چری

گزارش اختصاصی پدال از معرفی شاسی‌بلند برقی اکسید اکسلانتیکس ET در چین

اکسلانتیکس ET یک شاسی‌بلند الکتریکی لوکس و بزرگ است که ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در حاشیهٔ نمایشگاه خودروی پکن، چری امکان ملاقات رسانه‌های خودرویی ایرانی را با محصولات مختلف خود فراهم کرده است. یکی از این خودروها، شاسی‌بلند پرچم‌دار الکتریکی اکسلانتیکس ET از برند لوکس اکسید است. پیش‌فروش این خودرو حدود دو هفته پیش در چین آغاز شده و محصول کاملاً جدیدی به‌حساب می‌آید. این خودرو در بازار چین با نام استرا ET عرضه می‌شود و نام اکسلانتیکس برای بازارهای بین‌المللی در نظر گرفته شده است. اولین سری این شاسی‌بلند در ماه ژانویه از خط تولید خارج شد.

اکسلانتیکس ET ابتدا به‌صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ الکتریکی ژنراتوری آن‌هم ارائه خواهد شد. این ماشین با ۴,۹۵۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۸ میلی‌متر، شاسی‌بلند بزرگی است که محورهای آن ۳,۰۰۰ میلی‌متر از هم فاصله دارند. اکسلانتیکس ET که روی پلت‌فرم الکتریکی سطح بالای E0X چری ساخته شده است، در جلو از دماغه‌ای بدون جلوپنجره با چراغ سراسری استفاده می‌کند. در قسمت جانبی دستگیرهای در مخفی را می‌بینیم که در خودروهای الکتریکی بسیار محبوب هستند درحالی‌که در عقب چراغ‌های سراسری جلب‌توجه می‌کنند.

اکسلانتیکس ET به ۳۰ سنسور و دو تراشهٔ Orin-X مجهز شده است تا توانایی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌ای را برای رانندگی‌های شهری و بزرگراهی فراهم کند. در داخل خودرو هم نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی را می‌بینیم درحالی‌که بالای غربیلک فرمان دو پرهٔ مربعی شکل هم صفحه آمپر دیجیتالی نسبتاً کوچکی جای گرفته است. تهویه، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌ها، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو، سانروف ۲۳۸ سانتی‌متر مربعی و سیستم پایش سلامت که توسط خود چری توسعه پیدا کرده است هم از دیگر ویژگی‌های داخلی اکسلانتیکس ET هستند. این سیستم بر ضربان قلب، فشارخون و دیگر علائم حیاتی سرنشینان نظارت می‌کند.

این شاسی‌بلند بزرگ به دو موتور الکتریکی در جلو و عقب مجهز شده است که به ترتیب ۲۴۵ و ۳۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اکسلانتیکس ET همچنین اولین خودرویی است که از باطری‌های جدید LFP 2.0 Shenxing شرکت CATL استفاده می‌کند. این باطری‌ها طی آزمایش در سرمای شدید منفی ۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد ظرف ۲۴ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شده است. در شرایط عادی و دمای ۲۵ درجه بالای صفر نیز با ۱۰ دقیقه شارژ ۴۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pedal l مجله پدال (@pedal.ir)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بعد اینکه همه ی کمپانیا رفتن سمت خودروهای برقی دولت چین سیاستهای عجیبی در پیش گرفته جوری که از سال 2016 تا الآن 50 تا برند جدید خودروسازی تو چین شروع به کار کردن!!!!! چه خبره؟؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. amir

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3604 ديدگاه)

      آقای اشتری نکن از این کارا اینم اکسلش در بره بعدا پشیمون میشی ها… از ما گفتن بود

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      چرا که نه !!!
      وقتی میشه از کشورهایی چون ایران پول و نفت چپاول کرد!!!
      من هم جای چین بودم به جای ۵۰ تا برند از ۱۰۰۰تا برند رونمایی میکردم!!!

      کاری به چین و چینی ندارم ، فقط حالم از اونایی به هم میخوره که از دکل چین بالا میرن ولی حتی لاستیک چندتا چندتا ماشین ژاپنی کره‌ای‌هی هم که دارن چینی نمیندازند اما مردم رو تشویق به خرید لگن چینی میکنند!!!

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        هرچند که کُلاً از ماشینای چینی خوشم نمیاد ولی ای کاش حداقل خوبهای چینی رو وارد میکردن ، نه بنجلهای چینی …….. متاسفانه تجار ما دنبال با کیفیتهای چینی نمیرن و در عوض میرن یه مشت بنجل چینی از گوشی موبایل و لوازم خونگی بگیر تا سوزن چرخ خیاطی و خیلی چیزای بنجل دیگه رو بار کشتی میکنن میارن ایران خالی میکنن

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          البته اگر این مردم کمی صبر کنند ( حدود دو سال ) چینی‌های ارزشمندی به بازار میاد ولی مشکل اینجاست که چینی جماعت خدماتش گرونِ قطعاتشم که باید سِپُرد دست خدا پیدا بشه هرچند گران!!!

          حالا جنبه تبلیغات و درآمدی که رسانه‌ها حتی پدال هم دارند به کنار ، ولی من در بهترین حالت هم چینی نمیخرم و بخدا قسم آشغال‌ترین ایرانی هم به چینی ترجیح میدم!!!

          زمانی چینی میخرم که در یک بازار آزاد و رقابتی در کنار دیگر برندها همچون کشورهای امارات عربستان التماس به خریدار بکنند و لاغیر!!!!!

          موافقم 2
          مخالفم 2
  2. MehdiTurbo

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2374 ديدگاه)

    درست چین درست کمونیستیه درست اختلاف طبقاتی تو نقاط مختلف شهر هست ولی خدایی کیفیت اسفالت و خط کشی و نرده گذاری خیابان و ساختمان ببین رنگ لعاب جدول بین دوتا خیابان چقدر تمییز رنگای متنوع و زنده کیفیت اسفالت از تو عکس مشخصه اون تیکه رنده رنده اسفالت برای باران چقدر با دقت و ظرافت

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Mr. gt c

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (429 ديدگاه)

      انتظار ندارید برای عکاسی ماشینو ببرن نقاط داغون شهری که داری؟

  3. FY

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    توش زیادی مصنوعی شده … تازه موتور به این ضعیفی چجوری می تونه این رو بکشه؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Amirreza.M

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (303 ديدگاه)

      واقعا همین‌طوره بیرونش خوبه و تقریبا میشه گفت بین این همه خودرو جدید چینی طراحی معمولی‌ داره اما داخلش اصلا خوب نیست رسما یه میزه که یه تبلت کوچیک بالاش گذاشتن یه تبلت بزرگ هم لبه‌ش چسبوندن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا