تیگو 5X پلاس که در ایران به نام ام وی ام X55 پرو مونتاژ میشود، یکی از پرفروشترین خودروهای کلاس کراساور کوچک در چین است. به تازگی تصاویر جدیدی از این مدل در سایتهای چینی منتشر شده که تغییرات جزئی بدنه و تحول در کابین را نشان میدهد.
در نمای بیرونی تیگو 5X پلاس جدید، تفاوت چندانی با نسخهی قبلی دیده نمیشود. ظاهرا، جلوپنجره و جایگاه نصب مهشکنها بازطراحی شدهاند. در عقب و نمای جانبی نیز، صرفا رینگهای سیاه به ادوات خودرو اضافه شده و تفاوت خاصی با مدل اصلی دیده نمیشود.
برای داخل خودرو، نمایشگر بزرگ و سرتاسری با ۲ مانیتور ۱۰.۲۵ اینچ نصب شده است. ساختار داشبورد نیز به کلی با نسخهی استاندارد تفاوت دارد؛ چراکه خروجیهای تهویه مطبوع باریکتر و کشیدهتر شدهاند. علاوهبر نمایشگر لمسی برای سیستم سرگرمی و پنل تمام دیجیتال پشت فرمان، صفحه لمسی اضافی برای کنترل امکانات رفاهی در محدودهی دسته دنده نصب شده است. این مجموعه، شباهتهایی به سبک طراحی داخلی در رنجرور ولار دارد. دیگر تفاوت مهم تیگو ۵ پلاس جدید با مدل اصلی، رنگ سفید برای داشبورد، کنسول و تودریها است. تصاویر موجود در سایتهای چینی، چرم آبیرنگ برای صندلی و سبز روشن بدنه را نشان میدهند.
تغییرات فنی برای تیگو ۵ پلاس جدید گزارش نشده است. این خودرو در سال ۲۰۲۳ نیز مشابه قبل، با دو پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی و توربوشارژ تولید خواهد شد تا ۱۱۶ و ۱۵۶ اسب بخار قدرت داشته باشد. تولید تیگو ۵ پلاس در چین، محدود به جعبهدندهی دستی ۵ سرعته و CVT است؛ درحالیکه مدل استاندارد (غیر پرو) گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دبل کلاچ داشت. ظاهرا، عرضهی تیگو ۵ (امویام X55) با گیربکس اتوماتیک غیر CVT در چین و ایران متوقف شده است.
قیمت تیگو ۵ پلاس نسبت به نسخه پرو و معمولی اندکی گرانتر است و از ۷۹,۹۰۰ یوان معادل تقریبی ۳۲۲ میلیون تومان شروع شده و در گرانترین مدل به ۹۹,۹۰۰ یوان معادل ۴۰۰ میلیون تومان میرسد.
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱حداقل یاتاقان نمیزنه و خرج روی دستتون نمیذاره
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱بسه دیگه
لوسش نکن
كارevol
۱ شهریور ۱۴۰۱دقیقا،شیوه جدیدشه
خودشو یکی دیگه با اکانتای جدید میان چرت میگن که یکم اروم بشن اما باز تهش مثلا فیلم درگ i30 میاد و گند میزنه به همه تلاششون!
محمدرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱فق تو ایران تویوتا و هیوندا فن و هیتر دارن. در آخر چینی سوار میشیم.بقیه دنیا کل کل بین فراری و لامبورگینی هست.
امین
۱ شهریور ۱۴۰۱بخدا حرفت حقه
Humer
۱ شهریور ۱۴۰۱خدایا این گنبد های نمک رو از ما نگیر
نوید ۲
مزدا
۱ شهریور ۱۴۰۱اینو ملت باید جای 206 سوار بشن ولی ایران بیاد با این داشبورد 800 و 900 قیمت میزارن.
Amard
۲ شهریور ۱۴۰۱بله ولی برای ماشین سی صد چهار میلیون باید نزدیک یک میلیارد پول بدی اینجاش سوزناک وگرنه خودش بد نیست مخصوصا داشبوردش قشنگ شبیه کیا
Reza Waffen SS
۱ شهریور ۱۴۰۱یواش یواش داره سانتافه میشه
Humer
۱ شهریور ۱۴۰۱اقا نامردی نشه سانتافه و این اصلا از نظر کلاس بدنه مثل هم نیستند
این دیفرانسیل جلو، سانتافه ۲ دیفرانسیل
فضای صندوق این کجا سانتافه کجا
Dian
۱ شهریور ۱۴۰۱سانتافه از این بزرگتره
تیگو ۸ از نظر اندازه با سانتافه برابره
Prpr
۱ شهریور ۱۴۰۱جزو بهترین ماشین های چینی بازار هست
AmirAli
۱ شهریور ۱۴۰۱نسخه معمولی و سوار شدم
خدایی خیلی فرزه
درسه 150 اسبه ولی خیلی از jac s5 و … سریع تره
محمدرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱۱۳۹ اسب بخاره
AmirAli
۱ شهریور ۱۴۰۱جناب اون mvm x33 هست که موتور 2000 هست
این نسخه قدیمی x55 از 140 تا 147 اسب میتونه تولید کنه
و نسخه جدید تا 157 اسب بخار
محمدرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱یعنی همون موتور ۲۰۰۰ باقدرت ببشتر هست؟
AmirAli
۱ شهریور ۱۴۰۱خیر موتور 1500 ، mvm 315
با توربو شارژر
Dian
۱ شهریور ۱۴۰۱چون سایزش به نسبت کوچیک تره
Humer
۱ شهریور ۱۴۰۱والا شما کجایی
درسته قدرت جک بیشتره خدایی جک بهتره
ولی هردو ماشین ۲۰۰۰cc هستند می تونید سرچ کنید
والا هایما هست که موتورش ۱۸۰۰cc هست
خواهشا اول سرچ کنید .
Hadi
۱ شهریور ۱۴۰۱پخته ترین طراحی چری همین ایکس 55 هست، کاش اینو به قیمت مناسبتر میفروختن تا این به جای ایکس 22 پر فروش میشد
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ شهریور ۱۴۰۱بنده تیگو 7 پرو داشتم و تازگی با یک بی ام دبلیو 528 کارکرده 2014 تعویض کردم
Humer
۱ شهریور ۱۴۰۱ببخشید قصد فضولی ندارم
معاوضه کردید؟ اخه تیگو ۷ پرو ۱۴۰۰ میلیون هست و فکر کنم بی ام وه ۲ و نیم تا ۳ میلیارد هستش
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ شهریور ۱۴۰۱سلام دوست عزیز من هنوز ماشین رو عوض نکردم و من خیلی وقت پیش یک زمین خریدم ودارم اونو میفروشم که قیمت 6 ملیاردی هست و دو ملیارد رو دارم برای خودرو هزینه میکنم بقیه هم برای خرید خونه تو ترکیه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲ شهریور ۱۴۰۱یه بار میگی خریدم یه بار میگی می خوام بخرم یه بار میگی داشتم فروختم تیگو 7 خریدم آخر کدومش
محمدرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱پلتفورم ۱۵ سال پیش چینی🤣
این همون پلتفورم تیگو ۳ هست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ شهریور ۱۴۰۱تو هر وقت پلتفرم رو درست نوشتی بعد بیا گوهر افشانی کن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱ شهریور ۱۴۰۱تیگو 3 چیه این اسم برای ام وی ام x33 تو ایران جا نیفتاده بگو x33
شاپور
۱ شهریور ۱۴۰۱برای یک ماشین باز مهم یک موتور قدرتمند و گیربکس عالی هست ، چرا کشور دوست برادر چین همه اش موتوراز ۱/۵ لیتری استفاده میکنن، شاید کشوری حجم موتور بهتری بخواد، آیا زوریه ؟
Dian
۱ شهریور ۱۴۰۱احتمالا برای اینکه استاندارد های آلایندگی رو پاس کنن موتور یکونیم میزارن
الان خیلی از ماشین های اروپایی مثل فولکس تیگوان ، سئات تورراکو ، اشکودا کودیاک و آئودی کیو۳ واریات هایی با موتور ۱.۵ لیتری دارن
پس موتور ۱.۵ موتور عجیب غریبی نیست
موتور های امروزی با موتور تیوفایو ۳۰ سال پیش فرق دارن
meysam
۱ شهریور ۱۴۰۱وات د فاز اخوی؟؟؟؟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ شهریور ۱۴۰۱چی میزنی
MOHAMMAD
۱ شهریور ۱۴۰۱همین میاد تو ایران قیمت گذاری میشه یک میلیارد و پونصد میلیون تومن.
ظلم تا کجا؟
خود چینی ها حداکثر اینو میخرن چهارصد میلیون اما توی ایران چهار برابر میشه.
چرا آخه؟
با پول یه تیگو ۸ توی امارات میشه لندکروز ۲۰۲۲ خرید.
چرا اینقد به مردم ظلم میکنید؟
علی
۱ شهریور ۱۴۰۱تا این ملت*** برای خرید روی و آشغال ۶ای چینی غیر استاندارد صف می کشن و ۱۰ برابر قیمت واقعی این آشغال ها پول میدم وضعیت تغییر نمیکنه
Avan
۱ شهریور ۱۴۰۱این خودرو را اگر به قیمت چین عرضه می شد حتما می خریدم.هم قیافش خوبه هم موتور خوبی داره و هم ابعادش نه کوچکه نه بزرگ
شاپور
۱ شهریور ۱۴۰۱به قیمت خود چین بفروشن دیگه کسی به ماشین های دو شرکت ورشکسته داخلی تره خرد نمی کنه. زالوها حاشیه امن خودشان خیلی مهمه.
جامعه رو به زوال
۲ شهریور ۱۴۰۱متاسفم برای ایران خودرو و سایپا این محصول با این کیفیت چهارصد تومان تازه اتوماتیک بعد تارا دنده ای با اون کیفیت بیخود تازه اس یو وی هم نیست باید باشه پانصد تومان ای خدا