امسال برای نخستینبار، پوشش تصویری از نمایشگاه شانگهای برای کاربران پدال انجام شده است. سری مطالب و عکسهای تهیه شده از این رویداد، طی روزهای آتی در رسانه پدال منتشر خواهند شد.
چری به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چین، مشهور است و البته مهمترین شرکتهای تامینکننده خودرو در بازار ایران، محسوب میشود. انواع محصولات چری، طی سالهای اخیر توسط مدیران خودرو به کشورمان وارد شده و حالا با مدلهای متنوع، قیمتهای متفاوت دارند.
چری برای ساخت خودروهای لوکس دوستدار محیط زیست، برنامه دارد. به همین دلیل، توجه ویژهای به توسعه مدلهای پلاگین هیبرید و برقی نشان میدهد. چری امروز در مراسم اختصاصی خود، از یک پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ با میانگین مصرف سوخت ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر نیز رونمایی کرد.
رویداد اختصاصی چری در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ با تاکید بر خط مشی لوکس و دوستدار محیط زیست، امروز برگزار شد. باتوجه به احتمال بالا برای واردات خودروهای چری به ایران در آینده نزدیک، خبرنگار اعزامی ما در چین، همایش چری را پوشش داد و تصاویر ویژه با اطلاعات فنی را برای کاربران پدال، تهیه کرد.
کراساور برقی اومودا ۵ و سدان الکتریکی اکسید اکسلانتیس
خودروی اومودا در ایران با فونیکس FX فروخته میشود؛ اما اومودا جدید که امروز در شانگهای معرفی شد؛ تمام برقی و کاملا متفاوت است. چری تصمیم دارد برند مستقل اومودا (Omoda) را در زیرمجموعه داشته باشد تا کراساورهای اسپرت با فناوریهای مدرن و جوانپسند را در این گروه، جای دهد. شرایط مشابه برای برند اکسید (EXEED) و سدانهای اسپرت نیز وجود خواهد داشت.
چری در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳، اطلاعات فنی دقیق از خودروهای برقی اومودا ۵ و اکسید اکسلانتیس ارائه نکرد و از این رویداد برای نمایش طراحی داخلی و خارجی مدلهای جدید نمود. مدیران چری در کنفرانس خبری اعلام کردند که این خودروهای الکتریکی، توان پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با یک شارژ خواهند داشت و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت خواهند رسید.
تیگو ۹ بزرگترین شاسی بلند چری با برند جائکو
جائکو (JAECO) برند جدید چری است که امروز در نمایشگاه شانگهای دیده شد. این نام تجاری، فعلا فقط برای تیگو ۹ استفاده شده است اما احتمالا برای گروهی از محصولات خاص در آینده، کاربرد خواهد داشت.
جدیدترین محصول تجاری چری، یک شاسیبلند پهنپیکر با طول ۴۸۲۰ میلیمتر، عرض ۱۹۳۰ میلیمتر، ارتفاع سقف ۱۶۹۹ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۲۰ میلیمتر است. تیگو ۹ در مقایسه با تویوتا پرادو ۲۰۲۲، طول مشابه دارد اما از نظر عرض و فاصله محورها، کمی بزرگتر خواهد بود.
موتور ۲ لیتر توربوشارژ مشابه چری تیگو ۸ پرو برای تیگو ۹ نیز استفاده میشود تا ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۱ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. میانگین مصرف سوخت این مدل، حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
چری با ساخت تیگو ۹، لوکسترین محصول خود را به نمایش میگذارد و انبوهی از امکانات رفاهی ارائه میکند. سیستم صوتی ۱۴ بلندگور از برند سونی، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، داشبورد و صندلیهای چرم، دو نمایشگر بزرگ ۱۲/۳ اینچ و حسگرهای جلوگیری از برخورد، امکانات خاص تیگو ۹ هستند.
کراساور اکسید C-DM
خودروی پلاگین هیبرید اکسید C-DM در شانگهای ۲۰۲۳ نمایش داده شد. این کراساور از نظر ابعاد، مشابه تیگو ۸ است اما با بهرهگیری از سیستم پلاگین هیبرید، قدرتمندتر و کممصرفتر خواهد بود.
پیشرانه پلاگین هیبرید با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتنمتر برای اکسید C-DM استفاده میشود. این خودرو میتواند در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد اما فراتر از شتاب بالا، قابلیتهای بسیار خوب در مصرف سوخت و حرکت برقی دارد؛ چراکه پس از شارژ باتریها با اتصال به برق شهری، تنها یک لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. این خودرو میتواند، مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را بینیاز از سوخت فسیلی و صرفا با تکیه بر شارژ باتری، طی کند.
شاسی بلند دو دیفرانسیل TJ-1
چری برای علاقهمندان طبیعتگردی و دوستداران محیط زیست، محصولی ویژه به نام TJ-1 ساخته که علاهوبر سیستم دو دیفرانسیل، مجهز به فناوری پلاگین هیبرید و مصرف سوخت پایین است.
چری TJ-1 در دو مدل تمام بنزینی و پلاگین هیبرید تولید میشود. مدل پایه به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است تا ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاورداشته باشد.
مدل پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۱.۵ لیتر سود میبرد که قدرت آن به ۱۵۴ اسب بخار با نهایت گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر میرسد. این خودرو نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱ لیتر مصرف سوخت خواهد داشت و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی نیز بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
سدان خانوادگی آریزو ۸
بعد از تولید آریزو ۵ و آریزو ۶ که اتفاقا در ایران نیز مونتاژ شدند؛ چری به سراغ ابعاد بزرگتر رفته است و حالا تیگو ۸ هم در سبد دارد. این خودرو در سگمنت D پرچمدار سدانهای چری خواهد بود.
آریزو ۸ با طول ۴۷۸۰ میلیمتر، عرض ۱۸۴۳ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۶۹ سقف میلیمتر و فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتر تولید میشود. سبک طراحی این خودرو مشابه آریزو ۶ پرو است و حالتی شبیه به سدانهای کوپه دارد. در کابین نیز تجهیزات مدرن مرسوم در خودروهای پرچمدار چری، مثل نمایشگرهای پیوسته ۱۲/۳ اینچ و سیستم صوتی حرفهای استفاده میشود.
آریزو ۸ با دو نوع پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو و ۱/۶ لیتر توربو تولید میشود. مدل ارزانتر با گیربکس CVT، قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر دارد؛ اما نسخهی قویتر مجهز به سیستم TGDI است. مدل اصلی، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
مردیم از خوشی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲امروز فکر کنم رکورد تعداد مقاله پدال تو یه روز شکسته شد
۲۱ خبر تو تقریبا ۲۴ ساعت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ فروردین ۱۴۰۲سلامت باشید
خودروهای زیادی امروز معرفی شدند
net
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ماشینهای آشغال بی کیفیت کپی چ ی ن ی
مردیم از خوشی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲تا تاریخ انقضای حرف شما چیزی نمانده
کرگدن باواریا
۳۰ فروردین ۱۴۰۲بنده خدا یه مشکلی داره حتما ؛ یه زمانی به سگ و گربه های ولگرد پیله کرده بود 😂😂
رامین
۳۰ فروردین ۱۴۰۲واقعا
Python
۳۰ فروردین ۱۴۰۲حرفای قدیمی.
حسین
۳۰ فروردین ۱۴۰۲این حرفا منو یاد اون شعار آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند میندازه 😄
پویان
۳۰ فروردین ۱۴۰۲کارای جدید چری از لحاظ کیفیت بالاتر از تمام اروپاییها شده
محسن
۳۰ فروردین ۱۴۰۲آن کس که نداند و نداند که نداند…..
داداش گلم اگر یه کم مطالعه کنی و از صنعت خودرو خبردار باشی خودت می فهمی که چین تو خودروسازی هم داره با فناوری های جدید و به روز خودرو تولید می کنه، حالا شما برو تو خیالات خودت همچنان سیر کن
Avan
۳۰ فروردین ۱۴۰۲چری از نظر طراحی واقعا پیشرفت کرده و در حد خودروهای روز اقتصادی دنیا است از نظر کیفیت هم پیشرفت کرده اما هنوز جای کار دارد
Huracan Performante
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ماشینای چری بد نیستن خوبن، طراحیاشون بهتر شده البته من با بعضیاشون حال نمیکنم سلیقه ای هستن. ولی اینکه با قیمت های فضایی تو ایران عرضه میشه بده. خیلی بده!
امیر
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ماشین های چینی رو اگه نسبت به ایرانی ها مقایسه کنی واقعا با کیفیت تر و لوکس تر هستن اما متاسفانه اشکالات فنی دوام کم قطعات نسبت به خودروسازهای حالا نگیم ژاپنی ها کره و فرانسه پایینتره تا صفرن و درست استفاده بشن خیلی خوبن ولی در فشار نسبت به خودرو های روز دنیا خیلی کم میارن البته منظورم چری هست چون بجز اون تجربه ای نداشتم در صورت استفاده ی درست چندین سال برات کار میکنن اما خدا نکنه فشار روشون باشه تو کابین هم حسابی پیشرفت کردن ولی موتور و گیربکسهاشون در حد تکنولوژی ۱۵ سال قبل دنیاست
مهرداد هستم
۳۱ فروردین ۱۴۰۲رو TJ1 یکم بزرگتر مینوشتی چری… تعارف نمی کردی…
riyahi.enj
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲درود برشما
خسته نباشید میگم خدمت تمام بچه های پدال که واسه تهیه گزارشهای دسثه اول دائما درحال تلاشند
و حتی برای کسب اطلاعات صحیح و به روز تا خود چین میرن،
یک دنیا سپاس
بنده از جانب اوندسته از دوستانی که کامنتهای منفی میذارن از شما عذر میخوام
ی موقع از حرف چندتا بچه دلسرد نشید
شاد و پیروز باشید
A.z
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام آیا نسخه آریزو 8 اینجا که ظاهر و کیفیت ساخت بهتری داره وارد ایران میشه؟