جتور به عنوان یکی از زیر برندهای چری چین شاسیبلند جدید چری جتور داشِنگ را راهی بازار چین کرد. این قدبلند اسپرت و کامپکت دارای ۸ تریم بوده و قیمت آن از ۱۴۷۰۰ دلار شروع شده و به ۲۴۴۰۰ دلار میرسد. نسخه پایه این خودرو بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود درحالیکه مدلهای فول تر دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.
همانطور که میدانید جتور برندی است که توسط چری چین در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. داشنگ اولین خودروی این برند است که از پلتفرم جدید کانلون سود میبرد. این پلتفرم از قوای محرکه و فرمهای بدنه متنوعی پشتیبانی میکند. جتور از این پلتفرم برای تولید محصولات گوناگون از وانت پیکاپ گرفته تا شاسی بلندها و حتی آفرودرهای گیرا استفاده خواهد کرد.
طول/عرض/ارتفاع چری جتور داشِنگ به ترتیب به ۴۵۹۰/۱۹۰۰/۱۶۸۵ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۲۰ میلیمتر اعلام شده است. وقتی از نمای جانبی به این خودرو نگاه کنید شاهد خطوط تیز، دستگیرههای درب موسوم به پاپ اوت و رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی خواهید شد که بر اسپرت بودن داشِنگ میافزایند. در بخش جلوی خودرو نیز چراغهای جداگانه و جلوپنجره بدون فریم با ابعاد بزرگ خودنمایی میکنند. ویژگیهای قابلذکر بخش عقب داشِنگ نیز چراغهای فاقد طراحی با قاعده و اسپویلر روی سقف خواهند بود.
چری جتور داشِنگ در کابین از طراحی مینیمالیستی استفاده میکند. نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی این خودرو از سومین نسل چیپ کارای اسنپ دراگون استفاده میکند و ناوبری خودکار و نقشههای بایدو را پشتیبانی خواهد کرد. در این بخش همچنین میتوانیم نمایشگر دوم ۸ اینچی، هدآپ دیسپلی، غربیلک فرمان D کات، تکنولوژی تشخیص صوتی، شارژ بیسیم گوشی، عملکردهای نیمه خودران سطح ۲ شامل کروز کنترل و دستیار حرکت خودرو بین خطوط را ببینیم. همچنین باید گفت داشِنگ بهصورت استاندارد با سانروف عرضه خواهد شد. نکته جالب درباره این خودرو به صندلیهایی مربوط میشود که در دو طرف پشتسریها از بلندگوهای سیستم صوتی سود میبرند.
به گزارش پدال و به نقل از کار نیوز چاینا، چری جتور داشِنگ در نسخههای بنزینی و پلاگین هیبریدی عرضه میشود. مدل بنزینی با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی یا دوکلاچه و ۱.۶ لیتری توربو به همراه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه میشود. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخاری دارد و گشتاور آن به ۲۳۰ نیوتون متر میرسد. قدرت و گشتاور پیشرانه ۱.۶ لیتری نیز برابر با ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر خواهد بود؛ اما نسخه پلاگین هیبریدی دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس ۳ سرعته بوده و حداکثر قدرتش به ۳۲۶ اسب بخار و گشتاورش به ۵۶۵ نیوتون متر میرسد. این مدل شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد و در هر صد کیلومتر تنها ۱ لیتر سوخت مصرف میکند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اوروس چینی
࿗
۲۱ شهریور ۱۴۰۱گیربکس سه دنده مثل اتوماتیک های قدیمی آمریکایی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سلام اقای اشتری عزیز ما هر چی چینی کراس اوور کوپه میبینیم بهش میگیم اوروس چینی اما اینها طراحی خودشون رو دارن
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱نه اخه این خداییش چراغای جلوش طراحی حالت کاپوت جلو کپی کامل اوروس مثلا به دیگنیتی نمیگیم اوروس چینی طبق حرف شما زیر هر کراس اور چینی باید کامنت شده باشه اوروس چینی
حق کاملا با اقای اشتری عزیز
واقعا جلوش کپی ۹۰ درصدی اوروس
کلا اکثر ماشینا چینی که کپیند همون تانک کپی جیپ بود
یوسف
۲۱ شهریور ۱۴۰۱در مورد نمای جلو واقعا ایده ای ندارم ولی فک کنم به نمای پشت که رسیده طراحه خسته شده و گفته بزار ماتحت لکسوس رو بهش وصله کنم جمعش کنم بره.
Amir mahdi @-1387
۲۱ شهریور ۱۴۰۱زیبا نبود تو دوزی اصلا لوکس نبود حالا اگه این ماشین بیاد ایران اندازه رولزرویس پول می گیرن از مشتری
Reza Waffen SS
۲۱ شهریور ۱۴۰۱۱۴.۷۰۰ دلار فقط خدایا چرا ما باید اینقدر بدبخت میشدیم اخه
࿗
۲۱ شهریور ۱۴۰۱سید ناراحت نباش چند سال دیگه ۵۰ هزار دلار میاد توی بازار میتونی از طریق قرعه کشی شانستو امتحان کنی تا یکسال بعدش تحویلش بگیری
ولی عوضش امنیت داریم
Zonda R
۲۱ شهریور ۱۴۰۱طراحی بروز و خوبی داره و امکانات خوبی هم داره
اما مهمترین پارامتر برای خریدش قیمت 14700 دلار هست که مقرون بصرفه هست
هم قیمت یه 207 دنده دستی شایدم پایین تر
بی نام
۲۱ شهریور ۱۴۰۱با سلام خدمت دوستان گرامی
با طراحی و دیزاینش که سلیقه ای هست کاری ندارم ، ولی وقتی میبینم یک خودرو با این طراحی و تکنولوژی مدرن، دو دیفرانسیل ، شعاع حرکتی تمام برقی حدود 100 کیلومتر ، مصرف سوخت حدود 1 لیتر ، بیش از 300 اسب بخار قدرت و قیمتی کمتر از یک فیات 500 ، به نظرم یواش یواش باید در مورد نظرات منفی نسبت به خودروهای چینی کمی بیشتر فکر کنیم ، ما امروز در خیابانهای اروپا و امریکا شاهد تردد خودروهای چینی هستیم که هر روز بیشتر میشوند .
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱خب باید در نظر داشته باشید که اون ۱۵هزار دلار متعلق به مدل پایه تک دیفرانسیل و 1.5توربو هست.
اون مدلی که شما میگید که ۳۰۰اسب بخار داره و فول هست حدود ۲۵هزار دلار هست که دیگه ماشین ارزانی حساب نمیشه و برند های قابل اطمینان تری توی این رنج قیمتی هستند
بي نام
۲۱ شهریور ۱۴۰۱در واقع منظور منم همون نسخه فول هیبریدی دو دیفرانسیل ۲۵۰۰۰ دلاریش بود ، به طور مثال یک فیات ۵۰۰ با کمی آپشن اضافه براحتی به بالای ۲۵۰۰۰ دلار میرسد ، یک خودروی اروپایی ، ژاپنی و یا حتی کره ای با این مشخصات کمتر از ۴۰ یا ۵۰ هزار دلار یافت نمیشود .
Twin H Power
۲۱ شهریور ۱۴۰۱از طرفی با ۲۵ هزار دلار هم فک نکنم برند های معروف ماشینی با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ نیوتون متری ارائه بدن .
شاید ماشین های چینی کیفیت ژاپنی و کرهای ها رو نداشته باشن . ولی واقعا در مقابل قیمت ارزش بالایی دارن .
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱خب من حاضرم ۲۵هزار دلار به ماشینی بدم که شناخته شده باشه و قابل اطمینان.
ممکنه که اون ماشین این ۳۰۰اسب بخار و اینارو نداشته باشه اما حداقل میدونیم چندین سال این موتور میتونه بدون خرج کار بکنه.
اما چه تضمینی روی موتور ۳۰۰اسب بخاری چینی هست؟
Twin H Power
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اون دیگه بستگی به نوع نیاز و مصرف داره .
برای کسی که سالهای زیادی ماشین رو نگه میداره مطمئنن دوام فاکتور مهم تری هست ولی اگه قرار باشه مدت زمان کمی از ماشین استفاده بشه بقیه عوامل نسبت به دوام برتری پیدا میکنن .
البته درکل ماشین های مدرن رو واسه سالهای طولانی نمیشه استفاده کرد . نه اینکه کیفیت نداشته باشن . اتفاقا ماشین ها روز به روز با کیفیت تر میشن . ولی پیچیدگی و هزینه تعمیرات ماشین های مدرن به صرفه نیست
aMiRsHaYaN
۲۱ شهریور ۱۴۰۱امممم
من تا چیز فهمیدم
تا حدی لاماریه
داخلشم شبیه تسلا
Avan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱طراحی خارجی اش خوبه ولی داخلش زیادی ساده است.
بیقراق
۲۱ شهریور ۱۴۰۱هزینه تهیه پلاک خودروهای احتراقی تو چین بعضی وقت ها به 14 هزار دلار هم میرسه! تازه یا باید بری تو مناقصه یا قرعه کشی!! اما خودروهای الکتریکی این طور نیست و دولت چین پلاک رو برای بعضی مدل های برقی سریع و بدون مالیات و هزینه زیاد صادر میکنه و خودروساز هم باید یک ماه بعد از ثبت نام حتما خودرو را تحویل بده(حتی گیگافکتور چین هم جدیداً زمان تحویل را کاهش داده). حالا این جتور داداشی ما به نظرتون موفق میشه؟! پاسخ مشخص هست! خیر و به هیچ وجه.
مانی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ماشین با کیفیتی به نظر میاد و قیافه خیلی جذاب و به روزی داره.دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری اون هم با دیگر اعضای خانواده چری مثل چری تیگو 7 و تیگو 8 یکسان هستند.این ماشین می تونه گزینه خیلی خوبی برای تولید در شرکت بهمن باشه(بهمن نماینده جتور تو ایران هست).
genius
۲۱ شهریور ۱۴۰۱فقط اسمش ؛ داشنگ هههههههههههه
Avan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اتفاقاً اسمش به نظرم قشنگه
amir
۲۱ شهریور ۱۴۰۱خودرو چینی هم داره واسه مردم ایران ارزو میشه البته تو مملکتی که بابایی ها فیلتر میکنن و بچشون فیلتر شکن میفروشه و با پولش میره دور دور تو کانادا و امریکا نباید انتظار داشت چیزی درست بشه
سامان اذری
۲۱ شهریور ۱۴۰۱جلوپنجره اش چرا اینقدر گشاده ؟
انگار غار هست
فرضکن اروم بزنی به ماشین جلو
کل جلوپنجره میشکنه و باید عوضش کنی
مهرانیان
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ماشینت چیه؟ جطور! چطور؟