شرکت چینی چری که در کشور ما نیز کاملاً شناخته شده از شاسیبلند جدید و هفتنفره خود با نام تیگو ۹ رونمایی کرد.
شاسی بلندهای چینی رفتهرفته بزرگتر و بهتر میشوند و جدیدترین مثال آن نیز چری تیگو ۹ خواهد بود که پرچمدار جدید این برند به شمار میرود. کابین بزرگ این خودرو توانایی حمل هفت سرنشین را داشته و از جمله ویژگیهای بصری آن که جدیداً به عنوان زبان طراحی چری مطرح شده میتوان به جلوپنجره بزرگ با لوگوی نورانی این خودروساز اشاره کرد.
شرکت چری که در سال ۱۹۹۷ تأسیس گردیده کمپانی نسبتاً جوانی بوده و مقر آن در ووهو آنهوی قرار دارد. این شرکت در طول ۲ دهه گذشته پیشرفتهای چشمگیری داشته و خودش را به عنوان یکی از مطرحترین خودروسازان چینی معرفی کرده و به دنبال صادرات محصولاتش نیز بوده است. نام تیگو برای کراس اوورها و شاسی بلندهای چری بکار میرود و سبد محصولات تیگو این شرکت به سرعت گسترش یافته و در حال حاضر شامل ۱۴ خودرو با قیمت و ابعاد گوناگون است.
چری تیگو ۹ در جایگاهی بالاتر از تیگو ۸ قرار خواهد گرفت، خودرویی که خودش ابعاد بزرگی دارد؛ اما تیگو ۹ کاملاً بزرگتر بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب به ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۶۹۹ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۲۸۲۰ میلیمتر میرسد. از جمله ویژگیهای تیگو ۹ میتوان به ستونهای مشکی، طراحی شناور سقف، اورهنگ جلوی کوتاه و خط جانبی با ارتفاع بالا اشاره کرد. در کل باید گفت این خودرو طراحی زیبایی دارد. دستگیرههای درب موسوم به پاپ اوت، اسپویلر عقب و رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی نیز جزو دیگر ویژگیهای این شاسیبلند جدید خواهند بود.
نیروبخش چری تیگو ۹ جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید است که قدرت آن به ۲۶۱ اسب بخار میرسد. این نیروگاه آهنین با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری داشته و نیروی تولیدی را به تمامی چرخ ها میفرستد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. پیش از این برخی تصاویر جاسوسی از کابین تیگو ۹ منتشر شده بود که در آنها میتوانستیم یک نمایشگر بزرگ و پهن، محل شارژ بیسیم گوشی، فضای ذخیرهای زیر تونل مرکزی و فرمان سه پره و اسپرت تشخیص دهیم.
رونمایی رسمی چری تیگو ۹ جدید تا چند روز دیگر در نمایشگاه گوانگژو چین انجام خواهد شد. قرار است شاسیبلند جدید این خودروساز از سهماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی راهی بازار چین شود و قیمت آن نیز از معادل حدود ۲۳ هزار دلار آمریکا شروع خواهد شد. همانطور که میدانید بازار شاسی بلندهای چین رشد بسیار سریعی داشته است. این خودروها محبوبیت فزایندهای پیدا کردهاند و مشتریان چینی نیز خودروهای بزرگتر و خشنتر را ترجیح میدهند. چین هماکنون بزرگترین بازار شاسی بلندهای دنیا را در اختیار دارد و این خودروها سهم ۲۵ درصدی از کل بازار را در اختیار گرفتهاند. چندین فاکتور را میتوان به رشد فروش شاسی بلندها در چین نسبت داد که یکی از آنها افزایش درآمد مشتریان چینی است که باعث شده آنها توانایی خرید خودروهای جدید را داشته باشند. همچنین دولت چین سیاستهایی را برای خرید اقساطی و لیزینگ راحتتر خودروها در پیش گرفته است. نهایتاً باید به پرستیژ شاسی بلندها در چین و توانایی آنها در مواجهه با شرایط آب و هوایی چالشبرانگیز این کشور اشاره کرد.
ممد ژانگولر
۱۲ دی ۱۴۰۱نسبت به قیمتش خوبه ولی کلا چین و چری هنوز راه طولانی داره برای ساخت ماشینهای بزرگ و رقیبا خیلی جلوترن
برای قشر کم درآمد که میخوان پا به پای بزرگان بیان خوب خداییش
ح .م
۳۰ بهمن ۱۴۰۱اصلا مثلا از دید شما قشر کم درآمد میتونه دو میلیارتومن پول بده ؟ ماشین های تیگو هم به اندازه خودش فوق العاده و پیشرفته هستن مابقی پول برندشون و میگیرن البته تو ایران به غیر از شرکت بنز و بی ام و که واقعا اعجوبه ای هستن تو صنعت خودروسازی بقیه برندها همون روال عادی شون و به کندی دارن طی می کنن و کار خارق العاده ای انجام ندادن که ماشین های چینی از پسش برنیومده باشن .
mahdi-es17
۱۲ دی ۱۴۰۱چری تیگو 9
چری تیگو 9 پرو
چری تیگو 9پرومکس
چری تیگو 9پرو مکس اولترا (احتمالاً در این نسل)
چری تیگو لایت (احتمالاً در این تسل)
عبدالله
۱۸ دی ۱۴۰۱ایران هم از سال 1346 تا 1383 پیکان ……
پراید هم شاهد تغییرات عظیم هستیم پراید .. پراید وانت …. 111 ….. 131 …… 141 ….
اما اگر میگذاشتند میتوانستیم …….
مجید
۱۲ دی ۱۴۰۱خیلی هم خفن واقعا
Amir
۱۲ دی ۱۴۰۱بعد از این همه سال و فروش هنوز که هنوز هیچی از نظر طراحی و اصالت نداره
هر جاییش یادآور یه خودرو مشهوره
این بیاد ایران ۳ تومن قیمت میخوره:)
یوسف
۱۲ دی ۱۴۰۱ما هنوز تو کف تیگو ۵ دسته دوم هستیم…. اونا بین ۸ پرو و ۸ پرومکس و ۹ گیر کردن که کدوم رو بخرن….. ای خدا خودت شاهدی که ما رو تو کدوم جهنم دره ای فرستادی….. از بدبختی داریم می میریم
زمستانم
۱۲ دی ۱۴۰۱جالبه نه ؟ مشخصه فقط جهت خالی نبودن نصب شده چقدر کوچیک و زشته خخخخخخ
https://s2.uupload.ir/files/889898989_pknx.jpg
کرگدن باواریا
۱۲ دی ۱۴۰۱شایدم بلند میشه…
RENAULT5
۱۲ دی ۱۴۰۱این چه عکس سمی بود گذاشتی
فريد
۱۲ دی ۱۴۰۱کاپی کارای شیطون 😂
اگه گفتین از چند زاویه آشناس؟
زمستانم
۱۲ دی ۱۴۰۱تو که هیچ وقت Lincoln Navigator نمیشی تو که هیچ وقت ماشین تو فیلمای گنگ نمیشیی
کرگدن باواریا
۱۲ دی ۱۴۰۱کاری ندارم به این که کپی مضحک از لینکلن ناویگیتور هست…
امیدوارم یه روزی با قیمت واقعی بیاد ایران ، ببینم چطور میتونه با honda civic r type رقابت کنه ، تو بازار آزاد اصلا هرکی هوندا و سوبارو “کراس اوور هاش” رو ول کرد اینو خرید من دستشو میبوسم !!
در کل رقیب خوبی برای کیا سلتوس و کونا هست.
لت ات گو
۱۲ دی ۱۴۰۱خیلی دوست دارم یه تیگو 8 داشته باشم حیف پول ندارم :/
اینو که دیگه نگو
محسن
۱۲ دی ۱۴۰۱ترکیبی از لندررور+مرسدس+پورشه+0%خلاقیت
زیزیگولو
۱۲ دی ۱۴۰۱بدبختی بزرگ اینجاست که خود چینیا سوار ماشینای تولید کشور خودشون نمیشن و اکثراً برندای اروپایی و آمریکایی سوار میشن
Avan
۱۳ دی ۱۴۰۱اشتباه می کنی،چین بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهانه و میلیون ها خودروی چینی در چین فروخته میشود
behnam1012
۱۲ دی ۱۴۰۱به هر صورتی که باشه دارن تلاش میکنن و به جایی رسیدن
ولی ما …!؟ فقط افسوس
فقط چین
۱۲ دی ۱۴۰۱فقط حال جاپن فن ها که خودرویی ۲۳ هزار دلاری لندکروز را به گریه در آورده .
MASOUD 0099
۱۲ دی ۱۴۰۱آیا شما در حالت عادی هستید ؟……
Muty
۱۴ دی ۱۴۰۱گمون نکنم باشه دادا
DoctoR
۱۲ دی ۱۴۰۱من اکثر ماشین های چری توی ایران رو از نزدیک دیدم توی مدل های جدید دارن پلاستیک نرم استفاده میکنن با اینکه بعضی هاشون مثل تیگو7و8 پرو توی بازار جهانی قیمتی ندارن ولی دارن پلاستیک نرم توی داشبورد حتی قسمت بالا استفاده میکنن!
کیفیت و طراحی داشبورد های تیگو اختلاف فضایی با رقبا مثل جک پیدا کرده حتی داشبورد فیدلیتی هم دیدم خیلی مسخره بود انگار اتاق خیلی خسته کننده و دلگیره
حسین
۱۲ دی ۱۴۰۱بیاد ایران میشه ۴۶ هزار دلار!
۴۶ هزار تا ۲۸۵۰۰ میشه چند؟
سرگلزایی
۱۳ دی ۱۴۰۱28500؟
حالت خوبه؟
۴۴۵۰۰ منظورته احتمالا
سردار
۱۳ دی ۱۴۰۱28500 مُرد. الان دلار 45 شده
کرگدن باواریا
۱۲ دی ۱۴۰۱دوستان لطفا توی اینستاگرام هر پستی دیدین حاوی کلیپ با عنوان “پورشه سواران” یا چه میدونم “بنز سواران” کوفت سواران یا ایران لاکچری کار یا هرچی…
سریعا بلاک و ریپورت کنین ادمیناشون پول گرفتن که عادی سازی کنن.
ما وضعیت عادی نداریم
میخوان با بنز و پورشه عهد بوق اینجارو گل و بلبل نشون بدن
PRPR
۱۲ دی ۱۴۰۱می ارزه
Akbar top
۱۲ دی ۱۴۰۱ماشین شاسی بلند رو چه به موتور چهار سیلندر.این ماشین یه موتور قدرتمند شش سیلندر خورجینی دیزلی یا بنزینی براش خوبه که دیرتر خراب بشه.
aliHOZA
۱۳ دی ۱۴۰۱این حرفا مال عهد بوقه که موتور ۴ سیلندر میشد موتور پیکان.
الان با این تکنولوژی و موتورای توربو و سوپرشارژر خود بنز هم داره سری AMG رو با موتور ۴ سیلندر ۴۰۰ اسبی عرضه میکنه.
مهم قدرت موتور و عرضه قدرت در دور وسیعه نه حجم موتور.
Behi
۱۲ دی ۱۴۰۱واقعاً سرعت پیشرفتشون سرسامآوره
Radmehr
۱۲ دی ۱۴۰۱تو ابران که نه
Dead man95
۱۲ دی ۱۴۰۱مگه ی عده دلواپس نمیگن کپیه؟سایپا م بیاد کپی ماکان و اس کلاس و …بزنه بجا تولید ماشینهای جنگ جهانی دوم .من اولین نفر میرم میخرم
Si
۱۲ دی ۱۴۰۱تنها چیزی که از سرعت نور بیشتره سرعت پیشرفت چینه
A1
۱۲ دی ۱۴۰۱به نظرم نسبت به تیگو 8 یکم پسرفت داشته طراحیش انگار چراغای جلو عقبش مال خودش نیستن ولی طراحی جانبی خیلی از سطح ماشین 20 30 هزار دلاری بالاتر نشون میده و البته کابینی که عملا باز طراحیه کابین gle و gls شده
Afg
۱۲ دی ۱۴۰۱این بیاد ایران کمتر ۳میلیارد قیمت نمیخوره همین الان برادر کوچیکترش بالای ۲میلیارد قیمت داره تو بازار ازاد
ایران تنها کشوریه که در اون خودرو به چندبرابر قیمت جهانی فروخته میشه پلیس اش به قاتلتعظیم میکنه مردمش به ریال درامد دارن به دلار خرج میکنن با دزدان بزرگ به مصلحت برخورد میکنن و کاریش ندارن درحالیکه بخاطر بردن یه تیکه گاردریل طرفو زندانی کردن
Dian
۱۲ دی ۱۴۰۱فکر نکنم کسی باشه که شباهت نمای جانبیش به یه ماشین دیگه رو تشخیص نده :)
پارسا
۲۸ دی ۱۴۰۱رنجرور
new reventon
۱۲ دی ۱۴۰۱یه سوال دارم ازتون تا بفهمید کجا داریم زندگی میکنیم
تمام مرکز های استان ایران، تهران که بماند، وقتی میری سطح شهر میبینی ترافیک کاملا سر سام آور شده و واقعا شهر دیگه کشش نداره. حالا من یه سوال دارم، آیا شهر های ایران گنجایش حداقل 10 میلیون خودرو اضافه رو دارن؟
پس باید تحریم میشیدیم، باید تیراژ خودرو بیاد پایین و مردم ماشین دار نشن.
اینا همش سرکاریه
چون اگه ماشین ارزون شه و 5 میلیون ماشین اضافه بیاد سطح شهر تهران اون موقع چی میشه؟
jaghori
۱۲ دی ۱۴۰۱طی بیست و چند سال سال این همه رشد؟ ایران خودرو بیش از شصت سال سابقه تولید ماشین دارد. اونوقت مدیران دو شرکت قدیمی ماشین سازی در غرب آسیا…. اصلا ولش کنیم بهتره.
رضا
۱۲ دی ۱۴۰۱دقیقا
S.J
۱۲ دی ۱۴۰۱طراحی عقب از آئودی ، بغل از رنجروور ، داخلی gls، خط مه شکن جلو از کادیلاک 😅😂
محمد رضا معصومی
۱۳ دی ۱۴۰۱من نزدیک به پنج سال هست با مدیران خودرو کار میکنم و اولین سواری تیگو 5بوده والان تیگو 7دارم اولا سر 150هزارتا بعد از گارانتی گیربکس هر دو مدل از بین رفته و نیاز به تعویض داشته با قیمت گزاف برای تیگو 7هم همین اتفاق افتاد و به جهت عدم قطعات گاهها یک ماه در نمایندگی منتظر آمدن قطعه یدکی مانند پمپ بنزین و بدون هیچ گونه پرداخت خسارت توقف به صاحب خودرو
ali
۱۳ دی ۱۴۰۱فک میکنی سانتافه و جنسیس و کیا و نمیدونم بنز ب ام و این مشکلات ندارن؟
Muty
۱۴ دی ۱۴۰۱23 هزارتا خداییش می ارزه
کسایی که با فلان و بهمان مقایسه اش میکنن قیمت و دو دف بودنش رو در نظر بگیرن، طراحی خارجی و داخلی اش هم که قابل قبوله رو به بالاس برا یه برند چینی