شرکت چری پیشفروش شاسیبلند پلاگین هیبرید اکسید یائوگوانگ را با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار شروع کرده است.
همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی چنگدو چین، چری اکسید پیشفروش شاسیبلند پلاگین هیبرید و چهار چرخ محرک یائوگوانگ را شروع کرده است. انتظار میرود این خودرو بهصورت رسمی تا چند هفته دیگر راهی نمایندگیهای فروش شود. باید دانست خودروی جدید چری اکسید با دو تیپ پرو و مکس عرضه خواهد شد. قیمت مدل پرو از حدود ۳۰ هزار دلار شروع شده درحالیکه قیمت مدل مکس به ۳۲ هزار دلار میرسد.
چری اکسید یائوگوانگ بر اساس پلتفرم M3X ساخته شده و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۷۸۱/۱۹۲۰/۱۶۷۱ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری و وزن آن نیز ۲۸۱۵ میلیمتر و ۲۱۷۱ کیلوگرم اعلام شده است. در بخش جلوی خودروی موردبحث شاهد نمایی مسدود شده و تریم D شکل زیر چراغهای جلو هستیم. بخش عقب یائوگوانگ نسبت به نسخههای قبلی تغییری نکرده و همچنان چراغهای به هم پیوسته و خروجیهای اگزوز دوبل در کنارهها دیده میشوند. همچنین لوگوی AWD نیز به سیستم چهار چرخ محرک این شاسیبلند اشاره دارد.
نیروبخش اکسید یائوگوانگ سیستم پلاگین هیبرید است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری GDI نسل پنجم چری و سه موتور برقی (دو موتور در جلو و یک موتور در عقب) تشکیل میشود. قدرت و گشتاور پیشرانه درونسوز به ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتون متر میرسد درحالیکه هریک از موتورهای برقی جلو ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور دارند و خروجی و گشتاور موتور عقب هم به ۲۳۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر میرسد. کل قدرت شاسیبلند جدید چری ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۹۲۰ نیوتون متر اعلام شده است. باتری ۳۴.۴ کیلووات ساعتی هم در حالت برقی شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را فراهم میکند درحالیکه توان پیمایش ترکیبی یائوگوانگ ۱۴۰۰ کیلومتر خواهد بود.
با استفاده از شارژر سریع ۲۰ دقیقه زمان جهت رساندن شارژ ۳۰ درصدی باتری به ۸۰ درصد نیاز خواهد بود. همچنین صفر تا صد کیلومتر در ساعت چری اکسید یائوگوانگ به ۴.۲۶ ثانیه میرسد و حداکثر سرعت آنهم ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. چینیها میگویند مصرف سوخت ترکیبی خودروی یاد شده در صد کیلومتر ۱.۱۲ لیتر خواهد بود. شش حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برف، شن و آفرود نیز وجود دارد.
کابین شاسیبلند جدید چری اکسید از تکنولوژی هوش مصنوعی چری لاین ۵.۰ سود میبرد و ویژگیهایی همچون دو نمایشگر ۲۴.۶ اینچی، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی و چیپ ۸۱۵۵ کوالکام اسنپ دراگون وجود دارند. شارژر بیسیم گوشی هوشمند، ریموت کنترل، سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو و ورود بدون کلید جزو دیگر ویژگیهای یائوگوانگ هستند. فضای بار ۶۶۰ لیتری را نیز میتوان با خواباندن صندلیها به ۱۷۸۳ لیتر گسترش داد. همچنین سیستم خودران سطح ۲ نیز وجود دارد که شامل مواردی همچون پارک خودکار، پایش خوابآلودگی راننده، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و… است.
hosen
۱۱ شهریور ۱۴۰۳پیشرفت چری قابل توجهه
ماهم هنوز اندر خم یه کوچه ایم و میایم کوییک رو تبدیل میکنیم به اطلس اسمشم میزاریم محصول جدید!
F22RAPTOR
۱۱ شهریور ۱۴۰۳کی فکر میکرد یه روزی برسه که
کراس اوور چینی بیشتر از 600 اسب توانایی داشته باشه
amirkhanzadeh
۱۱ شهریور ۱۴۰۳حداقل چینی ها تلاش کردند
خودروساز های داخل اصلا عین خیالشون نیست
mmd@
۱۱ شهریور ۱۴۰۳این عمرا کسی بخره بنظرم قیمتش میشه 6میلیارد
Avan
۱۱ شهریور ۱۴۰۳در جامعه ای که عده ای برای پژو پارس 820 میلیون پول بی زبان می پردازند،عده ای هم برای این خودرو ، چند میلیارد می پردازند.
mmd@
۱۱ شهریور ۱۴۰۳فهمیدم👍
علیرضا رینان
۲۴ شهریور ۱۴۰۳نه بابا چرا جو میدی این هم قیمت VX هستش و با شکستی که مدیران خودرو در قیمت گذاری VX تجربه کرد و تقریبا شانس موفقیت VX در ایران رو سوزوند. قطعا با عرضه این با قیمت پایینتر میتونه شانس برگشت داشته باشه.
پویان
۱۱ شهریور ۱۴۰۳عالی. بالاتر از تویوتا
Kiarash
۱۱ شهریور ۱۴۰۳همیشه ضعیفتر از تویوتا
Kiarash
۱۱ شهریور ۱۴۰۳دوستان من. منظورم اینه که همیشه چینی ها ضعیفتر از تویوتا خواهند بود
پس چرا دیسلایک دادین ؟ عجیبه
چین فن ها زیاد شدن
Shayan
۱۱ شهریور ۱۴۰۳چینی فن زیاد نشده ، تعصب و حماقت ایرانی ها کمتر شده دوست ازیز
مومنی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳بهتر بود از کلمه هیچوقت استفاده نمیکردید.
اون موقع کمتر دیسلایک کمتری می گرفتید
𝐀𝐥𝐢
۱۱ شهریور ۱۴۰۳اسمو فقط! یائوگوانگ!
مومنی
۱۱ شهریور ۱۴۰۳چین کم کم داره تو ارائه اسبها سخاوت مند میشه.
کم کم داره حرفه ای میشه.
کیفیت و دوام هم چاشنی تکنولوژی کنه ، کار رو واسه بقیه کشورها سخت میکنه.
Saji
۱۲ شهریور ۱۴۰۳اینم در نظر بگیر اگه هیبرید و برقی نبود و بحث هماهنگی موتورگیربکس بود الان هیچجایگاهی نداشتن برای همینه ک دارن ۹۰ درصد تمرکزشونا رو برقی و هیبرید میزارن چون عملا مثه موتورگازی یک انتقال نیروی سادست و بحث کلاچ و دنده و هماهنگی با موتور وجود نداره…..مثال این حرفمم خرابی زیاد گیربکسای مختلف تو ماشینای چینیه
بجای اینکه تمرکز کنه رو پیشرفت گیربکس کلا حذفش کرد تمرکز گذاشت رو بحث برق و هیبرید ک راحت بتونه با بزرگان خودرویی حتی آلمان مبارزه کنه
محمد
۱۲ شهریور ۱۴۰۳بهترین سیاست رو انتخاب کرد. وقتی دید تو فن آوری گیربکس هر کاری بکنی به پای ژاپن و اروپا و آمریکا نمیرسه تکنولوژی آینده رو اتخاب کرد. خودروهای برقی و هیبریدی. الانم تو خودروهای برقی حرف واسه گفتن داره و پیشتاز شده. هر چند بعید نیست هر لحظه خودروهای آینده برن سمت هیدروژن. سوخت هیدروژن سبز هم خوب داره میاد تو بازی
SINA
۱۲ شهریور ۱۴۰۳خیلی خوبه خوشگله قدرت موتورش با ۲ تا موتور برقی خیلی بالاست واقعا چری خیلی پیشرفت کرده
این حداقل تو ایران بیاد شاید از تیگو ۸ قیمت کم باشه یا بیشتر
سیاوش
۱۲ شهریور ۱۴۰۳چین با سرعت زیادی داره پیشرفت میکنه و کمیت را با کیفیت همراه میکنه اگه ده سال پیش این ماشینها را به ما نشان میدادند هرگز باور نمیکردیم که چینی باشند
M power
۱۲ شهریور ۱۴۰۳یه روزی مرگ توهم خواهد رسید …….ای ایرانخودرو و سایپا
ایرانی
۱۳ شهریور ۱۴۰۳حیف از مهندسین با شرف ایرانی که مجبور شدن بخاطر بی توجهی مسئولین از این کشور برن مثل مهندس جمشید آرین که سال ۲۰۰۰ میلادی خودروی برقی ساخت که به علت مخالفت خانم ابتکار که گفتن خودروهای برقی هیچ آینده ای ندارن از ایران رفتن . حالا باید به خودروهای چینی هم به علت قیمت بالا و جنس بی کیفیت با دید حسرت نگاه کنیم.