چری

چری فالوین T10 رکورد گینس بیشترین پیمایش شاسی‌بلند پلاگین هیبرید را شکست!

شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی چری فالوین T10 با یک‌بار شارژ کامل باطری و پر کردن باک سوخت، بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر را طی کرده است.

به اعلام چری، شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی جدید این شرکت، فالوین T10، رکورد بیشترین پیمایش یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی با یک‌بار شارژ کامل باطری و یک باک بنزین را در گینس ثبت کرده است. این خودرو طی سفری که در ۱۷ جولای از شانگریلا شروع شد و در ۲۰ جولای به نقطهٔ پایان در ژوهای رسید، بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر را بدون سوخت‌گیری یا شارژ مجدد باطری طی کرده است. این رقم ۳۰۰ کیلومتر از رکورد قبلی بیشتر بوده است.

فالوین T10 رسماً چند روز دیگر در نسخه‌های پنج و شش‌نفره و به‌صورت محرک جلو و چهارچرخ محرک در بازار چین عرضه خواهد شد. این کراس‌اوور چینی ۴,۸۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۱۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۲۰ میلی‌متر است. وزن نسخهٔ پنج‌نفری شاسی‌بلند جدید چری ۱۹۳۵ کیلوگرم است درحالی‌که این عدد در نسخهٔ شش‌نفره حداکثر به ۲۰۷۰ کیلوگرم می‌رسد.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی فالوین T10 از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو تشکیل شده است که به‌تنهایی ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در نسخهٔ محرک جلو، این پیشرانه با یک موتور الکتریکی همراه است که مجموع خروجی را به ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند درحالی‌که در نسخهٔ چهارچرخ محرک، یک موتور الکتریکی دیگر هم به محور عقب اضافه می‌شود و مجموع خروجی به ارقام چشمگیر ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

نسخهٔ چهارچرخ محرک ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هردو نسخه از یک پکیج باطری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که امکان پیمایش تمام الکتریکی تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر برای نسخهٔ چهارچرخ محرک و ۲۱۰ کیلومتر برای نسخهٔ محرک عقب فراهم می‌کند. مصرف سوخت این دو نسخه هم به ترتیب ۵.۷۵ لیتر و ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۷۱ کیلوواتی هم برخوردار است که می‌تواند از ۳۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف ۱۸ دقیقه شارژ کند.

فالوین T10 در داخل به یک نمایشگر خمیده ۲۴.۶ اینچی مجهز است که صفحه آمپر و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را در هم ادغام کرده است. علاوه بر این، یک نمایشگر هدآپ ۵۰ اینچی با تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ هم در اینجا وجود دارد. این کراس‌اوور بزرگ چینی همچنین از سیستم رانندگی خودکار سطح ۲.۵ با سیستم پایش خستگی راننده، هشدار باز کردن درها، پایش نقاط کور، هشدار برخورد عقب و هشدار ترافیک عقب هم برخوردار است.

چری فالوین T10 اما اولین خودروی چینی نیست که نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است زیرا چندی پیش، بی‌وای‌دی فنگ‌چنگ بائو هم با رسیدن به ارتفاع ۵,۹۸۰ متری از سطح دریا، رکورد رفتن به بالاترین ارتفاع با یک خودروی پلاگین‌هیبریدی را در گینس به ثبت رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. هاتف

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    شاید بشه گفت پلاگین هایبرید پیچیده ترین نوع ساخت خودرو هست ( هماهنگ کردن موتور بنزینی و باتری و گیربکس و..) که چینیها خیلی عالی از پس ساختش براومدن. برای همینه که اروپاییها و آمریکا راهی جز افزایش تعرفه ندارن

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. ali_x76

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      به خاطر همین پیچیدگی تکنولوژیکی، وزن و قیمتشون خیلی بالا میره.
      از نظر من بهترین نوع قوای محرکه، mild hybrid یا هیبرید خفیفه که به نحوی الان در اکثریت خودروهای درون سوز دیده میشه.
      یه موتور برقی در حد ۷-۸ کیلووات به علاوه باطری ۱-۲ کیلووات ساعتی که باعث میشه توی ترافیک و سرعت زیر ۱۰ تا موتور بنزینی خاموش بشه و از موتور برقی استفاده کنه، موقع ترمز گیری ملایم انرژی تو باطری ذخیره بشه و موقع تعویض دنده هم به وسیله مداخله موتور برقی، ضربه و تقه حذف میشه.
      عملا عالی‌ترین ترکیب ممکن رو امروزه توی پورشه ۹۱۱ هیبرید میبینیم.

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. امین

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (661 ديدگاه)

        ۹۱۱ هیبرید ، هیبرید خفیف نیست. هیبرید کامل هست

    2. سوشیانت

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3528 ديدگاه)

      اتفافا این چینی ها هستن که راهی جز کاهش قیمت ندارن وگرنه میدونن که خودرو های لول بالاشون حریف برند های آمریکایی و اروپایی نمیشه

      مخالفم 10
    3. Carl

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      رکورد تصاحب صنعت خودرو با تخم مرغ شانسی هم اضافه کنید
      رکورد بالا رفتن از کوه و کمر چ صیغه ایه
      اینارو پشت افتخارات ماشیناشون میزارن در کنار قیمت پایین
      مردم بیان بخرن
      چین یعنی تصاحب با سود کم

  2. محمد

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سقفش آب نده صلوات….

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. Hosseink3

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      اینجا ایران نیست که شرکت ها بالا سرشون کسی نباشه کلی قانون هست تازه بهت قول میدم این ماشین توی بازار های چین از کره ای ها هم کیفیت بیشتری داشته باشه چون رقابت می‌کنه نه فرو تو پاچه مردم

      موافقم 13
      مخالفم 3
  3. سامان

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تکنولوژی فرمانروایی می کنه نه برند.
    بهتره تعصب برندی رو کنار بزاریم و قبول کنیم که بی وای دی و چری دارن با سرعت زیاد از بقیه رقبا فاصله می گیرن.
    .
    داستان نوکیا داره تکرار میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3528 ديدگاه)

      الان چین داره از بزرگان خودرو مثل بنز و کادیلاک و بی ام و و پورشه و لوسید و لینکلن و… فاصله میگیره؟!😂 چجوری به این نتیجه رسیدی؟

      مخالفم 11
  4. Avan

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (424 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت قابل توجهی است و البته اگر همه گیر شود بسیار خوب است.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    سال ۹۰ بود که آخرین مدل فاجعه بار چری a15 ( ویانا) وارد بازار ایران شد توی ۱۳ سال از اون مدل فاجعه به این ماشین برسی واقعا تشویق داره

    موافقم 16
  6. Comodor

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    جالبه اکانتهای جدید با اسامی موجه و با کمتر از ۲۰۰ تا کامنت دارن تعریف میکنن 🤔
    ایشالله که هدفمند نیست

    موافقم 1
    مخالفم 13
    1. کسرا

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      شما خودت حتی نصف ۲۰۰ تا رو هم نذاشتی
      سواد و کارشناسی هم ربطی به تعداد کامنت نداره

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3528 ديدگاه)

        صد در صد تعداد کامنت ربطی به سواد و کارشناسی نداره ولی اینکه بیای چینی ها رو بهتر از بزرگان صنعت خودرو بدونی خودش اوج بی سوادی رو نشون میده

        موافقم 1
        مخالفم 9
  7. عمو مایک

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    همچنان هم وطن ایرانی معتقده اگه تونست ۴۰۰ هزار کیلومتر با این ماشین رفت و پدرش هم در آورد ( نه اینکه مدارا کنی باهاش ) و هیچی هم خرجش نکنی ، اون موقع شاید ماشین خوبی باشه .

    به خدا متاسفانه اون دوران گذشت ، الان همه خودروساز ها به سمت مصرف گرایی رفتن هیچ ماشین جدیدی دیگه ۲۰ سال عمر نمیکنه ، میدونم بده ولی حقیقت همینه دیگه .

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Saleh

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      پس اتاق صد تا ابد ✊🏾

      موافقم 1
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا