چری

بازگشت چری QQ پس از یک دهه، ام وی ام 110 زنده می‌شود

رونمایی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵

پس از حدود ۱۰ سال غیبت، چری قصد دارد با طراحی کاملاً مدرن و زبان طراحی تازه‌ای، سری محبوب QQ که در ایران با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰ می‌شناختیم را دوباره به بازار بازگرداند. خودروی مفهومی جدید چری QQ قرار است در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شود و به‌نظر می‌رسد برای رقابت با مینی‌خودروهای پرطرفدار این روزهای بازار چین مثل وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV آماده باشد.

بازگشت نوستالژیک با ظاهری کاملاً امروزی

مدیرکل معاون چری، لی شو‌یونگ، در تاریخ ۳ آوریل تصاویر رسمی از خودروی مفهومی جدید چری QQ را منتشر کرد. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی شانگهای در ماه جاری به نمایش گذاشته شود.

سری QQ که در سال ۲۰۱۴ به دلیل فروش نه‌چندان موفق کنار گذاشته شد، در ابتدا با مدل QQ3 در سال ۲۰۰۳ پا به بازار گذاشت و به عنوان «اولین خودروی جوانان» معرفی شد. مدل‌های بعدی مثل QQ6 و QQme هم عرضه شدند، اما هیچ‌کدام موفقیت اولیه را تکرار نکردند.

در دوران اوج خود، این سری موفق شد:

  • ۴۰ هزار دستگاه در سال اول به فروش برساند،
  • در سال ۲۰۰۵ به فروش ماهانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه برسد،
  • و در مجموع بیش از ۱.۴ میلیون دستگاه بفروشد، با قیمتی پایه‌ای در حدود ۲۹,۹۰۰ یوان (معادل تقریبی ۴,۱۰۰ دلار یا حدود ۲۴۰ میلیون تومان امروز).

طراحی مفهومی مدرن: تلفیق نوستالژی و آینده‌نگری

خودروی مفهومی جدید QQ حال‌وهوای کاملاً متفاوتی دارد:

ویژگی توضیحات
رنگ بدنه ترکیب سیاه و سفید
طراحی جلو جلوپنجره بسته، چراغ‌های هندسی، لوگوی جدید “Qq”
نمای جانبی آینه‌های دیجیتال، حذف دستگیره‌های در، رینگ‌های با طراحی “+” شکل
لوگو و امضا لوگوی “Qq” پشت ستون C و نوشته‌ی “Chery Design” روی رکاب
نمای عقب طراحی مشابه جلو با چراغ ترمز بالا نصب‌شده

آیا زمان مناسبی برای بازگشت است؟

در ۱۰ سالی که از توقف تولید QQ می‌گذرد، خودروهای برقی کوچک و اقتصادی محبوبیت زیادی در چین پیدا کرده‌اند. موفقیت‌هایی مثل وولینگ هونگ‌گوانگ مینی EV و ژیلی ژئومی شینگ‌یوآن نشان می‌دهند که بازار تشنه خودروهایی با قیمت مناسب، طراحی بامزه و مصرف کم است.

بازار امروز چین برخلاف گذشته، به خودروهای برقی کوچک روی خوش نشان داده و چری می‌تواند با استفاده از میراث نوستالژیک QQ و ترکیب آن با فناوری‌های مدرن، دوباره به میدان رقابت برگردد.

جمع‌بندی

بازگشت چری QQ بیشتر از یک حرکت بازاریابی است؛ تلاشی‌ست برای احیای یک برند نوستالژیک در لباسی مدرن، با تمرکز بر نیازهای امروزی بازار. اگر نسخه نهایی این کانسپت با قیمتی رقابتی و مشخصات قابل‌قبول عرضه شود، می‌تواند بار دیگر جوانان و خریداران شهری را جذب کند — چه در چین، چه شاید حتی در بازارهایی مثل ایران.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من خیلی این ماشین رو دوست دارم. طراحیش خیلی زیبا و قشنگ نیست ولی بشدت کاربردی، کم مصرف و مناسبه برای رانندگی تو شهر. از ماشین‌های توی این سگمنت استقبال می‌کنم.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  2. ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6048 ديدگاه)

    اونموقع که اومد تقریبا هم قیمت پراید بود
    الان نسل جدیدشو مدیران خودرو بیاد مونتاژ کنه حدود یک میلیارد در میاد

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا