مدیران خودرو (MVM) بعد از موفقیت در عرضه خودروهای چری با نام ام وی ام X33 و استقبال از ام وی ام ۵۳۰ و در کنار عرضه مدلهای ارزانتر ۱۱۰، اینک چهارمین محصول چینی را به خط تولید خود اضافه نموده است. این خودرو چری فالوین ۲ می باشد که در ایران با نام MVM 315 نامگذاری گردیده است و البته نامهای دیگری هم دارد مثل چری بونوس (Bonus) و چری A13 یا ZAZ Forza در روسیه یا Storm2. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد.
پلاتفرم این اتومبیل از سئات تولیدو اسپانیایی (Seat Toldeo) گرفته شده که خود زیر مجموعه فولکس واگن است و موتور آن نیز از فورد اسکورت انگلستان (Ford UK) مشتق شده است. چری در وبسایت خود این خودرو را دارای طراحی بیونیک دانسته و ظاهرا از شکل وال برای طراحی آن الهام گرفته اند. با اینحال بنظر می رسد در طراحی این خودرو از خودروهای رنو و پژو الهام بیشتری دریافت کرده باشند.
خطوط مختلف و حجمهای بدنه کاملا زیبا و حرفه ای هستند مخصوصا در مدل هاچ بک و حتی تقلیدها هم با پختگی و دقت انجام شده اند. طراحی فالوین ۲ در استودیوی تورینو دیزاین ایتالیا صورت گرفته است.
فضای داخلی فالوین داستان دیگری دارد. تعداد زیاد نمایشگرها و نحوه قرارگیری آنها را قبلا در هیچ خودروی دیگری ندیده ایم. علاوه بر نمایشگرهای معمول داشبورد که بصورت آنالوگ و دیجیتال می باشند، دو ردیف نمایشگر دیجیتال نیز بالای داشبورد روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. کنترلهای چرخشی کنسول نیز طراحی و سبک خوبی دارند. اما سایر اجزای داخلی مثل رودریها و غربلیک فرمان معمولی و ساده طراحی شده اند. کیفیت مواد مصرفی نیز در نگاه اول نسبت به خودروهای قبلی چری بهتر بنظر می رسند.
چری فالوین ۲ یک خودروی خانوادگی نسبتا کوچک و اسپرت است. از ویژگیهای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری آن است که جزو ۱۰ موتور برتر چین انتخاب شده است. گرچه معلوم نیت که این انتخاب بر چه مبنایی بوده است! موتور ACTECO چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم ۱۰.۵ است. حداکثر قدرت این موتور ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهایی با اندازه ۱۹۵/55R15 صورت می گیرد.
وزن خالص مدل هاچ بک ۱۲۰۰ کیلوگرم است. وزن مدل سدان ۷۵ کیلوگرم بیشتر است. البته در سایت چری خبری از ابعاد و مشخصات فنی مدل سدان نیست. ابعاد خودروی هاچ بک ۴۱۳۹×۱۶۸۶×۱۴۹۲ و فاصله محورهای جلو و عقب، ۲۵۲۷ میلیمتر می باشند. طول مدل سدان هم ۴۲۷ سانتی متر می باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با توجه به نیروی تولیدی موتور پایین تر از انتظار است.
تجهیزات استانداردی نظیر لامپهای هالوژن، چراغهای فابل تنظیم جلو، آینه های برقی ، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و رادیو و MP3 و تهویه در مدلهای پایه قرار می گیرند. صندلیهای چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر می باشند. دو عدد ایربگ جلو و ترمز ABS+EBD و میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه محسوب می شوند. دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه رادار دنده عقب هم برای مدلهای تاپ فالوین درنظر گرفته شده اند.
این خودرو در سه سطح اسپرت، لوکس و الیت و با قیمتهای ۴۹ هزار تا ۶۰ هزار یوان (۷۷۰۰ دلار تا ۹۵۰۰ دلار) توسط چری به فروش می رسد. فالوین ۲ در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است.
فرید
۱۱ خرداد ۱۳۹۱سلام فکر می کنم در تایپ مطلب اشتباهی پیش اومده … تا جایی که من می دونم mvm مدلی به نام 620 نداره حتماً منظور 530 بوده ! درسته؟!
چون 620 لیفان و مال کرمان موتوره
کیوان
۱۱ خرداد ۱۳۹۱منم با فرید موافقم
ضمنا تویوتا GT86 هم از امروز تو دبی فروش رفت و احتمالا چند روز دیگه هم میرسه ایران البته گذر موقت
سردبیر
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ممنون از تذکر شما. اصلاح شد
محمد رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۱فکر نمی کنم با این بازار آشفته و زورکی که این خودرو سازان داخلی راه انداختن هیچ موقع بازار به سمت منافع مصرف کنندگان بچرخه
mghb
۱۱ خرداد ۱۳۹۱به نظر من این نوع رقابت شرکت های خودرو سازی باعث افزایش کیفیت و رقابتی سالم خواهد شد امیدواریم ولی در کل تکنولوژی خودرو های چری و جک توجوی از 206 یا 207 که مال چندین سال پیش است بهتر است
shervin
۱۲ خرداد ۱۳۹۱دوستان لطف کنید نگید 207
این ماشین 207 نیست
206 فیس لیفت ، تازه با کمی ارفاق …
محسن آبادان
۱۳ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیز هروقت تویوتا هیوندا و کیا وارد شد اونوقت میشه گفت رقابت نه ورود یک خودرو چینی بعد به خودمون ببالیم بگیم نگاه مردم چند سال گفتیم شرکت های ما بهترن شما باور نکردید
UnKnown
۱۱ خرداد ۱۳۹۱واقعا تعجب میکنم ! محصولات چینی جز MVM530 تو ایران اصلا موفق نبودن که اینقدر مسئولان دارن پای خودروهای چینی رو به ایران باز میکنن .
دلیل موفقیت MVM530 هم این بود که نزدیکترین ماشین شاسی بلند از نظر قیمتی بهش 17 میلیون تومان باهاش اختلاف داشت .
خودروسازای جهان اینارو تحریم میکنن میرن از چین ماشین میارن .
قیمت رو زده 7700 دلار که با هزینه کمرگ و مونتاژ و اینا فکر میکنم یه چیزی دور و ور 20 میلیون تومن وایسه .
20 میلیون باید پول داد واسه یه فرقون !!!
طراحی داخلیش که افتضاحه . فکر کنم هر کسی داخل ماشین بشنه اول از همه اون صفحه پشت آمپری که کاملا بدون ذوق و زیبای و بدون هیچ سلیقه ای طراحی شده نظر آدمو به خودش جلب میکنه .
اگه عکس ها از داخل ماشین واقعی باشه کاملا مشخصه که کیفیت مواد به کار رفته داخلش افتضاحه !!
یه نکته جالب دیگه اینکه پدال گازش خیلی وسطه . اگه عکسها واقعی باشن واقعا راننده وقتی میشینه پشت فرمون امکان نداره بتونه به راحتی گاز بده !!!
دریچه های هوا هم جای بدی قرار دارن و فکر نمیکنم عملکرد خوبی داشته باشن .
و … .
UnKnown
۱۱ خرداد ۱۳۹۱قسمت اول پستم یکم اشتباه شد !! میخواستم بگم که جز 530 و X33 خودروی دیگه ای موفق نبوده . دلیل موفقیت X33 هم شاسی بلند بودنشه !
yashar
۱۱ خرداد ۱۳۹۱کی وارد بازار میشه و قیمتش چنده؟
yashar
۱۱ خرداد ۱۳۹۱تبلیغاتشو تو شبکه اتو وان دیدم یارو هزارتا آفتاب بالانس میزنه صاف میره تو مشاین قیافش از خوشحالی مشنگتر میشه!!
SANA
۱۳ خرداد ۱۳۹۱مشیه فرکانس بدی ما هم ببینیم؟!!:دی
yashar
۱۴ خرداد ۱۳۹۱انگار همتون واردینکه!!
sunmartin
۱۱ خرداد ۱۳۹۱با سپاس بیکران از سر دبیر و تحریریه که بالاخره خواسته این بنده حقیر رو اجابت کردن و رویوی کاملی ازین خودرو قرار دادند قابل توجه کاربران سایت: این خودرو دارای طراحی بی نظیری است کافیست از نزدیک ببینید موتور استفاده شده sqr در این خودرو جزو بهترین و پر بازده ترین موتورهای سبک موجود دربازار هست که از تکنولوژی بالا و بهبود یافته تریتک که پایه گذار آن bmw بوده بهره میبرد سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت است که در مدل fulwin 1 سرعت 170 میباشد برای دیدن عکس های بیشتر و مقایسه ان میتوانید به سایت فارسی :http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=245&t=66428&p=1962769#p1962769
بابک
۱۵ خرداد ۱۳۹۱آقای sunmartin عزیز یه مورد کوچیک رو خدمتتون عرض کنم و اون این که من در مورد این ماشین تحقیق کردم و مواردی که در مورد Bosch آلمان و … میفرمایید درست ! اما طراحی اونهاست و تولید چین ! ضمانا تو لینک ٰTuningtalk خیلی جالب بود که دوستانتون 4 ستاره ایمنی C(CHINA)-NCAPاین ماشین رو با 4 ستاره EURO-NCAP 206 مقایسه کردن که این مقایسه چندان معقولانه نیست و ضمنا در اونجا این خودرو رو با 206 هاچ بک تیپ 2 و 3 مقایسه کردن که در صورت مقایسه با تیپ 5 و یا SD V8 با قدرت 110 اسب بخار و وزن 1100 کیلو نسبت به ماشین 107 اسب بخاری با وزن 1275 کیلو و با توجه به رده کیفی ماشین های دیگر چینی تولید داخل ( مقاله : رده بندی کیفی خودروهای داخلی۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ) حرف آنچنانی برای گفتن نخواهد داشت .
sunmartin
۱۱ خرداد ۱۳۹۱آقای ناشناس چطور شما که نه عکس هارو بصورت واضح دیدی و یا حتی خودرو را از نزدیک لمس کردی چشم بسته غیب میگید؟ واقعاشما خیلی جالب زود قضاوت میکنید..این خودرو رغیبی اصلی خودرو هایی مثل کیا پیکانتو و تویوتا یاریس 2012 هست ..میتونید در سایت های خارجی سرچ کنید کیفیت این خودرو در حد و اندازه های خودرو های ایرانی نیست و خیلی فراتر از انتظار شماست من این خودرو رو از نزدیک با کارشناسان خودرو تست کردم و از ماتریال به کار رفته در اون به حیرت اومدم چون کیفیت بی نظیری داره-درب ها آنقدر رگلاز و آرام بسته میسه که مانند بستن درب یک خودروی کره ای هست اون هم با این قیمت پایین من از اینجا به تمام مخالفانی که چشم بسته غیب میگن و اصلا تخصصی ندارن و کارشون شبیه “ترول” هست (شخصی که بی جهت بحث های بیهوده راه می اندازد) میگم این خودرو به جرات اولین خودروی با کیفیت چینی در ایران هست که با تدبیر شرکت مدیران وارد ایران شده و قیمت اون هم کاملا منصفانه هست اگه بالاتر نره
امیر
۱۳ خرداد ۱۳۹۱sunmartin یادت نره شما هم درباره وولکس همینطور قضاوت کرده بودید!
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱واقعا انقدر ادم ال90زشت 206 پرایدو 20سال پشتسرم پژو 405 دیده یه ماشین چینی میبینه من خودم بااینکه میدونم بی کیفیته اصالت نداره ولی برام جزابه ماشین 20درصد برای من کاراییه بیشتر تفریهو سرگرمیه اگه زیر20میلیون باشه یکیشو میخرم
Hesam
۱۱ خرداد ۱۳۹۱کی عرضه میشه
خود سایت mvm هیچی نزده
حسین اولیایی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱سلام
در تائید صحبتهای کاربر گرامیsunmartin:
من در حدود دوسال پیش تو شهر گوانگجو(چین) این ماشینو سوار شدم و مقداری باهاش رانندگی کردم البته در حدود 100متر …
باید به جرات بگم این از تیگویی که من دارم . بهتره …
البته تیگو هم به اندازه خودش ماشین خوب و بی ازاریه.
از نکات خوبش هماهنگی گیربکس باموتور – صندلیهای عقبش که واقعا برای من جالب بود…و طراحی جدید و اسپرتش …
البته اگر شرکت مدیران خودرو درتولید و مونتاژ این ماشین مثل مدلهای قبلی کمی کیفیت و کمیت را چاشنی کارش قرار بده ، خیلی عالیه میشه
محمدعلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ما ایرانی ها مثل بچه دهاتی می مونیم که تو دهات فقط تراکتور دیده فکرش بکن یه پیکان دهه 50 بیاد و اون سوار بشه ؟؟؟
shervin
۱۲ خرداد ۱۳۹۱گل گفتی …
انصافا همینطوره
فروم ها رو بخونید
نظرات رو بخونید
ماشین زیر 100 میلیون رو هیچکس قبول نداره و میگن آشغاله!
فقط نکات منفی رو میبینن
هرکی ندونه فکر میکنن ما تا به دنیا میایم دوبت خدمتگذار به ما یه مرسدس بنز میده
sunmartin
۱۱ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا حسین ممنون از توجه و انصافتون خوب متاسفانه بعضی ها چشم بسته صحبت میکنند ..پدرم میگفت 33 سال پیش که اجناس ژاپنی تازه وارد کشور شده بود مثل ساعت وخودروی نیستان “داتسون” مردم با بی میلی و نگاه “ژاپنی گریزی” به اون نگاه میکردند کم کم زاپن و اجناس با کیفیتش روز به روز بیشتر شد و الا ن ملت برای ماشین ژاپنی له له میزنن اما پولش رو ندارن من یکی از بستگانم تیگو داره و در زمان مسافرتم به ترکیه در استانبول دوستم که ترک و اهل ترکیه هست تیگو داشت یعنی درست خرداد1390 و من واقعا از آپشن ها و کیفیتش نسبت به قیمت معقولش لذت بردم به نظر من تیگو با توجه به امکاناتش یه شاسی بلند خوب و به روز هست که در سایر کشورها هم در حال تردد هست .در مورد این خودرو جدید باید بگم که درست 10 روز پیش یکیش رو تست کردم که واقعا کیفیت بالایی داشت من فکر میکنم قیمت این خودرو هم مثل x33, وبالا بره موید باشید
sunmartin
۱۱ خرداد ۱۳۹۱جناب “علی ” از کجا میدونی بی کیفیته هم وطن؟ برو تو فروم tt tuning talk بچه ها همه حرفه ای و ماشا اله خیلی با تجربه هستن برو تو قسمت خودرو های چینی و “چری” ببین چه تجربیاتی داشتن!! یکی از سایت های معتبر تیونینگ به اسم “dr” چری تیگو یا همون ایکس 33 رو تیون کرده ببینید چی شده واقعا زیبا کار کرده “‘ که قبلا این افتخارو کسب کرده و چری” داره به برندی بزرگ تبدیل میشه مثل کمپانی چینیbyd که خودروهاش و طرح های زیباش از آزرا و سوناتا زیباتر هست
حسین اولیایی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱درمورد قیمت که همین الان 21 میلیون داره خریدو فروش میشه…
روهم رفته ماشین خوبی باید باشه و یکه از نقاط مثبت این ماشینهای چینی اصطحلاک پایین و ارزان بودن لوازم یدکی مصرفی شون هستش ،با این اوضاع ت ح ری م فکرکنم چین اخرین کشوری هستش که مارو تنها میزاره…منو تنها نذار…
دوستتون دارم .پایدارباشید.
احمد.ف
۱۲ خرداد ۱۳۹۱ببخشید حسین آقا
استهلاک درستشه!
designer
۱۱ خرداد ۱۳۹۱اگه تست رانندگی و کیفیت خوبی داشته باشه و همینطور موتورش در حد اعداد نوشته شده باشه ،ماشین خوبی به نظر میرسه
شیما
۱۱ خرداد ۱۳۹۱این چینی ها هم ایران خودرویی شدن واسه خودشون … بدنه ی این و موتور اونو ….
این ارتفاع داشبورد خیلی زیاد نیست ؟ جلوی دید رو نمیگیره ؟
آرش
۱۲ خرداد ۱۳۹۱قیافش خوبه
sunmartin
۱۲ خرداد ۱۳۹۱وقتی شرکتی معتبر مثل “نورین” ایتالیا میاد و دزاین میکنه و در همه فروم های دنیا با دید مثبت به این خودرو نگاه میکنند نباید از طراحیش ایراد گرفت قابل توجه دوستان تمام سیستم مولتی پلکس این خودرو توسط “BOCH” آلمان طراحی و ساخته شده یعنی بی نظیره مثل 206 که اصلا از نظر سیستم برقی کم نمیاره داشبورد این خودرو واقعا زیباست کاش میشد عکس هاشو تو شب گذاشت که نورش چطوره و مانیتورهای دیجیتالیش چقدر متقارن در 2 طرف داشبورد جلوه میکنند
محسن
۱۲ خرداد ۱۳۹۱اگه قیمتش در حدود 15 میلیون باشه خوبه
سعید
۱۲ خرداد ۱۳۹۱خوب این چینیا جولان میدنا…کاش یه روزی این تعرفه برداشته بشه…البته تا اون موقع چینیا خیلی پیشرفت کردن….ولی کاش امسال تعرفه 30 درصد کم میشد
ارمان
۱۲ خرداد ۱۳۹۱آقا این قراره کی بیاد ؟
سجاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۱من که شیفتش شدم.تو اولین فرصت ۲۰۶ ام رو میفروشم یدونه از اینا میخرم.
از دوستان لطفا هر کی اطلاعات از آخرین مدل این ماشین داره بزاره (مدل هاچ بکش)
سانروف و تهویه مطبوع داره؟
علي
۱۲ خرداد ۱۳۹۱مزخرفه وبس
sunmartin
۱۲ خرداد ۱۳۹۱“سجاد” کاملا باهات موافقم 206 حرفی برای گفتن در مقابل این خودرو نداره میتونین مقایسه اون هارو ببینید من دارم تو رنج خودروی یاریس یا کیا صحبت میکنم این خودرو کیفیتش واقعا بالاست قابل توجه اون “محسن” که گفته 15 باشه خوبه آخه این حرف اصلا منطقی نیس..وقتی دارن تیپا (هموی تی پا) رو میدن 14/5 اونوقت انتظار داری خودرویی که 4 ستاره ایمنی رو کسب کرده و موتورش فورد هست و قطعات الکتریکیش از بوش آلمان با این طراحی بی نظیر و داشبورد و نشانگرهای به روز و جدید بدن 15 خیلی خنده دار میشه نه؟؟ اگه قیمتش رو 18 بمونه خوبه که بالاتر میره ضمنا جهت اطلاع ثبت نام الان 1 ماه و نیم هست شروع شده و 10 ملیون میدی مابقی موقع تحویل 45 روزه و طرح های خرید دیگه ای هم هست 18 ملیون نقد 2 ماهه..با تشکر از توجه کلیه مسئولان سایت باحال و به روز “پدال”
سجاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۱مرسى sunmartin جان .
مدل لوکس هاچ بکش اگه تا ۲۱-۲۲ هم باشه من حاظرم بابتش پول بدم!
۴ تا ایربگ ۶ تا اسپیکر مارک دار و … ارزش این پول رو داره.
طراحیش هم واقعا قشنگه.
دوستایى که مخالف این ماشینن اگه اسم چرى رو یدک نمیکشید باز نظرتون این بود؟
207
۱۴ خرداد ۱۳۹۱عزیز کجا باید ثبت نام کرد؟
amir
۱۲ خرداد ۱۳۹۱تنها خودروهایی که با تعرفه 110 درصد و …. واردات و 60 درصد CKD میتونند وارد بازار ایران بشند و از نظر قیمت با ایران خودرو و سایپا در رنج زیر 20 میلیون رقابت کنند خودرو های چینی هستند باید به ورود خودرو به کشور حتی خودرو چینی به خوبی نگاه کنیم به این خاطر که چین داره پیشرفت میکنه و ما داریم دنده عقب میریم و برای اینکه میتونه باعث ایجاد رقابت و ارتقا کیفیت محصولات داخلی بشه چه از نظر آپشن و چه از نظر کیفیت مونتاژ و ظاهر و …. بشه مشکل مردم ما این هست که فکر میکنند 206 و … فرانسوی و کره ای و …. هست در صورتی که واقعیت امر چیزی به جز یک خودرو با قطعات دست چندم و بی کیفیت چینی نیست برای شخص من هم تا قبل از کار کردن در شرکت های قطعه سازی 206 و … فرانسوی و … بودند تا با چشم خودم روند دریافت فرم ایثار و …. دیدم; باید صبر کرد و دید خودرویی که به مردم داخل ایران تحویل داده میشه کیفیت و مونتاژ و … به چه شکلی هست و این خودرو و توجوی چه شرایطی از نظر کیفیت و قیمت و … دارند الان برای نظر دادن و پیش داوری در مورد چینی بودن و …. زود هست و باید به آینده امیدوار بود
:)
۱۲ خرداد ۱۳۹۱هاچبکش قشنگه
خداکنه قیمتش نجومی نباشه و در حد خودش باشه
امیر
۱۳ خرداد ۱۳۹۱رو ظاهرش قضاوت نکنید . متاسفانه شرکت چری مشکل سیستم تعلیق داره . شاید هم مدیران خودرو تو مونتاژش مشکل داره . حداقل 530 و x33 که این جوری هستند
کیان
۱۳ خرداد ۱۳۹۱حداکثر سرعت این خودرو 160 هست اما رو کیلومترشمارش تا 220 زده!!!
حالا هر ماشینی اخرین رو کیلومترشمارو نمیگیره اما دیگه 400 تا هم نمیزنن روش!!!!!
خوب بود یه 409 میزد اخرش بعد آرم بوگاتی رو هم کج میزاشتن زیر عدد409!!!!!!!!
Ali.N
۱۴ شهریور ۱۳۹۲جون من خودت فهمیدی چی کفتی؟