مدیران خودرو (MVM) بعد از موفقیت در عرضه خودروهای چری با نام ام وی ام X33 و استقبال از ام وی ام ۵۳۰ و در کنار عرضه مدلهای ارزانتر ۱۱۰، اینک چهارمین محصول چینی را به خط تولید خود اضافه نموده است. این خودرو چری فالوین ۲ می باشد که در ایران با نام MVM 315 نامگذاری گردیده است و البته نامهای دیگری هم دارد مثل چری بونوس (Bonus) و چری A13 یا ZAZ Forza در روسیه یا Storm2. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد.
پلاتفرم این اتومبیل از سئات تولیدو اسپانیایی (Seat Toldeo) گرفته شده که خود زیر مجموعه فولکس واگن است و موتور آن نیز از فورد اسکورت انگلستان (Ford UK) مشتق شده است. چری در وبسایت خود این خودرو را دارای طراحی بیونیک دانسته و ظاهرا از شکل وال برای طراحی آن الهام گرفته اند. با اینحال بنظر می رسد در طراحی این خودرو از خودروهای رنو و پژو الهام بیشتری دریافت کرده باشند.
خطوط مختلف و حجمهای بدنه کاملا زیبا و حرفه ای هستند مخصوصا در مدل هاچ بک و حتی تقلیدها هم با پختگی و دقت انجام شده اند. طراحی فالوین ۲ در استودیوی تورینو دیزاین ایتالیا صورت گرفته است.
فضای داخلی فالوین داستان دیگری دارد. تعداد زیاد نمایشگرها و نحوه قرارگیری آنها را قبلا در هیچ خودروی دیگری ندیده ایم. علاوه بر نمایشگرهای معمول داشبورد که بصورت آنالوگ و دیجیتال می باشند، دو ردیف نمایشگر دیجیتال نیز بالای داشبورد روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. کنترلهای چرخشی کنسول نیز طراحی و سبک خوبی دارند. اما سایر اجزای داخلی مثل رودریها و غربلیک فرمان معمولی و ساده طراحی شده اند. کیفیت مواد مصرفی نیز در نگاه اول نسبت به خودروهای قبلی چری بهتر بنظر می رسند.
چری فالوین ۲ یک خودروی خانوادگی نسبتا کوچک و اسپرت است. از ویژگیهای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری آن است که جزو ۱۰ موتور برتر چین انتخاب شده است. گرچه معلوم نیت که این انتخاب بر چه مبنایی بوده است! موتور ACTECO چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم ۱۰.۵ است. حداکثر قدرت این موتور ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهایی با اندازه ۱۹۵/55R15 صورت می گیرد.
وزن خالص مدل هاچ بک ۱۲۰۰ کیلوگرم است. وزن مدل سدان ۷۵ کیلوگرم بیشتر است. البته در سایت چری خبری از ابعاد و مشخصات فنی مدل سدان نیست. ابعاد خودروی هاچ بک ۴۱۳۹×۱۶۸۶×۱۴۹۲ و فاصله محورهای جلو و عقب، ۲۵۲۷ میلیمتر می باشند. طول مدل سدان هم ۴۲۷ سانتی متر می باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با توجه به نیروی تولیدی موتور پایین تر از انتظار است.
تجهیزات استانداردی نظیر لامپهای هالوژن، چراغهای فابل تنظیم جلو، آینه های برقی ، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و رادیو و MP3 و تهویه در مدلهای پایه قرار می گیرند. صندلیهای چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر می باشند. دو عدد ایربگ جلو و ترمز ABS+EBD و میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه محسوب می شوند. دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه رادار دنده عقب هم برای مدلهای تاپ فالوین درنظر گرفته شده اند.
این خودرو در سه سطح اسپرت، لوکس و الیت و با قیمتهای ۴۹ هزار تا ۶۰ هزار یوان (۷۷۰۰ دلار تا ۹۵۰۰ دلار) توسط چری به فروش می رسد. فالوین ۲ در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است.
علی رضا
۱۹ آبان ۱۳۹۲سلام دانیال یکی از دوستان ما داشته گفته ماشینه پر خر جیه فقط چراغهای پشتش 150000هزار تمن است
پویا
۲۲ آبان ۱۳۹۲در نوع خودش عالیه
مجید
۲۶ آبان ۱۳۹۲بی کیفیتی از سر و روش میباره.
پارسا
۲۷ آبان ۱۳۹۲سلام ماشین خیلی عالیه ازش خیلی راضیم
پویا
۹ آذر ۱۳۹۲سلام به تمامی دوستان من 315 ابی کاربنی صندوق دارم رو از کرمانشاه یه ماه پیش تحویل گرفتم خودرو تمیز تحویل داده شد به جز لاستیک عقبش که یکم ساییدگی داشت البته من چهار حلقش فروختم لاستیک پهن انداختم با رینگ تک پر عکس هاشو حتما میذارم توجهی که این ماشین بیشتر من رو جلب میکنه نرمی ماشین روی دست اندازها که تجربه ماشین مدرنیته رو به شما میده و همچنین بی صدا بودن ماشین در سرعت بالا و استارت زدن هست که میتونید با سرعت 190 به راحتی موزیک گوش بدید البته من قبل از 315 پارسelxو 206 داشتم لرزشی که elxتو سرعت های بالا داره 315 نداره و همچنین خشکی 206 که تجربه یه خرسواری رو به ادم میده 315 نداره 315 ماشین باکلاسیه ولی باید مراقبت خوبی ازش کرد
پارسا
۹ آذر ۱۳۹۲من خودم ال نود نخریدم و رفتم 315 گرفتم چون فیلم تست امنیتش رو دیدم و در ضمن استاندارد 4ستاره دارد خیالم از بابت تصادف راحته و خداییش خیلی خوشکله اما تو بازار از هر کی پرسیدم میگن کارکردش چون تازه اومده معلوم نیست ، در ضمن سوخت بسیار خوبی داره توی این گرونی بنزین من براساس جستجو در سایتهای انگلیسی معتبر به این نتایج رسیدم البته این 315 فقط تو ایران نیست مجوز عبور و مرور توی روسیه و اروپا رو هم گرفته در امریکا هم نمیدونم .
حامد
۱۱ آذر ۱۳۹۲ماشین بی کیفیت پژو206 ازهمه این ها بعتره ماشین چینی بدرد نمیخوره
مهدی
۶ دی ۱۳۹۲اقا من قصد توهین به دارندگان این ماشین ندارم ولی خداییش 206 از این بهتره هم فرانسوی هست هم شتاب عالی و باکیفیت البته این جدید هایش نه ولی اون قدیمی هاش شتاب عالی داره پس منصف باشید وبه 206 توهین نکنید با تشکر
منصف
۸ بهمن ۱۳۹۲من یه 206 مدل 86 داشتم فروختم و 315 گرفتم خداییش از 206 خیلی بهتره داخلش فوق العادس نسبت به خودروهایی مثل 206 و 405 و پارس و ال 90 بعد از کلی تحقیق اینو خریدم و الان راضیم… 206 بعد از 15 سال دیگه خسته کنندس …
پویا
۱۲ آذر ۱۳۹۲وقتی خودرویی وارد بازار ایران میشه چه چینی یا کشور دیگه هدفشون سازگاری ماشین با شرایط اقلیمی اون منطقه است اولا توجه کنید خودرویی مثل 206 ضربات وارده از چال چول خیابون رو به اتاق وارد میکنه به علت کمک فنرهای خشک که خود این نقص بعد از یه مدت زمان آدم رو از ماشین زده میکنه دوما 315 ماشینی کاملا کم مصرف4.5لیتر به فکر اقتصاد صاحب ماشینه سوما 315 خودرویی نو و به روز هستش ودارایی امکانت به روزی مثل سنسور حرارت دما دنده عقب باران قطع اتومات سوخت زمان بندی خاموشی چراغ ها کیسه های هوا بغل و جلو مانیتور gpsآفلاین و…………………………….. چهارم الان 206 با قطعات بی کیفیت چینی تولید میشن و رنگ اروپایی خود را از دست داده پنجما خودرو315 طوری طراحی شده که فردی بلند قد185 سانتی به راحتی میتونه رانندگی گنه اما متاسفانه 206 دارای طراحی کهنه و غیر استاندارد هستش به طوری که سرنشین های عقب باید کاملا بهم بچسبند تا جابشن و حس راحتی توی یه سفر طولانی رو از ادم میگیره و خیلی دلایل دیگه
امیر
۱۵ آذر ۱۳۹۲حرفاتون درست…ولی 315 کیسه هوای بغل و چی پی اس نداره و ضمنا گیربکسش ضعیفه به گفته خود مدیران خودرو،از ما گفتن بود …وتا وقتی مشکل گیربکس حل نشه نمیتونیم بگیم ماشین خوبیه….با تمام محاسن دیگش…..
سهیل
۱۲ آذر ۱۳۹۲ماشین خیلی شیکیه من اگه پولشو داشتم 315 میخریدم تا یه 206 که معلوم نیست قطعاتش از کجا میاد…دوستمون حرف قشنگی زد گفت پژو خوبه ولی از مدل 86 به پایین
میلاد کاوه مقدم
۱۵ آذر ۱۳۹۲با سلام این خودرو به هیجوج بدرد نمی خوره الان قیمت کارخانه از بازار پایینتره این خودرو دریچه کولرش به حدی پایین که ادم اسهال میگیره بالای 120 سوزه موتور در میاد و مشگل صفحه کلاچ هم چنان هست و حاد تر شده این 18 میلیون تومان ارزش داشت و هرگز حتی با همون 206 قابل قیاس نیست افرادی به اسم پویا که اصلا این خودرو ندارن و الکی میان تعریف بیخود میکنند و دوستانشون اجیر میکنند که بیان کامنت بزارن و الکی رای مثبت بدن واقعا متاسف هستم افرادی مثل این ها باعث میشن با پیشرفت نکنیم یا حق
پویا
۱۷ آذر ۱۳۹۲آقا میلاد شما میبینید هر روز طرفداران 315 بیشتر میشه و هر روز تو خیابون بیشتر میشن مطمین باش اگه خودرویی خوبی نبود یکباره تو شهر زیاد نمیشدن مردم خودشون عقل دارن تو برو تو کف همون 206 بمون:))))
مهدی
۶ دی ۱۳۹۲اقا پویا در جواب به شما میشه گفت که خیلی اشغال دوست دارید 315 چی هست چینی اشغال 206 هرچی باشه بهتر از این چینی هست ………..
پارسا
۱۷ آذر ۱۳۹۲نتیچه لایک ها 315 بهتر از 206
danial
۲۳ آذر ۱۳۹۲با سلاااااااام . اقا من میخوام یه mvm 315 بخرم فقط بگین شتاب ام وی ام 315 بیشتره یا پارسو سمند ؟ 0 تا 100 mvm 315 چنده ؟
محمدحسین
۲۷ آذر ۱۳۹۲فوق العادست.خیلی شیکه.من یبار سوار شدم دلم نمی خواست پیاده بشم.9ماه دیگه که گواهی نامه گرفتم مطمئنا یکی از گذینه های اصلی خرید خودروی ایندم mvm315 هستش.دوستت دارمmvm315
سینا
۱۹ دی ۱۳۹۲فیلم تست شتابش توی سایت aparat.com هست شتابش از سمند بهتره تقریبا مثل 405 میمونه.
میلاد کاوه مقدم
۱ دی ۱۳۹۲با سلام الان این ماشین واقعا دیگه داره میخوره زمین از همه نظر مردم بیچاره ما مجبوری میخریدن و الان قیمت بازار 7 میلیون زیر قیمت کارخونه من همه ماشین ها رو تقربیا داشتم حتی بازار دست دومش هم هیج کس نمی خره مردم شریف ما دیگه متوجه شدن و گول افراد تقلبی نمی خورن
پویا
۳ دی ۱۳۹۲دوستان من هفته پیش اراک بودم قطب خودروسازی های ایران خودرو و سایپا یه چیز که خیلی واسم جالب بود تو شهری که مردمش بهتر از ما خودروهای تولید داخل رو میشناسن پر بود از ماشین های ام وی ام لیفان یعنی تو هر کوچه خیابونی خودروهای ام وی ام دیده میشد حالا ما اینجا نمیدونم سر چی بحث میکنیم
علی
۳ دی ۱۳۹۲خیلی خوشکل خوش فرمونه کلی حال میکنم باهاش حاضر نیستم با ماشین دیگه عوضش کنم من قبلا 206 v8 داشتم بعلت خشکی فنراش راحت نبودن سرنشینان تو اتاقکش فروختمش وسایلشم کلا چینی شده البته درجه بندی دارن
بهرامی
۳ دی ۱۳۹۲از دوستان خواهش میکنم اگر در مورد بقیه ماشینهای شرکت mvm اطلاعات دارن بگن مثلا x33 چطور ماشینیه ؟
علی
۷ دی ۱۳۹۲سلام تا میتوانید از خودروی چینی دوری کنید این شعار اروپاییهاست.. قدرت موتوری ضعیف بی کیفیتی قطعات و بازار فروش دست دوم در مقابل ظاهری زیبا و فریببنده… تابع عقل باشیم.
سعیدرضایی
۸ دی ۱۳۹۲سلام من 6 ماهه که یک 315 گرفتم تا حالا 15000 تا باهاش راه رفتم.تا الان 1.5 میلیون خرجش کردم گیربکسش و صفحه کلاچش زود داغون میشه.لطفا قبل از خرید از نمایندگی بپرسید صادقانه معایب این خودرو را توضیح بده در ضمن برای یک صفحه کلاچ 27 روز ماشین رو خوابوندن.
HOOMan
۱۴ دی ۱۳۹۲گند ترین ماشینیه که تا حالا داشتم
همون هفته اول جعبه فرمون روغن داد و هر روز باید روغن هیدرولیک بریزم داخلش نمایندگی هم که قطعات نداره و پشتیبانی ضعبف
هنوز 900 تا بیشتر باش راه نرفتم که دسته موتور شکونده در صورتی که من رانندهای نیستم که گازوگوز بدم به ماشین یا دست اندازارو نگیرم
ترمزش میکشه خیره سرشون یعنی ای بی اس
صفحه کلاچش و جعبه دندش صدا میده مخصوصا دنده 2 و 3
از اون روزی که گرفتم کلا تو نمایندگی خابیده
ای که گندش بزنه این چین و این نمایندگی مدیران خودرو که افتضاحن
خواهشن کسی نخره که میشه آینه دقش
محسن
۱۷ دی ۱۳۹۲لطفا بیخودی نظر نده ماشینی که تون رنج قیمت بالا دستش نیس من واقعا قصد دارم بخرم بهتر از 206 چینیه
فرهنگ
۲۳ دی ۱۳۹۲سلام دوستان من 206 مدل 1388داشتم و راضی نبودم…خیلی خشک بود.همش چینی بود و بی کیفیت.رفتم 315 گرفتم.واقعا 206 در برابر 315 گاری هم محسوب نمیشه.موتو و شتاب ضعیف تر اپشن ها کمتر و طراحی قدیمیتر.منم خیلی تعصب داشتم رو 206 ولی باور کنین این ماشین خیلی بهتره
teymoor
۲۵ دی ۱۳۹۲این ماشین خیلی اشغاله.تو کیلومتر 500 جعبه فرمونش خراب شده که من الان 50 روزه منتظرم قطعش بیاد.به خدا نخرید گرفتار میشید
مرتضی
۲۸ دی ۱۳۹۲بفرمایید.
مدیران خودرو 315 رو اقساط 12 ماهه بدون بهره میفروشه.دوستانی که عاشق این ماشین هستید جا نمونید…… در این بحران تولید و قیمت خودرو و در شرایطی که تمامی شرکتهای داخلی صحبت از افزایش قیمت در سال 93 می کنند مدیران خودرو ماشین هاش رو اقساط بدون بهره اعلام میکنه. ظاهرا می خواد جایی بخوابه که آب زیرش بره یا اینکه می خواد مردم رو جایی بخوابونه که آب زیرشون بره. کلا از خودروسازها همه چی برمیاد. داخلی و خارجی نداره
میلاد
۲۹ دی ۱۳۹۲دوستم این ماشین خرید و فوت کرد این قد این ماشین مشگل داشت بیچاره صفحه کلاچ و خیلی از وسایلش خراب بود حرص زیاد میخورد و فوت شد روحش شاد باد مرگ بد ام وی ام 315 و 530 خلاصه انتقام ما خواهیم گرفت از شما به امید روز خوب و ماشین های اصیل
میلاد کاوه مقدم
۱۹ بهمن ۱۳۹۲با سلام ادب خدمت مردم شریف ایران . دیگه بازی تمام شد کافی تمومش کنید الکی نظر بیخود ندین خجالت بکشین شرم حیا بکنید چه قد چاپلوسی اخه -این ماشین 315 واقعا بی کیفیت و ضعیف هست همه میدونند دوستان به اندازه کافی معایب نوشتن ولی من در کلام اخر بگم واقعا دختر 60 ساله رو شاید بتونی شوهر بدی ولی اینو کسی نمی خره واقعا فروش نداره به امید خودرو های روز دنیا در وطن ما …… با کمال تشکر و احترام
ناطق
۲۲ بهمن ۱۳۹۲وارد کننده این ام وی ام315 و 530 باید جواب بده محاکمه بشه -با درد بزرگی از این دنیا بره -واگذارش میکنیم به خدا …..
علیرضا
۲۳ بهمن ۱۳۹۲خواهش میکنم یه نظر درست وکارشناسی بدید تا تکلیفمون جهت خرید این خودرو روشن بشه مرسی!
ghazale
۲۵ بهمن ۱۳۹۲چینی بودن نشانه بد بودن نیست ما کالاهای بدشو میبینیم منطقی بحث کنید الان اکثر کالاها منتاژ چینه
حتی ایفون
مهران
۲۶ بهمن ۱۳۹۲سلام خدمت دوستان
باور کنید قطعاتی که در تولید خودرو 206 استفاده می شود از کم کیفیت ترین جنس های چینی است.
پس چه بهتر که یه خودرو کاملاً چینی بگیرید و مطمئن باشید که از بهترین جنس چینی استفاده شده
دو تا از دوستای بنده 206 دارند و یکی دیگه 315.
اونایی که 206 دارند راضی نیستند اما دوستم که 315 داره خیلی راضیه میگه هم ماشین راحت و روانیه هم کم مصرف هم سرو صدای کمی داره هم شتابش خوبه به شرطی که خوب آببندی بشه.
من هم تصمیم گرفتم 315 بگیرم