چری

معرفی پیکاپ چری با برند هیملا برای رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر

چری با برند جدید هیملا وارد بازار وانت‌ها شده و قصد دارد با پیکاپی میان سایز، بزرگانی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را به چالش بکشد.

چری که به خلق زیربرندهای متعدد شهرت دارد، در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ از برند جدید خود با نام هیملا (Himla) رونمایی کرد. این برند که به‌احتمال‌زیاد از نام رشته‌کوه‌های هیمالیا الهام گرفته، با معرفی اولین مدل خود، یک پیکاپ میان سایز، مستقیماً تویوتا هایلوکس را هدف قرار داده است. این پیکاپ که شباهت زیادی به پروتوتایپ KP11 دارد که در اکتبر ۲۰۲۴ معرفی شد، با رنگ جدید، طراحی متفاوت رینگ‌ها و نسخه‌ای ساده‌تر با لوازم جانبی کمتر در شانگهای به نمایش درآمده است. نشان چری روی جلوپنجره و لوگوی هیملا روی در عقب، هویت این محصول را برجسته می‌کنند. این وانت با طراحی مدرن و کاربردی، رقبایی چون تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، فولکس‌واگن آماروک، میتسوبیشی ترایتون، کیا تاسمان، نیسان ناوارا، ایسوزو D-Max و مزدا BT-50 را در بازار جهانی نشانه گرفته است.

هیملا با ظاهری قدرتمند و آشنا طراحی شده است. چراغ‌های جلوی دوقسمتی، صفحات محافظ آلومینیومی، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی، ظاهری خشن و آماده برای آفرود به این پیکاپ بخشیده‌اند. پله‌های یکپارچه روی سپر عقب، دسترسی به محفظه بار را آسان‌تر می‌کنند. این وانت روی رینگ‌های آلیاژی مقاوم با تایرهای آل‌ترین قرار دارد و فاصله مناسب از سطح زمین، آن را برای مسیرهای ناهموار آماده کرده است. محفظه بار هیملا ابعادی مشابه دیگر وانت‌های میان سایز دارد و برای حمل بارهای استاندارد کاملاً مناسب است.

داخل کابین هیملا با الهام از طراحی‌های مدرن، به نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی شبیه تسلا مجهز شده است. یک صفحه آمپر دیجیتالی برای راننده، تودوزی چرمی روشن و دریچه‌های تهویه اختصاصی برای سرنشینان عقب، کابین را به فضایی راحت و لوکس تبدیل کرده‌اند. این طراحی نشان‌دهنده تمرکز چری بر ارائه تجربه‌ای کاربرمحور و متمایل به خودروهای سواری است که با ادعای برند هیملا برای «طراحی متمرکز بر سرنشین» همخوانی دارد. چری وعده داده که هیملا با استانداردهای ایمنی پنج ستاره جهانی عرضه شود و از ساختار بدنه با استحکام بالا، سیستم‌های کمک‌راننده هوشمند و فناوری ایمنی پیشرفته بهره ببرد.

هرچند چری هنوز مشخصات دقیق هیملا را اعلام نکرده اما این وانت آماده تولید به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود هیملا روی شاسی نردبانی ساخته شده باشد که امکان رقابت در ظرفیت بار و یدک‌کشی را فراهم می‌کند. پیشرانه‌ها احتمالاً شامل گزینه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی خواهند بود که با روندهای کنونی بازار وانت‌ها همخوانی دارد. هیملا قرار است به بازارهای اروپا، خاورمیانه و آمریکای لاتین صادر شود. چری ادعا می‌کند که برند هیملا پیکاپ‌های متنوعی را در کلاس‌های کامپکت، میان سایز و بزرگ ارائه خواهد کرد. چری هم‌زمان با هیملا، بازگشت برند ریلای را نیز اعلام کرده که صرفاً روی وانت‌هایی با پیشرانه‌های درون‌سوز، برقی، پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی بردافزا تمرکز خواهد داشت. این دو برند، سبد گسترده چری را که شامل زیربرندهایی مثل اکسید، آی‌کار، جیکو، جتور، کایی، لوکسید و اومودا است، تقویت خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ابومفسد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (775 ديدگاه)

    الان یه حسود میاد میگه به گرد پای هایلوکس نمیرسه

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. بهنام

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (954 ديدگاه)

      ابومفسد من جنازه ی هایلوکس رو به این مضخرف ترجیح میدم البته اگه شما ناراحت نمیشی.

      موافقم 17
      مخالفم 7
    2. Mr wrong

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (496 ديدگاه)

      درحالی که خودش پراید داره

      موافقم 7
      مخالفم 11
    3. net

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      چراغ باریک جلو خوبه. این ماشین ابعاد هایلوکس و رنجر داره ولی ارتفاع جلوپنجره وانت فول سایز داره

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ابومفسد

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (775 ديدگاه)

        آقا نت جون هرکی دوست داری منو ریپلی نزن

  2. Mohammad

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (138 ديدگاه)

    این که تی ۹ خودمونه با یکم تغییرات ، ولی قشنگه
    من اگه پولش رو داشته باشم اولویتم هایلوکسه ، اگه نداشته باشن این خودرو
    دوستان الان سریع میان هیت میدن که چین غلط کرده بی جا کرده همچین حرفی زده ، دوستان عزیز خواهشاً ول کنید این حرفارو ، تو واقعیت وقتی خودش رو نشان داد معلوم میشه می‌تونه رقابت کنه یا نه ، در ضمن حتی اگه رقیب هایلوکس هم باشه ، ازش بهتر نیست ، توجه کنید رقیبشه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. ashkanyp

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    امیدوارم با موتور ۱.۵ توربو و تک دف نباشه که یه موضوع دیگه واسه خندیدن بشه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  4. شهروند ایرانی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (916 ديدگاه)

    اخرش چیه یه موتور دو لیتر توربو یا ۱.۵ توربو انوقت هایلوکس 2.7 تنفس طبیعی فکر نکنم رقابتی در کار باش چون المان فرانسه نمیبینی پیکاپ بزنن این رده در انحصار ژاپن و آمریکاس

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. مصطفی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    الان مشخصاتش بیاد طبق رسوم چینیا به این شکله که:
    موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو جی دی آدی تک دف اونم با گیربکس cvt 🤦‍♂️

    اونوقت هایلوکس دو دف ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی این عروسک خرسی رو رقیب حساب میکنه بنظرتون؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Behnam1012

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      2.7 لیتری ضعیف ترین نسخه هایلوکسه و مدل 4 لیتری 6 سیلندر هم داره

  6. Cadillac-V

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (177 ديدگاه)

    تو خواب باید رقابت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 6
  7. Sina_carshow

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (475 ديدگاه)

    یعنی کامنت هارو میبینم هنگ میکنم اصن چی بگم از الان با غرض و تعصب میگن این آشغاله و تو خواب رقابت میکنه و به قبر پدرش خندیده و…
    آقا یه ذره یواش تر شما سهام دار نیستید اونقدری که نگران چین هستید یا از چین بدتون میاد ترامپ بدش نمیاد شل کنید از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرید یه برا تنوع هم شده برید چین تست درایو کنید یا بررسی های یوتوب رو نگا کنید

    موافقم 8
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا