستکیها همرنگ بدنه هستش ویه چهارتا لوزی کار شده که نمیدونم مثل آزرا قبلی چراغ هستن یا فقط کرومه ولی نمای عقبش ظریفتر شده و بهتر نسبت به قبل ولی کابین به نظرم جالب نیست هرچند همه فیسهای جدید چری همینطورن حتی تیگو هشت و نه ولی کلا مانیتور پیوسته نمای لوکستری به کابین میده نسبت به این چیدمان.یکی دو سال دیگه با کف و سوت بلبلی و بوغ و کرنا رونمایی میشه
سعید عباسی
۴ اسفند ۱۴۰۳ایران یه قانون داره که شرکت های مونتاژ کار با گذشت هرسال باید میزان درصد داخلی سازی تولید خودرو مورد نظر رو افزایش بدن ، چینی ها برای فرار از این قانون هر چند سال یه بار چراغ ها رو عوض میکنن بعد یه حرف پرو یا پرو مکس و…. اضافه میکنن میگن این خودرو جدیده و شامل این قانون نمیشه
باید قوانین اصلاح بشه‼️‼️
خانی
۵ اسفند ۱۴۰۳ابهت خاصی داره توی اینترنت هم فیلم تست داره تعریف میشه آپشن تقریبا کامل
آریزو ۵ دارم آریزو ها نسبتا راضی کننده اند
Radin
۵ اسفند ۱۴۰۳همه چیز زیبا طراحی شده اما این مانیتور عین یک led کوچک رومیزی چقدر بد جاگذاری و طراحی شده واقعا؟؟؟؟؟؟
مهدی
۶ اسفند ۱۴۰۳متاسفانه علی الرغم تبلیغات وسیع شبکه های مجازی که ماشینهای چینی رو رغیب ماشینهای ژاپنی و کره ای میدانند اصلا کیفیت ندارند وظاهری پوشالی دارند با مانیتورهایی پهن که کلا توی ذوق میزند وبعضا هم خطرناک هستند من خواهش میکنم مردم نخرند چرا که خاک کشورمان رو با دستهای خودمان داریم آلوده میکنیم سرزمین ما نباید محل دفن زباله های چینی شود
Amin7r
۶ اسفند ۱۴۰۳چقدر جلو پنجره شبیه به audi a7 2024 هست
علی
۷ اسفند ۱۴۰۳سلام.کاش ماهم پول داشتیم همون زشت ترینشون رو میخریدم😔
رامین صفایی
۷ اسفند ۱۴۰۳الکی برای این گاری چینی به به و چه چه نکنید
فقط کافی است نگاهی به اتوبوس های برقی چینی خریداری شده توسط شهرداری تهران
بکنید . موتور همه ی آنها دود میکند !
این کیفیت کار چینی ها می باشد .
مواظب باشید و با خریدن اجناس بنجل چینی
سر خودتان کلاه نگذارید .
صنعت چین از تکنولوژی روز دنیا بسیار
عقب تر است .
عباس رسولی
۷ اسفند ۱۴۰۳خدایش تو ایران با اینکه هیچکس ماشین درست سوار نشده یا نداره ولی خوبیش این که ،طوری حرف میزنه انگار تا دیروز میباخ سوار میشده و دکترای مکانیک و طراحی خودرو داره،برادر شما تا دیروز پراید تهش ۲۰۶سوار شدی منطقی ایراد بگیرید آدم ی چیزی یاد بگیره نه اینکه چون چینی بده طرف اصلأ از نزدیک ندیده سوار نشده هنوز ماشین نیومده میگه بده چرا چون چینی بخدا کره ای و ژاپنی هم اومدن همین حرف ها رو میزدن حالا میگن اونا خدا اینا بد واقعا عقلتون به چشمتونه یعنی همین
احمد
۸ اسفند ۱۴۰۳درود بر مدیران خودرو من یکی از مصرف کنندگان ماشین آریزو فایو هستم به نظرم به جای عوض کردن فیس خودرو و گرانتر فروختن به مشتری بهتر هست که امکانات رفاهی و امکانات ایمنی و خودران و مجهز کردن خودرو به امکانات روز دنیا توجه مشتری را به خودش جلب کنه و با عوض کردن فیس خودرو قیمت خودرو را الکی الکی افزایش نده
میثم
۹ اسفند ۱۴۰۳خیلی ها میگن که این طراحی بده ولی در واقع این طراحی به شدت پخته تر و محافظه کارانه تره و این نشون میده چری میخواد برنامه های بلند مدت تری روی ماشین ها داشته باشه و میخواد برندینگش رو بهتر کنه
شما همچین چیزی رو توی مثلاً هیوندا هم دیدید وقتی که بعد از سوناتا yf سوناتای lf میاد و همه میگن بده و فلانه ولی وقتی الان بهشون نگاه میکنی ببینی lf خیلی بیشتر وقار داره.
Mehrbod
۱۰ اسفند ۱۴۰۳یکم جلو پنجرش شبیه آودی s8 نیست؟
محمد ابوحمزه
۱۰ اسفند ۱۴۰۳یکی از دوستای من با هزار بدبختی اریزو ۶ ثبت نامکرد و با کلی تاخیر تحویل گرفت، حالا متاسفانه ۲ ماهه تصادف کرده، نمایندگی میگه جلو پنجره و گلگیر و سپر نداره که براش تعویض کنه، تو بازار آزاد هم جلو پنجره که تو نمایندگی قیمتش ۹ میلیون هست، ۳۸ میلیون میدن، دو ماه ماشین به خاطر دو تا قطعه نه چندان فنی تو نمایندگی هست، قضاوت با شما کسایی که میخوان بخرن
سروش
۱۶ اسفند ۱۴۰۳مشکل گرونی قطعات نیست مشکل دوست شماست که زورش اومده بیمه بدنه کنه ماشینو و اگه اینکار میکرد الان این مشکل نداشت
حسن پاشایی
۱۱ اسفند ۱۴۰۳بقول علی بخردی چینیها از المانبها و امریکایی ها خودرو سازی یاد گرفتن و یک لگد زدن به باسن مبارک شون من که حالم از ماشین .یعنی خداییش بهم مبخوره
کوروش
۱۳ اسفند ۱۴۰۳شما اعصاب آلوده خودتو داغون نکن.این مردم مردم سال ۵۷ نیستن هم از لحاظ سیاسی هم اقتصادی هم فرهنگی چشم و گوششون باز شده.دیگه میفهمن چی خوبه چی بده؟آمریکا کادیلاک اسکالید و فورد رم وغیره تولید میکنه محصولات ژاپنی هم وارد میشه هرکی هرچی عشقش کشید سوار میشه.ماشین چینی که حجمش ۱۵۰۰ هست با تیو فایو چه فرقی داره که ۶۰ سال پیش اوروپا تولید کرده؟ موتورهای چری تیگو کرمان معین موتور ایران خردو سایپا یه حجمن فقط اپشن فرق میکنه.یکی رفت تو گل گیر گرد کمک در حرکت سربالایی به چه دردش میخوره؟
شما سواری لذت ببر ما که نیستیم حسرت تورم نمیخوریم.بخای باور کنی یا نه هیچکدوم از این آشغالای چینی در بعد فنی برتری نسبت به پارس تیو فایو و دنا ندارن
وحید طاهری
۱۷ اسفند ۱۴۰۳ساعت ۳ صبح با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در بزرگراه میومدم،،ی آریزو ۸ با حداقل ۵۰ کیلومتر اختلاف ازم سبقت گرفت!!!!!!!!!!!
علیرضا
۱۷ اسفند ۱۴۰۳چیز عجیبیه برات؟