این روزها تبوتاب طراحی، تولید و عرضه کراساوورها (خودروهای شاسیبلندی که بر پایه پلت فرم خودروهای سدان یا در اصطلاح عامیانه سواری توسعه یافتهاند) توسط خودروسازان از یکسو و استقبال زیاد مشتریان در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و نیز آسیایی شدت و سرعت زیادی گرفته است. دراینبین کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در دورانی که حضور کراساوورهایی از برندهای مطرح خودروسازی به دلیل شرایط سخت تحریمی در این بازارِ تشنه، بسیار کمرنگ شده و یا بهطورکلی از بین رفته، شاهد رقابت تنگاتنگ شرکتهای تولیدکننده و واردکننده دولتی و خصوصی در معرفی، تولید و عرضه کراساوورهای از برندهای “چینی” هستیم.
چری تیگو ۷ پرو (Tiggo 7 Pro) جدیدترین محصول چری است که قرار است، بهزودی و پس از برادر بزرگتر خود یعنی تیگو ۸ پرو و با برندی تحت نام فونیکس (Fownix) که برگرفته از کلمه انگلیسی (Phoenix) به معنای ققنوس است وارد بازار ایران شود. بر همین اساس متنی که در ادامه مطالعه میفرمایید, نقدی است بر طراحی ظاهری و کابین این کراساوور تازهنفس.
در سال ۲۰۱۲ بود که کمپانی چری، در نمایشگاه خودروی پکن با معرفی کانسپت TX، خود و بهنوعی خودروسازی چین را وارد مرحله جدیدی از طراحی خودرو کرد و بسیاری از سرعت پیشرفت خودروسازی چین در این زمینه شگفتزده شدند. در ادامه و در سال ۲۰۱۶, چری با معرفی کراساوور تیگو ۷ که بر اساس همان کانسپت TX طراحی و تولید شده بود که با فاصله زمانی اندکی نیز به بازار ایران راه یافت و در آن برهه زمانی لقب لوکسترین و البته گران محصول چینی بازار را به خود گرفت و بار دیگر توانست تحسین منتقدان و کاربران را به خود جلب کند. چراکه چری با معرفی تیگو ۷, فلسفه و زبان طراحی اختصاصی خود را معرفی کرد که برخلاف گذشته چری، این بار خبری از کپی و یا الگوبرداریهای ناشیانه از محصولات مطرح اروپایی، آمریکایی و یا آسیایی نبود، اتفاقی که در آن زمان و در بین محصولات خودروسازی چین غریب و ناآشنا بود, هرچند که به دلیل پیروی طراحی تیگو ۷ از ترند یا مد روز طراحی, وجود برخی شباهتها با محصولات مطرح اروپایی انکارناپذیر بود.
بااینحال و پس از موفقیتهایی که چری با مدل تیگو ۷ کسب کرد, تصمیم گرفت تا از مدل جدید آن با نام Tiggo 7 Pro و با طراحی کاملاً متفاوت و دگرگون شده و بر پایه فلسفه جدید طراحی این برند رونمایی کند.
چری در تیگو ۷ پرو, رویکرد زیباییشناختی جدیدی را به کار برده است که اولین المان و ویژگی آن را در جلوپنجرههای بزرگ جلو تحت عنوان Sunshine Galaxy یا ماتریس کهکشانی میتوان مشاهده کرد. جلوپنجرهای که با فرم چندضلعی خود و استفاده از الگوهایی به شکل الماس سهبعدی در آن, علاوه بر آنکه جزئیات بصری زیادی را به این نما اضافه کرده است، تداعیکننده آسمان شب نیز هست.
چراغهای باریک و LED ماتریسی که سه برابر چراغهای هالوژنی نوردهی بهتری دارند, با تم گرافیکی تیره خود و برخلاف تیگو ۸ پرو, به جلوپنجره متصل شدهاند که چری آنها را Tigger Eyes یا چشمان ببر مینامد. ترکیب این چراغها با سپرهای زاویهدار و هندسی که چراغهای روشنایی در روز نیز بر روی آن قرار گرفته است نمایی خشن، عضلانی و جسورانهای را به نمایش گذاشته است.
در نمای جانبی همانند تیگو ۸ پرو, سه خط شخصیتی, تشکیلدهنده کلیت این نما است که البته از ساختاری بهمراتب اسپرت تر در مقایسه با تیگو ۸ پرو برخوردارند. این خطوط شخصیتی که تحت عنوان Life in Motion شناخته میشود, اولین بار توسط جیمز هوپ (James Hope) مدیر طراحی سابق فورد, دایملر کرایسلر و جنرال موتورز در محصولات چری پیادهسازی شده است. این سه خط شامل یک خط کمر (beltline) بالایی که بهصورت افقی و سرتاسری از چراغهای جلو تا چراغهای عقب امتداد یافته که حسی از استحکام و ثبات را تداعی میکند. در کنار آن دو خط شخصیتی دیگر وجود دارد که یکی بر روی گلگیر و قسمتی از در عقب و دیگری در بالای رکابهای پایین درها قرار دارند که فرمی گرد و منحنی داشته که تداعیکننده حسی از پویایی و حرکت را مطابق با ترند و مد امروزی میباشند.
نکته دیگری که در نمای جانبی تیگو ۷ پرو به چشم میخورد, فرم DLO یا فریم دور شیشههای جانبی است که در قسمت ستونهای C و D و در لچکی عقب, جدا از اینکه به لحاظ بصری در عقب را به در صندوق بار متصل کرده و حالتی یکپارچه ایجاد نموده است, به لحاظ فرمی نیز یادآور BYD Tang EV600 است. از دیگر ویژگیهای این نما میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی, خط سقف کمانی و نیز باربند یکپارچه باقابلیت حمل بار تا ۵۰ کیلوگرم اشاره کرد.
در نمای عقب اما با طراحی بهمراتب سادهتری در مقایسه با دو نمای دیگر تیگو ۷ جدید روبهرو هستیم که استفاده از یک چراغ باریک و یکتکه که در مرکز آن لوگوی چری قرار گرفته است و به همراه یک سپر عضلانی که دربرگیرنده دو سر اگزوز تزئینی است، نمایی بروز و درعینحال اسپرت را به نمایش میگذارد. اما نکتهای که در این نما وجود دارد، درب صندوق آن است که از فرمی ساده به همراه یک برآمدگی برخوردار است و ازآنجاکه محل نصب پلاک در زیر آن و بر روی سپر نصب شده، با نمایی به اصلاح لخت و عریان روبهرو میشویم که ارتفاع خودرو را بلندتر از آنچه هست نشان میدهد.
نمای داخلی اما شباهتهای زیادی با تیگو ۸ پرو دارد و به همین دلیل میتوان گفت با کابینی شیک، ساده و مینیمال و درعینحال مدرن روبهرو هستیم که بهواسطه متریال و تم رنگی استفاده شده در آن حال و هوای اسپرت تری در مقایسه با تیگو ۸ دارد. استفاده از یک صفحه نمایش مرکزی ۱۰.۲ اینچی با قابلیت پشتیبانی از آندروید اتو و اپل کارپلی در کنار دو صفحه نمایش لمسی دیگر و نیز سیستم نورپردازی داخلی با قابلیت هماهنگی با موزیک پخش شده، از دیگر ویژگیهای کابین بزرگ و جادار تیگو ۷ پرو است.
اما در پایان اگر بخواهیم بهعنوان نتیجهگیری و به دور از هرگونه تعصبی نسبت به طراحی ظاهری Tiggo7 Pro بهعنوان یک کراساوور سایز متوسط نظر دهیم، باید بگوییم که تیگو ۷ جدید از ظاهر و استایلی زیبا و هماهنگ، جسور، پویا و بهمراتب اسپرت تر در مقایسه با تیگو ۸ پرو برخوردار است.
اما نکتهای که در مورد زبان طراحی تیگو ۸ پرو وجود دارد, در مورد تیگو ۷ پرو نیز صدق میکند و آن روبهرو بودن با یک زبان و فلسفه طراحی محافظهکارانه و نه ساختار شکنانه در محصولات چری است. بهطوریکه اگر طراحی و استایل ظاهری آن را با نسل قبل خود مقایسه کنیم، با ظاهری مواجه میشویم که شباهتهای بیشتری را با محصولات اروپایی و کرهای میتوان یافت که این نشاندهنده عدم جسارت و نیز ریسکپذیری طراحان چری در ارائه یک زبان طراحی بدیع و نوآورانه است. نکتهای که در جتور X70 یا همان فیدلیتی که محصولی از زیرشاخه چری است نیز وجود دارد.
نویسنده: مهدی بنی عامریان، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۴۰۰آقا کی میتونه منو راهنمایی بکنه که چرا هنوز پس از این همه مدل جدید از چری ، وقتی در خودروهایش را باز میکنید صدای گاری میده در حالی که این موضوع برای دیگر چینیها حل شده مثل دیگنیتی و فیدیلیتی که حقیقتاً خیلی خوب کار کردند روی منتاژ خودروهایشان !
سلطان تیگو8 را از نزدیک بررسی کردم و حقیقتاً وقتی داخل خودرو نشستم احساس خوبی داشتم و یه احساسی مثل پشت فرمان نشستنِ پژو ۲۰۰۸ با فرمان کیپ و کوچک و جالبش دارید و همه چیز در دست هست !
البته اولین احساسی که با دیدنش داشتم این بود که کاپوت جلو به شدت آسیبپذیر هست و سپر با کاپوت یک خط عمودی کامل هست !
رکابهای برقی هم جالب و عملکرد سریعی داشتند !
یه چیز دیگه که فهمیدم اینه که سال آینده فیدیلیتی با گیربکس تَر ارائه میشه و این عالیه چون تو بازار تشنهی ما ارزشمنده !
در کل ، یه خودروی کارکردهی ژاپنی و کرهای را به بهترین چینی ترجیح میدهم و کسانی که از گارانتی چینیها مایه میگذارند این را هم بگویند که همین گارانتی بند و ماده و سال داره که نه رامین چانگان به زبان میآورد که روشن شویم و نه نمایندگیها اما وقتی خریدید و فهمیدید چه اشتباهی کردید و به گارانتی نیازمند شدید آنوقت موضوع روشن میشود !
یه خبر داخلی دیگر ، ورود یوآز پاتریوت با دنده تیپترونیک هست که باز هم یه نکبته کلهخریه مثل همون دنده منوآل بسیار زُمُخت و زشت و جنگی !
کافر مقدس
۴ اسفند ۱۴۰۰داتا یکسری مشکلات ریز و درشت دارن ولی در نمونه های مونتاژ مسائل بیشتر میشه یهو میبینی کیفیت کل داشبرد با نمونه وارداتی فرق داره و اسم ش هم میذارن داخلی سازی !
لاستیک کویر میذارن زیر ماشین پنل های کولر و… رو با روکش فیبر 2هزار تومنی مزین میکنن میگن داخلی سازی ! البته که مونتاژ یکسری آ|شن هارو هم حذف میکنن اللخصوص موارد راداری و کامپیوتری و… تا جای ممکن چینی مونتاژ نخرید
نمد گذاشتن داخل درب ماشین و اینجور کارها هزینه داره که تو قیمت آخر تاثیر داره . هر جای ماشین چینی رو بگردی یه کم و کاستی هست اللخصوص اگه بری تو چال و ماشین رو از زیر ببینی
کلا به شدت علاقه مند به استفاده اگزوز دوبل فیک هستن , این روزها جلوپنجره محصولات چینی بدجوری یاد آور جلوپنجره های زنبوری هیوندا هستن
Avan
۵ اسفند ۱۴۰۰فکر نمی کنم داخلی سازی کنند. من سال ۹۲ ام وی ام ۵۳۰ خریدم حتی لاستیک چینی بود البته انصافا هم خوب کار کرد. به نظرم حتی کف پوشهای خودرو را هم وارد می کنند چون به صرفه تر میشه.
new RAMIN
۴ اسفند ۱۴۰۰((کسانی که از گارانتی چینیها مایه میگذارند این را هم بگویند که همین گارانتی بند و ماده و سال داره که نه رامین چانگان به زبان میآورد که روشن شویم و نه نمایندگیها اما وقتی خریدید و فهمیدید چه اشتباهی کردید و به گارانتی نیازمند شدید آنوقت موضوع روشن میشود !))
نمیدونم چندبار ولی بارها بارها گفتم گارانتی خودروها در ایران رو نمیگم عزیز گلم!خارج از ایران منظورمه…
((در کل ، یه خودروی کارکردهی ژاپنی و کرهای را به بهترین چینی ترجیح میدهم))
یه پیشنهاد دارم برای همه تون! پیشنهاد میکنم برید یه سری پیش اینیستاگرام مهرنوش کارهولیک یا همون ویراژ بزنید.خداراشکر ایرانی هم هست کلی خودرو تست کرده… تست سانتافه 2022 و تاکسون2022 و پالیسید رو پیشنهاد میکنم ببینید. بعد که دیدید، برید تست cs75و cs85 و cs95 هم بیبنید(البته cs85کوپه هست و هیوندای خودروکوپه نداره)نمرات رو هم ببینید رنج قیمتی هم ببینید. شاید بتونید مفهوم پیشرفت با سرعت نور رو درک کنید البته تست هر خودرو 20 دقیقه هست خیلی طولانی هست میتونید توچندروز ببینید. بازهم میگم کسی که اینارو تست کرده پشت بنز bmwرنجرور لامبورگینی رولزرویس بنتلی و…کل خودرو روز دنیا نشسته و به اونا نمره داده درنهایت تست خودروهای ارزان و زیر 30هزار دلار هم کرده و به اونا هم زمینه های مختلف نمره داده.جالبه نظرات اون خانوم اصلا با نظرات فیلسوفان ایرانی یکی نیست!🤣 البته وبسایت عربی yallamotor هم تست کردن همین خودروهارو و جالبه تقریبا همون حرف خانوم مهرنوش رو گفته! تست درایو محصولات هاوال و MGهم اون خانوم تست کرده اونا خب ارزونترن کمی ضعیف تر هست نمرات معمولی گرفتن… ولی خب فاصله چین با دنیا خیلی خیلی کم شده و برخی کمپانی های خاص چینی هم بسیاری رو رد کردن ولی مثل اینکه قبول کردنش برای بسیاری سخته! نمیدونم واقعا چرا.
اینم لینک اینیستاگرام اون خانوم که فکر تقریبا 5سالی هست تست خودرو میکنه تو امارات. تست درایو خودروهای مختلف رو هم تو قسمت چنل میتونید ببینید. تازگی ها تست درایو lx600 و پاترول رو گذاشته. بزودی هم قراره تست خودرو هونگکی H9 رو بزاره
https://www.instagram.com/mehrnoosh_carholic/
درنهایت برای بار صدم صنعت خودرو چین فقط 3 غول برقی یعنیbyd وnio و xpeng و 4غول خودروساز چین یعنی جیلی. FAW. چانگان. گریت وال و زیر مجموعه هاشون.(البته سایک هم میشه گفت به جای گریت وال)
والسلام نامه تمام!
نمیدونم چرا چنین چیز ساده رو درک نمیکنید…فلان ماشین درجه3 میاد ایران دوستان میگن مگه نمیگفتی ماشین چینی خوبه.پس چی شد؟ولی خب درجه3 تا درجه1از زمین تا ماه فاصله دارن…درخصوص چری باید بگم من کمپانی درجه2 چینی میدونمش دلایل زیادی هم دارم و باید بگم که میتونه با انجام یه سری کارها تبدیل به درجه1 بشه ولی فعلا اینکارو نکرده و احتمالا نکنه.
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۴۰۰خوشم میاد چه اعتماد به نفسی هم دارید !
میگویی خانوم مهرنوش !
شما که ایشون را دنبال میکنی ، حتماً هم میدونی تمام خودروهایی که در ایران عرضه میشوند اینقدر فاجعه هستند که در امارات حتی به عنوان شوآف هم نیستند و تمام چینیهای تست شده توسط این خانوم یکیش هم در ایران نیست !
مگر فیدیلیتی و دیگنیتی که همانها هم از نظر فنی تفاوتهای اساسی دارند مثل موتور و گیربکس !
خوشم میاد ، چیزهایی را که خودت فقط میخواهی ببینی را بازگو میکنی نه حقیقت روشن که همه هم میتوانند ببینند !
AMIN (M.A.S)
۵ اسفند ۱۴۰۰درباره دیگنیتی نظری ندارم
اما فیدلیتی از همه نظر مشابه تیگو 7 هست
هردوشون روی پلتفرم T1X چری سوار شدن و این پلتفرم با مشارکت جگوار لندروور (شریک تجاری چری)ساخته شده
از نظر فنی
هردوشون گیربکس کلاچ دوبل خشک ساخت GETRAG برای انتقال قدرت استفاده میکنن
موتور هردوشونم توسط شرکت چری با مشارکت AVL اتریش ساخته شدن و توربوشم از هانیوال تامین میشه
SQRE4T15B با حداکثر 147HP قدرت و 210NM گشتاور تو تیگو7 و SQRE4T15C (نسخه بروز شده همون موتور تیگو 7 با 10HPقدرت و20NM گشتاور بیشتر) توی فیدلیتی وجود داره
درواقع جتور یه زیربرند چری هست
حالا اینکه این مجموعه چقدر بازده داره و خوبه یا بد بحثش جداس اما از نظر فنی فیدلیتی هم درواقع تیگو 7 هست
بهمن با بقیه هیچ فرقی نداره
new RAMIN
۵ اسفند ۱۴۰۰فقط تعداد دیس ها!🤣
به خدا قسم میخورم آقا شاهین اشتری یا حتی خود سردبیر هم بره امارات اونارو تست کنه و بره خودروهای برندهای دیگه رو تست کنه بعد بیاد نمره یده، یه عده اینجا میگن نه تو دروغ میگی فلانه بهمانه.
(میگویی خانوم مهرنوش!شما که ایشون را دنبال میکنی ، حتماً هم میدونی تمام خودروهایی که در ایران عرضه میشوند اینقدر فاجعه هستند که در امارات حتی به عنوان شوآف هم نیستند و تمام چینیهای تست شده توسط این خانوم یکیش هم در ایران نیست !)
برای بار صدم بارها گفتم من خودروهای چینی بازار ایرانو کاری ندارم من فقط خودروهای چینی درست حسابی رو کار دارم و ازشون تعریف میکنم ولی مثل اینکه تو این 2 ساله دوستان اصلا متوجه نشدن (و نمیشن) و فکر میکنن من خودروهای چینی تو ایران رو میگم. نه عزیزم خودروهای چینی تو ایران رو من کاری ندارم.
ولی درخصوص تست های خانوم مهرنوش پیشنهاد میکنم تعصب رو بزارید کنار منطق رو بیارید جلو خودتون کمی نت هم بزارید کنار و اینکارو انجام بدید. حتی من به نویسنده های پدال هم پیشنهاد میکنم. آن هم فقط و فقط برای افزایش آگاهی خودشون.
(همونطور که گفتم پیشنهام اینه برید تست درایو خودروهای هیوندای یا کیا رو ببینید در آخر نمره هایی که داده رو هم ببینید. برید تست خودروهای کادیلاک xt4و شورلت بلیزر هم ببنید نمره های اونا هم ببینید در آخر چندین تست خودرو روز دیدید در آخر برید تست درایو و برسی محصوللت روز چانگان هم ببینید و نمره ها هم بنگرید… اینجاس که دنیا جالب خواهد شد.
چون تست ها هرکدوم 20دقیقه هست میتونید تو چند روز ببینید. ولی حتمادپیشنهاد میکنم چون به نظرم بهتره چشمامونو باز کنیم و با واقعیت رودرو بشیم)
Yallamotor هم که تو امارات هست تست هارو انجام داده هم انگلیسی هم عربی اون هم تقریبا همون نتیجه که مهرنوش خانوم رو گفتن رو میگه. البته اون ماشین های چینی نسبتا بیشتری تست کرده اون هم ببینید بد نیست.
Jdm باز
۴ اسفند ۱۴۰۰به به نویسنده های جدید سایت هم اومدن اضافه شدن
به نظر من خیلی مقاله کامل و خوبی بود ممنون از نویسنده جدید
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۴۰۰راستی موضوع دیگر که برایم جالب بود نویسندهی محترم این مقاله (مهدی بنیعامریان) هستند !
در حالی که فکر میکردم قسمت مقالات چینیها و داخلیها کُنتُرات دست آقای اشتری عزیز هستش !
Scuderia Ferrari
۴ اسفند ۱۴۰۰این چی میگه ؟؟؟؟ کلاً گیج شدم
https://www.instagram.com/tv/CaMBM8xsLtn/?utm_source=ig_web_copy_link
زیزیگولو
۴ اسفند ۱۴۰۰این حتی کلاغ هم نیستش چه برسه به ققنوس !! بعد از حجوم چینیهای متقلب و کپی کار به صنعت و بازار خودروی دنیا !!! بازار خودرو شبیه جهان زامبیها شده !! هر ربع ساعت یه بار تو کوچه و خیابون یه ماشین چینی مثل زامبی خِرخِر کنان میاد دلقک بازیو خَز و خیل بازی در میاره و میره !!! 🤦♂️🤦♂️
هیچکس
۴ اسفند ۱۴۰۰بعضی از سایتهای خود فروخته که رسواترینشون kh……k هست دارن خودشونو جر میدن از تبلیغات برای چری و مدیران خودرو
البته که اونها در حد و اندازههای پاورقی پدال هم نیستند
امیدوارم سایت ارزشمند و وزین پدال هیچوقت مثل اونها به دام تبلیغات و پستهای بی ارزش نیافته
پدال جان همچنان خودت باش مثل خودت
دوستت داریم.
کاربر
۴ اسفند ۱۴۰۰سلام، ممنون از شما بابت سایت عالی تون. جسارتا در مورد استفاده از واژه هایی مثل «چشم بادامی» که میتونه بار نژادپرستانه دارن دقت بفرمائید. ممنون
امین
۴ اسفند ۱۴۰۰باید قبول کرد که چینی ها خیلی پیشرفت کردن و تا چند سال دیگه احتمال زیاد به بازارهای آمریکا هم وارد میشن
بهنام
۵ اسفند ۱۴۰۰پس از اینکه چشمم به یک خودروی جدید چینی در فضای مجازی میخوره بلافاصله میرم ببینم آیا یک حرکتی چیزی روی ستون سی زده یا نه ؟ اکه آره که میگم قطعا با یک آشغال مواجه شدم ،اگر نه دیدم ستون سی رو حداقل ساده و متناسب طراحی کردن میرم بقیه ی مشخصات رو میخونم و کمی دیرتر به این نتیجه میرسم که با یک آشغال مواجه شدم .
رضا
۵ اسفند ۱۴۰۰ظاهرا پر فروش ترین خودروی suv بازار قطر شده
Mercedes-benz
۵ اسفند ۱۴۰۰با طراحیش کاری ندارم با کیفیتش هم همینطور اما با این موتور خودشو بزور میتونه بکشه تو یه سربالایی ترمز کنید و بعدش وسط سربالایی دوباره شروع به گاز دادن کنید ماشین خودش رو بزور میکشه بالا حتی جایی که پراید کشش داره این نداره چون وزنش زیاد و حجم موتورش کم
در ضمن پونتیاک فایر برد لایق این اسم بوده وهست نه این با موتور ۱.۵ لیتری توربو 😑
r1
۵ اسفند ۱۴۰۰کدوم ققنوس مگه پونتیاکه ققنوس باشه . پس پرهای طلاییش کجاست
" Swedish Arrogant Tiger "
۵ اسفند ۱۴۰۰تیگو 7؟ تحسین منتقدان و کاربران ؟ بار دیگر؟!!
Alireza
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ماشین خوبیه برای عرضه به بازار البته اگه ۱٫۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نباشه!!!
reza
۲۳ شهریور ۱۴۰۱در شرایط فعلی و با این وضعیت بازار، بهترین شاسی بلند بازار تیگو 7 پرو هست.
فرامرز
۴ مهر ۱۴۰۱سلام دوستان کارشناسی ها و جمله معروف ” ماشین چینی آشغاله” به جای خود و محترم ولی من به عنوان مصرف کننده ای که از لکسوس ان ایکس 300 هیبرید تا سورنتوی 2012 و بی ام و ایکس وان 2014 و بی ام و 530 و ام وام 315 و ام وی ام 110 و ام جی 550 وفیدلیتی و ….. داشتم و همه رو از لحاظ هم کیفیت سواری و هم دوام در جاده های ایران سوار شدم و مسافرت رفتم تو یک کلام باید بگم که کیفیت و ریزه کاری هایی که تو تیگو 7 پرو بکار رفته بسیار قابل توجه و نسبتا عالیه و الان هم تیگو هفت پرو دارم و فوق العاده شعار چینیه آشغال و زیر سوال میبره باور کنید از جهاتی از لکسوس ان ایکس 300 و بی ام و هم بهتره !! البته از لحاظ ایمنی و دوام به پای اون ها نمیرسه ولی نسبت قیمت به کیفیت و کارایی محشره و میتونم با جزییات براتون توضیح بدم که اینجا جاش نیست… امیدوارم ماشین های درجه یک ژاپنی و اروپایی پاشون به ایران باز بشه که لازم نشه بگم فعلا تیگو 7 پرو از همه بهتره و امیدوارم شرایط بدتر ازین نشه که ملت بیوفتن دنبال خرید ماشین ها هندی و این چینی های با کیفیت نسل جدید بشه برای یه طبقه بالاتر …. انشالله ….