جتور تراولر یکی از محصولات موفق برند جتور (Jetour)، زیرمجموعه چری (Chery)، است که در سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شد و به دلیل طراحی خاص و امکانات متنوع، به سرعت مورد توجه قرار گرفت. حالا نسخه ۲۰۲۵ این شاسیبلند آفرودی با تغییرات جزئی اما مهم در طراحی ظاهری و داخلی، بدون تغییر در بخش فنی، روانه بازار چین شده است.
طراحی بیرونی؛ جزئیات جدید برای جذابیت بیشتر
جتور برای نسخه ۲۰۲۵ تراولر، تغییراتی در ظاهر این خودروی جعبهای فرم اعمال کرده تا آن را بهروزتر و جذابتر کند:
✅ دو رنگ جدید بدنه:
- سفید یخی (Glacier White)
- سبز همیشهبهار (Evergreen)
✅ جزئیات جدید در تریم بدنه:
- پکیج طلایی شامپاینی برای برخی قسمتهای خودرو
- نشانهای کرومی کریستالی جتور برای جذابیت بیشتر
- دستگیره کاپوت با رنگ مخملی خاکستری
- رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی جدید با طراحی مدرن و اسپرت
چراغهای LED جلو و عقب طراحی قبلی خود را حفظ کردهاند و همچنان یکی از نقاط قوت تراولر محسوب میشوند.
تغییرات داخلی؛ کابین پیشرفتهتر و هوشمندتر
جتور علاوه بر طراحی بیرونی، برخی اصلاحات را در داخل کابین اعمال کرده است:
✅ ارتقای دریچههای سیستم تهویه؛ طراحی جدید با قابلیت کنترل بهتر جریان هوا
✅ بهبود کیفیت سوئیچ هوشمند؛ طراحی مدرنتر با برد و عملکرد بهتر
✅ ارتقای سیستم اطلاعات و سرگرمی؛ رابط کاربری Xiao Jie اکنون گرافیکیتر و پویاتر شده است
✅ دستیار صوتی پیشرفتهتر؛ با قابلیت تشخیص دستورات بیشتر و اجرای دقیقتر
✅ قابلیت بهروزرسانی OTA؛ ویژگیهای جدید سیستم سرگرمی از راه دور قابل دریافت خواهند بود
این کابین همچنان مجهز به سیستم صوتی پیشرفته، نمایشگر دیجیتال بزرگ و صندلیهای راحت با روکش چرمی است.
پیشرانهها؛ بدون تغییر اما همچنان قوی
جتور در بخش فنی تغییری ایجاد نکرده و همچنان دو گزینه پیشرانه را ارائه میدهد:
موتور | حجم (لیتر) | قدرت (اسب بخار) | گشتاور (نیوتنمتر) | جعبهدنده | سیستم انتقال قدرت |
---|---|---|---|---|---|
توربوشارژ ۱.۵ لیتری | ۱.۵ | ۱۸۴ | ۲۹۰ | ۷ سرعته دوکلاچه (DCT) | دیفرانسیل جلو (FWD) |
توربوشارژ ۲.۰ لیتری | ۲.۰ | ۲۵۴ | ۳۹۰ | ۷ سرعته DCT (۴WD) یا ۸ سرعته اتوماتیک مبدل گشتاور | دو دیفرانسیل (AWD – XWD چری) |
✔ نسخه ۱.۵ لیتری برای رانندگی شهری و اقتصادی مناسب است، در حالی که نسخه ۲.۰ لیتری عملکردی قویتر با تواناییهای آفرود بهتر ارائه میدهد.
✔ مدلهای دو دیفرانسیل (AWD) به سیستم XWD چری مجهز هستند که برای مسیرهای ناهموار و شرایط آبوهوایی مختلف کارایی بالایی دارد.
مصرف سوخت:
- نسخه ۱.۵ لیتری: حدود ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- نسخه ۲.۰ لیتری: حدود ۸.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد و مقایسه با رقبا
ابعاد جتور تراولر نسبت به شاسیبلندهای کامپکت، بزرگتر است و در ردهای نزدیک به کراساوورهای میانسایز قرار میگیرد:
خودرو | طول (میلیمتر) | عرض (میلیمتر) | ارتفاع (میلیمتر) | فاصله محوری (میلیمتر) |
---|---|---|---|---|
جتور تراولر ۲۰۲۵ | ۴,۷۸۵ | ۲,۰۰۶ | ۱,۸۸۰ | ۲,۸۰۰ |
مزدا CX-50 | ۴,۷۸۵ | ۱,۹۲۰ | ۱,۶۳۸ | ۲,۸۱۵ |
تویوتا راو۴ | ۴,۶۰۰ | ۱,۸۵۵ | ۱,۶۸۵ | ۲,۶۹۰ |
✔ جتور تراولر پهنتر و بلندتر از مزدا CX-50 و راو۴ است که باعث فضای داخلی بیشتر و ظاهری تنومندتر میشود.
✔ فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلیمتری فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم میکند.
گسترش بازارهای جهانی؛ جتور در مسیر جهانی شدن
جتور تراولر هماکنون در بازارهای بینالمللی زیر عرضه شده است:
- روسیه
- امارات متحده عربی
- عربستان سعودی
چری و جتور قصد دارند بازارهای بیشتری را هدف بگیرند، از جمله اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین.
🌍 آیا این خودرو به ایران میآید؟
🔹 با توجه به حضور چری و برندهای زیرمجموعه آن (مانند فونیکس و لوکانو) در ایران، احتمال عرضه جتور تراولر تحت برند فونیکس یا مدیران خودرو وجود دارد.
🔹 این خودرو میتواند رقیب چری تیگو ۸ پرو، دیگنیتی پرستیژ و حتی محصولات چینی دیگر مانند بیوایدی تانگ باشد.
جمعبندی؛ آیا جتور تراولر ۲۰۲۵ ارزش خرید دارد؟
✅ نقاط قوت:
✔ طراحی جذاب و مدرن با رنگهای جدید
✔ فضای داخلی بزرگ و راحت
✔ دو گزینه پیشرانه با قدرت مناسب
✔ امکانات پیشرفته، از جمله دستیار صوتی و بهروزرسانی OTA
✔ سیستم چهارچرخ محرک XWD برای آفرود
❌ نقاط ضعف:
✖ تغییرات محدود در نسخه جدید نسبت به مدل ۲۰۲۳
✖ عدم تغییر در پیشرانه و سیستم انتقال قدرت
✖ مصرف سوخت نسبتاً بالا در نسخه ۲.۰ لیتری
🔹 اگر به دنبال یک شاسیبلند ماجراجویی، با طراحی خشن و تکنولوژیهای جدید هستید، جتور تراولر ۲۰۲۵ گزینهای قابلتأمل خواهد بود.
نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا در بازار ایران شانسی برای موفقیت دارد؟
Mohammad
۵ فروردین ۱۴۰۴من که پسندیدم واقعاً نسبت به قیمتش خوبه
دوستان امیدوارم دیسلایک ندید ، خودرو های چینی ، هندی و روسی هیچ وقت کیفیت و اصالت خودرو های غربی ، ژاپنی و کره ای رو ندارن ولی خب نسبت به قیمتشون ارزش خرید بالایی دارن و اقتصادی هستن ، البته همینم بیاد ایران با حقوق میانگین ۲۰ میلیون تومنی حتی اگه با برق خودمون رو سیر کنیم و تو کوچه بخوابیم ، ۱۰ سال طول میکشه تا بخریمش ، واقعاً برای ایران متأسفم چند وقت دیگه ویزای بنده صادر میشه و از این کشور میرم ، برای همتون سلامتی ، خوشبختی و موفقیت در زندگی و حوزه کاریتون آرزو میکنم ، ولی اگه پول یا تخصصش رو دارید حتما مهاجرت کنید ، زندگی تو ایران جالب نیست .
jaghori
۵ فروردین ۱۴۰۴ماسین خوشگلی است. در بخش ذکر معایب، به ویژه در ایران، مصرف سوخت اصلا مطرح نیست. این عیب بزرگی در کشورهای دیگر به جز ایران است. کشورهای دیگر بنزین لیتری حداقل شصت هفتاد هزارتومان است ولی این مبلغ در ایران سه هزار تومانه.
توضیح ضروری: قضاوتی در مورد قیمت بنزین ندارم، فقط خواستم یک فکت را مطرح کنم.