چری از پیکاپ خود در قالب یک پروتوتایپ رونمایی کرده که قرار است سال آینده با پیشرانههای دیزلی، بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود.
چری که تاکنون حضور پررنگی در بخش پیکاپها نداشته، قصد دارد بهزودی به این بازار وارد شود. بدین منظور، شرکت چینی در حال آمادهسازی پیکاپی است که فعلاً با کد KP11 شناخته میشود. چری طی رویداد بینالمللی سالانهٔ خود که با حضور خبرنگاران و خودرونویسان کشورهای مختلف ازجمله ایران در شهر ووهو برگزار شده، برای اولین بار از پیکاپ خود رونمایی کرده است. البته این پیکاپ فعلاً در حد یک پروتوتایپ است و به نظر میرساند کابین آن هنوز تکمیل نشده است زیرا شیشههای نمونهای که به نمایش درآمده کاملاً سیاه هستند.
هرچند هنوز مشخصات KP11 اعلام نشده است ولی میدانیم که پیکاپ چری بر اساس پیکاپ ویشی ۱۹۸۶ ساخت شرکت ZX Auto ساخته شده است یعنی همان پیکاپی که قرار است توسط تیگارد موتور با نام L7 پلاس در کشورمان عرضه شود. پیشازاین، گزارشاتی در مورد همکاری چری و ZX Auto منتشر شده بود و در اواخر سال ۲۰۲۲ حتی تصاویری از آزمایش ویشی ۱۹۸۶ در نزدیکی مقر چری منتشر شد. ارتباط بین KP11 و پیکاپ ZX را میتوان از طراحی پروفیل جانبی تشخیص داد زیرا پیکاپ چری در این قسمت با ویشی ۱۹۸۶ یکسان است.
بااینحال، طراحان چری نمای جلو و عقب این پیکاپ را کاملاً بازطراحی کردهاند. درنتیجه، در جلوی KP11 شاهد جلوپنجرهٔ بزرگ هشتضلعی با نوشتهٔ بزرگ CHERY هستیم که همراه با چراغهای دوقسمتی، نمایی بسیار مدرنتر و کاملاً متفاوت از ویشی ۱۹۸۶ را ایجاد کردهاند. هرچند فعلاً از ابعاد و اندازهٔ KP11 خبر نداریم ولی با توجه به ابعاد پیکاپ ZX، این محصول جدید چری پیکاپی در حد و اندازهٔ فورد رنجر و تویوتا هایلوکس خواهد بود. سازندهٔ چینی قصد دارد این پیکاپ را در دو نسخهٔ مختلف شامل یک نمونه برای استفادههای شهری و یک نسخهٔ آفرود تولید کند.
همانطور که گفته شد، چری فعلاً هیچ مشخصاتی از پیکاپ خود اعلام نکرده است ولی طبق گزارشها، نسخهٔ تولیدی KP11 با یک پیشرانه ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه خواهد شد که برای انتقال نیروی آن گیربکسهای شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. علاوه بر این، احتمال ارائهٔ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی، یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی و یک نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری هم وجود خواهد داشت. این پیکاپ سال آینده راهی بازار خواهد شد و قرار است علاوه بر آسیا، در مناطق دیگری مثل آمریکای جنوبی هم عرضه شود.
Kiarash
۲۹ مهر ۱۴۰۳طراحی خوبی داره و یغر شده و کامل حس و حال آمریکایی رو میده ولی بعید میدونم از آفرود بازی خبری باشه
amirkhanzadeh
۲۹ مهر ۱۴۰۳از یک پیکاپ چینی نباید انتظار آفرود داشته باشی
باید. فقط بری تو شهر خودتو نشون بدید بگی پیکاپ دارم همین
net
۲۹ مهر ۱۴۰۳چراغ باریک جلو خوبه ولی چراغ زیر چراغ باریک جلو و جلوپنجره بزرگ که تا پایین اومده بد هست. چراغ عقب اگر کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد
Galant.VR4(JDM)
۲۹ مهر ۱۴۰۳درمورد جلوپنجره باهات موافقم زیادی آمریکایی شده اما در مورد خطر عقب ترکیب این قرمز با خطوط دودی قشنگ شده
net
۲۹ مهر ۱۴۰۳جلوپنجره شبیه وانتهای فول سایز امریکایی هست که تا پایین اومده جالب نیست در صورتی که این وانت میان سایز هست. ارتفاع ماشین رفته بالا و لاستیکش بزرگه شبیه ماشین های افرود شده و اگر لاستیک کوچکتر بود و ارتفاعش از سطح زمین پایین تر بود و محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر نداشت قشنگتر میشد
amir
۲۹ مهر ۱۴۰۳عجبی این یکی چینی طراحیش افتضاح نیست بلاخره شبیه آدمیزاد طراحی کردن
این موفقیت بزرگ رو به چینی های عزیز تبریک میگم
جرمی کلارکسون
۲۹ مهر ۱۴۰۳گیر میکنه تو گل زنگ میزنه پاترول بیاد نجاتش بده
Kiarash
۲۹ مهر ۱۴۰۳واقعا پاترول جزو اسطوره های آفروده و خوبیش هم اینه لامصب خراب نمیشه ماشین کم خرجیه
البته جدیدش رو دیگه نمی دونم
جرمی کلارکسون
۲۹ مهر ۱۴۰۳پاترول واریور جدیدم خداس از روی همه این چینیا رد میشه
داود
۲۹ مهر ۱۴۰۳اگه فضاپیما هم باشه باز چینیه
ممد ژانگولر
۲۹ مهر ۱۴۰۳به نظر من این سگمنت پیکاپها کلا جمع بشه بهتره .
به هیچ دردی نمیخوره جز اینکه جارو سنتی دستت بگیری بری خاک پشت ماشینتو جارو کنی هیچ چیز مفید دیگه ایی نداره .
سگ ی ماشین ون مثل فولکس T1 یا ماشینهای مشابه میارزه به ی پیکاپ الکی گرون و بی مصرف پر خور سنگین وزن .
پیکاپ فقط به درد مزرعه های آمریکا استرالیا کانادا نیوزیلند میخوره . شمای بجای ی پیکاپ تویوتا پرادوی جدید بگیری همجوره برنده ایی.
Arshia m3csl
۲۹ مهر ۱۴۰۳پیک آپ خیلی سپرش کوتاه تر از یک suv هست واسه همین سپر گیر نمیکنه تو مسیر افرود
پیک آپ عقبش بیشتر فضا بار داره برای گذاشتن وسایل مورد نیاز افرود
پیک آپ بیشترین قطعات افتر مارکت افرودی رو در اختیار داره
عقب پیک آپ کثیف بشه مثل صندوق عقب suv نیست که داخل ماشین هم کثیف بشه
برای حمل و نقل اسب و گوسفند پیک آپ بهترین انتخابه
پیک آپ فاصله محوری کمتری هم نصبت به suv داره
پیک آپ حس ماشین خانوادگی هم نداره مثل suv
B
۳۰ مهر ۱۴۰۳فقط اون ۱۳ لایکی که گرفتی
وضع مملکتو ببین انگار تو عمرشون ندیدن نیسان برای چی استفاده میشه که به وجود پیکاپ ایراد میگیرن یا تو عمرشون مزدا دوکابین ندیدن
𝐀𝐥𝐢
۲۹ مهر ۱۴۰۳کاری به توانایی افرودش ندارم ولی طراحیش نسبت یه پیکاپ های دیگه چینی جذاب تره
عمو مایک
۲۹ مهر ۱۴۰۳دوستان اون پیکاپ ویشیه میشیه چیه ، اسم تیپ ش ۱۹۸۶ عه ها نه اینکه بر اساس سال ۱۹۸۶ باشه ، یکم گمراه کننده س 💀
MOPAR
۲۹ مهر ۱۴۰۳فقط طراحیش اوکیه فنی با دو تا تپه نوردی و شیب زنی دیدنی میشه
mickeyy
۲۹ مهر ۱۴۰۳به نظرم پیکاپ های چینی در ایران کاربردی ندارن مالکان اینها بعید میدونم ازشون واسه حمل بار و … استفاده کنن از طرفی هم عملا توان آفرود ندارن صرفا فقط پیکاپ هستن همین
B
۳۰ مهر ۱۴۰۳من یکی ازینارو دیدم داشتن پشتش هندونه بار میزدن ماشین انگار داشت تا میشد از وسط تعجب کردم واقعا تو حالا همون بارو پشت نیسان میزدی آخ نمیگفت
همایون
۲۹ مهر ۱۴۰۳احتمالا بیاد ایران چیز دندون گیری نیست حتی بیادم تو رده متوسط قرار میگیره حتی تو چینیها هم بهترین نمیشه
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۳طراحی خوب و هماهنگی داره.
از لحاظ فنی هم فعلاً چیزی مشخص نیست.
منتها جای تعجب داره یکسری دوستان دارند می گویند که از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداره،مگر شما علم و غیب دارید؟
بزارید مشخصات بیاد بیرون بعد اظهار نظر کنید.
من مطمئنم با توجه به توانایی های چری در ساخت خودرو های SUV قطعاً آفرودر معقولی هست.
البته این رو هم باید گفت که چری نمیاد یک آفرودر به درد نخور بده بیرون که آبروش بره و دیگه بهش اعتماد نکنند.
قطعاً پر قدرت وارد میشه و احتمالاً بازار هدفش هم روسیه هست.
amirboss
۲۹ مهر ۱۴۰۳یعنی میتونه 45درجه روبزنه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مهر ۱۴۰۳بوکسلش کنن آره
Taha Ayoobi
۲۹ مهر ۱۴۰۳بازم نمیتونه
Galant.VR4(JDM)
۲۹ مهر ۱۴۰۳چقد طرز فکر ها پوسیده شده
این ماشین درسته به انداره ژاپنی یا آمریکن ها زیاد توی آفرود کارآمد نیستن اما با تجهیزات مناسب و راننده خوب قشنگ از پس هر نمونه چالشی برمیان
به نظر من تنها ضعف این ماشین توی دماغه جلو هستش که جلوپنجره طراحی خوبی نداره
انجینش با گیربکس 6 سرعته دستی کاملا جوابگو وزن و ابعاد ماشین هست
(درضمن این اولین ماشین پیکاپ چری هستش)
xXx
۲۹ مهر ۱۴۰۳کاملا کپی هست از فورد داره فریاد میزنم من از روی F150 کپی شدم
رامین
۲۹ مهر ۱۴۰۳من موندم این مدیران خودرو چری
ماشین از فروردین و اسفند سال قبل ثبت نام کرده پولشم نقدی گرفته هنوز تحویل نداده مگه این مملکت اینقدر بی درو پیکر شده که هنوز ماشین قبلیو تحویل نداده دنبال آوردن ماشین جدیده
والا اینقدر پرو هستن که نگو نپرس
اول بیا تکلیف ماشین تحویل ندادنتو روشن کن بعد تبلیغ کن
مهردادکمال
۲۹ مهر ۱۴۰۳طراحی پخته و متینی داره. پذیرشش به عنوان یه وانت چینی سخته.
کار شسته و رفته و تمیزی هست ظاهرا
*روایتگر حقیقت*
۱ آبان ۱۴۰۳از پیکاپ چینی نمیشه انتظار خوبی داشت ولی بگم داخل کشور مشما بهترینها نمیاد وگرنه پیکاپ چینی چندتا برند هستن راضی کنندهستند بازم نمیشه مقایسه کردن با بهترینها مثل پیکاپ های اروپایی با پیکاپ آمریکایی که اصلا نمیشه پیکاپ های اروپایی یا آمریکایی همچی تمام هستن از هر لحاظ. ولی چینی ها به قول معروف ادعا در میارن خیلی خیلی از یک پیکاپ کم دارن حتی همون بهترین چینی ام باشه . خیلی سبک اتاق پیکر بندی خشک و موتور ضعیف و گیربکس ناهماهنگ نامناسب بودن بر آفرود و مسیرهای سخت سهل العبور ولی پیکاپ های اروپایی یگ استاندارد خاصی پی روی میکنن هم از کیفیت هر نسل بهتر بهتر میشه هم از آزمایشات انجام میدن با سری مدل قبل که چه اندازه تغیرات داشته بعص کیفیت جنس مواد که بعصش جداست باید برند باید کیفیت مواد درجه 1باشه و آزمایشات گفتم اونا از عملکرد موتور و گیربکس هست و عملکرد افرودی اش و چه اندازه کشش پایداری داره این پیکاپ چه این آزمایش عملکرد رو کاغذ چه طوری واقیعت چه واکنشی و اما قابل قبول که میخوان تا نگیرند این نسخه آزمایشی هست ببخشید قبل باید میگفتم نسخه آزمایشی که از اسم پیداست جاهای با شرایط سخت گل و آب و صحرا جنگل کوهستان ….وحتی درون شهری .بین شهری مورد آزمایش قرار میگیره تا اون آمار و ساختار که میخوان از این پیکاپ بگیرن و تمامی آزمایشات با موفقیت انجام شود و ارسال میشه بر تست ایمنی بدنه تا چند ستاره میشه کارت بگیره یا مجوز بعد نسخه آزمایشی تبدیل میشه و فرستاده میشه به واحد یا بخش تولیدات تا از رو این نسخه تولید بشه بخاطر همین هست که پیکاپ های اروپایی بخصوص فورد آمریکا که اصلا اینجوری بگم چرخ یا لاستیک هاشو نمیشه مقایسه با قابل قیاس با هیچ برندی نیست چرا چون بیش از یک قرن هست که فورد آمریکا در کار خودرو با تمام سبک و بیشترین سبک و مشتری خاص خودشو و داخل خود آمریکا و آفریقا هر خانواده بجز مدل و سبک ماشین هاشون هر خانواده مثل یک رسم رسوم قدیمی میمونه هر خانواده که چه از رو علاقه چه به تفریحات کمپ اینا هر کس یک پیکاپ دارن بخصوص پیکاپ همچی تمام فورد رپتور و مدلا غیره خلاصه هیچ وقت از یک پیکاپ چینی انتظار آمریکایی یا اروپایی بودن نداشته باشید پیکاپ های چینی فقط کمی ظاهری دارن که اونم بخاطر فول کپی بودنشان هست