این فناوری اگر روی خودروهای برقی اجرا شود، ۲ تا ۳ هزار کیلومتر رانندگی با یک شارژ را ممکن خواهد کرد. شرکت چری چین مدعی است اولین شرکت دنیا با خط تولید باتری حالتجامد ۱ گیگاواتساعت تبدیل شده.
برند چینی میگوید اولین خط تولید باتری حالتجامد ۱ گیگاواتساعت جهان را در ووهو چین تأسیس کرده است. رسانههای چینی گزارش دادهاند کانتینرهای حاوی تجهیزات این کارخانه چندی پیش تحویل کارخانهای در منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژی ووهو شده است. اولین فاز این پروژه شامل افتتاح تأسیسات ۱۰۰ هزار مترمربعی بوده و فرایند تولید باتریهای حالتجامد آن با همکاری شرکت انرژی جدید آنهوی آنوا و منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژی ووهو صورت میگیرد.
شرکت انرژی جدید آنهوی آنوا در سال ۲۰۲۰ تأسیس و توسط هلدینگ چری کنترل میشود هرچند سهامداران دیگری از کشورهای چین و ژاپن را نیز دارد. سایت تولید باتریهای موردبحث دارای مرکز تحقیق و توسعه و خط تولید یکپارچه و کاملاً اتوماتیک است و چینیها مدعی شدهاند اولین خط تولید آن با ظرفیت ۱.۲۵ گیگاواتساعت طراحی شده و اولین خط تولید باتری حالتجامد دنیا با ظرفیت تولید بالاتر از ۱ گیگاواتساعت است. جائو لیشین، مدیر شرکت انرژی جدید آنهوی آنوا میگوید:
باتریهای حالتجامد در مقایسه با نمونههای سنتی ایمنتر و پاکتر هستند و تراکم انرژی آن بسیار ارتقا یافته است
انتظار میرود خط تولید این باتریها ظرف چند ماه آینده افتتاح شود. چری میگوید تراکم انرژی نسل اول باتری حالتجامدش فراتر از ۲۸۰ واتساعت به ازای هر کیلوگرم خواهد بود اما نسل دوم باتریها که قرار است سال ۲۰۲۵ عرضه شوند تراکم انرژی فراتر از ۴۰۰ واتساعت در هر کیلوگرم خواهند داشت. همچنین رسانهها گفتهاند سومین نسل باتریهای موردبحث نیز در سال ۲۰۲۷ و با تراکم انرژی ۵۰۰ واتساعت در هر کیلوگرم تولید خواهند شد.
بنا به گفته آنوا، این شرکت میتواند فرایند تولید باتری را از ۱۱ به ۵ مرحله کاهش دهد و در خلال تولید آنها از فرایند ساخت الکترودهای مثبت و منفی خشک نیز استفاده کند. نتیجه این نوآوریها کاهش ۳۰ درصدی سرمایهگذاری ثابت و کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی در زمان ساخت باتریهاست. اگر چری اولین شرکت در دنیا با خط تولید باتری حالتجامد ۱ گیگاواتساعتی باشد قطعاً قدم بسیار بزرگی را بر داشته است. شرکتهای مشهوری در دنیا از جمله تویوتا، هیوندای، فولکسواگن و مرسدس بنز به دنبال توسعه و استفاده از باتریهای حالتجامد هستند و سرمایهگذاری زیادی را روی آنها انجام دادهاند. شرکتهایی همچون CATL نیز در این زمینه بسیار فعال هستند. در خاتمه باید گفت چری قبلاً تولید باتریهای حالتجامد خود را اعلام کرده و آنها را روی کانسپت استیشن خود نصب نموده است.
مازیار
۱ آذر ۱۴۰۳احتمالا تا دهه آینده شارژ خودروهای برقی به یکبار در ماه خواهد رسید
سامان
۱ آذر ۱۴۰۳و این یعنی پایان سلطنت درون سوزها 😔
الان می فهمم چرا مدیران فورد و فولکس واگن به کارمنداشون اخطار می دادن که فرصتمون کمه.
یعنی اتفاق نوکیا قراره این بار در خودروسازی تکرار بشه؟
Cehx
۱ آذر ۱۴۰۳نوکیا رو عقیده اش موند و نخواست پیشرفت کنه فرض کن فراگیری گوشی هوشمند از زمان معرفی اولینش خیلی فاصله داشت ولی نوکیا نیم نگاهی هم به گوشی های هوشمند نکرد و ضرر کرد
نیما
۱ آذر ۱۴۰۳چری مدعی ساخت باتری یک گیگاواتی لطفا بازار ایران را ترک کنه تا ماشین های بهتری وارد بشن
Kiarash
۱ آذر ۱۴۰۳با حرفت موافقم ولی مدیران خودرو هم با قیمت بالاتر و کیفیت ساخت پایین تر به مردم تحویل میده
و چری هم جزو شرکت های بزرگ چین به حساب میاد و پیشرفت خوبی داشته بنظرم
Kiarash
۱ آذر ۱۴۰۳یه جای این مطلب خیلی عجیب و خفن بود : این فناوری اگر روی خودروهای برقی اجرا شود، ۲ تا ۳ هزار کیلومتر رانندگی با یک شارژ را ممکن خواهد کرد. شرکت چری چین مدعی است اولین شرکت دنیا با خط تولید باتری حالتجامد ۱ گیگاواتساعت تبدیل شده. 😯
R@min
۱ آذر ۱۴۰۳15 سال گذشت و هر سال یکی مدعی پیشرفتی شگرف در باتری، در عمل هیچ ! همه خودروسازها تبدیل به بنگاه های ضرردهی شدن میلیاردها دلار سرمایه سوخت، سال ها پیشرفت موتورهای درون سوز عقب افتاد و به خاطر یک مشت چپی که معلوم نیست از کجا خط میگیرن غرب به طور کامل افتاده تو چاه چین و یارانه های دولتیش.
JaMsHiD-B
۱ آذر ۱۴۰۳حمام خون صنعت خودرو به زودی راه میوفته و گردن همه بزرگان بلا استثنا زده میشه مگر اینکه خیلی خوب پیش برن که بتونن کنار چینی ها فعالیت کنند . مگر اینکه دولت ها تعرفه های هزار درصدی بذارن و چین رو کلا تحریم کنند و از ورود ماشین چینی جلوگیری بشه
درسته که جنگ اقتصادی عظیمی راه میوفته و بخش اعظم فروش خیلی از شرکت ها نابود میشه ولی بهتر از اینه که کل شرکت نابود بشه و به خاطرات بپیونده
Avan
۱ آذر ۱۴۰۳این خودرو که عکسش را زدن واقعا تولید چری هست یا عکس رایانه ای است؟! خیلی قشنگه
KAIZEN
۱ آذر ۱۴۰۳مدیر عامل شرکت BYD چند سال پیش گفته بود: یه محصول درجه یک رو انتخاب کن و ازش کپی کن، بعد اون کپی رو بهبود بده و یه محصول بهتر بساز، و این فرایند رو تکرار کن. اینطوری تو از تمام رقبات پیشی میگیری.
ظاهرا ای استراتژی کلی چین در تمام بخشها و صنایع است.
با کپی و مشارکت شروع کردند، درسهای لازم رو خیلی سریع و بدون هزینه یاد گرفتند، همون تکنولوژیها رو مدام بهبود دادن، و الان خودشون تکنولوژی به دنیا معرفی میکنن.
الگو برداری و یادگیری از رو دست یه فرد موفق و سپس بهبود اون مهارتها، سریعترین و ارزان ترین روش ممکن برای کسب یه مهارته و پیشرفت در اونه
فلسفه ژاپنی کایزن دقیقا بر همین اصول ” بهبود مستمر” بنا شده. گامهای پیشرفت کوچک و مداوم.
Taha Ayoobi
۱ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/various/harvard-engineers-invent-solid-state-battery/