چریچشم اندازفونیکس

گران‌‌ترین خودروهای دارای نمایندگی و صفر کیلومتر ایران

نمایندگی‌ برندهای کره‌ای، ژاپنی و آلمانی مجاز به عرضه‌ی خودروی صفر کیلومتر نیستند. با این شرایط، واردات مدل‌های غیر چینی به کشورمان، مبهم خواهد بود و صرفا، محصولات ساخت چین از مرزهای ایران می‌گذرند.

فهرست گران‌ترین خودروهای وارداتی و دارای گارانتی، به چینی‌ها اختصاص دارد. حالا پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان برای مدل‌های چینی، کاملا عادی شده است و حتی ارزان‌تری نمونه‌ها، دور از دسترس عامه‌ی مردم هستند.

اختلاف قیمت خودرو در پیش‌فروش نمایندگی و بازار آزاد، یکی از عوامل نارضایتی عمومی است. مردم به دلایل مختلف، علاقه‌مند خرید خودرو هستند اما تعداد کافی برای پاسخ به نیاز آن‌ها وجود ندارد. از سویی دیگر، قیمت پرداختی توسط شهروندان ایرانی برای مدل‌های چینی، بسیار بیشتر از ارزش واقعی در کشور سازنده است. حالا نه‌تنها قیمت ریالی برای پیش‌فروش، گران و دور از دسترس به نظر می‌‌رسد؛ کمبود عرضه و تقاضای بالا برای خرید هم، وجود دارد. مجموع این موارد، بودجه‌ی لازم برای مالکیت خودروی چینی ۱۸ تا۲۰ هزار دلاری را به محدوده‌ی ۳ میلیارد تومان رسانده است.

در ادامه‌ی مطلب، فهرست قیمت گران‌ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران ارائه می‌شود؛ اما باید توجه داشت که افت و خیز ارزش دلار در هر روز، قیمت‌ها را تغییر می‌دهد. همچنین شایعات غیررسمی از شرایط سیاسی و مذاکرات بین‌المللی با محوریت ایران، بر هزینه‌ی خرید خودرو تاثیر می‌گذارد.

فونیکس چری تیگو ۸ پرو مکس IE

قیمت ۲/۹ تا ۳ میلیارد تومان

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مدیران خودرو، سه نسخه‌ی پرو و پرو مکس و پرومکس IE دارد. اختلاف قیمت این سه مدل، تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان است. سیستم دو دیفرانسیل، مهم‌ترین برتری تیگو ۸ پرومکس با تیگو ۸ پرو محسوب می‌شود. مدل IE صرفا آپشن‌های اضافی مثل گرم‌کن چهارصندلی نسبت به تیگو ۸ پرومکس دارد و حالا گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر ایران است.

فونیکس چری تیگو 8 پرو

موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای تیگو ۸، قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلوتر برساعت این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل، ۸ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر دارد.

هنوز مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ در ایران دیده نمی‌شود. این خودروی چینی، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیش‌بینی‌ها از قیمت تیگو ۸  پلاگین هیبرید، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌ی خرید بیشتر نسبت به تیگو ۸ پرومکس را نشان می‌دهند.

فونیکس چری تیگو ۷ پرو

قیمت ۲ میلیارد تومان

دیگر محصول مدیران خودرو، به دلیل قیمت‌ پایین‌تر نسبت به تیگو ۸، با استقابل بازار ایران روبرو است. تیگو ۷ پرو در کلاس کراس‌اورهای چینی اندازه متوسط، رقیب فیدلیتی و دیگنیتی محسوب می‌شود.

فونیکس چری تیگو 7 پرو

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با گیربکس ۹ سرعته CVT قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تیگو ۷ پرو، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو فقط با سیستم محرک جلو تولید می‌شود.

لاماری ایما

قیمت ۲/۲ میلیارد تومان

محبوبیت لاماری ایما در بازار ایران، به دلیل طراحی جسورانه و برتری فنی در مقایسه با تیگو ۷ و فیدلیتی و دیگنیتی است. لاماری ایما براساس محصولی از دانگ فنگ، توسط آرین پارس موتور در کشورمان عرضه می‌شود.

لاماری ایما

لاماری از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. گیربکس این خودرو، ۷ سرعته دو کلاچه خیس (WDCT)  است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر و  فاقد سیستم دو دیفرانسیل است.

دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

قیمت ۲ میلیاد و ۲/۳ میلیارد تومان

دو مدل دیگنیتی (دانگ فنگix5 ) در ایران وجود دارند. این خودروها، پیشرانه‌های متفاوت ارائه می‌کنند و باوجود ظاهر مشابه، از نظر فنی یکسان نیستند. قرار است مدل ۷ نفره به نام دیگنیتی دریم نیز با ابعاد بزرگ‌تر در ایران عرضه شود تا رقیب تیگو ۸ مدیران خودرو باشد.

دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرایم از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT است و حدود ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرایم، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

دیگنیتی

دیگنیتی پرستیژ با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته خودکار، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و تقریبا ۹ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد.

فیدلیتی بهمن موتور

قیمت ۱/۸ میلیارد تومان

دیگر محصول چینی مونتاژ گروه بهمن، براساس چری جتور X70 در ایران عرضه می‌شود. فیدلیتی نسبت به دیگنیتی، لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد؛ اما ارزان‌تر است. فعلا در بازار، فقط یک نوع فیدلیتی وجود دارد اما نسخه‌ی مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو با ظاهر متفاوت نیز، در برنامه‌ی تولید گروه بهمن دیده می‌شود.

فیدلتی بهمن موتور

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای فیدلیتی، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل برخلاف دیگنیتی از گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده می‌کند و در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت فیدلیتی، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

کی ام سی جک K7 کرمان موتور

قیمت ۲ میلیارد تومان

تعداد اندکی K7 طی ماه‌های اخیر، عرضه شده و حالا تقاضا برای گران‌ترین محصول کرمان موتور بالا رفته است. این خودرو در چین به نام Sehol X7 یا Jiayue X7 شناخته می‌شود.

جک ایکس 7

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای جک K7، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این شرایط  با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، منجر به سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر می‌شود. در چین، پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر نیز برای K7 وجود دارد.

مکث کلوت اتوماتیک

قیمت ۲ میلیارد تومان

مکث موتور زیرمجموعه ‌ی ماموت خودرو، مدعی واردات بهترین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل چینی در ایران است. وانت پیکاپ کلوت، ابعاد بزرگ و تجهزات مناسب آفرود شامل قفل دیفرانسیل ارائه می‌کند.

مکث کلوت اتوماتیک

مکث کلوت اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این مدل، حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت کلوت اتوماتیک ۱۲ تا ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است.

مکث تیارا

قیمت ۱/۸ میلیارد تومان

بایک رویژیانگ X5در ایران به نام تیارا توسط مکث موتور عرضه می‌شود. این خودرو به تازگی وارد خیابان‌های ایران شده و طراحی مشابه بورگوارد دارد.

مکث تیارا

مکث تیارا یک کراس‌اور اندازه متوسط دیفرانسیل جلو با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم است که همراه پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ ارائه می‌شود. این مدل با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد. مکث تیارا در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Avan

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خلایق هرچه لایق

    موافقم 118
    مخالفم 7
    1. MR.JD

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      گرانترین خودروی چینی بازار ایران بر خلاف تصور عموم تیگو 8 پرومکس نیست .
      هاوال H9 هست که یک زمانی بهمن خودرو آورده بود و ظاهرا کپی پرادو بود ولی هیچ ربطی به آن نداشت
      که اکنون نیز به قیمت فوق العاده گزافی مثل 6 میلیارد و 6.5 میلیارد خاک میخورند البته در نمونه های صفر

  2. محمد

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    جای تیگو 8 پرو و فردا t5 تو این لیست خالیه

    موافقم 17
    مخالفم 49
  3. MehdiTurbo

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    چقدر مسخره

    موافقم 82
    مخالفم 5
  4. زیزیگولو

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بازار خودروی ایران و آشفتگی چند باره🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 61
    مخالفم 3
  5. Saji

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    یادمه سال ۹۲ ۹۳ بود اخبار نشون میداد توقیف خودروهای میلیاردی و خاص…بنز s500 و پانامرا با قیمت یک میلیارد و پنجاه ملیون تومن حالا با یک میلیارد و پنجاه ملیون تومن ۲۰۷ و استپ‌وی میدن ):
    این حجم از تباهی برا ۱۰ سال فوق طبیعیه…..

    موافقم 122
    مخالفم 5
  6. فردید

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عجب آش شله قلم کاری، روزگاری اسباب تمسخر بودن و امروز نمایشگاه تبختر…

    موافقم 67
    مخالفم 4
  7. Hamidreza

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (329 ديدگاه)

    نه بابا مردم ندارن…! چیکار کنن، چاره ای ندارن، مگه میشه پیاده بمونن! کفر میشه…
    ملت بهشون بر میخوره اگه بگی بالا چشتون ابرو! همینا میان میگن تیگو فوق‌العادست و x55 pro
    عالیه و… خداروشکر که همینا میان و…
    خلایق هرچه لایق

    موافقم 53
    مخالفم 11
  8. سعید

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای x55pro خالیه توی این لیست حداقل با وزن کم و شتاب خوب با خودرو های تاسقف ۲ میلیارد برتری داره

    موافقم 5
    مخالفم 51
    1. محمد

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      بله جای اون هم مثل فردا t5 خالیه تو این لیست

      موافقم 2
      مخالفم 41
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      تیتر مقاله رو دقت کنید, گران‌ترین ها مدنظر بود
      اگر می خواستیم، به گروه ۱/۵ میلیارد تومنی بپردازیم دیگه خیلی مطلب طولانی می شد، چون x55 و T5 و جک S5 و آریزو ۶ و رسپکت و جک j7 هم میومد داخلش
      طبق تجربه سعی می کنیم مقالات محدود به هزار تا ۱۲۰۰ کلمه نوشته بشه تا مختصر مفید برسه به مخاطب

      موافقم 39
      مخالفم 2
      1. BMWghini

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (159 ديدگاه)

        آقای اشتری الان فونیکس fx ۲۹۶۰۹۰۵۹۲۱ و نیم و هایما ۸ اس هم همون دور و بره ولی ننوشتین

        موافقم 10
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2862 ديدگاه)

          اینها که گفتین خیلی کمیاب هستند هنوز

  9. Reza

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    لگن سوارا کجان؟ هان؟

    موافقم 15
    مخالفم 35
    1. کرگدن باواریا

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      وقتی میگیم لگن یعنی نسبت قیمتی که ارائه میکنن اینجا و ماشینایی که خارج از کشور ارائه میکنن هست.
      وگرنه خدا شاهده خودت آرزوته ماشین ایرانی زیر پاتو با یکی از این لگن ها عوض کنی اونم با عشق !!
      رُک بگم اونایی که دستشون به دهنشون میرسه میتونن از این ماشینا انتقاد کنن ( کره ایی سوار های مدل بالا و همه ژاپنی و آلمانی سوار ها)
      پیاز هرچقدر هم ادعای شاخ بازی کنه بازم نمیره قاطی میوه ها ؛ حکایت پراید سوارهایی هست که ده سال پیش کیا هیوندای سوار هارو مسخره میکردن ، الان هم چینی سوار هارو… تهش هم بیشتر از پراید نمیبینین.
      پدال ثبت لطفا 🙏

      1. مجتبی .

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        اگر مملکت…بود همین پراید سواران میتونستن کرولا واپتیما ومگان و… سوار بشن.

        موافقم 6
        مخالفم 1
  10. yaazid

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بطبق شواهد بنظرم همین بهمن خودرو و ماموت خودرو و … مافیای خودروی ایران هستند و همین شرکت هان که نمیزارن خودرو با کیفیت وارد بشه و با محدودیت قیمت دارن این لگنارو به به ملت تحمیل میکنن. شما هم موافقید؟

    موافقم 39
    مخالفم 9
    1. Bagher

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (122 ديدگاه)

      مدیران از همشون بدتره و گرونتر میده

      موافقم 31
      مخالفم 7
    2. MehdiTurbo

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      مافیای خودرو مردمن خود من و شماییم هیچ ربطی به اونها و ایران خودرو سایپا مسئولین نداره صد در صدش مردمن

      موافقم 32
      مخالفم 10
    3. Avan

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (421 ديدگاه)

      مافیای خودرو خیلی فراتر از این حرفهاست.خود را فریب ندهید

      موافقم 24
      مخالفم 1
  11. شاعر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (235 ديدگاه)

    گوشت که نباشه چغندر سالاره

    موافقم 41
    مخالفم 7
  12. آقای همساده

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    بنظر من که ایناهم با لندکروز فرقی ندارن

    موافقم 39
    مخالفم 1
  13. امیر

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    گران ترین خودرو بازار ایران تیوولی اسپشیال پلاس 2023 هست
    جسارتا

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      من که هنوز این ماشین در خیابان ندیدم
      فقط شنیدم چنین چیزی هست، احتمالا خیلی کمیابه و رانتی از گمرک گذشته

      موافقم 21
      مخالفم 1
  14. M.D

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    مقایسه کنید با با کشور های خلیج فارس مثل قطر و امارات

    موافقم 19
    مخالفم 3
  15. Behi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    آنتن‌هایی هست صداها را از…

    موافقم 18
    مخالفم 3
  16. حسین

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    فونیکس fx لایک. ( نسخه ۱۶۰۰)
    لاماری دیس لایک

    خواهشاً به هر کدوم بنظرتون بهتره رای بدید .

    موافقم 19
    مخالفم 11
  17. فرزاد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    لطفاً قیمت دلاریِ این محصولات رو هم قرار بدید تا دزد و رفیقِ ماجرا معلوم بشه چون با دلار صد هزار تومنی هم نمیشه به این قیمت‌ها رسید

  18. jaberi21st

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خداییش با اینکه هم جا سعی میکنم همه مدل ماشینی رو که همه دوست دارن در موردش بحث میکنن رو بفهمم و ببینم اما هیچ وقت نمیتونم درک کنم طرفدارای ماشین چینی و شوتی رو.

  19. مستأصل

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی شانسی،قبل از این مقاله داشتم سوپر اسپرتهایی که به تولید نرسیدن رو میخوندم.یاد ایام کردم که فقط مجله ماشین بود و مهندس فرهاد کاشانی و …….. البته قبلتر منم بخودم قول میدادم که وقتی به دهه چهارم زندگیم برسم یا ماشین آلمانی میخرم یا امریکایی…. نمیدونستم چه فلاکت و سم چینی یی قراره سرمون بیاد که این عقب مونده های افلیج از سرزمین کمونیسم زرد قراره مثل طاعون مملکت و جوونی و آرزوهامون رو ببلعه )): متأسفم.واقعا متاسفم که دچار جبر جغرافیایی شدم و اینجا دنیا اومدم. داریم دست و پا میزنیم التماس میکنیم تا خودروی ش.خمی چینی رو بهمون از قرار دلاری ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومن بفروشن. حتما لایقش هستیم !!!!!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  20. 000780

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنظرم لاماری به صرفه تره سرعتشم بدک نیس ولی واقعا همشون مث جوک می‌مونن

  21. پاشا

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بابا ما سال ۸۹ ماکسیما صفر از نمایندگی گرفتیم ۵۶ تومن بعد الان این آشغالا همه بالا ۲ تومن اون موقع ها همه آرزو داشتن سوار ماشین ۱۰۰ملیونی بشن 🤣

  22. Negar

    ۳۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا گذشته از اینکه خیلی از مردم دیگه پول خرید همون پراید حلبی کهنه رو هم ندارن چه برسه این ماشینای مونتاژی که کیفیتشون به گرد پای ماشینای میانرده بنز و بی ام دبلیو و فراری و…نمیرسه بخدا ادم در حیرت میمونه کشوری با اینهمه ادعا اینهمه جوون تحصیل کرده ومتخصص باهوش و اینهمه سرمایه داری گردن کلفت چرا فقط دوتا کمپانی (البته بلانسبت واژه کمپانی) باید اجازه تولید ماشین داشته باشن اصلا چرا باید انقد سطح توقع مشتری ایرانی بصورت کاملا عمدی پایین نگه داشته بشه والا افغانیا و پاکستانیا دارن به ریش ملت ایران میخندن میگن ببینید ایرانیا با این همه ادعا سوار چه اشغالایی میشن هعییی :(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا