مدیران خودرو (MVM) بعد از موفقیت در عرضه خودروهای چری با نام ام وی ام X33 و استقبال از ام وی ام ۵۳۰ و در کنار عرضه مدلهای ارزانتر ۱۱۰، اینک چهارمین محصول چینی را به خط تولید خود اضافه نموده است. این خودرو چری فالوین ۲ می باشد که در ایران با نام MVM 315 نامگذاری گردیده است و البته نامهای دیگری هم دارد مثل چری بونوس (Bonus) و چری A13 یا ZAZ Forza در روسیه یا Storm2. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در نمایشگاه پکن رونمایی شد.
پلاتفرم این اتومبیل از سئات تولیدو اسپانیایی (Seat Toldeo) گرفته شده که خود زیر مجموعه فولکس واگن است و موتور آن نیز از فورد اسکورت انگلستان (Ford UK) مشتق شده است. چری در وبسایت خود این خودرو را دارای طراحی بیونیک دانسته و ظاهرا از شکل وال برای طراحی آن الهام گرفته اند. با اینحال بنظر می رسد در طراحی این خودرو از خودروهای رنو و پژو الهام بیشتری دریافت کرده باشند.
خطوط مختلف و حجمهای بدنه کاملا زیبا و حرفه ای هستند مخصوصا در مدل هاچ بک و حتی تقلیدها هم با پختگی و دقت انجام شده اند. طراحی فالوین ۲ در استودیوی تورینو دیزاین ایتالیا صورت گرفته است.
فضای داخلی فالوین داستان دیگری دارد. تعداد زیاد نمایشگرها و نحوه قرارگیری آنها را قبلا در هیچ خودروی دیگری ندیده ایم. علاوه بر نمایشگرهای معمول داشبورد که بصورت آنالوگ و دیجیتال می باشند، دو ردیف نمایشگر دیجیتال نیز بالای داشبورد روبروی راننده و سرنشین قرار دارند. کنترلهای چرخشی کنسول نیز طراحی و سبک خوبی دارند. اما سایر اجزای داخلی مثل رودریها و غربلیک فرمان معمولی و ساده طراحی شده اند. کیفیت مواد مصرفی نیز در نگاه اول نسبت به خودروهای قبلی چری بهتر بنظر می رسند.
چری فالوین ۲ یک خودروی خانوادگی نسبتا کوچک و اسپرت است. از ویژگیهای این خودرو موتور ۱.۵ لیتری آن است که جزو ۱۰ موتور برتر چین انتخاب شده است. گرچه معلوم نیت که این انتخاب بر چه مبنایی بوده است! موتور ACTECO چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با یک میل سوپاپ در بالا و تزریق سوخت چند نقطه ای و ضریب تراکم ۱۰.۵ است. حداکثر قدرت این موتور ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ می باشد. انتقال نیرو نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهایی با اندازه ۱۹۵/55R15 صورت می گیرد.
وزن خالص مدل هاچ بک ۱۲۰۰ کیلوگرم است. وزن مدل سدان ۷۵ کیلوگرم بیشتر است. البته در سایت چری خبری از ابعاد و مشخصات فنی مدل سدان نیست. ابعاد خودروی هاچ بک ۴۱۳۹×۱۶۸۶×۱۴۹۲ و فاصله محورهای جلو و عقب، ۲۵۲۷ میلیمتر می باشند. طول مدل سدان هم ۴۲۷ سانتی متر می باشد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که با توجه به نیروی تولیدی موتور پایین تر از انتظار است.
تجهیزات استانداردی نظیر لامپهای هالوژن، چراغهای فابل تنظیم جلو، آینه های برقی ، شیشه های جلوی برقی، فرمان تاشو، و رادیو و MP3 و تهویه در مدلهای پایه قرار می گیرند. صندلیهای چرمی، پنجره های برقی عقب، پخش CD و تهویه اتومات هم از تجهیزات مدلهای بالاتر می باشند. دو عدد ایربگ جلو و ترمز ABS+EBD و میله های تقویتی داخل درها و سیستم ضد سرقت از تجهیزات ایمنی پایه محسوب می شوند. دو عدد کیسه هوای جانبی هم به همراه رادار دنده عقب هم برای مدلهای تاپ فالوین درنظر گرفته شده اند.
این خودرو در سه سطح اسپرت، لوکس و الیت و با قیمتهای ۴۹ هزار تا ۶۰ هزار یوان (۷۷۰۰ دلار تا ۹۵۰۰ دلار) توسط چری به فروش می رسد. فالوین ۲ در تست تصادف C-NCAP در چین چهار ستاره ایمنی را دریافت کرده است.
سجاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۱بچه ها من می خوام دست نگه دارم تا مدل فول آپشنش بیاد شرکت اعلام کرده که بزودی عرضه میکنه همم تا اون موقع این ماشین یخورده دست مردم میگرده و آدم بیشتر باهاش آشنا میشه!
نظرتون چیه!
سجاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۱آقا حسین این ماشین تو بعضی از شهرستان ها از جمله تبریز به صورت آزاد عرضه شده و با قیمت ۲۱/۵ داره فرو میره ولی هیچ کدوم از نمایندگی های تهران ندارن!
رامین
۱۸ خرداد ۱۳۹۱به نظر من چه ام وی ام 530 چه ایکس 33 چه همین جک توجوی مزخرف به هیچ دردی نمیخوره اصن
ینی با عرض پوزش از همه دوستان ولی به نظر من پول بالای ماشین چینی دادن اشتباهه
علی
۱۸ خرداد ۱۳۹۱سلام ازدوستان متخصص میخواستم اگه ممکن باشه این خودرو را با L90 مقایسه کنید.چون تقریبا هر دو در یک اشل قیمتی هستند.
sunmartin
۱۸ خرداد ۱۳۹۱دوستانی که متاسفانه باور ندارند یا دارند غرض ورزی میکنن باید بگم من بدهکار هیچ کس نیستم که بخوام جواب پس بدم هدفم اطلاعات کامل در مورد تست این خودرو و کیفیت بود و نه چیز دیگه مثل اینکه سو تفاهم برای عده ای قلیل پیش اومده کسانی هم که باور ندارند در عالم خودشون خوش باشن یه زمانی من ریو داشتم از سری اول توی کرج که میچرخیدم مردم میگفتن این خودرو رو از کجا گرفتی و چی هست ؟ الان هم همینطوره شاید بسیاری از دوستان جزو اولین کسانی باشن که یه تکنلوزی رو امتحان میکنن و از ریسک نمیترسن هرکسی هم خواست ای میل بده و یا بره به سایت تیونینگ تالک اونجا عکس های خودرو رو گذاشتم دیگه موندم چی بگم ؟؟یکی میاد میگه شمماره نشده و ازین صحبت ها الان توی اصفهان بنده و آقای داوودی خریداری کردیم که مدل آقای داوودی صندلی ها هم برقی هست که از من دستی هست فرقش فقط همینه و بس سانروف هم ندارن اما در آینده میخوان اتوماتش رو با سانروف رلیز کنند در مدیران این خودرو با کیفیت تر از خودرویی هست که در اکراین داره تولید میشه در ایران داشبورد کرو و قهوهای و یا نقره ای کرم هست اما در اکراین مشکی یا ذغالی هست اما در اکراین مدل فولش با سیستم تصویری 7 اینچهم داره ارائه میشه امیدوارم شاهد حضور این زیبای پر شتاب بصورت گسترده در ایران باشیم
patrik
۱۸ خرداد ۱۳۹۱مارتین جان این ایمیل من است منمون می شم لینک رو برام ارسال کنی:
partik_delvaux@yahoo.com
به امید روزگاران خوش
سجاد
۱۸ خرداد ۱۳۹۱Sunmartin اعصابتو خورد نکن.واشون کن
اگه میشه عکساشو واسه من میل کن.من منتظر مدل فول آپشنش میمونم.
Hamegi_2010@yahoo.com
patrik
۱۸ خرداد ۱۳۹۱راستی یک سوال دیگه داشتم این همون ماشینی نیست که در سری جدید برنامهTOP GEAR بی بی سی فارسی یک ستاره باهاش رانندگی میکنه؟
sunmartin
۱۹ خرداد ۱۳۹۱“patrik” و “سجاد” فرستاده شد. کسانیکه میخوان خودرو رو از نزدیک ببینند به نمایندگی امامی در اصفهان کد 187 برن ..مدل سدان که خیلی زیباست و با لیفان 620 مقایسه کردم خودم در سایت تیونینگ تاک هم موجود است
محمد
۲۱ خرداد ۱۳۹۱سلام سان مارتین اگه زحمتی نیست عکساشو واسه منم بفرست.جزئیات باشه.mh.abed65@gmail.com
سجاد
۲۱ خرداد ۱۳۹۱بچه ها شنیدم تا ما بجنبیم قیمت این کوچولو شده ۲۳ میلیون.
به ماها نیومده یه ماشین درست حسابى سوار بشیم
yashar
۲۱ خرداد ۱۳۹۱یه توصیه برای دوستان عزیز داشتم هرچند کوچیک همه شما هم هستند!
بشخصه ترجیح می دم در درجه اول از کیفیت یه وسیله اطمینان داشته باشم تا قیمتش! یعنی اول امتحانشو پس داده باشه بعد نوبت پولش میشه!!
برای خریدن هر چیزی حوصله داشته باشید مخصوصا خودرو!! این فکر عوامانه رو نداشته باشین که ای وای الان تموم میشه به من نمی رسه !! یا گرونتر میشه! هدفی که چینیا برای ایران دارن طولانی مدته با یکی دو دوره پیش فروش هم تموم نمیشه یا تغییر پیدا نمیکنه روزبروز هم محصولات جدیدتر و مدرن تر هم میاد! به قول یکی آدم وقتی یه پیرهن ده هزار تومنی می خره اول پروش میکنه بعد پولشو میده ! فوقش بعدکه امتحانشو پس داد یکی دوتومنم گرونتر شد ولی ارزششو داره!! حالا شماها چطور حاظر میشید اینهمه پولی که با هزار جون کندن بچنگ میارید ( چون اگه وضعتون خیلی خوب بود یا بابای پولدار داشتین که سراغ ماشینای ارزون یا چینی نمی اومدین) و ندید بابت یه وسیله ناشناخته خرج کنید! مثالش همین رانا که حتی یه نمونه تو نمایندگی های فروش نبود ولی 18 هزارتا تو سه روز پیش فروش شد!
این فقط نشوندهنده یه ضعف بزرگ فرهنگیه…
بازار خودروی ایران داره اشباع میشه پر شده از وسیله های بی کیفیت و پر هزینه از بابت استهلاک و سوخت و حتی بیمه شخص ثالث!!
با توجه به بهبود نسبی معیشت در دهه اخیر اکثر کسایی هم که ماشین می خرن بنوعی بهش احتیاج ندارن بیشتر یجورایی حس ندید بدیدیه!
الان جلوی در هر خونه سه چهارتا ماشین پارکه یعنی تقریبا تک تک اعضا خانواده خودرو دارند اونم اکثر بی کیفیت ” تو یکی دو سال پنج شیش تومن با قرض وام جمع میکنه یه پراید می خره”
هروقت تونستیم با منطق پول خرج کنیم اونوقت می تونیم به فردای بهتر هم فکر کنیم…
yashar
۲۱ خرداد ۱۳۹۱سطردوم اشتباه تایپی داشتم! …کوچیک همه شما هم “هستم”…!
sunmartin
۲۱ خرداد ۱۳۹۱آقا محمد لطفا برید به این ادرس تمام عکس های مدل های دوستان که خریدن و …موجود هست تعدادی رو خودم آپ کردم و تعدادی رو نارسیس اینم آدرس با تمام جزیات و تست رانندگی :
ضمنا قیمت هم شد 23 ملیون …خیلی نامرد هستن به خدا
O-:
)-:
sunmartin
۲۱ خرداد ۱۳۹۱yashar درست میگی اما یه موضوعی رو در نظر نگرفتی ما چرا باید هرچیزی رو خودمون امتحان کنیم یا خیلی واسش صبر کنیم؟ این خودرو هم در اکراین و هم در چین و هم در برزیل 2 ساله که امتحان خودش رو پس داده موتورش جزو 5 موتور برتر در 1500 cc دنیاس و کار فورد و بی ام دبلیو قطهات و اجزای برقی هم که بوش هستن تست کامل تصادف از روبرو بغل بالا و وازگون شدن رو با 4 ستاره پاس کرده البته من خودم شاکی شدم که چرا چرم صندلی ها و برقی بودن 6 جهته رو حذف کرده مدیران البته خوب تنشون خورده به تن ویران خودرو که داره 207 تقلبی رو که همون 206 هست میده 27 ملیون اینام اومدن کردن 23 ملیون
نسيم
۲۲ خرداد ۱۳۹۱سلام . ممنون از توضیحاتتون . من دیروز نمایندگی اهواز رفتم و قیمت رو پرسیدم به من گفتن 18 میلیون . من الان یه سورن دارم تقریبا با همون قیمت .صدای شدید موتورش که توی اتاق میاد واقعاغیر قابل تحمله . من ماشین رو فقط برای استفاده شخصی خودم میخوام . ماشین خانواده نیست . پس شتاب و جادار بودن و کلی فاکتور های دیگه خیلی برام مهم نیست . فقط امنیت جانی خودم و فرزندمو توی شهر تامین بکنه و با توجه به گرمای اهواز کولر خوبی هم داشته باشه کافیه در ضمن اگه مشگلی هم پیدا کرد برای تامین قطعه دچار دردسر نشم. با توجه به توضیخاتی که دادم به نظرتون برای من گزینه خوبی هست؟ در ضمن رنگندیش چطوره؟ اینجا کاتالوگی رو که به من دادن 5 رنگ بود . سفید – نقره ای – دودی – سرمه ای و مشکی . من عکس رنگ مسی و قرمزش رو هم دیدم . همه این رنگها موجود هستن؟ … ممنون میشم جوابمو بدید
سعید
۲۲ خرداد ۱۳۹۱با سلام :
الان بیش از یک سال است که وعده فروش این خودرو را می دهند ولی به آن عمل نمی کنند . منظورم مدیران خودرو است . زودتر این ماشین را به نمایندگی شهرستانها بفرستید تا ببینیم چی هست؟
فرهاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۱من با نظر آقا یاشار موافقم . رفتم نمایندگی در تهران میگه 200 هزار تومان به ما بدید اول تیر تازه سایت شاید باز بشود . گفتم اگر ان روزماشین را نخواهیم چی ؟ جواب میده پولتان را پس نمیدیم مگر اینکه اول ثبت نام کنید 9 میلیون بریزید فیش را بیاورید تا 200 هزار توانت را پس بدیم .دوستان این فقط ناشی از حرص ما ایرانی هاست که اینطور با شعور خریدار بازی میشه بعد هم میگویند فقط هاچ بک داریم. خوب اگر ما کمی به حقوق خودمان بعنوان خریدار واقف باشیم اینطور نباید دکانهای مختلف برای مردم باز کنند .
نسيم
۲۲ خرداد ۱۳۹۱سلام
اهواز همچین چیزی به من نگفتن . فقط کاتالوگ رو دادن و گفتن 28 خرداد ماشین رو میارن نمایندگی که ببینیم و اگه خوشمون اومد اقدام به خرید کنیم .قیمت روهم 18 میلیون اعلام کردن . شاید تهران استقبال زیاده که اینجوری گفتن…
sunmartin
۲۲ خرداد ۱۳۹۱“نسیم”فولوین 2 یا mvm 315 در حال حاضر تمام تست های تصادف روم طی کرده اگه تست های من رو میخوندین و اطلاعات کاملی که راجع به این خودرو دادم دیگه جای سوائل در ذهنت باقی نمیموند شما که بچه داری میتونی بروی امنیت این خودرو حساب کنی چون از موسسه c-ncap که شاخه ای از یورو هست در چسن 4 ستاره کامل رو پاس کرده .همچنین زیبایی خاصی داره طوریکه من شخصا اون رو به مشتغات پژو از قبیل انوامع سمند (تنها با تعویض یک چراغ یا اضافه شدن شیشه اتوماتیک مدل تغییر میکنه) و انواع روا و آردی و آردی ایکس و 405 و پارس و پرشیا .و پارس سال ….ترجیح میدم همونطور که بارها و باره اخاطر نشان کردم یکی از 5 موتور برتر با ظرفیت 1500 سی سی که ساخت مشترک آلمان و انگلیس هست بروی این خودرو سوار شده و سیستم برقی بوش هست در مورد قطعات به مرور مانند سایر خودرو در بازار یافت میشه اما در حال حاضر به دلیل جدید بودن این خودرو (رلیز شده فولوین 2 در سال 2012) کمی مشکل قطعه داره که با سریز شدن اون در بازار این مشکل هم برطرف میشه فاکتورهایی مثل چابکی و هندلینگ و پایداری در این خودرو رعایت شده کولر این خودرو برقی هست و خیلی کم از توان موتور کم میکنه برخلاف تولیدات ابدی داخلی که کولر روشن میکنی ماشین یا جوش میاره یا راه نمیره در مورد امکانات هم تقریبا ف5ول هست اما در آینده مدل اتومات هم با 4 ایربگ به بازار عرضه میشه 3:
نسيم
۲۲ خرداد ۱۳۹۱سپاسگذارم
حامد از کرمان
۲۳ خرداد ۱۳۹۱میدونین این ماشین چه حسنی داره اینکه دنباله قطعات اصلی دیگه نباید بریم چون ماله خوده چینه در ضمن این ماشینهای که ایران خودرو میده تمام قطعاتش شده چینی حالا خوده ماشینه چینی بخریم با این تحریمهایی که شدیم به نظر شما بهتر نیست
sunmartin
۲۳ خرداد ۱۳۹۱حامد شما که کرمان هستی این خودرو رو ندیدی تو خیابون؟میگن تولیدات مدیران تقریبا فول هست و سانروفهم داره در صورتیکه مدل های داخل چین و اکراین سان رووف ندارن من هم سانرووف دلرش رد دیدم بچه ها هم ازش عکس انداختن تهران
حامد از کرمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۱این مدلی که من دیدم و پرسیدم سانروف نداره و ثبت نام هم از 91/3/30 شروع میشه 18/600 به نظر من از ماشینهای ایرانی خیلی بهتره ومطمئن هستم اگه با این قیمت تحویل داده بشه بازار ماشینهای تا این قیمت را خراب میکنه
حامد از کرمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۱این مدلی که من دیدم و پرسیدم سانروف نداره و ثبت نام هم از 91/3/30 شروع میشه 18/600 به نظر من از ماشینهای ایرانی خیلی بهتره ومطمئن هستم اگه با این قیمت تحویل داده بشه بازار ماشینهای تا این قیمت را خراب میکنه از نمایندگی که پرسیدم گفت دو مدل داره یکی با سانروف 18/600 بدون سانروف 18
احمد
۲۴ خرداد ۱۳۹۱بابا به خدا نخرید حق ما ایرانیا نیست که ماشین چینی سوار بشیم مگه ما از عربها چی کم داریم که تازه به ماشین ژاپنی میگن آشغال
علي
۲۴ خرداد ۱۳۹۱سلام خدمت دوستان من هم مثل اکثر ایرانی ها از جس چینی دل خوشی نداشتم ولی امروز که تجو و همین ماشینو دیدم اولا واقعا خوشم امد ودر ثانی واقعا تاسف خوردم میگین چرا؟؟؟؟؟میگم تاسفم از اینه که چین که با نگاهی انفاق گر 20 سال خودرو ساز شده امروز چه می سازه وما بعد از حداقل 45 -50سال به اصطلاح خودروسازی (ببخشید مونتاژ کاری )هنوز در جا می زنیم روی سخنم با دوستانی هست که هنوز مشتاق محصولات(اشغالات ) داخلی هستند صنعت خودرو سازی ایران تا امروز بیشتر از کوپنش حمایت شده باید این به اصطلاح حمایت ها که به معنی نا دیده گرفتن حق مشتری است تا کی ادامه داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرهاد( تبریز)
۲۴ خرداد ۱۳۹۱be nazare man giyafash bad nist,bad nist ke ,age ba on tibaye saipa mogayese koni kheili khobe,vali adam ye kam ye jor mishe pol bede be mashine chini ,shayadam biyarze.
حامد
۲۴ خرداد ۱۳۹۱چرا بعضی از دوستان جو گیرانه نظر میدن ؟ طوری میگن حق ما ایرانی ها سوار شدن ماشین چینی نیست که انگار زیر پاشون آخرین مدل فراریه . شما بر اساس پولی که میدی باید مقایسه کنی .این ماشین رو باید با سورن و پرشیا و 206 و لیفان 620 و… مقایسه کنی نه با ماشین های بالای 21 میلیون .
درضمن چه خوشمون بیاد چه نیاد ، اکثر ایرانی ها یا سوار پراید که خودرو 15سال پیش یا روآ که همون موتوره پیکانه یا glx که خودرویی با طراحیه قدیمیه هستن
نکته جالب اینه که ما هنوز داریم پیکان وانت تولید میکنیم
رضا
۲۵ خرداد ۱۳۹۱salam b hame man kheyli azin mashin khosham umade vali age faghat 18 milion bashe mitunam begiram man nafahmidam yeki mige 18 milione yeki mige 23 milione toro khoda begin chejuriast mer30 shomal va key mishe kharidarish kard akhe hanuz mantu shomal nadidam
حامد
۲۵ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا رضا .قیمت ماشین 18میلیونه . برای خرید به نمایندگی های مدیران خودرو برو
ARYAN GTR
۲۵ خرداد ۱۳۹۱اه اه اه اه اه اه باز اسم چین اومد
سجاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۱سلام بچه ها چه خبر!
من امروز رفته بودم ساختمون مرکزی جاتون خالی مراسم رو نمایی داشتن ۵۳۰ جدید و ایکس ۳۳ جدید جفتشونم خیلی ماه شدن جدیداشون! کلی هم عکس گرفتم ازشون.راستی ۳۱۵ رو هم آورده بودن ترمز های عقبش کاسه ای بود!
مدل های جدید رو هم گفتن احتمالا تا ۶ ماه دیگه به بازار بدن!
قیمتاشونم فعلا معلوم نبود!
SUNMARTIN
۲۵ خرداد ۱۳۹۱“حامد” خیلی با تحلیلت حال کردم خوب اومدی”مگه الان اکثر مردم ایران تو شهر ها وجاده ها چی سوار شدن؟” الا جز پراید 26 ساله(پراید 26 سال هست معرفی شده) و پژو و مشتقات اون …
“علی” حالا که خودت از نزدیک ماشین رو دیدی بالاخره به نوعی حرف های من رو در 50 کامنت پیشین تایید کردی”منممث شما دل خوشی از چین وخودروهاش نداشتم” اما واقعا این یکی چیزه دیگه ای هست ضمنا چین دخالت چندانی توی این خودرو جز مواد استفاده شده در داشبورد و تریم داخلی و بعضی قسمت های موتوری نداره خیل یاز قسمت های mvm 315 خارجی و تست های بلند مدت رو پشت سر گذاشته حالابازم یه عده معلوم الحال میان میگن “لامبورگینی”فراری” و پورشه و …یا کیا -هیوندا …آخه اونها قیمتشون سر به مریخ میکشه شما چرا منطقی فکر نمیکنین و این خودرو رو با اونها یا خودروهای منطقه آزاد آبادان و بندر انزلی مقایسه میکنین”عصن یه وضیه بخدا”
8-(