در بازار ایران، به تازگی هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ و چری آریزو ۸ عرضه شده است. این خودروها امکانات فنی مشابه دارند؛ اما در بازه قیمتی متفاوت، جالب به نظر میرسند.
برای مردم ایران، مشابه بسیاری دیگر کشورهای دنیا، توجه به شاسیبلندها و کراساورها رو به افزایش است. این شرایط، کاهش تقاضا برای سدانها را به دنبال دارد و البته سلیقهی بازار را تغییر میدهد. از سویی دیگر، هنوز میتوان برای انواع سدان وارداتی به ایران، سهم ۳۰ تا ۴۰ درصدی را مشاهده کرد و همچنین افرادی که برای محصول چینی، بیش از ۳ میلیارد تومان بپردازند.
بیشتر بخوانید:
در ایران، دسترسی به خودروهای مشهور دنیا مشکل است و حالا محصولات کرهای، بسیار محبوب هستند. خصوصا بعدا از توقف واردات خودرو در سال ۱۳۹۶، توجه به تولیدات هیوندای، شامل سوناتا و سانتافه افزایش یافت. حالا بعد از ۸ سال، نسل جدید سوناتا وارد ایران شده و برای مردم کشور ما جذاب به نظر میرسد.
مدیران خودرو با سابقهای نزدیک به ۱۵ سال در ایران فعالیت میکند. این مجموعه در کنار خودروسازی کرمان (KMC) مهمترین عرضهکنندگان خودروهای چینی در ایران هستند و توانستهاند با ارایهی خدمات پس از فروش، اعتماد بسیاری از مشتریان ایرانی را جلب کنند. هماکنون برای فونیکس تیگو ۸ سه میلیارد تومانی، خریدارانی وجود دارد و قطعا چری آریزو ۸ نیز خریدارانی خواهد داشت.
اصالت برند و خدمات گارانتی چقدر مهم است؟
برای مردم ایران، شرکت سازنده اهمیت دارد اما دانش بالا برای مقایسهی خودروسازان مختلف، دیده نمیشود. مثلا محصولات هیوندای با کیفیت و سطح بالا توصیف میشوند؛ درحالیکه برای هوندا و اشکودا، تقاضای چندانی وجود ندارد. از سویی دیگر، بسیاری از مردم کشور ما، هیوندای را از نظر فنی، نزدیک به تویوتا میدانند.
شکی نیست که چری، نهتنها در ایران، داخل چین هم با عنوان یک خودروساز طراز اول، شناخته نمیشود. آنچه مشتریان متعدد را به خرید مدلهای مختلف فونیکس و آریزو علاقهمند کرده ؛ قیمت مناسب در مقابل تجهیزات موجود است. طبیعتا کسی که آریزو ۸ میخرد، نهتنها نسبت به هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ مبلغ کمتری میپردازد، بلکه امکانات بیشتری در اختیار خواهد داشت.
هرچند که در بحث برند، هیوندای برتری مهمی نسبت به چری دارد؛ اما فاقد واردکنندهی مشهور برای بازار ایران است. غالب مردم کشور ما، آشنایی چندانی با هرمس خودرو (عرضه کننده سوناتا ۲۰۲۵ در ایران) ندارند؛ اما مشتریان راضی از خدمات پس از فروش مدیران خودرو (واردکنندهی چری آریزو ۸) پرتعداد هستند. خریدار یک سدان چینی در ایران، تاحدودی نسبت به تامین قطعات و سرویسهای دورهای در شهرهای مختلف خارج از پایتخت، اطمینان دارد. شبکهی خدمات مدیران خودرو در ایران، گسترده و قابل قبول است.
مقایسه طراحی چری آریزو ۸ با هیوندای سوناتا ۲۰۲۵
از دیدگاه عمومی، هیوندای سوناتا زیباتر از آریزو ۸ محسوب میشود. این خودرو، طراحی مدرن و آیندهنگر ارایه میدهد؛ اما سدان چینی، شبیه به محصولات قدیمی ساخت ژاپن به نظر میرسد. سوناتا حس یک خودروی اسپرت جوانپسند فراهم میکند؛ برخلاف چری که برای رسیدن به شخصیت لوکس، طراحی شده است.
بدنهی بزرگ، دیگر مزیت ظاهری سوناتا ۲۰۲۵ نسبت به آریزو ۸ محسوب میشود. سدان کرهای با طول ۴,۹۱۰ عرض ۱۸۶۰ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱۴۴۵ میلیمتر، همراه فاصله محورهای ۲۸۴۰ میلیمتر، کاملا بزرگتر از سوناتا ۲۰۱۷ موجود در ایران است. ابعاد چری آریزو ۸ شامل طول، عرض و ارتفاع ۴۷۸۰، ۱۸۴۳، ۱۴۶۹ با فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتر هستند.
مقایسه طراحی داخلی چری آریزو ۸ با هیوندای سوناتا ۲۰۲۵
مطابق انتظار، طراحان چینی برای جذب مخاطب در کابین، بیشتر از کرهای تلاش میکنند. هیوندای سوناتا و آریزو ۸، هردو ساختار پیوسته برای نمایشگرهای روی داشبورد دارند؛ اما چیدمان استفاده شده برای چری، جالبتر و ظریفتر است.
حالت کاملا مدور فرمان سوناتا با پایههای باریک، احتمالا برای تمام مخاطبان، جذاب محسوب نمیشود. این شرایط، در مقایسه با اپتیما ۲۰۲۴ یا حتی سدانهای چینی، عجیب به نظر میرسد. دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچ، حس یک خودروی مدرن را القا میکنند اما انبوه کلیدهای فیزیکی و گردان، مشابه خودروهای قدیمی هستند. سطح بالای داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده و صرفا نوار باریکی از ناحیهی میانی، چرمی است. سوناتا سیستم صوتی باکیفیت از برند بوز دارد.
در آریزو ۸، فرمان D شکل با طرحی بسیار زیبا، کاربران را جذب میکند. دو نمایشگر روی داشبورد این خودروی چینی، هرکدام ۱۲/۳ اینچ هستند و همراه سیستم صوتی ۸ اسپیکر سونی، کیفیت فراتر از انتظار فراهم میکنند. صندلیهای چرم با رنگ سفید، راحتی بسیار خوبی دارند و حداقل در بحث ظاهری، حس بهتری نسبت به سوناتا منتقل میکنند.
مقایسه پیشرانه چری آریزو ۸ با هیوندای سوناتا ۲۰۲۵
در بحث موتور محرک، مشابهت سدانهای چینی و کرهای، جالب توجه است. هر دو خودرو، تک دیفرانسیل هستند و گیربکس اتوماتیک دندهای (غیر CVT) ارایه میکنند.
آریزو ۸ به پیشرانه توربو GDI دو لیتر با قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت زیر ۸ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. این سدان چینی ۱۴۷۱ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۵ لیتر است. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۱۰ تا ۱۱ لیتر در صد کیلومتر است.
دیگر مدل آریزو ۸ که در ایران وارد شده و احتمالا توسط مدیران خودرو پیشفروش خواهد شد، مجهز به موتور کمکی برقی و فناوری هیبرید است. این مدل، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. آریزو ۸ هیبرید شتاب مشابه نسخهی تمام بنزینی ارایه میدهد؛ اما میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند.
سوناتا وارداتی هرمس خودرو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر تزریق مستقیم یا GDI مجهز است که ۲۴۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود تا سوناتا ۲۰۲۵ در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارایه دهد.
سوناتا هیبرید از موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با کمک محرک برقی استفاده میکند. این مدل، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتنمتر دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۰ تا ۱۱ ثانیه زمان میبرد. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، دیگر مشخصات سوناتا هیبرید وارداتی هستند.
مقایسه امکانات چری آریزو ۸ با هیوندای سوناتا ۲۰۲۵
در بحث آپشنها، کمتر خودرویی برای بازار ایران وجود دارد که مشابه آریزو ۸ و سوناتا ۲۰۲۵ باشد. روی کاغذ، فقط چند مدل تمام برقی مثل وویا فری، برتر از سدانهای چری و هیوندای محسوب میشوند. از سویی دیگر، به نظر میرسد خودروی کرهای، هنگام نیاز به فناوریهای الکترونیک مرتبط با هدایت خودرو در مسیرهای لغزنده و مانورهای سریع، بهتر از رقیب چینی عمل کند.
چری آریزو ۸ از پارک دوبل خودکار و سیستم تشخیص خوابآلودگی راننده نیز بهره نمیبرد. همچنین سوناتا با ۱۰ کیسهی هوا نسبت به سدان چینی با ۶ ایربگ، برتری دارد. فناوریهای مرتبط با رانندگی خودران سطح ۲ مثل کروز کنترل تطبیقی و ترمز اتوماتیک، شامل هدایت بین خطوط، پیشبینی برخورد با عابر پیاده و دوچرخهسوار نیز، در فهرست آپشنهای هر دو خودرو دیده میشود اما کیفیت عملکرد، باید در شرایط واقعی آزمایش شود.
براساس اطلاعات موجود، امکانات و تجهیزات مشترک در خودروهای فوق به شرح ذیل خواهد بود:
- ترمز پارک برقی دوربین ۳۶۰ درجه
- حسگرهای برخورد جلو و عقب
- دوربین جلو و عقب
- رادار تغییر خط
- کروز کنترل هوشمند
- نور بالا اتوماتیک
- رادار تصادف جلو
- ترمز اضطراری خودکار
- رادار تابلوخوان
- صندلیهای جلو برقی
- سقف پانوراما به همراه سانروف
- ورود و استارت بدون کلید
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو و عقب
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوا
- درگاه USB ردیف عقب و جلو
- شارژر بیسیم
- نورپردازی داخلی
- درب صندوق برقی
مقایسه قیمت چری آریزو ۸ با هیوندای سوناتا ۲۰۲۵
از مشخصات اعلام شده برای دو مدل سوناتا توربو و هیبرید میتوان حدود قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار را برای نسخههای وارداتی پیشبینی کرد. با این شرایط، ضمن توجه به افزایش نرخ دلار و اضافهپرداختهای مالیاتی، هزینه خرید سوناتا ۲۰۲۵ در ایران، احتمالا نزدیک به ۵ میلیارد تومان خواهد بود.
در سمت دیگر این مقایسه، فاصله قیمتی جالب توجه سدان چری با محصول هیوندای، دیده میشود. انواع مختلف آریزو ۸ برای بازار چین، ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارند و در ایران توسط فونیکس با قیمت ۲.۱ میلیارد تومان به فروش میرسند. البته قیمت این خودرو در بازار تا ۲.۸ میلیارد تومان نیز بالا رفته که به علت عرضه محدود در سریهای نخست است.

هراکلیوس
۲۰ بهمن ۱۴۰۳کره3چین0به شرط تامین قطعات و خدمات پس از فروش
Avan
۲۱ بهمن ۱۴۰۳خب قطعا سوناتا برتره ولی در ایران با پول یک سانتافه میشه دوتا آریزو ۸ خرید
Avan
۲۱ بهمن ۱۴۰۳البته ساناتا منظورم بود
Ista
۲۲ بهمن ۱۴۰۳ساناتا هنوز ساخته نشد
Avan
۲۶ بهمن ۱۴۰۳په این مطلب در مقایسه چی هست ؟!!!! یک طرفش ساناتا هست!
گاس فرینگ
۲۰ بهمن ۱۴۰۳هر دو ماشین قدرت موتور خوبی دارن. سوناتا رو نمیشه قطعی گفت ولی آریزو ۸ در حد کادنزا راه میره میشه برای سوناتا هم همین حدود رو حدس زد و حتی بهتر
ترجیح خودم بدون در نظر گرفتن شرایط قیمتی سوناتا ولی خب سوناتا احتمالا فقط واردات جانبازی داره واسه خریدار حداقل بالای ۴ میلیارد آب میخوره اگه بخواد امتیاز جانبازی بخره
Souls_Master
۲۰ بهمن ۱۴۰۳2میلیارد اختلاف قیمت دارند که این یعنی اریزو با توجه به کیفیتی که دارد دست بالا را در همه زمینه ها دارد.
Ehsan
۲۱ بهمن ۱۴۰۳بنظر خودت چرا نباید ۲ میلیارد اختلاف قیمت داشته باشن؟ یعنی انتظار داشتی آریزو هم قیمت سوناتا باشه؟!!
شما که دنبال قیمت پایین تری بنظرم پراید رو انتخاب کن از آریزو هم ۲ میلیارد ارزون تره و چون ۲ میلیارد ارزون تره دست بالاتر رو تو همه زمینه ها داره طبق منطق شما چینی سوارا!!
نویدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۳آریزو ۸ و سوناتا از نظر کلاس و فنی تقریبا هم سطح هستن
پراید چه ربطی به آریزو ۸ داره؟
با این وضعیت قیمت گذاری ها خودروهای کره ای توی ایران بازنده مطلق هستن.
Ehsan
۲۱ بهمن ۱۴۰۳ای بابا ژاپن فنا باز تو یه شرایط بد قرار گرفتن که مجبور شدن بین ۲ تا کابوس یکی رو انتخاب کنن!
چین هم زیاد اذیتتون کرده ها الکی متوسل نشین بهش
تو تاریخ ایران ما چیزی بنام کره ای بازنده اصلا نداشتیم،قیمت گذاری چینی ها مگه خوبه؟ تمام وارداتی ها قیمت دوبله سوبله دارن
آریزو ۸ و سوناتا هم تو هیچ مقایسه ای حتی نزدیک به هم نیستن.تستاش تو پیجا ایران هست که چه فاجعه ای این ماشین مثل این میمونه نتونی آیفون ۱۶ بخری مجبوری بری یه هواوی همون اندازه بخری بگی اره یکین
بهنام
۲۴ بهمن ۱۴۰۳الان دو تا خودرویی که از نظر قدرت و حتی شاید کیفیت با هم برابر هستن اما از نظر قیمتی اختلاف کلان دارن ، با هم مقایسه شدن.
چرا نباید اختلاف قیمت مطرح بشه؟
پراید هم اگه کیفیت و قدرت اینا رو داشت باهاشون مقایشه میشد
پوریا
۲۴ بهمن ۱۴۰۳این ماشین های چینی ،ماشین های چینیه سابق نیستن و این ۲ میلیارد اختلاف بابت این است که ایران تحریمه. مخصوصا ماشین های وارداتی رو خیلی میکشند روش . وگرنه در خارج( قطر و ..) قیمت هاشون تقریباً یکسانه
jaghori
۲۰ بهمن ۱۴۰۳بهنظر می رسد که انتخاب چری به خاطر خدمات پس از فروش بهتر و قیمت ارزانتر عاقلانه تر است. به یاد داشته باشیم که ماشین بدون قطعه یدکی، تکه آهنی است که سوهان روح و روان صاحبش شده و فضای زیادی را اشغال می کند و هیچ کاربرد دیگری ندارد. کسی که دنبال لذت شخصی، راحتی و استفاده از خودرویش باشد، چری را انتخاب میکند. سوناتا این دو مزیت عمده چری را ندارد اما ظاهراً سازنده شرکت هیوندای به عنوان سازنده خودرو اعتبار بیشتری دارد. کسانی که دنبال نام و دیده شدن باشند، به دنبال سوناتا خواهند رفت.
به هر صورت، به نظر شخص بنده، دیر یا زود پیشفرض ها و نگاه سنگ شده ما به محصولات چینی دگرگون خواهد شد. چرا؟ چون این شرکتها در حال رقابت هستند و به شدت تلاش دارند تا برای زنده ماندن، خودشان را با استانداردهای جهان همسو کنند. همین حالا هم این اتفاق افتاده است.
در خرید هر چیزی خصوصا خودرو، هزینه خرید، خدمات پس از فروش، مصرف سوخت و ایمنی باید اولویت داشته باشد. مهم این است که خودمان از ماشینمان راضی بوده و از آن لذت ببریم. سخن این و آن مهم نیست.
۲۰ بهمن ۱۴۰۳دوست عزیز الان قطعات یه ماشین مثل سوناتا ۲۰۰۷ رو هم میتونی از گمرک سفارش بدی بیارن
اما اگه اون زمان یه ماشین چینی هم به عنوان رقیب سوناتا بود الان میتونستی قطعاتشو جور کنی؟
نه صددرصد
این کرمان موتور تا پنج سال تقریبا ماشین رو گارانتی میکنه
بعدش هم تا ۵ سال بعد از توقف تولید ماشین رو قطعاتشو وارد میکنه و پشتیبانیش میکنه
بعدش میخوای چیکار کنی؟ بعدش باید خودت بری گمرک بخاطر یه چیز ساده کلی هم هزینه داره تازه پیدا هم نمیشه
ولی یه ماشین مثل سوناتا ۲۰۰۷ الان بیا باهاش من رو زیر کن!
فوقش یه جلو پنجره یا شیشه جلوش بشکنه
یه جلو پنجره و شیشه جلوی سوناتا ۲۰۰۷ رو شما میتونی از یه وارد کننده بخری
یا اوراقی های پایین شهر تهران طرفای شوش میتونی ازشون بخری یا آنقدر تو قطعات یدکی لوازم اینا پیدا میشه که کم نمیاری
همین سوناتا ۲۰۲۴ هم چندسال سال دیگه گارانتی ایناش تموم شد باز راحت قطعاتش پیدا میشه
اما این اریزو ۸ نسبت به چینی هایی مثل آریزو ۵ و اینا یه خوبی داره!!
میدونین خوبیش چیه؟
خوبیش اینه این ماشین تو کشور هایی مثل روسیه و چین و اینا زیاد هست
و تو کشور های شوروی قدیم مثل لهستان و اوکراین و اینا هم هست حتی تو تاجیکستان کشور همزبان و با معرفت ما هم این ماشین هست و تو کشورای همسایه چین هم پیدا میشه این ماشین
و این یعنی فکرنکنم در آینده مثل ماشین هایی مثل چری ویانا این ماشین (اریزو ۸) مشکل ساز بشه
ولی خب مقایسه کردنی نیستن این ماشینای خوب!
به هرحال من جای بچه پولدارها بودم منتظر تویوتا کمری ۲۰۲۵ میموندم و ماشین خارجی ام که مال ۱۰ سال پیش هست رو نگه میداشتم
و به جای اینا کمری ۲۰۲۵ میخریدم
حالا لو آپشن هم بود مهم نیست فقط سانروف داشته باشه با دکمه های روی فرمون و مانیتور
گرمکن و سردکن اینارو نخواستیم
امین
۲۱ بهمن ۱۴۰۳فقط سانروف داشته باشه!!!!
در سال ۲۰۲۵ که معیارها در خودرو خیلی متحول شده این جمله کوچک ، بیانگر خیلی موارد در خصوص شما است.
این همه کامنت گذاشتید ولی تجربه کافی از واقعیت مالکیت یک خودرو دارید .
۲۱ بهمن ۱۴۰۳متاسفانه همون سانروف من میبینم تو ماشین پشمام میریزه 💔
علی
۲۱ بهمن ۱۴۰۳دوست عزیز ماشین چینی های 10 سال پیش رو با الان مقایسه نکن همون طور که گفتی الان دارن به طور مثال ماشین های تیگو 7 رو به تعداد بالا حتی در کشور های عربی می فروشن و طبیعتا مثل سونوتا قدیم که قطعات اکثرا استوکش رو می شه پیدا کرد با قیمت معقول و اگر نو باشه قیمت فضایی خواهد بود یا غیر اصل ساخت چین در ده سال آینده ماشین چینی در همون وضعیت هست. چه بخواهید چه نخواهید دنیا تولید دست چینی ها هست و سایر خودرو سازا برای رقابت باهاشون مجبور به کاهش کیفیت در بازار هایی شدن که چین حضور داره. همین سوناتا و کیا و تویاتا رو از نزدیک بببنید حتما پی خواهید برد که متفاوت با ماشین های نسل قبلشون هستند.
۲۱ بهمن ۱۴۰۳داش بنظرم این حرفا همش الکیه همون دهه نود میگفتن ماشینای چینی تا سال ۲۰۱۵ از کره ای ها بهتر میشن حتی جک s5 اومد میگفتن از سوناتا yf هم بهتره
یا اون x33 که اومد اونم تو خیلی از کشورها اومد الان حتی جنازه چری تیگو رو تو کشورای همسایه و چین و روسیه و شوروی قدیم ما نمیبینیم فقط تو ایران میبینیم
داش ۱۵ ساله همش همینو میگن چین پیشرفت میکنه و یه روزی از کره ای و ژاپنی بهتر میشه ولی من هیچی ندیدم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ بهمن ۱۴۰۳سفارش قطعه از دوبی آسونه؟
ماشین بخوابه تا قطعه براش بیاد؟
اونی که شهرستان دور زندگی میکنه چی؟
خدمات گارانتی از کجا بگیره وقتی قطعه خودش از دوبی خریده؟
۲۱ بهمن ۱۴۰۳من که تجربه مالکیت نداشتم ولی فکر میکنم مثل دیجی کالا قطعه رو بیارن دم در خونه
اونی هم که شهرستان دور زندگی میکنه بره تویوتا بخره ماشینش خراب نشه براچی کره ای چینی میخره که خراب بشه
حتی همین سیستان بلوچستان همه تویوتا قدیمی و جدید سوار میشن یه عده هم ماشین ایرانی سوار میشن ولی تویوتا سوار میشن که خراب نشه
یا حتی همین افغانستان تویوتا قدیمی سوار میشن میدونن به راحتی خراب نمیشه
اون داداشمون هم که تو یه جای دوره مجبور نیست یه ماشین بخره که از خونه خودش گرونتر باشه حالا من از اسونی ارسال قطعات و اینا خبر ندارم ولی مهم نیست
گاس فرینگ
۲۱ بهمن ۱۴۰۳آره تو روسیه و ترکیه و اینا اقبال خوبی بهشون شده حتی شرکت خان که قبلا برای لندکروزر کیت میزد الان داره برای آریزو و تیگو و اکستریم کیت میزنه ولی این مجموعه های فیس لیفت و خدمات خودرویی ایران فعلا نرفتن دنبال کیت آوردن
نکته جالبتر اینجاست که برای ترک ها حدودا یک میلیارد گرون تر از قیمت ایرانش میفته
ولی توی کشور های عربی هنوز جزو آخرین گزینه های خریدار ها هستن. اونا ترجیح میدن تویوتا بخرن و زیاد توی فاز آپشن اینا هم نیستن فیلم دریفت عربی هاشون رو ببینی ماشین هاشون از تریم های بیسه و گاها حتی رینگ آلومینیومی هم نداره
Ehsan
۲۱ بهمن ۱۴۰۳کسی که دنبال لذت شخصی باشه آریزو رو انتخاب میکنه؟؟! فکر کنم حس کردی داری راجع به اس کلاس صحبت میکنی!
استدلالت مثل ایناست که چون پول آیفون رو ندارن میگن کسی که آیفون میخره دنبال دیده شدنه.ربطی به این مسائل نداره
داری ماشینی مثل سوناتا رو که تو بازار جهانی ثابت شدست رو با آریزویی که تو تست های ایرانم نتونست نظر مثبتی بگیره مقایسه میکنی
jaghori
۲۱ بهمن ۱۴۰۳بنده بر اساس واقعیت موجود صحبت کردم. اگر سوناتا همقیمت چری باشد و به همان اندازه خدمات پس از فروش داشته باشد، قطعا انتخاب من سوناتا است.
Ehsan
۲۱ بهمن ۱۴۰۳داداش تو کلا نمیدونی واقعیت چیه وگرنه انتظار نمیداشتی سوناتا هم قیمت چری باشه!!!! باشه میگیم بخاطر تو هیوندای قیمت جهانی سوناتا رو بیاره پایین تا جنابعالی بتونی بخریش و انتخابش کنی!
با چه عقل و منطقی انتظار داری قیمت یه ماشین هیوندای هم اندازه یه ماشین چری باشه؟
فرشید
۲۱ بهمن ۱۴۰۳از معدود کامنت های منطقی، واقع گرایانه و صحیح که تا حالا دیدم. این حرف دوستمون: “در خرید هر چیزی خصوصا خودرو، هزینه خرید، خدمات پس از فروش، مصرف سوخت و ایمنی باید اولویت داشته باشد” کاملن درست و بر اساس سال ها تجربست.
Car love
۲۱ بهمن ۱۴۰۳قیمت ارزان تر بخاطر کیفیت پایین تره،مثلا فکر کردی کیفیت چری و هیوندای یکیه؟ سوناتایی که توی بازار به شدت رقابت امریکا چندین ساله فروش خوبی داره و جزو خوب های کلاس خوذش هست رو با چری نباید مقایسه کرد اصلا.
کسی که پنج میلیارد داره و میخواد ماشین صفر بخره اخه به آریزو فکر میکنه اصلا؟ ولی اونی که ۲ میلیارد داره قطعا به سوناتا فکر میکنه.ولی خب فقط میتونه فکر بکنه…
همونحا که لذت و راحتی و کیفیت آریزو رو بهتر از سوناتا دونستی مشخص شد تو صف ثبت نام چینی هستی
تو امریکا بگی چری یا هیوندای فکر میکنن میگی گیلاس یا هیوندای !
حمید خان
۲۱ بهمن ۱۴۰۳ایشالله استاندارد شدن ما هم اونموقع میخریم
فعلا که سوناتا ۲۰۱۰ یه چرخش یه آرزو ۸ میارزه
یه بار تصادفات و تست هاشون رو ببین
صامورایی
۲۰ بهمن ۱۴۰۳خدا رو شکر که کره اونقدر پیشرفت کرده که با چین مقایسه میشه. به عنوان یه فن کره واقعا افتخار میکنم.
حتی سوناتا جدید جعبه آچار برای سفت کردن پیچ ها رو هم اشانتیون میده.
صامورایی
۲۰ بهمن ۱۴۰۳ذات ژاپنی فن.
رفته مثلا اکانت فیک منو زده با اون پروفش :)
Saeed farshchian
۲۲ بهمن ۱۴۰۳تو خودت فیکی
سوشیانت
۲۱ بهمن ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
نوید
۲۰ بهمن ۱۴۰۳پدال قیمت ها همیجوری روز ب روز بالا میره تو دیگه پیاز داغشو بیشتر نکن
با این قیمتم اصلا نمیارزه 6 جی تی با زیر 2م همون شتاب و امکانات رو میده تو رنج 3.5 اکستریم txl یه سر وگردن بهتر از آریزو 8 هس
سوناتا هم عالیه ولی امکانات کمتر و بحث خدمات و قطعات و قیمت جذابیتش رو کم میکنه
کلا بیشتر از 2 تو این شرایط قیمتی منطقی نیس پول ماشین دادن ک بنظرم بین آریزو 6 جی تی و j7 می تونه انتخاب نسبتا جذابی باشه
AMIR / ARMI
۲۰ بهمن ۱۴۰۳بدون هیچ نگاهی به ماشین چینی
قطعا سوناتا
حتی میخواید پیچ بخرید، برند بخرید
برندها بی دلیل مطرح نشدن
شما به جای خرید ماشینی که کل دنیا به یک اسم فروش میره امریکای شمالی انواع تست هارو رد میکنه
سخت گیر ترین سازمان های امنیتی و استاندارد بهش نظارت میکنن برید یک ماشین بی هویت ناشناس بخرید که زنجیره تامین قطعاتش متفرقه چین هستن
اصلا شک نکنید یک سال نه سه سال بعد چوبش میخورید
aliasg5
۲۱ بهمن ۱۴۰۳الان جک اس ۵ که ده ساله تو بازار ماست کسی چوبشو خورده؟ دوره این حرفای کوچه بازاری گذشته
۲۱ بهمن ۱۴۰۳آره اون لگن اصلا درحد هایما s7 نیست
ناصر
۲۰ بهمن ۱۴۰۳در بازار مافیایی و انحصاری ما بعضی از خودروها تا 10برابر قیمت واقعی عرضه میشن نه که ما 10برابر یک اماراتی درآمد داریم!!!!حق انتخاب معنی نداره،ما باید به لطف دوستان چری آریزو 8رو به جای سوناتا سوار بشیم و بعد با سوناتا مقایسه بشه ک آره این بهتره ،چرا باید روی ماشینی ک خود هیوندای 20درصد روش سود نمیکنه اینجا 300درصد روش بیاد بخدا حق ما پراید و پژو و ساینا و غیره ی آشغال نیست ،و من حق میدم در جایی ک دنا اتومات آشغال 1200قیمتش باشه اینا هم این قیمت رو داشته باشن،بخدا در عراق و امارات حتی 100تومن هم دنا رو نمیخرن اجبار چی به روز ما آورده ،کاش ما هم حق داشتیم.در آخر کلمه Sسوناتا مبارزه به کل صنعت کپی کار کمونیست ها .
یه نفر
۲۰ بهمن ۱۴۰۳“انواع مختلف آریزو ۸ برای بازار چین، ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارند و اگر توسط مدیران خودرو مونتاژ شوند؛ تحفیف ارزی برای واردات قطعات نیز خواهند داشت. با این شرایط، احتمال عرضهی فونیکس آریزو ۸ با حدود قیمت ۳ میلیارد تومان، وجود دارد.”
ببخشید منظورتون رو متوجه نشدم
مدیران خودرو از اواسط سال آریزو 8 رو عرضه کرده با قیمت 2.3 میلیارد
منظورتون از احتمال عرضه با قیمت 3 میلیارد چیه؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ بهمن ۱۴۰۳همین الان قیمت آریزو ۸ رسیده به ۲/۸ میلیارد
اون قیمت قدیم بود الان که دلار آزاد رسیده به نزدیکای ۹۰ هزار تومن، شرایط
پیشفروش هم عوض خواهد شد
Faster
۲۱ بهمن ۱۴۰۳آریزو 8 الان تو بازار با قیمت 2.8 موجوده
aliasg5
۲۱ بهمن ۱۴۰۳چری جزعه ۵ برند برتر چینه ، صادرات خیلی بالایی داره ،ماشین سال چین امسال از برند چری بود من فن کشور و برند خاصی نیستم ولی اینکه نویسنده یک مجله معتبر بیاد و بنویسه چری حتی تو چین خودروساز طراز اول حساب نمیشه قابل قبول نیست و اینکه چطور طراحی یک خودرو مدرن شبیه محصولات قدیمی ژاپن میتونه باشه؟ ژاپنی که همیشه طراحی محافظه کار داشته …
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ بهمن ۱۴۰۳از نظر کیفیت و فناوری چری طراز اول چین نیست
بیوایدی Nio آواتر MG جیلی برتر از چری هستند
براساس پارامترهای قیمت و ارزش خرید بله چری خیلی خوبه و من هم تحسینش میکنم
Faster
۲۱ بهمن ۱۴۰۳آریزو 8 الان تو بازار با قیمت 2.8 موجوده که با توجه به قیمت 5.5 میلیاردی بازار اپتیما توربو میشه گفت آریزو نصف قیمت سوناتا حدوداً
رامین صفایی
۲۱ بهمن ۱۴۰۳آخه گاری چینی مگه قابل مقایسه با هیوندای
کره ای هست ؟!
مثل اینکه بخواهید مگس را با سیمرغ مقایسه کنید .
بهرام
۲۱ بهمن ۱۴۰۳واقعا یک کم توهینآمیزه قبول دارم.
مشخصه که دوستان ما یک کم جوان هستند و اصلا تفاوت ماشینی که تو بازار آمریکا داره به راحتی فروش میره و رقابت میکنه رو با محصولات کشور دوست و همسایه درک نمیکنن.
انشالله قسمت همه بشه….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ بهمن ۱۴۰۳دو تا ماشین با ابعاد مشابه و پیشرانه مشابه قطعا قابل مقایسه هستند خصوصا وقتی که اختلاف قیمت فاحش دارند
بهرام
۲۱ بهمن ۱۴۰۳از شما بعیده که تفاوت عطر چرم طبیعی کابین رو با بوی گند پلاستیک از هم تشخیص ندید رئیس.
با این حساب مثلا سدانهای کوچکترش با بنز سیکلاس قابل مقایسه ان!
این چه صحبتیه قربان. حتما با همین حساب شیائومی رو با آیفون مقایسه میکنند..
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ بهمن ۱۴۰۳مقایسه یعنی همین
خوبی ها و بدی های هر محصول گفته بشه خصوصا وقتی اخلاف قیمت هست
خیلی ساده است موضوع
بهرام
۲۱ بهمن ۱۴۰۳اگه سوناتا مثل سری های قبلیش با اتاق کاملا لوکس و کیفیتی که مشتریان انتظار دارن ارائه بشه واقعا جذاب و لذت بخشه.
خوشبختانه کمپانی اصلی به اندازه کافی لوازمش رو عرضه می کنه و فکر میکنم این مهمترین مزیتشه.
فقط ای کاش موتور ۲۴۰۰ تنفس طبیعیش هم عرضه بشه. از همه بیدردسرتر و برای ایران با این وضعیت سوخت مناسب تره.
البته آخرش فکر کنم اینقدر قطره چکونی و معدود وارد بشه که قیمتش…
همایون
۲۱ بهمن ۱۴۰۳من نفهمیدم این مطالب که اسم برند روشه هم تبلیغاتیه مثل رپورتاژ یا نه دیدگاه نویسنده پدال هست و بیطرفانه هستش؟
راجع به انتخاب که معلومه سوناتا اگه فول آپشن باشه قطعا بهتره ولی یه سوال دارم امیدوارم دوستان ببینن و جواب بدن.این خودروهای توی نمایشگاه و بازار آزاد از برندهای بزرگ اصلا مثل قبل کیفیت ندارند مثلا کیفیت کیا k5 اصلا در حد اون اپیتیماهای قدیمی توی ایران نیست و شدیدا افت کرده حتی بعضی مدلها کیفیت پایینتر از رقبای چینی دارند،این مسئله بخاطر مونتاژ چین بودنه یا کلا اینجوری شده(میدونم یکم از کیفیت همه خودروها کم شده ولی این کیفیت فاجعه عجیبه بخصوص کرهایها که به دست ودلبازی معروف هستن کابینشون پراز پلاستیک سخت بیکیفیت شده کیفیت مونتاژم پایین اومده) کسایی که تو دبی یا کشورهای دیگه مدلهای تولید کره این خودروهارو سوار شدن میتونن بگن که کیفیتشون مثل نمونه مونتاژ چینه و کلا نسبت به نسلهای قبل کیفیت چرم صندلی و ادوات داشبورد و کابین پایین اومده یا نه کیفیت مدل مونتاژ کره یا ژاپن هنوزم مثل تویوتا و کیا و هیوندهای قدیمی تو ایران هستش.
بهرام
۲۱ بهمن ۱۴۰۳دقیقا درست میگید. مساله فقط اسم سوناتا و اپتیما نیست که. مساله فولآپشن بودن و کیفیتی هستش که ازش انتظار داریم. وگرنه اگر بخوان یه سری ماشین مونتاژ چین و هند رو با برند تویوتا و هوندا و نیسان و هیوندای وارد بکنن که اصلا هدف، زیر سوال رفته
علی
۲۱ بهمن ۱۴۰۳استاد عزیز این مقایسه از اساس اشتباه هست شما داری ماشینی که نصف قیمت اون یک هست باهاش مقایسه می کنید. از طرف دیگر واقعا می شود یک لحظه تصور کرد که این ماشین های وارداتی با سود بالا نصیب افراد مصرف کننده بشود. نه ابدا بلکه تماما قرعه کشی شده و به اسم دلالان محترم در می آید در حالی که حداقل امیدی برای خرید امثال اریزو هست. در خصوص چین این کشور با ساخت محصول با کیفیت حداکثر معمولی قیمت رو پایین میاره البته در خدمات پس از فروش جبران می کنه و با همراهی دلالان محترم و صاحبان رانت های واردتی قطعات یدکی رو به دها برابر قیمتش در ایران عرضه می کنه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ بهمن ۱۴۰۳مقایسه دو ماشین هماندازه همکلاس با تجهیزات مشابه و قیمت متفاوت، برای ما و مخاطب ما جذاب هست
D.H
۲۱ بهمن ۱۴۰۳بنظر من دوستان پدال صرفا می خوان برای مدیران خودرو تبلیغی بکنن و گر نه اصلا مقایسه این دو خودرو منطقی نیست سوناتا کجا و گاری چینی کجا چون من قبلا تجربه ش داشتم از همین چینیای جدیدش هم داشتم حتی مقایسه این با سوناتای ۲۰۱۴ هم درست نیست ….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ بهمن ۱۴۰۳چرا با وجود اختلاف قیمت، مقایسه منطقی نیست؟
خیلی ساده است موضوع مقایسه دوتا ماشین همانداره
Ekk
۲۱ بهمن ۱۴۰۳درباره ایمنی و ستاره های کسب شده از موسسات معتبر چیزی نگفت؟!!
رامتین
۲۱ بهمن ۱۴۰۳بیشک انتخاب برتر سوناتا هست. حتی آریزو8 از نظر چابکی و شتاب به پای امپو نمیرسه که آنهم چینی هست و از طرفی با نیم لیتر حجم کمتر و 80 اسب کمتر!! اصولا چری شرکت بیخودی هست در چین. گک امپو با فرض خدمات و موتور 2 لیتری 260 اسبی شتاب 5.7 داره که میتونه خیلی عدد خاصی باشه. اما باز تو همین سگمنت، النترا n را داریم که شتاب 5 میده بهت. النتراn به عنوان برترین سدان کامپکت ارزان کل دنیا شناخته شد که چنین پرفوررمنسی ارائه میکنه.
امیر_اهوازی
۲۲ بهمن ۱۴۰۳واقعا کی فکرشو میکرد بیام یه ماشین چینی رو با سوناتا مقایسه کنیم…
علی
۲۲ بهمن ۱۴۰۳خب این دو تا خیلی تفاوت قیمت دارن ، نزدیک به 3 میلیارد که قیمت کمی نیست. همه میدونن هیوندا بهتره یا تویوتا بهتره ولی هر چیزیو با قیمت خودش باید مقایسه کرد. هر چی پول بدی آش میخوری
مجتبی
۲۲ بهمن ۱۴۰۳اینجوری که مقایسه مسخره میشه ،، فکر کن بگن بین بنز ۲۵۰ و سوناتا کدوم رو میپسندید ؟؟!!! آش به قیمتشه ،، الان باید بگین بین یک تیگو ۸ پرو مکس و آریزو ۸ جمعا در یک طرف و سوناتا در طرف دیگه کدوم رو ور میدارید ؟؟ بعد میبینید که همه ۲ خودرو اول را بجای یک ماشین سوناتا ور میدارن . قیمت سوناتا با چیزی که ارائه میده نمیخونه .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۳اگر بنز 250 و سوناتا از نظر ابعاد، حجم موتور و امکانات مشابه باشند، مثل آریزو ۸ و هیوندای سوناتا وارداتی، مقایسه شون کاملا منطقیه
Omid
۲۳ بهمن ۱۴۰۳اینقدر ماشین چینی چینی نکنین دوستان الان تویوتا لوین رو همین شرکت گک امپو داره میزنه
علیرضا
۲۵ بهمن ۱۴۰۳حالمان ازنام ومحصولات چین کمونیست به هم خورده بس است دیگه
mani
۲۶ بهمن ۱۴۰۳امیدوارم همه بتونن هر چی دوست دارن بخرن و چرخش به خیر و سلامتی براشون بچرخه.. ***
ناجی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳برادرم پژو tu5 را فروخته و mvm315هم مدل ماشین خودش و هم قیمت ،وافعا ازش راضی هست .
علی
۱ اسفند ۱۴۰۳آخه کدوم شلغمی میاد چین و کره رو با هم مقایسه میکنه توی بخش خودرو، که توی نادون این کارو کردی؟؟؟