شرکت چری چین توانسته است تا به اینجای سال ۲۰۲۴ میلادی از مرز صادرات ۱ میلیون خودرو عبور کند.
این برای اولین باری است که برند موردبحث به رکورد صادرات ۱ میلیون خودرو دست پیدا میکند و از نظر سرعت صادرات نیز رکورد دیگری را بر جای گذاشته است. بر اساس دادههای منتشر شده توسط انجمن سازندگان خودروی چین، از ماه ژانویه تا اکتبر ۴.۱ میلیون خودروی سواری از این کشور به سایر نقاط جهان صادر شده و چری در مجموع سهم حدود ۹۴۰ هزار دستگاهی از این میزان را داشته است. در واقع از هر ۴ خودروی صادراتی چینی حدود ۱ دستگاه به چری تعلق دارد.
چری برای گرامی داشت صادرات ۱ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ مراسم ویژهای در ووهو برگزار کرده و ۳۳۲ دستگاه فونیکس FX/اومودا ۵ را از طریق رودخانه به مقصد شانگهای بارگیری کرده است. این خودروها از شانگهای به مقصد بلژیک بارگیری شده و حدود دو ماه بعد به این کشور اروپایی میرسند. شایان ذکر است مجموع صادرات محصولات چری به ۴.۳ میلیون دستگاه رسیده تا به این ترتیب شرکت یاد شده اولین برند چینی باشد که بیش از ۴ میلیون خودرو صادر کرده است. شاسی بلندهای چری در سال جاری عملکرد خوبی داشتهاند و تیگو ۷، تیگو ۸، جتور تراولر و جتور X70 در بین مدلهای صادراتی حضور پررنگی دارند.
در پایان باید گفت بحثوجدلهای فراوانی در کشور چین بر سر اینکه کدام شرکت بزرگترین صادرکننده خودروست وجود دارد. برخی افراد از گروه سایک و برخی دیگر از چری به عنوان بزرگترین صادرکننده خودروی چین نام میبرند و باید گفت این عنوان به چری تعلق دارد چراکه عملکرد سایک شامل محصولات برند ام جی نیز هست، برندی که کاملاً چینی نیست. موفقیت چری در صادرات خودرو یکبار دیگر نشان داده با وجود مشکلات متعددی که در بازارهای مختلف وجود دارد، تعداد معدودی از برندها بهصورت تنها عملکرد خوبی دارند اما باقی برندها دنبال همکاریهای بیشتر و حتی ادغام با یکدیگر هستند.
hosen
۲۶ آبان ۱۴۰۳از تولید ام وی ام 110 برسی به این پیشرفت واقعا تحسین کنندست.
فراز
۲۶ آبان ۱۴۰۳از این یک میلیون بیشتر از 15 درصدش به ایران وارد شده است.
توحید
۲۶ آبان ۱۴۰۳آره واقعا
دقت کردین تو عکس ها همیشه یه X55 هم اون لا ما ها جا میکنن
خیلی زیر پوستی
مثلا کسی نفهمه
همایون
۲۶ آبان ۱۴۰۳خوشحال باشید که دو سال دیگه قراره چری تیگو هفت فورویل بیاد بازار خوشم میاد مدیران خودرو دلش نمیاد ماشینهای بروز چری رو یدفعه بده بیرون تا زمانی که رقیب نداشته باشن میگه بیخیال چه کاریه الانم که تیگو هفت پرومکس اول تک دف میده و قول داده در آینده دو دفشم عرضه کنه خب چرا مثل همه جای دنیا هردوتاشو نمیدی تو بازار تا مشتری با توجه به بودجه مدل فول یا لو آپشن رو بخره فکر کنم به نظرشون مشتری ایرانی تا اون حد حق انتخاب نباید داشته باشه چون انتظاراتش بالا میره