چری

تست استحکام و ایمنی چری اکسید اکسلانتیکس ET با پرتاب از ارتفاع 32 متری!

شرکت چری برای نمایش ایمنی و استحکام بالای اکسید اکسلانتیکس ET آن را از ارتفاع ۳۲ متری به زمین پرتاب کرده است.


تست‌های تصادف خودروها از فرمت‌های نسبتاً یکسان و درعین‌حال سخت‌گیرانه‌ای پیروی می‌کنند و به همین خاطر است که برخی کارشناسان با انتقاد از این تست‌ها اظهار می‌دارند خودروسازان محصولات خود را برای موفقیت در این تست‌ها تولید کرده‌اند؛ اما یکی از سناریوهای وحشتناک برای بسیاری از رانندگان می‌تواند خروج از جاده و پرتاب از صخره‌ها به درون دره‌های عمیق باشد. واضح است که چنین چیزی در رانندگی روزمره رخ نمی‌دهد اما شاید افراد زیادی نگران آن باشند.

ظاهراً چری نیز مشتاق بررسی چنین سناریویی است و به همین خاطر اکسید اکسلانتیکس ET را از ارتفاع ۳۲ متری به زمین پرتاب کرده است. چینی‌ها در این تست شاسی‌بلند برقی اکسلانتیکس ET را به ارتفاع ۳۲ متری زمین رسانده‌اند و سپس کابل نگه‌دارنده را آزاد کرده و خودرو به‌صورت عمودی به سمت زمین حرکت نموده و بخش جلوی آن به زمین برخورد کرده است. چنین تستی به بررسی یک سناریوی خطرناک در رانندگی یعنی خروج از جاده و پرتاب از ارتفاع می‌پردازد. این تست می‌تواند استحکام ساختاری و توانایی حفاظت از سرنشینان در تصادفات شدید را به چالش بکشد.

پیش از این نیز شرکت‌هایی همچون ولوو اقدام به تست خودروهای خود کرده‌اند هرچند سوئدی‌ها خودروی خود را از ارتفاع ۳۰ متری به سمت زمین رها نموده‌اند. تست استحکام چری اکسید اکسلانتیکس ET نیز نه تنها به منظور چالش استانداردهای ایمنی برندهای جوینت ونچری در چین انجام شده بلکه اطمینان چری به استانداردهای فنی خود را به نمایش گذاشته است. با اینکه بخش جلوی خودرو به شدت آسیب دیده اما بخش کابین و سرنشینان از این آسیب مصون بوده است. همچنین به نظر می‌رسد ستون‌ها آسیب جزئی دیده‌اند و درها به حالت عادی باز می‌شوند.

خودروی موردبحث پرچم‌دار برقی چری به شمار می‌رود و یک شاسی‌بلند میان سایز است که از ماه قبل فرایند پیش‌فروش خود را آغاز نموده است. طول/عرض/ارتفاع اکسلانتیکس ET به ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۳۰۰۰ میلی‌متر می‌رسد. قیمت این خودرو بین ۲۸ تا ۴۶ هزار دلار خواهد بود. نسخه‌های مجهز به سیستم افزایش پیمایش خودرو از موتور برقی در اکسل عقب با قدرت ۲۶۱ اسب بخار استفاده می‌کنند درحالی‌که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. نسخه‌های تمام برقی به موتوری با ۳۰۸ اسب بخار قدرت مجهز هستند هرچند در مدل‌های چهار چرخ محرک یک موتور برقی هم به اکسل جلو اضافه می‌شود. قدرت این موتور نیز ۱۶۵ اسب بخار اعلام شده است. چری اکسید اکسلانتیکس ET از باتری شرکت CATL استفاده می‌کند و تنها با ۱۰ دقیقه شارژ می‌توان به شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری دست یافت. سرعت شارژ این باتری چهار برابر سریع‌تر از باتری‌های قدیمی است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از مواد شیمیایی ارزان‌تر و ایمن‌تر لیتیوم آهن فسفات در باتری استفاده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    کلیپای تبلیغاتی مضحک!!! بیخ گوشی داد میزنه تا نتیجه تست در ظاهر عوام بیشتر جلوه کنه! بعد چهل نفر برن ببینن چی شده! ترفندای تبلیغاتی پوسیده شده! برای عوام خیلی خوب هست. بعد میبینی یکی دو سال دیگه متوجه میشن که اصلا اون شاسی کلا دستکاری شده بوده و ماشین قابلیت حرکت نداشته! همه کاراشون دروغه

    موافقم 10
    مخالفم 14
    1. MC20

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      وقتی ماشین های چری فقط با راه رفتن معمولی اکسل و محور و چرخ اش از جا کنده میشه و مثل یه ژیمناست حرف ای 20 تا پشتک وارو می زنه … بعد کی باور می کنه این فیلم های سینمایی رو !!!!!!!!!

      دیگه به نظرم با هیچ ماله ای جمع نمی شه …

      موافقم 15
      مخالفم 9
      1. علی

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (292 ديدگاه)

        درود بر این صنعت مدرن ماشالاه🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳

        موافقم 9
        مخالفم 9
      2. ab0lf4zl

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (232 ديدگاه)

        استاد چند درصد از ماشین هاش اینجوری شدن؟؟؟
        تو اینهمه مدل تولیدی خبر دو تا دونه اومده.
        بی انصاف نباش هیچوقت. بناب سختگیری و انتقاد باشه کل خودروهای تولیدی داخل کشور باید شماره گذاری هاش توقیف بشه

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. مهدی

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          با سلام و درود به همگی
          باز دمشون گرم ی تستی انجام میدن رو تولیداتشون ، ایران خودرو و سایپا اگه محصولاتشون رو از فاصله ی یک متری همین تست رو انجام بدن هزار برابر محصولاتشون داغون میشه ، واقعا تصادف تیگو ۷ و پژو ۴۰۵ در جاده سیستان بلوچستان گویای همه چیز هست وبه کدامین گناه مردم عزیزمون باید اینجوری جونشون رو از دست بدن و دها برابر این محصولات بی کیفیت رو خریداری کنند

          موافقم 11
      3. سید حبیب سلطانی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اون قسمت از ماشین که اکسل باشه تو ایران تولید شده که این اتفاق افتاده

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. Sina_carshow

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      یعنی تستای ایمنی اروپا و استرالیا هم دروغ میگن؟
      اینکارو تقریبا اکثر شرکتا برا جولان دادن روی ایمنی خودشون انجام میدن
      یکی از اصلی ترین برند ها تو این زمینه ولوو هستش که ید طولانی تو این حوزه داره و کارای وحشتناک تر با خودرو هاش میکنه
      پس به نظر من جولان دادن رو همچین خودرو هایی ایرادی نداره
      اگر تصادف تیگو ۷ با اون پژو رو تو سمت استان سیستان و بلوچستان دیده باشین میبینید چه طور ظاهر شده
      دربترخ اکسل در رفتن ماشینی که جنسش بد باشه باید کوبیده بشه

      مطمئن هستم لوگو این ماشین از متعلق به یک برند ژاپنی یا آلمانی یا آمریکایی بود شعار هایی در سطح بیت های خیام و مولانا تو وصف این ویدیو کامنت میکردین

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. MC20

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        از ماله چینی ها رو کشیدن سینا جان چه چیزی نصیب شما میشه !!!!!!!!!

        اگر ماشین اروپایی هم اکسل و محور و چرخ هاش از جا کنده بشه و ماشین چند بار غلط بزنه ما با همین عزم سعی در بیانش خواهیم کرد …

        نمونه اش آتش سوزی تسلا در آمریکا ( صاحب ماشین آقای دکتری بود و در ماشین گیر کرد و سوخت ) …

        یا همین لوسیدی که تبدیل به کربن شد …

        یا هیونداهای کنا …

        یا آتش گرفتن 2 تا پورشه پانامرا مدل 2013 یکی در مشهد و دیگری در تهران ( فکر کنم )

        هر جا قصور و اهمالی بوده ما سعی کردیم بیان کنیم …

        اروپا و آسیا وآمریکا هم نداره …

        لااقل برای ما نداره …

        موافقم 6
        مخالفم 10
        1. Sina_carshow

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (235 ديدگاه)

          پس با این اوصاف پورشه هم خطرناکه مث چری
          چون گفتید ماشین های چری
          خوب پس ماشینای پورشه و لوسید هم خطر آتیش گرفتن داره

          دوست گرامی من ماله کش نیستم یه ذره ادب هم خوب چیزیه من فقط واقع گرام
          شما چشمتون رو به حقیقت بستین نمیخواید پیشرفت چینی هارو قبول کنید
          الان اکسل ایکس ۵۵ در رفته چه ربطی به این ماشین داره؟ منبعی دارین برای ادعاتون همینجا بگید شاید من اشتباه میکنم

          موافقم 16
          مخالفم 1
        2. MC20

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          ربطش اینه که فکر کردی چری برای محصولات مختلفش اکسل های مختلف از برند های مختلف سفارش می ده یا کل نیازش رو از یه تامین کننده می گیره ؟

          سینا جان ماله کشیدن در گچ کاری / سیمان کاری ، برای پوشاندن درز ها و حفره ها و صیقلی کردن سطح بکار می ره تا عیوب پوشیده بشه و دیده نشه دقیقا کاری که امثال شما دارید انجام می دید …

          ما چشم روی حقیقت نبستیم و پیشرفت چینی ها رو دیدیم ( خود ماشین X55 از محور عقبش ، پیش رفت و از شدت تکنولوژی چند تا پشتک وارو زد )

          منبع من برای اثبات کیفیت پایین ماشین چینی غیر فاجعه X55 …

          1) فراخوان چری در مالزی برای اکسل شکسته برای اومودا 5 …

          2) فراخوان بیش از 82 هزار ام وی ام X22 برای خطر خاموش شدن موتور :

          چندی پیش شرکت خودروسازی چری مطابق با الزامات آیین نامه اداره فراخوان محصولات معیوب خودرو و لزوم اقدامات اجرای مقررات، فراخوانی گسترده برای مدیریت و رفع مشکل محصولات معیوب خود صادر کرد که این فراخوان از تاریخ 15 آوریل 2021 شروع شده و در مجموع شامل 82 هزار و 867 دستگاه خودروی چری تیگو 3x می شود، خودرویی که در ایران به نام ام وی ام X22 شناخته شده است …

          3) و بقیه فراخوان ها در آینده است …

          موافقم 4
          مخالفم 9
      2. MC20

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        غلت بزنه ماشین …

        سوادمونم نم کشیده دیگه …

        موافقم 5
        مخالفم 6
    3. Sina_carshow

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      دربترخ = درباره

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. KAIZEN

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (209 ديدگاه)

        تو تستهای معمولی ماشینا رو با یه سرعت مشخصی میکوبن به یه دیوار بتنی که همین کارو انجام میده البته خیلی دقیقتر
        این جور تستها بیشتر جنبه تبلیغاتی داره

        1. Engineer

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (66 ديدگاه)

          رها کردن ماشین از یه ارتفاع مشخص نسبت به کوبیدن ماشین در همون فاصله قطعا تکانه p:mv) Momentum) بیشتری به خودرو وارد میشه چرا چون هنگام حرکت روی زمین برای کوبیدن خودرو نیروی اصطکاک ایستایی در لحظه آستانه حرکت ųs ونیروی اصطکاک جنبشی ųk حین حرکت و نیروی g به کف خودرو که به عنوان یه نیروی مقاومتی عمل میکنه وارد میشه ولی هنگامی که از ارتفاع رها میشه همون نیروی g عکس میشه و باعث افزایش سرعت خودرو میشه ، اون دوتا اصطکاک هم نداریم

          موافقم 7
          مخالفم 4
    4. سروش آریا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      واقعا خوش بحال خودت و اون چند نفری که لایکت کردن، بدون فکر بدون اطلاعات بدون مطالعه، فقط توی فضای متعفن توهم توطئه بچه گانه وول میخورین با جمله های نخ نما شده : دروغ است، کار خودشونه و از این قبیل.

      موافقم 7
      مخالفم 0
    5. رضا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اصلا بهدقیافه ماشینا توجه کردین این اینکه باهات میخوان دعوا کنند .یا بعضی هاشون مثل فونیکس انگار بچه پالتو پیرمردا رو پوشیده .یا جک 3 انگار گربه رو چهر پنجه هاش راه میره .لاماری رو که دیگه نگو یه وال بد ترکیب تو خیابو نا .مدلهای حدید و که پیگه خدا بخیر کننده از جلو عین نگاه کردن به اپارتمانه از عقب که اصلا نباید بهشون نگا کرد

  2. ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    اگه پراید مینداختن تجزیه میشد

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. Mohammad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    از یه طرف میگن چین داره با خودرو هایی که میسازه کمر امریکا و اروپا رو داره میشکنه
    از یه طرف هم خبر اومده یکی از بزرگترین سرمایه گذارهای خودروهای برقی چین ایلان ماسک هستش
    راست میگن سیاست چیز عجیبیه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. داود

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    این تستهای عجیب و غریب چینی بخاطر در رفتن اکسل هاشون هست و گرنه کاربرد دیگری نداره فقط میخوان ببینن وقتی اکسل در میره و ماشین می‌ره ته دره چه مقاومتی داره.

    موافقم 6
    مخالفم 9
  5. علی جردن

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    چینی ها لقب پر فروش ترین خودروی برقی رو از تسلا گرفتن حالا میخوان عنوان ایمن ترین خودرو از ولوو بگیرن مال خودشون کنن

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. پیام

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      بازی چین و تسلا هنوز تموم نشده. فعلا صبر کن تا ببینیم ورود خودروهای آشغال و بی کیفیت چینی به اروپا و آمریکا تولیفش چی میشه بعد

      موافقم 5
      مخالفم 8
    2. پیام

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      در ضمن فقط تسلا الکاریکی نمیزنه! بقیه برندهای آمریکایی هم هستن و فعلا وارد بازی شدن. یکمی صبر کن معلوم میشه

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        من صبر میکنم شما فکر نکن چین هم صبر میکنه و دست روی دست میزاره کاری نمیکنه جهت پیشرفت. چین اگه تا سال ۲۰۳۰ نشد مجهزترین و پیشرفته ترین و بزرگترین تولید کننده خودرو….
        اگر قانون ورود خودروی چینی به آمریکا تصویب بشه میشه مثل ایران که توان رقابت با خودروسازای جهانو ندارن جلوی وارداتو میگرن تا کارخونه های خودردسازی ملی سایپا و ایران خودرو ورشکست نشن.

        موافقم 11
        مخالفم 4
  6. PURIYA

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    نهایت نیرویی که به این ماشین با سقوط از ارتفاع ۳۲ متر وارد میشه مثل تست تصادف با سرعت ۶۰ کیلومتر در تست های معمولیه
    بعدشم ولوو تاحالا صدتا کار از این بدتر انجام داده که این اصلا پیشش هیچی نیست

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. OM.01

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (546 ديدگاه)

      (نهایت نیرویی که به این ماشین با سقوط از ارتفاع ۳۲ متر وارد میشه مثل تست تصادف با سرعت ۶۰ کیلومتر در تست های معمولیه)

      میتونی از chat gpt بپرسی خودرویی 2 تنی از ارتفاع 32 متر سقوط میکنه هنگام برخورد چه سرعتی داره! حالا نپرسیدی یا خودت حال محاسبه فیزیک نداری اشکال نداره، جوابش میشه سرعت 25 متر بر ثانیه یعنی 90 کیلومتر بر ساعت!

      این کار رو ولوو هم انجام داده بود دوستان تعریف میکردن! حالا چون شرکت دیگه ای الان انجامش داده همه تو کامنت میگن مسخره بازی!
      https://www.pedal.ir/volvo/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%AA%DB%8C%D9%85%E2%80%8C-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA/
      بزرگترین مشکل ایرانی ها یک کتاب نخوندن هست که متاسفانه سرانه مطالعه ایران اصلا جالب نیست نسبت به کشورهای دیگه
      دوم تعصب الکی پیرامون خیلی چیزها
      سوم عدم توانایی شنیدن حرف مخالف

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Engineer

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        برای محاسبه مقدار نیرویی که به جلوی خودرو وارد میشه باید از قانون سوم نیوتن ، F=MA
        عمل عکس العمل استفاده کرد که میشه جرم در شتاب
        جرم مشخصه اما شتاب رو میتونیم از تغییر سرعت( dv ) و سرعت هم یعنی تغییر مکان(dx) بدست بیاریم البته تکانه (Momentum)
        P=mv هم هنگام برخورد محاسبه میکنن
        با محاسبه و تحلیل های فیزیکی متوجه میشی سرعت و مقدار نیرو به بدنه چقدر بوده.

      2. MC20

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        OM.01 عزیز …

        شما که مثل ما ایرانی ها نیستی و کتاب می خونی از chat gpt سوال هات رو می پرسی ؟؟؟

        بگذریم …

        شما احتمالا برعکس ما ایرانی ها توانایی شنیدن حرف مخالف رو داری پس من از شما یه سوال می پرسم …

        آیا شما به شخصه حاضر بودی درون این ماشین امن چینی باشی و درون این ماشین از اون ارتفاع به پایین سقوط کنی ؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 6
      3. KAIZEN

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (209 ديدگاه)

        OM.01
        داداش تو محاسباتت باید زمان رو هم لحاظ میکردی
        اگه فیلم رو یه بار دیگه ببینی ماشین تو حدود 2 ثانیه رسید به زمین یعنی در 2 ثانیه 32 متر
        پس در 60 ثانیه 960 متر و در ساعت میشه 57.600 متر. درواقع این ماشین همون تست 60 کیلومتر استاندارد رو با سرعتی کمتر به شکلی کاملا تبلیغاتی انجام داده. تبلیغات چیزیه که چینیها خیلی روش مانور میدن
        اکسلش در نره صلوات

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. OM.01

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (546 ديدگاه)

          کاربر Engineer نکته جالبی اشاره کردید! فقط اون F=M*C فکر کنم قانون دوم نیوتون هست

          با توجه به اینکه این ماشین سقوط کرده و شتاب زمین یه عدد ثابت هست تقریبا نیروی برخورد با زمین با وزن خود ماشین برابر بوده تقریبا حدود 19 هزار نیوتون نیرو وارد شده هنگام برخورد

          کاربر mc20
          شما رو نمیدونم ولی با توجه به نوع خودرو و توانایی هاش قضاوت میکنم نه لوگوی کاپوت! خیلی از ماشین هایی که که خیلی ها آرزوشونه برای من خاطره هست. از یک سنی به بعد و از یه تعداد خودرو به بعد که سوار بشی از برندهای مختلف،عوض اینکه برند پرست باشی و رگ گردن باد کنی دنبال بهترین مدل در بهترین کلاس میگردی.

          در جواب به سوال شما هم باید بگم من سوار هر ماشین ایمنی میشم حالا ساخت هرجا باشه مهم نیست مهم اینکه ایمن باشه. امنیت ماشین و حفاظت ماشین هم کشور سازنده و لوگوی کاپوت مشخص نمیکنه و ساختار شاسی بدنه تعداد سیستم های ایمنی مشخص میکنه قطعا اینو میدونی!

          کاربر kaizen توجه شما را به زیر جلب میکنم
          محاسبه زمان سقوط=
          زمان سقوط= 2ضربرد 32 متر تقسیم بر 9.8متر بر مجذور ثانیه، حاصل میشه 64 تقسیم بر 9.8
          بعد می‌بریم زیر رادیکال حاصل رو. حاصل 6.5 میشه و یعنی رادیکال 6.5 که میشه 2.5
          سقوط ماشین 2.5 ثانیه طول کشیده

          برای محاسبه میزان سرعت هم کاری نداره
          2 ضربرد 9.8متر بر مجذور ثانیه ضربدر ارتفاع
          ارتفاع 32 متر هست

          یعنی 2x 9.8 x 32
          خب میشه 627
          حالا می‌بریم زیر رادیکال این عدد رو میشه 25.49 متر بر ثانیه حالا تبدیل به کیلومتر بر ساعت میکنیم میشه 90 کیلومتر بر ساعت.

          حالا بعد 4 سال X55 پرو یک دونه از بین 10 هزار X55 پرو تو کشور در رفت و چپ کرد و از همه مهتر همه سرنشینان زنده بودن. حالا چری شد اشغال؟ بعد اکسل X55 پرو چه ربطی به این مدل چری داره؟

          تو دنیا انواع حادثه رخ میده یکی آتیش میگیره یکی چرخش درمیاره یکی مشکل قفل شدن داره یکی ایربگش یهو باز میشه اونا هم پس اشغالن برندشون؟ تسلا با اون همه ایراد خودران اشغال هست؟
          طرفداری چری رو نمیکنم اصلا چری برند درجه 2 چینی هست ولی یه سری ها جوری کامنت میزارن انگار بقیه برندها هیچ ایرادی ندارن.
          در تولید انبوه ایراد چندین نسخه در چندده هزار مدل طبیعی هست

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Engineer

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (66 ديدگاه)

          کاربر OM.01

          F=ma قانون دوم نیوتن و برای محاسبه نیرو به کار میره که چه مقدار نیرو به کل خودرو وارد شده
          قانون سوم هم برای کنش و واکنش دو جسم هنگام برخورد هر برخوردی از دو خودرو تا حتی دو میدان مغناطیسی
          و نکته مهم تر تکانه Momentum دو خودرو هنگام برخورد هست اون فاجعه ی ضربه رو اعلام می‌کنه
          شتاب هم روی زمین9.8m/s هستش که هرچه جسم سنگین‌تر نیرو بیشتر
          جسم رها میشه شتاب زمین باعث تغییر سرعت خودرو میشه یعن نیروی g یا همون گرانش باعث سقوط میشه
          یه مبحث خیلی گسترده که توی فیزیک به عنوان سقوط آزاد شناخته میشه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. Engineer

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (66 ديدگاه)

          کاربر KIZEN

          این چیزی که شما محاسبه کردی مسافت طی شده هستش نه سرعت
          سرعت رو میتونیم از از تغییر مکان dx طی شده نسبت به تغییر زمان dt محاسبه کنیم
          یا معادله سرعتش رو بصورت •v=-gt+v بنویسیم ، شتاب در زمان به اضافه سرعت اولیه،،برای حرکت با شتاب ثابت روی خط راست.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      4. MC20

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        OM.01 عزیز …

        بگذار درفشانی به درفشانی پیش بریم که جوابی از قلم نیفته : {{{ اولین افاضات شما : شما رو نمیدونم ولی با توجه به نوع خودرو و توانایی هاش قضاوت میکنم نه لوگوی کاپوت }}}

        اگر عاشق بودی می دونستی که تمام حیثیت و هویت و دانش و سابقه و افتخار و پیروزی ها و شکست های تمام برندهای اصیل از پس دهه ها و دهه ها در همون لوگو نهفته شده …

        لوگو برای اهل فن فقط لوگو نیست راهنماییست برای این که اون برند رو بخریم یا نه …

        دومین افاضات شما : {{{ از یک سنی به بعد و از یه تعداد خودرو به بعد که سوار بشی از برندهای مختلف،عوض اینکه برند پرست باشی و رگ گردن باد کنی دنبال بهترین مدل در بهترین کلاس میگردی }}}

        اینجا خودت داری حرف خودت رو نقض می کنی …

        موقع شو آف و پز روشنفکری گرفتن از ماشین چینی دفاع می کنی و اعتراض ما رو به این کار خودت بر نمی تابی اما موقع استفاده روزمره از ماشین به قول خودت دنبال بهترین مدل در بهترین کلاس می گردی …

        الان این چینی بهترین مدل در بهترین کلاسه که داری ازش دفاع می کنی ؟

        موافقم 2
        مخالفم 8
      5. PURIYA

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (567 ديدگاه)

        ببین داش من محاسبات رو کاغذ یه چیزه
        واقعیت چیز دیگه
        من که کلا منظورم از این پیامی که نوشته بودم این بود که این تست هم چیز خیلی عجیب و غریبی نیست و سرعت برخوردش حول و حوش همون سرعت استاندارده البته که اگر این ماشین با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت هم برخورد بکنه بازم با تمام قسمت جلوش برخورد کرده که در تست های ۶۴ کیلومتر در ساعت فقط یک طرف ماشین به مانع برخورد میکنه و وزن ماشین می افته رو اون قسمت اثابت کرده و باعث میشه ماشین ضرر بیشتری نسبت به تصادف تمام رخ داشته باشه بعدشم شما برای اینکه سرعت اینو محاسبه کنی باید وزن دقیق ماشین رو وارد کنی بعدم خود نیروی گرانش یه چیز متغیره و هزار تا فاکتور دیگه هم هست الکی نمیشه گفت این ماشین ۲ تن وزن داره ۳۲ متر فاصله از زمین بعد شروع کنی محاسبه کردن
        گرچه بازم میگم منظور من چیز دیگه ای بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. m

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      اگر ارتفاع 32 متر باشه و نیروی درگ رو در نظر نگیریم. در لحظه برخورد به زمین سرعت ماشین 90 کیلومتر بر ساعت میشه

  7. زیزیگولو

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    کاری به این مقاله و این مدل از چری ندارم …….. ولی ایران شده محل آزمایش خودروهای چینی

    موافقم 9
    مخالفم 7
  8. سید یوسف موسوی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این همه چیزو عوض نمیکنه، من هنوز با تو مشکل دارم😂

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. رضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باید اینو بگم ماشین های چینی هزار بار امنتر و مقاوم تر از ارابه های مرگ ۵۰ سال پیش داخلی هستند اصلا شک نکنید.
    چین سالانه ۳۰ میلیون خودرو تولید و در اقصا نقاط دنیا بفروش میرساند حالا گیرم که دوتا دونه هم معیوب باشه این کاملا طبیعیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. قلی مد رضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    با تشکر از نظرات همه دوستان …من کارشناس نیستم اما از تجربه با یک خودرو چینی میان رده .. خدایی از مشهد می امدم و نزدیک تهران خوابم برد و محکم از عقب با سرعت 80کیلومتر به کامیونت زدم .. واقعا خودرو خسارت کمی دید …فکر می کنم اگر خودروی ایرانی بود خسارات سختی به خودرو وارد می شد.

  11. Omidcreative

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا هیچکی قیمت پرداختی بابت خودرو رو درنظر نمیگیره
    ماشین چینی از لحاظ دوام و کیفیت قطعا به برندای اصیل خودروسازی دنیا نمیرسه
    ولی آیا شما با مبلغ پرداختی بابت یه چینی صفر میتونی خودروی برند صفر بخری؟قطعا خیر،حداقل باید ۵ برابرشو بپردازی
    قطعا داشتن و سوارشدن خودروهای اصیل لذت بسیار زیادی داره ولی واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم
    خارج از تعصب تو کشور ما با این همه محدودیت و انحصار بنظر من سوار شدن خودروی چینی خیلی منطقیه،شما خودرو با امکانات روز و کیفیت قابل قبول سوار میشی،تا ۵ سال هم اگه مثل وحشی باهاش برخورد نکنی هیچیش نمیشه،با این پول باید خودروی ۱۰ سال کارکرده برند بخری،آخرشم هر ماه سر از تعمیرگاه درمیاری

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. Taha Ayoobi

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    باشه حالا چرا داد میزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا