چریفونیکس

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس؛ مشخصات اولین پلاگین هیبرید ایران

مدیران خودرو رسما از مدل پلاگین هیبرید چری تیگو ۸ پرو در ایران رونمایی کرده است. این خودرویی جدید میانگین مصرف سوخت ۲ تا ۳ لیتر در صد کیلومتر دارد.

چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامه‌پسند دارند که فراتر از انتظار عامه‌ی مردم است. بازار ایران در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراس‌اورهای  X22 ،X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود  با ‌این ‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

چری تیگو ۸ پرو مکس در بازار ایران، گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر چینی است و هم‌اکنون برای خرید آزاد، حدود ۳ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده. باتوجه به شرایط موجود و هجوم مشتریان برای انواع خودروهای چینی، نسخه‌ی پلاگین هیبرید تیگو ۸ هم به سبد محصولات مدیران خودرو اضافه شده است. تااکنون نسخه‌های پرو، پرومکس و هیبرید ساده (غیرپلاگین هیبرید با سیستم تک دیفرانسیل) توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شده‌ بودند.

فونیکس تیگو 8 هیبرید پلاگین

مهم‌ترین تفاوت تیگو ۸ پرو و پرومکس موجود در ایران، نصب پیشرانه‌ی قوی‌تر و سیستم دو دیفرانسیل برای نسخه‌ی پرومکس است. مدل پرو از موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر روی محور جلو استفاده می‌کند اما تیگو ۸ پرومکس، پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ ۲۵۴ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه سیستم دو دیفرانسیل دارد. قیمت کارخانه‌ای تیگو ۸ پرو و پرومکس به ترتیب، ۱/۷۵۰ میلیارد تومان و ۲/۱۳۰ میلیارد تومان است.

باوجود مشتریان متعدد برای خودروهای چینی ۳ میلیارد تومانی و اعتماد عامه‌ی مردم به سابقه‌ی ۲۰ ساله‌ی مدیران خودرو در خدمات پس از فروش برای مدل‌های مونتاژی، جدیدترین نسخه‌‌ی تیگو ۸ با پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید نیز، وارد کشورمان شده است.

مقالات مرتبط:

طراحی بدنه و ظاهر بیرونی چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

مهم‌ترین نکته در خودروی جدید چری، استفاده از یک جلوپنجره‌ی بزرگ و هشت ضلعی است که فضای بین چراغ‌ها و بخش میانی سپر را پوشش می‌دهد. تیگو ۸ موجود در ایران، شباهت بسیار زیادی به هیوندای سانتافه قدیمی دارد و مدل پلاگین هیبرید هم از روبرو، تفاوت خاصی با دیگر نسخه‌ها نشان نمی‌دهد.

فونیکس تیگو 8 هیبرید نمای اصلی

چراغ‌های باریک و اسپرت در جلو، چشم‌نواز به نظر می‌رسند و حجم‌دهی بسیار خوب در طرفین سپر دیده می‌شود؛ اما بخش بزرگی از نمای اصلی خودرو با پلاستیک سیاه‌رنگ، حس یک خودروی ارزان‌قیمت را تداعی می‌کند. نصب جایگاه شارژ در نزدیکی آینه بغل سمت راننده، وجه تمایز مدل پلاین هیبرید است.

انواع تیگو ۸ پرو و پرومکس با چراغ عقب مستقل و فاقد پیوستگی تولید شدند. این شرایط برای مدل پلاگین هیبرید وجود دارد. حجم‌دهی چراغ‌ها، بدنه و جایگاه مخصوص پلاک در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، برتری ظاهری نسبت به مدل‌های چینی مرسوم در ایران را نشان می‌دهد. حالت سپر، جاسازی اگزوز و بالچه‌ی انتهای سقف نیز، به خوبی انجام شده است اما بعضی اجزای فنی از زیر سپر دیده می‌شوند.

فونیکس تیگو 8 هیبرید نمای پشت

در مجموع، می‌توان طراحی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید را بسیار خوب توصیف کرد و پلاستیک سیاه‌رنگ داخل گلگیرها، رکاب و سپرها را نادیده گرفت. ابعاد خودرو شامل ۴۷۴۵ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۴۷ میلی‌متر ارتفاع  با فاصله محوری ۲۷۱۰ میلی‌متر، کمی‌بزرگ‌تر از هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ موجود در ایران است.

طراحی کابین و داخل چری تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

به‌زحمت می‌توان تفاوت در طراحی داشبورد نسخه‌ی پلاگین هیبرید و مدل استاندارد تیگو پرو پیدا کرد. در نمونه‌ی جدیدتر، انحنای جزئی به گوشه‌ی سمت راست نمایشگر اضافه شده است و بخش سوم (پایین‌تر از خروجی‌های تهویه مطبوع) حالت طاقچه‌ای دارد.

طراح فرمان تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید نیز جدیدتر و جذاب‌تر از دیگر مدل‌های چری به نظر می‌رسد. ظاهرا برای کلیدهای گردان روی فرمان و کنسول میانی (انتخاب حالت رانندگی و عملکرد گیربکس) از فلز نقره‌ای رنگ استفاده شده است. همچنین نسخه‌ی پرو پلاگین هیبرید، فاقد نمایشگر لمسی فرعی خواهد بود که در مدل‌های واردشده به ایران، زیر داشبورد برای کنترل امکانات رفاهی وجود دارد.

فونیکس تیگو 8 هیبرید پلاگین داشبورد

ادوات کنسول، تودری و طرح صندلی‌های نیز برای مدل پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ متفاوت از چری تیگو ۸ موجود در ایران است. نصب چند خروجی صدا (اسپیکر) داخل درهای خودرو، نشان از تجهیزات اضافی و سفارشی مخصوص تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید دارد. این خودرو با دو مدل ۵ و ۷ نفره (سه ردیف صندلی) در چین تولید شده است.

پیشرانه و تجهیزات فنی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

پیش‌تر گفته شد که تیگو ۸ پرو و پرومکس موجود در ایران، موتور ۱/۶ و ۲ لیتر توربوشارژ دارند. این شرایط برای نسخه‌ی پلاگین هیبرید متفاوت است و پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ با همراهی دو موتور برقی ارائه می‌کند؛ درحالی‌که دو دیفرانسیل نیست.

موتور بنزینی، ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. موتورهای الکتریکی نصب شده نیز، قدرت ۹۳ و ۷۳ اسب بخار با گشتاور ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. مجموع قدرت تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، ۳۲۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۴۵ نیوتن‌متر است که تماما به محور جلو منتقل می‌شوند.

فونیکس تیگو 8 هیبرید پلاگین نمای اصلی

براساس اطلاعات موجود در سایت‌های چینی، تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید با وزن خالص ۱۸۲۰ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ تا ۹ ثانیه دارد. این شرایط نشان می‌دهند نسخه‌ی پلاگین هیبرید، کمی کندتر از مدل هیبرید ساده (تک دیفرانسیل ۳۲۶ اسب بخار) و پرومکس ( ۲ دیفرانسیل ۲ لیتر توربوشارژ ۲۵۴ اسب بخار) است اما شتاب‌گیری مشابه تیگو ۸ پرو دارد.

دو دلیل مهم، مردم جهان را به خرید مدل‌های پلاگین هیبرید تشویق می‌کند. عامل اصلی، کاهش مصرف سوخت و نکته‌ی دوم، امکان رانندگی تمام برقی است. این شرایط برای تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید نیز وجود دارد و شرکت سازنده ادعا می‌کند، میانگین مصرف سوخت ۲ تا ۳  لیتر، به شرط شارژ کامل باتری‌ها از طریق برق شهری، تامین می‌شود. همچنین راننده می‌تواند مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را بدون بنزین و صرفا با تکیه بر باتری، طی کند. همچنین راننده می‌تواند با یک مرتبه سوخت‌گیری بنزین و شارژ باتری، بیش از هزار کیلومتر رانندگی بدون توقف داشته باشد.

فونیکس تیگو 8 هیبرید پلاگین نمای جانبی

زمان لازم برای شارژ باتری‌های ۱۹.۲۷ کیلوواتی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ اعلام نشده اما می‌توان از شبیه‌سازی این مدل با دیگر خودروهای چینی مشابه، حدود ۷ ساعت زمان لازم برای تکمیل ظرفیت با برق شهری ۲۲۰ ولت را پیش‌بینی کرد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

در مدل‌های مختلف تیگو ۸ امروزی، کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری، حرکت آرام در سرازیری، حفظ خودرو در شیب (اتوهُلد)، کنترل کشش، کنترل پایداری، دستیار حرکت در ترافیک و هشدار حرکت بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، سنسور نور، حسگر باران، چرخش روشنایی جلو به طرفین، فرمان برقی، صندلی‌های چرم با تنظیم برقی در جلو، دو کانال تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، دید ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، کول باکس، شارژر بی‌سیم، درب صندوق برقی و سانروف پانورامیک وجود دارند.

داشبورد فونیکس تیگو 8 هیبرید پلاگین

رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ اینچ  در مدل‌های مختلف تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید وجود دارند. همچنین سیستم صوتی باکیفیت از برند سونی و نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ امکانات استاندارد این خودرو هستند.

قیمت تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

در بازار جهانی، آستانه قیمت تیگو ۸ پرو استاندارد، مجهز به موتور ۱/۶ لیتر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار، ۲۰ هزار دلار است؛ اما نسخه‌ی پلاگین هیبرید در چین، ۲۷ هزار دلار قیمت دارد. این شرایط، واردات تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید یا مونتاژ توسط مدیران خودرو را پرچالش جلوه می‌دهد؛ چراکه هزینه خرید برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی را به حدود ۴ میلیارد تومان می‌رساند.

بی وای دی سانگ هیبرید

جهت اطلاع مخاطبان پدال، بی‌وا‌دی سانگ DM به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای پلاگین هیبرید چین، مجهز به پیشرانه‌ی ۴۴۷ اسب بخار با گشتاور ۴۷۰ نیوتن‌متر و توان پیمایش ۸۰ کیلومتر با یک شارژ، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ تا ۵/۵ ثانیه و میانگین مصرف بنزین ۱/۵ تا ۲ لیتر در صد کیلومتر دارد. بی‌وا‌دی سانگ DM از نظر ابعاد بدنه، کمی کوچک‌تر از تیگو ۸ پلاگین هیبرید است اما با قیمت ۲۳ هزار دلار، ارزش خرید بسیار خوبی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    بی انصاف ترین خودروساز همین مدیران خودرو هست به دروغ میگن قیمت ماشین مثلا ۲ میلیارد ثبت نامی اما تمام نمایندگی ها ۵۰۰-۶۰۰ تومن جدا میگیرن برای فریب سازمان حمایت از مصرف کننده

    موافقم 87
    مخالفم 7
    1. داود

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (213 ديدگاه)

      مدیران خودرو الان به هیچ کس پاسخگو نیست سازمان حمایت هم باهاش همراهه .بالاخره باید باهم بخورند دیگه . تک خوری خطرناکه.

      موافقم 71
      مخالفم 4
  2. امیررضا

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ای کاش همراه با چانگان بعضی از خودروهای بی وای دی وارد بشه

    موافقم 41
    مخالفم 7
    1. Kl1200

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شرکتای بزرگ مثل byd که بازار اروپا و امریکا رو هدف میگیرن ، با اومدن به ایران کار خودشونو سخت نمیکنن . چون به راحتی با سیاسی بازی از میدان خارج میشن

      موافقم 72
      مخالفم 3
    2. RENAULT5

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      کاش شرکت هایی مثل مدیران خودرو اینقدر سود جو نبودن
      ووزارت صمت بجای رشوه گرفتن‌ این شرکت هارو جریمه میکرد.

      موافقم 43
      مخالفم 4
      1. SS

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (818 ديدگاه)

        مشکل از شرکت ها نیست مشکل از شرایط مافیایی هست
        شما بازار آمریکا رو هم بدی دست چهارتا شرکت مافیایی
        و واردات رو هم ببندی
        بعد چند سال بهتر از این تحویل نمیگیری

        موافقم 12
  3. زیزیگولو

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    به نظر من از بین همه چینیایی که تو ایران هستن فونیکس fx (چری آمودا) و فیدلیتی و دیگنیتی و KMC7 طراحیای خوبی دارن

    موافقم 36
    مخالفم 12
    1. علی

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      فیدلیتی فقط همون طراحی خوب داره!

      موافقم 14
      مخالفم 16
      1. زیزیگولو

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        بین این چهارتایی که گفتم از نظر من فونیکس fx از بقیه شون زیباتره

        موافقم 21
        مخالفم 11
    2. Bagher

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (122 ديدگاه)

      لاماری

      موافقم 3
      مخالفم 12
  4. بهراد

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تیگو ۸ پرو ۱۹۲۰ میلیون تومان هست.
    تیگو ۹ هم بیاد ۵ میلیارد قیمت میخوره.
    ماهم ماهی ۲۰۰$ متوسط بگیریم.
    ۶۰۰۰۰$ هم تیگو ۸
    ۳۰۰ ماه

    موافقم 44
    مخالفم 3
  5. مشتاقی

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    خدایا قبل از شهادت یکی ازینا رو نصیب ما بفرما
    بلند بگو الایامین

    موافقم 29
    مخالفم 46
    1. افشار

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (772 ديدگاه)

      حالا که دعا میکنی قبل از شهادت یک خودروی خوب و توپ نسیبت بشه لااقل کوروت یا پورشه یا موستانگ از خداوند بخواه

      موافقم 65
      مخالفم 5
      1. RENAULT5

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        از شما که نمیخواد از خداونش میخواد

        موافقم 26
        مخالفم 42
        1. افشار

          ۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (772 ديدگاه)

          مگر من گفتم از من بخواهد ؟ از همان خدایش کوروت و پورشه و موستانگ بخواهد

          موافقم 18
          مخالفم 7
        2. RENAULT5

          ۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          مطمعن باشه اگه خداوند ببینیه ادم طمع کاری نیست بهش پورشه میده

          موافقم 8
          مخالفم 25
      2. مجتبی .

        ۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        دیگه اونقدر داغونه اوضاع که پورشه از سبد آرزوها ورویاهامون هم رفته

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. Clean energy

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      به جای دعا از خدا و شهادت و اینجور چیزا
      برو کار کن
      وقتتو به جای اینکه بزاری روی دعا
      بزار روی کار کردن و پول در آوردن
      (شرایط عادی رو فرض کنید)

      موافقم 23
      مخالفم 37
      1. حسبن

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چه جوری کار کنیم با ماهی هشت میلیون کارگری بدم به کرایه خونه یا بچه هام یا خوراک یا پوشاک ها دارید از ما بیچاره ها خبر ندارید با ماهی هشت میلیون امروز فردا که مثل سگ بغل خیابونا بمیریم

        موافقم 40
        مخالفم 7
      2. ناخدا

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (365 ديدگاه)

        آخه مگر در ایران با کار کردن و حقوق ماهانه میشه ماشین میلیاردی خرید ؟ مثل این که از دنیای اطرافت بی خبری

        موافقم 39
        مخالفم 3
  6. F

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    رنو تالیسمان سدانه. کراس اوور نیست، اون رنو کولئوسه.
    در متن اشتباه ذکر کردید

    موافقم 18
    مخالفم 1
  7. AHMADREZA

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    به نظرم نام گذاری چری اشتباه و گیج کننده ست
    پیدا کردن یه اسم خیلی بهتر و ساده تر و قشنگ تره
    الان یه تیگو 8 داریم یه تیگو 8 پرو یه تیگو 8 پرو مکس یه تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی

    موافقم 23
    مخالفم 7
  8. Hamid3x

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    با دلار نیمایی وارد کن
    با دلار ازاد بفروش
    کی به کیه🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 33
    مخالفم 3
  9. ❤BMW❤

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    اگه وارد شه خوبه ،
    چینیان کمکم دارن خودشون رو نشون میدن

    موافقم 8
    مخالفم 3
  10. M/D

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    در این شکی نیست که این ماشینا به کیفیت شرکت های بزرگ خودروساز دنیا رسیدن
    فقط مشکل اینجاست که هر ماشینی وارد ایران بشه ۲ تا ۳ برابر قیمت بازار جهانی فروش میره
    و جالبیش اینجاست که خودرو های مونتاژی نهایتا باید ۱۰ هزار دلار بره رو قیمتش نه اینکه دو برابر قیمت بفروشن(مگه وارد کننده اند؟؟؟!!!!)

    موافقم 5
    مخالفم 3
  11. فرهاد

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    تو رو خدا چطوری روی این لگن اسم ماشین میزارین !! 🤣🤣👎 ، نزدیک خونه ما نمایندگی مدیران خودرو هست و من هر روز به خاطر اینکه یکی از اقوام اونجا کار میکنه بهش سر میزنم ، یعنی حداقل روزی ۵۰ تا تیگو ۸ با مشکل خرابی توربو و یا خاموش نشدن چراغ چک موتور به نمایندگی میان و نمایندگی هم هیچ کاری نمیتونه براشون انجام بده چون اول از همه بلد نیست چطور درستش کنه و دوم میدونه اگه درستش هم کنه ، بعد از یک مدت دوباره به روال سابق بر میگرده !! یکی از صاحباش اومده بود و بنده خدا میگفت که تو گردنه اسد آباد گاز میداده که یکدفعه صدای بدی از موتور اومده و بدون هیچ دلیلی وسط گردنه خاموش کرده ( میگفت شانس آوردم زدم تو خاکی ) ماشینی که فقط ۴۰۰۰ کیلومتر کارکرده بوده ، اگه مافیا خودرو و قوانین مزخرف حمایت از آشغال های چینی و ایرانی نبود : الان شاسی بلند ها هیبریدی از برند هایی مثل تویوتا ، هیوندا ، کیا ، هوندا ، نیسان و ..‌. تو بازار ایران بودن و اون دوست داشتم ببینم کسی حتی اسم تیگو پرو ، پرومکس نمیدونم پرومکس ریجستری و … می‌آورد یا نه 🤣🤣😂😂🙌🙌

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      دوست عزیز من قبلا سری ۵ اتاق اف ۱۰ داشتم و برای خرید خونه مجبور شدم اون رو بفروشم و یک تیگو ۷ پرو خریدم در حد اون اصلا نبود ولی فقط یک وسیله نقلیه هست نه بیشتر تا حالا خرابی زیادی نداشته ولی این ایرادی که شما میگید دیگه خارج از منطقه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  12. سعید

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط بحث خدمات ونیروهای متخصص تعمیرکارخودروهای هیبرید و همچنین خیال مردم ازگارانتی باطری وقیمتش حل بشه استقبال میشه ضمنا تریم رنگ داخلی همون مارون پروست خیلی به روزوشیک ومشتری پسندتره تااحیانامشکی.نبایدرنگ بندی داخلوتغییربدن

  13. مجید

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،موتور بنزینی این خودرو برا این ماشین 1/5 لیتری است که شما وقتی در مسافتهای طولانی میروید به هر حال مجبور است از برق نیز کمک بگیره که طبیعتا در سربالای ها تمام برق باطریها را میخوره و توی سرازیریها شروع به شارژ میکنه که راننده دایما حواسش به شارژ میشه و زمانی این اتفاق حادتر میشه که شما شارژ اولیه باطریها کم باشه و به مکافات میخورد و دایما باید بایستید تا باطریها در زمان طولانی شارژ شوند دیگه اگر در گرمای جنوب باشید که دیگه کولر هم نمیتوانید بگیرید و …

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      حرف شما از ابتدا تا انتها کاملا اشتباه هست
      این ماشین در مدل غیرهیبرید با همین موتور 1/5 لیتر توربو، خیلی راحت از جاده‌های آسفالت شیب تند بالا می ره
      خودم بارها در مسیرهای کوهستانی استان گلستان و مازندران، شاهد بودم که X22 و X33 و تیگو 7 و جک S5 خیلی راحت با 4 سرنشین حرکت می‌کردند

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا