بزرگترین خودروی تولیدی چری با نام تیگو ۹ عرضه میشود. موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۵۴ اسب بخار، روی این مدل ارائه خواهد شد.
از دیدگاه کیفیت فنی و حضور در بازار جهانی، چری به عنوان یکی از خودروسازان سطح اول چین شناخته میشود. این برند با زیرمجموعههای متنوع، انواع خودروهای سواری، شاسیبلند و هاچبک را در کلاسهای مختلف تولید میکند. در ایران، شرکت مدیران خودرو نمایندگی رسمی چری را در اختیار دارد و مدلهای متنوع این برند را طی سالهای اخیر مونتاژ کرده است.
چری از سال ۲۰۱۸ با تولید تیگو ۸، به کلاس کراساورهای اندازه بزرگ وارد شد. باتوجه به فروش بسیار خوب انواع خودروهای این برند در چین و کشورهای امریکای جنوبی، فرصت مناسب برای اضافه شدن یک خودروی جدید به سبد محصولات چری وجود دارد و حالا این شرایط با عرضهی تیگو ۹ تغییر خواهد کرد.
جدیدترین شاسی بلند چری با طول ۴۸۲۰ میلیمتر، عرض ۱۶۹۰ میلیمتر، ارتفاع سقف ۱۹۳۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۲۰ میلیمتر تولید میشود. تیگو ۹ در مقایسه با تویوتا پرادو ۲۰۲۲، طول مشابه دارد اما از نظر عرض و ارتفاع و فاصله محورها، کمی بزرگتر است.
موتور ۲ لیتر توربوشارژ چری، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۱ نیوتنمتر گشتاور دارد. بعضی رسانههای چینی، ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتنمتر را برای تیگو ۹ پیشبینی کردهاند. شرکت سازنده ادعا میکند نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر برساعت، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل برای این خودرو ارائه میشود.
طراحی جدیدترین کراساور چری، ترکیبی از سبک شاسیبلند بیامو X7 و رنجرور به نظر میرسد. حالت چراغها و خطوط عمودی در جلوپنجره، خودروهای پهنپیکر آلمانی را تداعی میکند. نمای جانبی و پشت تیگو ۹ نیز، شباهتهایی به محصولات مدرن لینکلن دارد.
در کابین، ۲ نمایشگر پیوسته با ابعاد ۱۲/۳ اینچ نصب شدهاند. این خودرو مجهز به چرخهای ۱۹ یا ۲۰ اینچ، سیستم صوتی باکیفیت از برند سونی، چراغهای LED و امکان سفارش سه ردیف صندلی تولید خواهد شد. چری اعلام کرده است نسخهی پلاگین هیبرید تیگو ۹ نیز سال ۲۰۲۴ عرضه میشود.
در مدلهای مختلف تیگو ۹ ، کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری، حرکت آرام در سرازیری، حفظ خودرو در شیب، اتوهُلد، کنترل کشش، کنترل پایداری، دستیار حرکت در ترافیک و هشدار حرکت بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، سنسور نور، حسگر باران، چرخش روشنایی جلو به طرفین، فرمان برقی، صندلیهای چرم با تنظیم برقی در جلو، دو کانال تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، دید ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، کول باکس، شارژر بیسیم، درب صندوق برقی و سانروف پانورامیک وجود دارند.
آستانه قیمت پیشبینی شده برای تیگو ۹ جدید، ۲۳ هزار دلار است. این شرایط میتواند محصول جدید چری را به یکی از پرفروشترین کراساورهای اندازه بزرگ در کشور چین تبدیل کند. هماکنون بیوادی سانگ DM پلاگین هیبرید، مجهز به پیشرانهی ۴۴۷ اسب بخارT گشتاور ۴۷۰ نیوتنمتر و توان پیمایش ۸۰ کیلومتر با یک شارژ، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ تا ۵/۵ ثانیه و میانگین مصرف بنزین ۱/۵ تا ۲ لیتر در صد کیلومتر دارد. بیوادی سانگ DM از نظر ابعاد بدنه، کوچکتر از تیگو ۹ است اما با قیمت ۲۳ هزار دلار، ارزش خرید بسیار خوبی دارد.
سمندر
۲۰ اسفند ۱۴۰۱تو این کلاس با این سطح از امکانات و قیمت بی رقیبه
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۴۰۱اگر واردات شاسی بلندای اقتصادی مثل سانتافه و توسان و سورنتو و و راو۴ و هایلندر و اوتلندر و بقیه ….. با تعرفه گمرگی معقول آزاد میشد همه میرفتن اونا رو میخریدن نه این آشغالو و اونوقت میفهمیدی که بی رقیبه یا نه
علی
۲۰ اسفند ۱۴۰۱سانتافه ۳۳_۴۳ هزار دلاره مگه مجبوری کامنت چرت بذاری ماشینایی که اسم بردی همه ۵۰ درصد بالاتر هست قیمتشون
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۴۰۱منظور من تو بازار ایران هستش گُل پسر …… خُب ما میگیم سانتافه ۲۰۲۳ حدود ۴۰ هزار دلار و حتی اگه با دلار پنجاه هزار تومنی هم حساب کنیم ((البته الآن که دارم این کامنت رو مینویسم قیمت دلار بازم ریزش داشته و وارد کانال ۴۳ هزار تومن شده)) میشه ۲ میلیارد تومن و اگه تعرفه گمرکی معقول نهایتاً ۱۰ درصدی هم ببندن روش و با هزینه های دیگه نهایت میشه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومن و از اون طرف الآن قیمت کارخونه ای ((مدیران خودرو)) تیگو۸ پرو حدود دو میلیاردو هفتصدو چهلو پنج میلیون تومن هستش و قیمت کارخونه ای تیگو۸ پرومکس حدود سه میلیاردو صد میلیون تومن هستش و مطمئناً اگه مدیران خودرو بخواد تیگو۹ رو مونتاژ کنه فقط قیمت کارخونه ایش تو ایران حداقل چهار میلیارد تومن در میاد!!!! حالا خودت حساب کن و ببین حرفم منطقیه یا نه؟؟؟ میری سانتافه میخری ۲ میلیارد ۳۰۰ میلیون یا میری تیگو۹ میخری ۴ میلیارد تومن؟؟
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۱سانتافه فول 35 هزار دلاره
زیزیگولو
۲۱ اسفند ۱۴۰۱محمد قیمت پایه سانتافه ۲۰۲۳ از حدود ۳۰ هزار دلار شروع میشه و بسته به تیپ و سفارش مشتری تا حدود ۴۵ هزار دلارم میرسه
H
۲۱ اسفند ۱۴۰۱زیزیگولو جان شما چری را با قیمت و شرایط ایران حساب کردی ولی سانتافه را با قیمت جهانی؟! الان سانتافه مدل ۲۰۱۶ را تو ایران با قیمت نزدیک ۴ میلیارد می فروشند اونوقت شما سانتافه ۲۰۲۳ را دو میلیارد می خواهی بخری؟!
زیزیگولو
۲۱ اسفند ۱۴۰۱H بخاطر پنج سال ممنوعیت واردات و تعرفه های گمرکی سنگین سانتافه ۲۰۱۷ با این قیمت معامله میشه و اگر دقت کنی من تو کامنتم گفتم واردات با تعرفه گمرکی معقول
ارمین
۴ خرداد ۱۴۰۲قیمت نداری شانسی امدی یه کامنت بذاری اخه ۵۰هزار دلار مگه میشه
سرباز وطن
۱۰ آبان ۱۴۰۲سانتافه فول۳۵هزار دلار مشتی به ۴۰نمیرسه و۵۰هزار دلار مدلای نیسان و تویوتا وحتی آمریکا میشه خرید تو ایران واردات آزاد وتعرفه های چرت دزدی گمرک آزاد بود دو آشغال ساز و الباقی آشغال فروشی مافیا باید کنار میرفتن.از ماست که برماست بشخصه ندارم و داشتیم ص سال نمیگرفتم یه دوچرخه ویه رنوی خوب تضمین سلامت روح وجسم بود.خونه که رویای محاله.مسلمانیم خیال شیرین ۱۴۰۰سال پیش.یا محمد کجایی که زرین تو آب برده
کرگدن باواریا
۲۱ اسفند ۱۴۰۱سانتافه با اون طراحی بی ریخت و موتور ضعیف چطور با این ماشین که نصف قیمتش سرشاخ بشه؟؟
آخه کره چیه که فکر میکنی هیچ جایگزینی نداره؟؟؟
زیزیگولو
۲۱ اسفند ۱۴۰۱قیمت پایه سانتافه ۲۰۲۳ حدود ۳۰ هزار دلار هستش و اصلاً قابل قیاس با این آشغال نیستش …… در ضمن من نگفتم فقط سانتافه چون به غیر از کره اییا ژاپنیای زیادی تو این رنج قیمتی هستن که فقط یه پیچ چرخشون به کل تیگو۹ میَرزه
زیزیگولو
۲۱ اسفند ۱۴۰۱H تولید و مونتاژ تو ایران خیلی گرونتر از حد جهانی درمیاد و توجیه اقتصادی نداره و تازه مافیا رو هم بهش اضافه کن و بخاطر همینه که الآن یه ۲۰۷ اتوماتیک هم قیمت یه تویوتا کمری ۲۰۲۳ صفر کیلومتر تو امارات هستش …… الآن مردم ماشینای ایرانخودرو و سایپا و کرمان موتور و بهمن موتور رو با چه قیمتی میخرن؟؟؟ قطعاً اگه واردات شاسی بلند اروپاییو کره اییو ژاپنی با تعرفه گمرکی معقول و نهایتاً ۱۰ درصدی آزاد بشه قیمتاشون نصف ماشینای مدیران خودرو و کرمان موتور میشه و همه مردم میرن اروپاییو و کره اییو ژاپنی میخرن و کسی این آشغالو نمیخره
LAMBORGHINI
۲۱ اسفند ۱۴۰۱کی میره ماشین بنجل کره ای رو بخره
مهدی
۲۶ اسفند ۱۴۰۱زیزیگولو جان میشه فقط یک دلیل بیاری که چرا این دزدها باید تعرفه گمرکی رو به ۱۰ درصد کاهش بدن؟
متاسفانه شما یا خیلی خوش خیال هستی و یا این کلاش ها رو نمی شناسی
مرد مومن اینا میخوان با این ماشینهای وارداتی حدود ۲ تا ۲.۵ هزار میلیارد تومن در بیارن بعد میان به من و تو تعرفه ده درصد بدن
الان دارن آهن قراضه های ایران خودرو و سایپا رو با قیمت خون پدرشون به ما میدن بعد بیان…
مزدا
۲۰ اسفند ۱۴۰۱طراحی به روز و با کیفیتی داره.
حجم موتورش هم خوبه.
مدیران خودرو اگه مونتاژ یا وارد کنه فول آپشن باشه یه کم تنوع تو خیابونا میتونیم ببینیم
artin
۲۴ مرداد ۱۴۰۲حتما میخرمش اگه یه میلیارد باشه!
TYKER - Z
۲۰ اسفند ۱۴۰۱اون byd عجب چیزیه . ۴۴۷ اسب با ۲۳ هزار دلار
R/T
۲۰ اسفند ۱۴۰۱بی وای دی تو هیبرید اینا خوب عمل میکنه
Amir
۲۰ اسفند ۱۴۰۱مصرف سوختش فقط!!!
GTRS
۲۰ اسفند ۱۴۰۱چه طراحی خوب و پخته ای داره .
فنی هم خوبه . دو تا tu5 با یه موتور پراید روشه 🤣
اگه وارد بشه فک کنم با توجه به مشخصاتش حدود ۳ و نیم تا ۴ قیمت میخوره .
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۱دلار شده 43 دیگه این قیمتا نیست
R/T
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ماشین خوبی بنظر میاد با قیمت ۲۳ هزار دلار
ممد ژانگولر
۲۰ اسفند ۱۴۰۱از زاویه بغل و پشت خوبه ولی جلوش خیلی گرده و تکراری
داخلش هم نکته مثبتشه
قیمتش تو ایران با ۱ میلیارد با ارفاق باشه خوبه
مانی
۲۳ اسفند ۱۴۰۱به دلیل این طراحی داخلی مرسدس باید شکایت کنه
مهرانیان
۲۰ اسفند ۱۴۰۱البته که لوکسه، ولی برای لوکس ندیدهها
R@min
۲۰ اسفند ۱۴۰۱خیلی درد داره این حرف با مردم چیکار کردن.
artin
۲۴ مرداد ۱۴۰۲باشه تو لوکس دیده ای
artin
۲۴ مرداد ۱۴۰۲باشه تو لولس دیده ای
heshmat021
۲۰ اسفند ۱۴۰۱خیلی ها بدشون نمیاد با پول هاچ بک و سدان سایز کوچیک
کراس اور فول سایز سواربشن
Kato
۲۰ اسفند ۱۴۰۱بیاد ایران بالای ۵ میلیارد فی می خوره…
حامد
۲۰ اسفند ۱۴۰۱کنترل خودرو در سراشیبی میشه اتوهلد؟ از شما که سایت حرفه ای خودرو هستید بعیده
Alireza
۲۰ اسفند ۱۴۰۱پدال لطفا به مقاله هم راجب اون byd بده.تشکر
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۱در حد قیمت ( جهانی) ماشین خوبی از آب دراومده شاید ۱۲ ۱۳ سال پیش بود که مدل های اشغالی مثل a10 و ۱۱۰ رو وارد بازار ایران کرد که فاجعه محض بودن ، در حالی چری این رشد سریع رو داشته که ما حتی ماشین های تولید داخلمون هم نصف کیفیت ۱۲ ۱۳ سال پیش رو ندارن
ferimia
۲۱ اسفند ۱۴۰۱موتور۲ لیتری توربو؟ خجالت بکش :)
حداقل ۲.۵ لیتر میذاشتی
رامتین
۲۱ اسفند ۱۴۰۱عرض و ارتفاع باید جاشو عوض بشه. در کل طراحی معقولی داره. موتور 2 لیتری هم بدک نیست برای این خودرو.
boost10
۲۲ اسفند ۱۴۰۱خیلی خوبه البته اگه با قیمت واقعیش وارد بشه نه با قیمت های نجومی
Muty
۲۲ اسفند ۱۴۰۱خداییش 23هزارتا خوبه
ولی من شخصا یه crv (غیر صفر) را با این قیمت ترجیح میدم!
اسماعیل قصاب
۲۳ اسفند ۱۴۰۱عزیزان با توجه به شرایط موجود جهان و زمان و مکان احتمال اینکه مدیران تندرو دلش بخواد اینو بیاره و واقعا بیاره زیاده ، ولی احتمال اینکه crv , hrv, mno , stp , olmq , این جور ماشینا بیاد تقریبا صفره ، تو وارداتی ها بالاترینش کیا سونت بوده که در کلاس این نیست ، بنابراین تنها گزینه ما برای فکر کردن در رویامون در این کلاس همینه ، حداقل اگه خودمون هم نخریم می تونیم به همسایه مون پیشنهاد کنیم ، اون که خرید دو دره ش کنیم بریم سر کوچه از قصابی دویست وپنجاه گرم گوشت چرخ کرده بخریم .
M48
۱۱ فروردین ۱۴۰۲اگه سانتافه ۲۰۲۳ میومد ایران با قیمت ۵ تومن هم مشتری داشت چون سانتافه رو مردم دوست دارن…. و امتحانشو پس داده …. چه توی مدل های قدیمی تر و چه مدل های ۲۰۱۴ تا ۱۷ … و مطمئن باشید که تیگو ۹ اگه بیاد ایران فقط قشر کاملا مرفه جامعه میتونن برن سراغش… با این سطح امکانات قطعا زیر ۳ میلیارد قیمت نمیخوره…
امیر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خب با دلار 65 هزار تومانی میشه 1/45 میلیارد تومان دست ایرانی برسد دوبرابر قیمت میذارن. متاسفانه ملت ایران زیر باز ظلم بازار خودرو و تعرفه های گزاف و واردات انحصاری و سودجویان رانت خوار دست و پا می زند !!!