چرینمایشگاه خودرو شانگهای

چری اومودا C3 جانشین X33 معرفی شد

 امروز چری از کراس اور جدید خود، اومودا ۳ رونمایی کرد که قرار است با نام چری C3 جای‌گزین X33 شود. این مدل ابعادی کوچک‌تر از اومودا ۵ (فونیکس FX) و اومودا ۷ (لوکانو) دارد.

چری C3 با هدف جذب جوانان طراحی شده و بسیار متفاوت از دیگر تولیدات شرکت سازنده است. روی زی، مدیر برند اومودا، اعلام کرد که تیم طراحی این خودرو میانگین سنی ۲۸ سال دارند.
چری تیگو ۳ که ما در ایران به نام X33 می‌شناسیم، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورها در تاریخ خودروسازی چین است که بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ به مدت ۱۸ سال بدون تغییر نسل تولید شد. این محصول، البته بارها تغییر چهره داد اما همراه موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس CVT در کشورهای مختلف آسیا و امریکای جنوبی فروش داشت.

بدنه‌ی اومودا ۳ از کشتی‌های فضایی الهام گرفته و مملو از خطوط زاویه‌دار و تیز است. به نظر می‌رسد که لامبورگینی اوروس نیز یکی از منابع الهام برای طراحی پرخاشگرانه‌ی C3 بوده باشد. در جلو، این کراس‌اور جدید از چراغ‌های روزنه باریک که در بالای چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند، بهره می‌برد. چراغ‌های اصلی به یک پنل مشکی بزرگ در مرکز متصل هستند که در پایین آن یک ورودی هوا با تیغه‌های عمودی تعبیه شده است.

در عقب، چراغ‌های L شکل توسط یک نوار نوری روی درب صندوق به هم متصل شده‌اند که هر دو از طرحی شبیه صاعقه بهره می‌برند. از دیگر ویژگی‌های جانبی خودرو می‌توان به حاشیه‌های زاویه‌دار چرخ‌ها، دست‌گیره‌های مخفی و رنگ سیاه ستون‌ C اشاره کرد.

Omoda 3 revealed – new sporty compact crossover; global launch in October 2025; coming to Malaysia? 1906502

در کابین، چری C3 از طرح ساده با نورپردازی محیطی استفاده کرده که از تودری‌ها تا روی داشبورد و بالای دریچه‌های هوا امتداد یافته است. یک پنل پشت فرمان دیجیتال و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در مرکز نیز وجود دارد. یکی از المان‌های طراحی که به وضوح از لامبورگینی الهام گرفته شده، دکمه استارت /استاپ با پوشش قرمز روی کنسول مرکزی است که عملا در جایگاه سنتی دسته‌دنده دیده می‌شود.

Omoda 3 revealed – new sporty compact crossover; global launch in October 2025; coming to Malaysia? 1906503

در بخش‌های دیگر، دکمه‌های کنترل‌ سیستم صوتی و تهویه متبوع در صفحه نمایش لمسی ادغام شده‌اند. تعویض دنده از طریق یک اهرم نزدیک فرمان انجام می‌شود. مدیر برند اومودا همچنین به صندلی اسپرت، کابین مناسب برای گیمینگ و اکوسیستم گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی شامل رنگ‌ها و اکسسوری‌ها اشاره کرد.

چری C3  /اومودا ۳ به عنوان یک مدل جهانی معرفی شده و از پاییز امسال در بازارهای خارج از چین عرضه خواهد شد. هنوز جزئیاتی پیرامون پیشرانه ارائه نشد و ما به محض دریافت اطلاعات بیشتر، این مطلب را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

نظر شما درباره اومودا ۳ چیست؟ آیا امیدوارید این خودرو به ایران بیاید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1924 ديدگاه)

    طراحی ایش حداقل توی عکس هیچ جذابیتی نداره و خواستن با خطوط شکسته و تیز ماشین رو خشن جلوه بدن که فقط اضافه کاری بوده.
    طراحی داخلی ماشین هم هیچ تناسبی با بیرون ماشین نداره‌.

    موافقم 8
    مخالفم 26
    1. froG-driVer

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1187 ديدگاه)

      اتفاقا زیباس ولی به طرز ناشیانه ای از لوتوس و رنجو کپی رفتن لامذهبا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ashkanyp

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    خوشگله
    انگار لاماری و GAC GS3 Emzoom میکس شدن
    ان شالله با موتور ۱.۵ توربو نیاد ایران!

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3346 ديدگاه)

      موتور ۱/۵ توربو از نظر کارایی، استهلاک و توان فنی عملکرد بسیار خوبی داره
      مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر و صفرتاصد ۱۰ ثانیه برای کراس‌اور کافیه

      موافقم 13
      مخالفم 27
      1. شهروند ایرانی

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (921 ديدگاه)

        تویوتا که سلطان دوام هیچ وقت نیومد از توربو به شکل خیلی گسترده استفاده کن بعد شما میگی ۱.۵ توربو با صدی ۸ لیتر خوب حتما با گیربکس cvt من خودم ترجیحم یه موتور بالی ۲ لیتر تنفس طبیعی با سیستم هیبریدی باش ولی صدی ۵ بسوزنه و شتابش هم زیر ۱۰ ثانیه باش

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (4447 ديدگاه)

          دبیا داداش اشتری ازت انتظار نداشتم خداوکیلی
          موتور ۱.۵ لیتر تو ماشینای برقی به عنوان ژنراتور شارژ باطریها استفاده میکنن .بعد شما میگی برای این ماشین با این هیکل کافیه !
          موتور ماشین زیر ۱.۶ یعنی سرطان اونم از نوع توربو
          یعنی موتور ۱.۵ لیتر حتی به درد صفا سیتی منگوله داخل شهرم نمیخوره چه برسه ۵ نفر آدم درشت توش بشینن در جا ارور میده داغ میکنه هر چی خوردی باید حول بدی پس بدی .

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. R

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1324 ديدگاه)

        چرا از موتور ۱.۵ داری دفاع میکنی آقای اشتری؟ این کپی بی اصالت جدیدشونم کاملا شبیه اوروسه

        موافقم 6
        مخالفم 3
      3. yektachafi

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        😂💔

      4. ashkanyp

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (84 ديدگاه)

        هی … آقای اشتری ناامیدمون نکن 😞

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. Arash Kashani

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تنها ایرادی که به همون X33 میشد گرفت
    موتورش بود
    که موتور 2 لیتر این ماشین کارو حل کرده
    اگه تو همون سری قیمتی باشه
    ماشین خوبیه

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. SS

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (881 ديدگاه)

      اتفاقا ایرادات بسیار بیشتری میشه گرفت
      یکی از آشناها ایکس 33 مدل 91 از صفر داشت و تا امسال نگه داشته بود و با اینکه زیاد استفاده نمیکرد راضی بود
      اخیرا فروخته و ایکس 33 جدید صفر خریده. به شدت از کیفیت ساخت و مشکلات مونتاژی ناراضی هست و میگه دائما نمایندگی میرم و مشکلات مونتاژی حل نمیشه
      به حدی که تصمیم گرفته ماشین رو بفروشه و ماشین دیگه ای دست دو بخره
      حالا این خودروی صفر هست و هنوز به مشکلات فنی نخورده
      ===
      البته اگر به قیمت واقعی 6-7 هزار دلاری، 400-500 میلیون عرضه میشد و قطعات داخلی سازی میشد تا قطعات یدکی در دسترس با قیمت مناسب داشت شاید به عنوان ماشین یکبار مصرف بجای کوییک ارزش خرید داشت

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Avan

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (461 ديدگاه)

        جک جدیدی گفتی ولی بی مزه بود!

  4. اراز

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عین تمام مطالب بالا رو سه روز پیش تو یک سایت ایرانی خودنم فکر کنم این ماشین جایگزینx33نیست فقط مدل جم جور اومداfxهست چون هنوز عکس با کیفیت کابین هنوز نشر نشده درضمن x33درسته توچین18سال تولید میشه ولی بخاطر سود خوبش توایران یه 10سال دیگه هم تولید میشه وبعدش فیس لیفت مدیران خودرو روی این ماشین به عنوان خودرو ملی شروع میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. amirboss

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    طراحی سراسر اغراق.
    نمیفهمم اون حجم از پلاستیک سیاه در نمای پشت خودرو برای چیه؟
    نمای بیرونی با خطوط تند و تیز که آدم رو یاد محصولات لکسوس میندازه و نمای داخلی با طراحی آرام و ملو.
    انگار از طوفان شن رفتی تو یه جای ساکت و آرام بخش.
    روح آدم رو پنچر میکنه.
    بخدا خیلی احمقانس.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. حمید. ک

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینهای چینی به قیمت یک میلیون هم ریاد هست. فقط آشغالن. ماشین فقط ماشینهای ژاپنی، لذت ببر از رانندگی. ایمنی، سرعت، قدرت، حرف اول را میزند. در تصادفات آپشن به چه دردی میخورد؟

  7. علی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اضافه شدن روزانه یک اشغال به آشغالای چینی که فقطم توایران ازسرناچاری مشتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا