برند لوکسید که حاصل همکاری شرکتهای چری و هواوی است نسخه EREV از خودروی R7 را معرفی کرده است.
این خودرو از قوای محرکه برقی با سیستم افزایش دهنده توان پیمایش EREV بهره میبرد و اولین خودروی لوکسید با چنین تکنولوژیای محسوب میشود. R7 EREV ارزانتر از مدل تمام برقی است و در دو نسخه ارائه میشود که نسخه فول تر به لیدار مجهز شده است. برای مدل پرو باید حدود ۳۴ هزار دلار پرداخت کرد درحالیکه قیمت مدل مکس از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز میشود. از نظر ظاهری تفاوت زیادی بین نسخه برقی و EREV از لوکسید R7 وجود ندارد. همین موضوع درباره ابعاد خودرو نیز صدق میکند و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب ۴۹۵۶/۱۹۸۱/۱۶۳۴ میلیمتر و فاصله بین محوری نیز ۲۹۵۰ میلیمتر است. البته برای مدل لوکسید R7 EREV رنگ جدید آبی تدارک دیده شده تا حداکثر رنگهای انتخابی مشتریان به ۸ عدد برسد.
داخل کابین نیز میتوان ۴ رنگ را انتخاب کرد و از نظر طراحی نیز تفاوتی بین مدلهای برقی و EREV دیده نمیشود. لوکسید R7 از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سود میبرد. شرکت سازنده ادعا میکند طراحی پشت آمپرها به گونهای صورت گرفته که تابش مستقیم نور خورشید نیز مشکلی در خوانایی آنها ایجاد نمیکند. در کنار این نمایشگر دیجیتالی پشت آمپرها یک نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی هم برای سیستم اطلاعات سرگرمی تدارک دیده شده است. صندلیهای خودرو به گرمکن، سردکن و ماساژور مجهز شدهاند و امکان سفارش صندلی جاذبه صفر برای سرنشین جلو وجود دارد که از تنظیمات در ۱۸ جهت، سیستم ماساژور ۱۰ نقطهای و استراحت گاه پا با طول ۳۴۰ میلیمتر سود میبرد. ویژگی دیگر لوکسید R7 EREV این است که در بخش جلو و عقب کابین از شیشههای دولایه عایق صدا و گرما استفاده شده و البته شیشههای عقب تیره هستند.
از نظر قوای محرکه باید گفت پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی چری به عنوان افزایش دهنده توان پیمایش عمل میکند. حداکثر قدرت این پیشرانه بنزینی ۱۵۴ اسب بخار است. از طرف دیگر R7 به سیستم پیمایش هوشمند جدید هواوی مجهز شده که طبق ادعاها میتواند مصرف انرژی را کاهش دهد. با استفاده از ۴ الگوریتم ویژه، این سیستم توزیع نیرو را بهصورت بهینه انجام داده و طول عمر باتری را افزایش میدهد. با این کار هم مصرف انرژی کمتر شده و هم با وجود یک الگوریتم خاص میزان لرزشها در زمان بهکارگیری پیشرانه درونسوز کاهش مییابد.
توان پیمایش لوکسید R7 EREV در حالت تمام برقی ۲۵۱ کیلومتر است درحالیکه شعاع حرکتی مجموع آن به ۱۵۷۰ کیلومتر میرسد. باید دانست نسخه برقی این خودرو از معماری ۸۰۰ ولتی بهرهمند شده اما مدل EREV معماری ۴۰۰ ولتی دارد. فقط یک موتور برقی در این خودرو بکار رفته که روی اکسل عقب قرار دارد و قدرت و گشتاورش ۲۶۸ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتون متر اعلام شده است. باتری ۳۷ کیلووات ساعتی خودروی موردبحث توسط CATL تأمین شده و میتواند در ۱۵ دقیقه از شارژ ۲۰ به ۸۰ درصد برسد. صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۷.۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز جزو دیگر ویژگیهای عملکردی R7 EREV هستند.
محمد
۲ دی ۱۴۰۳کپی نامحسوس از پورشه تایکان 🤫
همایون
۲ دی ۱۴۰۳من چندتا بررسی از نمونه برقیش دیدم واقعا یه پکیچ کامل از تکنولوژیهای جدید داره که ظاهرا خوب هم کار میکردن سیستمهای پارک رانندگی خودرانش واقعا بدردبخور بود و تکنولوژیهاش در حد تسلا بود
رحیم مهدی پور
۲ دی ۱۴۰۳اگه آمریکا و هم پیمانانش جلو چین را نگیرند وبه همین روال پیش بره چین تو همه صنایع رنک یک میشه.
اگه مردم ایران به جای ماشینهای ایرانی، ماشین چینی سوار میشدند. تعداد کشته های رانندگی نصف این تعداد هم نمیشد. حالا ماشین اروپایی یا ژاپنی سوار میشدیم خیلی کمتر از نصف آمار تلفات داشتیم.
حالا برای فرزند آوری ماشین ایرانی بدید به جای افزایش یک نفر، با همان ماشن کل خانواده را بفرستید اون دنیا.
آقایون ماشین های برقی را تو راخدا حمایت کنید. مالیات و غیره نبندید. به قیمت خرید وتمام شده بدید دست مردم. اگه صلواتی هم پخش کنید باز هم ضرر نمی کنید.دیگه شهرها قابل زندگی نیست.
KAIZEN
۲ دی ۱۴۰۳خیلی حوبه
خیلی
1570 کیلومتر پیمایش بدون دغدغه شارژ
مصرفش احتمالا بالاتر از 2 لیتر نباشه
طراحیشم خیلی خوبه
Saeed Boroomand
۳ دی ۱۴۰۳معمولا باک هفتاد لیتری دارن،