چری

چری فالوین T10 جدید با قیمت 26 هزار دلار راهی بازار شد

شرکت چری چین شاسی‌بلند فالوین T10 را با قیمت حدود ۲۶ هزار دلار عرضه کرد.


شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی و پرچم‌دار چری که با نام فالوین T10 شناخته می‌شود در سه تیپ پریمیوم ادیشن، لاکچری ادیشن و فلگشیپ ادیشن عرضه خواهد شد. قیمت این سه مدل به ترتیب ۲۶، ۲۸ و ۳۲ هزار دلار اعلام شده است. باید گفت دو نسخه اولی از نوع دیفرانسیل جلو هستند درحالی‌که مدل فلگشیپ نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند. فالوین که در چین با نام فنگیون شناخته می‌شود یک زیر برند جدید متعلق به چری است که در سال ۲۰۲۳ تأسیس شده و به تولید خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی می‌پردازد. چند روز پیش بود که خبر مربوط به رکوردشکنی فالوین T10 در زمینه طی بیشترین مسافت با یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی در پدال منتشر شد. این خودرو توانست با باک پر سوخت و باتری فول مسافت ۲۱۶۹.۶۴۱ کیلومتری را بپیماید و نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کند.

خریداران فالوین T10 می‌توانند از بین ۵ رنگ سفید، نقره‌ای، مشکی و دو نوع رنگ سبز یکی را انتخاب نمایند. این خودروی جدید به عنوان یک شاسی‌بلند میان سایز تا بزرگ شناخته می‌شود و طول/عرض/ارتفاع ۴۸۵۰/۱۹۳۰/۱۷۱۲ میلی‌متری و فاصله بین محوری ۲۸۲۰ میلی‌متری دارد. T10 چهارمین محصول چری پس از عرضه مجدد محصولات فالوین به شمار می‌رود. این شاسی‌بلند دارای تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک، دستگیره‌های در پنهان، رینگ‌های ۲۰ اینچی، جلوپنجره بسته و سیستم کمک‌راننده سطح ۲.۵ است. وجود رادارهای جلو و عقب باعث پایش ۲۴ ساعته راننده، هشدار باز بودن درها، پایش نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، هشدار ترافیک پشتی و دستیار ترافیک می‌شوند.

وقتی وارد کابین چری فالوین T10 شوید شاهد فضایی با متریال نرم و چرم خواهید بود. خریداران امکان انتخاب رنگ‌های بنفش و سبز را برای داخل خودرو خواهند داشت. این بخش از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی ۵۰ اینچی، فرمان دی کات، ورودی‌های هوای متمایز، دو پانل شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ، کنترل از راه دور خودرو، کلید بلوتوث، وای فای هات اسپات، دستیار صوتی هوش مصنوعی و سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو تشکیل شده است.

جدیدترین شاسی‌بلند چری به دو صورت پنج و شش‌نفره در دسترس است و وزن مدل پنج‌نفره به ۲۰۲۸ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که مدل شش‌نفره ۲۱۹۹ کیلوگرم وزن دارد. صندلی‌های راننده و سرنشین جلوی این خودرو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و در مدل پریمیوم ادیشن گرم‌کن به آن‌ها اضافه شده است. صندلی‌های جلوی مدل لاکچری ادیشن علاوه بر تنظیم برقی و گرم‌کن دارای سردکن و ماساژور هستند و صندلی‌های ردیف دوم هم با گرم‌کن عرضه می‌شوند. نهایتاً باید به مدل فلگشیپ اشاره کرد که دارای بلندگوهای اضافی در پشت‌سری صندلی راننده و سردکن صندلی‌های عقب است.

این شاسی‌بلند از قوای محرکه پلاگین هیبریدی چری متشکل از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک یا دو موتور برقی سود می‌برد. راندمان گرمایی پیشرانه به ۴۴.۵ درصد می‌رسد و قدرت و گشتاور آن ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتون متر اعلام شده است. نسخه تک موتوره دارای یک موتور برقی در جلو با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر است درحالی‌که مدل دو موتوره از یک موتور برقی اضافه در اکسل عقب بهره برده و خروجی آن به ۲۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۳۱۰ نیوتون متر می‌رسد. چری صفر تا صد کیلومتر در ساعت مدل‌های تک و دو موتوره را به ترتیب ۸.۸ و ۴.۹ ثانیه اعلام کرده است.

علاوه بر این، باتری ۳۴.۴ کیلووات ساعتی فالوین T10 توسط CATL تأمین شده و در حالت برقی باعث دستیابی به توان پیمایش ۲۰۰ و ۲۱۰ کیلومتر می‌شود. همچنین چری شعاع حرکتی ترکیبی این خودرو را بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. با استفاده از شارژر سریع می‌توان در ۱۸ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند درحالی‌که این عمل با شارژ معمولی ۵.۵ ساعت طول خواهد کشید. در پایان باید گفت چری در نیمه اول امسال به فروش فراتر از ۱.۱ میلیون دستگاهی رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان صادرات این شرکت نیز بیش از ۵۳۰ هزار دستگاه بوده که حاکی از رشد حدود ۳۰ درصدی است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)
  2. Dark Knight

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (571 ديدگاه)

    ۲۶ هزار دلار برای ماشین چینی !! این راوفور های هیبریدی که الان تو سایت جانبازان آوردن تو بازار جهانی بین ۲۴ تا ۳۱ هزار دلار هست ( بستگی به گمرکی و تعرفه هایی که کشور های مختلف برای مدل پایه راوفور هیبریدی دارن ) بعد اون وقت واقعا کی میاد تویوتا رو ول کنه بره چری چینی بخره ! البته که میزان کل صادراتش هم اندازه فروش نیمسال راوفور هم نیست 😂

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. MehdiTurbo

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2245 ديدگاه)

      اگه کیفیت چین بره بالا این ماشین با این قیمت مفت

      نمیدونم بحث کیفی چین الان چطور ولی این ماشین اگه کیفیتش در حد محصولات کره ای هم برسه همه رقبا را میزاره کنار
      تمام کیفیت و طراحی در داشبورد کولر و … مثل بنز سری اس نسل قبل که بهترین طراحی داشت زده حالت الگوبرداری درچه کولر و … کپ اون بعد بنز برداشت اون طراحی فوق العاده فقط یه مانیتور چسبوند اون وسط

      از لحاظ اپشنم که فول و خیلی بیشتر از راوفور با قیمت بالاتر

      سوما ابعاد سایزی قابل مقایسه با راوفور نیست بزرگتر رافور که خیلی تو قیمت اثر میزاره

      برای کسی که ۵ ۶ سال یبار خودرو عوض میکنه گزینه خوبیه اگه کیفیتش ارتقا پیدا کرده باشه
      شرایط اقتصادی خوب باشه خودرو نهایت برای ۳ ۴ سال
      کسی میره سمت خودرو با کیفیت تر و کم امکانات تر که طولانی مدت بخواد استفاده کنه هر چند لذت رانندگی راوفور قابل مقایسه نیست ولی خب ده هزار دلار با ابعاد کوچیکتر با امکانات کمتر با طراحی نسبتا ضعیف تر گران تر

      موافقم 7
      مخالفم 3
  3. D.H

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جالب اینکه قیمتش حدود ۴هزار دلار با ریرا تفاوت داره حدود (220میلیون)…….🤔🤔🤔

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2683 ديدگاه)

      هر چه زودتر باید خودروسازی ایران با چینی ها شریک بشه
      یا کل خطوط تولید عقب افتاده سایپا ایران خودرو دست چینی ها بره
      به نفع مردم هست

      موافقم 10
      1. Saeed Boroomand

        ۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (503 ديدگاه)

        اگه تولیدشون رو توی ایران انجام بدن که نیروی کار صنعت دوم ایران منتقل شه به اون خطوط و بی کار نشه سودمنده. صرفه جویی ناشی از کاهش مصرف بنزین اگه روزانه حدود سی میلیون دلار باشه توی یک سال حدود بیش از ده میلیارد دلار میشه. بجز این ایران میتونه در دراز مدت صنایع داخلی اش رو هم مدرن کنه و توسعه بده. البته سودمندتر هست که رقابتی باشه بازار و کنار مثلا بی وای دی، کنل باتری تولید کنه توی ایران و شرکت های امریکایی و اروپایی بتونن خودروهای لوکس تر بسازن توی مقیاس کوچیک تر،

      2. محمد

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        متأسفانه ایران از این فرصت ها استفاده نمیکنه و این نشان دهنده ضعف حاکمیت و عدم دانش حاکمان و نادرست بودن سیاست های دولت است.
        پدرم تو سایپا کار می کنه و در زمان احمدی نژاد خود دولت چین به ایران پیشنهاد می ده که خودرو سازان چین بیان با ایران خودرو،سایپا،پارس خودرو و بقیه خودرو سازان همکاری برابر کنند و با هم شرکت مشترک بزنند و شرکت های چانگان،زوتی،برلیانس به سایپا پیشنهاد همکاری گسترده می دهند و از خداشون بود.
        مثلا در حد اینکه با هم تحقیق توسعه انجام بدهند و از ایران، خودرو های چانگان صادر بشه و برلیانس و زوتی هم با سایپا قرار بود همکاری کنه ولی با توجه به عدم انگیزه سایپا فقط خودرو های این شرکت ها فقط مونتاژ می شد.
        با گذشت زمان و منزوی شدن بیشتر ایران میل رغبت از سوی شرکت های خارجی کمتر شد.
        حالا این پیشنهاد در اواخر دولت اول احمدی نژاد داده شد و بعد‌ها یک قرار داد با چانگان می نویسند که فقط مونتاژ و داخلی سازی بود و تحقیق توسعه نبود و بسیار قرار داد کوچکتر شده بود اینم لینکش
        https://dolat.ir/detail/242759
        دیگه اینم وبسایت رسمی دولت هست .

  4. Mehrbod

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    تنها با 26 هزار دلار..!!؟ شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی رکورددار که با یک‌بار شارژ کامل باطری و پر کردن باک سوخت، بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر را طی کرد..!!
    صنعت خودرو چین، در ارزش مطلق تولیدات و صنعتی سازی و قیمت گذاری، غول بی شاخ و دمی شده که همه دنیای خودرو را کامل می بلعد..!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. پرهام

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دم ملت چین با پشتکار و کارخونه هاشون گرم بنظرم اگه بشه هرچی مدل ماشین در چین تولید بشه رو وارد ایران کنن اندازه 85 میلیون نفر ایرانی یک مدل و یک اسم ماشین وجود داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا