در جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال مقایسه شاسی بلندهای چینی یعنی هایما 8S با فونیکس FX را خواهیم داشت.
برندهای چینی در غیاب کمپانیهای مطرح اروپایی و آسیایی توانستهاند بازار خودروی کشورمان به ویژه در بازه قیمتی بالاتر از ۱.۵ میلیارد تومان را به خود اختصاص دهند. ایرانخودرو در حال حاضر برخی محصولات هایما را عرضه میکند و مدیران خودرو و چری هم از دیرباز به مونتاژ محصولات خود در کشورمان میپردازند. هایما 8S سومین مونتاژی ایران خودروست که توجهات زیادی را به خود جلب میکند. فونیکس FX نیز جزو متمایزترین شاسی بلندهای بازار است که در خیابانها دیده میشود.
همچنین بخوانید:
- مقایسه لاماری ایما و فونیکس FX، شاسیبلندهای جذاب بازار
- مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید
هایما 8S لوکسترین محصول ایرانخودرو به شمار میرود و بر اساس پلتفرم برگرفته از مزدا تولید شده است. در طرف مقابل باید فونیکس FX اشاره کنیم که جزو جدیدترین محصولات چری محسوب میشود و با استقبال نسبتاً خوبی نیز در بازار مواجه شده است. در ادامه مقایسه هایما 8S با فونیکس FX را خواهیم داشت تا ببینیم کدامیک از این شاسی بلندهای چینی پیروز میدان هستند.
مقایسه هایما 8S با فونیکس FX
طراحی ظاهری
هر دو خودرو در بخش طراحی ظاهری جزو متمایزترین شاسی بلندهای مونتاژی کشور به شمار میروند. در هایما 8S شاهد استفاده از طراحی جداگانه چراغها و جلوپنجرهای بزرگ هستیم که به مد این روزهای دنیای خودرو بدل شده است. در واقع دی لایت های LED هایما بهصورت جداگانه در بالا و چراغهای اصلی در سپر قرار دارند و جلوپنجره با حالت کهکشانی نیز نمایی جذاب را به وجود آورده است. نمای جانبی هایما نیز با خطوط عضلانی و گیرا برجسته میشود و با بررسی نمای عقب هم چراغهای به هم پیوستهای را خواهید دید که بازهم مشابه اکثر خودروهای امروزی است. در مجموع طراحی بدنه هایما 8S را میتوان جذاب و مناسب خریداران امروزی دانست.
در طرف مقابل یکی از متمایزترین خودروهای چند سال اخیر چری را داریم که از زبان طراحی متفاوتی سود میبرد. این خودرو نیز در بخش جلو از آرایش چراغهای مشابه هایما سود میبرد و جلوپنجره بزرگ آن نیز کاملاً به چشم میآید. تناسبات بدنه FX کمی متفاوت از خودروهای عادی خیابانهاست و شاید کمی زمان ببرد تا به آن عادت کنید. رینگهای مشکی با عناصر رنگی نیز بر جذابیت خودرو افزودهاند. در بخش عقب فونیکس FX نیز آرایش چراغها مشابه هایما است هرچند کمی جذابیت بیشتری به این قسمت تزریق شده است. در مقایسه هایما 8S با فونیکس FX در بخش ظاهری نمیتوان یکی را بر دیگری ترجیح داد و هر دو خودرو متفاوت و برجسته عمل کردهاند. البته اگر خواهان حداکثر تمایز در خیابان باشید شاید فونیکس FX بهتر بتواند این وظیفه را انجام دهد.
طراحی داخلی
کابین هایما 8S فرسنگها فاصله را نسبت به مدل شناخته شده S7 نشان میدهد. در این بخش فضایی مدرن و الهام گرفته از برخی برندهای مشهور همچون لامبورگینی و پژو وجود دارد و آنچه بیش از همه جلبتوجه میکند ورودیهای هوای ششضلعی خواهد بود. نمایشگر بزرگ بالای داشبورد و پشت آمپرهای دیجیتالی مدل فول نیز جزو ویژگیهای مثبت کابین این شاسیبلند چینی هستند. بخش داخلی هایما 8S طراحی خوبی دارد هرچند از نظر کیفیت باید منتظر تستهای درازمدت آن بود.
طراحان چری طرح سادهتر اما مدرنی را برای کابین فونیکس FX در نظر گرفتهاند که مشابه دیگر محصولات این برند یعنی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ است. دو نمایشگر ایستاده متصل به هم جزو شاخصترین تجهیزات هستند که یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات مرکزی در نظر گرفته شده است. طراحی مینیمال کابین FX باعث شده از حداقل دکمههای فیزیکی استفاده شود. این خودرو نیز همانند هایما از فرمان موسوم به دی کات برخوردار است. در این بخش باید گفت اگر خواهان فضایی مدرن و مینیمال برای کابین خودروی خود هستید فونیکس FX را انتخاب کنید اما اگر طرحی شلوغتر را دوست دارید احتمالاً هایما 8S گزینه بهتری خواهد بود.
تجهیزات و امکانات
به عنوان شاسی بلندهای چینی گرانقیمت حاضر در کشور، هم هایما 8S و هم فونیکس FX با دست پر وارد میدان شدهاند و تجهیزات ایمنی و رفاهی زیادی دارند. از جمله شاخصترین تجهیزات شاسیبلند مونتاژی ایرانخودرو میتوان به اتوهلد، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی اضطراری، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، تشخیص نقاط کور و… اشاره کرد.
در طرف مقابل فونیکس FX قرار دارد که خودرویی کاملاً مجهز است. سیستم کنترل کشش و پایداری، هشدار خروج از خط، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک و دوربین دندهعقب، پایش فشار باد لاستیکها، شارژر بیسیم گوشی هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، سانروف، دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و… جزو تجهیزات ایمنی و رفاهی این شاسیبلند هستند؛ بنابراین مقایسه هایما 8S و فونیکس FX در بخش تجهیزات و امکانات کاملاً فشرده پیش میرود و هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند. در جدول زیر تجهیزات ایمنی و رفاهی کامل هر دو خودرو ذکر شدهاند.
- تجهیزات ایمنی و رفاهی هایما 8S
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، اتوهلد، سیستم کمک ترمز، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، ترمز کمکی اضطراری |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پردهای (۶ عدد) |
فرمان | فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان |
سیستم تهویه | اتوماتیک دو ناحیهای |
سیستم صوتی | سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲.۳ اینچی، دارای پورت USB، بلوتوث، ۴ عدد بلندگو، تنظیمکننده صدا با سرعت، قابلیت پخش MP5 و امکان دریافت دستورات صوتی |
چراغها | چراغ روز، مه شکنهای جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل، تشخیص خودرو روشن یا خاموش شدن نور بالا |
آینهها | آینههای جانبی برقی تاشونده دارای راهنما LED |
شیشهها | پاور ویندوز، آنتی ترپ، شیشهبالابر برقی جلو و عقب |
تزئینات | روکش چرمی تیره، غربیلک فرمان چرمی، دستگیرهها و جلوپنجره کرومی |
تجهیزات ایمنی | دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دندهعقب، سنسور پارک جلو، قفل کودک دربهای عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطهای، ایموبلایزر، چراغترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل دربها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن دربها، اخطار باز بودن کمربند سرنشینان جلو، (TPMS) نمایش میزان باد لاستیک، DOW اخطار باز کردن درها، FCW هشدار برخورد از جلو،LKA سیستم کمکی حرکت بین خطوط، LCA سیستم کمکی جابجایی بین خطوط،BSD سیستم تشخیص نقاط کور،LDW سیستم هشدار عبور از خطوط |
رینگ و لاستیک | ۱۹ اینچ آلومینیومی |
صندلی | صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته برقی گرمکن دار، صندلی تاشو دوتکه |
سایر تجهیزات | دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید، چراغ نقشهخوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برفپاککن شیشه عقب، کنسول میانی جلو و عقب، سنسور نور و باران، دوربین ثبت وقایع، سان روف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی، باز شدن در صندوقعقب با حرکت پا |
- تجهیزات ایمنی و رفاهی فونیکس FX
ترمز | ترمز دیسکی خنک شونده مجهز به ABS و EBD، ترمز پارک برقی اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، کنترل کشش، ترمز کمکی اضطراری، سیستم ترمز خودکار اضطراری |
کیسه هوای ایمنی | جلو ۲ عدد، جانبی ۲ عدد، پردهای ۲ عدد |
فرمان | فرمان برقی چندمنظوره دی کات، قابلیت تنظیم ستون فرمان در ۴ جهت |
سیستم تهویه | سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با قابلیت پاکسازی هوا، خروجی تهویه هوای مطبوع مستقل ردیف دوم |
سیستم صوتی | نمایشگر دوگانه ۲۰.۵ اینچ، اتصال تلفن همراه بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی، ۸ بلندگو با برند سونی، پورت USB در ردیف جلو و عقب، خروجی برق ۱۲ ولت |
چراغها | چراغهای جلو و عقب و روشنایی روز LED، تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغهای جلو |
آینهها | آینههای جانبی مجهز به تنظیم برقی و تا شوندگی خودکار به همراه گرمکن، آینه دید عقب الکتروکرومیک |
شیشهها | پاور ویندوز، شیشهبالابر برقی جلو و عقب |
تزئینات | تودوزی داخلی چرم مشکی |
تجهیزات ایمنی | دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دندهعقب داینامیک، سنسور پارک جلو و عقب، کمربند ایمنی سهنقطهای برای کلیه سرنشینان، ایموبلایزر، رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از پارک، رادار حرکت بین خطوط اضطراری، رادار هشدار خروج از لاین، رادار هشدار تغییر لاین، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک، رادار کمکی کروز یکپارچه، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار کنترل هوشمند نور بالا، رادار جلوگیری خروج از لاین، سیستم هوشمند جلوگیری از برخورد |
رینگ و لاستیک | ۱۸ اینچی آلومینیومی دو رنگ |
صندلی | تنظیم صندلی راننده ۶ جهت برقی، تنظیم صندلی سرنشین جلو ۴ جهت برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای ردیف جلو |
سایر تجهیزات | سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ضد مانع شیشهها و سانروف، جعبه خنککننده، نورپردازی داخل کابین ۶۴ رنگ، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید و استارت دکمهای، قفل خودکار درها |
قوای محرکه
مقایسه دو خودروی مونتاژی ایرانخودرو و چری در کشورمان به نقطه حساس خود یعنی قوای محرکه میرسد. در این بخش تفاوتهای بیشتری وجود دارد. هایما 8S به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتون متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخها میشود. ایرانخودرو مصرف سوخت ترکیبی محصول خود را حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام کرده که به نظر خوشبینانه میرسد. قدرت تولیدی پیشرانه هایما برای خودرویی با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم خوب است و میتوان روی آن حساب کرد.
قلب تپنده فونیکس FX مشابه چری تیگو ۸ پرو است و بنابراین یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو در بطن خودرو قرار دارد که قدرتش به ۱۹۷ اسب بخار و گشتاورش به ۲۹۰ نیوتون متر میرسد. نیروی تولیدی این خودرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه راهی چرخهای جلو میشود. فونیکس FX اختلاف وزن قابلتوجهی با هایما دارد و با وزن ۱۴۴۴ کیلوگرمی خود بسیار سبکتر از هایما خواهد بود. به همین علت در بحث شتاب و سرعت میتوان این خودرو را پیروز میدان دانست. باید دقت داشت هر دو خودرو از پیشرانههای توربو استفاده میکنند و بنابراین به کیفیت بنزین مورد استفاده حساس هستند و در صورت استفاده از بنزین نامرغوب قطعاً عملکرد پیشرانهها تحت تأثیر قرار میگیرد. در جدول زیر مشخصات فنی هر دو خودرو آمده است.
هایما 8S | فونیکس FX | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو | ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۹۲/۲۹۳ | ۱۹۷/۲۹۰ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۸۰ | ۲۰۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۸ | ۷.۸ |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۷ | ۷ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۵۶۵/۱۸۵۰/۱۶۸۲ | ۴۴۰/۱۸۳۰/۱۵۸۸ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۷۰۰ | ۲۶۳۰ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | ۱۵۶۰ | ۱۴۴۴ |
گنجانیش مخزن سوخت (لیتر) | ۵۸ | ۵۱ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۳۴۰ | ۲۹۲ |
سواری و هندلینگ
مقایسه هایما 8S با فونیکس FX به بخش سواری و هندلینگ میرسد. هر دو خودرو از تنظیمات سیستم تعلیق مشابهی استفاده کردهاند به گونهای که در محور جلو شاهد سیستم تعلیق مک فرسون و در بخش عقب سیستم چند اتصالی بکار رفته است. بر اساس تستهای صورت گرفته و مخصوصا با وجود رینگهای ۱۹ اینچی، هایما 8S سواری نسبتاً خشکی دارد و سرنشینان ناهمواری و سرعتگیرها را حس خواهند کرد هرچند این موضوع میتواند روی هندلینگ و پایداری خودرو تأثیر مثبت داشته باشد.
فونیکس FX در مجموع عملکرد نسبتاً نرمی دارد اما همانند هایما در زمان عبور از چالههای بزرگ و دستاندازها خشک حس میشود. ضمن اینکه باید در نظر گرفت هر دو خودرو به دلیل فرم بدنه خود مرکز ثقل بالاتری نسبت به سطح زمین دارند و بنابراین نباید با آنها خیلی به فکر رانندگی اسپرت بود. در مجموع باید گفت از نظر کیفیت سواری کفه ترازو اندکی به سمت فونیکس سنگینی میکند هرچند اختلاف خودرو خیلی چشمگیر نیست. پیشرانههای هر دو خودرو نیز تیز و فرز هستند اما رسیدن به شتاب اعلامی کارخانه دور از انتظار خواهد بود و صفر تا ۱۰۰ معقول هایما را میتوان حدود ۹ ثانیه دانست. فونیکس نیز به دلیل وزن کمتر چابکی و سرزندگی بیشتری دارد و دستورات راننده را فورا اجرا میکند. فرمان هر دو خودرو سبک است و بازخورد زیادی را به راننده منتقل نمیکند.
قیمت
در جدول زیر قیمت خودرو هایما 8S و فونیکس FX درج شده است.
هایما 8S | فونیکس FX | |
قیمت کارخانه (تومان) | ۱,۲۱۳,۹۵۴,۰۰۰ | ۱,۷۳۰,۴۰۰,۰۰۰ |
قیمت بازار (تومان) | ۱,۹۱۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
همانطور که در جدول بالا مشاهده میشود اختلاف قیمت قابلتوجهی بین هایما 8S و فونیکس FX در کارخانه وجود دارد اما این اختلاف در بازار به اندازه قیمت کارخانه نیست اما بازهم فونیکس FX حدود ۲۵۰ میلیون تومان گرانتر خواهد بود. همین موضوع میتواند روی تصمیم نهایی خریداران تأثیرگذار باشد.
قضاوت نهایی
عدم واردات خودروهای روز از برندهای مطرح جهانی و همچنین قیمت بسیار بالای معدود خودروهای وارداتی به کشور باعث شده خریدارانی که خواهان خودرویی لوکس و مجهز هستند چارهای به جز انتخاب مدلهای وارداتی کارکرده و همچنین محصولات صفرکیلومتر چینی نداشته باشند. از آنجایی که افراد زیادی حوصله سر و کله زدن با خودروهای کارکرده را ندارند بنابراین به سراغ شاسی بلندهای چینی میروند. برندهای چینی در این سالها پیشرفت قابلتوجهی داشتهاند و هایما 8S و فونیکس FX این موضوع را به خوبی نشان میدهند.
دو خودروی موردبحث از نظر قوای محرکه و تجهیزات رقابت فشردهای با یکدیگر دارند و در این بخشها نمیتوان یکی را برنده قاطع مقایسه دانست اما فونیکس FX به خاطر وزن کمتر سواری چابکتری خواهد داشت؛ اما یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار روی تصمیم خریداران قیمت خودروست که در این بخش شاسیبلند مونتاژی ایرانخودرو دست برتر را دارد. اختلاف قیمت کارخانهای دو خودرو به حدود ۵۰۰ میلیون تومان و اختلاف قیمت بازار آنها به حدود ۲۵۰ میلیون تومان میرسد که رقم چشمگیری خواهد بود. نکته دیگر به بحث خدمات پس از فروش و تأمین قطعات مربوط میشود که در این بخش چری و مدیران خودرو با حضور بلندمدت خود در بازار کشور وضعیت بهتری خواهند داشت؛ اما در بحث خرید و فروش و بازار دستدوم این ایران خودروست که دست بالاتر را دارد و تجربه قبلی هایما 7S این موضوع را نشان میدهد.
درصورتیکه اختلاف قیمت دو خودرو برای شما اهمیت چندانی ندارد و میخواهید خودرویی با طراحی ظاهری متفاوت و کابینی مینیمال و مدرن داشته باشید فونیکس FX انتخاب بهتری خواهد بود اما اگر قیمت و بازار خرید و فروش برای شما اولویت مهمتری است در این صورت هایما 8S را انتخاب کنید، ضمن اینکه از نظر قوای محرکه و تجهیزات ایمنی و رفاهی هم اختلاف چشمگیری بین دو خودرو وجود ندارد. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم تجربیات خود درباره هر دو خودرو را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.
مزدا
۵ فروردین ۱۴۰۳در این بازار شخمی ایران
بین چینی ها فیدیلیتی پرستیژ رو ترجیح میدم
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۳هردو آشغالی بیش نیستند ولی انتخاب بین بد و بدتر هست و به نظر من فونیکس بد و هایما بدتر هست !!!
پس انتخاب بین این دو آشغالِ چینی ، فونیکس FX هستش !!!
هایما جز در ایران جایی در جهان ندارد و ایرانخودرو سود هنگفتی از این بابت میبرد!!!
۶ فروردین ۱۴۰۳شما و بنده هم جایی جز سایت پدال نداریم
froG-driVer
۱۱ فروردین ۱۴۰۳دقیقا همینطوره کلا مشخصات فنی کپی پیست شده که تو هر کدوم فونیکس دو سه تا از هایما بالاتره.از لحاظ آپشن هم همشون یه سری آپشن کپی کاری شده پلاستیکی یه بار مصرف دارن.میمونه لذت رانندگی و ظاهر داخل و بیرون که سیستم تعلیق همشون مک فرسون و …هست که عین همین و معمولین.در نتیجه فونیکس انتخاب مطمئن تری هست چون هایما واقعا پشتش از عقب شبیه پیکان هست و کاملا تخت هست.از این طرف هم چری و فونیکس در قیاس با بقیه چینی ها تا به حال برند قابل اطمینان تری بوده.انتخابم فونیکسه
takhtakha
۳۰ فروردین ۱۴۰۳آقا یکبار شد شما نقدی منصفانه و بدون غرض ورزی داشته باشی همش بد بیراه به خودرو و تولیدی و برند هست زشته همه اقشار پیام های شما رو میخونند
Arshia m3csl
۵ فروردین ۱۴۰۳قطعا fx هایما از نظر متریال و کیفیت درحد دنا پلاس توربو هست ولی فونیکس fx باز وضعیت بهتری داره تو کیفیت و طراحیش هم بهتره fx و حداقل چند تا کشور هست ولی هایما رو جز ایران و خیلی محدود تو چین جایی نمیخرن
Mr wrong
۵ فروردین ۱۴۰۳تو پایانه مرزی تریلی تریلی شورولت و تویوتا و میتسوبیشی و…میره برا عراق .بعد ازون ور تریلی تریلی تیگو و دونگ فنگ و کونگ فو و…میاد اینطرف.خیلی صحنه جالبیه
Zz
۵ فروردین ۱۴۰۳بله من هم بارها جیپ و دوج دیدم رو تریلی ها و از حجم ابعاد خودرو و زیبایی طراحیشون واقعا لذت بردم
Taha Ayoobi
۵ فروردین ۱۴۰۳منم توراه کربلا روی تریلی ها نیسان آلتیما و بی ام و ایکس 6 دیدم
آدم حسرت میخوره
زیزیگولو
۵ فروردین ۱۴۰۳طراحی فونیکس خوشکلتره و آپشنای بهتری داره و شتاب بالاتریم داره ولی هایماS8 فقط جادارتره
Hamid3x
۶ فروردین ۱۴۰۳هایما قیمت معقول با امکانات خوب ولی خب کیفیت و قابلیت اطمینان کمتر
فونیکس اسپرت تر زیباتر ولی کوچیکتر بودن و اینکه برای سفرهای طولانی ممکنه اذیت بشین
تست نمایشگاهی حس خوبی از فضای داخلی فونیکس نگرفتم
ولی هایما 7 ایکس یک خودرو تو کلاس دیگه است، امکانات کیفیت راحتی واقعا بالاتره،
انتخاب بهتر
۶ فروردین ۱۴۰۳اره داش♥️
علی جردن
۶ فروردین ۱۴۰۳خودروهای چینی واقعا اونقدر بی اعتبارن که تو جدول مقایسه شتاب صفر تا صد آمار دقیق ندارن ؟؟؟ چرا میخرین پس ؟؟؟
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۳از بین این چینیای آشغال نمیشه انتخاب کرد از بس که زیادن
جک
زاپاس
تیگو
فونیکس
بایک
و …..
طراح تیگو هم انگار عقده آیفون داشته که اسمارو گذاشته پرو و پرومکس 😂
م ص
۶ فروردین ۱۴۰۳سلام .بنده خودم هایما 8S دارم یک نکته اول اینکه حداکثر سرعت هایما رو 180نوشتید در صورتی که شخصا تا 190کیلومتر رو تست کردم بدون هیچ فشاری و شاید 200هم میرفت از ترس پلیس کم کردم و ادامه ندادم ، از نظر امکانات عالی و جادار و نرم حدود یکسال دارم و 12000کیلومتر هم کار کردم حرف نداره بنظرم اگر FX قیمتش مثلاً 2500باشه هایما باید 3 م باشه ولی فعلا دست تو کاره که این جوری شده قیمت نسبت به خود چین هم همین طوره تو چین هایما بالاتره یاعلی
م ص
۶ فروردین ۱۴۰۳راستی شتاب صفر تا صد هم 8ثانبه است
Ali.JJJ
۶ فروردین ۱۴۰۳با توجه ب اینکه معمولا ایرانخودرو ماشینا رو ب این مفتیا ول نمیکنه من 8s رو انتخاب میکنم (بین این دو تا البته) و اینکه اتاق بزرگتری هم داره و fx هم طراحی بهتر
Hami1359
۱ مهر ۱۴۰۳با سلام خدمت دوستان
به نظر من برای انتخاب و مقایسه هر خودرویی ابتدا بایست از نظر قیمت و سپس از نظر موتور گیربکس هندلینگ و آپشن های واقعی. خودروها با هم مقایسه شوند بحث قیافه و رنگ کاملا سلیقه ای میباشد
هایما ۸ از نظر موتور گیربکس و هندلینگ واقعا نسبت به رقبا)تیگو ۷ فونیکس دیگنتی بهتر عمل کرده جوری که شتاب واقعی این ماشین با بنزین خوب زیر ۹ ثانیه میباشد و در سربالایی واقعا عملکرد عالی دارد در سر پیچها هندلینگ این ماشین بسیار هوشمندانه تر ار رقبایش کار میکند جوری که شما با ۱۲۰ تا سرعت براحتی میپیچید و ماشین منحرف نمیشود که در تصادفات بسیار بحث هندلینگ مهم میباشد آپشنهای بسیار کاربردی دز این ماشین وجود دارد کروز کنترل تطبیقی و را دار بین خطوط و نقطه کورش بسیار به دقت و عالی عمل میکند و یک آپشن کاربردی میباشد سیستم اتو هلدش در ترافیک خوب عمل میکند در کل تو رنج قیمتی ۱۸۵۰ به نظر من از فونیکس دیگنتی تیگو ۷ بهتر میباشد
حميد رحيمي
۱ آبان ۱۴۰۳با سلام به نظر من اولین آیتم تو انتخاب خودرو موتور و گیربکس و هندلینگ ماشین میباشد در هایما به لطف گیربکس ۶ سرعته اتوماتیکش و همخوانی با موتور باعث شده تجربه رانندگی بسیار خوبی باهاش داشته باشید .همچنین هندلینگ و فرمان پذیری بسیار عالی نسبت به رقبای چینی خودش دارد از نظر آپشن هم بسیار خوب عملکرد و یک سر و گردن بالاتر میباشد آپشنهای کاربردی که رانندگی را آسان و لذت بخش کرده از کروز کنترل تطبیقی و رارادار بین خطوط در اتوبان گرفته تا اتو هلد و کنترل سرازیری در داخل شهر .از نظر ظاهری هم کاملا سلیقه ای است ولی تمامی نکات بروز در آن لحاظ شده است