چریخودروهای چینی

چری تیگو 8 پرو dpi؛ شاسی‌بلندی پلاگین هیبریدی با 167 اسب بخار قدرت

شرکت چری به زودی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی تیگو ۸ پرو dpi را با قدرت ۱۶۷ اسب بخار و شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری در حالت برقی راهی بازار چین خواهد کرد.

بر اساس آنچه رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند، چری تیگو ۸ پرو dpi اواخر ماه فوریه راهی کشور چین خواهد شد. تیگو ۸ پرو dpi به عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو نسل چهارم چری مجهز خواهد شد و در حالت تمام برقی خواهد توانست مسافت ۸۲ کیلومتری را طی کند. طول/عرض/ارتفاع شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چری به ترتیب برابر با ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۷ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۷۱۰ میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع نسخه پلاگین هیبریدی تیگو ۸ حدود ۲ میلی‌متر بیشتر از مدل درون‌سوز است درحالی‌که از نظر طول و عرض تفاوتی با آن ندارد. در بخش پشتی خودرو می‌توانیم چراغ‌های متفاوت و لوگوی dpi را ببینیم. در کابین چری تیگو ۸ پرو dpi نمایشگر دوگانه ۲۴.۶ اینچی که به یکدیگر متصل هستند دیده می‌شوند. خودروی موردبحث در دو نسخه ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود و از جمله تجهیزات مدرن آن به می‌توان به هدآپ دیسپلی و دستیار راننده سطح ۲ اشاره کرد.

از نظر قدرت باید گفت قدبلند تازه نفس چری به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار مجهز شده و حداکثر سرعت خودرو به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. دو واحد برقی نیز وجود دارد که قدرت ترکیبی خودرو را به ۱۶۷ اسب بخار می‌رسانند. همان‌طور که گفته شد شاسی‌بلند جدید چری در حالت برقی شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری خواهد داشت. انتظار می‌رود قیمت خودروی موردبحث از حدود ۲۵۷۰۰ دلار شروع شود. این در حالی است که قیمت پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چین یعنی بی وای دی سانگ پلاس dmi از حدود ۲۲۸۰۰ دلار شروع می‌شود. نسخه بنزینی تیگو ۸ پرو در سال پیش به فروش ۱۲۰,۵۰۶ دستگاهی رسید درحالی‌که فروش بی وای دی سانگ پلاس dmi برابر با ۳۸۸,۰۴۸ دستگاه بوده است.

چری در سال ۲۰۲۲ فروش کلی ۱,۲۳۲,۷۲۷ دستگاه داشته که نسبت به یک سال قبل از آن رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد. از میزان فروش یاد شده ۴۵۱,۳۳۷ دستگاه به خارج از چین صادر شده‌اند که حاکی از رشد ۶۷.۷ درصدی است. فروش خودروهای برقی این شرکت نیز ۲۳۲,۸۱۴ دستگاه بوده که افزایش ۱۱۲.۹ درصدی را نشان داده است. در جدول زیر مقایسه‌ای داشته‌ایم بین محصول جدید چری و بی وای دی سانگ پلاس dmi.

چری تیگو ۸ پرو dpi بی وای دی سانگ پلاس dmi
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۷ ۴۷۰۵/۱۸۹۰/۱۶۸۰
فاصله بین محوری (میلی‌متر) ۲۷۱۰ ۲۷۶۵
حداکثر قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۶۷/۳۱۵ ۱۹۴/۳۲۵
شعاع حرکتی در حالت برقی (کیلومتر) ۸۲ ۱۱۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    اشغال خالص

    موافقم 51
    مخالفم 45
  2. MAJking2

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (426 ديدگاه)

    تورو خدا بیایید با انجین هندا۱۲۵ عرضه‌اش کنید🤦🏼

    موافقم 33
    مخالفم 8
  3. مهران

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    با احترام به همه،ولی نمیدونم چرا تیگو ۸ پرو یا ۷ رو میبینم حس میکنم رانندگی خریدارش دلاله
    واقعا میگم.چون با این پول گزینه های بهتر ولو کارکرده هست.اللنه اگه گزینه اقساطی نباشه

    موافقم 42
    مخالفم 14
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      دلایل خیلی جالب و البته منطقی وجود داره که یک نفر حاضر می شه 1/5 تا 2 میلیارد تومن به ماشین چینی پول بده
      اما سراغ سانتاقه و توسان دست دوم نره
      واقعیت اینه که شرکت های قدیمی و شناخته شده مثل مدیران خودرو یا کرمان موتور (جک)، تونستن مشتری از بابت گارانتی و تامین قطعه راضی نگه دارن
      نکته دوم اینکه، ماشین های گرون قیمت چینی در ایران، مثل تیگو 7 و تیگو 8 و جک S5 واقعا در سال های اول که خریده می شن، خیلی به ندرت خراب می شن و خرجی ندارن. گارانتی هم پاسخگو هست اگر مشکلی داشته باشه
      برای مصرف کننده، بحث کیفیت فنی سانتافه و اسپورتیچ از نظر قدرت و شتاب خیلی مهم نیست، ولی داشتن ماشین نو دست اول، که بتونه از نظر خراب نشدن تا یک مدت طولانی روش حساب کنه، اولویت بیشتری داره
      —————————
      فرض کنین مسافرت بخواین برین و 2 تا گزینه دارین، یک سانتافه دست دوم مدل 2015 با 200 هزار کیلومتر کارکرد یا تیگو 8 پرو که خودتون از نمایندگی تحویل گرفتین
      حتی اگر سانتافه ببرین نمایندگی براتون کامل سرویس کنه، احتمال خرابی در مسافرت و بیابون براش زیاده، هزینه هاش در درازمدت خیلی بیشتر از تیگو 8 هست چون ماشین چینی گارانتی داره
      از همه اینها مهمتر، تعداد زیادی از مردم دوست ندارن حتی یک روز با خرابی ماشین روبرو بشن و کارشون به تعمیرگاه و خرید لوازم گرون قیمت هیوندای بی افته
      ضمنا حواستون باشه که یک ماشین دست دوم تمیز کم کار مثل سانتافه الان 3 میلیارد تومن قیمت می خوره و اصلا هم قیمت تیگو 8 نیست
      با خرید ماشین چینی خیال شخص راحته که در سال های اول خرابی نداره و اگر هم داشته باشه شرکت فروشنده بدون هزینه پاسخگو هست
      از نظر افت قیمت دست دوم هم به دلیل تورم سنگین مملکت، خریدار ماشین چینی صفر کیلومتر، ضرر نمی کنه

      موافقم 96
      مخالفم 10
      1. مهران

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (605 ديدگاه)

        درسته👌
        اما حداقل برای من اول مشخصات فنی خودرو اهمیت داره.تو سربالایی با ۵ نفر کم نیاره و راحت بره بالا و بقیه ی مشخصات فنی
        خودم شخصا کارکرده پژو ۲۰۰۸ نیسان جوک بنزs550 بی ام و ۵۳۰ و حتی مزدا ۳ نیو برام جذاب‌تره و اگه داشتم یکی از این مدلارو انتخاب میکردم

        موافقم 11
        مخالفم 9
      2. Avan

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (421 ديدگاه)

        یک نکته دیگر هم هست و اون اینکه سانتافه و اسپورتیج و توسان و راو فور دست دوم تعداد محدودی هست که جوابگوی تمام بازار این رنج قیمت نیست.

        موافقم 14
        مخالفم 1
      3. Alireza

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (203 ديدگاه)

        بله جناب اشتری کاملا درست فرمودید. الان قیمت سانتافه کارکرده حدود سه میلیارد هست اما شما با دو میلیارد صاحب تیگو ۸ میشوید که ظاهری زیبا تر تکنولوژی بروزتر آپشن های بیشتر ۸ سال گارانتی و همینطور قدرت موتور و شتاب بالاتری نسبت به سانتافه دارد و تنها عیب این خودرو نسبت به سانتافه کارکرده ، تک دیفرانسیل بودنش هست.

        موافقم 11
        مخالفم 6
      4. رسول رحیمی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دمت گرم درسته من خودم سانتافه 2015 دارم تا حالا دهن من رو سرویس کرده امسال یه مسافرت رفتم 55 میلیون خرج گذاشت رو دستم تو جاده با یه تیگو8 کل انداختم واقعا ضایع شدم 😢 ممنون از راهنمایی شما جناب اشتری

        موافقم 7
        مخالفم 1
  4. TESLA

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یکی از دوستام با مدل ۱۹۰ اسبی ( اونایی که تو ایران هستن ) رانندگی کرده بود و می‌گفت بر خلاف چیزی که کمپانی گفته نمیدونم شتاب ۸/۵ یا ۹ ثانیه ، در حقیقت بالای ۱۱ صفر تا صد میزنه و به خاطر وزن سنگین تو سربالایی ها کم میاره ، حالا فکرشو کنید اینی که ۱۶۷ اسب قدرت داره دیگه چه آشغالیه 😒😒😒

    موافقم 24
    مخالفم 25
    1. Arshia m3csl

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1184 ديدگاه)

      چری تیگو ۸ پزو قدرتش درحد سورنتو و سانتافه هست و از روفور و ایکس تریل کم میاره مثل سورنتو و سانتافه هم خز پرنده تیگو ۸ پرو الفارومئو جولیتا کم کارکرد ۲۰۱۷ از چری تیگو ۸ پرو خیلی بهتره اصالت داره و لوکسه به نصبت و سابقه فرمول یک رو داره الفارومئو و و مدلای مثل مونترئال و ۸ سی کامپتزیونه و ۳۳ استرادلا و ۶ سی و…ساخته چری محصول اسطوره ای نداشته اصلا یا بنز e280 میشه خرید با این پول که از تیگو ۸ پرو صد در صد سرتره

      موافقم 6
      مخالفم 24
      1. MASOUD 0099

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (424 ديدگاه)

        داداش شما داری سانتافه رو با این لگن مقایسه می کنی واقعاً متاسفم برای شما

        من سانتافه ۲۰۱۷ دارم تا حالا مشکلی برام رخ نداده تو سر بالایی با ۶نفر و صندوق پر کم نیاورده فکر کنم شما سوار سانتافه نشدی

        موافقم 3
        مخالفم 11
      2. علی ریحانی

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (51 ديدگاه)

        کسی از کامنت کاربر m3csl چیزی فهمید به ماهم بگه!

    2. مهدی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تست شتابش هست توی همه بررسی ها زیر 10 میزنه

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Arshia m3csl

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1184 ديدگاه)

        ولی چری تیگو ۸دپرو درحد سانتافه و سورنتو بی کلاس و خزه بعدشم هندلینگ و پایداری خوبی نداره و داخل کابینه هم کیفیت دکمه هاش درحد دناست از نزدیک دیدم کابینه رو دکمه های داشبوردش حس دکمه های دنا بهم داد و کیفیت داخلش درحد جک s5 هست با این این ماشین روفور ۲۰۱۴ تک دیفرانسیل گزینه بهتریه نصبت به چری تیگو ۸ بزک دوزکی خز

        موافقم 1
        مخالفم 18
    3. رسول رحیمی

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز ۱۶۷ اسب قدرت با موتور توربو عالی است خدا وکیل منو تو جاده با سانتافه بد جور ضایع کرد

  5. Arshia m3csl

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1184 ديدگاه)

    واقعا طراحی ۰ری تیگو ۸ خیلی بی کلاسه و خیلی طراحیش کپی کره ای هاست با پول چری تیگو ۸ و چری تیگو ۷ پرو کمری ۲۰۱۲ جی ال ایکس تمیز میشه خرید که از چری تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو بهترن والا طراحی چری تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو خیلی بی هویته و فروش جهانیشون خیلی پایینه و چری تیگو ۸ و تیگو ۷ پرو با توربوشارژر که کلی حساسیت داره قدرت موتورشون زیاد بالا نیست و چری تیگو ۸ پرو مثل سانتافه و سورنتو خز پسنده

    موافقم 6
    مخالفم 23
  6. آریا

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    واردات خودرو رو بدون هیچ محدودیتی ازاد کنن مردم خودشون حق انتخاب داشته باشن اون وقت اگه تونستن در سال 500 دستگاه تیگو با این قیمت بفروشن

    موافقم 11
  7. هوشنگ جوزائی

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جلو پنجره و چراغهای عقب این خودرو خیلی زیبا نیست و ابهت بدنه که طراحی قشنگی دارد را نشان نمیدهد ، به نظر من طراحی x55 خیلی قشنگتر هست

  8. محسن

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عزیزان اولا که پرایدم تا ۱۰۰ هزارتا خرابیش کمه یا خراب نمیشه . دوما تیگو ۸ الان ۲۵۰۰ هست یه سانتافه صفر مدل ۲۰۱۷ الان ۵ میلیارده ضمنا سانتافه مدل ۲۰۱۴ کم کار فول ۲۵۰۰ هست با موتور mpi که شتابش افتزاحه. عزیزان من همه مدل سانتافه رو سوار شدم و تیگو ۸ هم سوار شدم . اولا که داخل تیگو ۸ و بیرونش هم به روز تره هم قشنگ تر . ضمنا موتور ۱۹۷ اسبه با گیربکسه ۲ کلاج تر .شتاب زیر ۹ .چرا سوار نشدین میایین راجبش نظر میدین . موتورش اتریشه و گیربکسش المانه . سانتافه گیربکسش همچنان cvt هست در مدل ۲۰۱۸ و موتور ۲۴۰۰ gdi فقط در مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ هست مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ موتورشم mpi هست که خدای یاتاقانه . تیگو ۸ رو عربستان و حتی دبی میخرن سانتافه ۲۰۱۶ رو ببری دبی میبرنش اسقاطی.

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا