چری

چری آی کار V23 برقی؛ آفرودر جدید با توان پیمایش 500 کیلومتر

به تازگی جزئیات اولیه و تصاویر شاسی‌بلند برقی و آفرود چری آی کار V23 منتشر شده است.

این خودرو اولین محصولی است که با همکاری چری و شرکت جیمی تکنولوژی توسعه می‌یابد. همچنین V23 را باید دومین خودروی تولید انبوه آی کار پس از مدل ۰۳ دانست. V23 به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک و برقی در دسترس خریداران جوان قرار خواهد گرفت و اولین نمونه‌های آن از نیمه دوم سال جاری میلادی راهی بازار خواهند شد.

جیمی تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ و به عنوان شرکت تأمین‌کننده سخت‌افزار که طراحی و توسعه لوازم‌خانگی هوشمند را انجام می‌دهد تأسیس شد. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های اصلی شیائومی در زنجیره تأمین قطعات به شمار می‌رود. قطعات تولیدی جیمی تکنولوژی در وسایلی همچون کولرها، سیستم‌های تصفیه هوا، هیترهای برقی، ماسک‌های ضد گاز و… بکار می‌روند.

اما اولین خبرها از حضور جیمی تکنولوژی در دنیای خودرو به سال ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در آن زمان بود که برخی رسانه‌ها گزارش دادند رئیس اسبق پروژه وسایل نقلیه برقی جنرال موتورز در منطقه آسیا و اقیانوسیه به این شرکت پیوسته تا مسئولیت کسب‌وکار وسایل برقی را به همراه تیمی از کارکنان اسبق برندهای بایک بر عهده بگیرد. در سال ۲۰۲۱ مقامات شیائومی اظهار داشتند جیمی تنها یک تیم تحقیقاتی کوچک را برای بررسی خودروهای برقی تشکیل داده و فعلاً جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

این تیم تحقیقاتی امروز توانسته با چری همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشد. جیمی مسئول تعریف، برنامه‌ریزی و مهندسی محصول چری است و این خودروساز چینی نیز کارهای تولید، زنجیره تأمین، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. هر دو شرکت به توسعه محصولات دیگر با استفاده از همین مدل همکاری ادامه خواهند داد و به دنبال عرضه شش تا هشت خودروی جدید در عرض سه سال آینده هستند.

خودروی چری آی کار V23 با در نظر گرفتن ویژگی‌های آفرود توسعه یافته و از یک موتور برقی استاندارد در اکسل عقب سود می‌برد. همچنین امکان سفارش دو موتور برقی و طراحی چهار چرخ محرک وجود دارد. باتری‌های این خودرو توسط CATL تأمین می‌شوند و شعاع حرکتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌سازند. هنوز جزئیات قوای محرکه V23 منتشر نشده اما طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۲۲۰/۱۹۱۵/۱۸۴۵ و فاصله بین محوری به ۲۷۳۰ میلی‌متر می‌رسد. همچنین زاویه حمله و فرار شاسی‌بلند برقی چری نیز به ترتیب ۴۳ و ۴۱ درجه اعلام شده است. حداقل ارتفاع مدل چهار چرخ محرک از سطح زمین نیز ۲۱۲ میلی‌متر خواهد بود.

آی کار V23 همانند مدل ۰۳ از طراحی جعبه‌ای استفاده کرده و از جمله ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به چراغ‌های جلوی گرد، کاپوت برجسته، سپرهای عضلانی، گلگیرهای متمایز و فضای بار اضافی و بیرونی در بخش پشتی خودرو اشاره کرد. آی کار همچنین دستگیره‌های در پنهان، روف راک، پله‌های جانبی و رینگ‌های جذاب با ابعاد ۱۹ تا ۲۱ اینچ را برای این شاسی‌بلند بدون آلایندگی در نظر گرفته است. با ورود به کابین شاهد فضایی مدرن و جالب خواهید بود. ورودی‌های هوای چندضلعی به همراه کلیدهای چرخان زیر نمایشگر لمسی مرکزی حس و حال متفاوتی به کابین V23 بخشیده‌اند. باید گفت این خودرو از سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲ سود می‌برد هرچند جزئیات بیشتر در زمینه تجهیزات و امکانات این خودرو در آینده منتشر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. amirboss

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (725 ديدگاه)

    حاصل رابطه نامشروع جی و اف جی.
    جدا از کپی کاری های متعدد طراحی روان و یکنواختی داره.
    اگه اطلاعات بیشتری راجع به قوای فنی و تکنولوژی بکاررفته داده میشد بهتر بود.

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      انگار طراح از قصد پول گرفته انقدر زشت طراحی کنه اینم ته زورش بوده دیگه زشت تر از این نمیشده

      موافقم 11
      مخالفم 5
    2. زیزیگولو

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      این ترکیبی از کپیهای بنز Gکلاس ، فورد برانکو ، جیپ و تویوتا اف جی کروز هستش 🤦

      موافقم 15
      مخالفم 4
  2. MehdiTurbo

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    بابا جی کلاس بچه اف جی بی چاره نی نی
    بعد یه جوری قیمت گذاری میکنند قشنگ یک سوم جی کلاس در میاد بعد فولکس میگه ما توان رقابت نداریم با برقیای چین باز چری معمولا طراحی هایی که ازش دیده بودم مثل تیگو۷ و ۸ و … خیلی کپی صد در صد نبود این دیگه کپی نیس انگار خودشانن

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. هوشنگ

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    Baojun yep رو بررسی کنید لطفا

  4. P

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    یعنی دم طراحای چینی گرم ، یه جوری طراحی میکنن که از هر طرف نگاه کنی یاد یه خودرو مشهور میوفتی 😂

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. خرگوش

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      معمولا طراحاهاشون چینی نیستند

    2. datsun

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      کاش خودرو سازای ما هم میتونستن مثله اینا کپی کنن

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. KAIZEN

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (209 ديدگاه)

        دقیقا
        خودم اولین خریدارش بودم

  5. HessamS500

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    فرم کلی اتاق دیفندر ، سپر جلو رانگلر ، نمای جلو آف جی ، نمای عقب جی کلاس ، نمای داخل هم هامر ev
    این همه کپی داخل یک ماشین قابل تحسینه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  6. شهروند ایرانی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (832 ديدگاه)

    یه جوری طراحی کردن انگار یه اف جی برقی مو نمیزنه فقط رنگش با جلو پنجره رینگ فرق داره ولی بازم دمشون گرم با همین کپی کاری ها شدن اول جهان تو تولید خودرو و قیمت ها کشیدن پایین

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. Taha Ayoobi

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    آفرودر جدید❌ لگن آفرودر جدید✅

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. کرگدن باواریا

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      دیگه کم کم کارت از نظر دادن ایراد گرفتن صحیح رسیده به عقده گشایی شخصی
      الانم ناراحت میشی یکی اینو بهت بگه خب کامتات همین حسو به آدم میده
      شخصا امیدوارم آخرین چینی سواری که به ناحق فشاریت کرده کارما تقاصشو پس بده :)

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. amir

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        خب عمو ماشین های چینی همشون در مقایسه با اروپایی آمریکایی لگن محسوب میشن دیگه فقط چون ارزون ترن مورد توجه قرار گرفتن
        وقتی نمیتونی اینو قوبل کنی دیگه مشکل خودته وگرنه این حقیقت که در مقابل اونا لگن تشریف دارن دچار هیچ گونه تغییری نمیشه

        موافقم 4
        مخالفم 5
      2. Taha Ayoobi

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        نه عقده نیست
        حالم به هم میخوره از طراحی هاشون، ماشینی که طراحیش از ترکیب سه تا ماشین دیگه باشه، داره داد میزنه من به هیچ دردی نمی‌خورم.

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. ( سلام داداش چطوری سابق )

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (96 ديدگاه)

      با هیت دادن ماشین های ساخت چین و … و استفاده از لقب هایی مثل لگن و اینا ، هیچوقت شما رو مثلا یه ماشین باز دو آتیشه یا با تجربه نشون نمیده .

      بلکه برعکس به شکل عقده و تعصبی نشون میده که وجه خودت خراب میشه این شکلی .

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. کرگدن باواریا

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (777 ديدگاه)

        حرف منم همینه👌👌👌

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4319 ديدگاه)

          @کرگدن باواریا
          اون چینی سوار هایی که فشاری میکنن بقیه رو، کارما به درد نمیخوره براشون، اونا ابلفضل باید بزنه به کمرشون😂

          @amir
          دقیقا، حرف منم همینه، حالا شاید چون رک میگم بقیه ناراحت میشن.

          @( سلام داداش چطوری سابق )
          وال ما نخواستیم با تجربه و دو آتیشه به چشم بیایم. دیگه چیکار میشه کرد، چشم دیگه نمیگم اینجوری که کاربر ها ناراحت نشن.
          آها راستی، طرف این ح فم با شما نیست ولی به نکته خوبی اشاره کردید، (… دو آتیشه و باتجربه نشون نمیده بلکه برعکس… )
          این جمله برای اونایی هم صدق میکنه که به تسلا هیت بیخود میدن.

          ما که نفهمیدیم چرا وقتی حقیقت رو در مورد چینی ها میگم ناراحت میشین ولی خدایی کلمه ای بهتر برای توصیف شون پیدا می‌کنید؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
  8. parhamiof

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (752 ديدگاه)

    طراحی مال خره دیگه؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. نوکر ژاپن

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر بار که یه چینی آفرودر رونمایی میشه نمک به زخم کره پاشیده میشه 😂
    بعد ۵۰ سال و این همه ادعا نه یه پیکاپ داشته باشی ، نه شاسی بلند آفرودر ، نه یه ماشین اسپرت درون سوز

    موافقم 4
    مخالفم 3
  10. S

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    اینکه همزمان از ۳،۴ تا ماشین کپی کنی اینجوری هماهنگ هم درش بیاری از یه طراحی مستقل هم بیشتر زحمت میخواد😂

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      خیلی سخته همه رو بچپونی تو یه ماشین 😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا