چری

چری اکسید یائوگوانگ؛ شاسی‌بلند پلاگین هیبرید با 610 اسب بخار قدرت

شرکت چری پیش‌فروش شاسی‌بلند پلاگین هیبرید اکسید یائوگوانگ را با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار شروع کرده است.
چری اکسید یائوگوانگ / نمای جلو

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خودروی چنگدو چین، چری اکسید پیش‌فروش شاسی‌بلند پلاگین هیبرید و چهار چرخ محرک یائوگوانگ را شروع کرده است. انتظار می‌رود این خودرو به‌صورت رسمی تا چند هفته دیگر راهی نمایندگی‌های فروش شود. باید دانست خودروی جدید چری اکسید با دو تیپ پرو و مکس عرضه خواهد شد. قیمت مدل پرو از حدود ۳۰ هزار دلار شروع شده درحالی‌که قیمت مدل مکس به ۳۲ هزار دلار می‌رسد.

چری اکسید یائوگوانگ بر اساس پلتفرم M3X ساخته شده و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۷۸۱/۱۹۲۰/۱۶۷۱ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری و وزن آن نیز ۲۸۱۵ میلی‌متر و ۲۱۷۱ کیلوگرم اعلام شده است. در بخش جلوی خودروی موردبحث شاهد نمایی مسدود شده و تریم D شکل زیر چراغ‌های جلو هستیم. بخش عقب یائوگوانگ نسبت به نسخه‌های قبلی تغییری نکرده و همچنان چراغ‌های به هم پیوسته و خروجی‌های اگزوز دوبل در کناره‌ها دیده می‌شوند. همچنین لوگوی AWD نیز به سیستم چهار چرخ محرک این شاسی‌بلند اشاره دارد.

نیروبخش اکسید یائوگوانگ سیستم پلاگین هیبرید است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری GDI نسل پنجم چری و سه موتور برقی (دو موتور در جلو و یک موتور در عقب) تشکیل می‌شود. قدرت و گشتاور پیشرانه درون‌سوز به ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که هریک از موتورهای برقی جلو ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور دارند و خروجی و گشتاور موتور عقب هم به ۲۳۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر می‌رسد. کل قدرت شاسی‌بلند جدید چری ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۹۲۰ نیوتون متر اعلام شده است. باتری ۳۴.۴ کیلووات ساعتی هم در حالت برقی شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند درحالی‌که توان پیمایش ترکیبی یائوگوانگ ۱۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.

با استفاده از شارژر سریع ۲۰ دقیقه زمان جهت رساندن شارژ ۳۰ درصدی باتری به ۸۰ درصد نیاز خواهد بود. همچنین صفر تا صد کیلومتر در ساعت چری اکسید یائوگوانگ به ۴.۲۶ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن‌هم ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. چینی‌ها می‌گویند مصرف سوخت ترکیبی خودروی یاد شده در صد کیلومتر ۱.۱۲ لیتر خواهد بود. شش حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برف، شن و آفرود نیز وجود دارد.

کابین شاسی‌بلند جدید چری اکسید از تکنولوژی هوش مصنوعی چری لاین ۵.۰ سود می‌برد و ویژگی‌هایی همچون دو نمایشگر ۲۴.۶ اینچی، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی و چیپ ۸۱۵۵ کوالکام اسنپ دراگون وجود دارند. شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، ریموت کنترل، سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو و ورود بدون کلید جزو دیگر ویژگی‌های یائوگوانگ هستند. فضای بار ۶۶۰ لیتری را نیز می‌توان با خواباندن صندلی‌ها به ۱۷۸۳ لیتر گسترش داد. همچنین سیستم خودران سطح ۲ نیز وجود دارد که شامل مواردی همچون پارک خودکار، پایش خواب‌آلودگی راننده، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و… است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    پیشرفت چری قابل توجهه
    ماهم هنوز اندر خم یه کوچه ایم و میایم کوییک رو تبدیل میکنیم به اطلس اسمشم میزاریم محصول جدید!

    موافقم 49
  2. F22RAPTOR

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2614 ديدگاه)

    کی فکر میکرد یه روزی برسه که
    کراس اوور چینی بیشتر از 600 اسب توانایی داشته باشه

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (364 ديدگاه)

      حداقل چینی ها تلاش کردند
      خودروساز های داخل اصلا عین خیالشون نیست

      موافقم 22
      مخالفم 1
  3. mmd@

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    این عمرا کسی بخره بنظرم قیمتش میشه 6میلیارد

    موافقم 4
    مخالفم 29
    1. Avan

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (400 ديدگاه)

      در جامعه ای که عده ای برای پژو پارس 820 میلیون پول بی زبان می پردازند،عده ای هم برای این خودرو ، چند میلیارد می پردازند.

      موافقم 26
      مخالفم 1
      1. mmd@

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (171 ديدگاه)

        فهمیدم👍

    2. علیرضا رینان

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نه بابا چرا جو میدی این هم قیمت VX هستش و با شکستی که مدیران خودرو در قیمت گذاری VX تجربه کرد و تقریبا شانس موفقیت VX در ایران رو سوزوند. قطعا با عرضه این با قیمت پایینتر میتونه شانس برگشت داشته باشه.

  4. پویان

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    عالی. بالاتر از تویوتا

    موافقم 12
    مخالفم 21
    1. Kiarash

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      همیشه ضعیفتر از تویوتا

      موافقم 19
      مخالفم 27
      1. Kiarash

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        دوستان من. منظورم اینه که همیشه چینی ها ضعیفتر از تویوتا خواهند بود
        پس چرا دیسلایک دادین ؟ عجیبه
        چین فن ها زیاد شدن

        موافقم 17
        مخالفم 22
        1. Shayan

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (14 ديدگاه)

          چینی فن زیاد نشده ، تعصب و حماقت ایرانی ها کمتر شده دوست ازیز

          موافقم 25
          مخالفم 7
        2. مومنی

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          بهتر بود از کلمه هیچوقت استفاده نمی‌کردید.
          اون موقع کمتر دیسلایک کمتری می گرفتید

          موافقم 11
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1399 ديدگاه)

    اسمو فقط! یائوگوانگ!

    موافقم 11
    مخالفم 5
  6. مومنی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چین کم کم داره تو ارائه اسبها سخاوت مند میشه.
    کم کم داره حرفه ای میشه.
    کیفیت و دوام هم چاشنی تکنولوژی کنه ، کار رو واسه بقیه کشورها سخت می‌کنه.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Saji

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اینم در نظر بگیر اگه هیبرید و برقی نبود و بحث هماهنگی موتورگیربکس بود الان هیچ‌جایگاهی نداشتن برای همینه ک دارن ۹۰ درصد تمرکزشونا رو برقی و هیبرید میزارن چون عملا مثه موتورگازی یک انتقال نیروی سادست و بحث کلاچ و دنده و هماهنگی با موتور وجود نداره…..مثال این حرفمم خرابی زیاد گیربکسای مختلف تو ماشینای چینیه
      بجای اینکه تمرکز کنه رو پیشرفت گیربکس کلا حذفش کرد تمرکز گذاشت رو بحث برق و هیبرید ک راحت بتونه با بزرگان خودرویی حتی آلمان مبارزه کنه

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بهترین سیاست رو انتخاب کرد. وقتی دید تو فن آوری گیربکس هر کاری بکنی به پای ژاپن و اروپا و آمریکا نمیرسه تکنولوژی آینده رو اتخاب کرد. خودروهای برقی و هیبریدی. الانم تو خودروهای برقی حرف واسه گفتن داره و پیشتاز شده. هر چند بعید نیست هر لحظه خودروهای آینده برن سمت هیدروژن. سوخت هیدروژن سبز هم خوب داره میاد تو بازی

  7. SINA

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی خوبه خوشگله قدرت موتورش با ۲ تا موتور برقی خیلی بالاست واقعا چری خیلی پیشرفت کرده
    این حداقل تو ایران بیاد شاید از تیگو ۸ قیمت کم باشه یا بیشتر

  8. سیاوش

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چین با سرعت زیادی داره پیشرفت میکنه و کمیت را با کیفیت همراه میکنه اگه ده سال پیش این ماشینها را به ما نشان میدادند هرگز باور نمیکردیم که چینی باشند

  9. M power

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    یه روزی مرگ توهم خواهد رسید …….ای ایرانخودرو و سایپا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. ایرانی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف از مهندسین با شرف ایرانی که مجبور شدن بخاطر بی توجهی مسئولین از این کشور برن مثل مهندس جمشید آرین که سال ۲۰۰۰ میلادی خودروی برقی ساخت که به علت مخالفت خانم ابتکار که گفتن خودروهای برقی هیچ آینده ای ندارن از ایران رفتن . حالا باید به خودروهای چینی هم به علت قیمت بالا و جنس بی کیفیت با دید حسرت نگاه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا