چری تیگو ۵، یکی از محصولات با سابقه در سبد مدیران خودرو محسوب میشود. این کراساور، سال ۱۳۹۴ به بازار ایران رسید و ظاهرا با اتمام مونتاژ در سال ۱۴۰۰ مواجه شده است. نسخههای دست دوم تیگو ۵، هماکنون با قیمت ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان معامله میشوند.
شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو در استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز بهکار کرد. چری خودرو، هماکنون رتبهی دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ششصدهزار دستگاه در سال بهخود اختصاص داده است. چری علاوهبر تولیدات خود، برای شرکتهای مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ میکند و درمجموع، نزدیک به یکچهارم کل تولیدات این شرکت به خارج از چین صادر میشوند. پیش از هر چیز باید یادآوری کنیم خودروهای برند MVM هم زیرمجموعهی شرکت چری هستند و در کشور چین با همان نام چری فروخته میشوند.
واژهی تیگو (Tiggo) در شرکت چری، مخصوص کراساورهای این برند است. درواقع، اولین تیگو در بازار ایران ام وی ام X33 بود که هنوزهم از مهمترین تولیدات چری است. این خودرو، سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و همچنان با تکیه بر پلتفرم اولیه، پس از چند تغییرچهره تولید میشود. مدیران خودرو هر سه مدل تیگو ۳ را به ایران وارد کرده است. این سه مدل عبارتاند از: مدل پایه و فیسلیفت ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴. چری تیگو ۳ یا همان امویام ایکس ۳۳، امروزه در چین، روسیه، اروگوئه، مصر، اندونزی و ایران مونتاژ میشود.
تیگو ۵ براساس پلتفرم و تجهیزات فنی X33، سال ۲۰۱۳ توسط چری رونمایی شد و سال ۲۰۲۱ به اتمام تولید رسید. این مدل، دو نوع پیشرانه شامل ۲ لیتر تنفس طبیعی و ۱/۵ لیتر توربوشارژ داشت. برای ایران، غالب تولیدات تیگو ۵ مجهز به موتور ۲ لیتر با گیربکس CVT هستند و صرفا چند نمونه در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ با پیشرانهی توربوشارژ مشابه تیگو ۷ مونتاژ شدند. تیگو ۵ مونتاژ مدیران خودرو، ۶ تیپ اکسلنت، لاکچری، لاکچری اسپرت، IE ، IL و TE دارد که مدل TE دارای موتور ۱/۵ لیتر توربو است.
طراحی بدنه و نمای بیرونی چری تیگو ۵
چری در بیشتر خودروهای تولیدی خود از برندهای دیگری، خصوصا تویوتا و سوزوکی الهام گرفته است. همانطور که تیگو ۳ قدیمی (که در ایران به نام نسل اول X۳۳ شناخته میشود) را بسیار شبیه به تویوتا راو۴ مدل ۲۰۰۱ عرضه کرد و بعدا دنبالهروی سوزوکی ویتارا شد، در تیگو ۵ هم بهوضوح تلاش کرده است چراغهایی مشابه تویوتا فورچونر ۲۰۰۸ در اندازهای کوچکتر بسازد و البته در جلوپنجره و نمای مقابل، نگاهی جسورانه به رنجروور داشته باشد. در مجموع و با توجه به سابقهی نهچندان طولانی برند چری در زمان رونمایی تیگو ۵ و البته اصالت چینی آن، میتوان از نمای روبروی تیگو ۵ رضایت داشت. هرچند که این خودرو، دلفریب و چشمنواز نیست، نمیتوان آن را زشت بهحساب آورد.
در نمای جانبی و خصوصا در نگاه اول، تیگو ۵ اصلا خودرویی چینی با طراحی پیشپاافتاده نیست و برعکس نوعی پختگی در ظاهر آن دیده میشود. شاید بتوان گفت در این بخش، مهندسان چری دست به کپیبرداریهای هوشمندانهای از کراساوری مطرح ژاپنی زدهاند؛ اما باید قبول کرد این حرکت هنرمندانه و با ظرافت انجام شده است. یک خط هدایتکننده از چراغ عقب تا روی دستگیرهها دیده میشود که همراهبا خطوط روی گلگیر، بهخوبی بدنه را حجم داده و جذاب میکند. از سویی دیگر، سقف دارای شیبی ملایم به سمت عقب است و پنجرهها، شبیه آنچه در نیسان ایکستریل بازار ایران دیدهایم، دارای قابی فلزی و براق هستند. از سپر جلو تا زیر گلگیرها و رکاب، با پلاستیک سخت پوشانده شده است که در هنگام حرکت در مسیرهای خارج جاده و گلآلود از رنگ و بدنهی خودرو محافظت میکند. این ادوات پلاستیکی، طبیعتا با هدف سازنده برای عرضهی کراساور لوکس، در تضاد هستند. چنین شرایطی در X33 به عنوان خودروی ارزانتر، کمتر به چشم میخورد.
در نمای پشت، مثل همیشه چینیها کمی بیدقت عمل کردهاند و علاقهی شدید آنها به چراغهای بزرگ، در تیگو ۵ دیده میشود. شاید این چراغها بهتنهایی زیبا باشند؛ اما در مجموع نسبت به کل جثهی تیگو ۵ که چندان بزرگ نیست، توی ذوق میزند. اگزوز بهخوبی داخل سپر جای گرفته است و سراگزوزهای فلزی حالتی سهگوشه و هماهنگ با نمای عقب دارند. حجمدهی در این بخش از تیگو ۵ هم بهخوبی انجام شده است و برجستگیها، نمای اسپرت و جذابی (در مقایسه با دیگر چینیهایی که در ایران دیدهایم) به آن دادهاند. در این قسمت هم، برای ما تا حدودی ایده گرفتن از نیسان ایکستریل تداعی میشود.
نمای داخلی و طراحی کابین چری تیگو ۵
اتاق و فضای سرنشین، مهمترین تفاوت تیگو ۵ با X33 است. این خودرو نهتنها سقف بلندتر و جای بیشتر برای افراد بلندقد دارد، بلکه مواد باکیفیت بهتر و طراحی لوکستر نسبت به X33 ارائه میدهد.
کلیت داشبورد به هیوندای سانتافه نسل سوم (موجود در ایران) شباهتهایی دارد. صندلیها چرم هستند و داخل داشبورد هم از پلاستیک بیکیفیتی که در اکثر تولیدات چری (خصوصا انواع MVM) دیده میشد، استفاده نشده است. ادوات نقرهای رنگ کابین راضیکنننده هستند و چیدمان نمایشگر و دکمهها باگذشت ۱۰ سال از زمان رونمایی، چندان قدیمی به نظر نمیرسد.
داشبورد دارای دو بخش بالا و پایین است که در نمونهی واردشده به ایران، به ترتیب سیاه و کرم روشن هستند. پشت فرمان، طرح سیلندری شبیه به جک S5 وجود دارد که البته برای خودروهای امروزی، از مد افتاده و خستهکننده محسوب میشود اما در زمان تولید، مرسوم بود. در این بخش، رنگپس زمینهی آبی استفاده شده و یک نمایشگر رنگی برای کامیپوتر سفر نصب شده است.
در مجموع، مواد نرم داخل تودریها، چرم مصنوعی صندلی، فرمان باکیفیت در کلاس خودروهای چینی و طراحی کاربرپسند، نکات مثبت تیگو ۵ برای سرنشینان داخل کابین هستند.
پیشرانه و مشخصات فنی چری تیگو ۵
پیشرانهی تنفس طبیعی ۲ لیتری به حجم دقیق ۱۹۷۱ سیسی برای تیگو ۵ در نظر گرفته شده است که در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه حداکثر توان ۱۳۶ اسببخار تولید میکند و ۱۸۲ نیوتنمتر گشتاور هم در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه به همراه دارد. جعبهدندهی این خودرو در مدل پایه، ۵ سرعته دستی و در نسخههای بالاتر CVT مجهز است.
میانگین مصرف سوخت تیگو ۵ حدود ۸/۵ تا ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و رانندگان ایرانی، متوسط مصرف سوخت را ۹/۵ لیتر اعلام کردهاند. تیگو ۵ با پیشرانهی ۲ لیتری موجود در ایران، بیش از ۱۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان لازم دارد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت ارائه میدهد. این خودرو در تمام نسخههای دنیا، صرفا دیفرانسیل جلو است. نوع دندهخودکار تیگو ۵ به جعبه دندهی CVT مجهز است که در صورت استفاده در حالت تیپ ترونیک، ۷ ضریب دندهی تعیینشده در اختیار راننده قرار میگیرد تا بتواند شرایط مشابهی با جعبهدندههای خودکار معمولی تجربه کند.
دیگر مدل تیگو ۵ که به تعداد محدود در ایران عرضه شده، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ دارد. نسخهی TE با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتنمتر، حدود ۱۲ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. از نظر مصرف سوخت، تیگو ۵ توربو عملکرد بهتری نسبته به مدل دو لیتر تنفس طبیعی دارد و حدود ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف میکند.
تجهیزات رفاهی و امکانات ایمنی چری تیگو ۵
صندلیهای تیگو همانطور که اشاره کردیم، چرم و در ردیف جلو برقی هستند. مانیتور ۷.۵ اینچی لمسی از طریق USB با گوشیهای هوشمند ارتباط برقرار میکند و عملکرد مناسب آن با دوربین دید عقب خیلی در سادهتر کردن پارک این خودرو نقش داشته است. فرمان تلسکوپی و برقی تیگو ۵ بهخوبی تنظیم میشود و آینههای بغل هم بهصورت خودکار، قابل جمع شدن هستند. سانروف برقی و تهویه مطبوع خودکار، استارت بدون کلید، آینهی وسط ضد بازتاب و حسگر پارک از دیگر ویژگیهای این خودرو محسوب میشود که شاید در مقایسه با کرهایها نتوانیم آنها را امکانات رفاهی قابل توجهی بنامیم؛ اما به هر حال این امکانات در هیچ یک از محصولات تولید داخل دیده نمیشوند.
تیگو ۵ در کشورمان با دو تیپ MT و CVT عرضه میشود که نوع CVT (دنده خودکار) به سه زیرگروه کامفورت، لاکچری و اکسلنت تقسیم میشود. نوع MT به عنوان ارزانترین نسخه دارای حسگر پارک، فرمان برقی تلسکوپی، چراغ رانندگی در روز و آینههای برقی جمعشونده است. مدل کامفورت علاوه بر آپشنهای گفتهشده و جعبهدنده خودکار با استارت بدون کلید، کروزکنترل، نمایشگر ۷ اینچ، دوربین پارک و صندلیهای چرمی همراه است. آپشنهای صندلی جلوی برقی، تهویه مطبوع خودکار و سانروف برقی در مدلهای لاکچری و اکسلنت ارائه میشود. تفاوت نسخه اکسلنت با لاکچری در داشتن گرمکن داخل صندلی، تعداد بیشتر ایربگها و فناوری کنترل پایداری (ESP) است.
مجموعهی امکانات رفاهی و ایمنی چری تیگو ۵ در کاملترین نسخه؛ ترمز دیسکی در جلو و عقب با فناوریهای ABS ، EBD ، ESP ، کنترل لغزش هنگام شتابگیری (ASR)، حفظ خودرو در شیب (HHC) و تقویت ترمز اضطراری EBA، چهار کیسه هوا برای سرنشیان جلو، نمایشگر لمسی ۷ اینچ با ناوبری فارسی و نقشههای مرتبط با شهرهای ایران، رینگ ۱۷ اینچی، فرمان با روکش چرمی، استارت دکمه ای، تهویه خودکار، کروز کنترل، سانروف، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور پارک، دوربین عقب و روشنایی روز هستند.
به گفتهی شرکت چری، این خودرو دارای ۵ ستاره از سازمان رسمی استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) است. البته ما در سایت رسمی این سازمان، فیلم رسمی از تست تصادف تیگو ۵ را پیدا نکردیم و البته نتایج این تستها هم مشخص نیست. از سویی دیگر میتوان اطمینان داست تیگو ۵ به عنوان محصول صادراتی چری در روسیه، شرق آسیا و امریکای جنوبی، استقامت بدنهی بهتری نسبت به تولیدات ایران خودرو و سایپا داشته باشد.
قیمت و کیفیت رانندگی چری تیگو ۵ در مقایسه با رقبا
پیش از هر چیز باید متوجه این موضوع باشیم که مبلغ پرداختی برای تیگو ۵ کمتر از نصف کراساورهای مطرح کرهای است، پس انتظارات خریدار هم باید متناسب با مبلغ پرداختی باشد.
نقطهی قوت تیگو ۵، کیفیت کابین و ضعف اصلی در پیشرانه است. وقتی وارد کابین تیگو ۵ میشوید، کیفیت ساخت و راحتی صندلیها رضایتبخش است؛ اما به هنگام شتابگیری و رسیدن به سرعتهای بالا، شرایط ناامیدکننده خواهد بود. قدرت ۱۳۶ اسببخار برای وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی این کراساور کافی نیست و شما خیلی دیر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. از سویی دیگر، آپشنهای این خودرو در نسخه پایه (MT) با گیربکس دستی چندان جالب نیستند. فقدان سیستم دو دیفرانسیل در تمام مدلهای تیگو ۵ باعث میشود، پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون تومانی برای نمونههای دست دوم کمکار، توجیح نداشته باشد و خریدار را به پرداخت مبلغ بیشتر برای سوزوکی گرند ویتارا تشویق کند.
از دیدگاه نگارنده، X55 مدیران خودرو با پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربو و گیربکس اتوماتیک غیر CVT، ارزش خرید بالاتری نسبت به تیگو ۵ دست دوم مدل بالا دارد. هماکنون X55 مدل ۱۳۹۹ با کارکرد حدود ۳۰ هزار کیلومتر، ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل جدید X55 با نام X55 پرو، از گیربکس CVT استفاده میکند و حدود ۹۰۰ میلیون تومان در نسخهی صفر کیلومتر، قیمتگذاری شده است. همچنین چری تیگو ۷ دست دوم هم با بودجهی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان در بازار وجود دارد.
در واقع تیگو ۵ معمولی (موتور ۲ لیتر CVT) صرفا اتاق بزرگتر و ظاهر جذابتر نسبت به X33 دارد؛ اما از نظر فنی متفاوت نیست. چری تیگو ۵ وزن بیشتری دارد و به همین دلیل، از نظر شتابگیری، صعیفتر از X33 عمل میکند. در عوض خریدار تیگو ۵، صندلیهای راحتتر و کمی امکانات بیشتر در اختیار خواهد داشت. انتخاب بین این خودروها به سلیقهی مخاطب بستگی دارد اما از دیدگاه نگارنده، خرید X33 صفر کیلومتر جدید با قیمت مشابه تیگو ۵ دست دوم، همراه گیربکس اتوماتیک دندهای (غیر CVT) منطقیتر است.
چری تیگو ۵ در مقایسه با رقبا
در جدول زیر، فهرستی از خودروهای بازار ایران که قابل مقایسه و رقابت با تیگو ۵ چری هستند آورده شده است.
مشخصات | جک S5 دنده دستی | جک S5 دنده اتوماتیک | پژو ۲۰۰۸ توربو | چری تیگو ۵ | چانگان CS35 | سانگ یانگ تیوولی | لیفان X60 | بیوایدی S6 | MVM X33 اسپرت |
تعداد سیلندر | ۴- خطی | ۴- خطی | ۳-خطی | ۴-خطی | ۴-خطی | ۴-خطی | ۴-خطی | ۴-خطی | ۴-خطی |
حجم موتور (سی سی) | ۱۹۹۷ | ۱۹۹۷ | ۱۶۰۰ | ۱۹۷۱ | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۷ | ۱۷۹۴ | ۲۴۰۰ | ۱۹۷۱ |
حداکثر توان (اسببخار) | ۱۷۴ | ۱۷۴ | ۱۶۰ | ۱۳۹ | ۱۲۳ | ۱۲۸ | ۱۳۱ | ۱۶۰ | ۱۳۴ |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ | یورو ۵ | یورو ۶ | یورو ۵ | یورو ۴ | یورو ۶ | یورو ۳ | – | |
حجم باک (لیتر) | ۵۵ | ۵۵ | ۵۰ | ۵۵ | ۵۲ | ۴۷ | ۵۵ | ۷۲ | ۵۵ |
مصرف سوخت ترکیبی (L٫۱۰۰ Km) | ۷٫۸ | ۷٫۲ | ۶٫۸ | ۸.۹ | ۷٫۲ | ۷٫۲ | ۸٫۲ | ۹٫۸ | نا مشخص |
جعبهدنده | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته خودکار دو کلاچه | ۶ سرعته خودکار | CVT | ۴ سرعته خودکار | ۶ سرعته خودکار تیپ ترونیک | ۵ سرعته دستی | ۶ سرعته دوکلاچه | CVT و ۵ سرعته اتوماتیک |
حداکثر سرعت (Km٫h) | ۱۸۰ | ۱۸۰ | ۱۸۸ | ۱۶۵ | ۱۸۰ | ۱۷۵ | ۱۷۰ | ۱۸۵ | ۱۷۵ |
زمان رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت | ۱۰ | ۱۰.۵ | ۸٫۸ | ۱۳ | ۱۵ | ۱۲ | ۱۵ | ۱۴ | ۱۳.۴ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۵۰۵ | ۱۵۴۵ | ۱۱۵۰ | ۱۵۳۷ | ۱۲۹۰ | ۱۳۰۰ | ۱۳۳۰ | ۱۶۹۵ | ۱۴۲۰ |
رضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱من سری قبل فیس لیفت رو تا سال ۹۷ داشتم ، ۶۰۰۰۰ هزار کیلومتر باهاش راه رفتم بخوام بگم نظر من اینه کیفیت کابین نسبت به هایما و جک بهتره ، شتاب اولیه اصلا خوبی نداره ولی تو دور بد نیست، تو سرعت بالای ۱۳۰،۱۴۰ حس خوبی بهتون دست نمیده،کولرش یخورده ضعیفه، امکانات خوبه و هزینه نگهدارش فک کنم از هایما و جک بهتره ، نقطه قوت این ماشین هم گارانتی ۵ سالشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ مرداد ۱۴۰۱سپاس از اشتراک تجربه
رضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱خواهش میکنم جناب اشتری
وحیدجعفری
۱۶ مرداد ۱۴۰۱من خودم تیگو 5دارم سه سال هستش اینکه میگند سرعت بالا صدو سی چهل خوب نیست نه اشتباه فرمودند اون مشکل تیگوهای مدل پایین هستش ولی مدل 99بسیار پرشتاب سرعت بالا احساس نمیکنید کولر بخاری عالی استعلاک بسیار پایین حرف نداره تو سیصد کیلومت بیست تا بیست دولیتر میسوزه تعادلش هم حرف نداره از جاده با سرعت نود رفتم پایین باز راهت امد بالا من پژو پارس داشتم قابل مقیاس نیست با خودرو داخلی ولی هایما، جک نه نداشتم
کرگدن باواریا
۱۶ مرداد ۱۴۰۱یه کراس اوور جمع و جور و راحت و بی خرج ؛ دو سال پیش داشتمش تا کارکرد ۱۱۰ هزار یه بار تعمیرگاه نرفته جز تعویض روغن
یه ایراد بزرگ داره اونم ارگونومی صندلیاشه ۲ ساعت پشت فرمونش بکوب باشی کمرت صافه
مانی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱من شخصا ام وی ام X55 رو از هر نظر به این ماشین ترجیح می دم.چون نسخه های دست دوم ام وی ام X55 از معدود ماشین های مونتاژی تو بازار ایران هستند که از هر نظر ارزش خرید و توجه رو دارن.ام وی ام X55 قیافه شیک و جوان پسندی داره و شتاب اون هم عالی هست و کیفیت و طرح و امکانات کابین اون هم نسبت به تیگو 5 یک سر و گردن بالاتره.تنها مزیت چری تیگو 5 به ام وی ام X55 موتور تنفس طبیعی با دوام اون و همچنین اتاق بزرگترش برای خانواده های پر جمعیت و البته مزیت حمل بار بیشتر در ردیف عقب این ماشین هست.البته خرید ماشین امر سلیقه ای هست و هر کس نظری داره.ولی من کلا ماشین های مدرن تر چری رو نسبت به قدیمی ها بیشتر ترجیح می دم.چون پیشرفت شون کاملا محسوسه و نسبت به قبلی ها خیلی مدرن تر و با کیفیت تر شدن.ماشین هایی مثل چری تیگو 7،چری تیگو 7 پرو،ام وی ام X55 ساده و پرو،ام وی ام X22 پرو،ام وی ام X33s،چری آریزو 6 و بالاخره چری تیگو 8 پرو
Erfan
۱۵ مرداد ۱۴۰۱صحبت هاتون کاملا درست بود تا اینکه رسیدید به چری تیگو ۸پرو.که اصلا دلیلی برای خریدش نیست تا زمانی که ژاپنی.کره ای و اروپایی ها توی این رنج قیمت هستند.
aMiRsHaYaN
۱۵ مرداد ۱۴۰۱دقیقا من با قیمت ۸ پرو میرم ix55
behnam1012
۱۵ مرداد ۱۴۰۱در کل نگارنده توصیه میکنه گیربکس CVT بخصوص چینی هر جا دیدید فرار کنید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ مرداد ۱۴۰۱نه اصلا چنین منظوری ندارم
مدت زیادی با X33 مدل پایین در شهر رانندگی کردم و حقیقتا برای رانندگی عادی در ترافیک ایرادی ندیدم، عملکرد بسیار خوب و نرمی داشت
از نظر استهلاک و مصرف سوخت هم دوستانی که چندساله X33 دارند، راضی هستند
جوانان عزیزی که عشق شتاب گیری و رانندگی پرهیجان هستند، قطعا نباید سراغ هیچ نوع ماشین چینی برن و بهتره ژاپنی های ۱۰ سال کارکرده بخرن مثل مزدا۳
هادی
۱۶ مرداد ۱۴۰۱من فکر میکنم توی این رنج قیمت جک S5 کارکرده از نظر حجم اتاق و قدرت پیشرانه و شتاب و امکانات گزینه راصی تر کننده ای باشه، برای افرادی که توی شهرو اتوبان و جاده رانندگی میکنن مناسب تر هست و قدرت موتور در سرعتهای بالاتر کاملا مشهود و لذتبخش هست
Mohsen. G
۱۷ مرداد ۱۴۰۱X33شاید واسه شهر خوب باشه ولی تو جاده و سرعت های بالا و مانور های ناگهانی و ترمز گیری فوقالعاده ضعیف عمل میکنه، هندلینگ افتضاح… گیربکس سی وی تی نا مطمئن و اکثرا بعد از 60 هزار تا بنز به تعمیر پیدا میکنه، هر سی هزار تا باید روغن گیربکس تعویض بشه که وافعا مسخره است، دو سال داشتم ولی نه قابل اعتماد بود و نه امنیت داشت
فرامرز
۱۶ مرداد ۱۴۰۱فقط اونجایی که گفته:
کنترل لغزش هنگام شتاب گیری (ASR)
اونم با ۱۳۶ اسب و یک و نیم تن وزن و گیربکس سی وی تی
🤦♂️🤦♂️
جعفری
۱۶ مرداد ۱۴۰۱بادرود
حق ما ایرانی ها چینی سوار شدن نیست،ما باید سوار ماشینای ژاپن و آمریکایی بشیم
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۱دقیقا لیاقت مردم هر کشوری وضعیه که داخلش زندگی میکنن
چون خودشون باعث و بانی همون وضعیت هستن
با این جملات انگیزشی کاذب به خودت دلداری نده
شناس
۱۱ بهمن ۱۴۰۱البته عده خیلی کمی دارن حلال زندگی میکنن و لیاقت این شرایط رو ندارن ولی حیف که ۹۰ درصد دلال و نزول خور و رانت خوار هستند
مانی
۱۶ مرداد ۱۴۰۱بلکه مواد باکیفیت بهتر و طراحی لوکستر نسبت به X33 ارائه میدهد.
طراحی لوکستر؟؟؟
یعنی اون لوکس هست که این لوکستره؟؟؟
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۶ مرداد ۱۴۰۱فیس قدیمش رو داشتم غده سرطانیه شش ماه داشتم سی وی تی هاش خراب شد ۱۵ میلیون رفت تو خرج
Mohsen. G
۱۷ مرداد ۱۴۰۱من هم با x33 تو 60 هزار به مشکل گیربکس خوردم گارانتی با گیربکس مثلا نو تعویض کرد ولی بعد از دو هزار کیلومتر دوباره گیربکس به مشکل خورد و چون گارانتی تموم شده بود بیرون بازش کردم و تازه متوجه شدیم گیربکس نو نیست و تعمیری بوده خلاصه بعد از 30 میلیون خرج باز هم ماشین نشد و فروختم البته با افزایش قیمت نسبت به خرید ولی ضرر نسبت به خودروهای مشابه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۹ مرداد ۱۴۰۱منم فروختم چهارصد میلیون وام گرفتم یه مزدا ۹۶ خریدم
Prpr
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یه نظرسنجی تیگو ۵ لایک ، سوزوکی ویتارا دیس لایک