طی چند وقت اخیر، شرکت چینی چری فعالیت خود در کشورمان را پررنگتر از قبل کرده است زیرا درحالیکه این شرکت قبلاً فقط از طریق مدیران خودرو در ایران حضور داشت، بهتازگی محصولات برند جتور خود را هم با نام فیدلیتی از طریق گروه بهمن روانهٔ بازار کشورمان کرده است. حال درحالیکه بهزودی گروه بهمن نسخهٔ جدید جتور X70 پلاس را با نام فیدلیتی پرستیژ در ایران عرضه خواهد کرد، مدیران خودرو نیز برای اینکه عرضه را به این رقیب جدید واگذار نکند سراغ یکی دیگر از برندهای چری یعنی اکسید رفته و به نظر میرسد قصد دارد بهزودی بزرگترین محصول این برند یعنی VX را در کشورمان عرضه کند.
اکسید (Exeed) برند لوکس و سطح بالای چری محسوب میشود که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و اولین محصول خود را در نمایشگاه فرانکفورت همان سال رونمایی کرد. این برند در خانوادهٔ چری، جایگاه بالاتری نسبت به جتور دارد. حال ازآنجاییکه از یک سو چند وقتی است در اینستاگرام صفحه اکسید ویژه ایران ایجاد شده و از سوی دیگر بهتازگی نمونههای آزمایشی شاسیبلند VX توسط مدیران خودرو وارد کشور شدهاند، احتمال عرضهٔ این خودرو در ایران بسیار قوت گرفته است. اکسید VX گرانترین و بزرگترین محصول حال حاضر چری محسوب میشود و در ادامه نگاهی به ویژگیها و مشخصات آن خواهیم داشت.
معرفی کلی چری اکسید VX
همانطور که اشاره شد، VX پرچمدار اکسید محسوب میشود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ در قالب یک کانسپت رونمایی شد و سپس حدود یک سال بعد در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ نسخهٔ تولیدی آن با تغییراتی نهچندان بزرگ به نمایش درآمد. VX کراساوور بسیار بزرگی است بهگونهای که با ۴,۹۷۰ میلیمتر طول، ۱,۹۴۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۹۵ میلیمتر ارتفاع، قامتی هماندازهٔ تویوتا لندکروزر دارد. این خودرو با جلوپنجرهٔ مستطیلی با سه میلهٔ افقی کرومی و چراغهای جلوی افقی معمولی، ظاهر کاملاً سادهای دارد و در پروفیل جانبی آنهم هیچ خبری از خط و خطوط و حجم پردازیهای تهاجمی که معمولاً در خودروهای جدید چینی میبینیم نیست.
داخل کابین چری اکسید VX
اکسید VX بهعنوان پرچمدار محصولات چری از کابین لوکس و مدرنی برخوردار است. حال و هوای اینجا با صندلیهای چرمی و ترکیبی از تریمهای چوبی و فلزی به همراه غربیلک فرمان D شکل، هم لوکس و هم اسپرت به نظر میرسد. اصلیترین ویژگی داخلی این خودرو دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی چسبیده به هم است که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است و دیگری نقش صفحه آمپر را بازی میکند. این صفحه آمپر گرافیک بسیار واضحی دارد اما راننده میتواند به هر شکلی که دوست دارد آن را تنظیم کند. سیستمعامل این نمایشگرها نیز از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است. زیر دریچههای تهویهٔ میانی هم به سبک محصولات لندروور، یک صفحهنمایش بزرگ بهصورت یکپارچه با کنسول مرکزی برای کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است. VX بهصورت استاندارد با سه ردیف صندلی به بازار عرضه میشود که با ترکیب ۲+۳+۲، امکان حمل حداکثر هفت نفر را فراهم میکند.
تجهیزات و امکانات چری اکسید VX
ازآنجاییکه اکسید VX گرانترین محصول چری بهحساب میآید، از تجهیزات کاملی بهره میبرد که آن را از این لحاظ همسطح شاسیبلندهای مدرن جهانی قرار میدهد. دوربین دید ۳۶۰ درجه سهبعدی، رکابهای برقی، تنظیم برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، حافظهٔ صندلی راننده، کنترل تهویهٔ دو منطقهای برای صندلیهای ردیف اول و دوم، درب صندوق برقی هوشمند با سنسور پایی، سقف پانورامای بزرگ، هدآپ دیسپلی و تودوزی تمام چرمی ازجمله تجهیزات این خودرو هستند. VX در بخش ایمنی هم کاملاً دست پر بوده و از سیستمهایی مثل هشدار خروج از خط، هشدار تصادف عقب، پایش نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، نوربالای خودکار و ترمز اضطراری خودکار به همراه بین ۷ تا ۹ ایربگ بهره میبرد.
پیشرانه و گیربکس چری اکسید VX
اکسید VX در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه شد که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این همان پیشرانهٔ چری تیگو ۸ پرو است که در کشورمان هم ارائه میشود. در اواسط سال ۲۰۲۱ اما اکسید نسخهٔ جدیدی از VX را با نام 400T راهی بازار چین کرد که به پیشرانهٔ قویتر ۲ لیتری توربو مجهز است. این پیشرانه با تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور، VX 400T را به قویترین محصول چری تبدیل کرده است. انتقال نیروی هردو موتور در این خودرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد اما نسخهٔ ۲ لیتری به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است. به نظر میرسد مدیران خودرو قصد دارد همین نسخهٔ قویتر 400T را در کشورمان عرضه کند که در این صورت، اکسید VX به اولین کراساوور چینی چهارچرخ محرک در بازار ایران تبدیل خواهد شد.
چری اکسید VX در ایران
همانطور که در ابتدا گفته شد، مدیران خودرو بهتازگی اولین نمونههای آزمایشی اکسید VX را وارد کشور کرده است و بنابراین، احتمالاً این کراساوور پرچمدار چینی از اواخر امسال یا اوایل سال آینده در بازار ایران عرضه خواهد شد. فعلاً بهطور قطعی مشخص نیست که این خودرو با چه نامی در کشورمان عرضه خواهد شد زیرا بهتازگی مدیران خودرو محصولات رده بالا و جدید چری مثل تیگو ۸ پرو را در ایران با نام فونیکس عرضه کرده است؛ بنابراین، احتمال استفاده از این نام برای اکسید VX هم وجود خواهد داشت اما طبق برخی گفتهها، گویا سازندهٔ ایرانی قصد دارد این کراساوور چینی را با همان نام اصلی یعنی اکسید VX راهی بازار کشور کند.
قیمت چری اکسید VX
در چین قیمت اکسید VX از ۱۷۹,۹۰۰ یوآن معادل ۲۷ هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به ۲۳۳,۹۰۰ یوآن معادل ۳۵ هزار دلار ختم میشود. این یعنی کراساوور پرچمدار اکسید در زادگاهش هم خودروی چندان ارزانی محسوب نمیشود اما ازآنجاییکه مدیران خودرو سابقهٔ درخشانی در قیمتگذاریهای فضایی دارد، در کشورمان باید انتظار قیمت بسیار بالایی را برای این خودرو داشته باشیم. با توجه به اینکه چری تیگو ۸ پرو با قیمت پایهٔ ۱۲۴,۹۰۰ یوآن معادل ۱۸,۷۰۰ دلار در چین در کشورمان با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عرضه میشود، اکسید VX قطعاً قیمتی بیش از دو میلیارد تومان و حتی شاید نزدیک به سه میلیارد تومان خواهد داشت.
مشخصات فنی چری اکسید VX
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
طول | ۴,۹۷۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۴۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر |
وزن | ۱۸۲۷ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
قیمت پایه | ۲۶,۹۰۰ دلار |
Black Ferrari
۱۹ خرداد ۱۴۰۱اگه مثل آدم واردات آزاد بود و تعرفه گمرک و مالیات و… هم نبود با این قیمت نزدیک ۳ میلیارد آدم خود لندکروز رو می خرید نه یه فیکشو ولی حیف که….
Reza Waffen SS
۱۹ خرداد ۱۴۰۱۲۶,۹۰۰ دلار حقوق واسه اونا مبلغی نیست ولی برای ما میشه گرون قیمت . افسوس
NAVID۰۰۹۸
۱۹ خرداد ۱۴۰۱خداروشکر اینقدر مجموعههای خدماتی اورهال در ایران زیاد و باب شده که دیگر نمیخواهد نگران خرید کارکردههای ژاپنی باشید !
اونی که عقلش برسه و برای پول و خودش ارزش قائل باشه ، نه سه میلیارد ، نه دو میلیارد و نه حتی یک میلیارد هم برای چینی پول نمیدهد و چینی نهایتش زیر یک میلیارد ارزش حروم کردن پول را دارد !
از ۱/۵ تا ۳ میلیارد میشه بهترین آفرودرهای ژاپنی را خرید و بردش گاراژهای خدماتی و اورهالشون کرد که از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون میشه نو نو نوش کرد و مثل روز اول صفرش کرد و لذتش را برد !
تا حالا پرادو اتاق ۱۲۰ دنده دستی چهاردر سوار شدید !
بخدا از اتوماتش هم بهتره و شما حال میکنید با اون !
تا حالا کولر پرادو را در گرمترین حالت استفاده کردید ( البته دو کولره هستند ) !
تا حالا سوارش شدید که ببینید چه اتاق ساکت و سواری روانی دارد !
در بهترین حالت و تمیزترینش میشه در ایران بین ۱/۲۰۰ تا ۱/۶۰۰ برای مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ خریدش که حتی نیاز هم به اوورهال ندارد و اگر نه کمتر هم قیمتش هست !
یه وراکروز تمیز و بیرنگ را میشه حدود ۲ میلیارد خرید و حتی کمتر برای مدلهای پائینتر !
بین ۲ تا ۳ میلیارد میشه بهترین و تمیزترین پرادوهای ۶سیلندر اساسپشیال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ با کارکرد واقعی کم را خرید !
میشه مدلهای مختلف سواریهای کرهای ژاپنی را خرید !
نکنید آقا ، نخرید آقا ، مگه دیوانه باشید برای چینی با این حجم موتور اینقدر پول داد !
خداروشکر اینقدر ماشینهای کارکردهی ارزشمند داریم تو ایران که میشه خرید و با اورهال مثل روز اولش کرد و لذت برد که وقتی گازش میدهید جیگرتون حال میاد !
ارزانترینش رونیز و پیکاپ و پاترول هست که برخیها موتور پاترول را با تویوتا لندکروز عوض میکنند و هیولا میکنندش ، البته بار قانونی دارد ولی نه تا وقتی بخواهید بفروشیدش !
بخدا آدم زجر میکشه این چیزها رو میبینه و با وضعیت ۵۰۰ سال پیش ، اِ نه ، ببخشید ۵ سال پیش مقایسه میکنه !
viper2
۱۹ خرداد ۱۴۰۱حرف حق 👍🏻👍🏻👍🏻
ماشین کهنه امریکایی و ژاپنی و المانی به صد تا چینی صفر می ارزه .
حامد
۱۴ تیر ۱۴۰۱او ن ماشینهای که شما میگی با ۱۵ سال کارکرد یا بیشتر ، خود کارخانه سازنده هم نمیتونه با اورهال یا هر کار دیگه، فرسودگی همه چیزش رو ردیف کنه،
یه چیزی شنیدی الکی میگی،
سجاد عابدزاده زواره
۶ تیر ۱۴۰۲عزیز این حرفا مال دهه کفتاد میلادیه که تویوتا ماشینو برا۵۰سال عمر تولید میکرد نه الان که سیاست همشون شده تولید خودرو برای ۱۵ سال چون بعدش قراره اسقاط بشه
پیر پیر است اگرچه شیر است
سعید
۲۰ خرداد ۱۴۰۱الان مهم نیست که حقوق اونا چقدره حقوق ما چقدر ، مهم اینه که ۲۷۰۰۰ دلار میشه ۸۶۰ میلیون تومن و به ما میدن یک میلیارد و هشتصد میلیون ، چیزی حدود ۲/۵ برابر.
دکتر استاپ
۱۹ خرداد ۱۴۰۱اینا سه تاش با هم و یک تیگو ۷ اشانتیون ۲ _۳میلیارده
یا ی از خدا برگشته باید ۳ میلیارد جای یکی از این لپ لپا بده؟
Ali_x76
۱۹ خرداد ۱۴۰۱اگه وضعیت درست بود، لندکروز رو میشد ۸۰ میلیون خرید نه ۳ میلیارد…
NAVID۰۰۹۸
۱۹ خرداد ۱۴۰۱نه عزیز
همان موقع هم لندکروزر ۸۰ میلیونی قیمتش ارزان نبود و هر کسی توان خریدش را نداشت و قیمتش با پول اون روز ایران که دلار کمتر از ۱۰۰۰ تومن بود و درهم حدود ۲۰۰ تا تک تومنی ، قیمت لندکروزر حدود ۵۰ میلیون تومن بود و نه ۸۰ تومن که همان وقت هم خرید ساده نبود چون خودرو در اولویت نبود و مردم راحت میتوانستند زندگی کنند ، سفر بروند ، غذا و میوه بخرند و خرج خانه را بدهند و نه مثل امروز که اولویت دیگر از خرج خانه رسیده به اینکه فقط بقا را حفظ کرد و نفس کشید !
وضعیت اگر درست بود ، باید یک کارگر ساده میتوانست یاریس یا ۲۰۶ را شرایطی بخرد و برود سر کار و شبها با زن و بچهاَش برود پارک چایی نوش جان کند و بزرگ شدن و تربیت فرزندانش را ببیند و بفهمد و نه اینکه داریم تلاش میکنیم همدیگر را فقیر کنیم تا سادهزیستی را رواج دهیم !
معنی سادهزیستی فرق میکند با اون چیزی که عزیزان تصور میکنند !
عزیزان دارند فقر را جایگزین سادهزیستی میکنند !
سادهزیستی از عقل سالم میآید و نه جیب پُر یا خالی !
Amard
۱۹ خرداد ۱۴۰۱اکسید واقعا خوب با کیفیت البته بین چینی ها تنها مشکل قیمت که ما باید دو سه برابر پول بدیم یعنی پول لندکروز بدیم اما چینی تحویل بگیریم
افشار
۱۹ خرداد ۱۴۰۱یک چرخ لندکروز می ارزه به کل صنعت خودروسازی چین
حافظ
۲۰ خرداد ۱۴۰۱بابا یکم انصاف هم خوب چیزیه الآن من داداشم نروژه قیمت لند کروز صفر کیلومتر ۲۰۲۲ مدل پایه جی ایکس آر یعنی ۶ سیلندر ۷۹ هزار دلاره این فول ترین مدلش ۳۴ هزار و ۷۰۰ دلاره تازه داداشم به کرون نروژ گفت که ما دقیقاً حساب کردیم برادرم میگه تو نروژ هم برند های چینی به خصوص هاوال خیلی مورد استقبال طبقه ی متوسط یه کم رو به پایین پس بیاییم با انصاف صحبت کنیم هونگچی لوکس ترین برند چین خودروهایی که میزنه دقیقا هم ردیف هیوندا و کیا تا ۱۰ سال هم گارانتی میده برادرم میگه گارانتی تو نروژ اینطوری که اگه مشکل بزرگی پیش اومد باید اگه گارانتی تموم نشده باشه از همون خودرو نسخه حتی اگه نیو فیسش هم زده بودند نیو فیسش را تحویل بدهند مگر مشکل خیلی خیلی کوچک باشد پس کور کورانه انتقاد نکنیم چین تازه ۱۵ سال خودرو سبک میسازه
فرزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱شما دوست عزیز کاملاً درست میگی هاوال اولاً مدلH9وH6با اقبال خوبی برخورداره اونم میدونی چرا ؟! حتی توی استرالیا و انگایس هم میخرند چون قیمتش یک ۸ ام قیمت لندکروزه …چون از رنج رور روان تره ولی آپشنهای عالی هم داره ولی قیمت ؟؟!!؟ دقیقاً توی انگلیس یک ۱۲ ام قیمت رنج روور لوکس رو داره…اونجا ۳۰۰ درصد گمرکینمیگرند وNتا ارگان دولتی از روی پول هر ماشین برای خودشون سهم برنمیدارند ….بله اونجوری بودش دیگهنمیومدن محصول چینی که باید قطر رنگش۱۰۰میکرون باشه رو ۳۰ میکرون بزنن توی ایران تا یه کارواش میری و میای جای لنگ روی ماشین کاملاً دیده میشه ..واسه همین رنگشون از بین میره سریع و چیزمهم دیگه گارانتی بدون چون و چرا ..نه اسمش کارانتی باشه فقط و همینطور خدمات پس از فروش ..اینجا فقط فرروووش میکنند ماشین رو خدمات هیجی الان دوست ما دیگنیتی خریده بعد ۱ ماه دوربینش کار نمیکنه ..رفتهنمایندگیگفتن شامل نمیشه اونم گفتن به علت شستشوی نادرست 🤣🤣یعنی خودتوجیه…یکی دیگه از دوستان k7گرفته که ظاهری واقعاً غیرمتناسب داره این ماشین..دی لایت سمت چپ سوخته ..اسم ماشینKMCهست یعنی کرمان موتور کمپانی …ولی گذاشتنش توینوبت تا هر زمان وارد شدش 🤭خدایی عزیزانی که برای ماشین چینی خیز برمیدارید به خدا شاسی بلندهای دست دوم کره ای شرف دارن به این لگنها حداقل هر وقت اراده کنید پوله …کدوم احمقی میره به جای سورنتو و سانتافه ماشین بدون هویت رو میگیره …کی به جای تیگوان آلمانی و کولئوس فرانسوی میره این لگنها رو نیخره …۳میلیارد خیلی کارها میشه کرد DSفرانسوی ..پرادوی ژاپنی ...یهو چینی که فرداش بخوای بفروشی باید چشمت به تلفن خشک بشه تازه اونموقع متوجه میشید که حماقت کردید….برای چرککف دستتون ارزش قائل باشید..
حامد
۱۴ تیر ۱۴۰۱صد در صد درست میگی، اصلا قیمتاشون قابل قیاس نیست.
من خودم ماشین چینی دارم واقعا از هر نظر از ایرانیها بهتره،
کوروش
۵ تیر ۱۴۰۱واقعا که
برا خودم متاسفم که بین کسانی زندگی میکنم که حرف هایی مثل این حرف شما را میزنند
من این ماشینو به لند کروز ترجیح میدم
ممد ژانگولر
۱۹ خرداد ۱۴۰۱عاشق اون تیتر پدال شدم که با صراحت گفت قیمت گذاری فضایی مدیران خودرو 😂
دقیق زد به سولاخ هدف
مدیران خودرو علاقه شدیدی به ۵۰٪ بالاتر حساب کردن داره
البته من از پذیرایی و چایی و شیرینیاشون خیلی راضیم و هر چند وقت میرم شو رومشون و جمله تکراری ((( این چنده ))) استفاده میکنم و با توجه به اینکه ماسک میزنم هر دفعه کلی توضیح هم میدن 😂
کرونا تموم بشه بساطمون باید جمع کنیم 😂
من^_^
۱۹ خرداد ۱۴۰۱البته غمت نباشه همین رو یه ماه دیگه ریپورتاژ که دادن میبینه که بهترین خودرو تاریخ شرق آسیاست و طراحیش از بنز پخته تره رامین هم میاد یه تومار از پیشرفت چین مینویسه برامون
Shahrukh
۱۹ خرداد ۱۴۰۱دریغا از آنروز که شیری بیوفتد به خاک
شُغالی بر میدان ، کُند گرد و خاک
خدایا نیاید آنروز که بیشه ، خالی از شیر شود
که سلطانیِ جنگل ، نصیب شغالی پیر شود
زیزیگولو
۱۹ خرداد ۱۴۰۱👎👎👎👎
meysam
۱۹ خرداد ۱۴۰۱سال 85 ام وی ام 110 اوج تکنولوژی چری بود
همون موقع پراید ما واقعا بهتر از اون بود
تو 16 سال به کجا رسیدن
مهردادکمال
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ام وی ام اصل چین بود در حالی که پراید محصول ما نیست!!! بلکه اساسا تولید شرکت کره ای کیا است(البته اصالتش به مزدا و فورد هم میرسه) چیزی که مال خودت باشه میتونی پر و بال بدی بهینه کنی مدام تغییر بدی ایمن کنی به روز رسانی کنی…… اما وسیله ای که اساسا در شکل گیریش هیچ نقشی نداشتی مجبوری حتی برای تغییر هندسی چراغ هاشم دست به دامن شرکت مادر بشی
Behnam1012
۱۹ خرداد ۱۴۰۱البته ام وی ام یا چری 110 مال خود چین نبود دوو ماتیز بود که به دست چری افتاد
Avan
۱۹ خرداد ۱۴۰۱البته ام وی ام ۱۱۰ بهتر از پراید بود،هم کم مصرف تر بود و هم ایمن تر .کیسه ی هوا و شیشه بالابر برقی عقب داشت.ولی چون صندوق نداشت بیشتر خودروی زنانه و مجردی بود
meysam
۱۹ خرداد ۱۴۰۱حساب کردم مدیران خودرو هر دلار رو 91.000 تومن حساب میکنه با مشتری
یعنی مدل فول این بالای 3 میلیارد درمیاد
آیا ارزش داره ؟؟؟
حسام
۱۹ خرداد ۱۴۰۱این برداشت اشتباه هست که تمام گرانی رو گردن خودرو ساز بندازیم
اینا که تولید داخلی نیستن پس ماشین تا برسه گمرک ایران کلی کرایه میخوره
بعد بحث گمرکی میشه که علنا قیمت رو دو برابر میکنه
وارد ایران شد، تازه بحث بیمه، عوارض، مالیات، هزینه شماره گذاری و و و و … رو قیمت میاد
تازه حالا رسیدیم به سود شرکت بعد سود نمایندگی
اینجوریه که قیمت یه ماشین 2.5 برابر در میاد
Black Ferrari
۱۹ خرداد ۱۴۰۱مثلاً قراره مونتاژ بشه !!!!!
بعدشم چرا باید اینهمه پول گمرک و اینا بدیم برای خودرو وارداتی ؟؟؟
Kato
۱۹ خرداد ۱۴۰۱من اطلاع دقیق دارم که همون دهه هشتاد چند تا از مدیرای پارس خودرو و سایپا اومدن از اون شرکت ها بیرون یه شرکت زدن اسمش گذاشتن مدیران خودرو …
اولین محصول هم ام وی ام ۱۱۰ بود…
شما دیگه تا تهش بخونید
Avan
۱۹ خرداد ۱۴۰۱مالکان کرمان خودرو و مدیران هر دو ریشه ی نظامی دارند
shirko
۱۹ خرداد ۱۴۰۱دیگه حالمون از خودرو های چینی بهم می خوره ، سطح کیفی پدال خیلی اومده پایین ، اگه این جوری باشه خیلی از مخاطباشو از دست می ده .
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۱اینو مطمئن باش که اگر این وارد بشه یک سری از مردم با کله میرن میخرن.
زیزیگولو
۱۹ خرداد ۱۴۰۱آخه ماشین با این قد و هیکل و پیشرانه ۱.۶ لیتری🤦♂️🤦♂️🤦♂️
HamiD
۱۹ خرداد ۱۴۰۱من خودروی excellent جرمی کلارکسون رو به این ترجیح میدم … اون خیلی ارزون تره و در باطن فکر میکنم یه دیسکاوری بوده …
javadhy
۱۹ خرداد ۱۴۰۱بله در باطن لندروور دیسکاوری بوده و برای بدنه از مرسدس sl 1978 استفاده شده بود
خودم اولین بار اون قسمت برنامه رو دیدم خیلی باهاش حال کرده بودم
JDM lover
۱۹ خرداد ۱۴۰۱دو تا سه میلیارد برای این !😐😐😐😐😐
وقتی عقاب تو قفس باشه، کلاغ هم ادعای عقابی میکنه
Clean Energy
۱۹ خرداد ۱۴۰۱تو تیتر میزدید بنجل جدید مدیران خودرو با قیمت فضایی رونمایی شد بهتر بود
امیرشایان فرازی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱چه عجب یه چهار چرخ متحرک هم اومد
Mahdi
۲۱ خرداد ۱۴۰۱سلام دوست عزیز، خودرو چینی چهار چرخ متحرک الآن هم تو ایران هست!
مثل: دایون Y5، پیکاپ کلوت، KMC T8 و آمیکو آسنا و فوتون تونلند و خودرو روسی هم هست به نام یوآز پاتریوت که نسخه پیکاپ هم داره که البته فکر کنم تا عرضه نشده
پدرام
۱۹ خرداد ۱۴۰۱قشنگ معلومه وارداتی در کار نیست وگرنه این شرکت های خصوصی وارد کننده چینی جای نمی خوابن که آب زیرشون بره!
اگر هم وارداتی باشه یا تعرفه ها زیاد بالا می ذارن یا اینکه فقط نمونه های بیس یا پایه هر برند رو میشه وارد کرد در صورت محدودیت قیمتی که گذاشتن بیش از 25 هزارتا ممنوع!! اخیرا هم یه جا خوندم که شاسی بلند نمی تونه وارد شه!
Erfan
۱۹ خرداد ۱۴۰۱هدف این ماشین فقط رقابت با قیمت لندکروزر 😂
۳میلیارد کی به کیه اصلا ۵تومن😂
امیر
۱۹ خرداد ۱۴۰۱فقط کیفیت چرم نشیمنگاه صندلی راننده!
فرامرز
۱۹ خرداد ۱۴۰۱در جواب کاربر امیر :
واقعا دمت گرم به چه نکتهای اشاره کردی
انگار فقط با یکبار نشستن حالت اولیه خودشو از دست داده
وای بحال وقتی که چند مدت ازش استفاده بشه
لایک داری امیر 👍👍
faster
۱۹ خرداد ۱۴۰۱حجم باکش اندازه 206 هست
محمد
۱۹ خرداد ۱۴۰۱نفهمیدیم چرا توی این وضعیت بد اقتصادی ، خودرو سازا دنبال ساخت خودروهای لاکچری و گرون قیمتن ؟!!!
BMW
۱۹ خرداد ۱۴۰۱من موندم هنوز ایران نمی خواد دست از بی ارزگیش
برداره
MehdiTurbo
۱۹ خرداد ۱۴۰۱دوستان حقیقت اینجا نالیدن چیزی حل نمیکنه
تنها چیزی که ایجاد میکنخ توهم زایی که بلکه اعتراض داریم و بشنوند
حقیقت اینه شما زیر پستای فیدلیتی و ایگنیتی و قبلش هاوالا و قبلش چری ۸ و … برید بخونید
همین کامنتا بود کی پول به این ماشینا میده و …
درصورتیکه به دلیل تقاضای زیاد و کم بود تولید اسم تعدادی از برنده ها تو قرعه کشی خط خورد
و همیشه این داستان بوده و با اعتراض مجازی فقط توهم میشه تو ناخوداگاه که فکر میکنند ما راضی نیستیم و خشم داریم ازشان درصورتیکه انرژی مان از بین میره با نوشتنش با خوندنش و خودش به مرور افسردگی میاره
حقیقت اینه که این داستان هی داره تکرار میشه و یه عده میفروشند و راضی اند و یه عده هم میخرند و راضی اند
ایشالله که به سلامتی سوار شند بد خواستن برای کسی شرایط خودت بدتر میکنه
هر کسی باید روی خودش تمرکز کنه
این راه اگه نتیجه میداد تا الان دیگه خیلی خودرو ها نباید تولید میشد
مطمین باش این اعتراضای اینجا به نفع یک عده است چون انرژیمان از بین میره و گرنه کاری نداشت مثل خیابانا در کامنتای اعتراضی اینجا را هم میبستند
تو وقتی خودمان پر از حسادت و خشمیم دیدن چشم پیشرفت همسایه و دوست و اشنا را نداریم ما حتی چشم دیدن خوشی های هم نداریم
انتظار نباید داشته باشیم چیزی برای هم بهتر بشه
جریان روغن چقدر تو مجازی اعتراض پس فردا همه ریختند تو بازار یا هر داستان دیگه ای بوده
اعتراضای مجازی فقط انرژیمان میگیره
ak25789
۱۹ خرداد ۱۴۰۱سلام، والا مشخصات خوبی داره بخصوص قدرت موتور250 اس بخاری، البته اگه مدیران خودرو با همین موتور وارد کنه نه نسخه 197 اس بخاری رو، تو این شاسی بلندها، نیم شاسی وسواری های چینی همشون موتورشون ضعیف و بدرد نخور هستن، همشون از 140 اس بخارشروع میشن تا نهایت 190 اسب بخار، ولی این شاسی بلند چینی خوداروشکر قدرت بهتری داره که قانونأ باید اینقدر قدرت داشتهذباشه، چون ناسلامتی یه شاسی بلند با هیکل درشت و خودرو بروزی هستش، والا پژو405 که موتورش واسه چندین سال قبله نزدیک به 100 اسب بخار قدرت داره، خب حالا برسیم به قیمت که این دیگه ماشاله گفتن داره، 3میلیارد چه خبره، من دقیقا از قیمت خودروهای دست دوم ژاپنی و کره ای خبر ندارم ولی با 3میلیارد نمیشه مدلهای قدیمی تر سانتافه یا اپتیما، یا کیا اسپروتیج، یا تویوتا گرفت، قیمت این خودرو نهایتش با 2میلیارد باشه که تازه بازم یه کمی زیاده، ولی نه 3میلیارد،البته اینا همش باند بازیه، اگه ارزونش کنن که اونوقت کی میره محصولات ایران خودرو یا سایپا رو بخره، پس گرونش میکنن که بقول گفتنی ها کفه ترازو میزان باشه حتی بیشتر به طرف بازار خودرو بره بالاتر
رضا
۱۱ تیر ۱۴۰۱کاملا درست میگی داداش ما ایرونیها اول باید یاد بگیریم که خوشی وخوبی برای بقیه بخاییم تا خوبی وخوشی هم به سراغ ما بیاد ولی متاسفانه همش داریم به هم متلک میندازیم و تا اینه اوضاع ما هم همینه……
محمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱با کمتر از این پول میشه ماشینهای مثل راو ۴ .یا کولیوس یا سورنتو خرید .که خیلی بهتر از این ماشین بی نام نشان هست .کلا حیف پول که بدهیم برای ماشینهای چینی.
محمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱هیچ چیز درد آور تر از این نیست،روزی که ایران خودرو سازی را شروع کرد،اصلا چین صنایع خودرویی نداشت و برای خرید اتوبوس و کامیون راهی ایران می شدند،حالا باید خرید یک خودروی چینی آرزوی خیلی از مردم باشه.فرق شعار و عمل را توی همین یک قلم جنس میشه دید.
اونها فهمیدند درافتادن با دنیا حاصلی جز فقر و بدبختی نداره و حالا توی همه زمینه ها از جمله همین خودرو سازی با کشورها و شرکتهای بزرگ دنیا همکاری می کنند اما ما….
شهروند مسئول
۲۰ خرداد ۱۴۰۱در متن چندبار نوشته شده کراس اوور، این کراس اور نیست SUV است.
Mojtaba
۲۰ خرداد ۱۴۰۱سلام.
خریدن هر خودرو چینی خیانت به خودمون و نسل آینده …
بیاین یکبار واسه همیشه “نه” به خودرو ایرانی و چینی بگیم و نخریم….
ایرانی باشیم ….
محمد حسن
۲۰ خرداد ۱۴۰۱یکی دو سال دیگه قیمت ماشینا با خارج یکسان میشه اما قیمت بنزین هم با خارج برابر میشه یعنی میره فضا، اونموقع همتون میگین کاش واردات باز نمیشد ولی با همین ماشینای گرون ایرانی و چینی هی چپ و راست دور دور میکردیم😎
حامد
۱۴ تیر ۱۴۰۱بنزین بشه لیتری ۵۰ هزار تومن ، بازم مافیا نمیزاره اینجا خودرو ارزون بشه.
بیدار شو