مدیران خودرو (MVM) بعد از موفقیت در عرضه خودروهای چری با نام ام وی ام X33 و استقبال از ام وی ام ۵۳۰ و در کنار عرضه مدلهای ارزانتر ۱۱۰، اینک چهارمین محصول چینی را به خط تولید خود اضافه نموده است. این خودرو چری فالوین ۲ می باشد که در ایران با نام MVM 315 نامگذاری گردیده است و البته نامهای دیگری هم دارد مثل چری بونوس (Bonus) و چری A13 یا ZAZ Forza در روسیه یا Storm2. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد.
پلاتفرم این اتومبیل از سئات تولیدو اسپانیایی (Seat Toldeo) گرفته شده که خود زیر مجموعه فولکس واگن است و موتور آن نیز از فورد اسکورت انگلستان (Ford UK) مشتق شده است. چری در وبسایت خود این خودرو را دارای طراحی بیونیک دانسته و ظاهرا از شکل وال برای طراحی آن الهام گرفته اند. با اینحال بنظر می رسد در طراحی این خودرو از خودروهای رنو و پژو الهام بیشتری دریافت کرده باشند.
خطوط مختلف و حجمهای بدنه کاملا زیبا و حرفه ای هستند مخصوصا در مدل هاچ بک و حتی تقلیدها هم با پختگی و دقت انجام شده اند. طراحی فالوین ۲ در استودیوی تورینو دیزاین ایتالیا صورت گرفته است.
فضای داخلی فالوین داستان دیگری دارد. تعداد زیاد نمایشگرها و نحوه قرارگیری آنها را قبلا در هیچ خودروی دیگری ندیده ایم. علاوه بر نمایشگرهای معمول داشبورد که بصورت آنالوگ و دیجیتال می باشند، دو ردیف نمایشگر دیجیتال نیز بالای داشبورد روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. کنترلهای چرخشی کنسول نیز طراحی و سبک خوبی دارند. اما سایر اجزای داخلی مثل رودریها و غربلیک فرمان معمولی و ساده طراحی شده اند. کیفیت مواد مصرفی نیز در نگاه اول نسبت به خودروهای قبلی چری بهتر بنظر می رسند.
چری فالوین ۲ یک خودروی خانوادگی نسبتا کوچک و اسپرت است. از ویژگیهای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری آن است که جزو ۱۰ موتور برتر چین انتخاب شده است. گرچه معلوم نیت که این انتخاب بر چه مبنایی بوده است! موتور ACTECO چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم ۱۰.۵ است. حداکثر قدرت این موتور ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهایی با اندازه ۱۹۵/55R15 صورت می گیرد.
وزن خالص مدل هاچ بک ۱۲۰۰ کیلوگرم است. وزن مدل سدان ۷۵ کیلوگرم بیشتر است. البته در سایت چری خبری از ابعاد و مشخصات فنی مدل سدان نیست. ابعاد خودروی هاچ بک ۴۱۳۹×۱۶۸۶×۱۴۹۲ و فاصله محورهای جلو و عقب، ۲۵۲۷ میلیمتر می باشند. طول مدل سدان هم ۴۲۷ سانتی متر می باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با توجه به نیروی تولیدی موتور پایین تر از انتظار است.
تجهیزات استانداردی نظیر لامپهای هالوژن، چراغهای فابل تنظیم جلو، آینه های برقی ، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و رادیو و MP3 و تهویه در مدلهای پایه قرار می گیرند. صندلیهای چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر می باشند. دو عدد ایربگ جلو و ترمز ABS+EBD و میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه محسوب می شوند. دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه رادار دنده عقب هم برای مدلهای تاپ فالوین درنظر گرفته شده اند.
این خودرو در سه سطح اسپرت، لوکس و الیت و با قیمتهای ۴۹ هزار تا ۶۰ هزار یوان (۷۷۰۰ دلار تا ۹۵۰۰ دلار) توسط چری به فروش می رسد. فالوین ۲ در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است.
سعید
۲ اسفند ۱۳۹۱چون 40 میلیون شده ماشین استانداردیه شما برو همون 206 با پالان رانا سوار شو شما حقتونه که ایران خودرو باید قیمت هاش رو بیشتر از این کنه وقتی دوست های کوردلی مثل شما امین جان داره. درود بر عقل و خرد
امین
۲ اسفند ۱۳۹۱هیج کدوم از این ماشین ها ارزش ندارن -قیمت ها خیلی بالاست– ولی بخدا رانا از 315 بهتره — —-
ارمین
۲ اسفند ۱۳۹۱ا جانمووو……..به به شما برو همون راناتو سوار شو……حالشو ببر……….با سه شما مثل بنزه………..
حسام
۳ اسفند ۱۳۹۱شتاب رانا خیییلی بهتر از این ماشین چینیاس
روانی شدم
۳ اسفند ۱۳۹۱من mvm135 ثبت نام کردم همینجور که قیمتش رفت بالا دیگه نتونستم بخرمش والا برای ما 38 میلیون تومان یعنی 10 سال زحمت رنج خستگی . آخرشم که اینه بعد سالها یک ماشین میخواستم بخرم حیف شد دیگه .خدارو شاکرم در هر صورت حتما صلاح این نیست
امین
۳ اسفند ۱۳۹۱با سلام افرین اقا حسام حقیقت گفتی شتاب رانا و راحتی خیلی خوبه — مردم ما هر چی میاد اول استقبال نمیشه بعد میان میخرند – هر چی باشه رانا از ماشین فرانسه گرفته شدهست موتورش کم مصرف — از چینی اشغال بهتره یا تشکر
مجيد
۳ اسفند ۱۳۹۱سلام
من هم مثل خیلی از هم وطنامون از جنس چینی خیری ندیدم. اما همسایه مون یه ایکس 33 داره خیلی هم ازش تعریف میکنه . یه بار هم من سوار شدم خوب بود. اما در کل این قیمتها نه برای چینیها که برای تماتم خودرو ها در ایران زیاده. نسبت به درامدمردم همخونی نداره . بگذریم … اینجا جای نقد و برسی ایراد های غیر تخصصی (حتی ) از روی لجبازی به یه برند خاص گرفته میشه. منم که هیچ چیزی نمیدونم به اطلاعاتم چیزی اضافه نمیشه .
ارمین
۳ اسفند ۱۳۹۱دوستان چرا انقد کل کل می کنید……..به خدا همشون تو یه مایه اند….یا دتون رفته 1 سال گذشته با 40 میلیون azera sسوار میشدید……والا حالا که این طوری شده من میگم 315 ارزش داره…امین جان شما هم درست میگی ایشالاه می شه 60 تومان رانات که بری بفروشیش با هاش خونه بخریوووو زن بگیری..بعد ها که بزرگ شدی خودت می فهمی که 315 ار رانا بهترهووو شیکتر…بوس
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۱راست میگه دیگه تا سال گذشته بیکان سوار می شده حالا هی رانا رانا می کنه .برو تو سایت ایران فرغون خودتو جر بده .من کارم ماشینه 315 ماشین خیلی خوبی .خودمم 1 ساله سوار میشم…دوستان تو این رنج ماشین خوبیه.تو شمیران هم خوب استقبال شده…می ارزه….
ali
۴ اسفند ۱۳۹۱در اینکه رانا بهتر از این اشغال قشنگ هست هیچ شکی نیست اخه کدوم احمقی میاد 38 تومن بده به این چینی (البته نمایندگی) در بازار ازاد حتما به 45 می رسه
masoud
۴ اسفند ۱۳۹۱اخه 1 سال شده اومده این ماشین که این حرفو میزنی؟
امین
۴ اسفند ۱۳۹۱عزیز جان من قبل رانا فولکس گل و پرشیا ای ال اکس داشتم و ماشین های مارک دار سوار میشدم این اقا امیر همین جا فورا دروغ گفت 315 از خرداد اومده بیرون— ان هم خیلی کم 1 سال نیست پس دروغ گفتی 1 سال داشتم -من گفتم رانا از 315 بهتره 315 فقط زیبای داره هیجی نداره من سوار شدم اینده تاریکی داره الان که تولید میشه لوازم 315 و 530 نیست چه برسه تولیدش قطع بشه از همه نظررانا از 315 یا 530 بهتره -با تشکر —
مسعود
۴ اسفند ۱۳۹۱اقا امین راست میگه من 315 دارم خیلی بد در اومده -نمی دونم شانس منه صندلی های سمند از این نرم تره این ماشین فقط زیبای داره لوازم اصلا نیست موتورش خیلی ضعیفه چینی درجه پایینه – فکر کنم امین جان راست بگه رانا هر چی باشه از این بهتره موتورش قوی هست لوازمش هست جدیده زیبا هست از ماشین فرانسوی گرفته شده دیگه همین دیگه با تشکر
فرزاد
۴ اسفند ۱۳۹۱به نظر من بهترین ماشین ساخت جین در ایران جیلی ec 7 است. کیفیت ساخت و سواری عالی است ظاهر هم که کاملا مشخصه. ولی قیمت بالاست 75 تا 78 .
سعید
۵ اسفند ۱۳۹۱آخه رانا که همون 206 صندوق داره با داش بورد L 90 _ راجع به یه ماشین صحبت کنید که تمام تجهیزاتش حداقل برای خودش باشه .
سعید
۶ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز لازمه که بدونی موتور رانا tu5 که ایران خودرو سفارش داده شرکت آخن المان براش طراحی کنه موتور 206 رانا پژو 405 پژو 206 sd همه اینها همین موتور روش سوار شده موتور خوب و کم مصرفیه جوابگو ما ماشین ندیده ها هست .امممممممما رانا کمکهاش ایرانیه اگه آلمانی بندازن خوبه صندایش درجه 2 ایرانیه کیفیت داشبوردش مدل پارسالش پایین بود امسال که می خوان مشکی بززنن نمیدونم شاید بهتر بشه ولی صندلیش آشغال راحت نیست من ام وی ام 315 سوار شدم صندلیش راحت بود دوستانی که می گن از رو ماشین فرانسوی برداشتن بدونن که هیچ کدوم از قطعاتش فرانسوی نیست دوستان چرا تحقیق نکرده حرف می زنین
سعید
۶ اسفند ۱۳۹۱من اگه 315 نتونم بخرم ناچار میشم رانا بگیرم حداقل یخورده تکراری نیست بهتر از ماشین های دیگه ایران خودرو اگه موتور ef7 میشد روش سوار کنن که شتابش عالی میشد ولی زیاد تو راحتی صندلی و هندلینگش نباید حساب کنم چون بیشتر از این پولم نمیرسه چاره ای نیست باید ساخت و سوخت…..
رامتین
۷ اسفند ۱۳۹۱راست میگید رانا باز بهتره – چاره ای نیست و هنوز خیلی ها این ماشین نمیشناسن این ماشین بعد عید قیمتش بالا میره – ماشین خوب و استانداردی هست از ام وی ام 315 و 530 بهتره
Afshin
۸ اسفند ۱۳۹۱رانا آشغالی بیش نیست
همه قطعاتش ایرانی آشغال هستند
در ضمن سیستم سیم کش مولتی پلکس206 رو نتونستند روش بذارن، یعنی سیم کشی معمولی داره ومثل 206 نمیتونی بری و به راحتی کیت کروز کنترل و یاکامپیوتر سفری نصب کنی.
رانا بچه گول زنک هستش. در ضمن پدال کازش هم دیگه برقی نیست و مکانیکی هستش
و ECU شرکت بوش آلمان رو نداره و همه از یک شرکت ایرانی مزخرف هستش
خدا لعنت کنه این گنجیشک رنگ کن های نا مرد رو
امير مسعود
۸ اسفند ۱۳۹۱سلام.دوستان مخصوصا جوان ها 315 رو بیشتر استقبال می کنند .اول به خاطر زیبایش.بعدهم تو این رنج قیمت فقط همینو میتونند بکیرند.دوستان یه خودره دقت کنید میبینید که ماشینهای جینیم خوبه.این 315 طراحیش از برندهای انکلیسی کرفته شده.متل Mg که الان 100 میلیون شده.به نظرتون لوازم ایران خودرو یا سایبا کجایی? همش جین و باکستانه.منصف باشید ..
یزدی
۹ اسفند ۱۳۹۱این ماشین رانا خیلی خوبه با 206 اس دی فرقی نداره بهترم هست زیبا -استاندارد — اگه بعضی وسایلش چینی هم باشه استاندارد هست مثل 315 و 530 اشغال نیست واقعا 315 اشغاله بزار چند سال از عمرش بگذره -این ماشین ها زود میفتن -داغون میشن لوازمش که اصلا نیست – چینی اشغاله -بعد میکن ایتالیا طراحی کرده -اگه این جوری سمند هم المان طراحی کرده -315 و530 واقعا اشغاله من داشتم -رانا هر چی باشه از این ها بهتره ———–
نادر خان
۹ اسفند ۱۳۹۱mg یک ماشینه مارک داره مثل بنز که تو چین تولید میشه –ولی ام وی ام یک چیزه من در اوردی هست –چرت ترین ماشین روی زمین –خصوصا 530 من داشتم -315 اشغاله –
سعید
۹ اسفند ۱۳۹۱خدا کنه قیمت 315 پایین بیاد خسته شدم از بس منتظر ایت گران فروش های نامرد موندم یه قیمت مناسب بگن ما بریم ماشین بخریم
مهدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۱دوستانی که از 315 تعریف میکنن و مدعی هستند ماشین “خیلی ” خوبیه یک سری به تاپیک 315 در تیونینگ تالک بزنن ت با ایرادهای عجیب و غریب این ماشین آشنا بشند . در ضمن این ماشین به گرد رانا هم نمی رسه حالا درسته از ظاهر ممکنه برتر باشه ولی از نظر فنی مقابل رانا صفر … 315 تو جاده حریف سمند معمولی و 405 نمیشه چه برسه به رانا
نازنین -ف
۱۲ اسفند ۱۳۹۱سلام به دوستان -من 315 خودم فروختم خیلی قشنگ بود ولی موتورش ضعیف بود و اول که گرفتم دیسک صفحه فورا خراب شد این قد موندم تا عوض کردن نبود تا بیاد ماشین خشکی بود 206 قبلی من خیلی بهتر از این بود-یکی از دوستان رانا داشت من سوار شدم واقعا لذت بردم-خلاصه رانا خریدم احساس میکنم خیلی بهتر از 315 هست -دوستان ماشین های چینی از مواد سرطان زا درست شده — با تشکر
مصطفی
۱۷ اسفند ۱۳۹۱خالی بند، همشون استاندارد یورو 3 و 4 دارن . سرطان کدومه؟
مطمئن باش چینی ها بیشتر از ما به حقوق بشر احترام میزارن.
رامین
۲۷ خرداد ۱۳۹۲اقا مصطفی دیگه این حرفو نزن.امیدوارم هیچوقت نیاز پیدا نکنید.الان داروهای سمی چین بیداد میکند.40نفر فقط به خاطر استفاده از داروی بیهوشی چینی فوت کردن.توی شیر خشکهاش برای بالانس مواد از پودر ملامین استفاده کردن ,نه فقط در ایران صدای اروپائیها هم دراومده.سرنگهای ساخت چین افتضاح هستند.پنی سیلین ساخت چین الودهس…اسباب بازیهاش که اتفاقا بچه ها میزارن توی دهنشون از مواد سرطانزا ساخته شده.ام وی ام 530 تا مدتها بوی گند داخلش حال ادمو به هم میزنه…تنها چیزی که برای چینیها مهم نیست حقوق انسانهاست پول بهش بده حتی از مردم خودشم میکشه.حالا ماشین چینی خریدید مبارکتون باشه ولی دیگه اینقدر خودتونو حقیر نکنید…حداقل پول بگیرید براشون تبلیغ کنید.
saeed
۲۱ اسفند ۱۳۹۱عزیزم همه مواد خوراکی تو کشور استاندارد نیست چه برسد به مواد اولیه خوددروهای داخلی ما شما چقدر ساده اندیش هستید …..
true false
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲اگه اینا سرطانزا هستن حتما پراید و پژو ضذ سرطان هستن نه
ابی
۱۴ اسفند ۱۳۹۱امروز قیمت 530 و x33 بازار آزادش کمتر از قیمت کارخانه بود این یعنی مردم کمر همت بستنه که با این افزایش قیمتها با خریدن مبارزه کنن
امير اريا
۱۶ اسفند ۱۳۹۱سلام.دوستان امروز 315 صندوق دار دیدم.خیلی با حاله…حال کردم.خدایش با کلاسه.قیمتش حنده??
رضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۱فکر کنم 55 60 باشه.اما کارخونه همون 38
امیر
۱۹ اسفند ۱۳۹۱راست میکن تو همین سایت پدال نوشته که این ماشین سرطان زا است از این مواد تشکیل شده –من 315 داشتم تازه فروختم واقعا جالب نبود کارخونه است 38 -الان تو بازار 36 بیشتر نمی خرین الکی قیمت است همه فروشند هستن– واقعا اشغاله— در ایند قیمتش با سر میاد پایین -مدیران خودرو الان نمی تونه لوازمش بده هیج لوازمش نیست چی برشه تولید قطع بشه
رامتین
۲۰ اسفند ۱۳۹۱315 واقعا به گرده رانا نمی رسه رانا واقعا عالیییییییی 315 داستم واقعا چرته -بنده با مدرک حرف میزنم
رامتین
۲۰ اسفند ۱۳۹۱315 قابل قیاس نیست با رانا -رانا خیلیییییییی عالی از همه نظر -315 داشتم خیلی چرته —بنده با مدرک حرف میزنم و مدرک دارم
حمید
۲۱ اسفند ۱۳۹۱315 نوشته 950 دلار اونم حد اکثر قیمتش با ارز مبادله ای میشه 280*950=26600میلیون باارز ازاد هم که حسابش کنی نمیشه 38 تومان اخه چقدر این خودرو سازها و مونتاژکننده ها دروغ میگن دولت گفته ارز مبادله ای نه هر چه که اقایان عشقشون بکشه ایکس 33 41600 بود شد 63
315 22 بود شد 38 تومان کسی هم به داد این مردم صبور نمیرسه