با بودجهای در حدود ۱.۵ تا ۱.۶ میلیارد تومان میتوان از بین این دو کراساوور یکی را انتخاب کرد و در این مطلب خواهیم فهمید که کدامیک گزینهٔ بهتری خواهد بود.
در اوایل دههٔ ۹۰ شمسی، سایپا ابتدا اقدام به واردات چانگان CS35 کرد و در سال ۱۳۹۵ مونتاژ این کراساوور چینی در سایپا کاشان آغاز شد. این خودرو پس از مونتاژ در ایران با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شد اما پس از وضع تحریمها علیه کشورمان، تولید CS35 در سال ۱۳۹۸ متوقف شد. پس از آزادسازی واردات اما سایپا دوباره سراغ شاسیبلند محبوب خود رفت و این بار نسل دوم آن را با نام چانگان CS35 پلاس به ایران آورد. برخلاف دههٔ ۹۰، کراساوور چانگان حالا در بازار خودروی کشورمان با رقبای زیادی مواجه است که اصلیترین آنها ام وی ام X55 پرو است. ازاینرو، در ادامه قصد داریم این دو کراساوور را باهم مقایسه کنیم.
معرفی کلی
چانگان CS35 پلاس اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو فروش مناسبی را در چین تجربه کرد و به همین دلیل پس از معرفی نسل دوم با پسوند پلاس در نمایشگاه چنگدوی ۲۰۱۸، همچنان تا سال ۲۰۲۲ روی خط تولید ماند. CS35 پلاس اما در اوایل سال ۲۰۲۱ فیسلیفت شد و در قسمت دماغه نمای مدرنتری به خود گرفت. از سوی دیگر، خودرویی که در ایران با نام امویام X55 عرضه میشود در اصل چری تیگو 5x نام دارد. این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ بهعنوان مدلی بزرگتر از تیگو 3x (همان امویام X22) راهی بازار چین شد. سپس تیگو 5x در سال ۲۰۱۹ فیسلیفتی را تجربه کرد که شامل بازطراحی کامل دماغه خودرو میشد. همین نسخه برای مدتی با نام X55 در کشورمان عرضه شد و سپس در سال ۲۰۲۰ بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت که این فیسلیفت دوم با نام X55 پرو در ایران عرضه شد.
طراحی بیرونی
این دو کراساوور تقریباً هم سن و سال یکدیگر هستند و بنابراین، هردو خودرو از طراحی مدرنی بهره میبرند. بااینحال، X55 پرو به لطف تجربه دومین فیسلیفت در سال ۲۰۲۰ که جلوپنجره جدید چری موسوم به کهکشانی را برای آن به همراه داشت، نمایی جوانپسندتر را به نمایش میگذارد درحالیکه C35 پلاس فرمی سادهتر و اطوکشیده دارد. در جلوی این کراساوور چینی شاهد چراغهای دوقسمتی با دیلایتهای باریکی در بالا و چراغهای اصلی کمی پایینتر هستیم که جلوپنجرهای مشکیرنگ و نسبتاً سادهای را احاطه کردهاند.
در قسمت عقب، چراغهای سراسری را میبینیم که تا حدودی فاقد ظرافت به نظر میرسند درحالیکه در عقب X55 پرو تریم کرومی بین چراغها و سر اگزوزهای تزئینی نمای جذابتری را ایجاد کردهاند. همچنین هردو خودرو از تریم قرمزرنگ در سپر جلو و پایین درها بهره میبرند. بهطورکلی، در بخش طراحی بیرونی هرچند کفهٔ ترازو کمی به سمت X55 پرو سنگینی میکند اما انتخاب خودروی زیباتر بیشتر موضوعی سلیقهای خواهد بود و دو کراساوور تقریباً در یک سطح هستند.
داخل
در داخل نیز تقریباً همان داستان بیرون جریان دارد و هردو ماشین از فضای مدرن و بروزی بهره میبرند که انتخاب مدل زیباتر را دشوار میکند. در X55 پرو شاهد صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ایستاده بالای داشبورد، طراحی مدرن کنسول مرکزی، دستهدنده الکترونیکی و کنترلهای لمسی سیستم تهویه هستیم که کاملاً حال و هوای امروزی به کابین خودرو بخشیدهاند. علاوه بر این، تریم قرمزرنگ نیز بر جذابیت داخلی این ماشین افزوده است.
از سوی دیگر، CS35 پلاس هم با غربیلک فرمان D شکل، دریچههای تهویه طرح سراسری و نمایشگر ۱۰ اینچی یکپارچه با صفحه آمپر، در برابر رقیب خود حرفهای زیادی برای گفتن دارد هرچند که طراحی کنسول مرکزی آن با شیفتر سنتی کمی قدیمی به نظر میرسد. درمجموع، در کابین هم باید دو خودرو را تقریباً در یک سطح دانست.
تجهیزات و امکانات
CS35 پلاس توسط سایپا در دو تیپ مختلف شامل تیپ ۲ و تیپ ۳ عرضه میشود که دومی تجهیزات بیشتری دارد و ازآنجاییکه X55 پرو از سطح امکانات قابلتوجهی برخوردار است، در اینجا تیپ ۳ چانگان را برای مقایسه در نظر میگیریم. همچنین برای امویام هم تیپ IE را در نظر داریم که از چند آپشن بیشتر بهره میبرد.
امویام X55 پرو | چانگان CS35 پلاس | |
نمایشگر | ۱۰.۲۵ اینچی | ۱۰.۰ اینچی |
صفحه آمپر | دیجیتالی ۷ اینچی | دیجیتالی |
کروز کنترل | دارد | دارد |
ایربگ | ۶ عدد | ۶ عدد |
ورود بدون کلید و استارت دکمهای | دارد | دارد |
صندلی راننده | برقی ۶ جهته | دستی ۶ جهته |
صندلی سرنشین جلو | دستی | دستی |
گرمکن صندلیهای جلو | دارد | ندارد |
آینههای جانبی | تاشو برقی با گرمکن | تاشو برقی با گرمکن |
تودوزی | چرمی مشکی و قرمز | چرمی |
فرمان | برقی | برقی |
ترمز پارک برقی | دارد | دارد |
اتوهولد | دارد | دارد |
کنترل شروع حرکت در سربالایی | دارد | دارد |
کنترل حرکت در سراشیبی | دارد | دارد |
سیستم کنترل پایداری | دارد | دارد |
سیستم کنترل کشش | دارد | دارد |
ترمز کمکی | دارد | دارد |
پایش باد تایرها | دارد | دارد |
دوربین دید عقب | دارد | دارد |
سنسور پارک | عقب | عقب |
استارت از راه دور | دارد | ندارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد | ندارد |
دوربین دید عقب | دارد | دارد |
کول باکس | دارد | ندارد |
سانروف | دارد برقی دو حالته | دارد پانورامیک |
سنسور نور و باران | دارد | دارد |
شارژر بیسیم گوشی | دارد | ندارد |
نورپردازی داخلی | دارد هفترنگ | ندارد |
با توجه جدول فوق، در بخش تجهیزات X55 پرو برتری دارد و حتی نسبت به تیپ ۳ چانگان هم تجهیزات بیشتری را ارائه میکند. بهعنوانمثال، گرمکن صندلیهای جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، شارژر بیسیم گوشی و نورپردازی داخلی ازجمله امکاناتی است که در X55 پرو وجود دارد اما CS35 از آنها بیبهره است.
پیشرانه و گیربکس
این دو کراساوور در بخش پیشرانه کاملاً همسطح یکدیگر هستند. زیر کاپوت X55 پرو یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه CS35 پلاس از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند؛ بنابراین، موتور چانگان با وجود ۱۰۰ سیسی حجم کمتر، خروجی بالاتری را ارائه میکند. دلیل خروجی بالاتر پیشرانهٔ CS35 پلاس بهرهمندی از سیستم تزریق مستقیم سوخت است درحالیکه سیستم سوخترسانی موتور چری از نوع MPI یا انژکتوری چندنقطهای است. در بخش گیربکس هم برتری با چانگان است زیرا برای انتقال نیرو از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند درحالیکه گیربکس X55 از نوع CVT است. البته قوای محرکهٔ CS35 پلاس حساسیت بالاتری داشته و به نگهداری و رسیدگی بیشتری نیاز دارد درحالیکه موتور و گیربکس X55 پرو اقتصادیتر است.
قیمت و جمعبندی
این دو کراساوور مثل قسمتهای قبلی مقایسهٔ ما، از لحاظ قیمت هم تقریباً در یک سطح قرار دارند. قیمت کارخانهٔ X55 پرو یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان است درحالیکه در بازار قیمت آن هماکنون به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. از سوی دیگر، سایپا برای تیپ ۳ چانگان CS35 پلاس قیمت یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان را اعلام کرده است اما در بازار این خودرو با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود؛ بنابراین، اختلاف قیمت کارخانه و بازار چانگان بیشتر بوده و هماکنون در بازار حدود ۱۳۰ میلیون تومان گرانتر است. این در حالی است که X55 پرو تجهیزات بیشتری را هم ارائه میکند؛ بنابراین، با در نظر گرفتن همهٔ جوانب، در این مقایسه، امویام X55 پرو را به لطف قیمت ارزانتر، تجهیزات بیشتر و طراحی جذابتر میتوان با اختلافی جزئی گزینهٔ برتر دانست اما از سوی دیگر، ازآنجاییکه CS35 پلاس بهصورت وارداتی عرضه میشود، کیفیت مونتاژ و ساخت بالاتری دارد و از شبکهٔ نمایندگیهای گستردهتر سایپا بهره میبرد که میتوان اختلاف قیمت خود با رقیب مدیران خودرویی را جبران کند.
مقایسه مشخصات فنی
امویام X55 پرو | چانگان CS35 پلاس | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۵۶ اسب بخار | ۱۵۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر | ۲۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
ظرفیت باک | ۵۱ لیتر | ۵۳ لیتر |
وزن | ۱۳۴۰ کیلوگرم | ۱۳۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۱۸ میلیمتر | ۴,۳۳۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۳۰ میلیمتر | ۱,۸۲۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۶۲ میلیمتر | ۱,۶۶۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۱۰ میلیمتر | ۲,۶۰۰ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت کارخانه | ۱ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان |
قیمت بازار | ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان |
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۳این دو اصلاً قابل مقایسه نیستند!!!
حتی هز تو عکسم میشه تفاوت کیفیتیشون رو فهمید!!!
چانگان نه یک سر و گردن بلکه چند سر و گردن از لگنهای چری بالاتره!!!
با هیچکدومشون رانندگی نکردم ولی داخل هردو نشستم و چانگان حقیقتاً در حد برندهای بینالمللی داره کار میکنه و کیفیتش نسبت به کرهایها و فراتر بهتره سنجیده بشه!!!
در بحث فنی هم باز برنده چانگان هست با اینکه در بحث فنی هیچ محصول چینیای را قبول ندارم و کشک هم به حساب نمیان در مقابل بینالمللیها حتی کره با اینکه استهلاک بالایی داره !!!
۵ فروردین ۱۴۰۳آقایون من یه چیز راجب جالبه x55 pro فهمیدم
یه چشمتون رو ببندید
بعد یه انگشتتون رو بزارید رو چراغ x55 بعد فکر کنید X55 تون شبیه تیگو ۷ پرو میشه من امتحان کردم 😐
Aliasg5
۵ فروردین ۱۴۰۳چری هم جزعه برند های درجه یک چین محسوب میشه، چانگان ایرادش اینه که خیلی محدود وارد شده و این در آینده کلی دردسر برای مالکینش ایجاد میکنه
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۳نخیر ، اصلاً
چری که شرکت دولتی در چین هست به مانند ایرانخودرو !
اتفاقاً محصولات چری در برابر شرکتهایی چون چانگان جیلی byd و… ، جنس درجه ۳ به حساب میاد!!!
برای همین سود فراوانی داره برای تاجران در ایران و البته که مدیرانخودرو هم مثل بسیاری از شرکتهای گردنکلفت دیگر دست اون کلهگندهها بالا بالاییهاست که البته بارها واضح در روزنانهها نوشتن ( خانواده مرعشی که البته فکوفامیل ژنرال رفسنجانی هست ، همونی که دخترش ادعای مردمی بودن میکنه و مثلاً مخالف اونوریهاست اما در اصل ثروتی مِلکی در کشور دارند که فقط آمار نداره و ایلانماسک و جف بزوس شاید توانایی رقابت داشته باشند و بس!!! )!
Avan
۵ فروردین ۱۴۰۳اول که اقتصاد چین برخلاف سیاستش ،لیبرال است و دولت حداقل دخالت را دارد آنجا هم که دخالت دارد بر خلاف ایران بسیار سختگیرانه و علمی ورود می کند دوم اینکه آمار فروش و رتبه بندی کیفیت محصولات چری جزو برندهای بالای چین محسوب میشود.
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۳جدی میفرمایییید؟؟؟
پَ این آمار فروش لگن چینیها از کجاشون در میارن!!!
این گفتههای شما از کجاتون در میاد!!!
مجید
۵ فروردین ۱۴۰۳این متن فقط ظاهر دو خودرو رو مقایسه میکنه. که تقریبا با هم برابرند ولی کیفیت ساخت چانگان به طور محسوسی بهتر و بالاتره.
ضمن اینکه مدیران خودرو به ندرت خورو رو بیش از یکسال تولید میکنه وبعد از یکسال با عوض کردن جلو پنجره و پسوند پرو یا مکس میگه این یک خودروی کاملا جدیده. علتش هم اینه که بعد از یکسال باید چهل درصد داخلی سازی کنه.
ح. م. ی
۹ فروردین ۱۴۰۳دقیقا چانگان سایپا(تقریبا دولتی) هست. و چری، مدیران خودرو(تقریبا خصوصی)
علیرضا
۶ فروردین ۱۴۰۳دقیقا پیداست جانبدارانه مقاله نوشته شده و خیلی ریز خواننده را طرف x55 پرو میبره. درحالی که کاملا واضح هست برتری با چانگان هست. ضمنا یعنی چری در داحل مونتاژ میشه و این قیمت ۶ست.
از همه لحاظ چه از نظر برند چه فنی و حتی از بغب که نگاه کنید معلومه برتری با چانگانه ضمن این که کیفیت مونتاژ و رنگ قابل قیاس با x55 پرو نیست.
بینام
۲۹ آذر ۱۴۰۳حرص نخور مهربون…باشه…ما x55 راحتر برامون قابل خرید هست….طراحی و متریال داخل x55 خیلی سرتره و ۵سال گارانتی با نمایندگی های بیشمارش
زیزیگولو
۵ فروردین ۱۴۰۳از عجایب بازار خودرو ایران هستش که راین R3 (مدل از رده خارج شده) و چانگان CS15 (جانشین راین R3) و حتی بقیه مدلای چانگان به عنوان ماشینای جدیدو مدرن به دست مردم ایران میرسن در حالی که خود مردم چین اصلاً که از این ماشینای ساخت کشور خودشون استقبال نمیکنن و دنبال ماشینای مدرن و بروزِ آمریکایی و اروپایی هستن
yaghoub
۵ فروردین ۱۴۰۳مردم چین از خودروهای چینی استقبال نمیکنند ؟؟
شما اول یه سرچ کنید ببینید سه خودروساز پرفروش چین کیه؟. بعد بیا برو رو منبر .
زیزیگولو
۵ فروردین ۱۴۰۳باشه شما راست میگی
ehsan.fa
۵ فروردین ۱۴۰۳من هیچکدوم رو نمیخرم ولی همسایه مون چانگان رو خریده از نزدیک خوشگل تر از عکسش هست ، ظاهرا هم کیفیت خوبی داره برخلاف نظر نویسنده از نظر من قیافه چانگان بهتره ولی موتورش ضعیفه خصوصا تو شهرما که بنزین آشغاله مشکل توربو دارند چندین هایما تو تعمیرگاه دیدم باید اکتان تو جیبت باشه ، قطعات یدکی هیچکدوم هم پیدا نمیشه
yaghoub
۵ فروردین ۱۴۰۳من طراحی چانگان رو بیشتر میپسندم .
mahan
۵ فروردین ۱۴۰۳من به شخصه یکی از مضخرفترین ماشین های چری که دیدم همین x55 هست. کیفیت مضخرف. صد به یقین که چانگان خیلی خوبه. من کلا با چینی ها مخالفم حتی چانگان ولی این چانگان به شدت ماشین خوبیه کیفیت خیلی خوبی داره. قطعا بهتره و طراحی پخته تری داری به نظرم
OM.01
۵ فروردین ۱۴۰۳من پشت جفتش تو نمایشگاه ها نشستم به طور کلی کیفیت کابین و مونتاژ چانگان بالاتر از X55 و کلا مدیران خودرو هست فقط نبود بسیاری از آپشن ها تو چانگان برای خیلی ها تو ذوق میزنه ولی من برام مهم نیست. من کلا آپشن باز نیستم
خودم تجربه رانندگی بین این 2 ندارم ولی اگه یه فرد بی طرف که از مردم ماشین میگیره بررسی میکنه رو معیار بخواهیم قرار بدیم cs35 پلاس نه فقط از X55 بلکه از 7پرو فیدلیتی دیگنیتی لاماری سرتره هیچ بلکه از لحاظ هماهنگی موتور گیربکس داغ نکردن عایق بندی هندلینگ از تمام چینی های ایران از جمله لکسس چینی بنز چینی بهتره😂
حالا الان اون بنده خدا رفته دبی و ویدئوهای بررسی رو تو یوتویب در دبی میزاره ولی ادعا و استدلالی بود که تو تجربه رانندگی گفت از cs35 پلاس. بهترین چینی حال حاضر ایران
بنزین رو نمیدونم باید چه اکتانی ریخته بشه ولی نسل قبلی cs35 که تو ایران بود تاجایی که یادم میاد روی در باکش نوشته بود اکتان 93.حالا این cs35 پلاس با موتور توربو و حجم کمتر تراکم بالا و یورو 6 برای بنزین فکر کنم برای مالکان دردسرهای زیاد درست کنه اگه بنزین بد بزنن…
۵ فروردین ۱۴۰۳من میگم Cs 35 معمولی با قیمت زیر ۱ میلیاردی که داره خوبه
Cs35 پلاس رو میخواید بخرید
اگه آپشن براتون مهم نیست خوب با پولش برید ویتارا بخرید
ها چیه مگه نمیگفتید آپشن براتون مهم نیست و کیفیت مهمه😂😅؟
یا با پولش
https://divar.ir/v/QZ27o6FK?ref=android
داش اینو ببین
نه امکانات داره نه چیز خاصی
ولی کیفیت داره
و کم کاره
و ماشین یه عمره
سالار فصل
۵ فروردین ۱۴۰۳به عشق آقای اشتری انتخاب من فقط و فقط اکس 55
۵ فروردین ۱۴۰۳شاید شما تو نگاه اول بگید چانگان
ولی چانگان گرونتره و ارزش خرید نداره
شما با ۲ میلیارد پول چانگان ماشین های خوب و بهتری میتونید بخرید الان چانگان باید با تیگو ۷ پرو مقایسه بشه نه ایکس ۵۵ و ایکس ۵۵ هم ارزون تره و هم امکانات بیشتر داره
چانگان هم ابعادش به تیگو ۷ پرو نمیخوره
خلاصه اگه میخواید بین این دو تا بخرید ایکس ۵۵ بخرید و بقیه پول رو پس انداز کنید اگه هم نمیخواید میتونید با دو میلیارد خیلی گزینه های بیشتری داشته باشید حتی اسپورتیج بخرید
https://divar.ir/v/QZ5ParCg?ref=android
ولی من میگم یا ۲ میلیارد سراغ این چانگان نرید
حتی یه آزرا ۲۰۱۱ با کارکرد زیاد بخرید
اصلا برید سلطان جاده ها
هایما 7x. رو بخرید ولی ۲ میلیارد پول به این ماشینه کوچولو ندید
یا من حتی میتونم بگم ایکس ۵۵ رو بخرید و با بقیه پولش با خانوادتون برید ترکیه یا دوبی امارات سفر کنید و عشق و حال کنید و بیاید ایران😐♥️
کوشا
۵ فروردین ۱۴۰۳یه رامین نامی قبلا تو پدال کامنت میزاشت طرفدار دو آتیشه چانگان بود دوستان بهش میگفتن رامین چانگان.. ریز ترین و تخصصی ترین اطلاعات خودرو های چانگان رو میرفت بیرون میکشید میومد بحث میکرد! کسی خبری ازش نداره؟؟!
𝐀𝐥𝐢
۵ فروردین ۱۴۰۳از لحاظ طراحی چانگان بهتره
شاپور
۵ فروردین ۱۴۰۳۲تا سراگزوز اصلی چانگان cs35 پلاس عقب این ماشین را بشدت اسپرت نشان میده.
دکتر_ماشین باز
۵ فروردین ۱۴۰۳با این که با کره حال نمیکنم ولی جنسیس رو خیلی دوست دارم ، الان از اقای اشتری بپرسین جنسیس 2013 یا x55 احتمالا میگن x55 ، چون صفره ولی جنسیس دست دومه :)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ فروردین ۱۴۰۳یک دوستی دارم آمریکا زندگی میکنه
جنسیس خرید و یک هفته نشده پس داد، میگفت فقط بزک شده با چرم و لاکچریبازی و کیفیت رانندگی مزخرفی داره
دوست من قبلا فورد اکسپلورر داشت و الان جیپ گرند چروکی خریده حدود ۶۰ هزار دلار (شرایط لیزینگ نمیدونم) بینهایت خوشحاله از جاداری ماشین جدید و راحتی سیستم تعلیق
سایی
۶ فروردین ۱۴۰۳چون دوست شما از جنسیس خوشش نیامد
پس جنسیس ماشین بیخودی؟
از نظر شما یعنی شرکت هیوندای هیچ کنترل تستی روی تولیداتش نداره؟ و از شرکت های دست چندم بدتر عمل میکنه؟
۵ فروردین ۱۴۰۳من جنسیس انتخابمه 😐
faster
۵ فروردین ۱۴۰۳جنسیس سدان 2013 چهار میلیارد تمیزش
۵ فروردین ۱۴۰۳خدایی خوشگله
و ارزش ۳ میلیارد رو داره ولی ۴ رو فکر نکنم
Galant.VR4(JDM)
۵ فروردین ۱۴۰۳کیفیت صددرصد چانگان که جز بهترینهای چینه ولی از لحاظ خدمات X55 انتخاب بهتریه
حسین
۵ فروردین ۱۴۰۳سلام آقای اشتری
با توجه به شرایط ایران شما اگر می خواستید خودرویی بالای یک میلیارد بخرید چه خودرویی می خریدید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ فروردین ۱۴۰۳ایکس ۲۲ و ایکس ۵۵
۵ فروردین ۱۴۰۳جای ایکس ۲۲ ایکس ۳۳ کراس بگیریم بهتر نیست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ فروردین ۱۴۰۳خیر فعلا X33 کراس با توجه به اختلاف قیمت با X22 و X55 ارزش خرید نداره و X55 یا X33 کمکار دست دوم خیلی بهتر هست
Hadi
۶ فروردین ۱۴۰۳ایکس 22 ،ایکس 22 پرو و ایکس 33 کراس پرفروش ترین و بدترین کراس اورهای چری هستن
دلیل فروش زیادشون: چون نسبت به بقیه قیمت پایین تری دارن و تب شاسی بلند در جامعه ایران و حتی در جامعه جهانی وجود داره
دلیل بدترین بودنشون: خشک بودن بیش از حد تعلیق بطوری که حتی برای مسافرت کوتاه 200 الی 300 کیلومتری هم باعث کمر درد و آزار سرنشینان میشن بخصوص در صندلی های عقب
و دلیل دوم هم آرگونومی بد و خشک بودن بیش از اندازه ی صندلی ها چه در ردیف جلو و چه ردیف عقب
Taha Ayoobi
۵ فروردین ۱۴۰۳با اینکه حالم از چینی بهم میخوره ولی دیگه شرایط همینه.
چانگان خوشگل تره ولی در کل ایکس 55
-امیرعلی
۵ فروردین ۱۴۰۳اقای اشتری شما تجربه ای از x22 pro دارید؟موتورش برای مسافرت کم نمیاره؟ چهار سرنشین با صندوق پر.نظر شما چیه تارا اوتومات یا x22pro?
سعید
۵ فروردین ۱۴۰۳سلام
من چانگان cs355مدل 97دارم کلا تو این 5سال روغن بنزین زدم هیچ مشکلی هم نداشته
این که دیه یک مدل بالاتر ه و به تبع بهتره
مومنی
۶ فروردین ۱۴۰۳انتخاب من x55 هست.
بهترین دلیلم هم نیرو محرکه مشترک با اکثر خودروهای چری هست و هیچوقت نگران لوازم یدکی نیستم.
دومین دلیل نگرانی کمتر نسبت به چانگان بخاطر ساختار ساده تر موتور و حساسیت کمتر به بنزین اشغال داخلی هست.
سومین دلیل هم موتور و گیربکس امتحان پس داده ی چری هست که حداقل پنج ساله در کشور مورد استفاده و بررسی قرار گرفته.
مقایسه باید مصرف گرایانه باشه نه از روی علاقه و تنفر.
ضمن اینکه x55 محصول اقتصادی و خوش کیفیت مدیران هست و اکثر مالکین حتی نسخه قبلی رضایت حداکثری داشتند.
خودتون رو موش آزمایشگاهی قرار ندید.
به خودتون احترام بگذارید
حتی اگر پول خرید ژاپنی و آلمانی ندارید.
رامین صفایی
۶ فروردین ۱۴۰۳مقایسه آشغال چینی با زباله چینی
امیر
۷ فروردین ۱۴۰۳با سلام
از سایت شما این انتظار میره که مطالب رو دقیق به مخاطب ارائه بدین
اولا عکس کابینی که از x55 گذاشتین با نمونه ایران فرق داره قسمت ایر کاندیشن و گیربکس و فرمان که دی کات نیست حتی کلاستر
دوما x55 سنسور باران نداره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ فروردین ۱۴۰۳تصاویری که ملاحظه می کنید X55 جدید هست که از سال ۱۴۰۲ تحویل مشتری شده، X55 ie آپشنهای بیشتری نسبت به X55 قدیمی داره و کابینش خیلی فرق میکنه
جلیل
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ایکس ۵۵ پرو جدید است و از سال ۱۴۰۱ تحویل شده که دیدم آقای لشتری نوشته بودن از سال ۱۴۰۲ تحویل شده
بنده سوار ایکس ۵۵ پرو شدم و قصد مقایسه با هیچ خودروی دیگه ای رو ندارم
به جرات میگم با این پول ها بهترین انتخاب بازار از لحاظ لذت رانندگی همین ایکس ۵۵ پرو هست
در خرید این خودرو شک نکنید.
خوشبختانه قطعات این خودرو فراوان در بازار و نمایدنگی موجود است. خودتون رو درگیر چی بخرم چی بخرم نکنید. بخرید یک مدت استفاده کنید و بفروشید. قرار نیست تا آخر عمر با این خودروها پیر بشید
موفق باشید
امیر
۱۵ آذر ۱۴۰۳سلام ، آقایون من تارا v4 اتوماتیک برج ۸ الان دارم دلم یه شاسی میخواد تاحالا نداشتم بنظرتون نکه ش دارم یا چانگان پلاس یا ۵۵ پرو Ie بخرم ، من آخرش نفهمیدم کدوم بخرم، اهواز زندگی میکنم و هوای گرم و بنزین هاش هم خیلی تعریفی نیست