اکستریمچری

تصاویر رسمی شاسی‌بلند پلاگین هیبرید چری اکسید VX C-DM منتشر شد

شرکت چری اولین رسمی از اکسید VX C-DM، شاسی‌بلند پلاگین هیبرید خود را منتشر کرد.
چری اکسید VX C-DM

چینی‌ها اعلام کردند اولین نمونه‌های شاسی‌بلند اکسید VX C-DM پلاگین هیبرید به‌صورت رسمی خط تولید را ترک کرده‌اند. نسخه بنزینی VX که با برند اکستریم در بازار کشورمان حضور دارد با استقبال مشتریان روبرو شده است. انتظار می‌رود پیش فروش این خودرو به زودی شروع شود و در ماه مارس نیز این خودرو با محصولاتی همچون وی لانشان، لی L8 و آیتو M7 رقابت کند. بد نیست بدانید قیمت نسخه بنزینی این خودرو از حدود ۲۷ هزار دلار شروع شده و به ۳۲ هزار دلار می‌رسد.

چری اکسید VX C-DM پلاگین هیبرید به عنوان شاسی‌بلندی میان سایز و بزرگ در نظر گرفته می‌شود و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۱۰/۱۹۴۰/۱۸۰۰ میلی‌متری دارد. فاصله بین محوری ۲۹۰۰ میلی‌متری اکسید VX پلاگین هیبریدی ۴۰ میلی‌متر بیشتر از مدل بنزینی بوده و همچنین طول آن نیز ۸ میلی‌متر بیشتر شده است. وزن خودروی موردبحث هم به ۲۲۸۰ کیلوگرم می‌رسد و مشتریان امکان خرید آن به‌صورت شش و هفت نفره را دارند.

از نظر بصری تفاوت چندانی بین مدل‌های بنزینی و پلاگین هیبرید این شاسی‌بلند چینی وجود نداشته هرچند در بخش جلو شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ و چراغ‌هایی گیرا هستیم. طراحان چری در بخش عقب نیز طرح ساده‌ای را در نظر گرفته‌اند هرچند شاخص‌ترین عنصر طراحی این بخش را می‌توان چراغ‌های چنگالی شکل دانست. لوگوی C-DM نیز در بخش پایین در پشتی وجود دارد و لوگوی سیستم چهار چرخ محرک نیز در نقطه مقابل آن دیده می‌شود.

چری اکسید VX C-DM بر پایه پلتفرم M3X ساخته شده و به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. سیستم پلاگین هیبرید این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و دو موتور برقی و باتری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی به ۱۵۴ اسب بخار و قدرت کل موتورهای برقی هم به ۴۵۶ اسب بخار می‌رسد. این خودرو در حالت برقی توان پیمایش ۱۴۳ کیلومتری داشته درحالی‌که شعاع حرکتی کل آن ۱۳۰۰ کیلومتر خواهد بود. VX C-DM همچنین در حدود ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. jaghori

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    این ماشین طراحی و امکانات خوبی دارد. حقیقتا چری سنگ تمام گذاشته.

    موافقم 24
    مخالفم 17
  2. محسن

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    امیدوارم کیفیت و دوام کارکرد تا ۱۵ سال بعد خوبی داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 13
  3. کردی

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تمام چینیا تو بازار دینیا خوبه و رقابت کوچیکی با خودرو سازهای بزرگ دارن اما تو ایران هر چی خوب باشه اما خریدار که من باشم نگران بنزین بی کیفت و نگران بی قطعه بودن ماشینم باید باشم که خدایی نکرده خراب بشه تو بازار قطعه نداره خداییش اگه خودرویی رو تبلیغ میکنید به مدیران عاملش هم خواهش کنید از طرف مردم که خدمات و قطعات تو بازار پر کنن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. کردی

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو ایران هر کی ماشین چینی جدید داره به نظر من باید یه ایرانی ارزون هم داشته باشه تا ماشین چینیش هم به خاطر بنزین و هم به خاطر قطعه که تو بازار نیست زیاد کار نکنه تا ماشینش کم کار کنه البته بماند من خودم ۲۰۶دارم و چینی جدید هم میخوام بگیرم فقط به خاطر قطعه میترسم ۲۰۶رو بفروشم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. شکارچی چینیا

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پونتیاک آزتک از این خیلی خوشگل تره خدایی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. عارف

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    متاسفانه ۹۵ درصد جامعه فقیر ایران توان خرید ماشین چینی هم ندارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا