چریچشم انداز

چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی

تنوع برندهای چری، عجیب و فراتر از انتظار است. ظاهرا محصولات جیکو زیرمجموعه چری برای ورود به ایران آماده می‌شوند.

ایجاد برندهای متنوع، یکی از راه‌های فروش محصول توسط خودروسازان چینی است. دیگر شرکت‌های دنیا هم برای کشورهای مختلف، نام‌های اختصاصی استفاده می‌کنند؛ اما چری، دانگ فنگ و سایک موتورز چین، زیرمجموعه‌های بسیار پرتعداد دارند.

در ایران، علاوه‌بر خودروهای چری و فونیکس که توسط مدیران خودرو ارائه می‌شوند، فیدلیتی مونتاژ بهمن موتور هم، محصول زیرمجموعه چری است. حالا ادعا می‌شود جیکو (jaecoo) نیز توسط شرکتی مستقل از مدیران خودرو و بهمن موتور، طی ماه‌های آینده به بازار ایران وارد خواهد شد.

چری جیکو

جِیکو (جِی کو) که توسط بعضی سایت‌های ایرانی به اشتباه جایکو و جائکو تلفظ شده است؛ کمتر از دو سال سابقه‌ی تجاری دارد. فعلا جیکو ۷ و جیکو ۹ در کلاس شاسی‌بلند خانوادگی رونمایی شده‌اند تا سال ۲۰۲۳ تحویل خریداران شوند. چری تلاش می‌کند با جیکو، محصولات لوکس و دارای تجهیزات مدرن ارائه دهد که فراتر از خودروهای اصلی این شرکت باشند. ظاهرا، برند اکسید زیرمجموعه چری که مدتی در بازار روسیه و جنوب شرق آسیا فروش داشت؛ جای خود را به جیکو خواهد داد.

با توجه به عدم قطعیت در واردات جیکو به ایران، دو محصول برای مخاطبان پدال معرفی می‌شوند تا اطلاعات اجمالی از جیکو ۷ و جیکو ۹ داشته باشیم. جالب‌تر اینکه خودروهای جیکو هنوز به خارج چین صادر نشدند و قیمت قطعی آن‌ها مشخص نیست.

مشخصات و قیمت چری جیکو ۷ یا TJ-1

از سال قبل، چری برای ساخت یک شاسی‌بلند اسپرت دو دیفرانسیل به نام اکسپلور ۰۶ آگهی داده بود. این خودرو، عملا تفاوتی با جیکو ۷ ندارد و صرفا جلوپنجره با نشان تجاری Chery  یا jaecoo ارائه می‌کند.

جیکو 7

پلتفرم جیکو ۷ با خودروهای شناخته شده چری در ایران، شامل تیگو ۷ پرو، فونیکس FX و ام‌وی‌ام X55 مشترک است؛ اما جیکو ۷ با دو نسخه‌ی محرک جلو و دو دیفرانسیل تولید می‌شود. همچنین پیشرانه پلاگین هیبرید نیز دارد. ابعاد این کراس‌اور، طول ۴,۴۵۱  و عرض ۱,۸۶۵  با فاصله محوری ۲,۶۵۰  میلی‌متر است.

جیکو 7 نمای پشت

تفاوت‌های جیکو ۷ با دیگر خودروهای چری، فراتر از انتظار است و صرفا بدنه‌ی متفاوت را شامل نمی‌شود. مثلا نمایشگر لمسی ۱۴/۸ اینچی با پردازنده کوالکام ۸۱۵۵، سخت‌افزار مناسب برای سیستم سرگرمی و ایمنی هوشمند را فراهم می‌کنند. جیکو ۷ علاوه‌بر امکاناتی مثل سیستم کنترل پایداری، ترمز خودکار و فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD)، رانندگی خودران سطح دو نیز دارد تا راننده بتواند در مسیر جاده، دست‌ها را از روی فرمان بردارد و هدایت بین خطوط با حفظ فاصله ایمن از دیگر خودروها را به جیکو ۷ واگذار کند.

جیکو 7 نمای کابین

مدل پایه، پیشرانه ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر دارد. نسخه پلاگین هیبرید از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا حدود دو برابر قوی‌تر از مدل اصلی باشد.  هر دو مدل جیکو ۷ با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ تولید می‌شوند و سیستم دو دیفرانسیل را در نسخه سفارشی ارائه می‌کنند. توان پیمایش تمام برقی برای جیکو ۷ پلاگین هیبرید، ۱۰۰ کیلومتر است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه فراهم می‌کند.

جیکو ۷ با امکانات و توانایی‌های موجود، طبیعتا گران‌تر از خودروهای چینی شناخته شده در بازار ایران است. برای کشور فیلیپین، مدل اصلی آستانه قیمت ۲۰ هزار دلار دارد و هزینه خرید نسخه پلاگین هیبرید دو دیفرانسیل، نزدیک به ۲۵ هزار دلار خواهد بود. با این شرایط، احتمالا قیمت ارزان‌ترین جیکو ۷ برای مشتری ایرانی، بیش از ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

مشخصات و قیمت چری جیکو ۹ یا تیگو ۹

از نظر فنی و ظاهری، تفاوت چندانی بین جیکو ۹ و چری تیگو ۹ دیده نمی‌شود. احتمالا مدیران شرکت سعی می‌کنند تا این خودروها را با برند متفاوت در کشورهای مختلف عرضه کنند. به هر صورت، تیگو ۹ شاسی‌بلند پرچمدار و بزرگ‌ترین خودرو برای چری محسوب می‌شود.

جیکو 9 نمای اصلی

چرخ‌های ۲۰ اینچ، چراغ‌های تمام LED، نمایشگرهای ۱۲/۳ اینچ داخل کابین و سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو از برند سونی، تفاوت امکانات جیکو ۹  با خودروهای میان‌رده‌ی چری را نشان می‌دهند. این محصول طول ۴,۸۲۰  و عرض ۱,۹۳۰  و ارتفاع ۱,۶۹۹  میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۸۲۰ میلی‌متر دارد. همچنین با نسخه سه ردیف صندلی نیز تولید می‌شود.

جیکو 9 نمای پشت

جیکو ۹ نیز مشابه جیکو ۷ دو مدل تمام بنزینی و پلاگین هیبرید دارد اما قدرت بیشتر ارایه می‌دهد. نسخه پایه از جیکو ۹ با پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل پلاگین هیبرید، با اضافه کردن موتور برقی، حدود ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. البته جزئیات دقیق از توانایی فنی جیکو ۹ پلاگین هیبرید هنوز اعلام نشده و اعداد فوق، تخمین رسانه‌های چینی با مشابهت دادن به مدل‌های هم‌رده هستند.

جیکو 9 نمای داخلی

مدل تمام بنزینی از جیکو ۹، میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر برساعت دارد. نسخه پلاگین هیبرید علاوه بر مصرف سوخت نزدیک به ۲ لیتر در صد کیلومتر، می‌تواند حدود ۱۳۰۰ کیلومتر را بی‌نیاز از توقف برای خرید بنزین طی کند. چری امیدوار است جیکو ۹ پلاگین هیبرید را با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت کمتر از ۵ ثانیه به تولید برساند.

قیمت مدل تک دیفرانسیل تیگو ۹ با پیشرانه تمام بنزینی، ۲۲ هزار دلار است. هزینه خرید برای نسخه‌ی پلاگین هیبرید دو دیفرانسیل هنوز مشخص نیست اما احتمالا اضافه پرداخت ۵ تا ۷ هزار دلار وجود خواهد داشت. از دیدگاه نگارنده، آستانه قیمت جیکو ۹ برای بازار ایران نیز، حدود ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.

نیگو 9 جیکو نمای داخلی

چنانچه تخفیف مالیات و عوارض گمرکی برای خودروهای پلاگین هیبرید وارداتی به ایران اعمال شود، می‌توان امیدوار بود بعضی مدل‌های چینی از این دست، مثل جیکو ۷ و جیکو ۹، هزینه‌ی خرید نزدیک به بازار جهانی داشته باشند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. nimakhosravi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی خداییش کجاش این لوکسه همش رو لوکس بدنش تأکید می‌کنید

    موافقم 40
    مخالفم 40
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      کابین و صندلی تیگو 9 به نظر شما چه طوره؟

      موافقم 98
      مخالفم 9
      1. سبحان

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (322 ديدگاه)

        کپی بنز gls
        هر کی بگه اینطور نیست داره جانب داری میکنه

        موافقم 42
        مخالفم 32
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          برای من به رنجرور بیشتر شباهت داره

          موافقم 87
          مخالفم 6
        2. P

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (286 ديدگاه)

          از نمای کناری ،مخصوصا عقب ،فکر میکنی رنجرور ایوک هست

          موافقم 27
          مخالفم 3
      2. جنوب

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (324 ديدگاه)

        عالییییی

        موافقم 23
        مخالفم 8
        1. یوسف

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1062 ديدگاه)

          درسته جناب اشتری استایل بدنه دقیقا رنجرور اسپورت رو تداعی میکنه….
          علتش اینه که چری و لندرور با هم همکاری مشترک دارن و لندرور در چین در کارخانه چری ماشین می سازه و فکر کنم در عوض بهش اجازه الگو برداری خفیف رو میده… در مورد تیگو ۹ باید بگم که به این نتبجه رسیدم که دیگه نباید محصولات چری رو دست کم گرفت و یواش یواش یه تهدید به حساب می آید

          موافقم 38
          مخالفم 4
      3. اشکان

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (416 ديدگاه)

        عکسهایی که میزارید ادیت شده هستند و تبلیغاتی ، خیلی وقت هام رندر هستند!!! وقتی همچین عکسهایی انتخاب می‌کنید ، بهتره یه فیلم کوتا بررسی اون ماشین ام باشه!! لازم ام نیست حتماً زیر نویس داشته باشه….همون زبان اصلی ام خوبه!

        نظری نمیشه در مورد اینا داد آخه!!

        موافقم 31
        مخالفم 10
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          دقیقا تصویر انتهای مطلب اضافه کردم که واقعی هست و رندر نیست
          عکس های مربوط به کابین جیکو 7 هم واقعی هستند

          موافقم 49
          مخالفم 1
  2. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (588 ديدگاه)

    قدمی دیگر در بی هویت بودن…
    همینه که هرچی تلاش میکنن و کیفیت شون بالا میره،،،باز چینی بی هویت خطاب میشن
    یعنی معلوم نیست ۵ سال دیگه برند زیر پات وجود خارجی داشته باشه!

    موافقم 32
    مخالفم 43
    1. ab0lf4zl

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      شما هی بیا بشین و بگو بی هویت. اونا همچنان سخت کار میکنن کیفیت رو ارتقا میدن و فروش بیشتری رو ثبت میکنن.
      اینکه مسولین کشور ما این خودرو ها رو چندبرابر قیمت اصلی تو پاچه ی ما میکنن ربطی ب خوده خودروساز نداره.
      از شماها این کلمه بی هویت و بی اصالت رو بگیرن چیزی برای گفتن ندارید

      موافقم 51
      مخالفم 17
      1. ناشناس

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (54 ديدگاه)

        اونهامثل مانیستندوسخت کاروتلاش میکنند!آفرین!مثل قضیه تحریم هوآوی نتیجه برعکس تحریمهای آمریکاوالانه هم احساس خطردربرابرگوشی جدیدتر شرکت هوآوی بانام میت60پرو،تراشه قدرتمندهفت 7نانومتری کرین۹۰۰۰اس،بریدوداستانش بخوانیددر زمینه جنگ آمریکاوچین درصنعت نیمه هادی جنگ تراشه هاوشرکت کوالکام وشرکت اپل باکشورچین

        موافقم 25
        مخالفم 13
        1. Bagher

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (117 ديدگاه)

          همون تراشه ای که میگی 3 سال حداقل از بقیه عقبتره
          یه جوری میگی انگار از بقیه بهتره

          موافقم 11
          مخالفم 6
  3. R

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ما ماشین از چین نمیخوایم
    اینو به کی بگیم؟؟
    ما ماشین کره ای ژاپنی آلمانی و….. میخوایم

    موافقم 60
    مخالفم 36
    1. اشکان

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (416 ديدگاه)

      حالا چینی هم باشه برا اونا که حامی و مسئول شرکت های چینی هستند ، ولی ماشین درست و حسابی ام باید باشه برا بقیه
      نماینده های مجلس ام شاکی شدند که چینیه مفت بهشون دادند… دیگه حالا فکر کن مردم با پول باید اینارو بخرند

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. کرگدن باواریا

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (776 ديدگاه)

      خیلی حرفه ایی کره ایی رو گذاشتی کنار بزرگان صنعت نگو کسی متوجه نشداا 😅 جالبه بقیش نقطه چین زدی تا اسم ژاپن رو نیاری !
      .
      یه خبر بد دارم برات مالک اپتیمای خسته و لش ؛ جنازه تیگو جیکو پیکو میارزه به کره بادوم زمینی
      آقا باور کنین حرف زوره کره رو کنار اینا به زبون بیاری؛ زوره ! جرمه ! گناهه ! نکنین ترو خدا حالا دوره ارزونی یه جوسان خریدین از پس هزینه نمایندگی هم بر نمیاین فاز مقایسه اسب خر بر میدارین، نکنین از این کارا
      کره در حد سمند ایرانیه و چینی های بازار ایران

      موافقم 32
      مخالفم 32
      1. Bagher

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (117 ديدگاه)

        کره الان جزو بزرگانه

        قبل 2010 برند درجه یک محسوب نمیشدن ولی الان گروه کیا هیوندای سومین خودروساز پرفروش دنیاس
        فروشش تو ایالات متحده کیفیتشونو ثابت میکنه

        موافقم 12
        مخالفم 7
      2. امین

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (677 ديدگاه)

        اسم ژاپن که آورده تحمل کن کامنتها رو کامل با دقت بخون
        اما از این دست کامنتها آدم حس میکنه تجربه مناسبی از ماشین های مختلف ندارید
        هر کدوم به اندازه قیمتشون مناسب هستند ، نمیشه که به واسطه کشور تولید ، تصمیم گیری کرد.
        حتی مدلهای مختلف یک کمپانی نمیشه مثل هم دونست.
        بنز ۳۰ تایی داریم تا ۲۰۰ و حتی ۲ میلیون
        اینها یکی نیستند
        به همون اندازه ای که پول میدی آش میخوری.

        موافقم 9
        مخالفم 2
    3. Avan

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (419 ديدگاه)

      مگه نظر من و شما مهمه؟! البته من با خودروی چینی مخالف نیستم به شرطی که با قیمت جهانی عرضه بشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. مهران

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (601 ديدگاه)

    اون مانیتورو چراااااا توی داشبورد طراحی نمیکنن!انگار رفتی مغازه اسپورتی مانیتور گرفتی گذاشتی رو پنل وسط داشبورد😑
    طراحیای شاسی بلندا هم همه شده عین هم…
    فقط و فقط طراحی مزدا رو دوست دارم توی شاسی بلند و کراس اور

    موافقم 39
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      تقصیر بی ام و هست

      موافقم 32
      مخالفم 2
    2. mercedes

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      هی از مانیتور بدم میاد.
      شیرون ۳ ملیون دلار قیمتشه مانیتور نداره

      موافقم 13
      مخالفم 1
  5. علی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    چقدر خوووبه این 😍😍

    موافقم 27
    مخالفم 25
  6. فرامرز

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    وقتی که ماشین های چینی بازار ایران همگی در بازار جهانی زیر ۲۰ هزار دلار قیمت دارن و توی ایران حداقل بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار فی میخورن اینا که از همین الان تکلیفشون مشخصه دیگه
    جیکو ۷ با قیمت جهانی ۲۰ هزار دلاری توی ایران راحت به بالای ۵۰ هزارتا میرسه
    جیکو ۹ هم فکر میکنم به بالای ۶۰ یا حتی ۷۰ هزار دلار برسه که هیچکدوم به درد عامه ی مردم نمیخوره و دست مردم بهشون نمیرسه

    موافقم 32
    مخالفم 1
  7. Viper

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    هیچ وقت این مانیتور بازیا تو کتم نرفته ولی در کل ماشین خوبیه ولی در صورتی که با قیمت مناسب عرضه بشه که نمیشه…

    موافقم 22
    مخالفم 3
  8. SRT

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مگه تیگو ۹ نبود ؟!

    موافقم 18
    مخالفم 1
  9. سلار بان دان فصل

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    این برندسازی نشون میده سوراخ رو خوب پیدا کردن :)))

    موافقم 24
    مخالفم 1
  10. Amirmohammad

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جالب نیست بخصوص کابین

    موافقم 6
    مخالفم 21
  11. حسن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    اگه ملت را ببرن چین یه گوشه ی استان ژیانگ ژانگ جا بدن بهتره 85 ملیون نفر تو دو ملیارد هیچه لوله کشی نفت هم بدن دست چینیها و معادن و سایر ثروتهای ایران را تقدیم ارباب کنن بگن خودتون بهتر میدونین هر کار دوست دارید انجام بدین

    موافقم 43
    مخالفم 8
  12. حسن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    خیلی خجالت اوره واقعا شرم بر شما بیسوادان بیشعور بسه دیگه گربه هم حیا داره یه موش میگیره شما 85 ملیون نفرا به گ… سگ دادین ول کنم نیستین

    موافقم 38
    مخالفم 7
  13. Enzo Ferrari 2008

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    آخه این چیه اگه وارد بشه
    با هزینه گمرک اینجور چیزا
    قشنگ خریدار ساده پول لندرور
    2022یا2020میده به این

    موافقم 23
    مخالفم 3
  14. احسان سعیدی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آیا کشوری به جز ایران حاضر است این ماشین را وارد کند

    موافقم 9
    مخالفم 6
      1. Tr

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        یه سری بدبخت تر از خودمون

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. Anti Tesla

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1264 ديدگاه)

          فیلیپین کجا بدبخته!!؟
          رشد اقتصادی بسیار بالایی داره و هزینه زیادی تو حوضه نظامی و هوافضا کرده.
          و دانشجویان زیادی برای تحصیل می پذیرد.

          موافقم 6
          مخالفم 3
  15. مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    من اگر بدونم این هویت که اساتید میگن یعنی چی! سید باید باشه ؟ از خاندان سلطنتی و اشراف باید باشه؟ اگر کیفیت و مهندسی خوبی داره خوبه دیگه. الان مثلا جنسیس ها که ده سال قدمت ندارن از نود درصد خودروهای لوکس بازار دنیا بهترن

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. بهرام

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (93 ديدگاه)

      سید باشه تا اصیل باشه؟ با همین یک حرفت نشون دادی تو اصلا چیزی از هویت و اصالت نمیدونی. هویت یعنی برند آلمانی، ژاپنی، آمریکایی. اون مثالی هم که زدی اصلا ایرانی نیست که بخواد اصیل باشه.

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. مهدی

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1748 ديدگاه)

        سید و خاندان سلطنتی مزاح بود ***! هویت دیگه چه صیغه ایه؟! نام ایمپالا هفتاد ساله وجود داره اما الان از کدوم کیا و هیوندایی بهتره؟؟ اسم چلنجر و چارجر از دهه شصت میلادی وجود داشته اما الان از کدوم رقیب آلمانی و ژاپنی و کره ای بهترن؟ چندتا خودروی لوکس وجود داره که از جنسیس ها بهتر باشن؟ وقتی از پراید اونورتر نرفتین آیا مجبورید نظرات فلسفی و ماوراطبیعی بدین؟؟ چندین مهندس و مکانیک یه سالی ممکنه بنز درست کنن و بیست سال بعد با تجربه بیشتر استخدام یه شرکت چینی باشن و بسته به سیاست بازاریابی شرکت خودروی بهتر هم بسازن این وسط هویت دقیقا یعنی. تو سال ۲۰۲۳ همه دارن لبه تکنولوژی حرکت میکنن این دکتر فکر کرده هفتاد سال پیشه که تکنولوژی ساخت یه خودرو که کالا همگانی و مصرفی شده انحصاری باشه

        موافقم 18
        مخالفم 4
      2. Anti Tesla

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1264 ديدگاه)

        مگه فقط ایرانی ها اصیل هستند؟
        مگه فقط ایرانی ها اصالت دارند؟
        تا وقتی تو همین چرندیات موندی هیچ قدمی برای پیشرفت بر نمیداری.

        موافقم 8
        مخالفم 3
  16. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خودرو جذابی هست ولی باقیمتی فضایی ولی توجه داشته باشید در حال حاضر قیمت هیچ خودرویی توی ایران درست نیست فکر میکن ۵ میلیاردی باشه من خودم ۷ پرو داشتم میتونم بگم توی یک سال آنقدر خرج نداشت اما برای کسی که بی ام و سری ۵ داشته میاد پشت این خیلی هم دردناکه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  17. TOPGEAR-mohsen

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید ۲۰ هزار دلار هست نباید با رنجرور ۲۵۰ هزار دلاری مقایسه بشه!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا