مدیران خودرو (MVM) بعد از موفقیت در عرضه خودروهای چری با نام ام وی ام X33 و استقبال از ام وی ام ۵۳۰ و در کنار عرضه مدلهای ارزانتر ۱۱۰، اینک چهارمین محصول چینی را به خط تولید خود اضافه نموده است. این خودرو چری فالوین ۲ می باشد که در ایران با نام MVM 315 نامگذاری گردیده است و البته نامهای دیگری هم دارد مثل چری بونوس (Bonus) و چری A13 یا ZAZ Forza در روسیه یا Storm2. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد.
پلاتفرم این اتومبیل از سئات تولیدو اسپانیایی (Seat Toldeo) گرفته شده که خود زیر مجموعه فولکس واگن است و موتور آن نیز از فورد اسکورت انگلستان (Ford UK) مشتق شده است. چری در وبسایت خود این خودرو را دارای طراحی بیونیک دانسته و ظاهرا از شکل وال برای طراحی آن الهام گرفته اند. با اینحال بنظر می رسد در طراحی این خودرو از خودروهای رنو و پژو الهام بیشتری دریافت کرده باشند.
خطوط مختلف و حجمهای بدنه کاملا زیبا و حرفه ای هستند مخصوصا در مدل هاچ بک و حتی تقلیدها هم با پختگی و دقت انجام شده اند. طراحی فالوین ۲ در استودیوی تورینو دیزاین ایتالیا صورت گرفته است.
فضای داخلی فالوین داستان دیگری دارد. تعداد زیاد نمایشگرها و نحوه قرارگیری آنها را قبلا در هیچ خودروی دیگری ندیده ایم. علاوه بر نمایشگرهای معمول داشبورد که بصورت آنالوگ و دیجیتال می باشند، دو ردیف نمایشگر دیجیتال نیز بالای داشبورد روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. کنترلهای چرخشی کنسول نیز طراحی و سبک خوبی دارند. اما سایر اجزای داخلی مثل رودریها و غربلیک فرمان معمولی و ساده طراحی شده اند. کیفیت مواد مصرفی نیز در نگاه اول نسبت به خودروهای قبلی چری بهتر بنظر می رسند.
چری فالوین ۲ یک خودروی خانوادگی نسبتا کوچک و اسپرت است. از ویژگیهای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری آن است که جزو ۱۰ موتور برتر چین انتخاب شده است. گرچه معلوم نیت که این انتخاب بر چه مبنایی بوده است! موتور ACTECO چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم ۱۰.۵ است. حداکثر قدرت این موتور ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهایی با اندازه ۱۹۵/55R15 صورت می گیرد.
وزن خالص مدل هاچ بک ۱۲۰۰ کیلوگرم است. وزن مدل سدان ۷۵ کیلوگرم بیشتر است. البته در سایت چری خبری از ابعاد و مشخصات فنی مدل سدان نیست. ابعاد خودروی هاچ بک ۴۱۳۹×۱۶۸۶×۱۴۹۲ و فاصله محورهای جلو و عقب، ۲۵۲۷ میلیمتر می باشند. طول مدل سدان هم ۴۲۷ سانتی متر می باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با توجه به نیروی تولیدی موتور پایین تر از انتظار است.
تجهیزات استانداردی نظیر لامپهای هالوژن، چراغهای فابل تنظیم جلو، آینه های برقی ، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و رادیو و MP3 و تهویه در مدلهای پایه قرار می گیرند. صندلیهای چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر می باشند. دو عدد ایربگ جلو و ترمز ABS+EBD و میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه محسوب می شوند. دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه رادار دنده عقب هم برای مدلهای تاپ فالوین درنظر گرفته شده اند.
این خودرو در سه سطح اسپرت، لوکس و الیت و با قیمتهای ۴۹ هزار تا ۶۰ هزار یوان (۷۷۰۰ دلار تا ۹۵۰۰ دلار) توسط چری به فروش می رسد. فالوین ۲ در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است.
hadi
۲ دی ۱۳۹۱ماشین افتضاحیه فقط قیافه داره یه نگاه به داشبوردش بندازین جنس چینی درجه سه هست.این ماشین واسه یه سال خوبه
saber
۲ دی ۱۳۹۱چرا بعضی از نظرات پاک میشه؟
امین- م
۳ دی ۱۳۹۱سلام بدترین ماشین چینی 530 هست 315 هم که میبینیم کلا ماشین مشکل داری -ایرانی ها عادت دارن خودشون هر چیزی تجربه کلا -ما دیگه زیاد نمیگیم-
مایکل
۴ دی ۱۳۹۱من نمیدونم چرا همه کارشناسن با یه نگاه به عکس در مورد ماشین نظر میدن
کیفیت و عملکرد خودرو رو از کسی بپرسی که اون ماشینو داره اینو مخصوصا به هادی و امیر میگم ……….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
younes.tehran
۹ دی ۱۳۹۱با نظرت کاملا موافقم یارو دوچرخه سواره بعد میاد واسه ما کارشناسی میکونه ونظر میده.از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسید میگوفت پیف پیف………….
مهدی تاج
۵ دی ۱۳۹۱سلام دوستان.من یکی از طرفداران 315 بودم تا روزی که تو یکی از نمایندگی ها مدیر فروش گفت 315فقط قشنگه.کیفیت نداره.گفت تو این مایه sd ال90 و پژوslx tu5بهتره.من هم slx tu5خریدم.حرف نداره.کم مصرف و پرشتاب و سرکش.
mostafa
۵ دی ۱۳۹۱یه چرخ ال نود با این اشغالای چینی عوض نمیکنم واقعا حیف ثروت ملی ایران که پای همچین اشغالای چینی میره البته خانواده پژو و سمند و پراید هم اشغالایی بیش نیستن وضعیت خودرو تاسف باره
امیر
۲۵ دی ۱۳۹۱همچی میگی ال 90 آدم احساس میکنه مازراتی داری
زیاد باجی به هم نمیدن
علی
۵ دی ۱۳۹۱علی با پارس اتومات 88 سفید میزنی.
اکتای
۵ دی ۱۳۹۱میگم ما که بالاخره وارد کنندهایم ما یه تومنو به ده تومن میخریم دیگه چرا ماشین چینی بخریم ؟
نخرین
۵ دی ۱۳۹۱مناسب خانمی عزیز که جیب شوهرشونو خالی کنند…
دئ
۵ دی ۱۳۹۱اون واینا خودشون را مسخره کردن
خودروی اشغال چینی توی کشورشون خریدار نداره- شرکتهای عوضی اشغالهای چینی را به مردم ایران با گرانترین قیمت میفروشند
سعید
۶ دی ۱۳۹۱ماشین فقط روامن یه مدل87دارم کل ایرانو باهاش گشتم حتی جزیره کیش وقشم رفتم اماخداروشکر هنوز خرج رو دستم نگذاشته بهش میگم سالار جاده ها ولی بی ناموس چرا قیمتش بالا نمیره؟
علی
۶ دی ۱۳۹۱تو ایران همه چیز چینیه میگی نه یه نگاه به دور برت بنداز خود متوجه میشی
علی
۶ دی ۱۳۹۱علی پارست چه قدر کار کرده؟
امین- م
۷ دی ۱۳۹۱من ماشین داشتم اقای مایکل -نمی دونی بیخود حرف نزن
مهدی
۸ دی ۱۳۹۱بهترین ماشینی که داشتم خیلی خیلی سر تر از 206 و پژو405 و سمندو ال90 هست این و مطمئن چون همشون یا داشتم یا دوستانم داشتن همشون الان مشکل دارن از رو غن ریزی تا ترمز های الکی همه اینو میدونن در زمن قیمت این ماشینهای چینی خیلی خیلی کمتر از اونیکه الان به ملت میفروشن هست … این براداران ما هستن که چند برابر سود میکنن و میندازن…. انشالله درست میشه همه چی
ساسان
۸ دی ۱۳۹۱ماشین315صندوق دار نصبت به قیمتش ماشین خیلی بی خودیه بخصوص چراق های عقبش شاید طراحش ایرانی باشه چون ایرانی ها طراحیه بی خودی دارند .
امین
۸ دی ۱۳۹۱واقعا یه ولابه این مسیولان خدوم بااین کیفیت محصولاتشون واین قیمتای نجومی واقعادیگه نظری وحرفی برای گفتن نمیمونه فقط خدابه دادمون برسه کجامیخوایم برسیم بااین وضیت؛اله اعلم
مهربان
۹ دی ۱۳۹۱سلام من یه mvm315 ثبت نام کردم تحویل75 روزه بهم گفتن قیمتش بین 27 تا30 میلیونه حالا نمیدونم چقدرصحت داره لطفااگه کسی خبر داره راهنماییم کنه
یاسمین
۹ دی ۱۳۹۱کجا؟ مدیران خودرو یا تشریفات؟
مهربان
۱۰ دی ۱۳۹۱سلام درنمایندگی مدیرانخودروی قزوین
یاسمین
۱۰ دی ۱۳۹۱جالبه که مدیران خودروی اونجا ثبت نام داره تهران نه!!!
برادر من یه 530 گرفت از مدیران. گفته بودن 20 روزه تحویل میدن 40 روزه دادن
یاسمین
۱۰ دی ۱۳۹۱قیمت و خبر ندارم
بهاره
۱۰ دی ۱۳۹۱دوستان عزیز با یک تکاه به وسایل خونتون متوجه میشید که کل وسایلاتون جینی خواهش میکنم در مورد یک ماشین اینقدر مغرضانه بر خورد نکنید
Hossein
۱۱ دی ۱۳۹۱تو ماشیتای چینی که تو ایران هستن چندتاش بد نیستن به نظر من اگه بخواهیم رتبه بندی کنیم این بهترین رتبه بندیه.
1-گریت وال ولیکس مدل الیت
2-جیلی مدل EC7
3-جیلی مدل SC7
4-جک توجوی j5 سدان
5-لیفان1800
6-mvm530
7-mvm315
8-mvm x33
9-لیفان520i
10-لیفان x60
11-mvm110
12-لوبو
توی وانتها هم:
1- گریت وال وینگل
2-کاپرا
اینارو بی دلیل ننوشتم یه سایت به اسم: chinaautoweb.com خیلی دقیق همه چیز رو مقایسه کرد. حتی قیمتاشونم نوشته.
مثلا جیلی EC7قیمتش هست 102هزار یوان که با یوان 400تومانی میشه 42 میلیون،قبلا یوان190 تومان بود که قیمت این ماشین میشد20میلیون!!!
حافظ
۱۱ دی ۱۳۹۱ایاماشین تحویلی نیمه دوم اسفندو مدل همون سال می زنن یا نه مدل سال بعدش می خوره
سعید
۱۲ دی ۱۳۹۱من یکیشو ثبت نام کردم ولی از اینکه فرمون هیدرولیک نیست و کف ماشین سینی در نظر نگرفتن با توجه به اینکه لوله های کولر رو زیر ماشین در نظر گرفتن بیشتر آزارم میده ولی بقیه مواردش خوب به نظر میرسه
بهتر از ماشین های ایرانی که با قطعات سفارش داده شده چینی که بعدا لیبل ایرانی روش میزنن به خورد ملت میدند من دیگه حالم از 206 بهم میخوره کلا تصمیم گرفتم از ایران خودرو دزد خرید نکنم به دوستانی که از ایران خودرو خرید میکنن برن فراخوان بدن خوده شرکت مهترم ایران خودرو بهشون میگه که تو ماشینی که بهشون انداختن کدوم قسمتاش چینی و ایرانیه بی کیفیته و بیان اصلی بندازن و پولشم اخ کنن
داریوش
۱۲ دی ۱۳۹۱ببخشید فرمان این ماشین هیدرولیک نیست؟؟؟؟ یعنی چی مگه میشه؟؟؟ سینی زیر ماشین منظورتون همون سینی زیز موتوره؟
سعید
۱۵ دی ۱۳۹۱بله سینی زیر موتور نداره کلاّ همه مدلهاش.صندلی نرم و راحتی داره حتی نرم تر از مزدا3 هنوز سوارش نشدم که ببینم تو جاده چطوره هر چی باشه از کمک های ایرانی بی کیفیتی که جدیداّ رو 206 sd می بندن بهتره باید باشه.
بهناز
۱۲ دی ۱۳۹۱315 کمک فنراش نمی کوبه؟ کمک فنرای 530 خیلی اذیت میکنه
سامان
۱۵ دی ۱۳۹۱بنظرتون ام وی ام x33 بهتره یا 315 یا گریت وال؟؟؟
از نظر امکانات.زیبایی.لوازم یدکی؟؟؟
بهداد-تهران
۱۶ دی ۱۳۹۱فرمونش هیدرولیک نیست؟؟؟؟!!
bijan
۱۶ دی ۱۳۹۱33 میلیون پول میدی برا صفر این ماشین وفتی میخای بفروشی اصلا خریدار پیدا نمی کنی خیلی افت قیمتش بالا