چری

معرفی چری تیگو 9L، شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید با پیشرانه هیبرید

چری تیگو 9L، شاسی‌بلند لوکس و خانوادگی جدید چری، در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ با پیشرانهٔ هیبریدی با سه موتور الکتریکی و کابین مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شده است.
چری تیگو 9L

چری در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از شاسی‌بلند جدید خود با نام تیگو 9L رونمایی کرد که به‌عنوان «پرچم‌دار خانوادگی بزرگ» این برند معرفی شده است. این مدل، علی‌رغم شباهت اسمی با تیگو ۹، مدل کاملاً مستقلی و در رده‌ای بالاتر از آن قرار می‌گیرد. تیگو 9L با طراحی متمایز، فناوری‌های پیشرفته و پیشرانه هیبریدی قدرتمند، برای خانواده‌های مدرن و خریداران لوکس‌پسند طراحی شده است.

چری تیگو 9L

چراغ‌های جلو با گرافیک H شکل و چراغ‌های عقب عمودی با گرافیکی مشابه همراه با نوشتهٔ بزرگ CHERY در وسط، در قیاس با دیگر شاسی‌بلندهای بزرگ چری ظاهری متمایز به تیگو 9L بخشیده‌اند. از نمای جانبی، این شاسی‌بلند با گلگیرهای پهن، پله‌های کناری، ریل‌های سقفی و رینگ‌های ۲۰ اینچی چندپره آلومینیومی، ظاهری باابهت دارد. اگرچه ابعاد دقیق اعلام نشده اما انتظار می‌رود از تیگو ۹ بزرگ‌تر باشد.

چری تیگو 9L

تیگو 9L به سیستم رانندگی پیشرفته فالکون ۷۰۰ مجهز شده که توسط لیدار روی سقف و دوربین‌های روی گلگیرهای جلو تغذیه می‌شود. سیستم فالکون در سه سطح ۵۰۰، ۷۰۰ و ۹۰۰ عرضه می‌شود که فالکون ۵۰۰ و ۷۰۰ قابلیت خودران سطح دو مانند کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط را ارائه می‌دهند درحالی‌که فالکون ۹۰۰ به سطح سه می‌رسد. این سیستم با ادغام چند سنسور، ایمنی و راحتی رانندگی را به سطح جدیدی ارتقا داده و تیگو 9L را به یکی از پیشرفته‌ترین شاسی‌بلندهای چری تبدیل کرده است.

چری تیگو 9L

این شاسی‌بلند از سیستم تعلیق CDC با کمک‌فنرهای متغیر بهره می‌برد که رانندگی نرم و پایداری را در شرایط مختلف تضمین می‌کند. قابلیت چرخش درجا نیز برای مانورپذیری بهتر در فضاهای تنگ یا مسیرهای آفرود در نظر گرفته شده است. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی تیگو 9L از سه موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دو موتور در محور عقب) و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو تشکیل شده است. این قوای محرکه در دیگر محصولات چری مثل فالوین A8 و T8 و شانهای L6 و L7 هم استفاده خواهد شد. هنوز اما قدرت و گشتاور این سیستم اعلام نشده است.

چری تیگو 9L

در داخل کابین تیگو 9L شاهد داشبوردی با سه نمایشگر شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی و صفحه‌نمایش سرنشین جلو هستیم. در همین حال، عناصری مثل دستگیره‌های جلوی راننده و سرنشین کناری، حس استحکام و آمادگی برای ماجراجویی را تقویت می‌کنند. چری ادعا می‌کند که این کابین با تمرکز بر راحتی و فناوری، فضایی لوکس و کاربردی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است. این شاسی‌بلند در دو نسخه شش و هفت‌نفره عرضه خواهد شد اما چری هنوز تاریخ دقیق عرضه یا محدوده قیمت تیگو 9L را اعلام نکرده است.

چری تیگو 9L

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4438 ديدگاه)

    خداوکیلی تو محصولات چری و زیر مجموعه هاش
    جتور داشنگ و T2 و T3 ی چیز دیگن هم از نظر زیبایی هم هیجان
    بقیشون خوبنا ولی زیاد چنگی به دل نمیزنه انگاری ماست و کدو داری میخوری .

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. فورد

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (904 ديدگاه)

      پدال چرا شده همش ماشین چینی حوصلمون سر رفت

    2. MehdiTurbo

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2496 ديدگاه)

      طرح گرافیک چراغ جلوش و کلا حالت جلوش کپ هیوندا سانتافه جدید

  2. اراز

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خیلی شبیه لندکروز مدل سال2000

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. پارسا

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خداوکیلی هیچ شباهتی نداره قبول کن فقط دنبال ایراد بودی

      موافقم 8
      مخالفم 6
    2. J

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (52 ديدگاه)

      چراغای H شکل سانتافه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. Mhosein

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      نه کپی سورنتو هست بزنین سورنتو عکساشو ببینین عین سورنتو ساختنش

    4. ar-ma-n

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      تا حدی طراحی و خطوط جلو ماشین میشه گفت شبیه سانتافه نسل جدید و البته آگه چراغ جلو در نظر نگیری

      البته دستمون راست میگه شبیه لندکروز هست آما نسل جدیدش یعنی 2024 و همینطوری پرادو جدید. ولی نه مدل سال 2000 که میشه سری 100 و 200 نه ازنظر طراحی و خطوط حتا از نظر ابعاد و سایز suv ربطی ندارن.

      و تا کمی هم شبی جتور تراولر میشه گفت هست

      درکل این سبک مکعبی که خوب از قدیم بنیان گذارش جی واگن هست ولی خب این پنج شیش سال خیلی بین خودرو ساز استفاده شده شما هر خودروساز اقتصادی یا متوسط و نوپا ببینی تو حداقل با همچنین پلتفرم و طراحی بدنه داره و یک مدل ساخته

  3. Akbar top

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (128 ديدگاه)

    برد حرکتیش چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. کاربر

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سوالی که برام پیش اومده چرا طراحان شرکت های چینی خصوصا چری یک زبان طراحی واحدی ندارند؟در حال حاضر تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو طراحی ساده و در عین حال زیبایی داشتن یه جورایی همه پسند.اما اگر دقت کنید همین تیگو ۹ خیلی متفاوته با نسل های قبلیش انگار برای برند دیگه هست.
    نه که بگم طراحی این مدل از تیگو ۹ زشته نه اما بهتر بود با چهارچوب مدل های قبلیش ساخته میشد که زبان طراحی خودشو جا بندازه.

  5. ar-ma-n

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    جناب دهقان و دبیران و نویسنده و کل عوامل سابت ممنون بابت مقاله ها امروز و این هفته قشنگ نمایشگاه چین پوشش دادین تو این یک هفته 🙏🏻🌹❤🙇🏻‍♂️
    جاداره بگم جدا از هم افکارمنفی چین امسال بنظرم بهترین نمایشگاه یک ده خودشو داشته .
    و همینطوری نمایشگاه قبلی پکن .
    .
    .
    در هرصورت ممنون 7 مقاله بودن امروز که عالی و درجه یک
    امروز و دیروز و پریروز سنگ تموم گذاشتین من خودم فن آمریکا هستم ولی خب هر وسیله نقلیه ای چه زمینی و چه هوای و دریایی در خود خود جذاب هست فرقی ندار کدوم کشور باشه ساخت کجا باشه هرکدوم برای خودشون دنیای از جذابیت هستن.
    هرکدوم لذت مختص خودشونو دارن حتا دوچرخه و اسکیت .
    (بخاطر همین دیدن تغییر تحولات‌ دنیا در صنعت حمل نقل و پیشرفت تکنولوژی برام خیلی جذاب هست و با انگیزه که به دانست پی ببرم )

    بخاطر همین ممنون بابت تمام کار های این هفته و تمام پلتفرم های که پوشش میدین از ماشین و موتور تا هوایی و جنگی و … جای تقدیر و تشکر بی پایان داره 🌹🙏🏻

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6105 ديدگاه)

    چقدر بی ریخت! و زشت
    ناموسا به کجا داریم میریم؟
    تیگو هشت یه ابهتی داره این لگن چیه آخه باز!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. رامتین

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3392 ديدگاه)

    بنظرم خوب کار شده و پیشرفتشون قابل تحسینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا