چری

معرفی چری تیگو 4 جدید جانشین X55 مدیران خودرو برای بازار جهانی

مدل جدید ام‌وی‌ام X55 برای فروش در استرالیا، روسیه، شرق آسیا و امریکای جنوبی ارایه می‌شود. در فضای داخلی هم تغییراتی وجود خواهد داشت اما ظاهرا موتور و گیربکس این خودرو، مشابه نسخه اصلی خواهد بود.

تیگو 4

چری تیگو ۳ که در ایران به نام X33 توسط مدیران خودرو ارایه شد، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ حدود ۱۸ سال در خط تولید باقی ماند و البته تغییر چهره‌های متعدد را تجربه کرد. طی سال‌های اخیر، تیگو ۴ یا تیگو ۵X جای‌گزین تیگو ۳ شده است و برای بازار کشور ما هم، با نام ام‌وی‌ام X55 عرضه می‌شود. این کراس‌اور، فروش بسیار خوب در کشورهای مختلف، خصوصا افریقای جنوبی، شرق آسیا و امریکای جنوبی را تجربه کرده که دلیل آن قیمت مناسب، کیفیت فنی قابل قبول و خدمات گارانتی شرکت جری است. در ایران تا امروز بیش از ۵۰ هزار X55 به دست خریداران رسیده و تنها یک مورد دچار حادثه برای اکسل عقب شده است.

تیگو x55 جدید مدیران خودرو

طرح جدید تیگو ۴ یا X55 سومین فیس‌لیفت این خودرو از زمان رونمایی سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. این خودرو حالا شباهت زیادی به تیگو ۷ دارد و نسبت به نسخه اولیه، کاملا متفاوت دیده می‌شود. در نمای عقب هم ساختار چراغ‌های پیوئسته، تیگو ۴ جدید را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. طرح رینگ‌های ۱۶ اینچ و نمای جانبی خودرو، تغییر خاصی نداشته است.

ظاهرا موتور و گیربکس تیگو ۴ برای مدل ۲۰۲۵ تغییر نخواهد کرد. براین اساس، قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، همراه گیربکس CVT اتوماتیک مشابه سال‌های قبل ارایه خواهد شد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثاینه و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر فراهم شود. جعبه دنده همچنان قابلیت تعویض دستی خواهد داشت؛ هرچند منابع تایید نشده از عرضه‌ی تیگو ۴ با گیربکس اتوماتیک دنده‌ای خبر داده‌اند که البته بعید به نظر می‌رسد.

داشبورد تیگو 4 یا X55 جدید

در کابین، نمایشگر بزرگ پیوسته برای تیگو ۴ جدید ارایه می‌شود تا تفاوت نسبت به نسخه‌ی قدیمی، مشخص شود. حالا ۲ مانیتور ۱۰/۲۵ یک پارچه روی داشبورد هستند؛ اما باقی ادوات داخل اتاق، مشابه مدل اصلی دیده می‌شوند. شارژر بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگر برخورد جلو و عقب، گرم‌کن داخل صندلی‌ها جلو، تنظیمات برقی برای صندلی راننده و سانروف، مشابه X55 موجود در ایران، کماکان ارایه خواهند شد.

هم‌اکنون ارزان‌ترین محصول چری در استرالیا، اومودا ۵ یا فونیکس FX است. با تایید صادرات تیگو ۴ به این منطقه از اواخر پاییز امسال، تلاش برند چینی برای افزایش فروش در استرالیا بیشتر می‌شود. در روسیه و بسیاری دیگر کشورهای دنیا قیمت تیگو ۴ با امکانات کامل، ۱۲ تا ۱۴ هزار دلار است. این شرایط، احتمالا منجر به عرضه‌ی کراس‌اور جدید توسط مدیران خودرو خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3557 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 35
    مخالفم 49
    1. froG-driVer

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (896 ديدگاه)

      بی ریخت،بد قیافه،هر چقدر بگیم کم گفتیم

      موافقم 16
      مخالفم 38
    2. آرمان

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      این ماشین قیمت فروش جهانیش ۱۴هزار دلاره،مدیران خوردو به صورت ckd و تیکه تیکه وارد میکنه،اونم به تعداد زیاد که بیشترین حالت با هزینه مونتاژ پایین داخل ایران نهایت ۱۱هزار دلار براش تموم میشه،ارز واردات از بانک مرکزی به قیمت دلار میانگین ۴۲هزار تومنی میگیرن
      یعنی ماشین زیر ۵۰۰میلیون تومن براشون تموم میشه
      عوارض واردات و هزینه اسقاط نهایت ۳۰۰میلیون
      هرجور حساب کنی قیمت مصرف کننده زیر ۱میلیارد باید باشه ولی حدود ۱۳۰۰میفروشن،چرا چون اگه این ماشین ها به قیمت واقعی عرضه بشن و عوارض و مالیات پایین داشته باشن میشن زیر ۸۰۰میلیون و دیگه کسی ۷۰۰میلیون برا تارا و دنا پلاس پول نمیده،از سمت دیگه قیمت بازار آزاد نمیتونه پژو پارس ۸۰۰میلیون و ۲۰۷ اتوماتیک ۱میلیارد و فردا که ری را اومد بازار دوستان نمایشگاهی قیمت ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون براش بزارن
      سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی به گفته ی خودش ۱۵میلیارد دلار ارز به شرکت‌های خودروسازی و مونتاژی داده
      این پول اگه به byd میدادن ۲تا کارخونه کامل تو ایران می‌ساخت و ایران به صادر کننده خودرو های برقی و هیبریدی تبدیل میشد،۱۵تا کارخونه فوق مدرن و بزرگ مختلف میشد ساخت که حداقل ۳۰هزار نفر مستقیم سر کار میرفتن و ۱۰۰هزار نفر غیر مستقیم درگیر کار و درآمد حاصل ازون میشدن،میشد ۱۵۰۰وام ارزی ۱۰میلیون دلاری به صادر کننده های محصولات ایرانی داد که باعث اشتغال‌ زیاد نیروی کار داخلی و درآمد ارزی بالا برای کشور میشد

      موافقم 144
      مخالفم 3
      1. SAA

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        خوب گفتی دست مریزاد👏

        موافقم 34
        مخالفم 2
    3. SS

      ۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (791 ديدگاه)

      نمای ظاهری جلوش که بد نیست وقتی حساب کنیم هم قیمت سورن پلاس هست
      ولی خوبیاش به همون ظاهرش ختم میشه
      بقیش زباله
      ماشین های یکبار مصرف برای وابسته کردن کشورهای جهان سوم به چین
      قطعات خودرو با برند معتبر رو میتونی از صدتا شرکت افترمارکت بخری ولی چینی رو باید از چینی بخری

      موافقم 9
      مخالفم 28
      1. heshmat021

        ۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        یا ماشین ایرانی سوار نشدی، یا سوار نشدی

        این که فکر کنیم اینا کیفیتشون از داخلی کمتره صرافا خوش بینی به ماشین داخلیه

        هر وی باشه اینا تو شرق اروپا و امریکای حنوبی فروش دارن
        در خالی که ماشین های داخلی رو مردمم بزور میخرن

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. SS

          ۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (791 ديدگاه)

          من ظاهرش رو با ماشین داخلی مقایسه کردم نه کیفیتش
          از نظر ایمنی که قطعا از ماشین های داخلی خیلی بهتر هست

          از نظر کیفیت قطعات و خرابی خیلی مطمئن نیستم بهتر باشن
          شخصا آریزو دیدم که با صدتا کار گیربکس تعویض کرده، البته که خودروهای داخلی جدید هم انقدر بی کیفیت شدن که گیربکس زیر صدتا کار زوزه میکشن اما همچنان کار میکنه
          ضمن اینکه اگر خودروی داخلی بی کیفیت هست به همون نسبت قطعاتش ارزون هست اما چینی ها قطعات به شدت گرونی دارن (در حد ماشین های آلمانی)

    4. Sepehr

      ۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه تونستی با ماشین خودتون بیا با ماشین arrizo 6 gt کورس بزار

  2. کولول خودرو شناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این داشبورد رو انقدر خز کردن که حالم داره ازش بهم میخوره یعنی طراحی یک داشبورد جدید چه ایرادی داره!؟

    موافقم 41
    مخالفم 16
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1398 ديدگاه)

    لاستیکارو یه آب میزدین بهش حداقل

    موافقم 31
    مخالفم 7
    1. سبلذ

      ۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لاستیک اب بزنه میخری؟
      تا امسال مثل این ثبت نام ایرانخودرو میزارن همه صف وایمستن تا اشغال تحویل بگیرن هرگز پیشرفت نمیکنیم.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  4. B

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (754 ديدگاه)

    داره شبیه سامسونگ عمل میکنه گوشی ۲۰۰ دلاری و ۱۰۰۰ دلاریش یه طراحی رو داره 😁

    موافقم 20
    مخالفم 3
  5. ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    X55 pro در ظاهری دیگه آشغالی دیگر از مونتاژ خودرو ایران

    موافقم 11
    مخالفم 23
  6. Parsa

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه طرح رو از یه جایی برداشته چری رو همه مدل هاش داره پیاده میکنه فقط ابعاد ماشینو کم و زیاد میکنه داخل هم یه مانیتور ۵۰ اینچی میزاره و خلاص

    موافقم 7
    مخالفم 14
  7. رها

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    من نمی‌دونم چرا ما که تحریم هستیم و‌ جز چین از کسی نمیتونم بخریم و به لطف مدیران رانت خور و دزد صفت که دنبال پر کردن جیب خودشون هستند فقط محصولات درجه پایین و گمنام وارد کشور میشه . چرا به اونها فحش میدیم . وقتی خودمون می‌خریم و صف می‌بندیم تقاضا ایجاد میکنیم و این چرخه ادامه خواهد داشت . نمیشه گفت همه نیازمند ماشین صفر چینی هستیم میشه بدون اونها هم زندگی کرد .باید بخواهیم تا تغییر ایجاد بشه

    موافقم 20
    مخالفم 9
  8. Kiarash

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    اینم مشکل اکسل داره ؟😅

    موافقم 12
    مخالفم 17
  9. هم وطن

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام.داستان چیه؟ وقتی شرکت واردکننده نمی تواند فروش های نقدی خودرا به خریداران تحویل دهد چگونه صحبت از فروش های قسطی ویا اصلاً تبلیغ فروش های جدید می کند؟ چرا هیچ مرجعی دراین کشور ورود نمی کنه ببینند موضوع چیه؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. همایون

    ۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (693 ديدگاه)

    همه میگن زشت آشغال به درد نخور مزخرف ولی نمیدونم اینایی که موقع پیش فروش سرودست میشکنن از کشور همسایه اومدن؟!
    همین لعنتی یکی دو سال دیگه میاد ایران و ملت واسش صف میکشن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. حسن

    ۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه عده بنز و پورشه سوار اومدن اینجا میگن این ماشین زشته و اشغال. خواهشا شما برید تو خیابون فرشته زیبایی ماشینتونو به رخ بکشید اجازه بدید مردم قشر متوسط به بالا خودشون انتخاب کنن که این چری رو بخرن یا نخرن. ولی هر جور بهش نگاه میکنم از ریرا خیلی خیلی خوشگل تره

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. HesamS500

      ۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (128 ديدگاه)

      مردم متوسط به بالا میتونن خودرو داخلی بخرن، اینا رو نمیتونن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. احمد محسن

      ۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      این ماشین برای قشر ثروتمند با درآمد بالای ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ماهانه هست که از پس قسط های ۳۰ ۴۰ میلیونی مدیران خودرو برمیان ، نه قشر سمند و دنا سوار

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا