آریزو ۶ جی تی جدیدترین محصول چری برای بازار کشورمان با برند فونیکس است و میخواهیم آن را با مزدا ۳ کارکرده مقایسه کنیم.
علیرغم محبوبیت فزاینده شاسی بلندها در سراسر جهان، سدان های سنتی همچنان جایگاه خود را به ویژه بین خانوادهها حفظ کردهاند و در کشور ما نیز سدان های جمعوجور طرفداران زیادی دارند؛ اما عدم ورود خودروهای مدرن به کشور باعث شده دست مصرفکنندگان از رسیدن به محصولات روز جهانی کوتاه بماند و آنها مجبور به انتخاب از بین مدلهای کارکرده باشند. البته افراد زیادی نیز ترجیح میدهند بجای یک خودروی کارکرده به سراغ خودروهای چینی صفرکیلومتر بروند.
همچنین بخوانید:
- مزدا ۳ کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، مزایا، معایب و هر آنچه باید بدانید
-
مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
آریزو ۶ جی تی جدیدترین سدان چری برای کشورمان است که با برند فونیکس عرضه خواهد شد. این خودرو با ورود به بازار عنوان سریعترین سدان بنزینی بازار را به خود اختصاص خواهد داد. در طرف دیگر محصولی معتبر و مشهور به نام مزدا ۳ قرار دارد که نسل دوم آن با پسوند New بین سالهای ۸۹ تا ۹۸ توسط بهمن خودرو راهی بازار شد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. اگرچه در حال حاضر نسخههای صفرکیلومتر مزدا ۳ در بازار وجود ندارند اما مدلهای کارکرده و تمیز آن با محدوده قیمتی مشابه آریزو ۶ قابل انتخاب هستند و این امر باعث ایجاد دو راهی مهمی برای خریداران میشود. در ادامه مقایسه آریزو ۶ جی تی با مزدا ۳ کارکرده را خواهیم داشت.
مقایسه آریزو ۶ جی تی با مزدا ۳ کارکرده
طراحی ظاهری
ابتدا کار را با فونیکس آریزو ۶ جی تی شروع میکنیم که به وضوح مدرنتر از مزدا ۳ به نظر میرسد و این امر طبیعی خواهد بود چراکه نسل دوم مزدا ۳ به چند سال قبل تعلق دارد. آریزو ۶ جی تی نسخهای ارتقا یافته از آریزو ۵ و ۶ استاندارد است و طراحان تنها به اعمال برخی تغییرات در بدنه اکتفا کردهاند. مهمترین تغییر این خودرو در بخش جلو دیده میشود یعنی جایی که از خطوط تیز در طراحی چراغها، سپر و جلوپنجره استفاده شده و جلوپنجره کاملاً ما را به یاد محصولات لکسوس میاندازد؛ اما تغییرات پروفایل جانبی و پشت خودرو خیلی چشمگیر نیست و به مواردی همچون رینگها، کالیپرهای ترمز و… محدود میشود. در مجموع طراحی آریزو ۶ جی تی را میتوان تا حدودی مهیج و اسپرت دانست.
اما مزدا ۳ از همان ابتدا با تمرکز روی جوانها توسعه یافت و در طول این نسلها شاهد عرضه مدلهایی اسپرت و خاص بودهایم. اگرچه بیش از یک دهه از طراحی این خودروی ژاپنی میگذرد اما طراحی آن هنوز هم زیبا و چشمنواز است هرچند در برابر خیل عظیم خودروهای جدید به ویژه انواع محصولات چینی به چشم نمیآید. در بخش جلوی مزدا ۳ نمایی شبیه لبخند را مشاهده میکنیم که با وجود چراغها و ورودی هوای بزرگ کامل شده است. بخش پروفایل جانبی مزدا ۳ نیز با خطوط ساده همراه شده و در بخش عقب هم طراحان اندکی از طول صندوق را کم کردهاند تا نمایی جذابتر ایجاد شود. در مجموع باید گفت طراحی آریزو ۶ جی تی اسپرت تر و مدرنتر از مزدا ۳ است هرچند مزدا ۳ نیز با گذشت چندین سال همچنان خودرویی زیبا و چشمگیر به نظر میرسد.
طراحی داخلی
در بخش کابین تغییرات زیادی نسبت به نسخه استاندارد آریزو ۶ وجود دارد. چینیها بخش اصلی داشبورد را ارتقا داده و طراحی مشابه تیگو ۸ پرو را بکار گرفتهاند. غربیلک فرمان دی کات خودرو نیز مشابه محصولات جدید چری است و جذابیت زیادی دارد. استفاده از رنگ قرمز نیز بر جذابیت کابین افزوده و حس و حال اسپرتی را به آن بخشیده است. همچنین به سبک خودروهای مدرن امروزی دو نمایشگر چسبیده به هم برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی بکار رفته است. کیفیت متریال بکار رفته نیز کاملاً پذیرفتنی است و خریداران را راضی خواهد کرد.
اما با ورود به کابین مزدا ۳ کاملاً حس و حال یک دهه قبل را شاهد خواهید بود. استفاده از دکمههای فیزیکی زیاد، پشت آمپرهای آنالوگ و فقدان نمایشگر جزو مواردی هستند که سن بالاتر این سدان ژاپنی را یادآوری میکنند هرچند کلیت طراحی کابین و ارگونومی آن جای گلهای ندارد. مزدا در این بخش نیز بر طراحی اسپرت تأکید دارد و غربیلک فرمان و دستهدنده چنین چیزی را نشان میدهند. با در نظر گرفتن این موارد طبیعی است که آریزو ۶ جی تی به دلیل جدیدتر بودن طراحی مدرنتری داشته باشد.
تجهیزات و امکانات
مقایسه آریزو ۶ جی تی با مزدا ۳ کارکرده به بخش تجهیزات و امکانات میرسد. در این بخش پیروزی بی چون و چرا با سدان اسپرت چینیها خواهد بود. در واقع یکی از نقاط قوت خودروهای چینی را میتوان همین امکانات متنوع دانست که باب میل خریداران است. با توجه به رقبای حاضر در بازار و همچنین قیمت خودرو، آریزو ۶ جی تی تجهیزات فراوانی دارد که از جمله آنها میتوان به سانروف، شارژر بیسیم گوشی، چراغهای LED و اتوماتیک، گرمکن صندلیهای جلو به همراه تنظیمات برقی، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، پاور ویندوز، نورپردازی کابین، کروز کنترل، سنسور باران و… اشاره کرد. از نظر تجهیزات ایمنی نیز اکثر سیستمهای مدرن همچون ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار و… در آریزو ۶ جی تی وجود دارند.
اما مزدا ۳ در بخش تجهیزات و امکانات خودروی متوسطی به شمار میرود و تنها تیپ ۴ آن است که کمی خریداران را راضی نگه میدارد. سدان موردبحث در تیپ ۴ خود به تجهیزاتی همچون صندلیهای چرمی، سانروف، کنترل پایداری، شیفتر پشت فرمان، نمایشگر لمسی، دوربین دندهعقب، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، کروز کنترل، گرمکن صندلیهای جلو، ورود و استارت بدون کلید و… مجهز است. در بخش تجهیزات و امکانات آریزو ۶ جی تی برنده میدان خواهد بود. در جداول زیر لیست کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی هر دو خودرو را مشاهده میکنید.
- تجهیزات و امکانات فونیکس آریزو ۶ جی تی
سیستمهای کمک رانندگی ADAS | رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از پارک، رادار حرکت بین خطوط اضطراری، رادار هشدار خروج از لاین، رادار هشدار تغییر لاین، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک، رادار کمکی کروز یکپارچه، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار کنترل هوشمند نور بالا، رادار هشدار باز شدن دربها |
تجهیزات جانبی | شارژر بیسیم تلفن همراه، دوربین نمای ۳۶۰ درجه، دوربین دندهعقب داینامیک، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ضد مانع شیشهها و سانروف، چراغهای جلو، عقب و روشنایی روز LED، تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغهای جلو، سنسور نور، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت تا درب منزل، تعویض دنده بهصورت برقی، مجهز به سیستم مسیریاب، تودوزی داخلی چرم قرمز، نمایشگر دوگانه ۲۰ اینچ، اتصال تلفن همراه، ۶ بلندگو، پورت USB در ردیف جلو و عقب، انتخاب حالت رانندگی اکو و اسپرت، خروجی برق ۱۲ ولت، فرمان برقی چرمی چندمنظوره، قابلیت تنظیم ستون فرمان در ۴ جهت، تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای ردیف جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین ۶۴ رنگ، ورود به خود بدون نیاز به کلید و استارت دکمهای، سانروف برقی ۲ حالته به همراه سایهبان دستی، پاور ویندوز، روشن کردن موتور خودرو با ریموت از راه دور، قفل خودکار دربها، سنسور پارک جلو و عقب |
- تجهیزات و امکانات مزدا ۳ نیو
امکانات و تجهیزات | سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجزا برای سرنشینان ردیف جلو، آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغراهنما و گرمکن روی آینه، ۶ عدد کیسه هوا، فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، سیستم تثبیتکننده سرعت خودرو، مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم قفل دوبله، پشتسریهای جلو با قابلیت عکسالعمل در برابر ضربه، روکش چرمی دستهدنده و فرمان، سیستم هوشمند بدون کلید، سقف شیشهای سانروف، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم اتوماتیک با زاویه افق، روکش صندلی چرمی، سیستم کنترل پایداری در حرکت، استارت دکمهای، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو، سیستم ضد سرقت و دزدگیر، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشاننده، شیشهبالابر برقی دربها و قابلیت برگشت اتوماتیک شیشه راننده، گرمکن صندلی سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم در ۵ حالت، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم شدت نور، چراغهای عقب LED، کامپیوتر سفری، نشانگر دمای خارج خودرو و ساعت دیجیتال، برفپاککن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، چرخش همزمان چراغهای جلو با فرمان، صندلی برقی راننده، شیشه شوی چراغهای جلو، قابلیت تعویض دنده بهصورت دستی از روی فرمان، آینه وسط با حسگر کاهشدهنده اتوماتیک نور، سپر و جلوپنجره اسپرت |
قوای محرکه
به یکی از بخشهای مهم مقایسه آریزو ۶ جی تی با مزدا ۳ کارکرده میرسیم. مهمترین تغییر سدان اسپرت چینیها نسبت به نسخه استاندارد آریزو ۶ استفاده از پیشرانه تیگو ۸ پرو مربوط میشود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه راهی چرخهای جلو میکند. چری میگوید آریزو ۶ جی تی صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعتی دارد. با این تفاسیر چینیها ادعای بزرگی را مطرح کردهاند و باید دید در عمل چه پرفورمنسی خواهند داشت.
نیروبخش مزدا ۳ نیو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون متر گشتاور است. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک راهی چرخها میشود. مزدا ۳ در عرض حدود ۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت دارد. با این تفاسیر مشخص است که برنده بخش شتاب و سرعت در خط مستقیم آریزو ۶ جی تی خواهد بود اما به احتمال زیاد در جادههای پر پیچ و خم مزدا بتواند سدان فونیکس را با چالش مواجه کند.
فونیکس آریزو ۶ جی تی | مزدا ۳ نیو | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو | ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۹۷/۲۹۰ | ۱۴۸/۱۸۷ |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۵ سرعته اتوماتیک |
صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۶ | ۹.۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۰۰ | ۲۰۵ |
ظرفیت فضای بار (لیتر) | ۴۸۲ | ۴۳۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۶۸۰/۱۸۲۵/۱۴۹۰ | ۴۵۸۰/۱۷۵۵/۱۴۷۰ |
فاصله بین محوری (میلیمتر) | ۲۶۷۰ | ۲۶۴۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۳۴۴ | ۱۲۶۰ |
سواری و هندلینگ
دو سدان موردبحث با تأکید روی رانندگی لذتبخش و اسپرت تولید شدهاند و بنابراین باید در این بخش حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند. با توجه به نصب پیشرانه پرقدرت ۱.۶ لیتری توربو روی آریزو ۶ جی تی، این خودرو شتاب گیری بسیار خوبی دارد و گیربکس نیز دندهها را بدون مکث و سریعاً تعویض میکند. ترمزهای آریزو ۶ GT به خوبی از عهده توقف خودرو برمیآیند اما در صورت استفاده مداوم و سنگین از آنها شاهد داغ شدن و کاهش عملکرد خواهید بود.
آریزو ۶ جی تی در بخش هندلینگ نیز عملکرد خوبی دارد و شاید حتی فراتر از انتظار ظاهر شود. سواری این سدان چینی خیلی خشک نیست هرچند در برخی دستاندازها و چالهها شاهد ورود لرزشها به کابین خواهید بود. از نظر فضای کابین باید دانست این خودرو نسبت به مزدا ۳ جادارتر است و انتظارات خانوادهها را برآورده میسازد. در مجموع آریزو ۶ جی تی از نظر سواری و هندلینگ مناسب خانوادههای ایرانی خواهد بود.
مزدا ۳ جزو شاخصترین خودروهای بازار در زمینه لذت رانندگی بوده و تعجبی ندارد که نسخه نیو آن نیز همین ویژگیها را به نمایش بگذارد. از جمله ویژگیهای شاخص سواری مزدا ۳ میتوان به مانور پذیری بالا به ویژه در جادههای پر پیچ و خم، پایداری مثالزدنی، گیربکس اسپرت و کارا و همچنین تعلیق عقب چند اتصالی اشاره کرد که باعث میشود سواری آن نرمتر از برخی رقبای دیگر باشد. البته در مجموع سواری مزدا ۳ نسبتاً خشک است و در بخش فضای کابین نیز قافیه را به رقیب چینی و مدرنتر خود میبازد. مزدا ۳ در بخش کیفیت سواری و لذت رانندگی قطعاً حرفهای زیادی برای گفتن در برابر آریزو ۶ جیتی خواهد داشت اما با توجه به پیشرانه قویتر چری، سدان آریزو ۶ جیتی رقابت را به نفع خود تمام میکند.
قیمت خودرو
اگرچه سدان جدید فونیکس هنوز راهی بازار نشده اما مدیران خودرو چند هفته قبل قیمت نهایی آریزو ۶ جی تی را حدود ۱.۴ میلیارد تومان اعلام کرد تا به این ترتیب سدان اسپرت چینیها رقیب قدرتمندی برای خودروهایی همچون کی ام سی جی سون باشد. در طرف مقابل باید به مزدا ۳ کارکرده تیپ ۴ اشاره کنیم که بسته به کارکرد، وضعیت بدنه و قوای محرکه قیمت حدودی ۱.۷ تا ۲.۵ میلیارد تومانی در بازار دارد هرچند حتی قیمت ۳ میلیارد تومانی هم برای مدل های صفرکیلومتر آن به چشم میخورد. به این ترتیب اختلاف قیمت دو خودرو به رقم قابلتوجهی میرسد که قطعاً روی نظر نهایی مشتریان تأثیر خواهد گذاشت. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.
قضاوت نهایی
واقعیتی که باید با آن روبرو شد پیشرفت شگفتانگیز خودروسازان چینی در چند دهه اخیر است. آنها از تولید کپیهای زشت و بیکیفیت چند سال قبل به خودروهایی مدرن، پرقدرت و باکیفیت رسیدهاند و آریزو ۶ جی تی را میتوان نتیجه چنین پیشرفتهایی دانست. به عنوان خودرویی مدرنتر، واضح است که آریزو ۶ جی تی برتر از مزدا ۳ نسل دوم خواهد بود.
این سدان چینی در بخش طراحی ظاهری، کابین، قوای محرکه و تجهیزات و امکانات کاملاً برتر از مزدا ۳ نیو ظاهر شده است. مزدا ۳ اگرچه خودرویی شاخص با سواری هیجانانگیز و جوانپسند به شمار میرود اما در برابر رقبای مدرن خود حرف چندانی برای گفتن ندارد. مهمتر آنکه قیمت مزدا ۳ تیپ ۴ علیرغم گذشت چندین سال از تولید این خودرو بسیار فراتر از قیمت آریزو ۶ جی تی است و این موضوع کاملاً خریداران را به سمت خرید خودروی چینی صفرکیلومتر سوق میدهد.
در پایان باید گفت آریزو ۶ جی تی از پشتیبانی خدمات و گارانتی چندساله مدیران خودرو و فونیکس برخوردار است و بسیاری از خریداران محصولی صفرکیلومتر را ترجیح میدهند. برنده این رقابت بیتردید آریزو ۶ جی تی خواهد بود هرچند شاید برخی خانوادههای کمجمعیت به دنبال مزدا ۳ نیو تنفس طبیعی با کیفیت ساخت خوب، سواری لذتبخش و پایداری بالا باشند. البته در این میان نباید اختلاف قیمت بسیار زیاد این خودرو با سدان چری را فراموش کرد. نظر شما دراینباره چیست؟
Zz
۶ فروردین ۱۴۰۳مزدا خودروی خیلی خوبی بود زمان خودش . الانم هست اما دیگه نمیتونه عمر بالا و هزینه های نگهداری زیاد و ازون بدتر قیمتش رو توجیه کرد .
کاملا بازیو به چینی امروزی میبازه .
پیام
۶ فروردین ۱۴۰۳حیف پولی که آدم به ماشین چینی بده. تموم کشورایی که ماشین چینی واردشون شده، در آینده همون مردم چوبش رو میخورن و صنعتشون به آشغال کشیده میشه! وقتی که صنعتشون به آشغال کشیده شد، چین دو لا پهنا باهاشون حساب میکنه.
کیان
۷ فروردین ۱۴۰۳کلا نه تنها ماشین چینی بلکه هرچیزی از سمت چینیها به هرکشوری بری و … چیزی جز نحسی و نکبت برای اون کشور به همراه نخواهد داشت !!! نمونش هم کرونا و …
فقط کافیه قراردادهای اقتصادی (استعماری) چین و با کشورهای ضعیفتر و … ببینید و نحوه رفتارشون دستتون میاد.
این مقایسه با مزدا 3 بود، با هیوندای الانترا هم گذاشته بودن، مثه هزارتا مقایسه تبلیغاتی الان آریزو 6 جی تی باید برنده بشه، مثلا هیچ جای متن به توربو و مشکل بنزین داخل کشور اشاره نشده، اینکه اصلا بنزین سوپر نیست، اینکه اکتان استاندارد و مطمئن نیست، اینکه هزینه هاش حتی با بودن اینها بازم زیادتر هست و …
Muty
۷ فروردین ۱۴۰۳دقیقا
معایب فونیکس آریزو ۶ :
_ پیشرانه توربو ( وقتی با این بنزین عای مزخرف به خرج افتاد ، الفاتحه…)
_گیربکس دوکلاچه ( اگه مشکلی براش بوجود بیاد نه قطعات هست ، نه تعمیرکارش)
محاسن فونیکس آریزو ۶ :
_زیبایی ( انصافا)
تمام
= من همچنان اعتقاد دارم اگر کسی ماشین چینی خوب و امتحان پس داده رو برای صرفا حدود 2 سال میخواد و بعدش قطعا عوضش میکنه خوبه. انشاله که تو این مدت مشکل بدنه ای هم براش پیش نمیاد
abbas
۷ فروردین ۱۴۰۳اینیم ک دارید سر بنزین میگید من الان نزدیک یک ساله ک ماشین توربو دارم متاسفانه تو ایران هیچکس هیچ علمی نداره ولی همه صاحب نظر
ماشین توربو ب اون حساسی ک فکر شماست نیست
شما درست برس سر بنزینم صد تا گروه مخصوص بنزین سوپر هست ک تو یکیش عضوم و هر وقت بنزین موجود میشه ( تقریبا هر هفته یا هر ده روز یک بار موجوده ) سوپر میزنم جز یکی دو تا سفر ک معمولی با اکتان زدم .مابقی باکم سوپر بوده شکر خدا مشکلی هم نداشتم
مهم ذهنه … این ذهنیت ک ماشین ده سال پیش رو ب ی ماشین روز ترجیح میدن فکر کنم فققط تو ایرانه
abbas
۷ فروردین ۱۴۰۳شما یچیزی میگی
بزار موقعی که پولت رسید همچین دلتو قلقلک میده
منم همین حرف ها رو عینن میزنم
ولی وقتی پولت برسه اون موقع عقلانی تر فکر میکنی
مثل این میمونه گوشی ده سال پیش آیفون رو
با ی گوشی الان شیائومی بخوایی مقایسه کنید
کیان
۷ فروردین ۱۴۰۳دوست عزیز گوشی ده سال پیش و ماشین ده سال پیش دو قیاس کاملا متفاوت هستند و اشتباه!!!
و اینکه مزدا مال ۱۰ سال پیش اصلا، چیزی کم نداره، سواری بهتر داره، کیفیت بهتر داره، موتور گیربکس بهتر داره و مصرف کمتر داره، قطعات عمری تر داره، بازار بهتر داره و …
اریزو چی داره ؟ چند تا صفحه نمایش و بس، بعد از یک مدت اینقدر برات عادی میشه ک اصلا متوجه بودنشون نمیشی، ولی هر دفعه ک بری بنزین بزنی، هر دفعه ک گاز و ترمز کنی و … اینا هیچ وقت عادی نمیشن.
حمید
۲۵ فروردین ۱۴۰۳باعرض معذرت مقایسه اشتباهه،شما میتونی ماشین سالم ۵۰ سال پیش رو همین حالا ازش لذت ببری،اما برا گوشی وضعیت اینطور نیست
حمید
۷ فروردین ۱۴۰۳واقعا مسخره هست این مقایسه و نتیجه گیری بین این دو ماشین و نهایت نتیجه گیری بشود پیشرفت خودرو سازی چین.
حدالقل این هست که اریزو ۶ را داری مقایسه میکنی با مدل ۲۰۲۳ مزدا ۶ مقایسه کن اگه میخوای آخرش به آیت نتیجه برسی که خودرو سازی چین پیشرفت داره.
گیر عجیب مردم ایی هستیم که خود قدرت تحلیل ندارند و متاسفانه تحلیل گر هایی هم که داریم این طور مغرضانه تحلیل میکنند و مقاله میدن.
من با ۱۳۰ تا با مزدا ۸۷رفتم تو دیوار سالم و بدون خط روی بدنم بیرون اومدم از ماشین و هزینه ی بازسازی ماشین هم چیز قابل ملاحظه ایی نشد هر وقت با ۱۳۰ تا با این آریزو از ماشین سالم بیرون اومدی و هزینه ی ماشین هم برات چیز مشکلی نبود بیا پای تحلیل این ماشین ها و خودرو سازی چین و ژاپن با هم بحث کنیم
abbas
۷ فروردین ۱۴۰۳عزیز من من خودم مزدا3 رو داشتم
مدل نیو نه ولی فیس قدیمشو داشتم
شما فکر نکن همون مزدا اگر ب خرج افتاد قد پراید برات خرج میتراشه
بیچارت میکنه من با بدبختی از شرش خلاص شدم
الانم ماشین صفر گرفتم با دردسر کمتر
دیگ حداقلش خیالت راحت تا دو سال ریالی خرج نداری و الانم دیگ جوری ک معمولا بعد دو سه سال کسی ک این جور ماشینا رو سوار میشه میتونه راحت چنجش کنه
حمید
۸ فروردین ۱۴۰۳خیلی جالبه مزدا سوار بشی توقع داشته باشی خرج پراید داشته باشه من مدل ۸۹ مزدا نیو رو دارم نزدیک چهارصد هزار کیلومتر کار کرده وای که بی نظیره اصلأ بزرگترین اشتباه اینه که مزدا رو با یه خودروی چینی مقایسه کنی
در رنج خودش هیچ ماشینی حتی ژاپنی واقعاً بهش نمی رسه
abbas
۹ فروردین ۱۴۰۳شما تو همون مزدا کارگرد 400 هزارتا بمون
من عوض کردم
شمام خودتو گول بزن
Genius
۷ فروردین ۱۴۰۳کاش سال ۱۳۹۷ بدنیا اومده بودم تا اینطوری آتش به کنج سینه ام نبود ازینکه روزگاری تو همین مملکت تو همین سیستم *** کار هنوز اینطور به بنبست نرسیده بود و رنو و مزدا و نیسان های بروز مونتاژ میشده!!!این ۷-۶سال اخیر زندگیامون خیلی خیلی وحشتناک شده!
مزدا
۷ فروردین ۱۴۰۳برادر مقایسه نکنید!
یه سر به تعمیرگاهای بزرگ شهر تهران برید ببینید چندتا محصولات فونیکس یاتاقان زده و گیربکس خراب و توربو خراب و…
چندتا مزدای خراب!
به بزک دوزک نیست به اصالت و کیفیت هست.
مزدا3 شرف داره به هر چی چینی هست
abbas
۸ فروردین ۱۴۰۳شرط میبندم ن یک بار هم چیزی ندیدی
همین ک هنوز نمیدونی ماشین صفر و نمیبرن تعمیرگاه متفرقه و همه گارانتی دارن و نمایندگی اصلی میبرن … هر چی هزینه اش بشه کمپانی میده ن شما
فرد
۷ فروردین ۱۴۰۳در نظر داشته باشیم قیمت قطعات چینی تو بازآر خیلی بیشتر حتی از خودرو های کره ای است.از طرفی استهلاک و خرابی قطعات خیلی بیشتر و با کارکرد بالا ۵۰ هزار کم کم رخ میده.موقع فروش هم با افت قیمت بیشتر مواجه اید.
از طرفی شما ماشین روببر کشور ترکیه یه باشین کره یا ژاپن اونجا نمایندگی رسمی داره چون برند جهاتی است .ولی اگر ماشین چینی ات خراب بشه اونجا چکار بایست بکنی.
بگفته تعمیر کارها ماشین چینی واسه اونا طلاست.
froG-driVer
۱۱ فروردین ۱۴۰۳قبول دارم با اینکه برای ماشین های قدیمی باکیفیت و کم استهلاک ارزش بالایی قائلم ولی الان آریزو ۶ رو بیشتر میپسندم چون انصافا تا بحال از چری و فونیکس تجربه بدی نداشتیم(در قیاس با بقیه چینی ها)در نتیجه اینبار میخوام کورکورانه قضاوت کنم و ظاهر و آپشن و جدید بودن رو به اعتبار شرکت سازنده و سن و سال بالا ترجیح بدم
محسن
۶ فروردین ۱۴۰۳یه رینگ مزدا به کل محصولات چری می ارزه
MehdiTurbo
۶ فروردین ۱۴۰۳قبول دارم ولی خیلی قدیمی شده
اگه بازار ازاد بود مزدا ۳ جدید بود اینقد اختلاف قیمتشان نبود ولی متاسفانه …
mahan
۶ فروردین ۱۴۰۳موافقم باهتون. اقا ختم کلام میخوام بهتون بگم. کسی که ذهنیت مصرف کننده داره و فقط میخواد سوار شه بره میتونه اریزو بخره. کسی که مزدا میخره قطعا اولویتش چیز دیگریست، این سلیقه خاص فرد رو میرسونه. مهندسی قدیمی ژاپنی ها، آلمانی ها و … در طول استفاده از ماشین بهتون ثابت میکنه. چه از لحاظ فنی چه هر چیز دیگری. اینا واقعا تجربه خود منه. من معتقدم یه عمر کوتاهی، دوست دارم که همینو داخل یه ماشین برند اصیل و با کیفیت و استخون دار بگذرونم حالا میخواد برای 30 سال پیش باشه برام مهم نیست. کسانی با ذهنیت مصرف کننده قطعا حرف منو رد میکنن
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۳چقدر مزدا باید خاکش به سر باشه که با این لگنِ چینی بَزَک شده مقایسه بشه😂🤦♂️!
فقط اونایی که این مقایسه رو جدی میگرن !!!
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۳از لحاظ شاخصهای کیفیتی ماشینای چینی تو چه سطحی و چه دسته ای از کشورا قرار میگیرن؟؟ و ماشینای ژاپنی تو کدوم سطح و ردیف و کدوم دسته از کشورا قرار میگیرن؟؟؟ من نمیدونم این مقایسه های بی معنی چیه که پدال داره انجام میده؟؟ تانک۳۰۰ با پرادو و حالا آریزو 6 جی تی با مزدا🤦
Galant.VR4(JDM)
۷ فروردین ۱۴۰۳مقایسه برای اینه که با توجه به شرایط بازار و مشخصات و بقیه فاکتورها کدوم ارزش خرید داره نه برای نشون دادن برتری چری از مزدا
سینا
۸ فروردین ۱۴۰۳دقیقاً
سامان اذری
۶ فروردین ۱۴۰۳این مزدا تکنولوژیش برمیگرده به سال ۲۰۰۹ ولی با این حال
حتی دو نسل قبل مزدا که میشه همون ۳۲۳ از صاحبش بپرسید به شدت راضی هستن
الان با بنزین اشغال ایران ایا صلاح هست که ماشین چینی توربو خرید ؟؟؟
قیمت گیربکس اریزو ببینید اگه پیدا شه چقدره و مزدا چقدره
یا اصلا کل موتور مزدا چند و اریزو چند
تو دبی و عراق قطعات کدوم بیشتره ؟
امتخاب من بدون هیچ چون و چرایی سامورایی هست
البته همه اینها به شرطی که مزدا ۳ تمیز پیدا کنید
Taha Ayoobi
۶ فروردین ۱۴۰۳سامان جان ببخشید، کنجکاوم بدونم اون بنز X کلاسی که برای آشناتون بود بعد اون مشکل که حل شد دیگه مشکلی پیدا نکرد؟
سامان اذری
۷ فروردین ۱۴۰۳داداش اون بنز ایکس کلاس رو تونستن تعمیر کنند ادبلو adblue مشکل داشت که حل شد ولی چند روز بعدش
یه شب یه نفر اومده شیشه هاشو شکسته بود
داخلشو داغون کرده بود حتی اسکرینشم کنده بودن برده بودن
دیگه خبری ازش ندارم چون صاحبش یه ایرانی بود که ترکیه زندگی میکرد منم اون موقع برای متارجمی و بعضی کارهای بیزینسیشون باهاشون همکاری میکردم
الان من ۲ ساله که ترکیه نیستم داداش
فکنم اون ماشین رو هم با جرثقیل بردن ترکیه
Taha Ayoobi
۷ فروردین ۱۴۰۳آخ چه حیف، بیچاره کسایی که گذر میارن ماشینشون در امان نیست.
خیلی ممنون داداش🙏🙏🙏
ارسلان
۶ فروردین ۱۴۰۳مقاله خیلی طولانی بود… اصلاً من نخوندم!! به نظرم اصلا لازم نبود به همچین مقاله ای ، یه جدول کافی بود….
مجید اعتصامی فر
۶ فروردین ۱۴۰۳این تعصبات الکی بریزید دور.ماشین صفر سوار میشید چند سال بی دردسر کار میکنه.بدون استرس.تازه گارنتی هم داره.این همه سال چینی سوار میشم.از این ایرادات الکی خندم میگیره.خودم الانه fx دارم لذتشو میبرم.
SamiX
۶ فروردین ۱۴۰۳دقیقا . آگهی ها رو چک کردم دیدم مزدا ۳ تیپ ۴ بدون رنگ رو با ۵۰ هزار کارکرد گذاشتن ۲/۳ میلیارد !
میدونم که خودروی ژاپنی ، رفیق آدمه و چه کیفیتی داره اما آیا واقعا ۲ میلیارد ( و حتی بیشتر ) برای این ماشین کارکرده متعلق به دهه پیش ارزش داره ؟
قیمتش اگه تو بازه ی همین ۱/۵ بود خودم چشم بسته مزدا رو برمیداشتم . اما ۲ میلیارد و بالاتر واقعا مسخرست
ضمنا این چینی ها هم رشد خوبی کردن و دیگه اون آشغالای ۱۵ سال پیش نیستن
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۳نمیدونم واسه چی امروز پدال زده تو خط مقایسه یه مشت آتو آشغال با شاهکارای ژاپنی؟؟؟!!!
B
۷ فروردین ۱۴۰۳منطقی نیست نه ؟ اما ما تو ایران زندگی میکنیم گشوری که هیچ جاش منطقی نیست باتلاقی که هر روز بیشتر فرو میریم
زیزیگولو
۷ فروردین ۱۴۰۳🤦🤦🤦
AMIN (M.A.S)
۶ فروردین ۱۴۰۳ظاهر این ماشین چری یه ماشین اسپرت نشون میده ولی اینطور بگم توی تستا مدلای قبلیش یعنی ۵ و ۶ رو خیلی ندیدم اسپرت باشه
کلا ماشینای چری توی استفاده های معمولی و جاده ای ناامیدتون نمیکنن ولی واقعا بهتره خیلی رو عملکرد اسپرت یا لذت رانندگی و هندلینگشون حساب نکنید مخصوصا شاسی بلنداشون
از طرف دیگه من ندیدم ولی خوندم که میگن خرابیای موتور ۱۶۰۰ ظاهرا زیاده و موتور به بنزین ایران هم خیلی حساسه ظاهرا بعضیا ماشینشون بلوک سیلندرشون آسیب دیده یا مشکلات دیگه ایجاد کردن
قیمت قطعات و تعمیراتشونم که عجیب بالاس
یعنی هم خرج و مخارج زیاد داره هم جز شتاب چیز خاص دیگه ای از نظر فنی نداره
از طرف دیگه مزدا سه هم ماشینیه که دیگه خیلی ساله میبینیم ماشین خوب هندلینگ دلچسب و عملکرد فنی مناسب ولی خرجای اونم نسبتا بالا که معروف بود اون موقع اصلا که واسه داشتن هندلینگ خوب ارتفاع مزدا یه ذره پایین تر از سایر ماشیناس و اگه ماشین پرباشه باید خیلی مراقب باشید گیر و اینا نکنه
بین این دوتا به نظرم هیچکدوم گزینه مطلوبی نیستن
اگه به برند معتبر اهمیت میدید به نظرم مزدا ولی گزینه قبل فیس لیفت (مزدا ۳ های قبل فیس لیفت) هم قیمتش خیلی مناسب تره هم ظاهرش قشنگ تره اگرم صفر یا احیانا چینی میپسندید همون ۵ توربو خیلی بهتره حداقل هزینه کمتری براش میکنید خدایی نکرده خراب هم شد اون اضافه رو برای خرابی میدید
اگه حوصله نگهداری ماشین دارید و با پیچیدگی بالای فنی و کمبود مکانیک مشکل ندارید (مخصوصا اگر تهران و شهرهای بزرگ یا نزدیکشون تشریف دارید) ماشین MG6 رو توصیه میکنم
ضعفش واقعا بزرگه نداشتن خدمات کمبود تعمیرگاه های مناسب و قطعه و بدتر اینکه پیچیدگی فنیشم بالاس ولی واقعا از نظر ظاهر امکانات و سواری بعد حداقل ۷ سال هنوز با قدرت میشه گفت ماشین دوس داشتنی ای هست
شتاب عالی هندلینگ فوق العاده بعد هردو نسخه قبل و بعد فیس لیفتش ماشینای خوبین
حیف که خدمات خوب ندارن و یه شرکت درست حسابی واردشون نکرد وگرنه بعد بعضا یازده سال خیلی از چری و چانگان و دانگ فنگ تو رانندگی لذت بخش ترن نه فقط ۶ که کل مدلای MG ماشینای خوبی واسه رانندگین
در نهایت البته بگم من سوار هیچکدوم نشدم دوستان و مالکان محترم اگر توی نظر من اشتباهی میبینید لطفا اصلاح کنید
۶ فروردین ۱۴۰۳مزدا رو میگیرم باز میدونم یه چیز اصل سوار میشم
باز تو مقایسه قبلی که با النترا بود شاید فونیکس انتخابم باشه😂😂😂
ولی مزدا
یه ماشین واقعیه که خودش طراحی خودشو داره
عزیزم این اریزو رو ده سال داشته باشی جیگرش درمیاد!
میرم یه مزدا میگیرم هر ایرادی داشت برطرف میکنم
میدونم یه ماشین واقعیو دارم سوار میشم
نه یه لکسوس فول کپی ساخت چین ولی ساخت چین هم نیست مونتاژ ایران 😂😕
در ضمن هرکی هرچی بگه شما نباید قبول کنید
الان اینا دارن چرت میگن خودشون ده سال با یه ماشین چینی باشن ولی شما ببینید مزدا ۳ های مدل ۸۶ رو تو ایران هنوز کار میکنه
هنوز ماشین مدل بالا محسوب میشه ولی من به شخصه عقیده دارم واقعا این مزدا ۳ نسل ۱ یه داشبورد خوشگل داره با مانیتور و کروز هم که چه بهتر
در ضمن مزدا ۳۲۳ های مدل ۸۵ هم باز ببینید سگشون میرزه به جدیدای داخلی
الان نصف سایت آپشن پرستن فقط
نصف سایت شتاب پرستن
دوستان
مزدا رو بخرید
بعد خودتون میتونید با ارزون ترین قیمت ها قطعاتش رو بگیرید
تازه ژاپنی هم هست
من نمیگم اریزو ماشین بدیه بلکه خوبه ارزون هم هست ولی نه در حد اینکه با هر سلطانی که میبینید مقایسه کنید
پس فردا یه ماشین شاسی چینیو با لندکروز مقایسه میکنن
بعد کل سایت میگن ماشین چینیه بهتره چون اپشناش بیشتره 😂😕
۶ فروردین ۱۴۰۳فکر کن یه کپی از لکسوس بکنی بعد بگن طراحی بهتر از مزدا ۳ 😂
FY
۶ فروردین ۱۴۰۳قطعا مزدا۳
ولی هیچ کدومشون بدرد نمی خوره 😏 فقط سراتو 😏
Hadi
۶ فروردین ۱۴۰۳اگه خریدار بتونه مزدای نیو تمیز پیدا کنه بی شک از آریزو 6 بهتره
ولی اگه کسی امکانات براش مهمه ماشینای چینی بهتره ولی من خودم از ماشین با امکانات معمولی مثل همین مزدا خوشم میاد
در ضمن با این گرونی دلار باید دو سه تا چیز برای خریدار خودرو در اولویت قرار بگیره اول میزان استهلاک خودرو و دوم قیمت لوازم یدکی
و در آخر میزان افت ماشین بعد از چند سال استفاده باید مورد دقت قرار بگیره تا خریدار به مناسبترین و منطقی ترین گزینه دست پیدا کنه
حسین
۶ فروردین ۱۴۰۳مزدا ۳ در حد نو ۳ میلیاردی را ترجیح میدم ولی پولش را ندارم! 🤣
پس فونیکس میخرم😁
۶ فروردین ۱۴۰۳منطقیه
۷ فروردین ۱۴۰۳3 میلیارد هم نیست با یه میلیارد هم تمیزش گیر میاد
پاشا
۷ فروردین ۱۴۰۳میگن دو قشر رو نمیشه متقاعد کرد که اشتباه کردن: ۱_ اونایی که با انتخاب اشتباه ،ازدواج ناموفق داشتن ۲_ خریداران ماشین چینی
حیفتون نیومد مزدا که فقط ابهت اسمش بالاتر از کل صنعت چین هست رو با کپی چینی ناشیانه لکسوس مقایسه کنید ؟!! بیشتر اسم « لکسوس منگول» برازندش هست. حالا تماااام عشاق بروسلی چارچرخ تبلت دار بزک دوزک شده میان میگن,نه، ما بیست ساله سوار میشیم آخ نگفته!!! پس اینهمه چونگ چانگ پرو و پرو مکس و الترا و….. تو نمایندگیها خوابیدن و معطل یه قطعه هستن از فضا اومدن. الان که دیگه تقریباً همه میدونن چه بلایی چینیا برای قطعات یدکی سر خریدارها میارن(بعلاوه نمایندگی های جیب گشادشون تو ایران)؛ هرکی بخره و به مشکل بخوره، ببخشید دیگه حقشه.
Saji
۷ فروردین ۱۴۰۳میگه یه سر به تعپیرگاها بزنید ببینید چنتا چینی هست و چنتا مزداا….دوتا نکته اول اینکه به لحاظ تعداد قابل قیاس نیستن دوم اینکه کسی ک مزدا سال ۹۷ ۹۸ خریده پولداری بوده ک واقعا غنی بوده قبلشم ماشینش حدقل کره.ای بوده و آداب و اصول استفاده از ماشین اتومات و پیشرفتهترو میدونه چون دیدم میگم اکثر اونایی ک چینی میلیاردی میخرن کسایین ک این دوسه سال اخیر پول عمده بهشون رسیده و قبلش نهایتا ال۹۰ و پارس داشتن
طبیعیه سرویس دورهای منظم و رسیدگی به ماشین آنچنان براش مهم نباشه…بالاخره هرچی تکنولوژی بالاتر باشع رسیدگی و سرویس منظم بیشتری نیاز داره چه چینی چه غیر چینی
B
۷ فروردین ۱۴۰۳من بین این ۲ اسنپ را انتخاب میکنم حداقل نگران جا پارک نیستم
اگه ۵میلیون ماشین تو خیابونا باشه ، خیابوناب مملکت برای ۱ تا نهایت ۲ میلیون ماشین ساخته شده همونطور که زیر ساختا طوریه که نهایتا مناسب ۴۰ میلیون انسانه نه ۹۰ میلیون
۷ فروردین ۱۴۰۳البته شوما 80حساب کن چون 10 تای دیگه افغانین و گواهینامه هم ندارن فوقش موتور سیکلت
Siyavash
۷ فروردین ۱۴۰۳چشم بسته انتخابم مزدا هست…
محمد
۷ فروردین ۱۴۰۳نظر هر شخص محترمه ولی باید با دید باز نگاه کرد یه عده راست میگن پولم به اندازه یه ماشین لوکس چینیه وبعضیا هم میگن خریدنش اشتباه به دور از جنبه سیاسی که ما باعث میشیم دولت روزانه یک میلیارد دلار نفت و ارزون تر بده به چین وخیانتی که به اینده خودمون داریم انجام میدیم بهتر نیست همون مقدار پول و یه ماشین برند دست دوم سوار بشیم تا دوطرف برد باشه کمی تامل و فکر کردن برای هر ایرانی لازمه #برای ایران
H2o
۷ فروردین ۱۴۰۳مزدا ۳ صفر بهتر هست ولی چون دیگه مزدا ۳ صفر تو بازار موجود نیست و همه کهنه شدن من آریزو انتخاب میکنم چون فقط به بنزین سوپر یا اکتان و سرویس های دوره ای سر وقت نیاز داره تا بتونه سال ها بدون خرابی کار کنه
گات
۷ فروردین ۱۴۰۳آریزو ۶ تنها نکته مثبتش طراحیشه که اونم کپی کاری از لکسوس هست که به وضوح میشه دید که از لکسوس ال اس ۵۰۰ اسکی رفتن
شمارو نمیدونم ولی من لاشه ماشین ژاپنی رو به ماشینای چینی دوزاری ترجیح میدم
امیررضا
۸ فروردین ۱۴۰۳دوستان عزیزی که مسخره میکنین ، میگین ماشین چینی هیچ کجای دنیا نیست ، قطر ، امارات ، عمان ، ترکیه، اسپانیا، هند ، روسیه، آلمان ، تو تمام این کشورها حداقل یک یا چند برند چینی نمایندگی دارن و اتفاقا تو این دو سه سال گذشته فروش خوبی هم تجربه کردن ، قرار نیست کیفیت یه ماشین چینی صد در صد مثل ژاپنی آلمانی یا آمریکایی باشه ، اما قراره با نصف قیمت اونا یه کیفیت قابل قبول و طراحی به روز در اختیارتون بزاره، همین چری که اسمش تو ایران شده فونیکس، تو امارات داره میفروشه تو قطر و عمان داره میفروشه، تو روسیه داره میفروشه ، تو ترکیه داره حسابی توپ میفروشه، تو خود چین هم تو دو سه سال گذشته امار فروشش مثبت و رو به رشد بوده ، به هرحال جمیعت چین یک میلیارد و پونصده، تا نصف چین بخواد ماشین چینی پر بشه خب قطعا خیلی طول میکشه ، برا همینم تو خود چین کم تر میبینین، وگرنه اونجا هم داره تو خود چین خوب میفروشه، انقدر به دوام و ماندگاری چری گیر دادین!!!! خب الان تیگو پنج دیدم از سال نود چهار با کار کرد دویست هزارتا ، هشت ساله که هنوزم داره مرتب کار میکنه ، تیگو هفت نسل قدیم حدود هفت هشت ساله داره کار میکنه اونم با کار کرد صدهشتاد هزارتا اونم با همون موتور توربو که همتون میگین بعد دوسال دیگه کار نمیکنه🤌😂، حالا شاید افت کیفیت بیشتر نسبت به کره آیی یا ژاپنی داشته باشن ولی بازم با قیمت خیییلیییی کم تر خداییش ارزش خوبی دارن ،و با یکم هزینه بیشتر به راحتی میشه سر حالشون کرد ، الان کل کمپانی وولو شده زیر مجموعه جیلی ، الان کمپانی دانگ فنگ تو نیسان ژاپن سهام داره و اتفاقا یه شعبه از نمایندگی های تولیدی نیسان رو در چین داره مدیریت میکنه ، بیاین منطقی باشین ماشینای چینی اونقدرا هم که شماها میگین صنعت ماشین سازیش بد نیست ، من تو تست درایو اریزو شیش جی تی قبل عید شرکت کردم تو تهران ، نمیگم همه چیش عالیه ولی خدا شاهده نود درصد نکات ماشین حرف نداره، به موتور واقعا وحشی که عجیب راه میره ، کیفیت خوب که در حد تویوتا نیست ولی در حد هیوندا دوهزار چهارده پونزده الانترا بود !!!!! ابشنا دقیق و عالی ، سواری راحت ، ترمز ها یکم معمولی ان که البته تو رانندگی شهری و حالت نرمال کاملا جواب گو هستن ، مصرف سوخت پایین ، پنج سال یا صدوپنجاه هزار کیلومتر هم گارانتی داره ، خانواده یه لکسس آن ایکس دارن و یه سانتافه جی دی ای فول ، قبلش تیانا داشتیم با اسپورتیج ، من نمیگم اریزو شیش جدید از همه اونا صد در صد سرتره، ولی با اون رنج قیمت خداییش راضی کننده و با ارزشه ،
Dark Knight
۸ فروردین ۱۴۰۳پسر خوب نکته دقیقا اینجاست که اون چینی که تو بازار اسپانیا یا ترکیه فروش میره قطعا این آشغال هایی نیست که تو بازار ایران داریم ! ماشین چینی از همه وارداتی ها ارزون تره خیلی هم ارزونتره چون الان دیدم مثلا تیگو ۸ پرومکس صفر هم قیمت سانتافه ۲۰۱۴ ترکیده هست ولی مشکل چینی ها قیمت و هزینه وحشتناک نگهداری اونهاست که همانطور که بار ها قبلا گفتم طرف میره ماشین چینی میخره بهش میگن ماشین چینی سوار ولی اگه یه روزی یه قطعش خراب بشه ( که قطعا میشه ) باید اندازه بنز یا ب ام و براش خرج کنه و با اینکه تو این چند سال اخیر به خاطر انحصاری کردن بازار برای برای چینی ها ( مافیا مخالف ماشین خارجی ) بازار دست دوم خیلی بهتری پیدا کردن ولی باز هم خیلی از ماشین های چینی تو بازار دست دوم خریدار ندارن و اینو میشه از افت قیمت شدیدی که دارن فهمید ( تو باما رو نگاه کن و بعد بیا بگو چینی پیشرفت کرده یل از این حرفا )
سینا
۸ فروردین ۱۴۰۳من هم چینی داشتم هم مزدا ۳نیو ، اصالت قابل قیاس نیست ،گول تبلیغات چینی اارو نخورید..
Ramin
۸ فروردین ۱۴۰۳من بم هستم آریزو پنج داشتم موتور ژاپنیه گیربکس چینیه تنها مشکل همین بود که گیربکس بعد از دوره ای کارکرد تقه میزد
احسان
۸ فروردین ۱۴۰۳چرا ماشین طراحی ۲۰۲۳ رو با طراحی ۲۰۱۰ مقایسه میکنی این ماشین باید با مزدا ۲۰۲۳ مقایسه کرد تا دید حرفی برای گفتن داره من یه مزدا مدل ۹۶ دارم از صفر دست خودم بوده الان هفت ساله فقط روغن بنزین شرط اول هر ماشینی کیفیت و دوامشه
Javad
۱۰ فروردین ۱۴۰۳از مزایای چینی سوار شدن مستعمره شدنه که باید مرتب قطعه بخری، دقیقا طلا دادن در مقابل دریافت خروس قندی، وگرنه این حجم تبلیغات و تسهیلات و تقدیم دو دستی بازار کشور به چین هیچ توجیحی نداره
بد نیس طول عمر ماشینارو مقایسه کنید تا متوجه موضوع بشین، کاری به شورلت و کادیلاک ندارم، ولی همین ژاپنی ها هم بعد سی سال کار بازم ماشین خوب به حساب میان
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۳واقعا با خوندن نظرات برام مشخص شد چجوری دلالان عزیز ماشین پانزده سال پیش رو بالای دو میلیارد میکنن تو پاچه خلایق
عزیزان بحث اصالت و برند نکنید. متاسفانه در کشور ما حداقل در زمینه خودرو جای مانوری روی این قضایا نداریم. من خودم با احترام به نظر و عقیده دوستان آریزو رو انتخاب میکنم.
علیرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با سلام ،
نکته اینجاست اصولاً دو ماشینی رو باید با هم مقایسه کرد که قیمتشون حداکثر 10 درصد فرق کنه این قیاس قابل قبول نیست