زیر برند بینالمللی چری که با نام جیکو شناخته میشود در نمایشگاه خودروی پکن 2024 از شاسیبلند J7 برای بازارهای جهانی رونمایی کرد.
انتظار میرود جیکو تا چند ماه دیگر وارد بازار خودروی بریتانیا شود و اولین محصول آن نیز J7 است که نسخه پلاگین هیبریدی و ریبج شده از چری تانسو ۰۶ به شمار میرود. این خودرو احتمالاً تا چند هفته دیگر راهی بریتانیا خواهد شد و قیمت تقریبی آن از ۵۰ هزار دلار شروع میشود. باید دانست جیکو چندی پیش اعلام کرد پیشفروش J7 را از ماه آوریل در کشور مالزی شروع خواهد کرد. مشتریان میتوانند نسخههای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک آن را انتخاب نمایند. مطابق گزارشها اولین محموله از چری جیکو J7 در سهماهه سوم امسال به دست مشتریان مالزیایی خواهد رسید.
اما از نظر ظاهری تفاوتی بین چری جیکو J7 و تانسو ۰۶ وجود ندارد و تنها استثنا به حذف لوگوی چری و جایگزینی لوگوی جیکو بجای آن مربوط میشود. بد نیست بدانید طول/عرض/ارتفاع چری تانسو ۰۶ به ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۲۶۷۲ میلیمتر میرسد. انتظار داریم چری جیکو J7 نیز همین ابعاد را داشته باشد. وقتی از کنارهها به خودروی موردبحث نگاه کنید شاهد طراحی شناور سقف به همراه دستگیرههای در مخفی و رینگهای ۵ پره خواهید بود. سانروف پانورامیک نیز در جیکو J7 وجود دارد.
نیروبخش این شاسیبلند چینی پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و دو موتور برقی است. حداکثر قدرت پیشرانه به ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۹۰ نیوتون متر میرسد و صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۸ ثانیهای را به ارمغان میآورد. جیکو J7 از هفت حالت سواری برخوردار است و شعاع حرکتی ترکیبی آن به ۱۲۰۰ کیلومتر میرسد هرچند در حالت برقی تنها حدود ۱۰۰ کیلومتر را میتوان با خودرو پیمود. چری فعلاً مشخصات رسمی قوای محرکه خودروی خود را تائید نکرده است.
از نظر طراحی داخلی نیز تفاوتی بین دو خودروی ذکر شده وجود ندارد و کابین چری جیکو J7 پذیرای دو نمایشگر مربوط به پشت آمپرها و سیستم اطلاعات مرکزی با ابعاد ۱۰.۲۵ و ۱۴.۸ اینچ و فرمان دی کات است. سیستمهای نیمه خودران سطح ۲ خودرو نیز شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر و پایش نقاط کور هستند. در لیست تجهیزات این خودرو مواردی همچون صندلیهای گرم و سرد شونده، کنسول مرکزی با کول باکس و… دیده میشود. در پایان باید گفت چری سال قبل ۹۳۷,۱۴۸ دستگاه خودرو را صادر نمود که نسبت به یک سال قبل از آن رشد ۱۰۱ درصدی را نشان میدهد.
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳میگن در دیزی بازست و حیای گربه کجاست همینه ها . پیش بینیشو کرده بودم.چینم چین قدیم حداقل قیمتاش وسوسه انگیز بود.پر رو شدن باید شاخشونو شیکوند.هندیارو باید انداخت بجونشون
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳البته آقای احمدزاده به این موضوع اشاره نکرده که این ماشین قراره با اسم لوکانو 7 (LUCANO 7) به ایران بیاد
Mr. gt c
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بیاد اینجا چند میلیارد میشه با توجه به قیمت ۵۰ هزار دلاری میدونی
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ما عقل داریم و قرار نیستش که جنسی رو که الکی گرونه و قیمت واقعی نداره بخریم ……….
milad
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳😂😂
amir
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از دیروز تا حالا چقدر چینی… حالا درسته نمایشگاه پکنه … ولی مشکلات گوارشیم درست شد
blackwing
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳😂
MPH
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳زیاااااااادی گرون نیست؟؟؟
blackwing
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳– آیا پدال نمایشگاه فرانکفورت ، پاریس ، شیکاگو و نیویورک هم اینقدر پوشش میده ؟
– نه بابا ، فقط چین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳درآمد ما به ریال، مخارج به دلار
هزینه سفر به چین برای نمایشگاه خودروی پکن توسط وزارت صنایع چین برای حدود ۵۰ خبرنگار ایرانی از رسانههای مختلف تامین شده
blackwing
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳الان این دوست ما حسن رزاقی و یه سری از بچههای اسب بخار هم اونجا هستن ، فعلاً از قرفه های رولز رویس و لامبورگینی بیرون نیومدن
Avan
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳قیمت بالایی دارد و به نظرم طراحی جلوش زیاد قشنگ نیست از بغل شبیه رنجروره که فکر کنم با توجه به همکاری چری و رنجرور توافقی باشد.
پیام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشیدن چریدن محصولی از چوپان هاااا. چریدننننن
𝐀𝐥𝐢
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی معنی حرفش رو فهمید به منم بگه
با تشکر
Hadi
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دوران مصرف گرایی و طراحی های ناپخته شروع شده و تا کی ادامه پیدا کنه معلوم نیست
هنوز با دیدن بنز کپل در خیابان احساس شعف میکنیم هنوز کادیلاک شورلت بیوکای 40 50 سال دیدنش با روانمون بازی میکنه
کاش حداقل بنز شورلت و کادیلاک وارد این بازی نمیشدند تا میتونستیم باز هم با دیدنشون لذت ببریم و از لحاظ روحی ارضا بشیم
KAIZEN
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چه خبره 50 هزار دلار برای ماشین چینی؟
وقتی با این پول میشه ژاپنی و کره ای خرید چرا چینی بی اصل و نسب؟؟
علی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳طوفان آشغال های چینی بظاهر خوب
علی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳همشون مثل عقده ای ها فقط شاسی بلند میسازن
Aryan Abdolahpoor
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳هم چیش خوبه اما به نظر من باید جلویش را مثل تیگو ۸ پرو مکس میکرد و از سادگی آن را در میآورد