شرکت مدیران خودرو با برگزاری رویداد تستدرایو در مجموعه ورزشی آزادی، جدیدترین محصول خود را با نام فونیکس FX معرفی کرد. جدیدترین کراساوور برقی فونیکس که اخیراً تست درایو و معرفی آن برای بازار ایران آغاز شده با همان استانداردهایی که به اروپا صادر میشود در اختیار مشتریان ایرانی نیز قرار میگیرد.
فونیکسFX، خودرویی ساختارشکن و کاملاً جدید در محصولات مدیرانخودرو
فونیکس FX را میتوان اولین کراساوور کوپه این شرکت نامید. کراساووری که با نامگذاری متفاوت نسبت به خانواده تیگو، نشان از تغییر رویکرد فونیکس در مسیر روبهجلوی خود دارد.
طراحی فونیکس FX، بر اساس جدیدترین سبک طراحی این شرکت انجام شده و این سبک طراحی (Art in Motion) به معنی هنر در حرکت نام دارد. فونیکس FX توسط تیم اختصاصی طراحان به سرپرستی استیو هیوم (Steve Hume) طراحی شده است. این خودرو که در جریان نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۲ رونمایی شد، قرار است پایهگذار سبکی جدید در نسل چهارم محصولات این شرکت باشد.
مشخصات فنی فونیکس FX
فونیکس FX در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراساوور کوپه دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع فونیکس FX به ترتیب ۴۴۰۰، ۱۸۳۰، ۱۵۸۵ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۳۰ میلیمتر است که از این نظر، مشابه ابعاد تویوتا CHR است.
این کراساوور جمعوجور و کوپه مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سیسی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۰۰۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹ ثانیه طی کند. موتور فونیکس FX مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۴۲۰ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.
مشخصات ایمنی فونیکس FX
سیستم تعلیق فونیکس FX، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک میباشد. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار تصادف از عقب (RCTA)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- سیستم نظارت بر هوشیاری راننده
تجهیزات و امکانات رفاهی فونیکس FX
فونیکس FX در بحث امکانات رفاهی دست پر ظاهر شده و امکانات کاملی با توجه به رده قیمتی خود دارد:
- سانروف دوحالته
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- صندلیهای برقی ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر سونی و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ
- کروز کنترل
- صندوق برقی عقب به همراه سنسور
- دستیار صوتی
- سنسور باران
و…
رقبا و قیمت تقریبی فونیکس FX
ازآنجاییکه این خودرو در سگمنت کراساوورهای کوپه قرار میگیرد، بایستی منتظر رقابتی بسیار داغ بین این خودرو ، دیگنیتی پرستیژ و چانگان Uni-T باشیم. پیشبینی میشود فونیکس FX در محدوده قیمتی ۲ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
aMiRsHaYaN
۴ آبان ۱۴۰۱حال من الان:
دیجی
۴ آبان ۱۴۰۱یه سوال مدیران خودرو سرهم نوشته میشه ایا جدا خونده نمیشه با این محصولاتش وقیمتش؟؟
ali+a
۴ آبان ۱۴۰۱طراحیش زیبا و بروزه … ولی مشکل قیمت فضایی و خنده دار و چهار برابر بازار جهانی … و از همه مهمتر نداشتن حق انتخابی غیر از ماشین چینی صفر جدید هست… از لحاظ فنی و سواری هم من که فک نمیکنم خوب باشه… امیدوارم نهایتا سال دیگه هیچ کدوم از مشکلات خنده دار امروز رو نداشته باشیم…
محمد
۱۱ آبان ۱۴۰۱حالی نمونده عزیزان
Avan
۴ آبان ۱۴۰۱خودروی جالبی به نظر میاد. قدرت و قیافه ی مناسب و امکانات خوبی داره. قیمتش هم نسبتا مناسبه
aMiRsHaYaN
۴ آبان ۱۴۰۱خیلی قیمت حقی داره وقتی که ماشین ۲۱ هزار دلاری رو ۴۸ هزار دلار به ملت میندازن
کاراکتر
۴ آبان ۱۴۰۱حداقل خوبه قسطی میندازه مدیران
بهمن توی صف دعواست
Avan
۵ آبان ۱۴۰۱البته منظورم قیمتش در ایران بود و نسبت به بقیه چینی ها وگرنه از نظر قیمت جهانی حق با شماست.
ehsan.fa
۴ آبان ۱۴۰۱چی شد موتور ۱۶۰۰ گذاشتن
Amard
۴ آبان ۱۴۰۱با این کیفیت بنزین ایران این همه خودرو توربو اونم کراس اوو با وزنهای به نسبت بالا عاقبتشون خرابی های سنگین چرا خودرو اتمسفریک نمیارن که حداقل موتورش زود نپوکه
Muty
۵ آبان ۱۴۰۱میخوان بقول خودت زود بپوکه
بعده چند سال زحمت کشی و پس انداز دوباره بری یکی دیگه بخری جیگر
علی فرشیدنیا
۶ آبان ۱۴۰۱موتور اتسمفر دیگه قدرت نداره همشون آشغالن حیف تکنولوژی توربو نیست موتوری که با حجم ۱.۶ بیاد ۱۹۷ اسب قدرت و ۲۹۰ گشتاور بده یعنی تکنولوژی و راندمان فوقولاده ای داره این ماشین از لحاظ شتابگیری با سنتافه ۳۵۰۰ و سورنتو ۳۵۰۰ رقابت میکنه و از اونا هم کمی پر شتاب تره و مصرف بسیار پایینتر اونا تا صدی ۲۰ هم مصرف میکنن ۴ سیلندر هارو که اصلا حرفشم نزن حتی سواریا هم نمیتونن بزننش کلا تحسین میکنم چری رو با این پیشرفت فوقولادش
Hm
۲۳ آبان ۱۴۰۱باز خوبه ایران بنزین داره اونم مفته
ولی تو بعضی کشور ها دیگه بنزین هم نیست یا باشه حدود ۱۰ برابر قیمت قبلیش میفروشن.
( سلام داداش چطوری سابق )
۴ آبان ۱۴۰۱ماشین خوبیه تقریباً از هر نظر اوکی هست ولی مسئله اینجاس که قیمت تموم شد تو ایران بالای ۳ برابر بازار جهانی میشع
نه تنها این ماشین ، بلکه همه ماشین ها با هر برندی ،
به خاطر همینه که الان هیچ خودرویی با قیمتی که عرضه میشه تو ایران ارزش نداره!
بی خیال اسم
۴ آبان ۱۴۰۱باز یه آشغال دیگه اومد
رامتین
۴ آبان ۱۴۰۱چه خبره 1.5 میلیارد؟؟؟ سراتو 2022 دوستان بزودی وارد کشور میشه. موتور 2 لیتری 150 اسب تنفس طبیعی. قیمت حدود 1.2 تا 1.4 میلیارد. انتخاب با شما!!
AMIRALI8810
۵ آبان ۱۴۰۱داری میگی سراتو ، سراتو سدان هست و امودا۵ کوپه معلومه قیمتش بیشتره بعدم قیمت سراتو هم بخواهیم حساب کنیم نسبت به بازار جهانی تو ایران خیلی بالاست
رامتین
۵ آبان ۱۴۰۱امودا درسته کراس اور هست ولی ارتفاع زیادی نداره. مردم بر حسب آپشن خرید میکنند نه سگمنت. نکته بعد اینکه مهم کیفیت و پرستیژ خودروست که چری کجا کیا کجا.
مات
۸ دی ۱۴۰۱کیا الان چه گلی به سرش زده ک چری نتونسته؟؟
اینجا فقط دلال پروری ما هست که کیا ، کیا کنیم وگرنه همون راهی ک ژاپن رفت ، کره هم داره میره و پشت سرشون هم چین همون استراتژی رو پیش گرفت
Abolfazl
۵ آبان ۱۴۰۱منتظر بمون تا سراتو ۲۰۲۲ بیاد و با یک میلیارد بهت بدن حتی فکر هم بهش میکنی مسخرست …!
علی فرشیدنیا
۶ آبان ۱۴۰۱شما فکر کردی سراتو رو با mvm 315 مقایسه میکنی ؟ سراتو ۲۰۲۲ اصلا قابل رقابت با این ماشین نیست موتور ۲ لیتر ۱۵۰ اسب هم اصلا حرفی جلو این موتور نداره قویترین ۱.۶ بازار ایرانه تو هر برندی شما ۱۹۷ اسب از این حجم نمیبینی با این وضع واردات که محدوده قیمتی گذاشتن هر چی بیاد آشغاله مگر اینکه قیمت محدود نباشه وگرنه کره ای ها و ژاپنی هایی که ۴ سال از عمرشون گذشته و تکنولوژی قدیمی دارند هر چقدرم اون زمان دست پر اومده باشن تو بازار بهتریناشونو میگم توی امکانات به گرد تیگو ۸ پرو نمیرسن موتورشون خیلی پر قدرت تر شده فقط تنها ایراد هنوز ۲ دف وارد نشدن البته به نظرم سال بعد تیگو ۸ پرو ۲ دف با موتور ۲ لیتر توربو ۲۵۴ اسبی بیاد که اگه بیاد به خاکو خون میکشن آسیایی های اسمو رسم دارو
Pooriya-BMW_Germany
۷ آبان ۱۴۰۱قیمت جهانی رو ول کن
ایران تحریم هست
تحریم کشتی رانی
تحریم بیمهای
پس هزینههای ارسال قطعات از چین به ایران با افزایش چند برابری مواجه هست
به تجهیزات و امکانات خودرو که توجه کنی میبینی قیمت پرتی هم نیست
چون لاماری ایما با عرضه کننده داخلی نامعتبر و لو آپشن ترین تیپ موجود در بازار یک نیم معامله میشه
درسته قیمت مدیران خودرو به نسبت بهمن موتور و کرمان موتور بالاتر هست
ولی ثبتنام و تحویل خودرو مدیران خودرو خیلی بهتر از اوناست
بهمن موتور خودش بازارسیاه راه می اندازه تا ماشیناشو گرونتر بفروشه
ولی مدیران نه قرعه کشی داره نه بازارسیاه خودروهای ثبتنامی رو هم معمولاً سی چهل روزه تحویل داده گارانتی بهتری هم ارایه میده
سجاد
۳۰ آبان ۱۴۰۲الانترای 2023 وارداتی موتور 1.6 با قدرت 123 اسب دارن میدن 2.200 کجای کاری میذارن ماشین ارزون دست منو تو برسه
امید
۴ آبان ۱۴۰۱با کدومپول؟ جوون امروزی حتی دیگه توان خرید پراید لگن رو هم نداره چه برسه به این چینی های دسته سوم که تو ایران بجای قناری رنگ میکنن و خداتومن میفروشن. بعد انتظار دارن که جوون نیاد تو خیابون ، والله باید حق داد که نه تنها بیاد تو خیابون بلکه این بیشرفها رو آتیش بزنن
مات
۸ دی ۱۴۰۱بله جوون میاد تو خیابون اما با ذهنیت همین کامنت های منفی شبانه روزی که اثار عقده و کمبودها روانیش کرده کس دیگه رو میکشه ولی پول ها رو کس دیگه برده
مساله اینجاست
کسی دنبال راه حل نیست دنبال شناخت نیست دنبال فهمیدن نیست ، دنبال آتیش کشیدن کسانی هست که بهش نشون دادن
آیا وقتی نخبه های ما رو تو ادارات زجرکش میکنن تا فراری بدن ، بره خارج کسی از این جوون ها دنبال ایجاد NGO یا گروه حمایتی هست… نه!!
آیا وقتی میبنیم چندین ماه هست که مجوزهای کسب و کار رو با وجود دستور دولت ، تو بعضی از سازمان ها و ارگان ها صادر نمیکنن و حتی با اخطار چند باره هم حاضر نیستن مجوز بدن ، آیا جوون های ما میرن اعتراض جمعی راه بندازن برای اینکه نشانه ای بشه که از مسئولیت های اجتماعی چیزی حالیشون هست.. نه!!
پس چی بلدن ، فقط آتیش کشیدنی که بهش القا کنن
با این وضع کردار نیک و گفتار نیک و پندار نیک ما و این وضع مسئولیت پذیری و درک اجتماعی ، مافیا ها و سلطان ها و سرمایه دارها بدون هیچ مانعی به جمع آوری منابع و ثروت هایی که برای عموم مردم هست مشغولن و متاسفانه جوون ما میره کس دیگه رو آتیش میزنه که شبیه خودشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۱این ماشین خیلی کوچیکه، اصلا در حد ابعاد تیگو 7 و تیگو 8 نیست
مشابه X33 است ولی 2 برابر هم گرونتر
Avan
۵ آبان ۱۴۰۱جدا؟ ولی عکس هاش به نظر بزرگتر میان
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آبان ۱۴۰۱ابعاد نوشته شده:
” طول، عرض و ارتفاع فونیکس FX به ترتیب ۴۴۰۰، ۱۸۳۰، ۱۵۸۵ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۳۰ میلیمتر است ”
ابعاد X33 تقریبا همینه طول ۴۴۱۹ میلیمتر – عرض ۱۷۶۵ میلیمتر – ارتفاع سقف ۱۶۵۱”
سقف X33 از این فونیکس جدید، 6 سانتیمتر بلندتر هست
X33 زاپاس پشت داره حدود 15-20 سانتیمتر، یعنی طول برابر با همین ماشین
اصلا بعید نیست پلت فرم X33 و فونیکس FX یکی باشه
Avan
۵ آبان ۱۴۰۱درسته ولی طول ایکس ۳۳ به خاطر لاستیک عقب که روی درب هست کشیده تر حساب میشه اگر اون را حذف کنیم به نظرم ۲۰ _۳۰ سانت کوتاه تر میشه .
AMIRALI8810
۵ آبان ۱۴۰۱آپشن و موتور رو هم در نظر بگیر که چرا گرون تره
علی
۶ آبان ۱۴۰۱چینی ها حتی خودشون هم همچین گاریهایی سوار نمیشن و تنها کشوری که از این ماشینهای پر از ایراد فنی میخره ایرانه. فکر کنید چین ماشینهای غیر قابل فروشش رو به قیمت برند لکسوس تو ایران میفروشه
چینی سوار
۷ آبان ۱۴۰۱یک چیزی هست که اروپایی ها خیلی به ندرت با پاس کردن کلی استاندارد بعضی از ماشینهای چینی رو اجازه واردات میدن . عمر کوتاه قطعات ازمشخصات بارز خودروی چینی هست . و همچنین امنیت بسیار کم در تصادفات که ستاره های بسیار پایینی میگیره که فیلمهاش در یوتویوپ میشه دید
Dian
۲۵ آذر ۱۴۰۱ولی خب این ماشین ۵ ستاره ایمنی از یوروانکپ گرفت :)
Muty
۵ آبان ۱۴۰۱یعنی جلو پنجره اش از ایناس که اگه بزنی پشت یه ماشین قرص و محکم و نابود بشه
باید خودت یه تور 15 روزه چین پکن_گوانجو ثبت نام کنی اونجا بری یکی برداری بیای برا ماشین ات :-)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آبان ۱۴۰۱لوازم یدکی این ماشین های چینی خیلی گرونه
باید حتما بیمه بنده داشته باشه، مثلا برای ماشین 700 میلیون تومانی، حدود سالی 3 میلیون تومن بیمه بدنه واجبه
شاید باورتون نشه، اما تکه پلاستیک سرتاسری سپرهای جلو و عقب X33، هرکدوم 2-3 میلیون تومن هست
قاب چرخ زاپاس که پشت X33 نصب میشه الان 2/5 میلیون تومنه
حمید
۶ آبان ۱۴۰۱سلام اقای اشتری با یک میلیارد چه ماشینی بخریم؟ لطفا راهنمایی کنید
مهرانیان
۱۱ دی ۱۴۰۱نمیخوام دخالتی کرده باشم ولی اگر 1 میلیارد بذاری و یک ماشین نو هم بخری، اون ماشین سرانجام توی خرج میفته و بهت فشار میاد. پس با نصف پولت یه ماشین 500 یا 600 میلیونی بخر. اگر خراب نشد که چه بهتر. ولی اگر خرج برداشت، پول خواهی داشت که تعمیرش کنی و بهت فشار نمیاد.
مجید
۵ آبان ۱۴۰۱ماشین با این هیکل موتور ۱۶۰۰..واقعا.. حساب کنید اگر موتور ۲۰۰۰باشه یا ۳۰۰۰ قیمت بالای ۲ملیارد برای خودرو چینی
ایرانی
۵ آبان ۱۴۰۱فضای مجازی وکانالهای اینترنتی کاری کردند که دیگه فقط احمق های خودی زودفریب حرفهای مسولین را میخورند وقتی لند کروزر اخرین مدل صد هزار دلار معادل سه میلیارد در کشورهای همسایه ارایه میشه ما اقدامات دولتمردان راکلاه برداری از خانواده مینامیم
سیا
۶ آبان ۱۴۰۱چی گفتی اصلا؟ خودت متوجه شدی؟؟؟؟
مهدی
۶ آبان ۱۴۰۱با سلام، خودرو رو تو کشور انحصاری کردن، بعد میان خودرو ۲۰ هزاردلاری رو ۵۰ هزار دلار میدن ، من نمیدونم این وزارت صمت پس داره چکار میکنه ، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده یعنی چشم و گوش شنوایی ندارن و نمیبینن که خودروسازها چه بلایی سر مردم دارند میارن !!! اگر درب واردات باز بشه و بتوانیم خودمان با تعرفه کم خرید کنیم این مشکلات جمع میشه . این سود بالا معلوم نیست نصیب چه کسایی میشه ؟؟؟؟؟
ملت ایران
۱۰ آبان ۱۴۰۱واقعا معلوم نیست این سوووود بالا نصیب کی میشه؟!!!!?😳😳😳
مهران
۶ آبان ۱۴۰۱چه خبره این همه خودروهای شاسی بلند توایران هر چن ماه یه خط تولید راه میندازن، مگه چقد فروش دارن با این همه شاسی تو ایران، یا یکی دوسال تولید میکنن بعد متوقف بعدش کمبود لوازم ودردسر های فروش بازار دست دوم
,اکبر پناه
۶ آبان ۱۴۰۱شرکت محترم مدیران خودرو لطفا بجای واردات و تولید سالی چند مدل خودرو یک مدل بدین بازار ولی بدون مشکل نه اینکه انواع موردها رو داشته باشه و نمایندگی های محترمتون توانائی رفع عیب رو نداشته باشن،
X22از نمایندگی قاسمپور شیراز با چندین مورد عیب تحویل گرفتم چندین بار مراجعه کردم قادر به رفع عیب نبودن چهار روز دیگه هم میگن این عیب از گارانتی خارج شده درصورتی که مبلغ گارانتی رو قبل از تحویل از مشتری میگیرید نمایندگی فقط زبان ریز های خوبی هستن خدمات صفر،خواهشا یا کار رو به نمایندگی های کاربلد بسپارید یا خودرو رو گارانتی نکنید که درصورت داشتن عیب به کارگاه های کار بلد ببریم و مجبور نباشیم ۵ سال برای تعویض روغن و فیلتر و لنت بی کیفیت چندین برابر قیمت بازار بریم نمایندگی، خواهش میکنم اگر برای مردم ارزش قائلید روی متن کمی فکر کنید.
سام حاجعلیلو
۷ آبان ۱۴۰۱سلام دوستان،یعنی واقعا مسخره س وقتی تو امکانات رفاهی مینویسین آینه برقی تاشو،بخدا این قطعه از احتیاجات یه ماشینه نمیشه که به جاش آینه حموم گذاشت،صندلی برقی امکانات نیست چراغ ال ای دی از احتیاجاته بابا بخدا ما تو خونمون لامپ ال ای دی داریم چه برسه به ماشین،بعدشم قیمتش نسبت به قد و قواره ش یکم زیادیه،من x22دارم 2 برابر این هیکلشه اندازه ی این قیمت نداره،و اصلا هم ازش راضی نیستم یعنی هر کی برا این ماشینای چینی پول میده صدقه بده بهتره،مث اسباب بازی فقط قیافه دارن قطعات،گارانتی و پشتیبانی زیر صفر،برا یه قطعه ر چقدر ناچیز بعضی وقتا باید تا یه ماه منتظر باشی،واقعا خاک تو سر مملکتمون که موشک داره ماشین نداره،مث اینکه طویله داری ولی الاغ نداری بدتر از آن به طویله بی الاغت افتخار کنی،یا حق
Naji
۷ آبان ۱۴۰۱خیلی جالبه که در دنیا رقابت میکنن که قیمت پایینتر و کیفیت بالاتر به مشتری ارائه بدن ، و در ایران ، قیمت بالاتر و کیفیت پایینتر !!! اگر هم نخواهی ، مجبور به خریدن ، ارابههای مرگ سایپا و ایرانخودرو هستی !!! خیییلی پیشرفت کردیم ، نه ؟؟؟
بابک
۱۰ آبان ۱۴۰۱موتور ۱۶۰۰ یعنی موتور این خودرو با موتور خودرو برلیانس هاچبک که خیلی سبکتر و کوچیکتره یکیه
Saj
۲ آذر ۱۴۰۱چنین قدرتی جوابگوی این وزن ماشین هست؟
این مقدار توان کم موتور با وزن بالای خودرو باعث میشه با یک بار شتاب گیری موتور بپوکه .
یه دلیلی داره سانتافه ۳۵۰۰ هست یه دلیلی داره که موتور خودرو باید پر قدرت باشه ولی اینا نمیفهمن مردم هم چشم بسته فقط گاری سواری دوست دارن .
امیر
۱ بهمن ۱۴۰۱موتور شورلت ایمپالا ۱۹۷۶ هم ۵۷۰۰ سی سی هست ولی کلا ۱۶۰ اسبه. مگه قدرت ماشین فقط به حجم موتوره؟
یونس
۱ بهمن ۱۴۰۱موتور برلیانس ۱۹۲ اسب بخار قدرت داره؟ چون حجمشون یکیه پس مثل هم هستن؟
پلتفرم
۶ بهمن ۱۴۰۱شخصی در مورد پلتفرم بکار گرفته شده پرسیده بود
پلتفرم t1x از جگوار رنجرور هست .کلا چری در سالهای اخیر از دو پلتفرم استفاده کردهt1x و m1x
چری همکاری و تحقیقات مشترکی با شرکت معظم رنجرور داشته،
جهت طیب خاطر پلتفرم تارا ایرانخودرو هم با رانا یکسانه همینطور با ۲۰۷ و ۲۰۶ و البته با پژو ۳۰۱ و سیتروئن c3 اما پلتفرم قدیمی هست که اولین بار در سال ۱۹۹۶ روی ۲۰۶ بکار رفت نام این پلتفرم کذایی هم pf1 بوده!
ALI
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲من امشب رفتم تو شو روم چری این رو دیدم.
فضای داخلی کوچیکه و به خصوص عقب. طراحی به روز هست ولی متریال خوب نیست. جنس پلاستیک های داشبورد و کلید ها بد جوری تو ذوق میزنه. واقعا حیف پول.
vahid fazel
۲۹ مهر ۱۴۰۲واقعا که خودرو نویس این سایت خیلی آدم بیسوادیه..
من که این ماشینو خیلی دوست دارم و یکماهه همه جوره دارم راجبش تحقیق میکنم که اگه بشه بخرم.
ولی موضوع اینجاست که اصلا یه سری از این اطلاعاتی که نوشتی رو این ماشین نیست و در مورد تیگو 8 پرو هست.
(صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی ، صندلیهای برقی ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده ، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی …)
صفحه نمایشا رو این ماشین 10.25 اینچی هست و اصلا حافظه ی صندلی هم نداره.
در عوض این خودرو 5 ستاره یورو کپ رو داره که خیلی مهمه چون اولین ماشین چینی هست که تایید کامل امنیت اروپارو گرفته ولی اصلا بهش اشاره هم نکردین .
متاسفم براتون که میرید تو یه سایت دیگه و دیتای مربوط به یه ماشین دیگه ( تیگو 8 پرو ) رو کپی میکنید بدون اینکه بررسی کنید.
فقط خواستم بدونید که با دانش ضعیفتون مردمی که میخوان کلی هزینه کنن رو گمراه نکنید و با یه سرچ ساده میتونین بررسی درست و دقیقی داشته باشید.
البته امیدوارم که این انتقادی که به حق بهتون وارد شده رو تایید کنید نشون بدید و تازه یکم به خودتون بیاید چون اینجوری اعتبار مجموعه و سایتتون رو زیر سوال میبرید.
سعید
۱۲ دی ۱۴۰۲قیمت چراغ جلو هرکدام 22 میلیون هست و جایی نصب شده که بسیار آسیب پذیر هست و با کوچکترین تصادف ضربه می بینه