زیرمجموعه اکسید چری از شاسیبلند اکسلانتیکس ET رونمایی کرد. این خودرو در فول ترین نسخه خود توانایی تولید ۵۶۱ اسب بخار قدرت را دارد.
گروه چری چراغ سبز تولید اکسید اکسلانتیکس ET جدید را صادر کرد. این شاسیبلند میان سایز و برقی اهداف جاهطلبانهای را دنبال میکند و در کشور چین با نام استرا ET نیز شناخته میشود. خودروی موردبحث در آینده با قوای محرکه EREV یا افزایش دهنده شعاع حرکتی نیز تولید خواهد شد. در همین ابتدا باید گفت طراحی ظاهری و مشخصات چری اکسید اکسلانتیکس ET مشابه لی اتو L7 است و از آنجایی که لی اتو حضور چشمگیری در بازارهای خارجی ندارد بنابراین محصول چری را میتوان جایگزین بینالمللی L7 دانست.
اکسید برند لوکس چری به شمار میرود و در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است. این شرکت هماکنون به تولید و عرضه محصولات بنزینی و پلاگین هیبریدی مشغول است و چهار شاسیبلند LX، TXL، VX و RX را عرضه میکند. اکسید اخیراً سری محصولات جدید خود با نام اکسلانتیکس را معرفی کرده است، خودروهایی که در کشور چین با نام استرا شناخته میشوند. اکسید در سل ۲۰۲۶ شش محصول اکسلانتیکس را تولید خواهد کرد و نهایتاً این نام به برندی مستقل تبدیل خواهد شد.
البته باید گفت اکسید در چین عملکرد خوبی ندارد و فروش آن تا به اینجای سال ۲۰۲۳ به حدود ۳۴ هزار دستگاه رسیده است. هرچند برند لوکس چری عمده تمرکز خود را روی بازارهای خارجی گذاشته و برای مثال در نهماهه ابتدایی امسال به فروش بیش از ۲۹ هزار دستگاهی در روسیه رسیده است. از دیگر بازارهای کلیدی اکسید میتوان به آمریکای جنوبی و خاورمیانه اشاره کرد؛ اما به خود اکسلانتیکس ET بپردازیم که بر پایه پلتفرم E0X چری شکل گرفته است. این پلتفرم در خودروهای لوکسید S7 و اکسلانتیکس ES نیز دیده میشود. از جمله ویژگیهای اصلی اکسلانتیکس ET میتوان به سیستم تعلیق بادی و معماری ۸۰۰ ولتی اشاره کرد.
طراحی ظاهری و داخلی این خودرو توسط پیر لوئیجی فراری انجام شده است، فردی که سابقه زیادی در چانگان، سایک و پینین فارینا دارد. او برخی ویژگیهای خاص را برای اکسید اکسلانتیکس ET در نظر گرفته که از جمله آنها چراغهای LED نصب شده در سپر جلو است. این چراغها به راننده اجازه میدهند احساسات خود را بیان کرده و با دیگر کاربران ارتباط برقرار کند.
از آنجایی که خودروی موردبحث بر پایه لی اتو L7 توسعه یافته بنابراین اشتراکات زیادی دارند. از جمله شباهتهای دو خودرو میتوان به چراغهای جلو و عقب، دستگیره دربها و تناسبات کلی بدنه اشاره کرد. تریم فول ET نیز مشابه L7 از سنسور لیدار روی سقف سود میبرد. ابعاد دو خودرو هم کم و بیش مشابه یکدیگر است به گونهای که طول/عرض/ارتفاع چری اکسید اکسلانتیکس ET به ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۳۰۰۰ میلیمتر میرسد. دیگر تشابه محصول جدید چری و لی اتو را میتوان در طراحی ۵ نفره کابین دانست.
چری اکسید اکسلانتیکس ET با چهار نوع قوای محرکه عرضه میشود. نسخه پایه از یک موتور برقی در اکسل عقب استفاده میکند و ۲۵۲ اسب بخار قدرت دارد. باتری بکار رفته در این خودرو تولید یکی از زیرمجموعههای بی وای دی است. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت میرسد. مدل دوم از پیشرانهای قویتر با خروجی ۳۱۳ اسب بخار استفاده میکند و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. باتری این مدل توسط شرکت CATL تأمین میشود. سومین مدل از ET دارای دو موتور برقی با قدرت ۴۸۰ اسب بخار است و حداکثر سرعتش به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت میرسد. نهایتاً به نسخه فول اکسلانتیکس ET میرسیم که دو موتور آن ۵۶۱ اسب بخار قدرت تولید میکنند. قرار است جدیدترین محصول چری از سال ۲۰۲۴ راهی بازار چین و دیگر کشورها شود.
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آبان ۱۴۰۲چین روز به روز درحال پیشرفت
سوشیانت
۱۲ آبان ۱۴۰۲واقعا خسته نشدید از این جمله؟ همچین میگید انگار بقیه دارن پسرفت میکنن!
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آبان ۱۴۰۲نه منظورم به کشور خودمون بود
Amirmohammad
۱۲ آبان ۱۴۰۲سرعت پیشرفت چین کجا سرعت پیشرفت بقیه کجا
درضمن صرفا همه هم در حال پیشرفت نیستن
سوشیانت
۱۲ آبان ۱۴۰۲فعلا که پیشرفتش در حدی نبوده که بتونه حریف برند های معتبر بشه در ضمن همه به غیر از ایران خودرو و سایپا پیشرفت کردن
فندق
۲۹ آذر ۱۴۰۲نه پسرفت نمیکنن
ولی وقتی شماها همش بد و بیراه میگید و عقده ای بازی علیه چین در میارید
به ما که طرفدارش هستیم چرا حق نمیدید دفاع کنیم ازش؟
چرا فشار میاد بهتون ؟
من خودم اصلا تعصبی نیستم و همه کشور های خوب و درست درمون رو دوست دارم
از بنز و آلمان بگیر تا آمریکا و لوسید و چین و byd و …
net
۱۲ آبان ۱۴۰۲آشغالهای بی کیفیت کپی چینی
X
۱۲ آبان ۱۴۰۲این ها فقط معرفی میشن اما جایی دیده نمیشن
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۲تو از تو خونه رو مبل لم دادی میفهمی هیچ جا دیده نمیشه ؟؟؟
میتونم بپرسم چندتا کشور خارجی رفتی که میدونی هیچ جا دیده نمیشه ؟؟؟
حداقل یه سرچ بزن ببین چقدر تو استرالیا بقیه کشورا فروخته بعد همینجوری بگو
من نمیفهمم چرا اینقدر دردتان میگیره که میخواین انکار کنین چون کشور خودتان هیچ پخی نیس از دیدن بقیه اینقدر دردتان میگیره
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۲https://www.chinamobil.ru/eng/chery/?view=sales_australia
https://www.drive.com.au/news/chinas-chery-aims-to-be-top-five-australia/
عجب
۱۲ آبان ۱۴۰۲عاقا جدول کامل حقوق ورودی خودروهای سواری بطور رسمی منتشر شده و اون تعرفه های سرسام آور که در رسانه ها در نوردش حرف زده میشد رسمی و قانونی شد !!!! خودروهای ۳۰۰۰ سی سی و بالاتر باید از قیمت خود ماشین هم یک مبلغ بسیار بالاتر به عنوان حقوق ورودی بپردازن !!!!! یعنی حضرت لندکروز LC300 اگر با این نوع تعرفه وارد بشه قیمتش پرواز میکنه به آسمون هفتم !!!!
پژمان
۱۲ آبان ۱۴۰۲نه پول خریدش داریم نه ایستگاه شارژش
downfall
۱۲ آبان ۱۴۰۲چینی ها رسما سیفون کشیدن رو کره
downfall
۱۲ آبان ۱۴۰۲رشد و پیشرفت خودروسازهای چینی که فقط منحصر به تولید خودرو نیست و بحث تامین قطعه هم دارن جایگاه پیدا می کنن باعث میشه جایگاه خودروساز های کره ای از قبل هم کمرنگ تر بشه. نه از نظر تکنولوژی حرفی واسه گفتن دارن، نه تو بحث تامین قطعه جایگاه و آینده دارن.
downfall
۱۲ آبان ۱۴۰۲بزک دوزک و گذاشتن یه سری آپشن و ارزان سازی و از اونطرف حذف ایموبلایزر سیاست شکست خورده کره ای های کلاهبردار بوده که با پیشرفت خودروسازی چین همینارو هم دیگه ندارن. چینی ها ارزان تر، پیشرفته تر، مهندسی شده تر هستن، امکانات ضروری مثل ایموبلایزر رو هم حذف نمی کنن. سرنشینان رو هم تبدیل به کباب کوبیده نمی کنن
هیوندا باید به پایان خودش سلام کنه
pezhman
۱۲ آبان ۱۴۰۲چه مدلهایی ایمو برداشتن ؟
sina
۱۲ آبان ۱۴۰۲بردش چقده؟
javad-bmw
۱۲ آبان ۱۴۰۲سیل برقی سازی باعث شد که چین هم بتونه خودروهای پرقدرت بسازه ، اگر قرار بود انجین های درون سوز توسعه پیدا کنن و موضوع باطری و آرمیچر نبود،چین خیلی طول میکشید با موتورهای درون سوز به این قدرت برسه.
اما الان وضعیت دقیقا برعکس چیزی هست که من گفتم.
فندق
۲۹ آذر ۱۴۰۲خب چون خودش جزو پیشرو های الکتریکی ها بوده
مثل آمریکا که تو تراشه سازی بنیان گذار بود و الان هم هنوز پیشرو هست
چین هم تو برقی ها پیشرو بود از همون اول و خیلی سرمایه گذاری کرد ، زمانی که پیرمرد های عقب افتاده آمریکایی اروپایی هم شاگرد میگرفتن جلوی برقی ها چینی ها پرقدرت توسعشون دادن ، الان هم دارن نتیجه تلاششون رو برداشت میکنن و میبینن
البته خودم موتور های درون سوز رو خیلی دوست دارم ،ولی باید همراه با علم پیشرفت کرد وگرنه اسب سواری هم لذتش از ماشین هم خیلی بیشتره (کسایی که تجربه کردن میدونن) ولی خب متاسفانه دیگه نمیشه تو خیابون اکثر کوشر ها اسب سواری کرد
Enzo Ferrari 2008
۱۲ آبان ۱۴۰۲چقدر زیاده اسب بخار ش 561 اسب