زمستان سال گذشته مدیران خودرو فروش بزرگترین کراساوور برند چری را با نام فونیکس تیگو ۸ پرو آغاز کرد که این اقدام با سروصدای زیادی از بابت قیمتگذاری بسیار بالای خودرو همراه شد. هرچند بعداً به خاطر همین موضوع فروش تیگو ۸ پرو متوقف شد اما چندی بعد مدیران خودرو با کاهش قیمتی جزئی، این نوبرانهٔ چینی را دوباره به بازار فرستاد و هماکنون آن را با قیمت ۱ میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان به فروش میرساند. با این قیمت، تیگو ۸ پرو گرانترین خودروی تولید داخل محسوب میشود. حال در ادامه بررسی کامل و تجربه رانندگی با این خودرو که در کشورمان با برند جدید فونیکس عرضه میشود را تقدیم شما خواهیم کرد.
طی سالهای اخیر، خودروهای چینی از مدلهای ارزان و بیکیفیت به محصولاتی جذاب و ارزشمند در برابر قیمت (البته نه در کشورمان) تبدیل شدهاند. این خودروها دیگر در بازار فقط با حربهٔ قیمت ارزانتر نسبت به رقبای جهانی رقابت نمیکنند بلکه به لطف طراحی جذاب، افزایش کیفیت و تجهیزات فراوان، توانستهاند نظر خریداران را به خود جلب کنند. تیگو ۸ پرو هم کراساوور خوش استایلی است که به نظر میرسد قصد دارد در چند سگمنت مختلف رقابت کند! از یک سو، قیمت این خودرو آن را به رقیبی برای کراساوورهای کامپکت پنجنفرهای مثل تویوتا رافور و مزدا CX-5 تبدیل میکند اما از سوی دیگر، ازآنجاییکه تیگو ۸ پرو به سه ردیف صندلی مجهز است، میتواند بهعنوان جایگزین ارزانتری برای کراساوورهای هفتنفرهٔ کرهای یعنی کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در نظر گرفته شود هرچند که از لحاظ ابعاد کمی از آنها کوچکتر است.
طراحی و داخل چری تیگو ۸ پرو
تیگو ۸ پرو خودروی شیک و چشمنوازی است. این ماشین که روی رینگهای ۱۸ اینچی دورنگ قرار گرفته است، در جلو و عقب از چراغهای LED بهره میبرد. همچنین جلوپنجرهٔ خودرو با الگوی داخلی موسوم به شب ستارهای هم توجهات را کاملاً به خود جلب میکند. در همین حال، باید به کیفیت ساخت چشمگیر و دقت فراوان به جزئیات در این خودرو هم اشاره کرد. فاصلهٔ محوری این کراساوور چینی ۲,۷۱۰ میلیمتر است که حدود ۱۰ سانتیمتر از سورنتو کمتر بوده و روی فضای داخلی خودرو تأثیر گذاشته است.
درب صندوق بار تیگو ۸ پرو بهصورت برقی باز میشود و امکان تنظیم ارتفاع باز شدن آنهم وجود خواهد داشت؛ اما زمانی که این در باز میشود، اگر همهٔ هفت صندلی در جای خود قرار گرفته باشند، تنها ۱۹۳ لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. البته این مشکل در اکثر خودروهای هفتنفره با این ابعاد وجود دارد. بااینحال، با تا کردن صندلیهای ردیف سوم سطح صافی فراهم میشود و ظرفیت بار به ۸۹۲ لیتر افزایش پیدا میکند و با تا کردن صندلیهای ردیف دوم نیز این رقم به ۱۹۳۰ لیتر میرسد که فقط کمی از خودرویی مثل پژو ۵۰۰۸ کمتر است. هر سه ردیف صندلیهای تیگو ۸ پرو هم جادار هستند اما افراد بلندقد در ردیف سوم با محدودیت فضای سر مواجه خواهند بود.
طراحان چری در داخل تیگو ۸ پرو کار خود را عالی انجام دادهاند زیرا کابین خودرو کاملاً مدرن و زیبا به نظر میرسد. در اینجا همچنین انتخاب متریال هم عالی است و چرم قهوهای مطلوبی با دوخت الماسی را به همراه نورپردازی LED و پلاستیکهای نرم در همهجا خواهید دید. پشت فرمان به لطف تنظیمات زیاد ستون فرمان و صندلی برقی راننده، میتوانید موقعیت رانندگی مناسب خود را پیدا کنید. صندلیهای ردیف دوم نیز بهصورت کشویی به جلو و عقب کشیده میشوند تا بتوان میزان فضای پا در ردیف سوم و دوم را بهدلخواه تنظیم کرد.
زاویهٔ پشتی صندلیهای ردیف دوم هم قابل تنظیم است اما کابین خودرو برای نشستن سه بزرگسال در ردیف دوم کمی باریک خواهد بود. دسترسی به صندلیهای ردیف سوم آسان است زیرا با کشیدن یک اهرم، صندلیهای ردیف دوم تا شده و به جلو کشیده میشوند. این صندلیها از فضای کافی برای کودکان یا بزرگسالان نهچندان بلندقد در مسافتهای کوتاه برخوردار هستند هرچند که سر بزرگسالانی با قد ۱۸۰ سانتیمتر به سقف کشیده میشود.
رانندگی و مصرف سوخت چری تیگو ۸ پرو
تیگو ۸ پرو نسبت به جثهاش از پیشرانهٔ کوچکی نیرو میگیرد زیرا در سینهٔ این خودرو یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی قرار گرفته است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت در ۵,۵۰۰ rpm و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور بین ۲ هزار تا ۴,۴۰۰ rpm تولید میکند. این اعداد از برخی رقبا مثل پژو ۵۰۰۸ بیشتر هستند و بنابراین ادعای چری مبنی بر اینکه تیگو ۸ پرو ظرف ۸.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد را میتوان کاملاً جدی گرفت. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه با قابلیت تعویض دندهٔ دستی متصل شده است.
روی جاده، تیگو ۸ پرو پاسخگویی خوبی به درخواستهای راننده دارد و پیشرانه و گیربکس هماهنگی خوبی باهم دارند. در این خودرو سه حالت رانندگی وجود دارد اما نیازی به حالت اسپرت نخواهید داشت زیرا حتی در حالت اکو هم پاسخ پدال گاز خیلی تیز و سریع است؛ بنابراین، تیگو ۸ پرو برای اکثر شرایط رانندگی مثل استفادههای روزمره از قدرت کافی برخوردار است و پاسخگویی خوبی خواهد داشت. بااینحال، وقتی در حال حرکت با سرعت بالا و بار و سرنشین کامل باشید و قصد سبقت گرفتن داشته باشید، خودرو تا حدودی تنبل خواهد بود.
مصرف سوخت این ماشین تا حد زیادی به سبک رانندگی شما بستگی خواهد داشت. هرچند چری مصرف سوخت تیگو ۸ پرو را ۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است اما در رانندگیهای عادی در دنیای واقعی این رقم چیزی در حدود ۸.۵ تا ۹ لیتر خواهد بود. همچنین زمانی که خودرو پر از سرنشین باشد و یا با پدال تهاجمی رفتار کنید، مصرف بشدت بالا میرود. رقمی که ما در طول آزمایش خود ثبت کردیم بهطور متوسط کمی بیش از ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر بود.
تیگو ۸ پرو از لحاظ کیفیت سواری نسبتاً سفت است و از دید ما تعلیق خودرو عملکرد خیلی خشکی دارد. به همین دلیل، روی مسیرهای ناهموار سواری خودرو ناآرام خواهد بود اما در سرعتهای بالا و زمانی که خودرو پر از بار و سرنشین باشد شرایط بهبود پیدا میکند. جنبهٔ مثبت سفتی تعلیق این است که باعث میشود خودرو در پیچها با کنترل بدنهٔ پایدار و وزن مناسب فرمان که حس ایمنی را القا میکند، کاملاً مطمئن عمل کند. میزان سروصدای باد و جاده در این خودرو اما کمی بیشازحد انتظار است و به نظر میرسد سانروف پانورامای بزرگ و ریلهای روی سقف مقصر این مشکل باشند.
تجهیزات چری تیگو ۸ پرو
کابین تیگو ۸ پرو بسیار لوکس به نظر میرسد و احساس میشود. در جلو سه نمایشگر تعبیه شده که دوتای آنها لمسی هستند. مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی بهعنوان صفحه آمپر جای گرفته که گرافیک جالبی داشته و طرح و رنگ آن بسته به حالت رانندگی انتخابی تغییر میکند. به این صفحه آمپر، نمایشگر اصلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چسبیده است که نمای دوربینها و سیستمهای ایمنی خودرو را به نمایش درمیآورد. منوهای این نمایشگر قابلیت تنظیم فوقالعادهای را برای راننده فراهم میکنند. بهعنوانمثال، میتوان حساسیت سیستم جلوگیری از خروج از خط را تنظیم کرد یا برخی سیستمهای ایمنی مزاحم را غیرفعال کرد. این در حالی است که تیگو ۸ پرو از سیستمهای ایمنی مختلفی مثل رادار نقاط کور، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک عقب، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و نوربالای هوشمند سیستم هشدار برخورد جلو بهره میبرد.
در این خودرو همچنین سیستم جامع دید فراگیر سهبعدی هم وجود دارد که دورتادور خودرو را با دوربینهای مختلف نشان میدهد. نمایشگر لمسی دوم تیگو ۸ پرو اما بجای آنکه ویژگی واقعاً مفیدی باشد بیشتر جنبهٔ جلبتوجه دارد زیرا این نمایشگر درست جلوی شیفتر گیربکس قرار گرفته و دسترسی به آن کمی دشوار است. این نمایشگر برای کنترل تنظیمات سیستم تهویه در نظر گرفته شده است اما استفاده از رابط دیجیتالی آن دشوار خواهد بود و به همین دلیل چری همچنان دکمههای فیزیکی برای تنظیم دما و سرعت فن تهویه را در کنار شیفتر تعبیه کرده است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات و ویژگیهای تیگو ۸ پرو نیز میتوان به دو پورت USB در جلو و یکی برای سرنشینان ردیف دوم، پد شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند، سیستم صوتی چشمگیر سونی و نورپردازی داخلی LED اشاره کرد؛ بنابراین، این خودرو با توجه به قیمتش از تجهیزات کاملی برخوردار است.
قیمت چری تیگو ۸ پرو
تیگو ۸ پرو در چین با قیمتی از ۱۲۴,۹۰۰ یوآن معادل ۱۸,۶۰۰ دلار تا ۱۶۹,۹۰۰ یوآن معادل ۲۵,۳۰۰ دلار عرضه میشود که رقم بسیار مناسبی است. این خودرو همچنین در بازاری مثل آفریقای جنوبی هم با اختلافی در حدود ۱۰ هزار دلار از رقبایی مثل پژو ۵۰۰۸ ارزانتر است اما در کشورمان اوضاع کاملاً متفاوت بوده و چری تیگو ۸ پرو با قیمت گزاف یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان به فروش میرسد.
جمعبندی
هرچند چری تیگو ۸ پرو به میزان قابلتوجهی از رقبایی مثل پژو ۵۰۰۸ و کیا سورنتو ارزانتر است اما حتی اگر قیمتی مشابه این رقبا داشت بازهم شایستهٔ توجه بود. این خودرویی زیبا، مجهز، خوشساخت و باکیفیت است اما درعینحال هنوز هم از چند نقص بزرگ رنج میبرد. در کشورمان اما تمام ویژگیهای مثبت چری تیگو ۸ پرو کاملاً زیر سایهٔ قیمت بسیار گزاف آن پنهان میشود.
مشخصات فنی چری تیگو ۸ پرو
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۱۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۷۲۲ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۷۴۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۱۰ میلیمتر |
وزن | ۱۵۵۴ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر |
ظرفیت باک | ۵۱ لیتر |
حجم صندوق بار | ۱۹۳ تا ۱۹۳۰ لیتر |
قیمت | ۱,۷۲۷,۰۰۰ تومان |
یوسف
۲۲ خرداد ۱۴۰۱هر چقدر هم که خوب باشه، هنوز خیلی زوده که ساخته های چری رو به برندهای معتبر ترجیح بدیم، تازه با فرض همون قیمت 25 هزار دلار درم اینو میگم نه قیمت گزافش در ایران که تا نزدیکای شصت هزار دلار میرسه.
parsa عشق ماشین
۲۲ خرداد ۱۴۰۱از یک سانتافه 2015 که 50000 کارکرد داره بنظرم بهتره
Carlover
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ماشین ۲۰۱۵ که ۵۰ هزارتا کار کرده که عالیه،واقعا کم کارکرد حساب میشه و خیلی جا داره
سانتافه ۵۰ تا کارکرد کجا و این کجا
البته باید بعضیا هم نتونن تشخیص بدن و بخرن
Pooriya.bmw.germany
۲۵ خرداد ۱۴۰۱۱/۷۲۷/۰۰۰/۰۰۰
تقسیم بر دلار ۳۲ هزار تومانی
میشه ۵۳هزار دلار
کاری به قیمت گزاف این ماشین ندارم
ولی باید سقف واردات خودرو ( اگر وارداتی در کار باشد)
۵۳ هزار دلار باشد
سیدمهدی
۲۶ آذر ۱۴۰۱دقیقا دارن دوبرابر قیمت عادی به مردم میفروشند و در کمال ناباوری مردم میخرند.
حتی امروز یکی از دوستانم گفت قیمتش شده دو و نیم میلیارد تومان واقعا برگ هام ریخت.
rm2764
۶ دی ۱۴۰۱چون امثال بنده و شما ها جزو قشر مرفه جامعه نیستیم ، باید سقف قیمت خودرو های وارداتی پایین باشه! کاملاً دلیل کینه توزانه ای هست…
ماشین دوست
۲۲ خرداد ۱۴۰۱باور کنید تو ایران خرید ماشین چینی خیلی منطقی تره
این ماشینا خیلی آپشن دارن و خیلی جذابن
خصوصا فیدیلیتی و دیگنیتی که من اونا رو به پورشه ترجیح میدم
افشار
۲۲ خرداد ۱۴۰۱به کجا رسیدیم که به ماشین چینی میگیم جذاب😔
امینو
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حالا ی جوری میگی به کجا رسیدیم انگار هم تا دیروز ماشین اروپایی و ژاپنی و کره ای سوار میشدن . مردم ایران شص هفتاد درصدشون از روی ناچاریشون همین پراید و پیکان و پژو رو هم ب زور دارن . واقعیته چینیا جذابن نسبت با این وضعیت ولاغیر 😭 خدااااااا
new RAMIN
۲۲ خرداد ۱۴۰۱@ماشین دوست
(خصوصا فیدیلیتی و دیگنیتی که من اونا رو به پورشه ترجیح میدم)
https://images.caricos.com/p/porsche/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid_48_1024x768.jpg
https://images.caricos.com/p/porsche/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid_51_1024x768.jpg
https://images.caricos.com/p/porsche/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid_82_1024x768.jpg
https://images.caricos.com/p/porsche/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid/images/1024×768/2020_porsche_cayenne_turbo_s_e-hybrid_88_1024x768.jpg
امیدوارم زودتر ترول ها و فیک ها از سایت بروند،تازگی ها خیلی زیاد شدن(برای همه برندها، فرق نداره)
Ali
۲۳ خرداد ۱۴۰۱فیدلیتی و دیگنیتی رو به پورشه ترجیح میدی ؟
🤦
momeni
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بابا منظورش این ماشین شارژیاست که بچه ها سوار میشن . مدل پورشه اش . نه خود پورش که .😁
امیر
۱۳ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز من چند سال پیش که ارزانی بود یکی از اپارتمان هامو فروختم و حدود ۹ ماه پورشه ماکان با قیمت ۴۶۰ میلیون سوار شدم و الان حدود یکماهی است که تیگو ۸ پرو خریدم عزیز دلم چون نمیتونی پورشه سوار شی نمیتونی بگی من اینو به پورشه ترجیح میدم فرق پورشه با خودرو چینی مثل فرقون با ماکسیماست . از اون زمانی که ماکان و فروختم هر چند وقت یکبار بهش فکر میکنم و افسوس میخورم که چرا نگهش نداشتم.
امیر حافظی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱مگه برند معتبری در ایران وجود داره که بخوای اونا رو به چری ترجیح بدی؟ آخرین مدل خودرویی که داخل ایران تردد می کنه ۲۰۱۸ است که از ۳ میلیارد تومن شروع میشه! تازه قیمت جهانیش به سختی به ۳۲ هزار دلار میرسه.
بعد هم وقتی قیمت ماشین رو به دلار محاسبه میکنی، باید تقسیم بر ۲/۵، و بعد تقسیم بر ۳۰ هزار تومن کنی تا ببینی که با قیمت جهانی سازگاری داره یا نه. برای انتقال CKD خودرو به کشور، ۳۵۰۰ دلار فقط هزینه ترانزیت پرداخت میشه. گمرکی بماند!
ماشین باز
۲۴ خرداد ۱۴۰۱با دلار 70هزار تومنی این ماشین این قیمت در میاد 😑😑😑😑
Shahrukh
۲۲ خرداد ۱۴۰۱حقیقت خیلی از چین و سیاستش و سردمدارانش بدم میاد ولی این که بگیم عمرا به پای بزرگان برسن ، اشتباه محضه.چون همین الانش در هرچیزی که درخونتون مشاهده کنین، رخنه کرده. از موبایل در دست بگیر تا تلویزیون و مانیتور و لوازم خانگی
شاید در سالهای آینده اتفاقی که برای صنعت خودروی کره اتفاق افتاد رو در شکل و شمایل مشابهی برای برند های مطرح چینی ببینیم.
فراموش نکنیم که همین کیا اسپرتیج یا سورنتو های قدیم که درسالهای مثلا2009 تولید میشد چه ظاهر و باطنی داشت و الان چی شده!
درهرحال امیدوارم غرب و امریکا کلکی سوارکنن و از بزرگتر شدن این قضیه جلوگیری کنن.
تاریخ همیشه ثابت کرده، چین ظرفیت و جنبه بزرگی و قدرت اول بودن رو نداره
نوید AJ
۲۲ خرداد ۱۴۰۱دیگه کار از کلک سوار کردن گذشته. همون انجمن ها و کارتل های پشت پرده هم میخواستن که چین رشد کنه و الان واقعا ابرقدرت اقتصادیه. خودش به تنهایی هر کشوری رو بخواد میتونه تحریم کنه ولی حتی امریکا هم برای تحریم یک کشور دیگه، نیاز به همکاری کشورهای مشترک منافع خودش داره. تا 100 سال چین این اوضاع رو خواهد داشت. خوشبینانه هم اینه ک فقط دنبال پول خودشه نه ک بخواد هویت و فرهنگ کشور دیگه ای رو تغییر بده.
بحث سیاسی و اقتصادی هم در چین کاملا مجزاست. حتی مدل کمونیستی که چین داره، با شوروی متفاوته.
در کل زمانی ک ما هم متوجه شدیم هر کشوری فقط دنبال منافع خودشه و ما دوست و دشمنی نداریم، بلکه منافع داریم و باید برای منافع کشور خودمون هر کاری ک شده بکنیم، اونروز استارت جهش ماست.
Phonix
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز چین محل تولید برند های جهانی هست مثلا اکثر خطوط هوایی این کوشر از هواپیما های شرکت بویینگ استفاده میکنن و این شرکت در چین فکتوری داره حالا شما فکر کن امریکا چین رو تحریم کنه حداقل یک سال خطوط هوایی این کشور زمین گیر میشن
این در بقیه بخش عا هم قابل مشاهده هستش مثلا ژاپن رو شما نگاه کن یا اسراییل کشور های کوچیکی هستن اما با صادرات لوازم مهم و استراتژیک ثروت زیادی به دست میارن همین ژاپن فقط با توجه به برند هاش شناخته میشه و اکثر لوازم برقیش در خارج ساخته میشه نه در داخل ژاپن
ممد ژانگولر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱تو چینیها نسبتا گردن کلفته و بدم نیست
ولی قیمت واقعیه این خودرو ۶۵۰ میلیونه و با توجه به قدرت خرید مردم ایران حدودا ۶۵۰م فروش بره خیلی هم خوبه ولی نه این قیمت تحمیلی و بدون رقیب
خوش به سعادت شرکت مدیران خودرو بابت حاشیه امنی که داره خیلی شیرین سودهای نجومی میخوره
وقتشه با دنیا آشتی کنیم تا مردم قدرت خریدشون بیاد بالا
Erfan
۲۲ خرداد ۱۴۰۱به نظرم ممکنه خارج از ایران با ۱۹هزار دلار مقداری ارزش داشته باشه اما داخل کشور کوچک ترین مقداری ارزش نداره
Avan
۲۲ خرداد ۱۴۰۱داخل ایران تقریباً حق انتخابی به غیر از چری و چینی های دیگری نداریم.
new RAMIN
۲۲ خرداد ۱۴۰۱(تیگو ۸ پرو در چین با قیمتی از ۱۲۴,۹۰۰ یوآن معادل ۱۸,۶۰۰ دلار تا ۱۶۹,۹۰۰ یوآن معادل ۲۵,۳۰۰ دلار عرضه میشود که رقم بسیار مناسبی است. این خودرو همچنین در بازاری مثل آفریقای جنوبی هم با اختلافی در حدود ۱۰ هزار دلار از رقبایی مثل پژو ۵۰۰۸ ارزانتر است اما در کشورمان اوضاع کاملاً متفاوت بوده و چری تیگو ۸ پرو با قیمت گزاف یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون تومان به فروش میرسد)
اگر مثل همه جای دنیا روسیه و آفریقا گرفته تا آمریکای جنوبی اگر قیمت واقعی بزارن قطعا مردم ایران هم استقبال میکنن البته اگر این اتفاق رخ بده کسی نمیره آشغالی به نام تارا با قیمت 600میلیون بخره(اگر قیمت این ماشین 1.5میلیارد میذاشتن به طور اتومات ناچار بودن قیمت تیگو 7 پرو رو بزارن 1.1میلیارد و تیگو 7معمولی900میلیون و آریزو 6 هم800میلیون تیگو 5و x33 قیمتش میشد 600میلیون یا حتی کمتر.اما نذاشتن و نمیتونن بزارن چون اگه بزارن مسئولین مدیران خودرو چیز میشن توسط یه عده که خودتون بهتر میدونید)
از نظر من اگر قرار باشه مدیران خودرو همینجوری قیمت گذاری کنه برای محصولات آیندش مثل اکسید VXو چری اومودا5 و آریزو6پرو قطعا بهمن موتور میتونه نابودش کنه…بهمن موتور برنامه های زیادی برای جتور داره(جتور زیرمجموعه چری هست!)اگه محصولاتش رو با قیمت خوب بیاره دلیلی برای خرید محصولات مدیران خودرو نیست.
فعلا که خود من فیدلیتی تو شهر زیاد میبینیم تازگی ها و قیمت منطقی هم براش گذاشتن اگه جتور X90پلاس با قیمت ارزانتر از تیگو8پرو بیارن دیگه رسما بازی رو مدیران خودرو به بهمن میبازه.
new RAMIN
۲۲ خرداد ۱۴۰۱در پاسخ به کامنت خودم خبر جالبی دارم…4روز پیش مراسم رونمایی از چانگان یونی کی و یونی تی در دوبی بود…آقا نوید رفتش اونجا استوری گذاشت(0098رو نمیگم😅) خانوم مهرنوش هم اونجا حضور داشت.اینم مراسم رونمایی👇
https://www.instagram.com/p/CejGrKwpVWF/
اینم نگاه سریع به یونی کی توسط خانوم مهرنوش👇
https://www.instagram.com/p/CerIneiD0Jv/
شما فقط مراسم رونمایی رو با مراسم رونمایی مدیران خودرو مقایسه کنید😂اما جدا از این ماجرا قیمت های عجیب غریبی برای این ماشین در دوبی گذاشتن! خود من به شخصه هنوز قانع نشدم چرا باید 130هزاردرهم به cs95 و 140هزار درهم برم CS85بگیریم البته اعراب استقبال کردن و منم برام جالبه. اما قیمت عجیب 150هزاردرهمی برای یونی تی و 180هزار درهم برای یونی کی کلا CPU های مغزمو سوزوند و من هم بعید میدونم موفق بشن در دوبی…
خواستم بگم ویروس قیمت گذاری فضایی مدیران خودرو به چانگان هم سرایت کرده البته قیمت یونی کی و یونی تی در قطر کویت عربستان آذربایجان عمان و… منطقی هست و اختلاف خیلی زیادی با چین نداره ولی قیمت گذاری یونی کی در امارات رسما من رو یه 2 روزی هست در شوک برده…بنظرتون باتوجه به قیمتش رقیب شایسته ای برای ماکان و لکسس NX و بی ام و x2 و لینکلن ناتیلوس و جنسیس GV70 هست در دوبی!!؟😄(احتمالا پاسخ 99/99درصد شما منفی باشه حتی نظر خود منم منفی هست…ولی باید دید چه میشه…البته باتوجه به استقبال عجیب مردم دوبی از CS85 که 140هزاردرهم هست عجیب نیست یونی کی 180هزاردرهمی فروش بره… البته من قیمتش اصلا درک نمیکنم چون عربستان آذربایجان قطر و… قیمتش به مراتب خیلی ارزانتره.)
Mahdi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱سلام دمت گرم که لینک از فیلم های مراسم رو نمایی گذاشتی و اینکه به نظر من این ماشین ها پتانسیل قیمت های کمی بالا رو دارن و طراحی شون به تنهایی نشانگر ارزش بالای این خودرو ها بود و آپشن های خوبی رو تو همین نگاه اولیه به مخاطب نشون میدادن.
بهنام
۲۲ خرداد ۱۴۰۱این ماشین با دلار سی و سه هزار تومنی و بالاترین تیپ یعنی با قیمت بیست و پنج هزار دلاری میشه هشتصد و بیست و پنج میلیون که با توجه به قیمتی که تو ایران برای در نظر گرفتن میشه گفت با صد و ده درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت اصلی تو ایران به فروش میرسه
حالا با این فرمون میخوان ماشین وارد کنن و قیمت گذاری کنند
بعد مردم انتظار کاهش قیمت دارن
ایمان
۲۳ خرداد ۱۴۰۱خودرو مونتاژ داخل با ۱۱۰درصد افزایش قیمت میرسه بازار بعد مردم انتظار دارن ماشین وارداتی با ۵۰ درصد برسه بازار!!!غیرممکنه خودرو وارداتی زیر ۱.۵ میلیارد وارد بشه
امیر حافظی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱با نظرت هم موافقم و هم مخالف.
به نظرم قیمت گذاری این خودرو درست انجام شده. ماشین از سانتافه بهتره و کیفیت ساخت خوبی داره. موتور خوبی هم داره. اگر لوگوی یه برند با سابقه روی کاپوت این ماشین بود، تمام منتقد هایی که توی این صفحه از خودرو بد میگن، الان داشتن واسه اش دست می زدن و برای خریدش پول قرض میکردن. مشکل این ماشین فقط لوگوی روی کاپوته. همین.
اما در مورد بهمن موتور، راستش فکر می کنم که بهمن موتور سیاست قیمت گذاری رو گذاشته برمبنای حاشیه بازار و سعی می کنه قیمت خودرو رو توی حاشیه بازار افزایش بده. اما مدیران سعی می کنه با فروش اقساطی، شمار مشتریان رو بیشتر کنه. توی زمونهای که پایه درآمدی یک تهرانی نزدیک ۲۵ میلیون تومن در ماهه، (قشری که تارگت خودروی چینیه) شرایط فروش مدیران خودرو خیلی ایدهآل تر از بهمن موتوره.
javadhy
۲۳ خرداد ۱۴۰۱آقا رامین راستی جواب مارو ندادیا
Carlover
۲۲ خرداد ۱۴۰۱کم مونده بود تو متن بگه از سورنتو و راو۴ با اختلاف بهتره! اس ۵۰۰ هم بررسی میکنن ۲ تا ایراد توش پیدا میشه این از اول تا اخر تعریف بود
new RAMIN
۲۲ خرداد ۱۴۰۱((کم مونده بود تو متن بگه از سورنتو و راو۴ با اختلاف بهتره! اس ۵۰۰ هم بررسی میکنن ۲ تا ایراد توش پیدا میشه این از اول تا اخر تعریف بود))
(افراد بلندقد در ردیف سوم با محدودیت فضای سر مواجه خواهند بود)
(کابین خودرو برای نشستن سه بزرگسال در ردیف دوم کمی باریک خواهد بود)
(این صندلیها از فضای کافی برای کودکان یا بزرگسالان نهچندان بلندقد در مسافتهای کوتاه برخوردار هستند هرچند که سر بزرگسالانی با قد ۱۸۰ سانتیمتر به سقف کشیده میشود)
(وقتی در حال حرکت با سرعت بالا و بار و سرنشین کامل باشید و قصد سبقت گرفتن داشته باشید، خودرو تا حدودی تنبل خواهد بود)
(میزان سروصدای باد و جاده در این خودرو اما کمی بیشازحد انتظار است و به نظر میرسد سانروف پانورامای بزرگ و ریلهای روی سقف مقصر این مشکل باشند)
(تیگو ۸ پرو از لحاظ کیفیت سواری نسبتاً سفت است و از دید ما تعلیق خودرو عملکرد خیلی خشکی دارد. به همین دلیل، روی مسیرهای ناهموار سواری خودرو ناآرام خواهد بود)
الان این ها ایراد نیست؟ عجب…
((هرچند چری تیگو ۸ پرو به میزان قابلتوجهی از رقبایی مثل پژو ۵۰۰۸ و کیا سورنتو ارزانتر است اما حتی اگر قیمتی مشابه این رقبا داشت بازهم شایستهٔ توجه بود. این خودرویی زیبا، مجهز، خوشساخت و باکیفیت است اما درعینحال هنوز هم از چند نقص بزرگ رنج میبرد))
چه خوشمون بیاد چه نه تیگو 8پرو یاتوجه به قیمتش در چین و در خارج از چین(به غیر ایران) خودرویی هست که در رنج خود بی رقیب هست و این برند چینی در طی15سال از تولید آشغال به اینجا رسیده…همتون احتمالا اولین محصول چری رو یادتونه دیگه…
مانی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱هرچند چری تیگو ۸ پرو به میزان قابلتوجهی از رقبایی مثل پژو ۵۰۰۸ و کیا سورنتو ارزانتر است اما حتی اگر قیمتی مشابه این رقبا داشت بازهم شایستهٔ توجه بود.
واقعا از پدال بعید بود
AMANTE
۲۲ خرداد ۱۴۰۱با قیمت جهانی ارزش خرید خوبی داره و فکر کنم جزو محدود کراس اوور های ۷ نفره توی این بازه ای قیمتی باشه.
اما توی ایران واقعا ارزش نداره و خود من که باهاش رانندگی کردم ( تجربه ی رانندگی ) احساس حماقت میکردم که چرا باید یک کراس اوور چینی بالای ۱.۵ میلیارد سوار شد.
Erfan
۲۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا این احساس هم دست خود آدم نیست یه حس عجیبی خودم سوار ماشین چینی شدم یه احساس خیلی چیپ بودن و شرمی اصلا داشتم ماشین چینی سوار شدم به شدت مخالف ماشین چینی البته اینایی که داخل ایرانه.
اونایی که خارج هستند خب به مراتب نسبت به قیمت با ارزش تر و مدل های با کیفیت تری دارند.
در ضمن یکی هست میاد مثلا از دنا میره چری آریزو ۷میخره و میگه این ماشین خداس.بنده خدا درست هم میگه و ماشین برای اون خداس اما اگه یه ژاپنی یا حتی کره ای هم رده اون رو سوار شده باشه این حرف رو نمیزنه.
حسین
۲۶ خرداد ۱۴۰۱عزیز قصد جسارت ندارم ولی اگه از سوار شدن ماشین چینی دچار شرم میشی این نشونه اعتماد به نفس پایین هست.
احسان
۱۷ آبان ۱۴۰۱یه جوری حرف میزنید که مشخصه هیچکدوم سوار نشدید یه کم به روز باشید و متوجه پیشرفت چینی ها باشید چند سال دیگه حسرت همینو میخورید
Clean Energy
۲۲ خرداد ۱۴۰۱هه
یه بنجل با هزاران برابر قیمت
۱۸ هزارو ۶۰۰
اصن شما بگیر ۲۰
ضرب در ۳۳
۶۶۰
دو برابر گمرک
۱۳۲۰
خو یهودیا بازم ۴۰۰ اضافه زدین روش:|
خیلی نامردیه
آقا نامردیه
خیلییییی
کم کم یه میلیاردش خیره
mahdi
۲۲ خرداد ۱۴۰۱تویوتا کرولا کراس ۲۵ هزار دلاری اگه با قیمتی وارد بشه که حدود قیمت گذاری این باشه فکر میکنید کی دنبال چری می ره
خب به خاطر همینه که خودرو یا وارد نمیشه یا اگه وارد بشه ماشین ۲۵ هزار دلاری تا برسه به دست مشتری حداقل ۷۵ هزار دلار میشه تا بازار این چینی هایی که حدود ۵۵ هزار دلار قیمت دارن تحدید نشه
Mahdi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز باز مطمئنم این مدل 25 هزار دلاری نیست چون اون موتورش 2 لیتر توربو با سامانه چهارچرخ متحرک هست!
بهنام
۲۲ خرداد ۱۴۰۱تیگو هفت پرو غیر از چند مورد در ظاهر آیا تفاوت دیگه ای با این داره ؟ یکی از دوستان تیگو هفت پرو داره که جدیدا خیلی هم زیاد شده در سطح شهر . من به شخصه حتی با قیمت زیر یک میلیارد هم سوار اینها نمیشم ولی خب مثل اینکه نظر ها متفاوته .
Mahdi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تیگو 7 پرو موتور 1.5 لیتر توربو با گیربکس CVT 9 سرعته (بصورت مجازی) داره ولی این ماشین موتور 1.6 لیتر توربو GDI با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه داره که کم تفاوتی با هم ندارن!
مجید
۲۲ خرداد ۱۴۰۱به کجا رسیدیم که این آشغال های غیر استاندارد چینی که حتی خود چینی های نجس هم سوار نمیشن برای ملت ما شده لوکس!!!!!
واقعا بحال این مملکت باید گریه کرد
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۱تقریبا قیمت کم آپشن ترین مدلش با فول آپشن ترینش با قیمت تویوتا کرولا لو آپشن با کرولای فول برابره اگه به قیمت جهانی میتونستیم بخریم خب با توجه به اندازه و آپشن ها ارزش خرید خوبی در مقابل پولی که پرداخت میکردی داشت ولی با قیمت الان واقعا ارزش خرید نداره تو ایران یه فیلمی هم منتشر شده که ایلان ماسک همراه با رییس جمهور برزیل سوارش شدن نگو به عنوان خودرو تشفریات برزیل هم استفاده میشه حالا سایت های ایرانی اینکه ایلان ماسک سوارش شده رو دلیل بر لاکچری بودنش گذاشتن🤦🏻♂️
Ali
۲۳ خرداد ۱۴۰۱همون کرولا که میگی موتور 2.5 داره. با این که یه ماشین کلاس c محسوب میشه
این به عنوان کراس یا شاسی موتور 1.6 t داره
کشش این ماشین مثل سایر چینی ها افتضاح خواهد بود
رضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یکی از عوامل گرانی خودرو شرکت مدیران خودرو با قیمتهای نجومی
پارسا
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یه جور همتون ماشین حساب دست گرفتید قیمت اصلیش ریال میکنید انگار همه ماشین ها تو ایران به قیمت جهانی فروش میرن ، سانتافه ۲۰۱۶ با ۸۰ هزار کارکرد گذاشته ۱.۸۰۰ من این رو ترجیح میدم به ماشین ۸۰ هزار کارکرده
فرامرز
۲۳ خرداد ۱۴۰۱آقای پارسا حداقل اون سانتافه ۲۰۱۶ که میفرمایید تست تصادف از یورو انکپ و امریکا داره اما وقتی نزدیک ۲ میلیارد پول میدی و آخرشم اگه اتفاقی بیوفته معلوم نیست زنده بمونی یا نه ترجیح میدم همون ۱/۸۰۰ بدم سانتافه ۶ سال کار ولی وقتی چپ کردم نمیرم البته اگه پولشو داشته باشم
هرچند که توی ایران جون آدما هیچ ارزشی نداره متاسفانه
بهنام
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من همین چینی صفر رو حداقل به کره ای دست دو ترجیح میدم .جفتشون تو یه سطحن .
decopart
۲۵ مرداد ۱۴۰۱داداش من سانتافه2015 دارم یه گاز دادم میل لنگش از تو کارتل زد بیرون 100 میلیون خرجش کردم ولی یه جک بقول شما چینی داشتم 5 سال استفاده کردم یه ریالم خرجش نکردم دوره برند دیگه گذشته
mashin
۱۱ مهر ۱۴۰۱برادر شما احتمالا هنوز ماشین برند سوار نشدین که خرج رو دستتون بزاره تا ماشین صفر چینی رو به به برند مدل پایین ترجیح بدین ! ما ۵ سال پیش تایوتا کمری ۲۰۰۸ داشتیم انقدر خرج بالا اورد که بخوام بگم از حوصلتون خارجه ، در نهایت ۵ سال پیش ۲۰ میلیون دادیم کلا موتورش رو عوض کردیم !!! بعد اون رفتیم آزارا گرنجو ۲۰۱۲ گرفتیم ، اونم از خرج هایی که تو سه سال بالا اورد بگذریم باید خدمتتون عرض کنم از عید تا الان ( ۶ ماه ) بالای ۱۰۰ میلیون هزینه کردیم براش ، دیگه خسته شدیم و به ناچار میخوایم بفروشیم و تیگو ۸ بگیریم بلکه به واسه صفر بودنش از دست این خرج های فضایی که ادمو از پیشرفت توی زندگی عقب میندازه جلوگیری کنیم !
ح
۲۳ خرداد ۱۴۰۱به به به این موتور ریغو . ماشین ناتوان .باد الکی.تو خالی و نمایشی.اصالت صفر
Hamid...Audi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تیگو۸ پرو با این طراحی، ابعاد و امکانات واقعا ماشین جذابیه و باید به چینی ها بابتش تبریک گفت ولی در صورتی میشه به خریدش راضی شد که با همون قیمت ۲۵۰۰۰ دلار جهانیش عرضه بشه. با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون تومن واقعا میتونه یه گزینه فوقالعاده باشه ولی متاسفانه اینجا ایرانه و ما واسه هر چیزی باید چند برابر بها پرداخت کنیم.
decopart
۲۵ مرداد ۱۴۰۱استاد اگه اینو 800 بدن کسی میره دنا بخره؟
Avan
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یکی از نکات مثبت طراحی داخلیش دسته دنده ی فانتزی و جالبش هست.متاسفانه برخی خودروسازان کلا حذفش کردن
سلام من پدر شما هستم
۲۳ خرداد ۱۴۰۱درسته قیمت گذاریش تو ایران اصلا منطقی نیست و تو این رنج ماشین های برند هست و در مقابل اونا ضعیف تره ، ولی دوستان هم یجور جبهه گرفتن که آره فلان و … که انگاری خودشون مثلاً تو قسمت طراحی و ساخت موتور و شاسی مرسدس بنز کار می کنن یا مثلا بهشون میگن بیا تورو خدا فقط یکبار سوار شو، این ماشین رو از نزدیک دیدم ، خدایی کیفیتش خوبه خصوصاً کیفیت ساخت داشبورد، آپشن های ایمنیش هم خدایی تکمیله و تو تست تصادفی هم که داشت ( البته تو چین ) تونسته نمره کامل بگیره ، اما رو فرض مثال این ماشین با این همه سیستم های امنیتی و ۶ ایربگ ( در برخی بازار ها ۷ ایربگ ) عرضه میشه دیگه تو یورو ان کپ زیر ۳ الی ۴ ستاره که نمیتونه بگیره؟!
موتورش هم درسته این نسخه ۱۶۰۰ توربوش خوب هست ولی تو سربالایی ها سرنشین کامل ۷ نفره یکم تنبل میشه ولی نسخه ۲۰۰۰ توربوش با ۲۵۴ اسب بخار و نزدیک ۴۰۰ نیوتن گشتاور و چه عجب دو دیفرانسیل بودنش میتونه ارزش داشته باشه ( این نسخه به زودی قراره تولید بشه البته متاسفانه با قیمت های…)
اون دوستی هم که میگفت حس چیپ بودن رو داره این ماشینا، بدونه هرچقدر پول میدی همون قدر آش میخوری
در کل ماشین خوبیه ولی نه با این قیمت!
یاس ی
۲۳ خرداد ۱۴۰۱با قیمت منطقی میشه به عنوان گزینه خوب در بازار افتضاح ما بهش نگاه کرد نه با قیمت 1800. اگه با قیمت معقول فروش میرفت برای قشر متوسط گزینه خوبی بود چون به عنوان صفر سه چهار سالی خیالش راحت بود. ولی وقتی دنا ساده شده 400 میلیون انتظار نداشته باشیم اینو 800 بدهند.
momeni
۲۴ خرداد ۱۴۰۱والا ما اصلا دنا هم توقع نداریم زیر یک میلیارد بهمون بدن . چه برسه به این .
عوضش تو دنیا وقتی قیمت ماشینهای ایرانی رو بر اساس دلار محاسبه میکنند فکر میکنند من و تو لوکس سواریم که پول یه دوج رو دادیم به دنا .
مگر اینکه اینجوری لوکس سوار به نظر برسیم .😂
الان خارجیها فکر میکنن هر ماشینی که تو ایرانه یا وارد ایران میشه اختلاف قیمتش با بازار جهانی بخاطر طلا کاری هست که قبل از تحویل به مشتری رو ماشینها انجام میشه . مثلا اختلاف قیمت تیگو 8 امارت با ایران بخاطر این هست که واشر منیفولد تیگو 8 ایران از جنس طلاست و مال امارات رو با کود دامی درست کردن.یا جنس صندلی تیگو 8 ایرانی چرم گاو و تیگو 8 امارات چرم خر کور و عقیمه . 🤣
بابااااا ایرانیه لوکس سواااااااار
Sam
۲۳ خرداد ۱۴۰۱مونتاژ ایران؟؟؟؟ اینا آفتابه هم از بیرون وارد میکنن. حالا بیان خودرو مونتاژ کنن؟؟؟؟
momeni
۲۴ خرداد ۱۴۰۱آره دیگه داداش . مونتاژ ایرانه دیگه . باد لاستیکهاش و آب رادیاتور و آب شیشه شورش تو کرمان پر شده . نکنه توقع داری سر والفشم ایران ببنده؟ خیلی توقع داری خداییش . اینهمه آب و باد ریختن توش کم بوده؟ 😒
Mahdi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱خب وقتی چیز دیگه ای نیست چیکار کنن؟
مثلاً اونی که تارا می خره نزدیک 500 میلیون انسان خیلی با هوشیه؟
یا اونی که میره پژو پارس کاغذی رو (منظورم امنیت افتضاح هست) می خره خیلی هوشمند هست؟ نه ولی چاره ای نیست!
پدرام
۲۳ خرداد ۱۴۰۱قطعا جزو ماشین های با کیفیت چینی هست هیچ شکی نیست اما این قیمتی که اینا گذاشتن براش تو بازار جهانی میشه مرسدس بنز GLB صفر کیلومتر خرید که زمین تا آسمون با این ماشین فرق می کنه
حسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۱چرا باید ایرانی خودرو ۲۵۰۰۰ دلاری که در رقابت با برندهای معتبر در به در دنبال مشتری باشن رو با ۶۰ هزار دلار بخرن!
momeni
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ببنید . یه چیزی خیلی واضحه و تقریبا بحثی توش نیست . چه خودروی چینی ، چه کره ای و ژاپنی و اروپایی و کلا هرماشینی به جز ایرانی بخری اقلا زنده میمونی . حتی اگر لوازم یدکیش گیر نیاد . اگر زنده بمونی میتونی هرچقدر لازمه منتظر لوازم یدکی خودروی ایمنت بمونی . حتی اگر چینی باشه . آپشن مال استفاده در صورت حیات هست . شما رو ماشین ایرانی هرچی آپشن تو دنیا هست هم ببندی اگر تصادف هم نکنی هر عان ممکنه پشت چراغ راهنمایی یا کنار خیابون دچار حریق بشه .
اگر بودجتون میرسه همه ماشینهارو امتحان کنید. کره ای . ژاپنی . چینی . اصلا فرض کنیم چینی آشغاله . حالا یبار بخریم سوار بشیم که ایدز نمی گیریم. اگرم بحث نقدینگی مطرحه که فرانوسیها هنوز نمردن . ارزون و ایمن و بدون آپشن. انواع رنو . پژو2008 و سیتروئنc3 . چقدر الکی سخت میگیرید بابا. این ماشینارو ساختن و طراحی کردن شما سوار بشید و لذت ببرید. پس لذت ببرید. و البته زنده بمونید.
پدرام
۲۴ خرداد ۱۴۰۱نکته اصلی اینه پول نداریم عوضش کنیم داریم با همین آهن پاره خودمون سر می کنیم
مانی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱مطلب کاربردی و مفیدی بود که به درد خریداران ایرانی چری تیگو 8 می خوره.از این تیپ مطالب که به درد خریداران ماشین های مونتاژ داخل می خوره رو بیشتر داخل این سایت بزارین.
Afg
۱ آبان ۱۴۰۱خودروهایی که در ایران مونتاژ میشن به فروش میرسند باید از نمونه هایی که در بازار جهانی فروخته میشه ارزونتر باشه بجز بعضی از کارخانه های تولیدی در چین حقوق ماهانه کارگران خودرو سازی میانگین ماهانه بالای ۲۷۰۰ دلار هست درحالیکه حقوق کارگران خودرو سازی ایران(بجز دزدهای شریف شون)خیلی خیلی کمتره و اینا ۴برابر قیمت اصلی خودرو میفروشن
Reza
۱۲ آبان ۱۴۰۱من تقریبا بیشتر کامنتها رو خوندم متاسفانه مقایسه قیمت ناعادلانه هست شما یه ماشین نام ببر که نزدیک قیمت جهانی باشه من خودم به ناچار میخوام این ماشین و ثبت نام کنم دوست ندارم ماشین چند سال کارکرده که تاره به خرج افتاده رو بخرم اینایی که چینی میخرند ناچارن اگه حق انتخاب داشته باشن مطمئن باشید چینی انتخاب نمیکنن اینایی که بد و بیرا میگن تو دو راهی انتخاب گیر نکردن از دور برا دیگران نظر میدن ولی موقع انتخاب خودشون خلاف نظرشون عمل میکنن زیاد دیدم
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۱برادرا پول دارید بخرید اکثر اینهایی که مخالف هستند بخاطر نداشتن پولش مخالفند اکثر اینها که در مورد تیگو ۸ حرف میزنند یا پراید سوآرند یا پژو و الی اگر پولشو داشتند هم میخریدند و از رانندگیش لذت میبردند هم کلی تشویق میکردند بنده تیگو ۸ خریدم از سانتفه ای که داشتم بیشتر باهاش حال میکنم تازه ۷ سال گارانتی داره بابا چین پیشرفت کرده چرا نمیخواییم قبول کنیم البته قیمتش غیر منطقی هست اما چاره ای نیست و ماشین ۲۰۱۸ کره ای خیلی بهتره
علی
۱۳ آذر ۱۴۰۱دوستان بدون تعصب میگم سواری خوبی و شتاب عالی و صندلی های با کیفیت داره که در مسافرت لذت میبرید سیستم صوتی خوبی داره و آپشن های کاربردی داره در کل راضی میکنه البته تو این بازار ایران با این قیمت
که ماشین های خارجی با دلار ۱۲۰ هزار تومانی معامله میشند و مخارج بالا دارند
اگه میخواهید رانندگی لذت بخشی داشته باشد خوبه
اگه می خواهید سرمایهگذاری کنید وخودرو را داخل پارکینگ برای بالا نرفتن هزینه وکارکرد نگه دارید ماشین ژاپنی وآلمانی بخرید
هومن
۱۸ اسفند ۱۴۰۱سلام دوستان تمامی نظرات رو مطالعه کردم من 1 اسفند 1401 یه تیگو 8 صفر به قیمت دو میلیارد و هشتصد خریدم قبلش دنبال اسپورتچ 2015 کم کارکرد بودم ولی هر دو رو که نشستم دیدم از نظر طراحی و اپشن بسیار تیگو 8 پرو بالاتر از اسپورتچ است فرق قیمتیشم تقریبا 300 میلیون بود یعنی اسپورتچ ارزونتر بود ولی کیفیت و دیزاین و طراحی و راحتی رانندگی با تیگو نظرمو کلا عوض کرد
به نظرم همینکه8 سال گارانتی داره خودش کلی و اینکه 5 سال سوار میشی بعد میری یه ماشین دیگه میخری
من که تا الان ازش راضیم وای که چه صفر تا صدی داره
Samin
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
قطعاتش چطور؟ اینکه میگن قطعاتش پیدا نمیشه و بعد از چند وقت باید بفروشی
تو بازارم ک میفروشن همه صفر یا با کارکرد خیلی پایین هستن
از لحاظ قطعات و نمایندگی میخواستم بدونم چطوره به مشکل برمیخوره یا نه