نمایندگی برندهای کرهای، ژاپنی و آلمانی مجاز به عرضهی خودروی صفر کیلومتر نیستند. با این شرایط، واردات مدلهای غیر چینی به کشورمان، مبهم خواهد بود و صرفا، محصولات ساخت چین از مرزهای ایران میگذرند.
فهرست گرانترین خودروهای وارداتی و دارای گارانتی، به چینیها اختصاص دارد. حالا پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان برای مدلهای چینی، کاملا عادی شده است و حتی ارزانتری نمونهها، دور از دسترس عامهی مردم هستند.
اختلاف قیمت خودرو در پیشفروش نمایندگی و بازار آزاد، یکی از عوامل نارضایتی عمومی است. مردم به دلایل مختلف، علاقهمند خرید خودرو هستند اما تعداد کافی برای پاسخ به نیاز آنها وجود ندارد. از سویی دیگر، قیمت پرداختی توسط شهروندان ایرانی برای مدلهای چینی، بسیار بیشتر از ارزش واقعی در کشور سازنده است. حالا نهتنها قیمت ریالی برای پیشفروش، گران و دور از دسترس به نظر میرسد؛ کمبود عرضه و تقاضای بالا برای خرید هم، وجود دارد. مجموع این موارد، بودجهی لازم برای مالکیت خودروی چینی ۱۸ تا۲۰ هزار دلاری را به محدودهی ۳ میلیارد تومان رسانده است.
در ادامهی مطلب، فهرست قیمت گرانترین خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران ارائه میشود؛ اما باید توجه داشت که افت و خیز ارزش دلار در هر روز، قیمتها را تغییر میدهد. همچنین شایعات غیررسمی از شرایط سیاسی و مذاکرات بینالمللی با محوریت ایران، بر هزینهی خرید خودرو تاثیر میگذارد.
فونیکس چری تیگو ۸ پرو مکس IE
قیمت ۲/۹ تا ۳ میلیارد تومان
بزرگترین شاسیبلند مدیران خودرو، سه نسخهی پرو و پرو مکس و پرومکس IE دارد. اختلاف قیمت این سه مدل، تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان است. سیستم دو دیفرانسیل، مهمترین برتری تیگو ۸ پرومکس با تیگو ۸ پرو محسوب میشود. مدل IE صرفا آپشنهای اضافی مثل گرمکن چهارصندلی نسبت به تیگو ۸ پرومکس دارد و حالا گرانترین خودروی صفر کیلومتر ایران است.
موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای تیگو ۸، قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر فراهم میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلوتر برساعت این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل، ۸ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر دارد.
هنوز مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ در ایران دیده نمیشود. این خودروی چینی، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. پیشبینیها از قیمت تیگو ۸ پلاگین هیبرید، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینهی خرید بیشتر نسبت به تیگو ۸ پرومکس را نشان میدهند.
فونیکس چری تیگو ۷ پرو
قیمت ۲ میلیارد تومان
دیگر محصول مدیران خودرو، به دلیل قیمت پایینتر نسبت به تیگو ۸، با استقابل بازار ایران روبرو است. تیگو ۷ پرو در کلاس کراساورهای چینی اندازه متوسط، رقیب فیدلیتی و دیگنیتی محسوب میشود.
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با گیربکس ۹ سرعته CVT قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر تولید میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تیگو ۷ پرو، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو فقط با سیستم محرک جلو تولید میشود.
لاماری ایما
قیمت ۲/۲ میلیارد تومان
محبوبیت لاماری ایما در بازار ایران، به دلیل طراحی جسورانه و برتری فنی در مقایسه با تیگو ۷ و فیدلیتی و دیگنیتی است. لاماری ایما براساس محصولی از دانگ فنگ، توسط آرین پارس موتور در کشورمان عرضه میشود.
لاماری از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. گیربکس این خودرو، ۷ سرعته دو کلاچه خیس (WDCT) است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر و فاقد سیستم دو دیفرانسیل است.
دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ
قیمت ۲ میلیاد و ۲/۳ میلیارد تومان
دو مدل دیگنیتی (دانگ فنگix5 ) در ایران وجود دارند. این خودروها، پیشرانههای متفاوت ارائه میکنند و باوجود ظاهر مشابه، از نظر فنی یکسان نیستند. قرار است مدل ۷ نفره به نام دیگنیتی دریم نیز با ابعاد بزرگتر در ایران عرضه شود تا رقیب تیگو ۸ مدیران خودرو باشد.
دیگنیتی پرایم از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT است و حدود ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرایم، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
دیگنیتی پرستیژ با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل همراه جعبهدندهی ۶ سرعته خودکار، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و تقریبا ۹ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد.
فیدلیتی بهمن موتور
قیمت ۱/۸ میلیارد تومان
دیگر محصول چینی مونتاژ گروه بهمن، براساس چری جتور X70 در ایران عرضه میشود. فیدلیتی نسبت به دیگنیتی، لوکستر بهنظر میرسد؛ اما ارزانتر است. فعلا در بازار، فقط یک نوع فیدلیتی وجود دارد اما نسخهی مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو با ظاهر متفاوت نیز، در برنامهی تولید گروه بهمن دیده میشود.
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای فیدلیتی، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل برخلاف دیگنیتی از گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده میکند و در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت فیدلیتی، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
کی ام سی جک K7 کرمان موتور
قیمت ۲ میلیارد تومان
تعداد اندکی K7 طی ماههای اخیر، عرضه شده و حالا تقاضا برای گرانترین محصول کرمان موتور بالا رفته است. این خودرو در چین به نام Sehol X7 یا Jiayue X7 شناخته میشود.
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای جک K7، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتنمتر تولید میکند. این شرایط با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، منجر به سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر میشود. در چین، پیشرانهی ۲ لیتر توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر نیز برای K7 وجود دارد.
مکث کلوت اتوماتیک
قیمت ۲ میلیارد تومان
مکث موتور زیرمجموعه ی ماموت خودرو، مدعی واردات بهترین شاسیبلند دو دیفرانسیل چینی در ایران است. وانت پیکاپ کلوت، ابعاد بزرگ و تجهزات مناسب آفرود شامل قفل دیفرانسیل ارائه میکند.
مکث کلوت اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این مدل، حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت کلوت اتوماتیک ۱۲ تا ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است.
مکث تیارا
قیمت ۱/۸ میلیارد تومان
بایک رویژیانگ X5در ایران به نام تیارا توسط مکث موتور عرضه میشود. این خودرو به تازگی وارد خیابانهای ایران شده و طراحی مشابه بورگوارد دارد.
مکث تیارا یک کراساور اندازه متوسط دیفرانسیل جلو با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم است که همراه پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ ارائه میشود. این مدل با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتنمتر، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد. مکث تیارا در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند.
Avan
۱۶ خرداد ۱۴۰۲خلایق هرچه لایق
MR.JD
۱۹ تیر ۱۴۰۲گرانترین خودروی چینی بازار ایران بر خلاف تصور عموم تیگو 8 پرومکس نیست .
هاوال H9 هست که یک زمانی بهمن خودرو آورده بود و ظاهرا کپی پرادو بود ولی هیچ ربطی به آن نداشت
که اکنون نیز به قیمت فوق العاده گزافی مثل 6 میلیارد و 6.5 میلیارد خاک میخورند البته در نمونه های صفر
محمد
۱۶ خرداد ۱۴۰۲جای تیگو 8 پرو و فردا t5 تو این لیست خالیه
MehdiTurbo
۱۶ خرداد ۱۴۰۲چقدر مسخره
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بازار خودروی ایران و آشفتگی چند باره🤦♂️🤦♂️
Saji
۱۶ خرداد ۱۴۰۲یادمه سال ۹۲ ۹۳ بود اخبار نشون میداد توقیف خودروهای میلیاردی و خاص…بنز s500 و پانامرا با قیمت یک میلیارد و پنجاه ملیون تومن حالا با یک میلیارد و پنجاه ملیون تومن ۲۰۷ و استپوی میدن ):
این حجم از تباهی برا ۱۰ سال فوق طبیعیه…..
فردید
۱۶ خرداد ۱۴۰۲عجب آش شله قلم کاری، روزگاری اسباب تمسخر بودن و امروز نمایشگاه تبختر…
Hamidreza
۱۶ خرداد ۱۴۰۲نه بابا مردم ندارن…! چیکار کنن، چاره ای ندارن، مگه میشه پیاده بمونن! کفر میشه…
ملت بهشون بر میخوره اگه بگی بالا چشتون ابرو! همینا میان میگن تیگو فوقالعادست و x55 pro
عالیه و… خداروشکر که همینا میان و…
خلایق هرچه لایق
سعید
۱۶ خرداد ۱۴۰۲جای x55pro خالیه توی این لیست حداقل با وزن کم و شتاب خوب با خودرو های تاسقف ۲ میلیارد برتری داره
محمد
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بله جای اون هم مثل فردا t5 خالیه تو این لیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ خرداد ۱۴۰۲تیتر مقاله رو دقت کنید, گرانترین ها مدنظر بود
اگر می خواستیم، به گروه ۱/۵ میلیارد تومنی بپردازیم دیگه خیلی مطلب طولانی می شد، چون x55 و T5 و جک S5 و آریزو ۶ و رسپکت و جک j7 هم میومد داخلش
طبق تجربه سعی می کنیم مقالات محدود به هزار تا ۱۲۰۰ کلمه نوشته بشه تا مختصر مفید برسه به مخاطب
BMWghini
۱۷ خرداد ۱۴۰۲آقای اشتری الان فونیکس fx ۲۹۶۰۹۰۵۹۲۱ و نیم و هایما ۸ اس هم همون دور و بره ولی ننوشتین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اینها که گفتین خیلی کمیاب هستند هنوز
Reza
۱۶ خرداد ۱۴۰۲لگن سوارا کجان؟ هان؟
کرگدن باواریا
۱۷ خرداد ۱۴۰۲وقتی میگیم لگن یعنی نسبت قیمتی که ارائه میکنن اینجا و ماشینایی که خارج از کشور ارائه میکنن هست.
وگرنه خدا شاهده خودت آرزوته ماشین ایرانی زیر پاتو با یکی از این لگن ها عوض کنی اونم با عشق !!
رُک بگم اونایی که دستشون به دهنشون میرسه میتونن از این ماشینا انتقاد کنن ( کره ایی سوار های مدل بالا و همه ژاپنی و آلمانی سوار ها)
پیاز هرچقدر هم ادعای شاخ بازی کنه بازم نمیره قاطی میوه ها ؛ حکایت پراید سوارهایی هست که ده سال پیش کیا هیوندای سوار هارو مسخره میکردن ، الان هم چینی سوار هارو… تهش هم بیشتر از پراید نمیبینین.
پدال ثبت لطفا 🙏
مجتبی .
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اگر مملکت…بود همین پراید سواران میتونستن کرولا واپتیما ومگان و… سوار بشن.
yaazid
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بطبق شواهد بنظرم همین بهمن خودرو و ماموت خودرو و … مافیای خودروی ایران هستند و همین شرکت هان که نمیزارن خودرو با کیفیت وارد بشه و با محدودیت قیمت دارن این لگنارو به به ملت تحمیل میکنن. شما هم موافقید؟
Bagher
۱۶ خرداد ۱۴۰۲مدیران از همشون بدتره و گرونتر میده
MehdiTurbo
۱۷ خرداد ۱۴۰۲مافیای خودرو مردمن خود من و شماییم هیچ ربطی به اونها و ایران خودرو سایپا مسئولین نداره صد در صدش مردمن
Avan
۱۷ خرداد ۱۴۰۲مافیای خودرو خیلی فراتر از این حرفهاست.خود را فریب ندهید
شاعر
۱۶ خرداد ۱۴۰۲گوشت که نباشه چغندر سالاره
آقای همساده
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بنظر من که ایناهم با لندکروز فرقی ندارن
امیر
۱۷ خرداد ۱۴۰۲گران ترین خودرو بازار ایران تیوولی اسپشیال پلاس 2023 هست
جسارتا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ خرداد ۱۴۰۲من که هنوز این ماشین در خیابان ندیدم
فقط شنیدم چنین چیزی هست، احتمالا خیلی کمیابه و رانتی از گمرک گذشته
M.D
۱۷ خرداد ۱۴۰۲مقایسه کنید با با کشور های خلیج فارس مثل قطر و امارات
Behi
۱۷ خرداد ۱۴۰۲آنتنهایی هست صداها را از…
حسین
۱۷ خرداد ۱۴۰۲فونیکس fx لایک. ( نسخه ۱۶۰۰)
لاماری دیس لایک
خواهشاً به هر کدوم بنظرتون بهتره رای بدید .
فرزاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۲لطفاً قیمت دلاریِ این محصولات رو هم قرار بدید تا دزد و رفیقِ ماجرا معلوم بشه چون با دلار صد هزار تومنی هم نمیشه به این قیمتها رسید
jaberi21st
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خداییش با اینکه هم جا سعی میکنم همه مدل ماشینی رو که همه دوست دارن در موردش بحث میکنن رو بفهمم و ببینم اما هیچ وقت نمیتونم درک کنم طرفدارای ماشین چینی و شوتی رو.
مستأصل
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خیلی شانسی،قبل از این مقاله داشتم سوپر اسپرتهایی که به تولید نرسیدن رو میخوندم.یاد ایام کردم که فقط مجله ماشین بود و مهندس فرهاد کاشانی و …….. البته قبلتر منم بخودم قول میدادم که وقتی به دهه چهارم زندگیم برسم یا ماشین آلمانی میخرم یا امریکایی…. نمیدونستم چه فلاکت و سم چینی یی قراره سرمون بیاد که این عقب مونده های افلیج از سرزمین کمونیسم زرد قراره مثل طاعون مملکت و جوونی و آرزوهامون رو ببلعه )): متأسفم.واقعا متاسفم که دچار جبر جغرافیایی شدم و اینجا دنیا اومدم. داریم دست و پا میزنیم التماس میکنیم تا خودروی ش.خمی چینی رو بهمون از قرار دلاری ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومن بفروشن. حتما لایقش هستیم !!!!!!!!
000780
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بنظرم لاماری به صرفه تره سرعتشم بدک نیس ولی واقعا همشون مث جوک میمونن
پاشا
۹ تیر ۱۴۰۲بابا ما سال ۸۹ ماکسیما صفر از نمایندگی گرفتیم ۵۶ تومن بعد الان این آشغالا همه بالا ۲ تومن اون موقع ها همه آرزو داشتن سوار ماشین ۱۰۰ملیونی بشن 🤣
Negar
۳۰ آذر ۱۴۰۲حالا گذشته از اینکه خیلی از مردم دیگه پول خرید همون پراید حلبی کهنه رو هم ندارن چه برسه این ماشینای مونتاژی که کیفیتشون به گرد پای ماشینای میانرده بنز و بی ام دبلیو و فراری و…نمیرسه بخدا ادم در حیرت میمونه کشوری با اینهمه ادعا اینهمه جوون تحصیل کرده ومتخصص باهوش و اینهمه سرمایه داری گردن کلفت چرا فقط دوتا کمپانی (البته بلانسبت واژه کمپانی) باید اجازه تولید ماشین داشته باشن اصلا چرا باید انقد سطح توقع مشتری ایرانی بصورت کاملا عمدی پایین نگه داشته بشه والا افغانیا و پاکستانیا دارن به ریش ملت ایران میخندن میگن ببینید ایرانیا با این همه ادعا سوار چه اشغالایی میشن هعییی :(