شرکت چری چین توانسته است تا به اینجای سال ۲۰۲۴ میلادی از مرز صادرات ۱ میلیون خودرو عبور کند.
این برای اولین باری است که برند موردبحث به رکورد صادرات ۱ میلیون خودرو دست پیدا میکند و از نظر سرعت صادرات نیز رکورد دیگری را بر جای گذاشته است. بر اساس دادههای منتشر شده توسط انجمن سازندگان خودروی چین، از ماه ژانویه تا اکتبر ۴.۱ میلیون خودروی سواری از این کشور به سایر نقاط جهان صادر شده و چری در مجموع سهم حدود ۹۴۰ هزار دستگاهی از این میزان را داشته است. در واقع از هر ۴ خودروی صادراتی چینی حدود ۱ دستگاه به چری تعلق دارد.
چری برای گرامی داشت صادرات ۱ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ مراسم ویژهای در ووهو برگزار کرده و ۳۳۲ دستگاه فونیکس FX/اومودا ۵ را از طریق رودخانه به مقصد شانگهای بارگیری کرده است. این خودروها از شانگهای به مقصد بلژیک بارگیری شده و حدود دو ماه بعد به این کشور اروپایی میرسند. شایان ذکر است مجموع صادرات محصولات چری به ۴.۳ میلیون دستگاه رسیده تا به این ترتیب شرکت یاد شده اولین برند چینی باشد که بیش از ۴ میلیون خودرو صادر کرده است. شاسی بلندهای چری در سال جاری عملکرد خوبی داشتهاند و تیگو ۷، تیگو ۸، جتور تراولر و جتور X70 در بین مدلهای صادراتی حضور پررنگی دارند.
در پایان باید گفت بحثوجدلهای فراوانی در کشور چین بر سر اینکه کدام شرکت بزرگترین صادرکننده خودروست وجود دارد. برخی افراد از گروه سایک و برخی دیگر از چری به عنوان بزرگترین صادرکننده خودروی چین نام میبرند و باید گفت این عنوان به چری تعلق دارد چراکه عملکرد سایک شامل محصولات برند ام جی نیز هست، برندی که کاملاً چینی نیست. موفقیت چری در صادرات خودرو یکبار دیگر نشان داده با وجود مشکلات متعددی که در بازارهای مختلف وجود دارد، تعداد معدودی از برندها بهصورت تنها عملکرد خوبی دارند اما باقی برندها دنبال همکاریهای بیشتر و حتی ادغام با یکدیگر هستند.
hosen
۲۶ آبان ۱۴۰۳از تولید ام وی ام 110 برسی به این پیشرفت واقعا تحسین کنندست.
ممد ژانگولر
۲۶ آبان ۱۴۰۳میگن چری با زیر مجموعه بنام جتور ی خودرویی رو کرده بنام داشنگ که همشونو قورت میده و پر فروش ترین بوده .
فراز
۲۶ آبان ۱۴۰۳از این یک میلیون بیشتر از 15 درصدش به ایران وارد شده است.
توحید
۲۶ آبان ۱۴۰۳آره واقعا
دقت کردین تو عکس ها همیشه یه X55 هم اون لا ما ها جا میکنن
خیلی زیر پوستی
مثلا کسی نفهمه
فرشید
۲۶ آبان ۱۴۰۳واقع بین باشید و توی ابرها سیر نکنید. واردات هم اگه آزاد بشه و حتی تعرفه هم منصفانه بشه سرانه درآمد ما ایرانی ها ناچیزتر و حقیرتر از اونیه که بتونیم ماشین اروپایی یا ژاپنی سوار بشیم چون حتی یه کرولای ساده که نقش پراید رو توی جهان داره بیست هزار دلاره و پایه حقوق کارگر و کارمندها اینجا دویست تا سیصد دلار در ماه. با توجه به تعرفه سنگین وضع شده روی خودرو و درآمد مفلوکانه قشر متوسط ایرانی (واقعیت اقتصادی جامعه ما) اگه همین چینی ها هم نبودن تهه تهه فهممون از خودرو همین تارای ایران خودرو بود و کابین مدرن و زیبا، کلاستر دیجیتال، دنده اتومات، سانروف، کی لس استارت و این چیزا رو فقط توی اینترنت میتونستیم نگاه کنیم. تازه همین دنده اتومات دنا، سقف شیشه ای 207، کلاستر دیجیتال ریرا و همه این آپشن های خاص رو هم غیر مستقیم مدیون چینی ها هستیم وگرنه که هنوز داشتیم 405 چهل سال پیش رو با ذوق میخریدیم.
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۳کارمند هم پول ماشین هلی چینی که ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیونن حدودا نداره الان پزشک و بازاری پول فونیکس و دیگنیتی و ریسپکت دارن
فرشید
۲۶ آبان ۱۴۰۳ارشیای عزیز مدیران خودرو شرایط اقساط خوبی داره. جدا از این میشه ماشین های چینی مدل پایین تر و کم کارکرد خرید. حتی اگه حقوق بگیر باشی با صرفه جویی و گرفتم وام و استفاده از لیزینگ میشه خرید و کم کم ارتقائش داد. فعلن چاره ای نیست باید با همین شرایط خودمون رو هماهنگ کنیم تا حداقل بتونیم ماشین هایی نزدیک به اشل جهانی سوار بشیم وگرنه کی میتونه سه چهار میلیارد پول بده به اپتیما، نیسان سیلفی، اسپورتیج و… خوبیه ماشین های چینی اینه که توی بازه قیمتی یک تا دو میلیارد حق انتخاب زیادی داری ولی کره ای یا ژاپنی باید خیلی بیشتر از دو میلیارد پول بدی که حداقل برای کسی در حد من غیر ممکنه
علی عرشیا کمالی
۲۶ آبان ۱۴۰۳برادر من النترا هم اکسلش در رفت کسی چیزی گفت… اونم با بزرگ هیوندای
همایون
۲۶ آبان ۱۴۰۳خوشحال باشید که دو سال دیگه قراره چری تیگو هفت فورویل بیاد بازار خوشم میاد مدیران خودرو دلش نمیاد ماشینهای بروز چری رو یدفعه بده بیرون تا زمانی که رقیب نداشته باشن میگه بیخیال چه کاریه الانم که تیگو هفت پرومکس اول تک دف میده و قول داده در آینده دو دفشم عرضه کنه خب چرا مثل همه جای دنیا هردوتاشو نمیدی تو بازار تا مشتری با توجه به بودجه مدل فول یا لو آپشن رو بخره فکر کنم به نظرشون مشتری ایرانی تا اون حد حق انتخاب نباید داشته باشه چون انتظاراتش بالا میره
پویا
۲۶ آبان ۱۴۰۳الان دو دفس هست
لاله پارک تبریز گذاشته بودن برای فروش، از نزدیک دیدم
محمد
۲۶ آبان ۱۴۰۳بزودی افت فروش چری آغاز خواهد شد کافی عمر این خودرو های فروخته شده به 5 سال برسه اونوقت دنیا با کیفیت نازل خودروهای چری آشنا میشن چیزی که ما در ایران بهش رسیدیم
فرشید
۲۶ آبان ۱۴۰۳دوست من سال 97 چری آریزو 5 خرید. به خاطر کارش هم مدام بین کرمانشاه و خرم آباد در حال رفت و آمد بود یعنی از ماشین خیلی کار کشید. به حدی راضی بود که سال 1402 فروخت و مجدد صفرشو خرید. منم ایکس 33 خریدم. این حرفا بیشتر از طرف اونایی هست که تا حالا مالک نبودن و فقط دورادور چیزی رو شنیدن
SS
۲۶ آبان ۱۴۰۳۵ سال خیلی بادوام محسوب میشه؟
تا گارانتی داشته استفاده کرده بعد هم به یه از همه جا بی خبری قالبش کرده دیگه
عمر مفید چینی های درجه ۳ که به ایران وارد میشه همون ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار گارانتی هست
به شخصه همین آریزو رو دیدم در ۱۰۰ هزار گیربکس پیاده کرده
امیر
۲۶ آبان ۱۴۰۳عمر ماشین تو بقیه دنیا همین پنج ساله و بعد از گارانتی میرن یه نو دیگه می خرن فقط تو ایرانه که بخاطر شرایط تورمی ماشین شده کالای سرمایهای وگرنه تو بقیه جاها کالای مصرفیه مثل هندزفری گوشی
Taha Ayoobi
۲۶ آبان ۱۴۰۳فرشید حرفت تناقض داشت😂
اینقدر راضی بود که فروخت صفرشو خرید؟
فرشید
۲۶ آبان ۱۴۰۳آریزو 5 جدید که همون اف ال هست هم ظاهرش زیباتر شده هم مجموعه داشبورد و کنسولش به همین خاطر مدل جدیدترشو گرفت که به روزتره. جالبه که ماشین قبلیشو به برادرش فروخت. حرفم اینه به طور کلی از ماشین بسیار راضی بود و حتی یکبار در مورد خرابی گیربکس یا نبود قطعه و یا هزینه عجیب و غریب که مدام توی شبکه های اجتماعی میگن ازش نشنیدم. خودمم روزی که داشتم ایکس 33 کراس میخریدم بهم گفتن هزینه تعویض روغنش 5 میلیون تومنه. یادمه شنیدن این حرف چقدر پشیمونم کرد ولی دیگه خریده بودم. چند روز پیش با استرس روغنشو عوض کردم با فیلتر شد 580 هزار تومن. در حالی که تعویض روغن سمند پدرم بالای یک میلیون تومن میشه (بهران سوپر رانا با کیفیت اس ام) میخوام بگم خیلی از اینایی که مدام از نبود قطعه یا فلان هزینه میگن حتی یکبار مالک نبودن و فقط یه چیزی رو که شنیدن با تعصب تکرار میکنن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۳من یادمه 11 سال پیش که اولین سری X33 وارد ایران شد همین صحبتها بود
تا وقتی رقیبی در بازار نباشه و مشتری برای مدل صفر کیلومتر، نقد و اقساط هست،
مشکلی برای مدیران خودرو یا کرمان موتور نیست، همین طوری که 10 سال گذشته و هر روز پولدارتر شدن، ادامه میدن
Ahmad۹۹
۲۶ آبان ۱۴۰۳سلام دوستان من فیدلیتی دارم و راضی هستم ماشین نرمه و آپشن و رخ خوبی داره اما راستش چند وقتی هست تو فکر اینم که ماشین رو رد کنم و دایون y7 بگیرم خوشم میاد از ماشین دو دیفرانسیل و هیکلی و میگن موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی داره ولی خب بخواطر خدمات و کمبود نمایندگی های ایلیا موتور میترسم نظرتون چیه؟به نظرتون میارزه ماشین رو با دایون معاوضه کنم؟
ایران فرانسه
۲۶ آبان ۱۴۰۳سلام اگر آفرود بازی گزینه خوبی ه ولی خواستی بگیری اولا از شرکت نگیر چون ته بدقول و مشتری نا مدار و غیر پاسخگو هستند برای مثال همین فردا زنگ بزن به شماره ۴ رقمی و ۸ رقمی شرکت که گویا است گزینه اول قسمت فروش ه گزینه سوم امور مشتریان اگر از صبح تا عصر کسی برداشت
دوم مدل اول۱۴۰۳ به بعد رو بگیر چون مشکل دیفرانسیل اش حل شده قبلی ها رو خواستی بگیری حتما چک کن تو نمایندگی دیفرانسیل اش اگه مشکل داشته تعویض شده باشه
ثالثا خودتو برای مصرف صدی ۱۳ تو ترافیک آماده کن
ولی بسیار پرقدرت و جادار و شیب زن خوبی ه جدیدا هم شرکت اش ۸ تا نمایندگی جدید زد و جمعا ۲۰ تا نمایندگی داره تو ایران
ایران فرانسه
۲۶ آبان ۱۴۰۳سلام اگر آفرود بازی گزینه خوبی ه ولی خواستی بگیری اولا از شرکت نگیر چون ته بدقول و مشتری نا مدار و غیر پاسخگو هستند برای مثال همین فردا زنگ بزن به شماره ۴ رقمی و ۸ رقمی شرکت که گویا است گزینه اول قسمت فروش ه گزینه سوم امور مشتریان اگر از صبح تا عصر کسی برداشت
دوم مدل اول۱۴۰۳ به بعد رو بگیر چون مشکل دیفرانسیل اش حل شده قبلی ها رو خواستی بگیری حتما چک کن تو نمایندگی دیفرانسیل اش اگه مشکل داشته تعویض شده باشه
ثالثا خودتو برای مصرف صدی ۱۳ تو ترافیک آماده کن
ولی بسیار پرقدرت و جادار و شیب زن خوبی ه جدیدا هم شرکت اش ۸ تا نمایندگی جدید زد و جمعا ۲۰ تا نمایندگی داره تو ایران
Amiiir
۲۷ آبان ۱۴۰۳فکر کنم 990 هزار تاش برا ایران باشه 😕
صمد
۲۷ آبان ۱۴۰۳ولی دوستان انصافا تیگو ۷بخصوص هیبریدش معرکه هستش از نظر مصرف سوخت که داخل شهر بسیار ناچیزه .تو دنیا هم خیلی طرفدار پیدا کرده با این اوضاع بنزین فکر کنم جهش قیمتی وحشی پیدا میکنه