چری بهطور رسمی شاسیبلند آفرودی جتور فریدام (Jetour Freedom) را در خاورمیانه با نام جتور T1 معرفی کرد. این خودرو در عربستان در دو تیپ عرضه شده که قیمتهای آن، با احتساب مالیات، به ترتیب ۱۰۹,۹۹۹ ریال سعودی (۲۹,۳۰۰ دلار یا ۲۱۱,۹۰۰ یوان) و ۱۱۹,۹۹۹ ریال سعودی (۳۲,۰۰۰ دلار یا ۲۳۰,۹۰۰ یوان) اعلام شده است.
عرضه در بازار چین و برنامه فروش در عربستان
در چین، جتور فریدام از ۱۴ فوریه ۲۰۲۴ (۲۵ بهمن ۱۴۰۳) پیشفروش خود را آغاز کرده و قیمت آن در محدوده ۱۲۹,۹۰۰ تا ۱۵۹,۹۰۰ یوان (۱۷,۹۰۰ تا ۲۲,۰۰۰ دلار) قرار دارد.
جتور یکی از برندهای زیرمجموعه چری است که به دو سری محصول اصلی تقسیم میشود: جتور و جتور شانهای. سری شانهای نیز شامل دو دسته جتور شانهای T و جتور شانهای L میشود. جتور فریدام در واقع نسخه بنزینی جتور شانهای T1 محسوب میشود.
در مراسم معرفی، چری اعلام کرد که جتور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه خودرو در عربستان سعودی به فروش برساند و شبکه نمایندگیهای خود را گسترش دهد.
ابعاد و مشخصات فنی
جتور T1 دارای ابعاد ۴۷۰۶/۱۹۶۷/۱۸۴۵ میلیمتر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری ۲۸۱۰ میلیمتر است.
این خودرو با دو گزینه پیشرانه عرضه میشود:
- موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۳۵ کیلووات (۱۸۱ اسب بخار) و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر، همراه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT)
- موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۱۸۰ کیلووات (۲۵۱ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر، همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (8AT) و سیستم چهارچرخ محرک هوشمند XWD
ظرفیت باک سوخت این خودرو ۷۰ لیتر است و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
کابین و امکانات رفاهی
فضای داخلی کابین طراحی متقارن T شکل دارد و سبک آفرودی آن با دریچههای هوای مستطیلی حفظ شده است. یک نمایشگر شناور ۱۵.۶ اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره میبرد. این سیستم امکاناتی مانند مسیریابی، اتصال تلفن همراه، تعامل صوتی و بروزرسانی OTA را ارائه میدهد. در قسمت پایین نمایشگر نیز یک ردیف دکمه فیزیکی برای کنترلهای ضروری باقی مانده است.
صندلیهای جلو دارای گرمکن و تهویه هستند، در حالی که زاویه پشتی صندلیهای عقب نیز قابل تنظیم است. در صورت خواباندن صندلیهای عقب، فضای بار کاملاً تخت شده و طولی معادل ۲ متر را فراهم میکند.
جمعبندی
جتور T1 بهعنوان یک شاسیبلند سبک آفرود با قیمت رقابتی وارد بازار عربستان شده و با توجه به موتورهای توربو، سیستم چهارچرخ محرک هوشمند، امکانات رفاهی کابین و طراحی مدرن، میتواند در بازار SUVهای اقتصادی اما مجهز، جایگاه خوبی پیدا کند.
مهدی
۳ اسفند ۱۴۰۳پسندیدم!
BMW is GOD
۳ اسفند ۱۴۰۳دوستان یه سوال داشتم
خواستم بدونم که دقیقاً فرق بین لکسوس lx700h با لکسوس lx600 چیه ؟؟؟؟؟؟؟
چون وقتی من تحقیق کردم دیدم که پیشانههاشون یکیه ظاهرشون هم تقریباً یکیه
فکر کنم تو آپشنها تفاوت دارن درسته ؟؟؟؟؟؟؟
Avan
۳ اسفند ۱۴۰۳بعید می دانم عربستانی ها تویوتا را رها کنند و چری بخرند. الان که فکرش را می کنم می فهمم عربها بر خلاف تصور ما ، زیرکتر از ما هستند . حداقل در خرید خودرو از قدیم اولین و دومین و سومین انتخابشان تویوتا بوده.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ اسفند ۱۴۰۳در عربستان و امارات و قطر و کویت و عمان، چند میلیون کارگر هندی و بنگلادشی و آفریقایی زندگی میکنند. با درآمد اونها ماشین چینی صفر گارانتیدار اقساطی، خیلی منطقیتر از دست دوم هست
MPH
۳ اسفند ۱۴۰۳در سال میلادی گذشته جتور T2 در امارات رتبه هشتم فروش رو داشته(بالاتر از فورچونر و ایکس تریل) و در قطر رتبه دوم(اول سری ۳۰۰)
نمیگم بهتره ولی بهرحال شرایط فروش ،گارانتی،خدمات ، ارزش نسبت به قیمت،ظاهر جعبهای و رترو حتما در تصمیم خریدار تاثیر داره
بعلاوه همه نمیخوان آفرود سنگین برن یا تا چندین سال ماشین رو نگه دارن
…
ممد ژانگولر
۳ اسفند ۱۴۰۳اون پسره تو عکس ناکس معلوم نیست چیکار کرده که پا گذاشته به فرار دختره هم دنبالش .
Ehsan
۳ اسفند ۱۴۰۳متوجه نشدم این یک خودرو شاسی مستقله یا نه ؟
Cehx
۳ اسفند ۱۴۰۳۱.۵ لیتری توربو !!
حالا نت کاری ندارم به کیفیت و اینجور چیزاش
ولی اینجا تو کرمان همون تویوتا هاش هم با موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی خراب می شوند این که دیگه رنگ کویر رو ببینه موتورش میاد پایین
amir
۴ اسفند ۱۴۰۳صنعت چین بیشتر صنایع کشورهای دیگر را ورشکست خواهد کرد . چون چین دارای مزایای تعداد جمعیت . وسعت جغرافیایی . دسترسی به منابع طبیعی و معدنی و سختکوشی ذاتی مردم آن. تنها نقطه ضعف چین در برابر آمریکا دسترسی نداشتن به منابع نفتی و گاز است.
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۳آخه نا کی میخوان از رنجرور اسکی برن خسته نمنیشن…
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۳چینی ها تو این سگمنت وقت خودشونو دارن هدر میدن این سگمت ملک لاینطلقه ژاپنی ها و آمریکاییهاست بعلاوه رنج رور حتی آلمانی ها و کره ای ها هم این سگمنت بیخیال شدن هیچ شانسی برای شرکتهای چینی تو این سگمنت نیست