شرکت چری چین که در کشورمان حضور پررنگی دارد با چند برند سطح بالای خود راهی بازارهای اروپایی میشود.
چینیها برنامههای گستردهای برای حضور در قاره اروپا دارند و درصورتیکه برندهای اومودا، جیکو و اکسلانتیکس در اروپا موفق ظاهر شوند احتمال تأسیس کارخانه تولید خودرو نیز در قاره همیشهسبز وجود خواهد داشت. چری قرار بود در سال ۲۰۱۷ راهی بازار اروپا شود اما برنامهها به تعویق افتاد اما امسال این کار با برندهای اومودا و جیکو انجام خواهد شد. برند اومودا کراس اور ۵ را از بهار سال جاری میلادی در اروپا عرضه خواهد کرد و اخیراً نیز برخی نمونههای آنها در بریتانیا عرضه شدهاند. خودروی اومودا ۵ یا فونیکس FX حاضر در کشورمان علاوه بر بریتانیا در سایر کشورهای اروپایی هم فروخته خواهد شد. این خودرو قرار است با پیشرانههای بنزینی و برقی در دسترس مشتریان قرار گیرد.
پس از اومودا نوبت به برند جیکو خواهد رسید که شاسیبلند جدیدی با نام جیکو ۷ را در این بازارها عرضه میکند. زمانی که چری با موفقیت برندهای اومودا و جیکو را در قاره همیشهسبز ارائه کرد نوبت به یک برند لوکس جدید با نام اکسلانتیکس خواهد رسید. یوچن توتینگ مدیر چری اروپا در خلال مصاحبه با رسانهها گفته است چری قادر خواهد بود این سه برند را با فاصله و جایگاه مناسبی نسبت به یکدیگر در بازار عرضه کند تا به این ترتیب هر یک موقعیت متفاوتی داشته باشند. او میگوید:
ما در ابتدا میتوانستیم تنها با یک برند راهی اروپا شویم اما میخواهیم به وضوح نشان دهیم که چری جایگاه وسیعی در بازار دارد و مستقیماً در کلاس لوکسها قرار میگیرد. ما روش شبکههای نمایندگی کلاسیک را انتخاب کردهایم و فکر میکنیم نمایندگیهای معتبری که میزان فروش منطقه خود را میدانند بهتر میتوانند به نیازهای مشتریان پاسخ دهند
اگرچه مدیر چری اشارهای به چشمانداز فروش سالانه این خودروساز در اروپا نداشته اما گفته که چینیها مطمئن هستند برندهای اومودا و جیکو موفق ظاهر خواهند شد و در نهایت چری یک کارخانه تولید خودرو را در اروپا تأسیس خواهد کرد. توتینگ خاطرنشان میسازد:
قطعاً مبحث تولید در اروپا برای ما اهمیت دارد. هر جایی که به حجم فروش مناسبی برسیم اقدام به تأسیس کارخانه نیز میکنیم. ما در اروپا متقاعد شدهایم که عملکرد خوبی خواهیم داشت و در ادامه نیز تولید محلی را کلید خواهیم زد
مهدی
۷ بهمن ۱۴۰۲سلام یاده حرف بعضی از دوستان میوفتم که میگفتن چینی اخ توف بد زشت بی ……..
ولی از الان تو ترکیه کارخانه زده امودا رو داره هی مانور میده رو فروشش
همین چیزهای که دارن تولید میشن مثله اف ایکس و تیگو های ۷ و ۸ و…… تو ایران با هیچ تعقری یا کمترین تعقیر دارن تولید فروش و تبلیغ میکنن از کشورهای کوچیک شروع کردن فردا به کله اروپا نفوذ میکننن
به ناچار باید قبول کردش خیلی پیشرفت کردن نمیشه باهاشون مقابله کرد
الان یه سوال
ماشین های بی آپشن ورداتی خوبه یا فول امکانات چینی مونتاژی؟
با پول نیسان سلفی و یا سوزوکی سیاز و……دوستان چی خوبه بخره ادم؟
حسن
۷ بهمن ۱۴۰۲ماشین بی اپشن هیوندای بهتر از سفینه فضایی چینی هست! توصیه ی برادرانه من بهت. البته سوزوکی استثناست
Mercedes
۹ بهمن ۱۴۰۲بیست سال پیش همینارو راجع تویوتا و برتریش نسبت به هیوندای میگفتید
الان هیوندای شده خوب چین شده بد!
متاسفانه همیشه همین بوده و جماعت ایرانی یه ۲۰ سال از دنیا عقبه
از الان بهتون میگم
بیست سال دیگه خود شماها میان میگین ماشین چینی لو آپشن بهتر از ماشین هندی فضایی هست(😂)
چون اونموقع که باز هند با سرعت زیاد رشد میکنه شما فکر میکنید با یک کشور ضعیف طرفید
جنوب
۷ بهمن ۱۴۰۲تعقیر ؟؟؟
Mercedes
۹ بهمن ۱۴۰۲اگر مثل بقیه کشورا همین امودا ۵ وارد میشد قطعا بهتر بود
منتهی این که تو ایران مونتاژ میشه کلا یه چیز دیگست اون نیست پسر خالشه
مریم
۹ بهمن ۱۴۰۲سلام. ما تقریبا یکساله که مهاجرت کردیم. انقدر ماشینهای مختلف و عجیب دیدیم که حد نداره. پول جمع کردیم رفتیم کمپانی هیوندای برای خرید توسان ۲۰۲۴ تازه فول آپشن باورتون نمیشه وقتی نشستیم داخل ماشین حالمون به هم خورد از بی کیفیتی و طراحی داخل. فقط ظاهر ماشین قشنگه. رفتیم کمپانی کیا برای خرید اسپورتیج مدل ۲۰۲۳ اونم همینطور بود. چون محبوبیت پیدا کردن و شناخته شدن دیگه روی طراحی و کیفیت داخل خودرو و آپشنهای جذاب کار نمیکنن. ما منصرف شدیم. تنها ماشینی که جذاب بود تویوتا کمری ۲۰۲۴ بود که محشر بود ولی پولمون نمیرسید. از طرفی هم برای فروش خودرو به مشکل میخوردیم چون مثل ایران نیست که سال آینده با همون مبلغی که خریدی بتونی بفروشی دقیقا نصف قیمت میشه و بعنوان سرمایه نمیشه نگاه کرد.فعلا داریم کلیپهای فونیکس fx رو نگاه میکنیم و اینجا هم تقریبا توی خیابون میبینیم در کنار خودروهای دیگه
امین
۱۰ بهمن ۱۴۰۲دوستان به حرفهای ایشون استناد نکنید. حرفهاش این نشون میده که با قصد و غرض یک موضوع غلط بیان میکنه.
کیفیت کابین هر سه مناسب هست. زیبایی سلیقهای هست. ماندگاری حداقل بعد ۶ سال مشخص میشه
کیان
۱۸ فروردین ۱۴۰۳داداش تغییر نه تعقیر
amir
۷ بهمن ۱۴۰۲فقط مگر قیمت باعث بشه
وگرنه چرا آدم محصولاتی که چندین نسل در کشورای تراز اول اروپایی تولید میشنو ول کنه بیاد سراغ اینا
یه گلف از همشون بهتره تو کیفیت و تک
کوشا
۷ بهمن ۱۴۰۲همونطور که طور که اومدن سراغ تسلا..
ارسلان
۷ بهمن ۱۴۰۲من الان بخوام اسم این آشغالارو بنویسم برات باید برم از اول بخونم ببینم چی هستند ، البته ترجیح میدم کپی بزنم متنو ، چون ارزش به خاطر سپردن برا ۵ دقیقه ام ندارند ، ولی اسم تسلارو میدونم!!! بخاطر این دلیل…🤣
تسلا با هیچکدوم از برندهای جدید قابل مقایسه نیست!! تسلارو بزار کنار از بقیه بگو….
parhamiof
۷ بهمن ۱۴۰۲قیمت فوق العاده ارزونی که دارن.
رقبای اروپایی هم سطح قیمت به مراتب بالاتری دارن.
پول برند میگیرن به عبارتی.
اسمشونم کپیه،اکسلانتیکس😂
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲پول برند صرف نیست
هزینه نیروی کار
و هزینه و قیمت منابع و معادن
اکثر اروپایی ها (بجز یه سری استثنا مثل ایتالیا و اسپانیا و …) نه منابع خاصی دارن ، نه معادن زیادی دارن و نه جمعیت زیادی دارن (نیروی کار)
همونطور که آمریکا با جمعیت بیشتر و نیروی کار ارزون تر و منابع بیشتر از مثلا آلمان و ژاپن تونست خودرو تقریبا در همون سطح با قیمت خیلی کمتر بسازه
چین باز خودش ده لول از آمریکا هم اونور تره چون هم منابع بیشتر و معادن بیشتری داره و هم جمعیت فوقالعاده بیشتر (نیروی کار ارزون تر) (طبق آمار اگر میخواهید بیاید لینک بذارین بگین منابع آمریکا بیشتره باید طبق همون لینک که خودمم قبلا مطالعه کردم بگم دقیقا ۹۰ درصد منابع آمریکا (خود ۹۰ نه ۸۹ و …) چوب و ذغال سنگه که بدرد لا جرز نمیخوره و شامل عناصر حیاتی و … نمیشه)
Avan
۸ بهمن ۱۴۰۲شما با معیارهای ایران که خودرو را کالایی سرمایه ای می داند داری نظر میدی. در اروپا اغلب خودروها بعد از ۵ یا نهایتا ده سال اوراق می شوند از طرفی این خودروها گارنتی بالای ۵ سال دارند بنابراین مالکان دریافت آپشن و قیافه به روزتر در برابر قیمت کمتر را هم مهم می دانند.و سراغ این ها هم می روند.
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲فقط حدود ۱۵-۲۰ نفر از اعضای پدال این نظر رو دارن
چون توی دنیا مردم کیفیت ، کارایی و مشخصات و قیمت واسشون مهمه
نه یه مشت تعصب مثل اصالت
یارو پنج سال کار نمیکنه پولشو بده به اصالت
پولشو میده به چیزی که واسش سود داشته باشه و گزینه مناسبی باشه ، قیمت مناسب ، کارایی مناسب و …
البته اگر برندی همه اینارو از جمله اصالت همزمان ارائه کنه خب قطعا الویت هست
ولی پای انتخاب برسه هیچ توجیهی نداره
جومونگ
۷ بهمن ۱۴۰۲اکسلانتیکس ؟ 😂
دیگه اسم رو حداقل کپی نکن خو
B
۷ بهمن ۱۴۰۲هی چری بنده خدا زیر برند معرفی میکنی برای اروپا و نمیخره باز دوسال بعد جمع میکنه دوباره یه زیربرند جدید معرفی میکنه 😂
تا وقتی امثال byd هستن چری جایی نداره آپشن قیمت رو با کیفیت بالاتر از قبل رزرو کردن که چری نمیتونه خودرو چندان ارزانتری بده مگه اینکه اتفاق برای byd بیافته که قبل اون جیلی و باقی دندون تیز کردن 😂 اصلا جایی برای چری نمیمونه تو اروپا به مراتب با کیفیت تر با قیمت های نازل هست اشکودا ، داچیا و … برند های اروپایی و جیلی بی وای دی و … بعنوان چینی هستن
۷ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/Jaecoo-3-1536×864-1.webp
قیافرو رنج روور مناطق محروم 🤣😂
۷ بهمن ۱۴۰۲جیپ مناطق محروم
فندق
۹ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا بیشتر شبیه فورد مناطق لاکچریه
حسین حسینی
۷ بهمن ۱۴۰۲سلام خسته نباشید.ببخشید یه سوال داشتم میگم خبری از چری تیگو 9 هست که بگید اصلا وارد بازار ایران میشه یا نه؟
۸ بهمن ۱۴۰۲تا یه سال دیگه شاید احتمال داره بیاد
ماک
۷ بهمن ۱۴۰۲راهی اروپا بشه، ولی دو روز نشده برمیگرده، چون اونا میتونن چیزی که دوست دارن رو سوار شن