شرکت چری به تازگی تصاویر رسمی و مشخصات شاسیبلند برقی eQ7 را منتشر کرده است. eQ7 از پیشرانهای با حدود ۲۱۰ اسب بخار قدرت سود میبرد و قیمت آن در سادهترین نسخه برابر با ۲۱,۸۰۰ دلار خواهد بود.
اگرچه نام رسمی eQ7 اعلام نشده اما چری به برخی جزئیات آن اشاره داشته است. انتظار میرود خودروی موردبحث از نیمه دوم سال جاری میلادی و با قیمت بین ۲۱,۸۰۰ تا ۲۹,۱۰۰ دلار عرضه شود. چری eQ7 را میتوان بزرگترین رقیب برای بی وای دی سانگ پلاس برقی دانست. بر اساس اعلام چری، شاسیبلند eQ7 از پلتفرم تمام برقی جدیدی سود خواهد برد که وزن خودرو را حدود ۲۵ درصد کاهش میدهد. همچنین در بدنه نیز از آلومینیوم زیادی برای بهبود عملکرد کلی eQ7 استفاده میشود.
از نظر طراحی ظاهری باید گفت محصول جدید چری دارای طراحی ذوزنقهای در بخش پایینی جلو بوده و از چراغهای جداگانه مد روز استفاده میکند. همچنین لامپهای نوربالا و نورپایین نیز با ورودیهای هوای دو طرف سپر ادغام شدهاند. در نمای جانبی ارتفاع نسبتاً پایین خودرو به همراه رینگهای ۱۹ اینچی و آینهها و ستون D مشکیرنگ خودنمایی میکنند. به عنوان یک شاسیبلند میان سایز، طول/عرض/ارتفاع چری eQ7 به ترتیب برابر با ۴۶۷۵/۱۹۱۰/۱۶۶۰ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۳۰ میلیمتر خواهد بود.
نیروبخش شاسیبلند برقی چری یک پیشرانه با ۲۰۸ اسب بخار قدرت است. باتری لیتیوم آهن فسفات نیز از پیشرانه یاد شده پشتیبانی کرده و باعث ثبت حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت میشود. با نگاه به بخش پشتی این خودرو نیز میتوانیم چراغهایی همگام با مد روز را ببینیم. همچنین در بخش داخلی eQ7 نیز دو نمایشگر برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد و زیر نمایشگر مرکزی هم ورودیهای سیستم تهویه مطبوع دیده میشوند. همچنین در این تصویر خبری از دستهدنده مرسوم خودروها نیست. باید منتظر ماند و دید محصول جدید چری در بازار بزرگ چین با چه استقبالی از سمت مشتریان روبرو خواهد شد.
vr6
۱۸ فروردین ۱۴۰۲من که زیاد به شخصه با این زبان طراحی حال نمیکنم ، ولی خب دیگه چه کنیم از بیوک گرفته تا چری همه ماشینا این هم شدن !
Rahman
۱۸ فروردین ۱۴۰۲این چینیا فکر کنم اگه هر روز یه ماشین جدید رو نکنن روزشون شب نمیشه.
مهرداد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲این همون نیو (nio es8) نیست ؟
چرا همه رو یه شکل میزنن، چه اصراریه به این همه مدل ؟
۲ یا ۳ تا مدل بزن ولی درست ، مثل خودرو سازهای معتبر تسلا ، سایپا و…
مجتبی .
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ظاهر که بد نیست اگه کیفیتش هم مورد قبول باشه برا دیگر شرکتا حداقل تواروپا حسابی شاخ وشونه میکشه.
ali
۱۸ فروردین ۱۴۰۲همین الانم برقی های byd و saic و nio و.. پر شده تو حتی اروپا غربی خیلی هم استقبال شده مخصوصا انگلیس
خودروهای بنزینی چینی تو اروپای شرقی و کشورهای فقیرتر هست بیشتر
ali
۱۸ فروردین ۱۴۰۲همین الانم برقی های byd و saic و nio و.. پر شده تو حتی اروپا غربی خیلی هم استقبال شده مخصوصا انگلیس
SS
۱۹ فروردین ۱۴۰۲بله از آمار فروش چینی ها در اروپا مشخص هست
بعضی برندها با ۲ دستگاه فروش در ماه
جالبه من ندیدم پدال این آمار ها رو پوشش بده اما در سایتهای دیگه هست
…..
در مورد این مدل خاص قیمت رقابتی داره ولی ظاهر به شدت بی هویتی و نه چندان جذابی داره. ظاهرا چینی ها هیچ علاقه ای به تعریف هویت برای مدل ها ندارن و فقط با خطوط و حجم ها بازی میکنن و اسمش رو میزارن طراحی
Avan
۱۸ فروردین ۱۴۰۲به دلیل اینکه چین واردکننده ی نفت هست براشون خیلی اهمیت دارد که از نظر واردات نفت کمتر وابسته بشن برای همین در تولید برقی ها پیشرفت زیادی کردند
محمد
۱۸ فروردین ۱۴۰۲29 هزار دلار برای این ماشین زیاده ولی همون 22 هزار دلار بنظرم خیلی عدد پرتی نیست